Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 15 maj 2013 - 20:18
Postad 15 maj 2013 - 21:15
I ComHems beskrivning:Ja, att erbjuda ett bra HD-utbud är det intressanta framöver, om ni vill ha mig kvar som kund.
http://www.comhemblo...hem-narmar-sig/
hittar jag inget som tyder på att utbudet av "live-tv" kommer att förbättras i och med lanseringen av TiVo. Verkar som ComHem är på väg bort från sin gamla kärnverksamhet dvs kabel-tv och mer fokuserade på att möta konkurrensen från andra aktörer med tjänster som play, hyrfilm, pay-per-view och appar för tillgång till olika streamingtjänster.
Postad 15 maj 2013 - 23:15
Redigerat av MrEnid, 15 maj 2013 - 23:15.
Postad 16 maj 2013 - 10:18
och som vanligt måste man ha facebook för att få en möjlighet att vara med!Här finns också möjligheten att bli del av TestaTiVo – där vi kommer att välja ut 20 personer som ska få hårdtesta TiVo från Com Hem. Vi bjuder på ett VIP-abonnemang (mer eller mindre alla Com Hems cirka 160 kanaler under ett år) och ger testarna en blogg där vi vill att de ska skriva om sina upplevelser av TiVo. Gå in på sajten och navigera till sidan för att bli testpilot.

Redigerat av TomasL, 16 maj 2013 - 13:10.
Postad 16 maj 2013 - 12:30
och som vanligt måste man ha facebook för att få en möjlighet att vara med!
Du behöver givetvis inte Facebook för att förhandsregistrera dig, Facebook krävs bara om du vill vara med och bli en av 20 specialutvalda testare. Förhandsregistrering utan någonting som har med Facebook att göras görs på tivo.comhem.se, klicka på den gröna "Anmäl dig nu"-knappen
Gällande innehåll i allmänhet och HD-kanaler i synnerhet så kommer vi återkomma med mer info om paketering och kanaler senare.
Med vänliga hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Postad 16 maj 2013 - 15:18
Men om det inte blir fler HD-kanaler så är det ingen skillnad mot vad jag kan få på andra sätt utan att behöva bugga av den nya satsningen. Så då är frågan kommer det fler HD-kanaler, de som ni förhandlat om i flera år?
Ja, att erbjuda ett bra HD-utbud är det intressanta framöver, om ni vill ha mig kvar som kund.
Hej,
Naturligtvis kommer vi att ta in fler HD-kanaler. Men som vi informerat om tidigare kan vi inte i förväg meddela när kanaler kan tänkas komma då förhandlingarna kan vara ganska komplexa.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
Postad 16 maj 2013 - 15:35
Hej,
Naturligtvis kommer vi att ta in fler HD-kanaler. Men som vi informerat om tidigare kan vi inte i förväg meddela när kanaler kan tänkas komma då förhandlingarna kan vara ganska komplexa.
Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice
nä ni kan inte informera för ni kan inte gå ut va ni förhandlar om = det kommer aldrig några kanaler då ni inte lyckas förhandla in nån.. jag tycker du ska säga till dina chefer att många av kunderna här är besvikna och ni förlorar kunder ... du du vet precis va jag menar alla här vet att det är sanningen ... ni sköter allt uruselt
Postad 16 maj 2013 - 18:39
Skojare där, läser man på er hemsida så står det "Com Hem har ett av Sveriges bredaste kanalutbud med cirka 160 tv-kanaler" och det var det du skrev tidigare.Du behöver givetvis inte Facebook för att förhandsregistrera dig, Facebook krävs bara om du vill vara med och bli en av 20 specialutvalda testare. Förhandsregistrering utan någonting som har med Facebook att göras görs på tivo.comhem.se, klicka på den gröna "Anmäl dig nu"-knappen
Gällande innehåll i allmänhet och HD-kanaler i synnerhet så kommer vi återkomma med mer info om paketering och kanaler senare.
