Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 01 januari 2009 - 13:19
Postad 01 januari 2009 - 14:58

Postad 01 januari 2009 - 16:48
Jag har fortfarande den allra första uddateringen, och vill gärna ha den senaste. För det går väl inte ladda ner nu antar jag.
Har den gamla HD boxen också och abbonemang med tvillingkort.
/Johnny
Postad 01 januari 2009 - 21:06
Kan tillägga att det inte är några sådana problem på den gamla HD-boxen.
Någon som har någon lösning på detta?
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 01 januari 2009 - 21:08.
Postad 01 januari 2009 - 21:19
Min visar 1/1. Ingen bättre lösning att stänga av och sätta på igen och se om den laddar in rätt dagIngen annan än jag som har problem med att boxen tror att det är den 2:a Januari idag. Den ligger ett dygn fel i epg vilket gör att det inte går att programmera inspelningar via epg:n....
Postad 01 januari 2009 - 23:06
Ingen annan än jag som har problem med att boxen tror att det är den 2:a Januari idag. Den ligger ett dygn fel i epg vilket gör att det inte går att programmera inspelningar via epg:n....
En Norsk reset var det som behövdes...
Postad 02 januari 2009 - 12:54
Ingen annan än jag som har problem med att boxen tror att det är den 2:a Januari idag. Den ligger ett dygn fel i epg vilket gör att det inte går att programmera inspelningar via epg:n....
Jag hade samma problem, missade några inspelningar pga det.
Postad 02 januari 2009 - 17:21
Vissa kanaler (vad jag märkt just nu) tv1, tv2, barnkanalen, tv4 kan inte visas. Det kommer upp ett meddelande om att jag ska kolla antennen.
När jag kollar signalstyrkan så ligger sat1 på 194 (röd stapel) och sat2 på 175 (röd stapel). Om jag "bootar om" boxen typ 5 gånger ändras den röda stapeln till grön, vilket den ju borde vara iaf. med en signalstyrka på 194.
Då kan jag växla till en av ovan nämda kanaler. Men om jag sedan försöker byta till någon annan kanal (av ovan nämnda) så uppstår precis samma problem igen.
Någon som har en aning om vad det kan bero på? (har boxen pajjat? eller är det någon annan som upplevt detta?)
/Daniel
Postad 02 januari 2009 - 18:44
Jag har ett märkligt problem.
Vissa kanaler (vad jag märkt just nu) tv1, tv2, barnkanalen, tv4 kan inte visas. Det kommer upp ett meddelande om att jag ska kolla antennen.
När jag kollar signalstyrkan så ligger sat1 på 194 (röd stapel) och sat2 på 175 (röd stapel). Om jag "bootar om" boxen typ 5 gånger ändras den röda stapeln till grön, vilket den ju borde vara iaf. med en signalstyrka på 194.
Då kan jag växla till en av ovan nämda kanaler. Men om jag sedan försöker byta till någon annan kanal (av ovan nämnda) så uppstår precis samma problem igen.
Någon som har en aning om vad det kan bero på? (har boxen pajjat? eller är det någon annan som upplevt detta?)
/Daniel
Hej,
Det du beskriver har hänt mig någon enstaka gång. Jag kollade att kablarna satt ordentligt, gjorde en återställning till fabriksinställningarna, sökte nya kanaler, sen ordnade det sig för mig.
Postad 03 januari 2009 - 10:22
Hej,
Det du beskriver har hänt mig någon enstaka gång. Jag kollade att kablarna satt ordentligt, gjorde en återställning till fabriksinställningarna, sökte nya kanaler, sen ordnade det sig för mig.
Tack för tipset, det avhjälpte problemet i går.
Tyvärr misstänker jag att något ändå är på väg att hända, för nu under morgonen har jag fått göra ett massa omstarter för att boxen överhuvudtaget ska skicka ut någon signal. I vissa menyer har texten ersatts av "grafikfel"...
/Daniel
Postad 03 januari 2009 - 13:36
Tack för tipset, det avhjälpte problemet i går.
Tyvärr misstänker jag att något ändå är på väg att hända, för nu under morgonen har jag fått göra ett massa omstarter för att boxen överhuvudtaget ska skicka ut någon signal. I vissa menyer har texten ersatts av "grafikfel"...
/Daniel
Hej,
Testa med att låta boxen vara helt strömlös under en lite längre tid (minst 30 minuter). Starta sedan upp med fabriksinställning, osv. Det händer att det blir lite fel i mjukvaran enligt vad CDs tekniksupport nämnt för mig. Att låta boxen vara helt strömlös under en längre stund nollställer minnet för alla kommandon och lagrade instruktioner som kan ha blivit korrupta. Boxen läser in nya instruktioner efter en längre strömlös period.
Redigerat av kenta2, 03 januari 2009 - 13:38.
Postad 03 januari 2009 - 14:32
Hm, kanske därför någon inte hade så många hängningar om man stängde av boxen över natten. Försvinner programmerade inspelningar också om man har den strömlös mer än 30min tro? Men kanske ska införa en norsk restet någon gång i veckan med strömlös kanske en timme?Hej,
Testa med att låta boxen vara helt strömlös under en lite längre tid (minst 30 minuter). Starta sedan upp med fabriksinställning, osv. Det händer att det blir lite fel i mjukvaran enligt vad CDs tekniksupport nämnt för mig. Att låta boxen vara helt strömlös under en längre stund nollställer minnet för alla kommandon och lagrade instruktioner som kan ha blivit korrupta. Boxen läser in nya instruktioner efter en längre strömlös period.
Postad 03 januari 2009 - 15:14
Passade på att kolla upp vilket protokoll enheten använder och gick igenom samtliga koder för att se ifall det fanns några extra kommandon som boxen svarar på men som inte finns med på fjärrkontrollen (ville se ifall det fanns diskreta av/på koder).
Det fanns det tyvärr inte, men hittade ändå en "extra" kod.
I Pronto hex är det "900A 006D 0000 0001 860E 0FF0". (nec protokoll device 134.14 funktion 15).
Denna koden verkar vara någon typ av "reset". Boxen stänger av sig bootar om och hamnar i "standby" läge.
Har använt den ett par gånger då boxen "låst sig" och det fungerar för att ta sig ur det låsta läget.
Postad 03 januari 2009 - 15:22
Det gjör de nog inte. De ligger ju på HDDn. Däremot FÖRprogrammerade inspelningar kanske försvinner.Hm, kanske därför någon inte hade så många hängningar om man stängde av boxen över natten. Försvinner programmerade inspelningar också om man har den strömlös mer än 30min tro? Men kanske ska införa en norsk restet någon gång i veckan med strömlös kanske en timme?
Postad 03 januari 2009 - 15:28
Postad 03 januari 2009 - 16:36
Jo, jag menade de programmeringar som man listat men som inte har utförts ännu (eller upprepade inspelningar), men det är nog värt att testa. Ska prova i kväll om det inte är något annat.Det gjör de nog inte. De ligger ju på HDDn. Däremot FÖRprogrammerade inspelningar kanske försvinner.
Det har aldrig varit något problem att ha upprepade inspelningar, dock så fungerar det inte alltid om man har satt en extra inspelningstid i menyn tex +2min. Förra gången jag gjorde det så stängdes boxen av HELT när den andra inspelningen skulle starta. Men utan tillägg så har mina alltid fungerat. Vad jag vet så går den aldrig ner i viloläge utan fortsätter direkt. Den brukar väl starta en minuter innan inspelningen för att vara beredd.2 gånger denna vecka har inprogrammerad inspelning nr 2 ej gått igång. Förutsättningen har då varit att boxen är avstängd. Den startar ok med att spela in program 1 tex kl 20-21. Sedan stänger boxen av sig igen och ska initiera återigen för att spela in kl 21-22. Då hinner den inte med detta innan 21.00 har passerat och när tidpunkten är körd så startar den inte inspelningen alls. En klar bugg tycker jag. En förprogrammerad inspelning borde alltid starta även fast tiden har hunnit passera.
Redigerat av Unregistered124686ac, 03 januari 2009 - 16:36.
Postad 03 januari 2009 - 17:47
Och i såfall borde det gå att ha extra tid på en inspelning, den andra inspelningen borde ju använda den
andra tunern även om det är på samma kanal som inspelningarna är på.
En annan fråga, jag fick inte med DD ljudet när jag spelade in på C+HD har för mig att det var någon
tidigare i denna tråd som tog upp hur man gjorde för få med dom.
Har sökt men lyckades inte hitta.
Postad 03 januari 2009 - 18:16
Min box och övriga audio/videoprylar är helt strömlösa minst 12-18 timmar varje dygn, men det hindrar inte att den hänger sig, startar om m.m.Hm, kanske därför någon inte hade så många hängningar om man stängde av boxen över natten. Försvinner programmerade inspelningar också om man har den strömlös mer än 30min tro? Men kanske ska införa en norsk restet någon gång i veckan med strömlös kanske en timme?
Den har även ibland tappat alla inställningar, favoritlista m.m. och då har boxen själv gått in i en fabriksreset, men det kanske har att göra med att boxen varit strömlös för länge.
Min är nu över ett år och krånglar mer och mer, så det är nog läge att få den utbytt, för garantitiden är väll 2 år.
Postad 03 januari 2009 - 18:29
[/quote]
Om du kör via HDMI får du inget DD 5.1 ljud. En lösning är att köra via coax+komponent, då får du både HD upplösning samt 5.1
Förhoppningsvis grejar CD 5.1 via HDMI i nästkommande uppdatering
Postad 03 januari 2009 - 18:32
I princip ja, men just överlappning med samma kanal är inget som boxen uppskattar, men ibland går det och ibland inte. Kanske är det när boxen ska stänga den först inspelningen som den blir förvirrad och stänger båda? Jag har också fått inspelningen att hänga ihop. Så istället för två på 30 minuter så fick jag en på 1 timma.Boxen har ju 2st tuner's, och det ska väl gå att spela in 2st program samtidigt?
Redigerat av Unregistered124686ac, 03 januari 2009 - 18:34.
Postad 04 januari 2009 - 02:14
En annan fråga, jag fick inte med DD ljudet när jag spelade in på C+HD har för mig att det var någon
Om du kör via HDMI får du inget DD 5.1 ljud. En lösning är att köra via coax+komponent, då får du både HD upplösning samt 5.1
Förhoppningsvis grejar CD 5.1 via HDMI i nästkommande uppdatering
Jag kör ljudet via S/PDIF till förstärkaren och bilden via HDMI.
Postad 04 januari 2009 - 08:29
(Har läst detta forum lite men hittar inget helt bra svar någonstans)
Hur kopplar jag in bättre ljud har läst på forumet att man skall ha en s/pdif kabel
Är det en typ av kabel som det är 3 linekontakter i varje ände?
Har precis köpt en Marantz 6003 receiver förstår inte vart jag skall i så fall koppla in kontakterna i receivern?
Behövs det kabel i så fall av bättre kvalite typ suppra?
tacksam för svar (är helt amatör på detta område)
Mvh Anders
Postad 04 januari 2009 - 09:29
Det var det, jag hade +1 min efter inspelning.Det har aldrig varit något problem att ha upprepade inspelningar, dock så fungerar det inte alltid om man har satt en extra inspelningstid i menyn tex +2min. Förra gången jag gjorde det så stängdes boxen av HELT när den andra inspelningen skulle starta. Men utan tillägg så har mina alltid fungerat. Vad jag vet så går den aldrig ner i viloläge utan fortsätter direkt. Den brukar väl starta en minuter innan inspelningen för att vara beredd.
Postad 04 januari 2009 - 10:32
Det finns EN utgång märkt S/PDIF....Hur kopplar jag in bättre ljud har läst på forumet att man skall ha en s/pdif kabel
Är det en typ av kabel som det är 3 linekontakter i varje ände?
Har precis köpt en Marantz 6003 receiver förstår inte vart jag skall i så fall koppla in kontakterna i receivern?
Behövs det kabel i så fall av bättre kvalite typ suppra?
Den kopplar du med EN sladd (med 75ohms impedans) till en av de digitala ingångarna (vanligen kallade "COAX") på din surround-förstärkare.
Sladdar avsedda för video (bildsignal) har rätt impedans, så du kan använda en sådan sladd om du vill (den gula eller gröna beroende på vilken variant du har).
Det finns liknande sladdar med EN coax kabel för S/PDIF att köpa men det är precis samma som en video-kabel (med de runda "RCA"-kontakterna).
Det brukar också fungera med vanliga sladdar för analog audio, fast impedansen inte är optimal.
(Speciellt om längden bara är några meter finns ingen anledning att köpa en "extra-dyr" sladd. Så länge det fungerar utan drop-outs gör det ingen skillnad på ljudet.)
Postad 04 januari 2009 - 18:10
Varför inte köra med HDMI?Hej
(Har läst detta forum lite men hittar inget helt bra svar någonstans)
Hur kopplar jag in bättre ljud har läst på forumet att man skall ha en s/pdif kabel
Mvh Anders
Postad 04 januari 2009 - 18:11
Följdfråga på ljud disk:
Min förstärkare har videoväxel (4 HDMI in och 1 ut till TVn). Jag kör CD boxens HDMI till förstärkaren för att plocka ljudet.
Skall Boxen stå på "Stereo" eller "Hemmabio", för att få surroundljudet via HDMIn till föstärkaren?
//S7
Postad 04 januari 2009 - 18:18
Boxen stödjer inte surround via HDMI utan enbart via koaxial. Har för mig att det är lovat att fixas i en kommande FW-uppdatering. Vill du ha ut 5.1 via koax skall den stå på Hemmabio!Skall Boxen stå på "Stereo" eller "Hemmabio", för att få surroundljudet via HDMIn till föstärkaren?
/oibmeh
Postad 05 januari 2009 - 13:11
Har för mig att det är lovat att fixas i en kommande FW-uppdatering. V
/oibmeh
Någon som har koll på när den är tänkt att släppas?
Postad 05 januari 2009 - 13:33
Den har varit på G många gånger men stoppats av tester hos CD. En gissning är att om grodorna jobbar i januari och testar i början av feb, så kanske nästa version kan testas av CD i mitten av februari och släppas i slutet av feb, men det kan ju bli vad som helstNågon som har koll på när den är tänkt att släppas?

Postad 05 januari 2009 - 14:06
Och vad kan denna FW tänkas innehålla för godis? Om vi nu spekulerar fritt.Den har varit på G många gånger men stoppats av tester hos CD. En gissning är att om grodorna jobbar i januari och testar i början av feb, så kanske nästa version kan testas av CD i mitten av februari och släppas i slutet av feb, men det kan ju bli vad som helst
Och vad är ett krav, tycker ni, som denna FW måste fixa till för att boxen ska bli "komplett"?
Jag har själv inte, peppar peppar, haft några bekymmer alls än sålänge.
Postad 05 januari 2009 - 15:33
Du kan ju se i bugglistan inlägg #3 så kan du se vad vi önskar oss, men rykten säger DD-ljud via HDMI. Bättre styrning via fjärrkontroll, några åtgärder för att minska hängningar, lite fix runt EPG.Och vad kan denna FW tänkas innehålla för godis? Om vi nu spekulerar fritt.
Och vad är ett krav, tycker ni, som denna FW måste fixa till för att boxen ska bli "komplett"?
Jag har själv inte, peppar peppar, haft några bekymmer alls än sålänge.
Sedan hoppas vi att inte uppspelningar avbryts när en inspelning startar.
Får vi detta så kan nog boxen anses komplett.
Det kanske kan bli så att LAN och USB aktiveras, för det är tänkt att det ska göras på markboxen. Då ska man kunna skicka filer över nätverket eller USB och använda boxen som en mediaspelare, vet inte om det är så mycket att ha faktiskt. Hade hellre sett att dessa gick åt andra hållet så man kunde få ut data från HDD istället.
Vi får se vad som kommer, eftersom de senaste uppdateringarna inte har fungerat så har inte CD släppt vad nästa version kan tänkas innehålla, då de kanske måste ta bort något senare som inte fungerar
Postad 05 januari 2009 - 18:39
Jag hoppas de fixar problemen med att kanallistan byts från "Favoriter" till "Alla kanaler" så fort man använder EPG:n. Jag hoppas också att de fixar så att inte TV6 har försvunnit varje gång man sätter på boxen. Vidare så vill jag att de fixar så att boxen inte stänger av sig när man bläddrar snabbt mellan kanalerna eller när en inspelning ska starta.
Utöver det så vore det bra om man kunde använda fjärrkontrollen den första kvarten efter att man satt på boxen (det går varken att byta kanal eller använda EPG:n). Att slippa hålla på att spola fram och tillbaka i en inspelning för att få ljudet att fungera vore också välkommet.
Det är nästan skamligt att släppa en box med såpass många buggar och dessutom ta så lång tid på sig att åtgärda felen. Vore det inte för det faktum att bilden faktiskt är bra på HD-kanalerna (och det förmodligen inte finns någon annan digital-TV leverantör som kan tillhandahålla bättre bildkvalité), så hade jag nog reklamerat boxen och väntat tills de fixat ovanstående buggar plus de som nämns i första inlägget.
Postad 05 januari 2009 - 19:11
Den kan du nog fixa med en work-around genom att lägga in den kanal som EPG'n använder i din favoritlista, nu är det väl den nya komedikanalenJag hoppas de fixar problemen med att kanallistan byts från "Favoriter" till "Alla kanaler" så fort man använder EPG:n.
I övrigt så håller jag med att det är för konstiga buggar/hängningar med boxen, men funkar dock mellan varven
Edit:
Funkar boxen lika dåligt om du sätter på den utan att TV'n är på, med att byta kanal etc? om den gör det så är det fel på boxen, be om en ny (om du inte har lysrör/lågenergilampor etc som du tänder i samband med att du startar boxen). Varför din verkar vara sämst på fjärren i starten var lite nytt, jag tror att de flesta med problem har det generellt och oftast är det ljuset från skärmen som stör, kanske din TV startar upp med en högre kontrast för att sedan dra ner ljustyrkan? TV med automatisk ljusreglering är tex något man ska stänga av för att "hjälpa boxen"Utöver det så vore det bra om man kunde använda fjärrkontrollen den första kvarten efter att man satt på boxen (det går varken att byta kanal eller använda EPG:n).
Redigerat av Unregistered124686ac, 06 januari 2009 - 07:45.
Postad 06 januari 2009 - 14:01
Går det verkligen inte att få kontakt med hårddisken ? Få ut en back up osv. Eller knäcka upphovsskyddet och lägga filerna på datorn ?
Blueray är bättre men direktsändningar i HD är ju toppen och många andra kanaler.
Postad 06 januari 2009 - 15:26
Går det verkligen inte att få kontakt med hårddisken ? Få ut en back up osv. Eller knäcka upphovsskyddet och lägga filerna på datorn ?
De möjligheter som finns idag är att tömma HDD'n i realtid, i SD via DVD recorder eller TV-kort eller i HD med denna http://www.hauppauge...data_hdpvr.html
Postad 06 januari 2009 - 19:41
De möjligheter som finns idag är att tömma HDD'n i realtid, i SD via DVD recorder eller TV-kort eller i HD med denna http://www.hauppauge...data_hdpvr.html
Varför skall man behöva hålla på och köpa en massa extra produkter, när boxen egentligen har stöd för det som efterfrågas. Om jag minns rätt har jag betalt 3000kr för boxen och som många andra säger här, hade du funnits alternativ så hade den gått i retur direkt.
Postad 06 januari 2009 - 19:48
Det som är extra piffigt är att det går att spola framåt i det inspelade materialet då det finns verkligen mer efter att den (pissboxen) stannat. Om man spolar så kan man om man ha tur kunna titta vidare ett tag innan samma procedur måste upprepas igen. Det inte samma ställe som den låser sig på heller, alltså om man börjar om så kan man se det stället som den stannade på förra gången, så det är verkligen slumpartat.
Har spelat in en del SD innan och där har jag inte haft samma problem, någon som har något tips?
Postad 06 januari 2009 - 19:52
Jag hoppas också att de fixar så att inte TV6 har försvunnit varje gång man sätter på boxen.
Detta visste inte CD om påstog han i supporten som jag språkade med idag. Han tyckte man skulle göra en fabriksåterställning, det tyckte inte jag.
Min tv6 försvinner dock inte varje gång, tror den försvinner när något uppdateras i kanallistan för parabol kanalerna, som att Comedy Central kom till tex. Eller när BBC dundrade in, eller svt1 ändrades osv. dvs hela tiden

Postad 06 januari 2009 - 20:45
Har lite extra problem med boxen nu och undrade om fler har märkt samma sak. Har spelat in en del Planet Earth från BBC HD, och när man spelar upp dessa så kan boxen få för sig att stanna i uppspelningen vid slumpmässiga tillfällen. Först stannar bilden, ljudet fortsätter någon sekund för att sedan tyna ut och dö stillsamt. Då sitter man med låst bild och inget ljud.
Det som är extra piffigt är att det går att spola framåt i det inspelade materialet då det finns verkligen mer efter att den (pissboxen) stannat. Om man spolar så kan man om man ha tur kunna titta vidare ett tag innan samma procedur måste upprepas igen. Det inte samma ställe som den låser sig på heller, alltså om man börjar om så kan man se det stället som den stannade på förra gången, så det är verkligen slumpartat.
Har spelat in en del SD innan och där har jag inte haft samma problem, någon som har något tips?
Samma här men brukar bar hända en gång under en film. Men snart är alla problem lösta oma man läser detta inlägg i Vantage-tråden. Då behöver man inte vara rädd för Paring och kan använda anna box/dator. Fast läser man om andra HD boxar med interna eller externa håediskar så buggar de med. Kanske är denna den stabilaste 5 000 kr boxen?
Postad 07 januari 2009 - 20:10
Den kan du nog fixa med en work-around genom att lägga in den kanal som EPG'n använder i din favoritlista, nu är det väl den nya komedikanalen
Edit:
Funkar boxen lika dåligt om du sätter på den utan att TV'n är på, med att byta kanal etc? om den gör det så är det fel på boxen, be om en ny (om du inte har lysrör/lågenergilampor etc som du tänder i samband med att du startar boxen). Varför din verkar vara sämst på fjärren i starten var lite nytt, jag tror att de flesta med problem har det generellt och oftast är det ljuset från skärmen som stör, kanske din TV startar upp med en högre kontrast för att sedan dra ner ljustyrkan? TV med automatisk ljusreglering är tex något man ska stänga av för att "hjälpa boxen"
Ska testa tipset om work-around. Tack så mycket.
Vad gäller problemet med fjärrkontrollen så är det troligtvis så att boven i dramat faktiskt är TV:n. Men jag tycker att man borde kunna göra fjärrkontrollsöverföringen betydligt bättre, då fjärrkontrollen till DVD:n eller förstärkaren inte alls störs lika mycket av TV:ns "IR-flooding". Jag tror inte att TV:n har automatisk ljusreglering (det är en Samsung LE40A656) och alla "bildförbättrande" funktioner är avstängda.
Detta visste inte CD om påstog han i supporten som jag språkade med idag. Han tyckte man skulle göra en fabriksåterställning, det tyckte inte jag.
Min tv6 försvinner dock inte varje gång, tror den försvinner när något uppdateras i kanallistan för parabol kanalerna, som att Comedy Central kom till tex. Eller när BBC dundrade in, eller svt1 ändrades osv. dvs hela tiden
Jag överdrev nog lite när jag skrev att TV6 alltid försvinner. Men det händer dock ganska ofta och jag tycker att man borde kunna lösa problemet relativt enkelt. Eller så kanske det är en kampanj Canal Digital driver i det tysta för att få abonnenterna att sluta titta på Viasats kanaler. EPG:n verkar inte heller fungera för TV6.
Postad 08 januari 2009 - 15:22

Hade förut den andra HD-boxen. Den kostade 10:- och krånglade heller aldrig. Jag har läst det mesta i tråden och tycker mig ana att de flesta som har problem med box eller fjärr har en platt-tv, dessa tycks inte fungera så bra tillsammans. Vi får se om det fortsätter
Något litet fel finns väl ändå? Ja, jag får ingen signal på marknätet trots att jag har det på andra boxen. Men det är inte något stort problem.

Postad 08 januari 2009 - 20:52
Nu har jag haft min box i 2 dygn. Den funkade perfekt från första stund. ...Har spelat in kors och tvärs, spolat fråmåt och bakåt. Bläddrat i EPG-n fram och åter. 37grader på hårddisken som står på hela tiden, Inte hörs den där vi sitter...Något litet fel finns väl ändå? Ja, jag får ingen signal på marknätet trots att jag har det på andra boxen. Men det är inte något stort problem.
Grattis, grattis och åter grattis. Gillar personer som trivs med livet!!!
Postad 08 januari 2009 - 21:36
Jag har läst det mesta i tråden och tycker mig ana att de flesta som har problem med box eller fjärr har en platt-tv, dessa tycks inte fungera så bra tillsammans.
och vad har du för TV ?

Postad 08 januari 2009 - 22:04
Tråkigt, ger ju ingen mer upplevelse än bra HD bild och ljudDen funkade perfekt från första stund. ...

Postad 08 januari 2009 - 22:29
Det var bara omgivningsljud både i hemmabio respektive stereo den första kvarten eller så. Sedan fungerade allt. Säkerligen inget med boxen att göra som du sa.Tråkigt, ger ju ingen mer upplevelse än bra HD bild och ljud
. Själv så körde jag ung. 30min timeshift på kanal 9, och 19.50 så stoppade allt med frusen bild. Vis så hade jag en inspelning som gick i bakgrunden och som fanns kvar när jag hade startat om boxen. Kl 20.00 så satte jag på SVTHD för antikrundan och där fick jag inte med något ljud (fanns på vanliga SVT (hade säkert inte något med boxen att göra)) en upplevelse är det alltid
Postad 09 januari 2009 - 10:00
Postad 10 januari 2009 - 20:54
Fler som har detta problem?
Började se körslaget men när jag bytte tillbaks
efter första reklamen var det bara svart i rutan.
Edit: En omstart av boxen fixade det.
Helmysko.
Redigerat av Unregistered841d930f, 10 januari 2009 - 22:34.
Postad 11 januari 2009 - 18:20
Frågan kanske är ställd tidigare men jag kunde inte hitta nått.
Postad 11 januari 2009 - 19:19
Har problem med 4:3 utsändningar från boxen. Boxen är ställd på 16:9 å TVn lika så men ändå så drar den inte ut sändningar som är 4:3. Mycket irriterande då jag har en plasma å vill ogärna ha inbränningar. Nån som har samma problem å vet nån lösning?
Frågan kanske är ställd tidigare men jag kunde inte hitta nått.
Testa On-demand knappen på fjärren. Med den kan du sträcka ut bilden i olika varianter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar