Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3951

Postad 17 December 2017 - 18:45

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Provkörde en V90 D3 igår och blev lite småkär faktiskt. Oerhört sköna säten och go bil att köra.


Bara slå till :) Volvo har ju nästan alltid haft sköna säten och rätt bra komfort.

Redigerat av mikkiz, 17 December 2017 - 18:46.


#3952

Postad 18 December 2017 - 13:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Skall iväg och provköra en fullutrustad Toyota CH-R Hybrid i veckan för att se om den kanske kan vara något. Gillar utseendet och framförallt förmånsvärdet (ca 2700 kr brutto). 

 

hqdefault.jpg


Redigerat av MrSpokk, 18 December 2017 - 13:44.


#3953

Postad 18 December 2017 - 14:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 4

Om inte annat så är det rätt coolt att åka runt i en stor stormtrooper-hjälm. :D



#3954

Postad 18 December 2017 - 14:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Hmm, är egentligen inte ute efter en ny "Family Main Battle Tank" men det här är väldigt vettigt.

 

Superb L&K inkl allt Skoda har att erbjuda, 299 loppor.

 

Körmässigt är den lite "diffus" men aktiva chassit är ju iaf "mysigt". Sinnessjukt med utrymme överallt (nej, den här bilen behöver inte vara kombi-formad) och överlag väldigt förnuftig.



#3955

Postad 18 December 2017 - 15:07

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Hmm, är egentligen inte ute efter en ny "Family Main Battle Tank" men det här är väldigt vettigt.

 

Superb L&K inkl allt Skoda har att erbjuda, 299 loppor.

 

Körmässigt är den lite "diffus" men aktiva chassit är ju iaf "mysigt". Sinnessjukt med utrymme överallt (nej, den här bilen behöver inte vara kombi-formad) och överlag väldigt förnuftig.

 

Väldigt mycket bil för 300 000 kr!

 

EK



#3956

Postad 18 December 2017 - 15:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Superben, både kombi och combi-cupe, är grymt sköna med ruggigt bra utrymme... Förutom lastutrymmet. Visst, CC’n har ok storlek. Men varför kunde de inte gjort fram-/baksäte utrymmet något mindre?

Michael Jordan kan sitta i framsätet med Richard Kiel i baksätet, men man får inte in en barnvagn på längden...
Det fick jag i Passaten, men i Superben var jag tvungen att vända på den.

#3957

Postad 18 December 2017 - 22:14

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 0

Om inte annat så är det rätt coolt att åka runt i en stor stormtrooper-hjälm. :D

Haha  :D  :D  :D



#3958

Postad 18 December 2017 - 22:29

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Hhahaha

#3959

Postad 19 December 2017 - 00:08

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Hmm, är egentligen inte ute efter en ny "Family Main Battle Tank" men det här är väldigt vettigt.
 
Superb L&K inkl allt Skoda har att erbjuda, 299 loppor.
 
Körmässigt är den lite "diffus" men aktiva chassit är ju iaf "mysigt". Sinnessjukt med utrymme överallt (nej, den här bilen behöver inte vara kombi-formad) och överlag väldigt förnuftig.

”Allt Skoda har att erbjuda” var väl inte riktigt rätt.... :rolleyes: Har i kväll kört upp till Gävle i en Superb L&K kombi som har en betydligt större skärm till navigator m.m. samt automatisk klimatanläggning. Har under kvällen kommit fram till att den automatisk ljusbildsregleringen funkar riktigt bra, men man måste förstås va beredd att blända av manuellt; t.ex. när man möter lastbil vid krön. Det enda jag saknar i den här bilen är värme i baksätet.

Håller med om att den kan kännas ”diffus”, i lägena comfort och normal så blir jag sjösjuk... Läget sport funkar bra, men det är ju inte stabilt som en E-klass Avantgarde AMG. Som jag skrev på förra sidan i tråden, jag gillar Superb L&K. :)

#3960

Postad 19 December 2017 - 04:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

”Allt Skoda har att erbjuda” var väl inte riktigt rätt.... :rolleyes: Har i kväll kört upp till Gävle i en Superb L&K kombi som har en betydligt större skärm till navigator m.m. samt automatisk klimatanläggning. Har under kvällen kommit fram till att den automatisk ljusbildsregleringen funkar riktigt bra, men man måste förstås va beredd att blända av manuellt; t.ex. när man möter lastbil vid krön. Det enda jag saknar i den här bilen är värme i baksätet.

Håller med om att den kan kännas ”diffus”, i lägena comfort och normal så blir jag sjösjuk... Läget sport funkar bra, men det är ju inte stabilt som en E-klass Avantgarde AMG. Som jag skrev på förra sidan i tråden, jag gillar Superb L&K. :)

Hehe, skrev "typ" från början men råkade ta bort det när jag klistra in länken. Saknade själv Akustikrutor t.ex.

Manuell klima verkar skumt, missade det, tror 3-zons Climatronic är standard på L&K bilarna.

Japp sport-läget ger välbehövlig tajthet. Inte kört nån Superb med sport-paket dock, kanske i sin tur skruvar till det ytterliggare till den grad att även Normal funkar?

Takeo> Blev tvungen att kolla upp och ja, bagageutrymmet är ju faktiskt kortare än de längsta. Inget jag tänkt på, löses med vettigare barnvagn mao. :) Men jupp, skjutbara säten (ala Kodiaq) hade varit najs då bakåtvänd barnstol är minne blott.

Redigerat av pacman, 19 December 2017 - 04:44.


#3961

Postad 19 December 2017 - 11:06

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

”Allt Skoda har att erbjuda” var väl inte riktigt rätt.... :rolleyes: Har i kväll kört upp till Gävle i en Superb L&K kombi som har en betydligt större skärm till navigator m.m. samt automatisk klimatanläggning. Har under kvällen kommit fram till att den automatisk ljusbildsregleringen funkar riktigt bra, men man måste förstås va beredd att blända av manuellt; t.ex. när man möter lastbil vid krön. Det enda jag saknar i den här bilen är värme i baksätet.

Håller med om att den kan kännas ”diffus”, i lägena comfort och normal så blir jag sjösjuk... Läget sport funkar bra, men det är ju inte stabilt som en E-klass Avantgarde AMG. Som jag skrev på förra sidan i tråden, jag gillar Superb L&K. :)

. Det e ju självklart inte en E klass. Du får ju det du betalar för...

#3962

Postad 19 December 2017 - 18:03

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3637 inlägg
  • 0

Bifogad fil  1.png   159.43K   0 Antal nerladdningar

 

Bifogad fil  2.png   181.27K   0 Antal nerladdningar

 

Tydligen dags att skaffa förmånsbil, blir lite undrande över varför inte dessa två förmånsvärden är samma summa?



#3963

Postad 19 December 2017 - 18:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

 

blir lite undrande över varför inte dessa två förmånsvärden är samma summa?

Observera att det står "Förmånsvärde, från 933 kr/mån".

Det är ett grundvärde utan någon som helst utrustningsnivå.



#3964

Postad 19 December 2017 - 18:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3637 inlägg
  • 0

Observera att det står "Förmånsvärde, från 933 kr/mån".
Det är ett grundvärde utan någon som helst utrustningsnivå.

Bifogad fil  71B363BE-D289-40DA-98F3-53718C8DE336.png   256.89K   6 Antal nerladdningar

Utan någon utrustning alls. Fortfarande bra mycket högre...

#3965

Postad 19 December 2017 - 18:53

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Utan någon utrustning alls. Fortfarande bra mycket högre...

Du får nog ringa bilfirman och fråga isf.

#3966

Postad 19 December 2017 - 18:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3637 inlägg
  • 0

Du får nog ringa bilfirman och fråga isf.


Mmm, är nog så..

#3967

Postad 19 December 2017 - 19:25

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Bara slå till :) Volvo har ju nästan alltid haft sköna säten och rätt bra komfort.

 

Gällande D3 eller D4 så är det ju samma motor, bara skillnad i programmering gällande effektskillnad. Finns nu firmor som byter ut programvaran där garantin kvarstår för dryga 7tusen om jag inte minns fel. Det är betydligt billigare än att låta volvo byta emblem till D4.  ;)



#3968

Postad 19 December 2017 - 20:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 1

Gällande D3 eller D4 så är det ju samma motor, bara skillnad i programmering gällande effektskillnad. Finns nu firmor som byter ut programvaran där garantin kvarstår för dryga 7tusen om jag inte minns fel. Det är betydligt billigare än att låta volvo byta emblem till D4. ;)

Njae, det är olika växellådor i D3 och D4. Om man inte menar AWD då. :)

Redigerat av pacman, 19 December 2017 - 20:08.


#3969

Postad 19 December 2017 - 20:26

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 1

Gällande D3 eller D4 så är det ju samma motor, bara skillnad i programmering gällande effektskillnad. Finns nu firmor som byter ut programvaran där garantin kvarstår för dryga 7tusen om jag inte minns fel. Det är betydligt billigare än att låta volvo byta emblem till D4.  ;)

 

Beroende på vikt och moment etc. så kan det också vara specat andra storlekar på bromsarna (skivorna) etc.

 

EK



#3970

Postad 19 December 2017 - 21:14

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Hämtade ut min nya passat ikväll, tog och okynneskörde en runda bara för att få njuta av nya bilen och lukten. Sen köpte jag en Jureskoog och company i driven och plötsligt luktade den precis som min andra bil :D

Sjukt skönt med dsg-låda (jajaja tills den rasar), men tills dess! ...ska jag njuta..

Galet med utrymme :)

#3971

Postad 20 December 2017 - 08:36

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Utan någon utrustning alls. Fortfarande bra mycket högre...

Det är inte så att Hyundai väljer att visa (uppskattat) netto och skatteverket kör brutto?

Kul med ny tjänstebil iaf :)



#3972

Postad 20 December 2017 - 09:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4142 inlägg
  • 0

Gällande D3 eller D4 så är det ju samma motor, bara skillnad i programmering gällande effektskillnad.

Dubbelturbo ger också mer än enkelturbo ;)



#3973

Postad 20 December 2017 - 09:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Dubbelturbo ger också mer än enkelturbo ;)

Riktigt så enkelt är det inte.

#3974

Postad 20 December 2017 - 10:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

attachicon.gif71B363BE-D289-40DA-98F3-53718C8DE336.png

Utan någon utrustning alls. Fortfarande bra mycket högre...

 

1866 kr och 50% marginalskatt = 933 kr netto.



#3975

Postad 20 December 2017 - 12:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3637 inlägg
  • 0

1866 kr och 50% marginalskatt = 933 kr netto.

 

Självklart, tack så mycket...



#3976

Postad 21 December 2017 - 11:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Fick ny offert idag - Volvo XC60 D4 Classic Momentum. Ser ju också förbannat trevlig ut :) 



#3977

Postad 21 December 2017 - 11:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0
Vad stod det för siffror i offerten då? :)
edit: Ahh, Classic...7.5 pbb var det ja, glömde.

Skippa Ford-SUVen säger jag. :)
https://rejmes.se/ka...t4-fran-319-900

Redigerat av pacman, 21 December 2017 - 12:39.


#3978

Postad 21 December 2017 - 12:44

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Beroende på vikt och moment etc. så kan det också vara specat andra storlekar på bromsarna (skivorna) etc.

EK

De exempel awd jag kikade på hade samma dämpare, bromsar, drivlina mm.

Kolla själv ska du se. D5an däremot är annorlunda.

Jag reserverar mig för nyare modeller 2018 osv.

Redigerat av PML73, 21 December 2017 - 12:46.


#3979

Postad 21 December 2017 - 13:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Mmm, D3 AWD, från 157 hk/361 Nm till 243 hk/482 Nm med BSR trimkit, 7195 balobas.

https://sv.bsr.se/tr...16-2018-d4204t4

 

Låter ju inte helt fel iaf.



#3980

Postad 21 December 2017 - 15:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
Varför skriver man pris i prisbasbelopp? Eller vad betyder det? Varför inte bara skriva vad bilen kostar?

#3981

Postad 21 December 2017 - 15:40

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

Varför skriver man pris i prisbasbelopp? Eller vad betyder det? Varför inte bara skriva vad bilen kostar?

 

Prisbasbelopp används till olika saker men det är ett sätt som används för att beräkna förmåner/avgifter. T.ex. 2017 års prisbasbelopp är 44800kr så om din arbetsgivare ger dig utrymme på 7,5pbb (nog det vanligaste) för en tjänstebil blir det 44800*7,5. Väljer arbetsgivaren att öka på pbb utöver 7,5pbb så utgår ett "lyxbilstillägg".

Det är statistiska centralbyrån som räknar fram aktuella prisbasbelopp.



#3982

Postad 21 December 2017 - 15:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Prisbasbelopp används till olika saker men det är ett sätt som används för att beräkna förmåner/avgifter. T.ex. 2017 års prisbasbelopp är 44800kr så om din arbetsgivare ger dig utrymme på 7,5pbb (nog det vanligaste) för en tjänstebil blir det 44800*7,5. Väljer arbetsgivaren att öka på pbb utöver 7,5pbb så utgår ett "lyxbilstillägg".
Det är statistiska centralbyrån som räknar fram aktuella prisbasbelopp.


Okej men jag förstår fortfarande inte vad vitsen är med det. Varför kan inte arbetsgivaren bara säga att du får välja bil för max 336000kr ?

#3983

Postad 21 December 2017 - 15:54

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Okej men jag förstår fortfarande inte vad vitsen är med det. Varför kan inte arbetsgivaren bara säga att du får välja bil för max 336000kr ?

Prisbasbeloppet kan ändras år från år så istället för att arbetsgivaren/myndigheten eller vad det nu än må vara ska behöva uppdatera sin eventuella dokumentation med regelverk, policies etc är det ju enklare att använda begreppet prisbasbelopp 



#3984

Postad 21 December 2017 - 15:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 1

Okej men jag förstår fortfarande inte vad vitsen är med det. Varför kan inte arbetsgivaren bara säga att du får välja bil för max 336000kr ?

 

Det är ett vedertaget uttryck hos alla arbetsgivare och funnits sedan 1957 samt att prisbasbeloppet räknas upp varje år vilket gör att beloppet ändras.



#3985

Postad 21 December 2017 - 22:28

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 0

Pbb används ju även för tex försäkringar och pensioner, så det är ju inget som är specifikt för just tjänstebilar. Tex i försäkringsbrev står kanske att om man efter skada blir klassad som invalid så erhåller man x pbb i ersättning.



#3986

Postad 22 December 2017 - 12:27

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Prisbasbelopp används till olika saker men det är ett sätt som används för att beräkna förmåner/avgifter. T.ex. 2017 års prisbasbelopp är 44800kr så om din arbetsgivare ger dig utrymme på 7,5pbb (nog det vanligaste) för en tjänstebil blir det 44800*7,5. Väljer arbetsgivaren att öka på pbb utöver 7,5pbb så utgår ett "lyxbilstillägg".

Det är statistiska centralbyrån som räknar fram aktuella prisbasbelopp.

 

Men det är bara om arbetsgivaren står för tjänstebilen och man själv betalar förmånsskatten?!

I vår bransch har vi enbart kostnadsneutrala tjänstebilar vilket, när jag räknat på det, blivit mycket dyrare än att köpa privat!

Jag skulle kunna köpa en billig miljöbil som skulle kostat mig över 4000,-/månad som tjänstebil, eller en ganska välutrustad bil med rolig motor för mindre pengar. Så jag förstår inte alls mina kollegor som tar tjänstebil bara för att det är "bekvämt"!?



#3987

Postad 22 December 2017 - 13:06

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2416 inlägg
  • 0

Men det är bara om arbetsgivaren står för tjänstebilen och man själv betalar förmånsskatten?!

I vår bransch har vi enbart kostnadsneutrala tjänstebilar vilket, när jag räknat på det, blivit mycket dyrare än att köpa privat!

Jag skulle kunna köpa en billig miljöbil som skulle kostat mig över 4000,-/månad som tjänstebil, eller en ganska välutrustad bil med rolig motor för mindre pengar. Så jag förstår inte alls mina kollegor som tar tjänstebil bara för att det är "bekvämt"!?

Ja, inte är det billigare med personalförmånsbil mot att köpa nytt privat. Kan vara så att man inte vill belåna sig mera än man är, att man kan  (ska) lämna tillbaks bilen om man blir av med jobbet och inte vill bli sittande med ett privat billån då. Samt att man enkelt får en ny (nåja, max 3 år gammal) bil, hela tiden.


Redigerat av what17ever, 22 December 2017 - 13:06.


#3988

Postad 22 December 2017 - 14:06

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Ja, inte är det billigare med personalförmånsbil mot att köpa nytt privat. Kan vara så att man inte vill belåna sig mera än man är, att man kan (ska) lämna tillbaks bilen om man blir av med jobbet och inte vill bli sittande med ett privat billån då. Samt att man enkelt får en ny (nåja, max 3 år gammal) bil, hela tiden.


En annan eventuell fördel med personalbil är att man i regel kan nyttja de rabatter som företaget har, i vårt fall handlar det om ca: 9-15% beroende på bilmärke. Nu går det ju visserligen att förhandla privat oxå. Kör man en personalbil i tjänsten så får man dessutom full milersättning.

Billigt, nope men som privatleasing så är det ett bekvämt sätt att ha bil och dessutom om man föredrar att åka helt nytt.

#3989

Postad 23 December 2017 - 22:13

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
En stor förmån är ju ändå att privatmil kostar runt 7kr för mig och då ingår ju precis ALLT.
Och min nettokostnad för själva bilen är ca 2300kr per månad så nog skulle jag säga att det är förmånligt.

#3990

Postad 24 December 2017 - 11:31

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Mmm, D3 AWD, från 157 hk/361 Nm till 243 hk/482 Nm med BSR trimkit, 7195 balobas.
https://sv.bsr.se/tr...16-2018-d4204t4
 
Låter ju inte helt fel iaf.


Nä i prkatiken är D3 AWD en D4 till skillnad från D3 utan AWD.
Samma 8-växlade automat också i D3 AWD, utan AWD är det den äldre 6-växlade.

Jag har en D3 AWD.

#3991

Postad 24 December 2017 - 23:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Nä i prkatiken är D3 AWD en D4 till skillnad från D3 utan AWD.
Samma 8-växlade automat också i D3 AWD, utan AWD är det den äldre 6-växlade.

Jag har en D3 AWD.

Va ju det jag sa tidigare. :)

#3992

Postad 25 December 2017 - 17:26

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

sådär .. då har man gjort första längre roadtripen med nya GTE'n .. 34 mil tur och retur i något man kan kalla skitväder.

Bilen var en dröm att köra och landsail winter lander däcken fungerade bra fast det var halt och isigt när man kom upp i Dalarnas byar :-D

 

Helt klart nöjd

Bifogad fil(er)



#3993

Postad 25 December 2017 - 18:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Fristil, bor du i lgh? Hur löste ni isf laddboxen?

Tyckte du att hanteringen av/runt installationen var smidig?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 25 December 2017 - 18:07.


#3994

Postad 25 December 2017 - 18:10

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Fristil, bor du i lgh? Hur löste ni isf laddboxen?

ja, jag bor i lägenhet :-( men fick OK från min förening att sätta upp laddaren på min p-plats men det skulle bli för dyrt eftersom jag måste gräva upp mark och allt sånt .. så jag installerar boxen hos syrran, är där en hel del på somrarna så då kan jag ladda den där .. Som sagt, du kan alltid installera hos kompisar, föräldrar, om du har sommarstuga



#3995

Postad 25 December 2017 - 18:19

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Ah, ok.

Fick också ok från föreningen, men sen blev det stökigt. Avtalet/en mellan Clever och Eltel samt Eltels UE är under all kritik och känns specifikt framtaget för villaägare med liten till ingen hänsyn åt boende i flerfamiljshus.

Efter mycket om och men samt stök så ser det iaf ut att lösa sig.

#3996

Postad 25 December 2017 - 20:32

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

ja, jag bor i lägenhet :-( men fick OK från min förening att sätta upp laddaren på min p-plats men det skulle bli för dyrt eftersom jag måste gräva upp mark och allt sånt .. så jag installerar boxen hos syrran, är där en hel del på somrarna så då kan jag ladda den där .. Som sagt, du kan alltid installera hos kompisar, föräldrar, om du har sommarstuga


Så du måste åka iväg varje gång du ska ladda?

#3997

Postad 25 December 2017 - 20:56

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

Så du måste åka iväg varje gång du ska ladda?

jupp. men brukar ju alltid åka och handla och sånt och det finns stationer där så medan man handlar så får man ladda. Inte den bästa lösningen men tills man fixar hus eller tills föreningen fixar el (som de har sagt att de ska fixa inom 3 år) så blir det så ..

 

men jag såg att kommunens lokaler har elutag på huset och det är precis mitt emot min p-plats .. hehe .. kanske tjuvar lite någon gång


Redigerat av fristil, 25 December 2017 - 21:00.


#3998

Postad 27 December 2017 - 14:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6963 inlägg
  • 0

Nä i prkatiken är D3 AWD en D4 till skillnad från D3 utan AWD.
Samma 8-växlade automat också i D3 AWD, utan AWD är det den äldre 6-växlade.

Jag har en D3 AWD.

Och det är stor skillnad på de växellådorna.



#3999

Postad 27 December 2017 - 19:22

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

måste säga att jag är så j*vla nöjd med valet av bil .. tänkte ta Kia Niro men med motor och hk på den så visste jag att jag skulle bli besviken .. den kan jag inte säga on GTE'n .. den är som en Golf GT, fast man är 46 så får man smilet när man gasar .. synd bara att bilen sitter lite hög, måste nog installera ny fjädrar ... sen det här med el och svensk vinter ;-) glöm 5-6 mil .. 2-3 är mer vad en laddhybrid fixar just nu



#4000

Postad 27 December 2017 - 19:45

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Nu förvärms väl samtliga modellers batterier under laddning? Så har jag tolkat det.

Sedan påverkas körsträckan om du har stereo och ac igång, ja allt som går på el.
Så 5-6 mil är bara i testbänk utan ac/stereo/belysning/skitkokare etc.




Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.