Med vänliga hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Hade detta varit Er största satsning så hade ni gått ut med alla HD-kanaler redan från början.
Det som ni vill ha nu är att få några stackars (20 st) betatestare som skall bugga av saker som redan går att få till en billigare peng.
Gör om och gör rätt. Utan fler HD-kanaler så går ni åt fel håll!
Postad 17 maj 2013 - 14:46
"Den tyngsta utgiftsposten var 29 miljoner som Comhem krävt för att sända kanalen. Alla nystartade kanaler har genom åren tvingats köpa plats i Comhems grundutbud som når 1,8 miljoner hushåll."
http://www.resume.se...an-i-februari-/
Om ComHem vill ha så bra betalt för att ta in nya kanaler kan man ju begripa att det inte alltid känns så angeläget att kliva på ComHem-tåget. Undrar just om denna princip gäller enbart det analoga grundutbudet? Då kan man ju begripa att ComHem inte har så stort intresse att gå över till digital-tv med så stora intäkter från fastighetsägare och - uppenbarligen - de tv-kanaler som har plats i grundutbudet.
Skulle principen gälla även t ex nya HD-kanaler så har vi en förklaring till varför vi inte får några.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 maj 2013 - 14:46.
Postad 17 maj 2013 - 16:02
Postad 17 maj 2013 - 21:49

Redigerat av Pjanoo, 22 maj 2013 - 11:20.
Postad 18 maj 2013 - 14:22
Det var för att testare jag menade.Varför alltid blanda in Facebook?
Jag ville också anmäla mig som testare, men eftersom det hanterades på Facebook så sket jag helt enkelt i det (nej, jag har inget Facebook-konto, tänker inte skaffa ett heller).
Så, fuck it.
Postad 18 maj 2013 - 19:35
Ha ha ha, läste precis reglerna för de betatestare de söker.Jag ville också anmäla mig som testare, men eftersom det hanterades på Facebook så sket jag helt enkelt i det (nej, jag har inget Facebook-konto, tänker inte skaffa ett heller).
Så, fuck it.
Facebook - varför?
Och dessutom kommer de 20 att vara från de som har mest vänner på facebook och rekommenderas där.
Det är skrämmande!
Om nu ComHem velat ha ett bra system så borde det inte varit just facebook som varit grundbulten i betatestandet.
:-D
*EDIT*
För er som missat denna fejkade intervju. Den var klockren...
http://www.idg.se/2....dar-med-com-hem
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 18 maj 2013 - 19:46.
Postad 19 maj 2013 - 00:18
Precis min tanke också.Ha ha ha, läste precis reglerna för de betatestare de söker.
Facebook - varför?
Och dessutom kommer de 20 att vara från de som har mest vänner på facebook och rekommenderas där.
Det är skrämmande!
Man skulle ju kunna tro att Comhem ville ha 20 "betatestare" som verkligen vet vad dom håller på med istället gör dom som har mest facebookvänner.
Postad 19 maj 2013 - 00:41
Kund: "Kollar på Seinfeld från '91 nu... George är liksom bara så blåst typ...

Com Hem: "LOL"
Så kommer det att gå till. Boxar som låser sig, bearbetar bilden fel, kodar av ljudet fel, har störningar och är långsamma som en snigel i sirap vet vi sedan tidigare är gällande praxis. Inget att hjälpa till med där.
De som testar boxarna får kanske behålla dem som tack, plus en snusbrun halsduk att matcha manchesterkavajen och gubbkepsen.
Postad 19 maj 2013 - 06:32
Så mot bakgrund av det stora retrointresset bland 60- och 70-talister kommer lanseringen av TiVo med sina rötter i USA år 1999 snarast att upplevas som en modernitet. Som när Cadillac fick fenor på bakskärmarna.
Jag, som är 40-talist, förväntas förmodligen drömma mig bort i Bengt Lagerkvist tv-version från 1966 "Hemsöborna" och då spelar tekniken inte så stor roll. Dags att göra SVT Play analogt? Det vore coolt.
Fast kanske ändå TiVo kunde vara bra för den ska visst kunna på egen hand leta upp och spela in program om man talar om vad man vill se. Kanske kunde jag be den leta efter program där Ernst-Hugo Järegård och Margaretha Krook är med?
Postad 19 maj 2013 - 07:41
Självklart vill Com Hem ha in hipsters snarare än trogna och tekniskt kunniga kunder. Hipstrarna kommer tycka att TiVo är skönt retro och slösnacka om vilka 90-talsserier de ska följa via statusuppdateringar på Facebook.
Kund: "Kollar på Seinfeld från '91 nu... George är liksom bara så blåst typ..."
Så kommer det att gå till. Boxar som låser sig, bearbetar bilden fel, kodar av ljudet fel, har störningar och är långsamma som en snigel i sirap vet vi sedan tidigare är gällande praxis. Inget att hjälpa till med där.
De som testar boxarna får kanske behålla dem som tack, plus en snusbrun halsduk att matcha manchesterkavajen och gubbkepsen.
Du har så rätt, så rätt. :-)
Postad 19 maj 2013 - 16:54
Självklart vill Com Hem ha in hipsters snarare än trogna och tekniskt kunniga kunder. Hipstrarna kommer tycka att TiVo är skönt retro och slösnacka om vilka 90-talsserier de ska följa via statusuppdateringar på Facebook.
Kund: "Kollar på Seinfeld från '91 nu... George är liksom bara så blåst typ..."
Klockrent!
Hur var det nu refrängen i Lousie Hoffstens mello-låt gick...?
Postad 20 maj 2013 - 18:51
Måste man själv säga upp abonnemanget eller avslutas det automatiskt. Vill inte drabbas av extrautgifter.
Därmed kanske bra att ComHem förtydligar det hela.
https://www.comhembl...ue-och-viaplay/
* EDIT *
Mailade parallellt Viaplay-supporten
Detta damp ner
Hej glaskross, tack för ditt mail.
Jag har nu sagt upp detta abonnemang med TV + Film + Sport som du använt dig av under en längre tid. Du kommer kunna fortsätta använda dig av tjänsten fram till och med 2013-06-xx då den kommer löpa ut.
Har du ytterligare funderingar är du varmt välkommen att återkomma, ha en fortsatt trevlig måndag!
Med vänliga hälsningar
Irma
Viaplay Support
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 20 maj 2013 - 19:19.
Postad 21 maj 2013 - 12:31
Angående Viaplay/Premier Leauge.
Måste man själv säga upp abonnemanget eller avslutas det automatiskt. Vill inte drabbas av extrautgifter.
Därmed kanske bra att ComHem förtydligar det hela.
https://www.comhembl...ue-och-viaplay/
* EDIT *
Mailade parallellt Viaplay-supporten
Detta damp ner
Hej glaskross, tack för ditt mail.
Jag har nu sagt upp detta abonnemang med TV + Film + Sport som du använt dig av under en längre tid. Du kommer kunna fortsätta använda dig av tjänsten fram till och med 2013-06-xx då den kommer löpa ut.
Har du ytterligare funderingar är du varmt välkommen att återkomma, ha en fortsatt trevlig måndag!
Med vänliga hälsningar
Irma
Viaplay Support
Hej,
Koder som lämnats ut kommer inom kort upphöra då säsongen nu är över. Abonnemang som lagts in via koden behöver således inte avslutas av kunden själv.
Vänlig hälsning
Magnus Hansson
Kundservice
Postad 21 maj 2013 - 16:12
http://www.dagensmed...icle3698496.ece
Antar att det är vi ComHem-kunder som förlorar som vanligt. Nu får vi väl vänta ytterligare på nya HD-kanaler när ComHem letar efter ett sätt att få tillbaka de 29 mkr man gått miste om.
Postad 21 maj 2013 - 20:44
kan dock inte nått om detta på nätet, så det kan vara ett rykte som inte stämmer...
Redigerat av MrAssov, 21 maj 2013 - 20:45.
Postad 21 maj 2013 - 20:54
Snacka om idioti.....
För en bråkdel av dessa pengar, så skulle de kunnat utveckla en fungerade app, med live-tv för alla TV4 gruppens kanaler, för de flesta plattformar, samt spridit kanalen/kanalerna via Magine & viaplayboxen etc.... inte undra på att tv4 news avtal med comhem ledde till att de ansvarige sparkades.....
Postad 22 maj 2013 - 05:03
Det stämmer,dom upphör o sända i hela europa förutom UK.Hörde nått att ESPN HD skall försvinna inom kort (från comhems utbud).....
kan dock inte nått om detta på nätet, så det kan vara ett rykte som inte stämmer...
BT Group and ESPN announced in February an agreement for BT to acquire ESPN’s UK and Ireland TV channels business.
- Following the agreement with BT, and after further review and consultation, ESPN has decided to cease broadcasting the ESPN America channel across Europe and the Middle East (except the UK and Ireland), and ESPN Classic channels across Europe, the Middle East and Africa.
- The date that the channels go off air will be different across different markets, based upon distribution agreements. However, in most markets, both channels will continue exactly as they are, unchanged, until 31 July, 2013 (30th June 2013 in the Middle East) and you will continue to get the exact same sports content and coverage until that time.
Redigerat av Unregistered40562de1, 22 maj 2013 - 05:08.
Postad 22 maj 2013 - 05:55
Allt blir bättre när TiVo kommer för då spelar det ingen roll vilka kanaler man har eftersom det är en så kul box att leka med. Tänk bara vad den kan göra på egen hand om man ber den.......
Det betyder på minus kontot : ESPN CLassics,ESPN America HD+sd,TV 4 News...combort har lite o göra... eller inte som vanligt =)
Tablåtittandets tid är för övrigt förbi, ingen tittar längre på ett program när det "sänds" utan alltid med tidsförskjutning. Man kan kika på Rapport med sju minuters fördröjning t ex. Coolt.
Varför ska man förresten titta på mossig tv via boxen när man istället kan be den spela upp lustiga snuttar från YouTube som man kan skratta åt?
Postad 22 maj 2013 - 09:39
Postad 22 maj 2013 - 18:34
Tablåtittandets tid är för övrigt förbi, ingen tittar längre på ett program när det "sänds" utan alltid med tidsförskjutning. Man kan kika på Rapport med sju minuters fördröjning t ex. Coolt.
Varför ska man förresten titta på mossig tv via boxen när man istället kan be den spela upp lustiga snuttar från YouTube som man kan skratta åt? "
skriv inte så.....Comhem är ju här o läser ibland vet du.......e ente heelt säker på att dom fattar ironi

Redigerat av Stagger Lee, 22 maj 2013 - 18:35.
Postad 22 maj 2013 - 19:28
Det finns naturligtvis en risk att ComHem stänger ned alla kanaler till slut och ersätter sin verksamhet med några appar till streamingtjänster.skriv inte så.....Comhem är ju här o läser ibland vet du.......e ente heelt säker på att dom fattar ironi
I den takt kanaler går bort från utbudet utan att nya kommer till finns det en risk att det inte blir många kvar om några år...
Postad 25 maj 2013 - 19:56
Det är år 2013, jag vill inte ha en Tivobox utan det är HD-kanaler som gäller.
Då det hela tiden hänvisas till "förhandling pågår" vill jag bara hänvisa Er till denna länk:
https://sv.wikipedia...%C3%B6rhandling
Postad 30 maj 2013 - 10:42
http://www.hockeylig.../artikel/38026/
Vi får verligen hoppas att ComHem seriöst jobbar på att ta in Kanal 5 HD i sortimentet. Den kanalen skulle för länge sedan ha gjorts tillgänglig för oss ComHem-kunder.
Postad 30 maj 2013 - 12:56
Det här är vår största satsning någonsin. Tjänsten vi lanserar ska inte jämföras med vad som lanserades av TiVo för 14 år sedan i USA. TiVo har lagt över en halv miljard dollar på utveckling av tjänsten under de senaste tio åren och tjänsten är idag givetvis inte samma idag som då. En del kanske förknippar TiVo med en inspelningsbar digitalbox men i dag är TiVo så oerhört mycket mer. Dessutom kommer Com Hems TiVo-tjänst vara den mest avancerade som någonsin lanserats.
Vet inte riktigt varför alla kallar dom 20 som Comhem vill ska 'blogga' om Tivo för betatestare. Betatest pågår nämligen sedan någon månad. Eftersom testarna godkänt tysthetsavtal så passade jag på att kolla min polares Tivo medan han var ute med hunden.
Baserat på det så kan jag bara säga att om påståendet från Comhem ovan så fattar jag ingenting. Har sett och använt Tivo i USA för några år sen och det finns ingenting i dagens box som är 'mest avancerade' varken på hårdvarusidan, i handhavandet, i programutbud eller VOD.
När det sen i rask takt tappas sportkanaler till höger och vänster så finns det ju liksom ingen mening.
Är helt hundra på att avsikten från Comhems ägare är att strax efter Tivo lanseringen sälja vidare. Den vinstmaximering som uppnåtts de senaste åren genom minimala investeringar bland annat i programinnehåll är inte hållbar mer än något år till. Nu kommer man att slå sig för bröstet och hävda att man har något nytt och häftigt vilket förhoppningsvis kan få någon ny penningstinn fond att slå till och betala ett överpris.
Redigerat av Unregistered81406615, 30 maj 2013 - 13:05.
Postad 30 maj 2013 - 13:04
Ha ha ha, läste precis reglerna för de betatestare de söker.
Facebook - varför?
Det är skrämmande!
Om nu ComHem velat ha ett bra system så borde det inte varit just facebook som varit grundbulten i betatestandet.
:-D
Som en av de mest kritiska till Comhem i hela tråden (och numera före detta kund) tar jag mig friheten att försvara Comhem en aning här. De 20 bloggande 'testarna' är ju avsedda som reklamskribenter. De ska trumma upp intresse för 'nyheten'. Så hur aktiva de är och hur många läsare de har på sociala medier är ju faktiskt ganska relevant. För att bli betatestare behövde du varken facebook eller några sociala följeslagare i övrigt.
Postad 30 maj 2013 - 13:17
Så har jag också uppfattat det helaSom en av de mest kritiska till Comhem i hela tråden (och numera före detta kund) tar jag mig friheten att försvara Comhem en aning här. De 20 bloggande 'testarna' är ju avsedda som reklamskribenter. De ska trumma upp intresse för 'nyheten'. Så hur aktiva de är och hur många läsare de har på sociala medier är ju faktiskt ganska relevant. För att bli betatestare behövde du varken facebook eller några sociala följeslagare i övrigt.
"Avlusningen" i form av betatest sker i bakgrunden och är inriktad på funktionalitet och teknik. Den delen behöver ingen publicitet, tvärtom.
Därutöver ska TiVo-konceptet få publicitet i sociala medier som Facebook med hjälp av "de 20". Det är en del av lanseringen som naturligtvis kommer att bestå av flera olika typer av marknadsföring även traditionell annonsering.
Jag förmodar att Judit & Judit redan befinner sig i hårdträning inför kampanjen för TiVo.
Postad 30 maj 2013 - 22:26
Vet inte riktigt varför alla kallar dom 20 som Comhem vill ska 'blogga' om Tivo för betatestare. Betatest pågår nämligen sedan någon månad. Eftersom testarna godkänt tysthetsavtal så passade jag på att kolla min polares Tivo medan han var ute med hunden.
Baserat på det så kan jag bara säga att om påståendet från Comhem ovan så fattar jag ingenting. Har sett och använt Tivo i USA för några år sen och det finns ingenting i dagens box som är 'mest avancerade' varken på hårdvarusidan, i handhavandet, i programutbud eller VOD.
När det sen i rask takt tappas sportkanaler till höger och vänster så finns det ju liksom ingen mening.
Är helt hundra på att avsikten från Comhems ägare är att strax efter Tivo lanseringen sälja vidare. Den vinstmaximering som uppnåtts de senaste åren genom minimala investeringar bland annat i programinnehåll är inte hållbar mer än något år till. Nu kommer man att slå sig för bröstet och hävda att man har något nytt och häftigt vilket förhoppningsvis kan få någon ny penningstinn fond att slå till och betala ett överpris.
Du har nog rätt i en hel del men ja tivo i usa hade knappast streaming av livetv och ondemand till telefoner/surfplattor och datorer för några år sedan, om ens idag? Nu är det ju förvisso ett betatest så jag vet inte om din polare ens kör själva streamingfunktionaliteten som nämnts på tex idg. Är ju faktiskt den som är mest intressant med deras kommande lansering i min mening.
Bara att kunna se vidare på tex en fotbollsmatch på sin platta när frugan ska se hollywoodfruar eller gud vet vad på tvn gör att tjänsten lär sälja sig själv. Finns väldigt få alternativ på marknaden för att streama livetv om man nu är intresserad av detta. Sportnördar lär klart gilla det. Hur många vill se en match efter sändning då man peppras av resultaten så fort man startar webläsaren? Godnatt spänning redan innan man börjat kolla. Se på hockey i stugan/på bussen/på tåget utan att behöva mer än en tfn/platta eller dator med wifi eller mobilt bb. Inga sepparata abonemang eller engångsavgifter till olika content providers per kanal/evenemang på olika plattformar utan det ingår med tvtjänsten du har hemma.
I övrigt verkar det bara vara en "smartare" ondemand dvb-c/ip pvr... Inte så att man tappar hakan direkt. Förvisso är det ganska ovanligt med både pvr och ondemandboxar fortfarande via våra svenska lan/fiber-tvleverantörer så i dessa nät där comhem ens levererar lär den också gå ganska bra. Den kommer ju dock inte ersätta en htpc/xbox/ps3 med netflix om man bara ser film och klarar sig utan livetv. Men om man inte är intresserad av livetv lär man inte läsa och kommentera en comhemrellaterad tråd... comhem är och förblir synonymt med livetv även om dom smackar på "godis" som ondemand osv nuförtiden.
Redigerat av Phunky, 30 maj 2013 - 22:44.
Postad 31 maj 2013 - 06:30
Dock lär ju inte streama vidare dina kanaler tjänsten vara gratis...99kr/mån var det i alla kostnadsförslag man fick i undersökningen i våras.Är man SÅ tv beroende att man måste ha tillgång till dumburken överallt 24/7 visst låt combort suga ut mer pengar av er. Inga sepparata abonemang eller engångsavgifter till olika content providers per kanal/evenemang på olika plattformar utan det ingår med tvtjänsten du har hemma.

Postad 05 juni 2013 - 22:56
Tyvärr begränsar ju Comhem möjligheterna för det för HD kanalerna bara men för alla SD kanaler så fungerar det och det räcker ju kanske för sovrumstv, surfplattan osv. Inköpen av boxarna/hårdvaran kostar ju förstås men sen så kostar det 0:-/mån (utöver vad man betalar för abbonemanget redan då).
Redigerat av Leatherface, 05 juni 2013 - 22:59.
Postad 09 juni 2013 - 12:06
Teven är en Sony Bravia KLD 46W40xx med en Conax CA modul. Jag har gjort ny kanalsökning och kollat alla anslutna kablar utan att hitta något fel. Det är enbart SVT HD som har det här problemet.
Nån som har något förslag på vad det här kan handla om? Vad har jag missat?
Postad 09 juni 2013 - 20:30
Postad 10 juni 2013 - 06:56
Postad 10 juni 2013 - 11:40
Är det fler som inte har ljud på Dolby Digital spåret på Cmore Series HD? Det vanliga ljudspåret funkar men inte DD. Det är ju finalavsnittet av Game of Thrones ikväll och det vill man ju ha i DD 5.1... Bor i Sollentuna.
Jag hade samma problem när jag skulle se Borgias igår kl. 21.00. Dessutom fungerade textningen ruskigt dåligt, ibland var det 20-40 sekunder utan text och sedan "rullade" texten ikapp. Bor i Stockholms innerstad.
Postad 10 juni 2013 - 11:43
Ok. Då borde det finnas fler som har felet.Jag hade samma problem när jag skulle se Borgias igår kl. 21.00. Dessutom fungerade textningen ruskigt dåligt, ibland var det 20-40 sekunder utan text och sedan "rullade" texten ikapp. Bor i Stockholms innerstad.
Jag emailade Com Hems kundtjänst imorse om det och de ringde just för 2 minuter sedan. De kände inte till problemet men skulle kolla vidare på det.
Förresten, har du nån extern box eller har du kortet i TVn?
Redigerat av rickardl, 10 juni 2013 - 11:47.
Postad 10 juni 2013 - 12:18
Jag har en Humax HDPVR-1000c.Ok. Då borde det finnas fler som har felet.
Jag emailade Com Hems kundtjänst imorse om det och de ringde just för 2 minuter sedan. De kände inte till problemet men skulle kolla vidare på det.
Förresten, har du nån extern box eller har du kortet i TVn?
Postad 10 juni 2013 - 12:48
Är det fler som inte har ljud på Dolby Digital spåret på Cmore Series HD? Det vanliga ljudspåret funkar men inte DD. Det är ju finalavsnittet av Game of Thrones ikväll och det vill man ju ha i DD 5.1... Bor i Sollentuna.
Samma för mig, ingen Dolby digital på Cmore series HD igår kväll för Borgias. Fick ställa om till DD av. Har Samsung comhem HD pvr digitalbox.
Postad 10 juni 2013 - 14:50
Bra! Då är det inte bara Humax boxen utan även Samsung också och inte bara lokalt i Sollentuna...Samma för mig, ingen Dolby digital på Cmore series HD igår kväll för Borgias. Fick ställa om till DD av. Har Samsung comhem HD pvr digitalbox.
Det står inget om det på driftinformationssidan ännu så ni som har upptäckt problemen kan ju maila [email protected] om det så de blir varse om att det inte är knutet till en specifik box eller ort.
Postad 10 juni 2013 - 16:07
Texten släpar, sedan rullar den ikapp och bilden fryser ibland till den grad att jag måste rycka sladden
till boxen...
Detta händer *endast* på CMore Series.
Postad 10 juni 2013 - 16:12
Postad 10 juni 2013 - 16:20
Exakt liknande beteende fick min PVR-1000 igår (för första gången), bilden frös och boxen hängde sig, ingenting fungerade. Jag blev tvungen att bryta strömen på baksidan av boxen. Hände flera gånger så jag tröttnade och böt till Cmore series SD iställetKör med Humax 5000-någonting (icke PVR) och ibland sänks den totalt när man kikar på CMore Series.
Texten släpar, sedan rullar den ikapp och bilden fryser ibland till den grad att jag måste rycka sladden
till boxen...
Detta händer *endast* på CMore Series.

Postad 10 juni 2013 - 17:26
det snarare bara försvinner än tillkommer nya, när ska Comhem förhandla klart om någon kanal? pengarna kanske har tagit slut för Comhem:)?????????? tragiskt att inget händer hmmmm...
Redigerat av greve12, 10 juni 2013 - 17:27.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar