Fifa?
CoD?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 14 August 2013 - 14:19
Minecraft och Tanks torde vara störst om vi snackar Europa-utvecklat. Det kan vara vad som helst, kanske inte ens spelrelaterat. Säger även i slutet av podcasten att de har många nyheter att berätta om fram till releasen av konsolen, så det är intressanta tider nu. MS to announce new Xbox One title at Gamescom http://www.neogaf.co...ad.php?t=646227 "Yes, there will be an unannounced game for Xbox One shown for the first time", one source close to MS told us today via telephone." Går man efter podcasten så sägs det att det är en unik exklusiv titel. Känner inte igen att ordet unik har använts i samband med en exklusiv annonsering tidigare, så borde ju vara något speciellt. Redigerat av Zerox_no1, 14 August 2013 - 14:34. Postad 14 August 2013 - 14:53
Tror på något kinectspel. De har inte visat så mycket där ännu Postad 14 August 2013 - 17:01 Jag lyssnade på podcasten, det känns rätt solklart att han räknar upp saker de ska prata om. Alltså, "vi kommer att prata om en unik exklusiv titel, vi kommer att prata om europas största franchise" osv osv om han inte hade blivit avbruten. Lyssna själva. Angående EU:s största franchise så kanske det är FIFA. På E3 pratade de om exklusivt innehåll för Ultimate Team på Xbox One. Edit: Hah, Gamereactor DK skrev att Xbox One skulle bli försenat, men det sköts ned direkt =) http://www.neogaf.co...ad.php?t=651647 Redigerat av Zoiler, 14 August 2013 - 17:17. Postad 14 August 2013 - 18:35
Ja, PS3 release all over. Exakt den anledningen fick mig att välja en 360 istället för PS3. Tyvärr är jag inte lika sugen att välja andra hållet i dagsläget. Postad 14 August 2013 - 18:36
Varit lite för mycket positiva nyheter från Microsoft på sistone så var väl dags för något negativt igen. Postad 14 August 2013 - 18:41
I sak kan jag tänka mig en Xbox men räcker med en maskin och då blir det ps4, då jag aldrig varit missnöjd med ps. Var dock nära att köpa en 360 när den kom just av anledningen att den kom först... Men blev aldrig så pga dåvarande ekonomi. Nu har jag råd med båda men tycker de är för lika och tiden räcker bog inte får två maskiner:)
Postad 14 August 2013 - 18:47
Går ju alltid att importera från England om det skulle krisa. Postad 14 August 2013 - 18:50
Det skulle vara katastrof att missa julhandeln för ms. Surt sa räven, frågan är om man kommer kunna hålla sig.
Edit, ah, det gällde inte hela Europa såg jag nu när jag klickade på länken. Bara oss små skitländer som Sverige och Ryssland med mera. Redigerat av Johan_i_burken, 14 August 2013 - 18:54. Postad 14 August 2013 - 18:53
Dom kommer nog sälja alla xbox dom kan tillverka så det spelar nog ingen roll om dom missar några länder under julhandeln. Postad 14 August 2013 - 18:53
Den tanken har redan slagit mig Postad 14 August 2013 - 18:57
Iofs nog många som tänker så nu, frågan är, om MS gjort detta pga yield-problem (som det ryktades om för nån månad sen), så kanske det knappt ens räcker att täcka efterfrågan i England. Postad 14 August 2013 - 18:58
Det är ju det som är problemet. De täcker inte behovet och då köper folk ps4 istället om de klarar av att producera enheter. Postad 14 August 2013 - 18:59
Det går ju inte längre att kalla xbone för xbox 180, dom har ju vänt så många gånger att det ryms en handfull cirklar i den...
Postad 14 August 2013 - 18:59 Tydligen inte. Bra på ett sätt för då kan jag koncentrera mig på PS4 först och främst och sedan ta Xboxen när den kommer. Inte som att det kommer finnas en uppsjö av måstespel första dagen. Postad 14 August 2013 - 19:00
men duktigt! det där känns jäkligt surt, iofs beror på vad dom bundlar med för spel.. Men känns ju som det ger ps4 ännu mer fördel. idioti ^^
Postad 14 August 2013 - 19:02
Xbox 720? Postad 14 August 2013 - 19:04
Xbox One Launch Markets Announcement
15/8 Buddy Mail Hej, Vi är medvetna om de rykten som har dykt upp idag när det gäller vår europeiska lansering av Xbox One och ville följa upp med dig individuellt för att ge ett förtydligande och ytterligare sammanhang. På E3 utannonserade vi att Xbox One skulle finnas tillgänglig på 21 marknader runtom i världen, vid lansering. Det var ett aggressivt mål och teamet har arbetat väldigt hårt för att leverera Xbox One till så många marknader som möjligt från dag ett. Vi vill att våra kunder får den bästa Xbox One-upplevelsen från dag ett. För att göra det, och för att möta efterfrågan, har vi tvingats justera antalet marknader som kommer att få Xbox One i November, från 21 länder till 13. Dessa är Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Irland, Österrike, USA, Kanada, Mexiko, Brasilien, Australien och Nya Zeeland. Vi är fortfarande fast beslutna att lansera Xbox One i Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland, Sverige och Schweiz, så snart som möjligt under 2014. Vi önskar att det hade varit möjligt att lansera samtidigt på samtliga marknader, men det finns många faktorer som avgör tidpunkten när vi släpper en ny plattform på en särskild marknad. Först och främst handlar förändringen om att möta den stora efterfrågan på Xbox One runtom i världen. Dessutom inkluderar det arbete för att lokalisera menyer och anpassa exempelvis röststyrning och språkigenkänning, samt bygga upp partnerskap för att få appar och meningsfullt lokalt innehåll för varje land. Vi vet att detta kommer att vara nedslående nyheter för våra fans i Sverige och vi gör allt vi kan för att få en Xbox One till dem så snart som möjligt nästa år. För att visa vår uppskattning för deras tålamod, får de kunder som till och med idag har förbeställt en Xbox One Day One-utgåva i dessa länder också ett spel inkluderat med deras konsol när den lanseras.* Vi förstår att detta beslut kommer att ge upphov till ett antal frågor för dig och vi arbetar hårt för att bistå med så mycket information som vi kan på denna tid. Nedan finner du svaren på några av dessa frågor och vi kommer att ge mer information till dig när vi är närmare lansering. Q: Har ni problem med tillverkningen? A: Nej, vi kommer att lansera Xbox One på 13 marknader i november. Q: Är detta ett resultat av era policy-förändringar? A: Inte specifikt. Det finns många faktorer som avgör tidpunkten för när vi släpper Xbox One på en given marknad. Q: Kan jag avboka min Xbox One? Kan jag fortfarande att kunna lägga förhandsbeställningar? A: Kontakta din lokala återförsäljare där du förbeställt för deras specifika förbokningsregler. Q: Om jag bor i ett av de länder som påverkas, kan jag köpa en Xbox One och spel i ett av lanseringsländerna i november, och använda den i mitt land? Om svaret är ja, hur kommer min upplevelse att se ut? A: När konsolen lanseras i november kommer Xbox One att stödjas på 13 marknader. Som sagt, Xbox One-spel är inte regionlåsta. Xbox One-spel köpta i detaljhandeln kan användas i alla länder på alla Xbox One-konsoler. Det finns inga tekniska begränsningar för spel eller konsoler som förhindrar att de används på en specifik plats. Q: Om jag köper en konsol och använder den i ett land där den inte lanserats, hur kommer min upplevelse att skilja sig? A: Xbox One kan användas i alla länder, inklusive icke-lanserade marknader. Med det sagt, så måste det ändå finnas en giltig betalningsmetod som stöds i ett av lanseringsländerna för alla transaktioner som sker över Xbox Live, och visst innehåll kan inte nås utanför lanseringsmarknaderna på grund av geografiska innehållsbegränsningar av upphovsrättsinnehavare. Q: Kommer kundtjänst att finnas i andra länder än de som lanserar? A: Kundsupport och garanti kommer att vara tillgängliga endast i lanseringsländerna. Q: Kommer garanti att finnas i andra länder än de som lanserar? A: kundsupport och garanti finns bara i lanseringsländer. Denna förändring är oundviklig, men vi är fortfarande glada över att kunna lansera många av årets största speltitlar till Xbox 360, inklusive GTA V, CoD Ghosts, FIFA 14 och nästa års mest efterlängtade Xboxexklusiva spel, Titanfall och ser fram emot att dela fler nyheter om Xbox One på gamescom. * För alla detaljer och för att dra nytta av detta erbjudande, bör kunder följa upp med den återförsäljare de förbeställt hos, de kommer att kunna dela mer information inom kort. Postad 14 August 2013 - 19:05 Det räcker inte :/ 360 infinite 360 x2 X#O8 Redigerat av Unregisteredb3599d3b, 14 August 2013 - 19:06. Postad 14 August 2013 - 19:17
Är ju inte direkt sugen på att köra bf4 på 360. Titanfall lockar mig som gatan men frågan är ju om man kommer kunna hålla sig Postad 14 August 2013 - 19:24
MS väljer den "säkra" utvägen och skär ner på antalet marknader. Skall bli intressant och se hur Sony agerar om det har vågar ha fler liner som tillverkar konsoler och trycker ut fler eller om de låter folk vänta. Frågan är vad som har orsakat detta? Har de haft en sådan stor ökning av antalet pre-orders att de inte längre tror att de kan garantera alla marknader?
Postad 14 August 2013 - 19:24
Surt med förseningen. Såg fram emot att lira lite Watchdogs i november...
Postad 14 August 2013 - 19:37
Hahahaha. Ja de gör ju inte det svårt för en att välja konsoll isf
Återstår att se om Sony släpper några här i år. De skippade ju Europa helt förra gången Redigerat av Unregistereddc471864, 14 August 2013 - 19:38. Postad 14 August 2013 - 19:43
Hmm, hoppas bara inte Sony börjar bli för säkra och tänker att dom kan köra staggered launch i Europa dom med...
Postad 14 August 2013 - 19:47
Oj det var illa. Hoppas att PS4 kommer till Sverige i år i alla fall...
Postad 14 August 2013 - 19:54
Man får vänta några månader till, livet går vidare ändå. Finns ju pc och 360 att sysselsätta sig med under tiden.
Postad 14 August 2013 - 20:15
Avbokar min preorder nu. Det känns so om Microsoft just körde den i tuggen ändå. Om Sony gör samma grej avbokar jag PS4 också. Det var illa nog med PS3-förseningen. Jag tar inte samma skit två gånger...
Postad 14 August 2013 - 20:17
GTA V på 360 kommer ta upp tiden bra tills One släpps här. Postad 14 August 2013 - 20:26
Förbokningarna är väl fulltecknade sedan några veckor? Postad 14 August 2013 - 20:30
Jag kanske är onödigt aktsam av mig men jag tycker att det är skönt med att köpa i sverige då man inte vet till 100% kvalitet på de nya maskinerna.
Postad 14 August 2013 - 20:31
Verkar gå livat till just nu. Från twitter:
Postad 14 August 2013 - 20:38
Gänget, är förseningen ett resultat av ryktet av att ms har haft vissa produktionsproblem? Kommer det här att påverka marknaderna något? Själv så måste jag säga att det inte skulle spela mig någon roll. För mig så kommer det mest intressanta spelet, destiny, tidigt 2014 iaf.
Visst är det väl trist, men tänk på alla lir som fortfarande kommer till current gen. Gta V blir förhoppningsvis seriens comeback Postad 14 August 2013 - 20:48
Xbox One Eighty, Day One Hundred Edition?
Det jag vill veta mer än allt annat just nu är huruvida de kommer tvinga på oss samma typ av "översättning" som på Xbox 360 och om det överhuvudtaget kommer gå att arbeta runt det. Nu går det ju att ljuga om vart konsolen befinner sig för att i alla fall tvinga spelen till engelska. Utöver jönsigheten som präglar många översättningar till svenska, verkar ju många i branschen vara fast förankrade i föreställningen att maskinöversättningar nu blivit tillräckligt bra att göra språkkunniga människor och korrekturläsare överflödiga. Vissa beskrivningar av innehåll på marknadsplatsen får ju översättningsklassikern "gäddsnipa" att framstå som exemplarisk. Mikromjuk, göra inte förflytta min stänkbräda och min lekar till svensk per kraft, eller jag vill inte köp den Krysslåda Ett, men köp den LekHållplats 4! För verklig! Däckbränning! Färskt kött! Jag kommer vänta förtvivlat på att försökskaninerna som förbokat Xbox One får hem åbäket och kan avslöja hur illa det är ställt innan jag vill röra vid den med tång. Redigerat av Zacabeb, 14 August 2013 - 20:50. Postad 14 August 2013 - 20:52
I något Burnout spel till första xboxen så kom det upp på skärmen "Du är nergjord", som om man hade skitit ner sig. Vart var "gäddsnipa" någonstans? Postad 14 August 2013 - 20:54
Aja man får se det positiva med förseningen även om man blev lite besviken. Vi som förbokat får iaf ett bundlat spel och hinner se vilka barnsjukdomar konsolen har
Postad 14 August 2013 - 21:00
Tur man har PC som huvudplattform så slipper man sådana här triviala saker på konsol-sidan.
Redigerat av Zerox_no1, 14 August 2013 - 21:02. Postad 14 August 2013 - 21:02 Med tanke på hur hur mycket dålig PR MS fick efter Three Lights så kommer dom nog göra allt för att produktionsproblemen inte bekräftas. Om det det nu stämmer. Således kommer dom såklart inte heller erkänna det. Postad 14 August 2013 - 21:03
Jävligt tråkigt. Besviken. Enda fördelen med att vänta är att jag kanske hinner spela igenom alla spel man har liggande till 360.
Och sen kommer ju Diablo 3 och GTA V så nog fan har man att göra ändå. Men fortfarande jävligt tråkigt när man sett fram emot det. Postad 14 August 2013 - 21:09
Nja, känns inte så där jättekul att vänta med FIFA14 till jan-feb (eller när det nu blir), nu blir ju konsekvensen att jag köper FIFA14 till 360:n och väntar med XBOX ONE till nästa höst istället.
EK Postad 14 August 2013 - 21:23 Så bara för något kommer några månader senare, kommer du inte köpa någon konsol alls? Postad 14 August 2013 - 21:32
Jag avbokar nu, bryr mig inte ett skit om man får ett spel med eller ej.
PS4 är fortfarande 900kr billigare vilket innebär nästan 2 gratisspel jämfört med Xbox One, iaf 1 spel + något tillbehör. Den kommer troligen redan i Oktober/November, jag vill spela BF4 och Fifa 14 samt AC4 i höst och inte någon gång nästa år på en konsol man inte vet om den kommer fungera fullt ut, och som på pappret är sämre, och där man uppenbarligen skiter på kunder i Norden. Ja MS gjorde mitt val så mycket enklare nu. På sätt och vis är jag både glad och arg, kommer troligen köpa en One så småningom, men frågan är bara när, möjligen när ett nytt Halo kommer ut, tills dess kan jag faktiskt klara mig på en PS4. Jag har haft 360 som huvudplattform och är verkligen besviken på MS. Postad 14 August 2013 - 21:33
Nu vet dom. Sätt ner foten bara. Show no mercy. Postad 14 August 2013 - 21:41 positiva e ju att den kommer släppas i andra länder föra och man kommer säkerligen få en hel del feedback m.m hur den är innan den kommer hit. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |