Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2011 - 21:59

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Men när jag spelar upp filmer på datan med tex vlc och sedan tar fullscreen så är de sorgkanter uppe å nere. Blir annorlunda när jag kör via boxee?

Postad 26 November 2011 - 22:15

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Gick in på inställningarna på vlc å klickade på aspect ratio å ändrade till 16:9. Då försvann sorgkanterna. Den stod på default innan. Var de inte svårare än så?

Förmodligen är de filmerna inte i 16x9 format utan 2.35:1 och då får du leva med kanter om du inte har en tv lr projektor som har rätt format.
Alt så har du ställt in nån konstig zoom lr inställning på din tv.

Gick in på vlc å klickade på aspect radio å då stod den på default. Ändrade då till 16:9 då försvann sorgkanterna. Va de så lätt? Eller blir de fel? Tvingar den filmen till de formatet?

Postad 26 November 2011 - 22:43

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Gick in på inställningarna på vlc å klickade på aspect ratio å ändrade till 16:9. Då försvann sorgkanterna. Den stod på default innan. Var de inte svårare än så?

Gick in på vlc å klickade på aspect radio å då stod den på default. Ändrade då till 16:9 då försvann sorgkanterna. Va de så lätt? Eller blir de fel? Tvingar den filmen till de formatet?

Du tvingar VLC att visa filmen i 16:9 på d sättet och det blir fel (filmen ser ihoppressad ut eller så beskär den filmen)... vissa filmer är filmade i 16:9 och dem flesta i 2.35:1, bara att leva med det... eller så köper man philips 2.35:1 tv

Postad 26 November 2011 - 22:47

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Fan va illa. Varför i **** ska sorgkanter finnas.

Men har precis köpt min plasma å är rädd för att inte använda hela bilden när den är ny.

Postad 27 November 2011 - 07:42

mipet
  • mipet
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Går väl ändra bilden i boxeen med, har inte i huvudet nu precis, men om du trycker på mitten knappen när filmen är på, väljer video och sen skärm bild eller liknande, visst går det att strecha ut bilden där med.
Sen ang datorn, på datorn kanske du inte har widescreen ? Då blir det kanske rätt där.Eller du kanske körde via datorn på tv... :)

Postad 27 November 2011 - 09:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Spela film, klicka på mittenknappen gå till kugghjulet, videoinställningar och zooma bilden...

Postad 27 November 2011 - 12:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ehh...kommer inte ihåg hur man rensar biblotek, nån som kan hjälpa mig snabbt,ligger typ 30 filmer där som inte finns ju... :blush:

Edit: Fresnan... man spelar ju upp filmen i det format det är tänkt... zoomar man in, så missar man ju detaljer i ytterkanterna på bilden, och bilden blir ju sämre om man förställer den med zoom.

Redigerat av Garrett, 27 November 2011 - 12:24.

Postad 27 November 2011 - 14:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
Du gör en ny scanning av källan så försvinner filmerna.
Alternativt efter man sett en film så från väljer du din film men istället för att spela upp den så väljer du manuell identifiering.
Då kan du välja att ta bort den från din databas

Postad 27 November 2011 - 14:44

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tack tack. :)

Postad 27 November 2011 - 14:48

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Men när tv:n är splitter ni så är de väl dumt att köra med sorgkanter?

Postad 27 November 2011 - 14:58

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Men när tv:n är splitter ni så är de väl dumt att köra med sorgkanter?

Jaha, du menar så... läste att du har panasonic... dom är inte så känsliga för IR... kör bara med lite mindre kontrast och skärpa i början så är det lugnt :) Rekomenderar THX eller Bio läget, blir bäst bild... sen kalibrera med DVE. :)

Postad 27 November 2011 - 17:38

harjunator
  • harjunator
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Min box har fungerat klockrent nu i flera månader tills igår, Nånting har hänt så den hänger sig konstant oavsett vad jag gör, Har gjort nu fem st factory resets utan större framgång. Den fungerar i kanske 10 min efter reset men sen börjar den hänga sig. Allt från att jag har den stilla så skärmsläckar går igång och när jag skall starta den så hänger den sig. slå på en film via nätverket eller se klipp på nätet fungerar inte. inte ens att bläddra i boxens menyer kan jag göra då den hänger sig igen. Provat nu å inte scanna mitt bibliotek och nu i skrivandes stund så verkar den inte hänga sig.
Men vill ju som har mitt bibliotek scannat! :)

Kör smb och inte haft nå prb tidigare. Har inte installerat något nytt. Jag har den senaste firmwaren

Någon vänlig själ som vet vad detta beror på? eller kan tipsa om en ev lösning?

MVH Johan

Ok har inte provat att nedgradera, men får göra det och se om det kan lösa mitt prb. Tack för hjälpen :)

Har nu provat nedgradera via usb och det lyckades jag delvis med. Har oxå spärrat min router så den inte kan ladda ned senaste firmwaren, men jag kommer ju inte förbi, för den försöker ju ansluta då den upptäcker att jag inte har senaste firmwaren. och när rutan kommer upp NEXT så börjar den om och försöker ladda ned och det misslyckas ju givetvis.. så nu kan jag inte göra nånting.... nån annan som haft problem med detta och kommit förbi det på nå sätt?

Postad 27 November 2011 - 19:03

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Då har du inte lyckats blockera deras server routern.

Postad 27 November 2011 - 20:38

harjunator
  • harjunator
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
På nått sätt har jag nu iaf lyckats få till det.. Gjort åtskilliga resets och olika uppdateringar. Nu flyter allt på som vanligt igen :D

Postad 28 November 2011 - 08:43

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ska jag ändra kontrasten och skärpan trots att jag kör på THX läget? Alltså dra ner ännu mer?

En fråga om boxee inställningar. Inne på inställningarna så kan man ändra tex 1080 50 Hz eller 1080 24 Hz. Behöver man hålla på å ändra dom inställningarna beroende på vad man ska spela upp på boxeen? Ska inte den fixa de själv å anpassa dig beroende på materialet?

Jaha, du menar så... läste att du har panasonic... dom är inte så känsliga för IR... kör bara med lite mindre kontrast och skärpa i början så är det lugnt :) Rekomenderar THX eller Bio läget, blir bäst bild... sen kalibrera med DVE. :)

Ska jag ändra kontrasten och skärpan trots att jag kör på THX läget? Alltså dra ner ännu mer?

En fråga om boxee inställningar. Inne på inställningarna så kan man ändra tex 1080 50 Hz eller 1080 24 Hz. Behöver man hålla på å ändra dom inställningarna beroende på vad man ska spela upp på boxeen? Ska inte den fixa de själv å anpassa dig beroende på materialet?

Postad 28 November 2011 - 08:46

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Man behöver nog inte det... men jag sänkte lite på kontrast/skärpa dom första 200h på min G30... mest pga noja, hä hä.... du kan ändra så att texten ligger "innanför" filmen med... kan bli lite IR av texten har jag märkt... den lyser väldigt starkt på boxeen.

Ha ibockat att den ska synka hz efter vad filmen är i, det är det viktigaste... kommer inte ihåg vad det heter, men ligger under där du ställer in upplösningen. :)

Redigerat av Garrett, 28 November 2011 - 08:51.

Postad 28 November 2011 - 12:28

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa en Boxee Box, är den värd pengarna i dagsläget eller är det uråldrig hårdvara? Har alla problem med den senaste firmware-versionen eller är det endast vissa som blir drabbade? Jag kör i princip uteslutande mkv:er...

Postad 28 November 2011 - 13:58

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Man behöver nog inte det... men jag sänkte lite på kontrast/skärpa dom första 200h på min G30... mest pga noja, hä hä.... du kan ändra så att texten ligger "innanför" filmen med... kan bli lite IR av texten har jag märkt... den lyser väldigt starkt på boxeen.

Ha ibockat att den ska synka hz efter vad filmen är i, det är det viktigaste... kommer inte ihåg vad det heter, men ligger under där du ställer in upplösningen. :)

okej. så du körde på thx och sänkte sedan där ifrån?

okej du menar när jag zoomat bilden? kör oftast utan text på film. Och om den är helt utanför gör de ju inget för jag saknar den inte=)

Okej, ska leta upp den å kryssa i den.

Så boxeen känner av på filen och anpassar sig? Kör mest mkv men även lite andra avi bla.

Jag lägger över filmer på ett externtminne som jag kopplar in i boxeen. Men den har inte gjort snygga mappar av filmerna med snygga fodral. Hur ordnar man det?

Postad 28 November 2011 - 22:41

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Köpte boxen igår och allt gått bra till nu. Sett lite film via SMB till NAS och gått bra. Testade lite upplösningar samt satte bild till 1080p och 32 bit. Allt bra. Sen testade jag lite filmer in och ur dem. Men efter ett par filmer när jag lämnade en så blev allt svart.
Startat om oc hdragit ur ström och nätverk men inget hjälper. När den startar upp kommer första gråa bilden med Boxee i 480p i 10-15 sek ungefär sen blir det myrornas krig i med fäger i ca 0.1 sek sen svart. Dock verkar nått funka för jag tror skärmsläckaren slår igång efter 5 min med dämpad belysning som jag valt, (har ett namn i bilden för denna kanal när det är svart).

Vad gör jag??

Edit: det sista jag gjorde var att söka efter undertexter innan jag skulle lämna filmen.

Redigerat av vilse, 28 November 2011 - 23:49.

Postad 28 November 2011 - 22:56

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Gjorde en factory reset enl
  • Turn off the Boxee Box with the power switch on the top of the box.
  • Press and hold the power button for more than 5 but less than 8 seconds.
  • The Boxee Box will restart with gray screen and take a longer time to load.
  • Eventually the green Boxee logo on the box will turn orange/yellow.
  • Then a menu will pop up with options.
men får bara en röd bild efter loadingbilden.

Postad 28 November 2011 - 23:04

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
1399 kr på Inet såg jag just :)

Postad 28 November 2011 - 23:17

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
kan det vara så enkelt att jag behöver ändra upplösning och kanske 32 bit till 24 bit?
Maskinen går ju kanske igång på nått sätt. Hur klickar jag mig fram till upplösningen? Kan nån guida. Typ börja med pil upp sen mittknappen för settings, osv.

Postad 29 November 2011 - 00:48

simba08
  • simba08
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Kör du hdmi via förstärkare ? prova att köra från boxen direkt till TV:n.

Postad 29 November 2011 - 06:40

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
kör direkt till tvn, Panasonic Z85. dragit ur alla sladdar men inget hjälper.

Postad 29 November 2011 - 08:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

kör direkt till tvn, Panasonic Z85. dragit ur alla sladdar men inget hjälper.

Reklamera

Postad 29 November 2011 - 08:36

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
RGB kan man ju ändra, den är low, och man kan ändra till high? ... och 24 bit till nåt annat, kommer inte ihåg vilket.... vad gör dessa, bör man ändra dom och testa om det blir bättre bild eller ska man bara låta dom vara?
Kan tycka att halvmörka scener kan bli lite, vad ska man säg, grötiga ibland... om man jämför med BD på ps3an... iofs så kör jag ju bara MKV 1080p på boxeen... BD blir väl av naturliga skäl bättre bild/tryck i... :unsure:
Men funderade på om det kanske kan bli lite bättre om man ändrar på nåt av onvanstående jag nämnde. :)

Redigerat av Garrett, 29 November 2011 - 08:45.

Postad 30 November 2011 - 10:37

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Har nu beställt hem en Boxee som är tänkt att ersätta min WDTV Live.

Det jag värdesätter högst är :
Möjlighet att köra trailers
  • Koppling till mer data(trailer/data) om film/serie (imdb)
  • Streaming av 1080p
  • Finare GUI med bilder på serier/filmer
  • Automatisk undertext koppling
  • Slippa packa upp allt man ska köra
Finns det någon guide för att uppnå dessa punkter eller ska det vara mer eller mindre självklart direkt när man startar boxen? Sen undrar jag också om firmwaren? Ska den uppdateras till senaste eller bör jag vänta med det? Finns det någon firmware som är rekomenderad? Vet ju att den senaste firmwaren på WDTV Live tydligen inte var något bra så det kan väll hända här med antar jag.

Postad 30 November 2011 - 11:13

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Har nu beställt hem en Boxee som är tänkt att ersätta min WDTV Live.

Det jag värdesätter högst är :
Möjlighet att köra trailers

• Koppling till mer data(trailer/data) om film/serie (imdb)
  • Streaming av 1080p
  • Finare GUI med bilder på serier/filmer
  • Automatisk undertext koppling
  • Slippa packa upp allt man ska köra
Finns det någon guide för att uppnå dessa punkter eller ska det vara mer eller mindre självklart direkt när man startar boxen? Sen undrar jag också om firmwaren? Ska den uppdateras till senaste eller bör jag vänta med det? Finns det någon firmware som är rekomenderad? Vet ju att den senaste firmwaren på WDTV Live tydligen inte var något bra så det kan väll hända här med antar jag.

Har du beställt en BB innan du har tagit reda på om den uppfyller dina krav?

För att hindra BB att uppdatera sig måste du spärra i routern men det får du söka på Google för att ta reda på.
Men den senaste firmwaren är så pass bra att det är inte nödvändigt.

Postad 30 November 2011 - 11:48

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Har du beställt en BB innan du har tagit reda på om den uppfyller dina krav?

För att hindra BB att uppdatera sig måste du spärra i routern men det får du söka på Google för att ta reda på.
Men den senaste firmwaren är så pass bra att det är inte nödvändigt.

Hehe ja visst kan det låta konstigt. Känner ett par som har den och de är nöjda, egentligen är jag ganska nöjd med WDTV Live också men BOXEE känns mer komplett på något vis. Jag vet ju att den stöder det jag kräver sen om den också stöder lite lull lull runt om är ju inte dumt. Dessutom fick jag den till ett väldigt fint pris.

Vad jag förstår på dig så behöver jag inte fundera så mycket över att folk haft problem med senaste firmwaren? De e bara till att köra en update direkt!?

Postad 30 November 2011 - 13:28

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Någon som hört nått om när det kommer vara möjligt att använda en extern hårddisk över 2 tb till Boxee?

Postad 30 November 2011 - 13:36

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Nu får jag uppkoppling, men den vägrar fortfarande ta ner den påtvingade uppdateringen. Stannar på 0%.

Har reklamerat den till Dustin, får se vad som händer nu.

Postad 30 November 2011 - 13:47

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Hehe ja visst kan det låta konstigt. Känner ett par som har den och de är nöjda, egentligen är jag ganska nöjd med WDTV Live också men BOXEE känns mer komplett på något vis. Jag vet ju att den stöder det jag kräver sen om den också stöder lite lull lull runt om är ju inte dumt. Dessutom fick jag den till ett väldigt fint pris.

Vad jag förstår på dig så behöver jag inte fundera så mycket över att folk haft problem med senaste firmwaren? De e bara till att köra en update direkt!?

Fixade du också din från inet? Jag lade också in en order i måndags, var ju ett riktigt kanonpris! (1399:-)
Hoppas du blir nöjd, jag är ju gammal XBMC användare sedan många år, så jag tror att jag kommer bli mycket nöjd med BB :)

Postad 30 November 2011 - 13:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Fixade du också din från inet? Jag lade också in en order i måndags, var ju ett riktigt kanonpris! (1399:-)
Hoppas du blir nöjd, jag är ju gammal XBMC användare sedan många år, så jag tror att jag kommer bli mycket nöjd med BB :)

Haha ja precis, 1399 kr med frakt. Var faktiskt nära på att köpa den för 1800 kr för par veckor sen men så tyckte jag att WDTV Live räkte så länge, 1399 kunde man ju inte säga nej till ;)

Jag har också kört en del XBMC på XBOXen sen tidigare, det tog emot att gå över till WDTV Live men vad gör man inte för HD.

Får bara hoppas man har fått ett måndags ex, verkar ju finnas ett par sådana.

Lycka till själv!

Postad 30 November 2011 - 15:51

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Någon som hört nått om när det kommer vara möjligt att använda en extern hårddisk över 2 tb till Boxee?

version 1.5
-När kommer version 1.5?
Ingen som vet, kanske januari-mars 2012

Postad 30 November 2011 - 18:05

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
vad ska man köpa om man söker playkanalerna från Sverige, och dessutom vill ha stöd för inbyggd hdd?

Vägrar streama från min PC som för det mesta är avstängd

Postad 30 November 2011 - 20:02

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

vad ska man köpa om man söker playkanalerna från Sverige, och dessutom vill ha stöd för inbyggd hdd?

Vägrar streama från min PC som för det mesta är avstängd

Tycker du den frågan är relevant i denna tråd när Boxee Box inte uppfyller dina krav?

Postad 30 November 2011 - 20:58

Niklas1232
  • Niklas1232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Niklas1232, 30 November 2011 - 21:55.

Postad 30 November 2011 - 21:01

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Tycker du den frågan är relevant i denna tråd när Boxee Box inte uppfyller dina krav?

kanske inte, men du hade kunnat svara att det fungerar utmärkt med extern HDD. åkte och köpte en iaf, och det fungerar galant än så länge

ursäkta för min korkade fråga

Postad 30 November 2011 - 21:05

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag har lite problem att sätta upp min box.

Jag har delat ut 2 mappar (SMB) i Windows7. Den ena är tänkt till Film och den andra för Serier. Dessa har jag sedan lagt till genom inställningsmenyn på Boxee vilket inte var några problem så just nu håller den på att mappa.

När jag går in på Movies fliken så får jag upp de filmer den mappat såhär långt, går jag in på Serier så finns det inget och den ber mig att välja katalog. Jag får då upp ett fönster där jag ser mina två mappar men så vill den att jag ska lägga till en ny? Provar jag lägga till samma igen så blir det fel? Så hur väljer jag att TV Series ska gå mot Series och Movies mot film?

Postad 30 November 2011 - 21:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

kanske inte, men du hade kunnat svara att det fungerar utmärkt med extern HDD. åkte och köpte en iaf, och det fungerar galant än så länge

ursäkta för min korkade fråga

Ingen korkad fråga om man hade förstått vad du frågade om!!

Postad 30 November 2011 - 21:57

Niklas1232
  • Niklas1232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tänkte höra med folket, efter en stunds jobbande så har jag nu fått igång min boxee. Dock när jag skall spela en .avi rulle av "lite" tyngre slaget så hackar bilden medans ljudet dock är bra. Nån mer som har upplevt detta? googlade lite och hittade lite trådar om detta problemet.

Postad 01 December 2011 - 13:56

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Tänkte höra med folket, efter en stunds jobbande så har jag nu fått igång min boxee. Dock när jag skall spela en .avi rulle av "lite" tyngre slaget så hackar bilden medans ljudet dock är bra. Nån mer som har upplevt detta? googlade lite och hittade lite trådar om detta problemet.

Den där typen av problem är vanligast när man kör via wifi, som kan vara VÄLDIGT känsligt. Sen har de mycket riktigt en hel drös gamla buggar som ingen verkar ta tag i tyvärr...

Sen upplever jag själv att en del filmer jag tyckt fungerat ok tidigare nu efter ett par uppdateringar knappt går att se längre.

Samma filer funkar bra i min gamla tvix via samma trådlösa nät, så jag är rädd att utvecklarna sitter och trycker i allehanda streamingbjäfs i burken, istället för att prioritera kvalitet och driftsäkerhet.

Hoppas innerligt att nästa "stora" version blir bättre, annars är det dags att nedgradera...

Postad 01 December 2011 - 15:04

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Sätt auto i stället så väljer den efter filens fps. att "hårdkoda" ger bara ryckig bild. TV:n tar sedan hand om resten.

Postad 01 December 2011 - 16:53

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Som så många andra försöker jag få min multifjärr att lira med Boxee

Har en Marantz RC5001SR (tillhörande SR5002) som klarar av projektorns fjärr som vad jag förstår är av samma typ

Varför får jag inte detta att fungera nu då?

Postad 01 December 2011 - 17:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Som så många andra försöker jag få min multifjärr att lira med Boxee

Har en Marantz RC5001SR (tillhörande SR5002) som klarar av projektorns fjärr som vad jag förstår är av samma typ

Varför får jag inte detta att fungera nu då?

Klarar din fjärr av RF?

Redigerat av lappen71, 01 December 2011 - 17:15.

Postad 01 December 2011 - 17:18

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Klarar din fjärr av RF?

min projje måste ju ha RF-fjärr då den inte är riktningskänslig alls, och inte är blåtand. Projjefjärren går iaf att köra med min multifjärr

Så jag antar att det borde vara RF. Hittar dock ingen info om detta på nätet

Postad 01 December 2011 - 17:21

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

min projje måste ju ha RF-fjärr då den inte är riktningskänslig alls, och inte är blåtand. Projjefjärren går iaf att köra med min multifjärr

Så jag antar att det borde vara RF. Hittar dock ingen info om detta på nätet

Om du tittar på sidan elva denna manual som är för din förstärkare så står det att det är en IR-remote och inte RF.
http://newmedia.engl...1_Final_eng.pdf

IR behöver inte alls vara riktnings känslig utan det beror helt på hur och var tillverkaren placerat IR-dioden.
Fjärrkontrollen till Tvix är fruktansvärt känslig men till min projektor inte alls och bägge är IR

Redigerat av lappen71, 01 December 2011 - 17:23.

Postad 01 December 2011 - 17:27

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Tack Lappen71.

Du har nog rätt där. Så då sitter man med både PS3 (blåtand) och Boxee (RF) och en multifjärr.

Suck

Postad 01 December 2011 - 17:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Tack Lappen71.

Du har nog rätt där. Så då sitter man med både PS3 (blåtand) och Boxee (RF) och en multifjärr.

Suck

Inte för att strö salt i såren men jag är förvånad att sådana funktioner inte kollas upp innan köp?

Om du har köpt Boxee Box på öppet köp kanske det är ide att lämna tillbaks den och köpa denna istället.
http://tv.iomega.com/#home

Redigerat av lappen71, 01 December 2011 - 17:32.

Postad 01 December 2011 - 17:57

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Inte för att strö salt i såren men jag är förvånad att sådana funktioner inte kollas upp innan köp?

Om du har köpt Boxee Box på öppet köp kanske det är ide att lämna tillbaks den och köpa denna istället.
http://tv.iomega.com/#home

det är enkelt. Var övertygad om att jag hade RF på multifjärren

Vi börjar gå lite långt från topic nu, men skriv gärna i PM om jag vinner något alls i funktioner förutom fjärren med iomegan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.