* Officiell Tråd - Iphone 3G *
4925 svar till detta ämne
Postad 29 mars 2009 - 17:41
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Samma här, förstår inte vad folk vill med kameran, ska den ersätta en dslr eller?
Den som sitter i iphonen duger bra för att ta de bilder man tar med en mobil, skitbilder på folk som är drängfulla och likn. efter 3.0 kan vi skicka bilderna via mms till de som av ngn anledning inte sett ljuset med mail på fickan.
Själv tycker jag att det var ett tecken på defetism att trycka i mms ändå, allt för att ett gäng sissy europeans klagar på att de inte kan skicka ovan nämnda fyllebilder till folk som tydligen är ok med att se gryniga frimärksstora bilder i sin lilla SE.
Postad 29 mars 2009 - 18:59
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Samma här, förstår inte vad folk vill med kameran, ska den ersätta en dslr eller? Den som sitter i iphonen duger bra för att ta de bilder man tar med en mobil, skitbilder på folk som är drängfulla och likn. efter 3.0 kan vi skicka bilderna via mms till de som av ngn anledning inte sett ljuset med mail på fickan.
För att svara på frågan vad folk skall med en kamera med så är svaret FOTA! I och med att mobilen alltid är med så är det väldigt praktiskt om den funkar att ta bra/hyffsade bilder med.
Postad 29 mars 2009 - 19:07
Johan82
-
Johan82
-
Beroende
-
-
1 352 inlägg
Tjo.
Har använt min iphone flitigt hela helgen, surfat, använt gps, kartor och andra aplikationer jag laddat hem. Har funkat hur bra som helst.
Sen när jag kom hem för en stund sedan så startade jag om iphonen, och efter det så funkar inga av dom program jag själv laddat ner längre? Dom bara stängs ner direkt när jag försöker starta dom?
Safari, appstore och alla andra saker som är på mobilen från början fungerar som det ska?
Någon som varit med om nåt liknande?
Detta börjar bli smått irriterande.
Mvh
Postad 29 mars 2009 - 22:30
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Tjo.
Har använt min iphone flitigt hela helgen, surfat, använt gps, kartor och andra aplikationer jag laddat hem. Har funkat hur bra som helst. Sen när jag kom hem för en stund sedan så startade jag om iphonen, och efter det så funkar inga av dom program jag själv laddat ner längre? Dom bara stängs ner direkt när jag försöker starta dom?
Safari, appstore och alla andra saker som är på mobilen från början fungerar som det ska?
Någon som varit med om nåt liknande?
Detta börjar bli smått irriterande. 
Mvh
starta om eller installera om programen, det borde göra susen
Postad 30 mars 2009 - 01:19
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Själv tycker jag att det var ett tecken på defetism att trycka i mms ändå, allt för att ett gäng sissy europeans klagar på att de inte kan skicka ovan nämnda fyllebilder till folk som tydligen är ok med att se gryniga frimärksstora bilder i sin lilla SE.
Men vem tror du att du är? Vem är du att föra talan för alla andra? Visst MMS kan tänkas vara onödigt, dyrt och helt överflödigt då email finns, men låt människor få bestämma själva. Sen att Apple lyssnar på sina kunder och lägger till en funktion som folk skriker efter är väl ändå en bra sak? Visst, ser du det som defeatism så varsågod. Och vill du inte använda MMS så gör det bara inte. Men låt de som vill göra det utan att bli kallade för massa skit.
Postad 30 mars 2009 - 08:38
hellmelt
-
hellmelt
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har använt min iphone flitigt hela helgen, surfat, använt gps, kartor och andra aplikationer jag laddat hem. Har funkat hur bra som helst. Sen när jag kom hem för en stund sedan så startade jag om iphonen, och efter det så funkar inga av dom program jag själv laddat ner längre? Dom bara stängs ner direkt när jag försöker starta dom?
Märkligt nog verkar det bero på att inloggningen till AppStore försvunnit. Gör något som tvingar dig att logga in i AppStore, och programmen kommer att funka igen. /hellmelt
Postad 30 mars 2009 - 15:42
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Men vem tror du att du är? Vem är du att föra talan för alla andra? Visst MMS kan tänkas vara onödigt, dyrt och helt överflödigt då email finns, men låt människor få bestämma själva.
Sen att Apple lyssnar på sina kunder och lägger till en funktion som folk skriker efter är väl ändå en bra sak? Visst, ser du det som defeatism så varsågod. Och vill du inte använda MMS så gör det bara inte. Men låt de som vill göra det utan att bli kallade för massa skit.
word!
Postad 30 mars 2009 - 16:54
Johan82
-
Johan82
-
Beroende
-
-
1 352 inlägg
Märkligt nog verkar det bero på att inloggningen till AppStore försvunnit. Gör något som tvingar dig att logga in i AppStore, och programmen kommer att funka igen.
/hellmelt
Kan så vara, laddade ner ett program till från appstore och efter det så funkade allt igen. Wierd? Tack för tipset!
Postad 30 mars 2009 - 20:35
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Jag funderar på att skaffa mig en iphone 3G, har haft en iphone 2G som jag var ganska nöjd med.
Idag har jag telenor som operatör, Telenors erbjudande är väldigt lockande men vågar man vara bunden i 24mån? Tänk om Apple släpper en NY iphone redan till sommaren?
Va tycker ni? Borde man avvakta eller?
Postad 30 mars 2009 - 20:50
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag funderar på att skaffa mig en iphone 3G, har haft en iphone 2G som jag var ganska nöjd med. Idag har jag telenor som operatör, Telenors erbjudande är väldigt lockande men vågar man vara bunden i 24mån? Tänk om Apple släpper en NY iphone redan till sommaren?
Va tycker ni? Borde man avvakta eller? 
Jag är ganska övertygad om att Apple släpper ny hårdvara i sommar tillsammans med FW 3.0. Troligtvis presenteras den i Juni på WWDC.
Postad 30 mars 2009 - 20:55
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Jag är ganska övertygad om att Apple släpper ny hårdvara i sommar tillsammans med FW 3.0. Troligtvis presenteras den i Juni på WWDC.
Då kanske ska man avvakta till sommaren. Tänk om det kommer en värsting iphone i jul/aug och då är man bunden med iphone 3g hos telenor i 2 år! Det skulle kännas surt..
Postad 31 mars 2009 - 09:39
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
hejhej!
Idag kom skype ut till iphone, nån som vet om man måste vara inloggad för att kunna ta emot samtal? (kanske ett självklart ja?)
Postad 31 mars 2009 - 10:30
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
hejhej! Idag kom skype ut till iphone, nån som vet om man måste vara inloggad för att kunna ta emot samtal? (kanske ett självklart ja?)
Utan att ens ha sett appen: Ja !
Postad 31 mars 2009 - 10:35
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
hejhej! Idag kom skype ut till iphone, nån som vet om man måste vara inloggad för att kunna ta emot samtal? (kanske ett självklart ja?)
Samt att du måste vara på ett WiFi-nät :/.
Postad 31 mars 2009 - 10:42
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Samt att du måste vara på ett WiFi-nät :/.
i beskrivningen på app store står det att det funkar på alla sorters nät!!!  Dock när jag ska logga in med mitt konto så blir jag utkastad när jag skriver första bokstaven! Även om jag försöker skapa ett nytt konto så låser sig appen direkt vid första bokstaven jag skriver. Jävligt stabilt, måste jag säga!
Redigerat av endumen, 31 mars 2009 - 10:44.
Postad 31 mars 2009 - 10:49
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
i beskrivningen på app store står det att det funkar på alla sorters nät!!! 
Dock när jag ska logga in med mitt konto så blir jag utkastad när jag skriver första bokstaven! Även om jag försöker skapa ett nytt konto så låser sig appen direkt vid första bokstaven jag skriver. Jävligt stabilt, måste jag säga!
Det fungerar bara på WiFi vilket kommer ur bestämmelserna av SDKet. Det sägs att detta var AT&Ts krav på Apple, men inget vet med säkerhet. Hur som helst så har jag testat och det krävs WiFi för röstsamtal men chat fungerar på alla nät. Det finns rapporter om att det går att ringa över 3G, men det är inget allmänt. Läst på mobil.feber.se.
Postad 31 mars 2009 - 10:50
macmic
-
macmic
-
Användare
-
-
215 inlägg
i beskrivningen på app store står det att det funkar på alla sorters nät!!! 
Nja, det står att du kan logga in, kolla vem som är online och skicka meddelanden från alla nät, för att 'ringa' (skype-to-skype calls) så måste du "sign into Skype from any WiFi-zone"...
Postad 31 mars 2009 - 12:14
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Ringde tele2 nyss om att jag ville avsluta mitt abbonemang hos dom då dom ju inte säljer iphone. Till svar fick jag att dom visst säljer iphone med abbonemang  ? Dock så står ju detta ej på deras hemsida. Så jag hörde mig lite för om priserna. Man binder sig i 24 månader och det är 16gb varianten dom säljer. Observera att data ej ingår i nått av abbonemangen. Tillägg finns, 200mb för 29:- månaden å 1gb 89:- månaden.
Tecknar man fast pris á 499:- månan (ring/sms hur mycke du vill) så kostar telefonen 320:- /månad så totalt sett 819:-
Tecknar man comviq kompis á 49:- månaden (ring gratis inom tele2, andra nät 69 öre /minut ) så kostar mobilen 312,50 / månad.
Dock så kunda man subventionera den så mycket man ville för att få ner själva mobilkostnaden.
Helt klart intressant med kompis då nästan alla man känner har tele2.
Postad 31 mars 2009 - 12:30
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ringde tele2 nyss om att jag ville avsluta mitt abbonemang hos dom då dom ju inte säljer iphone. Till svar fick jag att dom visst säljer iphone med abbonemang ? Dock så står ju detta ej på deras hemsida. Så jag hörde mig lite för om priserna. Man binder sig i 24 månader och det är 16gb varianten dom säljer. Observera att data ej ingår i nått av abbonemangen. Tillägg finns, 200mb för 29:- månaden å 1gb 89:- månaden.
Tecknar man fast pris á 499:- månan (ring/sms hur mycke du vill) så kostar telefonen 320:- /månad så totalt sett 819:-
Tecknar man comviq kompis á 49:- månaden (ring gratis inom tele2, andra nät 69 öre /minut ) så kostar mobilen 312,50 / månad.
Dock så kunda man subventionera den så mycket man ville för att få ner själva mobilkostnaden.
Helt klart intressant med kompis då nästan alla man känner har tele2.
Konstigt att det står inget om detta på deras hemsida!! Har man bindningstid på Comviq Kompis? och sista frågan, efter hur långtid kan man låsa upp mobilen hos dom? Nu blir man nyfiken här..hehe
Postad 31 mars 2009 - 12:49
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Det va 24 månaders bindning på allt.. men hur många känner man inte som har comviq ?  Dom flesta i min bekantskapskrets har det iaf å då ringer man ju gratis..
Vet ej hur länge det är innan man kan låsa upp den.
Postad 31 mars 2009 - 12:51
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Jävligt synd att Telia inte stöder visual voicemail, de som emda applelicensierad operatör hade ju kunnat ligga steget före redan innan alla andra operatörer började sälja iphones.
Postad 31 mars 2009 - 12:52
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Det va 24 månaders bindning på allt.. men hur många känner man inte som har comviq ? Dom flesta i min bekantskapskrets har det iaf å då ringer man ju gratis..
Vet ej hur länge det är innan man kan låsa upp den.
Ska ringa Tele2 och prata med dom... Du glömde att ställa den viktiga frågan till säljaren "När kan man låsa upp telefonen"!
Postad 31 mars 2009 - 13:09
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ska ringa Tele2 och prata med dom... Du glömde att ställa den viktiga frågan till säljaren "När kan man låsa upp telefonen"!
Nu har jag pratat med en säljare på Tele2 Sofie Svensson och hon sa att Tele2 har inte nån avtal med Apple! Så det betyder att Tele2 har inga iphone, säljaren drev med dig kanske. Eller kanske du ringde dom på en lördag kl 23:30 från nån bar på södermalm..hehe
Postad 31 mars 2009 - 13:54
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Jag ringde idag för typ 2 timmar sen. Va faan, hon kan ju inte ge mig prissättningar å sånt å sen har dom inte ens luren.. morr Dock så ringde jag direkt till avsluta-abbonemangs-delen så dom kanske har nått erbjudande för dom som ringer och vill byta operatör för att dom ej säljer iphone. Men det verkar ju lite väl långsökt.. Edit Det var som jag skrev ovan. Det är bara för dom som vill säga upp sitt abbonemang hos tele2 för att dom ej säljer iphone. Säljaren sa "eftersom telia har monopol på iphone så ere klart vi kränger iväg en iphone om det nu e så att kunden vill byta opertör enbart för att få en iphone. Detta är inget vi marknadsför varken i butik eller på webben" Telia har väll inte monopol på iphone med tanke på att telenor också säljer den? Hon som jag pratade med förut skulle iaf ringa upp mig och då ska ja passa på att fråga om när man kan låsa upp den samt hur mycket billigare det blir vid en viss subvention. Stay Tuned!
Redigerat av `rzr, 31 mars 2009 - 14:05.
Postad 31 mars 2009 - 14:17
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Så det betyder att Tele2 säljer iphone i smyg?
Hon som jag pratade verkade lite nervös när jag frågade om iphone, jag sa också att en polare sa att ni har iphone och erbjuder era kunder under täcket för att behålla många kunder.
Postad 31 mars 2009 - 14:43
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Nu har jag pratat med säljaren på tele2 igen.. sunk att man inte kunde lägga hennes namn på minnet även denna gång
Iaf så va det så om man subventionerar telefonen med 2000 spänn om man tecknar kompis abbonemanget så kommer man undan med 225:- / månad för telefonen.
Du får låsa upp den då ditt abbonemang inte har någon bindningstid kvar, men hos sa att man alltid kan ta en slut faktura så behöver du inte vänta så länge.
Nu ska jag räkna på vilken operatör som blir billigast för mig!
Postad 31 mars 2009 - 15:15
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Tycker det är konstigt att de går ut med sådant här via kundtjänst innan de gör ett officiellt uttalande. Hade gärna gått tillbaka till Tele2, men tycker det låter lite märkligt.
Postad 31 mars 2009 - 20:21
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Tycker det är konstigt att de går ut med sådant här via kundtjänst innan de gör ett officiellt uttalande. Hade gärna gått tillbaka till Tele2, men tycker det låter lite märkligt.
Det är ju känt att de importerar telefoner från någon norsk importör för att sälja med sina företagsabonnemang, så det verkar logiskt att tele2:s antichurn använder sig av dessa iphones för att vända de kunder som uttryckligen säger upp sina abonnemang för att skaffa iPhone. Men, hörrni, är det inte väldigt dyrt med 320kr/månad i 24 månader?? 7680kr för bara själva iPhonen...
Redigerat av shapic, 31 mars 2009 - 20:22.
Postad 31 mars 2009 - 23:40
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Öh, iphone är en DYR telefon, det är ingen k610 utan en high end-telefon.
Man får vad man betalar för...
Postad 01 april 2009 - 00:10
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Öh, iphone är en DYR telefon, det är ingen k610 utan en high end-telefon. Man får vad man betalar för...
Jaså? Men jag som berättat för mamma att hon lika gärna kunde köpa en skinande vit iPhone istället för den k610:an som hon tänkte köpa först...attans. Det finns billigare alternativ, det var mest det jag ville komma fram till, vilket jag trodde skulle vara rätt underförstått. Men tydligen inte. 7680kr exklusive samtal/sms/data är väl rätt mycket jämfört med Telenor, Halebop och t.o.m Telia?
Postad 01 april 2009 - 00:58
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Jag kommer att betala totalt 8700 för min genom abbet.
Redigerat av simulacra, 01 april 2009 - 00:58.
Postad 01 april 2009 - 07:05
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Låter ju som om ni betalar allt för mycket för telefonen. En iPhone 8GB kostar 5.995:- i kontantpris hos Halebop och mycket mer än så tycker jag inte att den är värd, High-End eller inte (tycker att det är för dyrt till att börja med).
Redigerat av Phindus, 01 april 2009 - 07:07.
Postad 01 april 2009 - 11:16
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
8677:- kommer jag ha totalt att betalt för min iphone 16GB, denna summa inklusive abb.avgifter (100min, 100mb samt 100sms ingår varje månad)
Inte så farligt med tanke på att 8GB kostar 5995:- kontant, dock då låst till halebop antar jag så man måste betala 300 för att låsa upp den sen också.
Postad 01 april 2009 - 14:48
Chriz
-
Chriz
-
Användare
-
-
164 inlägg
Är det värt att vänta till Juni att köpa en iphone då en ev ny/förbättrad hårdvara kanske kommer, eller ska man slå till nu och bara uppgradera till 3.0 sen? Vad tycker ni?
Postad 01 april 2009 - 14:50
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Är det värt att vänta till Juni att köpa en iphone då en ev ny/förbättrad hårdvara kanske kommer, eller ska man slå till nu och bara uppgradera till 3.0 sen? Vad tycker ni? 
Jag skulle definitivt väntat. Så gör jag alltid med Appleprodukter, köper dem precis när de uppdateras.
Postad 01 april 2009 - 20:25
Unregisteredaeedf1bf
-
Unregisteredaeedf1bf
-
Användare
-
-
143 inlägg
Själv beställde jag en iPhone från Telia igår. 179 i månaden är inte alls dyrt. Frågan är om priset kommer vara detsamma på den nya modellen
Postad 01 april 2009 - 21:20
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Själv beställde jag en iPhone från Telia igår. 179 i månaden är inte alls dyrt. Frågan är om priset kommer vara detsamma på den nya modellen
Beställde en idag, innan var ett utav mina argument att jag väntar på nästa iphone då den nuvarande har en kass kamera men nu skiter jag i allt med vad kamera i mobiler heter då allt kretsar kring antalet megapixlar och inte bildkvalitén. Hoppas att jag blir nöjd med tanke på alla program och saker som finns till iphonen. Beställde 8 gigaren via halebop, ville väl helst ha en vit men tycker 1200 kr mer för 8 gig och vit färg är för mycket. Finns där någon sida där man kan se program/spel som är populära till iphonen?
Postad 02 april 2009 - 06:55
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
...Finns där någon sida där man kan se program/spel som är populära till iphonen?
Appstore:n i sig har en topplista.
Postad 02 april 2009 - 09:09
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
*dubbelpost*
Knasigt, när jag uppdaterade tråden kom mitt inlägg (se ovan) in en gång till
Redigerat av Termos, 02 april 2009 - 09:10.
Postad 02 april 2009 - 09:53
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Appstore:n i sig har en topplista.
Okej, tack för infon. Är det någon som vet hur man lyckas skapa ett amerikanskt itunes konto? Har hört att det kräver ett amerikanskt kreditkort numera, någon som kan bekräfta eller dementera det? Innan kunde man köpa ett presentkort till itunes och få ett amerikanskt konto på den vägen.
Postad 02 april 2009 - 09:54
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Okej, tack för infon.
Är det någon som vet hur man lyckas skapa ett amerikanskt itunes konto? Har hört att det kräver ett amerikanskt kreditkort numera, någon som kan bekräfta eller dementera det?
Innan kunde man köpa ett presentkort till itunes och få ett amerikanskt konto på den vägen.
Det går fortfarande. Hyr filmer den vägen.
Redigerat av Phindus, 02 april 2009 - 09:55.
Postad 02 april 2009 - 10:15
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Det går fortfarande. Hyr filmer den vägen.
Menar du att det går att skapa ett konto den vägen även idag? Jag vet att har man ett amerikanskt konto sen tidigare så ska det inte vara några problem, så som jag förstått det är det registeringsprocessen som är förändrad.
Redigerat av jimpa_84, 02 april 2009 - 10:17.
Postad 02 april 2009 - 10:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Menar du att det går att skapa ett konto den vägen även idag?
Jag vet att har man ett konto sen tidigare, då ska det inte vara några problem.
Om de inte precis täppt till det så skall det gå. Gjorde det för mindre än ett år sedan.
Postad 02 april 2009 - 10:39
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Fick min Iphone för 2 dagar sen och är helt salig såhär långt. Lätt bästa mobilen jag haft. Sen så hade jag missat att det släpps en ny i juni men det är smällar man får ta  Trodde bara det var en ny programvara som skulle lanseras. Men jag behövde en ny mobil akut så hade inte kunnat vänta till juni ändå......
Får hoppas att den nya inte blir för maffig så man ångrar sig, haha
Läste något om att den nya eventuellt skulle bli mindra. Frågan är hur bra det blir. Kan det inte bli struligt med hela touch systemet om man skulle förminska den?
Mvh D
Postad 02 april 2009 - 11:56
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej!
Fick min Iphone för 2 dagar sen och är helt salig såhär långt. Lätt bästa mobilen jag haft. Sen så hade jag missat att det släpps en ny i juni men det är smällar man får ta Trodde bara det var en ny programvara som skulle lanseras. Men jag behövde en ny mobil akut så hade inte kunnat vänta till juni ändå......
Får hoppas att den nya inte blir för maffig så man ångrar sig, haha
Läste något om att den nya eventuellt skulle bli mindra. Frågan är hur bra det blir. Kan det inte bli struligt med hela touch systemet om man skulle förminska den?
Mvh D
Det är inte säkert att det släpps ny hårdvara i juni, men det är väll troligt.
Postad 02 april 2009 - 16:27
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Kan man använda telefonen utan sim kort till wifi och som mp3 spelare eller till något för att testa dess funktion?
Får inte mitt simkort tillsammans med telefonen och man vill gärna veta att den fungerar som den ska då man har 2 dagar på sig att anmäla om den är kass från början.
Postad 02 april 2009 - 16:52
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Kan man använda telefonen utan sim kort till wifi och som mp3 spelare eller till något för att testa dess funktion?
Får inte mitt simkort tillsammans med telefonen och man vill gärna veta att den fungerar som den ska då man har 2 dagar på sig att anmäla om den är kass från början.
Njaee. Förmodligen är du nog helt utan wifi oxå, eftersom den förmodligen går in i flight-mode vilket stoppar all trafik. Men som mp3-spelare och köra alla program borde du kunna utan sim-kort iaf. (Rätta mig om jag har fel)
Postad 02 april 2009 - 17:18
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Njaee. Förmodligen är du nog helt utan wifi oxå, eftersom den förmodligen går in i flight-mode vilket stoppar all trafik. Men som mp3-spelare och köra alla program borde du kunna utan sim-kort iaf. (Rätta mig om jag har fel)
Wifi tror jag fungerar i flightmode, men dock så tror jag inte man kan starta iPhonen utan att först aktivera den och det gör man genom att koppla in den i iTunes med ett godkänt SIM.
Postad 02 april 2009 - 18:06
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Wifi tror jag fungerar i flightmode, men dock så tror jag inte man kan starta iPhonen utan att först aktivera den och det gör man genom att koppla in den i iTunes med ett godkänt SIM.
Njaej, wifi stängs av när du går in i flightmode. Dock så fungerar wifi utan sim-kort. Utan sim-kort kan man i princip göra allt förutom att ringa/skicka sms/surfa på edge/3g. Dock så måste man som Phindus säger aktivera telefonen i iTunes innan man göra något överhuvudtaget, dvs. om man inte jailbreakar.
Postad 02 april 2009 - 18:11
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Njaej, wifi stängs av när du går in i flightmode. Dock så fungerar wifi utan sim-kort. Utan sim-kort kan man i princip göra allt förutom att ringa/skicka sms/surfa på edge/3g. Dock så måste man som Phindus säger aktivera telefonen i iTunes innan man göra något överhuvudtaget, dvs. om man inte jailbreakar.
Testa att sätta iPhonen i flightmode och sedan aktivera WiFi....  .
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|