Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 01 December 2011 - 19:19
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Inte för att strö salt i såren men jag är förvånad att sådana funktioner inte kollas upp innan köp?
Om du har köpt Boxee Box på öppet köp kanske det är ide att lämna tillbaks den och köpa denna istället. http://tv.iomega.com/#home
2500 kr är saftigt pris för ir fjärr och någon cloud tjänst(som man troligen ändå inte använder). Och att köra en HTPC som NAS känns ju bara bakvänt. Jag håller dock med om att formen på Boxee e ingen höjdare men den sticker ut och det är väll det som är meningen. Tack Lappen71.
Du har nog rätt där. Så då sitter man med både PS3 (blåtand) och Boxee (RF) och en multifjärr.
Suck
Men du måste ju ändå ha kontrollen för att skriva? Men visst känner man att man bara kommer göra enklare navigering så är det säkert en vits i att ha e multifjärr till den. Annars finns det ju något i stil med detta : http://twistedmelon....?show=manta-tr1
Redigerat av Unregistered30026, 01 December 2011 - 19:23.
Postad 01 December 2011 - 19:20
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Det är inte en fjärr för 2500:- utan en mediaspelare med inbyggd hårddisk
Formen på BB är det som gör den delvis så härligt annorlunda mot alla andra trista mediaspelare
Redigerat av lappen71, 01 December 2011 - 19:22.
Postad 01 December 2011 - 19:32
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
beställer säkert en sån där IR-pryl den dag jag tröttnar
Jag använder bara fjärren typ en gång, när jag la in mina bokmärken (qwerty-satsen alltså)
Nä, jag tycker inte det verkar vara värt bytet. Har redan externa HDD´s till övers hemma dessutom.
Är väldigt nöjd hittills, inget att klaga på, däremot många positiva saker
Postad 01 December 2011 - 19:36
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Det är inte en fjärr för 2500:- utan en mediaspelare med inbyggd hårddisk
Formen på BB är det som gör den delvis så härligt annorlunda mot alla andra trista mediaspelare
Jag förstår ärligt talat inte tanken med iomega TV? Det som skiljer mot Boxee är möjlighet till hårddisk, Annan fjärrkontroll(liknande), tjänster för att publicera data på nätet? Är det tanken att man helt plötsligt ska köra HTPC som NAS? Det känns ju aningen bakvänt. En NAS ska erbjuda så mycket mer ex plats för flera hårddiskar, bra ventilation, konstruerad för att alltid vara på o.s.v o.s.v. 2500 kr utan hårddisk? Ja det blir mig en dyr fjärrkontroll om man nu inte lägger all vikt på utseende och molntjänster via HTPC.
Postad 01 December 2011 - 20:33
Wollepwn
-
Wollepwn
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej köpte mig en Boxee på inets kampanj. Haft en WD tv hd tidigare.
Men när jag försöker använda boxee kontrollen så får jag ett irriterande problem.... När jag klickar så reagerar den inte alltid. Ibland så gör den klicket 5 ggr i rad så det är typ omöjligt att skriva o navigera. Någon annan som vart med om samma problem?
Postad 01 December 2011 - 20:40
Wollepwn
-
Wollepwn
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Men när jag försöker använda boxee kontrollen så får jag ett irriterande problem.... När jag klickar så reagerar den inte alltid. Ibland så gör den klicket 5 ggr i rad så det är typ omöjligt att skriva o navigera. Någon annan som vart med om samma problem?
Löste problemet genom att hålla in "OK" i 15 sec när man hade dosan nära boxen. Gjorde som en sa några sidor tidigare.
Postad 01 December 2011 - 20:50
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Jag förstår ärligt talat inte tanken med iomega TV? Det som skiljer mot Boxee är möjlighet till hårddisk, Annan fjärrkontroll(liknande), tjänster för att publicera data på nätet?
Är det tanken att man helt plötsligt ska köra HTPC som NAS? Det känns ju aningen bakvänt. En NAS ska erbjuda så mycket mer ex plats för flera hårddiskar, bra ventilation, konstruerad för att alltid vara på o.s.v o.s.v.
2500 kr utan hårddisk? Ja det blir mig en dyr fjärrkontroll om man nu inte lägger all vikt på utseende och molntjänster via HTPC.
Du förstår inte vitsen nej men det beror att du inte förstår att andra har andra krav mot vad du har. Om man vill ha en mediaspelare som har samma GUI som BB men möjlighet till intern hdd och en fjärr som inte kör med RF utan IR och Gigabit nätverk är valet enkelt. Jag tänker inte köpa den men den kan vara ett bra val för andra
Postad 01 December 2011 - 22:00
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Du förstår inte vitsen nej men det beror att du inte förstår att andra har andra krav mot vad du har. Om man vill ha en mediaspelare som har samma GUI som BB men möjlighet till intern hdd och en fjärr som inte kör med RF utan IR och Gigabit nätverk är valet enkelt.
Jag tänker inte köpa den men den kan vara ett bra val för andra
I vilket fall som helst så tror jag att den kommer ha väldigt svårt att konkurrera med Boxee om de nu ska begära 2500 kr utan hårddisk. Och ja det finns säkert de som värde sätter detta så högt att de tycker det är mer värt än att koppla en extern hårddisk till Boxee men jag tror ändå att nichen e ganska liten.
Redigerat av Unregistered30026, 02 December 2011 - 08:09.
Off-topic
Postad 01 December 2011 - 23:50
Niklas1232
-
Niklas1232
-
Rookie
-
7 inlägg
Den där typen av problem är vanligast när man kör via wifi, som kan vara VÄLDIGT känsligt. Sen har de mycket riktigt en hel drös gamla buggar som ingen verkar ta tag i tyvärr...
Sen upplever jag själv att en del filmer jag tyckt fungerat ok tidigare nu efter ett par uppdateringar knappt går att se längre.
Samma filer funkar bra i min gamla tvix via samma trådlösa nät, så jag är rädd att utvecklarna sitter och trycker i allehanda streamingbjäfs i burken, istället för att prioritera kvalitet och driftsäkerhet.
Hoppas innerligt att nästa "stora" version blir bättre, annars är det dags att nedgradera...
Ok! Problemet är att jag kör inte trådlöst, kör trådat med en 100 lina in där jag har en router av det dyrare slaget. Problemet uppstår inte bara på en film utan alla .avi med 720 p kvalle och högre. Vanliga .avis fungerar bra, har testat 5 filmer nu med samma problem. Lite irriterande då dom flesta format jag tar hem är avi alternativt mkv.
Redigerat av Niklas1232, 01 December 2011 - 23:51.
Postad 02 December 2011 - 01:10
Unregistered70fb68c6
-
Unregistered70fb68c6
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Är det ingen som har testat om Csports.se-sändningar fungerar via Boxee?
Postad 02 December 2011 - 05:21
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ok!
Problemet är att jag kör inte trådlöst, kör trådat med en 100 lina in där jag har en router av det dyrare slaget. Problemet uppstår inte bara på en film utan alla .avi med 720 p kvalle och högre. Vanliga .avis fungerar bra, har testat 5 filmer nu med samma problem. Lite irriterande då dom flesta format jag tar hem är avi alternativt mkv.
Skicka ett PM med länk till filmerna du har problem med så jag kan testa och se ifall jag har samma symtom.
Postad 02 December 2011 - 08:10
par-joha
-
par-joha
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Har dolt och redigerat några inlägg som inte hörde till topic. Vänligen respektera varandra och håller er till ämnet.
Mvh, Pär
Postad 02 December 2011 - 08:26
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Tänkte höra med folket, efter en stunds jobbande så har jag nu fått igång min boxee. Dock när jag skall spela en .avi rulle av "lite" tyngre slaget så hackar bilden medans ljudet dock är bra. Nån mer som har upplevt detta? googlade lite och hittade lite trådar om detta problemet.
Jag har min kopplad på 100Mbit switch och jag har upplevt samma problem med 720p (har inte hunnit testa så mycket mer). Först tänkte jag att det kunde bero på att jag ställt in 1080p 24hz, jag provade ändra detta till bara 1080p (fanns ingen auto) men det hjälpte inte. Förutom detta så stötte jag på en rad andra problem : - Jag lade in The Walking Dead i utdelad mapp men denna dök inte upp direkt under serier och detta beror såklart på att den inte uppdaterat katalogen än så jag tryckte på update knappen men det hände inte så mycket. Istället fick jag gå in och leta upp det manuellt. Och ja jag har rätt namn på filerna [Serienamn][SXXEXX]
- När jag sedan tryckte på filen för att spela den(rar arkiv) så stod den bara och laddade, provade flera gånger med samma resultat. Tillslut fick jag gå in och packa upp den manuellt och då kunde den spela serien.
- Serien kom igång men så lyckades den inte hitta någon sub automatiskt(trotts att det finns på opensub) så åter igen fick jag gå in och lägga dit en manuellt vilket fungerade fint.
- Därefter märke jag av lagget som jag förklarade ovan.
- När jag var färdig med boxen så tänkte jag prova stänga av den inne ifrån Boxee istället för på den fysiska knappen på enheten. Jag fick 3 val, blandannat stäng av och viloläge. Jag valde stäng av och då frös sig boxen.
Just nu känns den knappt värd sina pengar just nu känns det inte som att den tillför något som inte WDTV hade dessutom var det aldrig problem att spela upp något på WDTVn. Vi får se om jag lyckas reda ut varför dessa problem uppstod annars blir det väll till att nytta öppet köp.
Postad 02 December 2011 - 09:28
petsve
-
petsve
-
Rookie
-
3 inlägg
Har jag missat kampanjen? När var den?
Postad 02 December 2011 - 09:44
petsve
-
petsve
-
Rookie
-
3 inlägg
Ok!
Problemet är att jag kör inte trådlöst, kör trådat med en 100 lina in där jag har en router av det dyrare slaget. Problemet uppstår inte bara på en film utan alla .avi med 720 p kvalle och högre. Vanliga .avis fungerar bra, har testat 5 filmer nu med samma problem. Lite irriterande då dom flesta format jag tar hem är avi alternativt mkv.
Har du kollat duplex och hastighet på portarna så det inte skiljer sig mellan boxee och routern?
Redigerat av petsve, 02 December 2011 - 10:32.
Postad 02 December 2011 - 10:24
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Tror de tog slut i början av denna veckan. Erbjudandet fick jag för mig var knutet till sweclockers men jag tror att en del erbjudanden gick ut på mail också. Iallafall sålde de BOXEE för 1390 kr.
Postad 02 December 2011 - 10:26
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Alina systems (www.alina.se) säljer IDAG för 1495:- Mediamarkt Norrköping tog 1490:- i förrgår iaf, köpte själv då
Postad 02 December 2011 - 17:36
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Postad 02 December 2011 - 18:58
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Till er med 720p problem: http://forums.boxee....ead.php?t=44977
Tack för tipset! Jag får prova lite och se om det är detta fel jag upplever men det låter ju så på beskrivningarna. Det jag tycker är helt sjukt med denna maskin är att sådana problem som jag upplevt finns på en maskin som funnits på marknaden i över 1 år!? Hittar jag inga vettiga lösningar på problemen inom 12 dagar så åker den tillbaka till butiken utan tvekan. Just nu känns WDTV Live som rena drömspelaren i jämförelse. Att tvinga en att köra senaste firmwaren om man inte modifierar routern verkar minst sagt bakvänt särskilt när sådana saker som 720p XVID problem smiter förbi beta testningen. Läser man lite på Boxee forumet så får man dessutom ganska snabbt uppfattningen om att det generellt tar ganska långt tid innan de fixar problem om de ens fixar det. Men å andra sidan är det mer eller mindre samma sak på Western Digital sidan där folk har tjatat om basic funktioner hur länge som helst. Just nu känns ett eget bygge säkrare men också sådär dubbelt så dyrt minst.
Postad 02 December 2011 - 19:24
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Tack för tipset! Jag får prova lite och se om det är detta fel jag upplever men det låter ju så på beskrivningarna.
Det jag tycker är helt sjukt med denna maskin är att sådana problem som jag upplevt finns på en maskin som funnits på marknaden i över 1 år!?
Hittar jag inga vettiga lösningar på problemen inom 12 dagar så åker den tillbaka till butiken utan tvekan. Just nu känns WDTV Live som rena drömspelaren i jämförelse.
Att tvinga en att köra senaste firmwaren om man inte modifierar routern verkar minst sagt bakvänt särskilt när sådana saker som 720p XVID problem smiter förbi beta testningen.
Läser man lite på Boxee forumet så får man dessutom ganska snabbt uppfattningen om att det generellt tar ganska långt tid innan de fixar problem om de ens fixar det. Men å andra sidan är det mer eller mindre samma sak på Western Digital sidan där folk har tjatat om basic funktioner hur länge som helst.
Just nu känns ett eget bygge säkrare men också sådär dubbelt så dyrt minst.
Du har PM
Postad 02 December 2011 - 21:43
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Reklamera
Fick en ny. Verkar funka bra nu.
Postad 03 December 2011 - 00:50
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
En fråga..
Har en my passport 500 gig o 1 sticka på kanske 8 gig kopplade till min box samtidigt,
När jag sätter på boxen så syns inte alltid min passport..brukar få dra ur o sätta i igen.
Vad kan jag göra för o slippa detta??
Postad 03 December 2011 - 08:42
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Varför får jag upp att man ska skriva in lösen flera ggr när jag bläddrar i menyerna? Riktigt irreterande är det, i går skulle jag se ett avsnitt av Dexter, efter det kollade jag ett avsnitt av Planet Earth... tror jag fick skriva in användarnamn och lösen 4ggr när jag bläddrade i menyerna!
Postad 03 December 2011 - 09:41
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Varför får jag upp att man ska skriva in lösen flera ggr när jag bläddrar i menyerna? Riktigt irreterande är det, i går skulle jag se ett avsnitt av Dexter, efter det kollade jag ett avsnitt av Planet Earth... tror jag fick skriva in användarnamn och lösen 4ggr när jag bläddrade i menyerna! 
Fått samma sak själv,hängt med senaste fw's,2ggr får jag fram skiten oftast ,sedan är det lugnt.Tror du kan testa o bara trycka ok eller avbryt för det blir ingen skillnad mot o pilla in lösen o skit.
Redigerat av Unregistered40562de1, 03 December 2011 - 12:19.
Postad 03 December 2011 - 11:29
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
En fråga.. Har en my passport 500 gig o 1 sticka på kanske 8 gig kopplade till min box samtidigt, När jag sätter på boxen så syns inte alltid min passport..brukar få dra ur o sätta i igen. Vad kan jag göra för o slippa detta??
Det är säkert så att din passport går ner i någon form av viloläge och inte vaknar. Du har väl en strömbrytare på disken du kan prova istället?
Postad 03 December 2011 - 13:13
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Får ingen bild på min Boxee Box när jag kopplar in den i våran LG JT-92 projektor. Först så kommer Boxee-loggan upp där det står "Loading" men efter det så får den ingen signal. Finns det någon autoinställning på Boxeen som man kan köra eller något?
Postad 03 December 2011 - 13:53
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Får ingen bild på min Boxee Box när jag kopplar in den i våran LG JT-92 projektor. Först så kommer Boxee-loggan upp där det står "Loading" men efter det så får den ingen signal. Finns det någon autoinställning på Boxeen som man kan köra eller något?
Troligen inställd på upplösning som proj inte fixar, koppla in BB till en TV och ställ in upplösning som du vet att proj supportar, börja med t.ex. 480p och sedan testa dig fram till bästa upplösning för din proj. Din LG fixar bara dessa: Stödda bildsignaler 480p, 576p, 720p, 1080i
Redigerat av ljudnisse, 03 December 2011 - 13:56.
Postad 03 December 2011 - 15:38
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
WmB Du det har jag inte en aning om 
Måste springa ner o kolla disken om det finns nån switch på den...
Postad 03 December 2011 - 16:27
jovas86
-
jovas86
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hej. Inne på inställningarna på boxee så
Kan man väla tex 1080p 50 Hz, eller 1080 p 24 Hz osv.
Vilken ska man ha den inställd på??
Trodde boxxeen själv ordnade de där när man spela upp filmer.
Postad 03 December 2011 - 17:31
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Jag har 1080p och att den ska spela upp i den frekvensen filmen är i... den man bockar i under där man ställer in upplösningen.
Postad 03 December 2011 - 17:56
mipet
-
mipet
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nu har jag testat lite ang, rar filer och att det inte går att stänga av efter man har sett en film.
Och boven i dramat för min del verkar vara scanningen av filerna i nätverket. Stänger jag av det på alla mappar som jag har lagt till i förvalet så funkar det att se film efter film rarad, och även stänga av boxxen efter att jag har sett på film.
Så om detta nu håller sig, så försvann dom värsta buggarna för mig, är dock osäker på vad den scannar, den borde ju uppdatera filerna i den aktuella mappen så fort jag går in i mappen, tror bara den scannar för att uppdatera sitt eget bibliotek, men det använder jag inte ändå så för mig är det viktigare att det bara går att spela upp film efter film och att det går att stänga av skiten
Postad 03 December 2011 - 19:51
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Nu har jag testat lite ang, rar filer och att det inte går att stänga av efter man har sett en film.
Och boven i dramat för min del verkar vara scanningen av filerna i nätverket. Stänger jag av det på alla mappar som jag har lagt till i förvalet så funkar det att se film efter film rarad, och även stänga av boxxen efter att jag har sett på film.
Så om detta nu håller sig, så försvann dom värsta buggarna för mig, är dock osäker på vad den scannar, den borde ju uppdatera filerna i den aktuella mappen så fort jag går in i mappen, tror bara den scannar för att uppdatera sitt eget bibliotek, men det använder jag inte ändå så för mig är det viktigare att det bara går att spela upp film efter film och att det går att stänga av skiten 
Jag har provat lite mer nu och det verkar som att filen jag provade med var väldigt dålig. Igår gick det fin fint att köra från rar filer med undertext och sen stänga av. Men det tråkiga är att jag brukar lägga till filerna innan jag ska se och BOXEE tar sådär 15 min på sig innan den hittar filerna efter jag valt att scanna om(manuellt). Man tycker ju att det borde vara en snabb process att hämta filstrukturen från en nätverks disk och jämföra.
Postad 04 December 2011 - 00:15
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
WmB jag kollade o jag har ingen switch på min lilla passport disk...
O nu när jag satte på den så hittade den båda..disken o stickan..skumt
Postad 04 December 2011 - 13:36
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Jag har runt 200 videoklippe som inte mappas, att mappa dem manuellt på Boxee känns som ett stort jobb, istället skulle jag kunna tänka mig byta namn på dem så att Boxee kan automat mappa dem.
Frågan är bara om jag kan få ut den unmapped files listan på något vis, jag har ju inte Boxee och datorn i samma rum?
Postad 04 December 2011 - 19:42
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Ursäkta men funkar svtplay och youtuube på denna? Kan man justera bilden/zooma så att man slipper svarta kanter på sidorna om bilden?
Postad 04 December 2011 - 19:56
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ursäkta men funkar svtplay och youtuube på denna?
Ja både genom den inbyggda browsern och som installerad app. Kan man justera bilden/zooma så att man slipper svarta kanter på sidorna om bilden?
Du kan zooma bilden ja men vad för sorts material tittar du på som gör att du får kanter på sidordorna...4:3 material?
Postad 04 December 2011 - 20:40
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Toppen, tack för infon!
Jag har ingen (ännu) så jag vet bara hur det brukar bli på mobiler och surfplattor och ibland på datorn, att det inte går att få bilden att täcka hela skärmen, ofta om materialet är lågupplöst, eller om det är 16:9 fast i 4:3-format, eller om det är menyer eller annat som tar upp en del av bilden.. men det kanske inte är något problem med denna då, om man kan få videon att täcka precis hela skärmen(?) blir det snyggt uppskalat då?
Redigerat av dgordon, 04 December 2011 - 20:41.
Postad 04 December 2011 - 21:05
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Jag är av den uppfattningen att bildmaterialet ska visas i det format det var tänkt för och inte ändras bara för att det ska fylla upp skärmen.
Dels för att saker blir förvrängda eftersom dom inte får dom rätta proportionerna och att upplösningen inte blir den bästa.
Personligen har jag inga problem med att det är svarta kanter uppe och nere när jag tittar på film.
Men jag har några gamla serier som är i så låg upplösning i 4:3 format att det är svarta kanter runt om.
Så då måste jag zooma in så det bara blir svara kanter på sidorna och inga uppe och nere.
Men att BB skulle göra detta bättre än någon annan mediaspelare vet jag ärligt inte.
Postad 04 December 2011 - 21:27
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Du kan zooma och förstöra bilden hur mycket du vill i Boxee, finns inställningar till det.
Postad 05 December 2011 - 08:02
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Har svårt att söka mig till ett svar på denna fråga;
Går det att styra Boxee´n enkelt Utan att starta en tv? Hittar ingen app som duplicerar bild eller liknande. Mest intressant är ju att styra spotify
Frågan gäller både iOS och Android
Postad 05 December 2011 - 08:45
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Har svårt att söka mig till ett svar på denna fråga;
Går det att styra Boxee´n enkelt Utan att starta en tv? Hittar ingen app som duplicerar bild eller liknande. Mest intressant är ju att styra spotify Frågan gäller både iOS och Android
Nej...finns inget program än då länge
Postad 05 December 2011 - 17:38
dgordon
-
dgordon
-
Forumräv
-
-
671 inlägg
Tack för svaren, jag vill inte skalförändra/stretcha men jag är ute efter att kunna zooma så jag inte får några svarta kanter alls på två av sidorna, om ni förstår. (Svarta kanter på antingen höger&vänster-sidorna eller ovan&under är en annan sak.) Jag tolkar det som att det går..(?)
Redigerat av dgordon, 05 December 2011 - 18:23.
Postad 06 December 2011 - 14:01
gotthard
-
gotthard
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Andra schyssta grejer med Boxee Box är att man kan koppla upp sig mot VPN-tjänst (i boxen inte routern) och få t ex en amerikansk IP-adress. Igår kollade jag t ex på The Other Guys i HD från vudu.com. Jag använde Overplay.net som gratis VPN-tjänst. Funkade klockrent. Sen är ju Hypernodes repositories grymma som ger dig Play-kanaler. Och med lite fiffel i routern kan du även blockera annonsdomäner och på så sätt slippa all reklam i de Play-kanaler som har reklam. Sweet! Sen är ju som sagt subtitles-on-the-fly en RIKTIGT smidig grej. Hämtning av filminfo med mera från IMDB också smart. Jag vet att man kan göra detta för t ex Tvix med Tvixie, men du måste själv pilla med det. Här funkar det automatiskt out-of-the-box Jag är mycket nöjd hittills
Hur "fifflar"(Och med lite fiffel i routern kan du även blockera annonsdomäner och på så sätt slippa all reklam i de Play-kanaler som har reklam) man med en router som har DD-WRT-image? (linksys e30009
Redigerat av gotthard, 06 December 2011 - 15:07.
Postad 06 December 2011 - 14:06
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag blir bara mer och mer kär i min lilla låda.. fruktansvärt trevlig låda... problemet med detta är att jag måste ha en till upp till sovrummet  Fast regeringen här hemma är tyvärr inte i samma våglängd som mig än.. fast när hon minst anar det så står det en sån där uppe också.. Köpte en 3 TB hårddisk förra veckan som jag håller på att fylla upp
Postad 06 December 2011 - 15:04
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
använder en USB-disk med över 100gb ledigt, och sedan uTorrent på PC hemtankning direkt till USB-disk
Varför i hela friden påstår uTorrent att det inte finns nog med utrymme på disken vid stora filer (typ 6gb) ???
Postad 06 December 2011 - 15:08
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
använder en USB-disk med över 100gb ledigt, och sedan uTorrent på PC hemtankning direkt till USB-disk
Varför i hela friden påstår uTorrent att det inte finns nog med utrymme på disken vid stora filer (typ 6gb) ???
Skulle tro att du kör FAT32, det klarar bara filer på max 4 GB. Formatera om den med NTFS.
Postad 06 December 2011 - 15:11
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
aj tusan, det har du nog rätt i. Formaterade i fat32 en gång pga PS3:an
Tack!
Postad 07 December 2011 - 10:31
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Sökte i tråden efter inlägg om bitstream-ljud och hittade en del sura kommentarer om att det inte funkade, först drop-outs och sedan licens-strul.
Hur ser det ut i nuläget? Kan man spelar BD-images och få ut TrueHD och DTS-MA?
Postad 07 December 2011 - 10:40
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Köpte ny tv igår ( sony 46" kdl724 nåt) och trodde boxen klarade att mata ut 1080p via hdmi. Får bara 720p eller 1080i som alternativ
Måste jag göra reser på boxen så den fattar att jag bytt tv då gamla tvn bara stödde 720p?
Postad 07 December 2011 - 11:18
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Köpte ny tv igår ( sony 46" kdl724 nåt) och trodde boxen klarade att mata ut 1080p via hdmi. Får bara 720p eller 1080i som alternativ
Måste jag göra reser på boxen så den fattar att jag bytt tv då gamla tvn bara stödde 720p?
Du kan ju ställa in 1080p i inställningarna, hjälper inte det?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|