![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 01 februari 2012 - 20:29
När det gäller den sliriga lambon så känns det överdrivet slirigt. Detta går ju inte att lösa i special eventet tråkigt nog.
En annan sak är att man ska köra denna sliriga lambo för att få körkort c tror jag det är (3e kortet?), då ska man köra 2 varv runt en bana utan att åka utanför vägen, man får inte heller krocka med andra bilar, och detta ska man klara runt hela banan och sedan vinna... Jag klarar det inte, blir förbannad varje gång.
Postad 01 februari 2012 - 20:39
Jag har ingen ork att spela ikväll, kanske imorgon.
När det gäller den sliriga lambon så känns det överdrivet slirigt. Detta går ju inte att lösa i special eventet tråkigt nog.
En annan sak är att man ska köra denna sliriga lambo för att få körkort c tror jag det är (3e kortet?), då ska man köra 2 varv runt en bana utan att åka utanför vägen, man får inte heller krocka med andra bilar, och detta ska man klara runt hela banan och sedan vinna... Jag klarar det inte, blir förbannad varje gång.
Ta det bara lugnt!
Ibland får man ta en paus och sedan komma tillbaka till racet och då går det bättre. Det finns något rally-event där som jag försökte med minst 10 gånger innan jag kom runt ett helt varv. Jag tyckte då att jag var grym men var ändå 20 sekunder från brons. Det kändes omöjligt. Sånt svider men några försök senare fattades det bara ett par sekunder. Nu har jag klarat av det. Vissa fixar det på första andra måste kämpa och nöta innan det går. Jag tror att det känns bättre för de som fått kämpa när de klarar av det än de som alltid klarar av allt på första försöket.
Seb Vettels event med x2010 är likadant men när man väl klarar det....mmmm....fett!
Postad 01 februari 2012 - 20:45
Postad 01 februari 2012 - 22:48

Kommer en till senare också
Testade ett endurance race indy 500, valde det fega sättet

http://www.youtube.c...h?v=Fl3hlvWj1LM
A-spec seasonal event Dream car championship Special stage route 5, jisses de blev ett långt namn

http://www.youtube.c...h?v=l2dlrmantmE
Postad 02 februari 2012 - 10:54
Postad 02 februari 2012 - 11:07
Jag ser ingen större risk med själva betalningen. Du blir även informerad via mail ang. köpen du gjort.Tror ni det är säkert att köpa DLC med kort??? Jag tänker efter alla dessa hackare och problem som vart för ett tag sen.
Postad 02 februari 2012 - 11:13
Tror inte det skall vara en fara men jag har kört med PSN refill kort hela tiden tycker det är riktigt smidigt.Tror ni det är säkert att köpa DLC med kort??? Jag tänker efter alla dessa hackare och problem som vart för ett tag sen.
Postad 02 februari 2012 - 14:27
Tror inte det skall vara en fara men jag har kört med PSN refill kort hela tiden tycker det är riktigt smidigt.
Kan du berätta hur det går till med refill kort?
Postad 02 februari 2012 - 14:49
Jag brukar köpa mina på Mediamarkt finns på andra affärer oxo, finns även att köpa online så du får en kod skickad till din mailKan du berätta hur det går till med refill kort?
men det har jag inte provat. om du köper tex. på MM får du ett fodral med o i den finns ett kort som du skrapar fram koden sedan är det
bara att gå in på playstation store & redeem code skriv in koden där, sedan är det bara att handla.
tycker det är riktigt smidigt. kommer inte ihåg vilka summorna är säker på att det finns 200 & 400kr
jag brukar köpa 400kr fast du betalar 399:- + får ett PS3 fodral på köpet.
Postad 02 februari 2012 - 19:35
Jag är lite paranoid så jag använder e-kort, känns lite säkrare(ska ju vara säkert) dock brukar jag kolla kontot då å då så inget "konstigt" dragit pengarTror ni det är säkert att köpa DLC med kort??? Jag tänker efter alla dessa hackare och problem som vart för ett tag sen.

Postad 02 februari 2012 - 23:15
Det verkar ju hur bra som helst, Hade ingen aning om att man kunde göra så. Ska köpa mig en 200:- ville köpa några Car Pack mm. till GT5, kostar inte så mycket.Jag brukar köpa mina på Mediamarkt finns på andra affärer oxo, finns även att köpa online så du får en kod skickad till din mail
men det har jag inte provat. om du köper tex. på MM får du ett fodral med o i den finns ett kort som du skrapar fram koden sedan är det
bara att gå in på playstation store & redeem code skriv in koden där, sedan är det bara att handla.
tycker det är riktigt smidigt. kommer inte ihåg vilka summorna är säker på att det finns 200 & 400kr
jag brukar köpa 400kr fast du betalar 399:- + får ett PS3 fodral på köpet.
Jag är också paranoid, använder sällan kort om jag inte vet att det är 99,99% säkert att handla från ett visst ställe. För man kan aldrig vara 100% säker.Jag är lite paranoid så jag använder e-kort, känns lite säkrare(ska ju vara säkert) dock brukar jag kolla kontot då å då så inget "konstigt" dragit pengar
Postad 04 februari 2012 - 00:52
Postad 07 februari 2012 - 07:54
Mina DLC har slutat funka. Googlade fram denna länk:
http://us.playstatio...ex.htm?a_id=488
Men har inte testat än, så tänkte kolla om ni stött på samma problem?
Bilarna finns där men det står att jag måste installera om packen.
Samma sak för mig nu. Löste det sig för dig och i så fall hur?
För mig funkar det inte med det du länkade. Det finns inte med i Download list i XMB men kan däremot se köpet i transaction history.
Någon mer med samma problem? Bilarna från car pack 1 står och blänker så fint i garaget men kan inte använda dom. Hur installerar jag om?
Postad 07 februari 2012 - 08:24
Gå in i psn store och leta fram Gran Turismo, där bland alla tillägg ligger det family pack, gratis att installera när du köpt bilpaketet och banorna. Installera detta så kommer det att funka igen

Postad 07 februari 2012 - 09:43

Postad 07 februari 2012 - 10:20
Du gör såhär:
Gå in i psn store och leta fram Gran Turismo, där bland alla tillägg ligger det family pack, gratis att installera när du köpt bilpaketet och banorna. Installera detta så kommer det att funka igen
Tack ska du ha. Ska testas ikväll.
Postad 11 februari 2012 - 03:45
Postad 12 februari 2012 - 13:24
/Mange
Postad 13 februari 2012 - 09:29
Fick en uppdatering till spelet häromdagen, men nu kan jag inte logga in på playstation network. Någon som bet något om detta?
/Mange
Jag har laddat ner all uppdatering och kan logga in.
Däremot måste man godkänna villkor igen för network. Testa!
Är det försent att få Redbull x2011 bilen?
Postad 14 februari 2012 - 13:26
Postad 14 februari 2012 - 16:41
När kommer första endurance racet? Vill hitta bra B-spec lopp att nöta..
Efter att du har kört klart Dreamcar eventet i extreme serien. Jag nötte 4 timmars på nurburgring, den ger mest xp per minut. iaf när det gäller A-spec.
Postad 14 februari 2012 - 16:48
Visst! Vad har du för PSN id så lägger jag till dig?
Det finns några kortare endurance men det kortaste på nordslingan är 4 timmar, är du riktigt sugen så finns det tom 24 timmar
Att köra B-specen lönar sig, men jag tycker inte det va så kul. Har kört upp 6 gubbar, men det är de första 2-3 som tar tid, sen när man har fått sin första redbull bil och kommit till endurance serien i B-spec kan de nöta långlopp på nätterna eller när man jobbar ju
Är det någon speciell bil ni saknar kan jag lägga en sån online som ni kan låna(om ni inte vill klara det själva). Bara säga till va som ev. saknas.
olmaswe är mitt PSN ID föresten. Adda mig.. Är öppen för att låna bilar om någon vill få dessa utlånade.

Postad 14 februari 2012 - 17:17
olmaswe är mitt PSN ID föresten. Adda mig.. Är öppen för att låna bilar om någon vill få dessa utlånade.
Jag har lagt till dig på PSN. Har spelat ganska lite de senaste dagarna dock..
Inga problem, säg vad du behöver eller vill testa. Har det mesta men inte allt.

Är inte säker på om det går att lägga upp DLC bilar eftersom de ska installeras.
Postad 15 februari 2012 - 13:58
Jag har lagt till dig på PSN. Har spelat ganska lite de senaste dagarna dock..
Inga problem, säg vad du behöver eller vill testa. Har det mesta men inte allt.
Är inte säker på om det går att lägga upp DLC bilar eftersom de ska installeras.
Låter perfekt, ska se lite vad jag behöver för bilar.. Har tagit mig till lvl 20 nu i b-spec. Sen blir det att göra det roliga, köra själv.

Postad 15 februari 2012 - 14:21
Efter att du har kört klart Dreamcar eventet i extreme serien. Jag nötte 4 timmars på nurburgring, den ger mest xp per minut. iaf när det gäller A-spec.
Vad är en bra bil till det loppet?? Har inte så många bilar men vill veta hur/vart/vilken bil man ska ha. Och vart man hittar den.
Postad 15 februari 2012 - 14:22
Postad 15 februari 2012 - 15:57
Vad är en bra bil till det loppet?? Har inte så många bilar men vill veta hur/vart/vilken bil man ska ha. Och vart man hittar den.
Beror ju såklart på hur skicklig du är eller hur stor utmaning du vill ha. Ingen konst att vinna med ex en formula GT, Kolla annars på typical oponents och lägga dig jäms med den bästa där eller lite över.
Kör annars med Mazda 787B Race car som finns i Dealerships, kostar visserligen en slant men värd pengarna, alternativt med Toyota Minolta 88 Race car. Har för mig man vann den någonstans i B-spec. Lycka till!
Loud: De bilarna du köper läggs till direkt i ditt garage.
Postad 15 februari 2012 - 16:08
Beror ju såklart på hur skicklig du är eller hur stor utmaning du vill ha. Ingen konst att vinna med ex en formula GT, Kolla annars på typical oponents och lägga dig jäms med den bästa där eller lite över.
Kör annars med Mazda 787B Race car som finns i Dealerships, kostar visserligen en slant men värd pengarna, alternativt med Toyota Minolta 88 Race car. Har för mig man vann den någonstans i B-spec. Lycka till!
Underbart! Då lär jag köpa lite bilar

Postad 16 februari 2012 - 00:21
Grymt bra, Nu vet jag vart jag hittar Toyota bilen också

Hmm värt pengarna då kanske

Postad 17 februari 2012 - 21:00
Nu har jag skrapat ihop 3 miljoner. Finns det något givet köp?
Nja. Finns ju mycket kul men köp vad som behövs för att komma vidare i karriären bara. Kan va ett tips att fixa en bra drifting bil. Det kommer ju nya drift trials ofta och en guld medalj där med 200% ger ju en miljon i prispengar per bana, och samma på time trialsen. Jag använder R33 TC GTRen från en av de DLC paketen som drift bil om du har köpt den...?
Postad 20 februari 2012 - 13:30
Nja. Finns ju mycket kul men köp vad som behövs för att komma vidare i karriären bara. Kan va ett tips att fixa en bra drifting bil. Det kommer ju nya drift trials ofta och en guld medalj där med 200% ger ju en miljon i prispengar per bana, och samma på time trialsen. Jag använder R33 TC GTRen från en av de DLC paketen som drift bil om du har köpt den...?
Har inte handlat ännu, har skrapat ihop strax över 5miljoner. Går ju rätt fort med B-spec.

Kanske F1 bilen kan vara kul att ha, kostar ju dock 5 så då är man ju nästan nere på noll.
Trist att handla bilar bara för att göra de lopp i början av karriären när man inte får någon xp eller peng för det.
Postad 21 februari 2012 - 08:29
Har inte handlat ännu, har skrapat ihop strax över 5miljoner. Går ju rätt fort med B-spec.
Kanske F1 bilen kan vara kul att ha, kostar ju dock 5 så då är man ju nästan nere på noll.
Trist att handla bilar bara för att göra de lopp i början av karriären när man inte får någon xp eller peng för det.
Ja den bilen är nog en bra ide. Men du menar nog den som heter Formel GT? De riktiga F1 bilarna finns bara i ferarri och kostar 10 och 12,5 mille. Den går grymt bra och du behöver den i extrem serien i både A och Bspec. Och dina B gubbar vinner lätt racen med den bilen, även bra till endurance. Passa på att handla upp varenda spänn då så du får penniless trophyn;)
Postad 21 februari 2012 - 09:14
Postad 21 februari 2012 - 11:05
Ja menar formel GT. Som det står gran turismo på. Vart hittar man F1 bilarna?
Du hittar dom i dealerships, Ferarri
Dom går dock inte att använda i några som helst A eller Bspec race! Vet inte varför.. Säkert nått med rättigheter eller sånt. Finns ju bara Ferarri F1 bilar, de andra märkena saknas. Synd. Jag har en liggande online om du vill testa den, bara att låna.

Postad 21 februari 2012 - 13:27

Då är alltså formel GT någon man kan använda i A och B-spec?
Lånar gärna. Har inte kommit på hur man får tag på vänners lånebilar dock, eller hur man lägger ut.
Har iofs bara en vän med GT5 änsålänge. När jag går in på dennes profil under community så ser jag inte bilar någonstans.
Postad 21 februari 2012 - 14:46

Lägg till mig om du vill har en Formula GT samt några andra upplagda klara att lånas å köras med

EDIT: kanske skulle skriva PSN=forum nick

Redigerat av krrjon, 21 februari 2012 - 14:47.
Postad 21 februari 2012 - 15:54
Du hittar dom i dealerships, Ferarri
Dom går dock inte att använda i några som helst A eller Bspec race! Vet inte varför.. Säkert nått med rättigheter eller sånt. Finns ju bara Ferarri F1 bilar, de andra märkena saknas. Synd. Jag har en liggande online om du vill testa den, bara att låna.
Om jag inte minns fel så ligger dom väl under profile sen var det väl bara klicka på bilen å "låna den"? Var så länge sen jag lånade att jag har glömt
Lägg till mig om du vill har en Formula GT samt några andra upplagda klara att lånas å köras med
EDIT: kanske skulle skriva PSN=forum nick
Låter toppen! Adda mig så godkänner jag när jag är hemma i eftermiddag/kväll. PSN: olmaswe
Postad 21 februari 2012 - 17:59
Ok, så när kan man använda dessa?
Då är alltså formel GT någon man kan använda i A och B-spec?
Lånar gärna. Har inte kommit på hur man får tag på vänners lånebilar dock, eller hur man lägger ut.
Har iofs bara en vän med GT5 änsålänge. När jag går in på dennes profil under community så ser jag inte bilar någonstans.
Du kan bara använda F1 bilarna i practice och arcade mode samt online. Har kört endast F1 online några ggr och det är jävligt kul altså! Formula GTn används i karriären ja. Du ser inga bilar på din väns profil för att han inte har delat ut några men gå in på min eller krrjons så finns dom där, välj bil och tryck "borrow"
Vill du dela ut några själv går du in i ditt garage, väljer bil och trycker "share with friends"
Postad 21 februari 2012 - 18:19

Postad 27 februari 2012 - 10:20
Adda mig så kan vi styra upp något med de andra som spelar lite till och från, olmaswe
Postad 27 februari 2012 - 14:09
Mvh id på Gt5 korgalen adda mig om ni kör sena kvällar.....
Postad 27 februari 2012 - 17:06

spelar tyvärr inte så mycket GT5 som jag gjorde förr
Postad 27 mars 2012 - 18:44

Edit: Fick den ju direkt jag gick in i GT-life

Redigerat av darth väder, 27 mars 2012 - 18:50.
Postad 28 mars 2012 - 19:47

Postad 28 mars 2012 - 21:45
Sådärja, GT5 Collector's edition och Logitech tjofräs GT inhandlat för 800 ink frakt. Wheelstand pro beställt, jag hade ingen annan lämplig lösning hemma på "hålla-i-ratten-problemet"
Wheelstand pro:n är helt underbar....
Har haft min sen GT5 kom ut å den är fortfarande grym!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar