Visst kommer jag det men då föredrar jag att i lugn och ro vänta lite och se vilken konsol som funkar bäst i praktiken.Så bara för något kommer några månader senare, kommer du inte köpa någon konsol alls?
Ingen förbokning i så fall.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 14 August 2013 - 21:48 Visst kommer jag det men då föredrar jag att i lugn och ro vänta lite och se vilken konsol som funkar bäst i praktiken. Ingen förbokning i så fall. Postad 14 August 2013 - 21:49
inte för att jag ska säga något om ms, och absolut inte i deras försvar... MEN
tänk på att det här är ett sätt att få nöjda kunder på större marknader än lilla sverige. fler kanske hade blivit missnöjda om det hade blivit som med wii, att man står och köar i 4 timmar en kall morgon och ändå inte får en enhet. jag tror att ms gör det bästa av situationen. dom kommer inte att ha nog många enheter redo, vilket gör att dom hellre säger att dom väntar med att släppa enheten till vissa marknader än att ha halvdana förråd i vart och vartannat land. jag tror att jag skulle ha gjort samma sak i deras sits. satsa på dom viktigaste marknaderna för att ta dom med mindre pengar efteråt. det verkar som att ms drabbas av det ena bakslaget efter det andra, men skulle jag vara er så skulle jag inte avboka enheten i vilket fall som helst. det handlar om ett kvartal till, vi har väntat i ett par år, så tre månader är ingen fara. jaja, det är lätt att säga för mig som bokat ps4, men jag hade lika gärna kunnat vänta med den också ska jag ärligt säga. det finns så mycket till current gen som folk skrivit, så att vi inte behöver nya konsoler just nu i alla fall. det är en liten försening (troligtvis) och det kan ju även ha att göra med att kvalitetssäkra produkten. hur många xbox 360 first gen lever idag? med tanke på vad ms ändrat i sitt koncept för att göra oss spelare nöjda, så anser jag att vi borde cutta dom some slack nu. tom kinect-kravet är ju borta! Postad 14 August 2013 - 22:26
Tillverkning av tv-spel fungerar som vilken annan tillverkning som helst, det finns ingen magisk knapp man trycker på så tillverkas det fler maskiner. Personal skall anställas, antalet liner skall utökas, material skall produceras och man binder upp sig x antal månader.
Mina spekulationer: Jag tror MS inser att man inte riktigt vet hur hösten/vintern blir och vågar inte beställa fler maskiner per månad än man har just nu. Så man satsar på det säkra, tar det stora viktiga marknaderna först och ger dem. Sedan rullar man ut över resten av länderna. Blir det fiasko i USA och UK, ja då får vi maskinen fortare, säljer maskinen bra tar det längre tid. I slutändan är länder som Belgien, Danmark, Finland, Nederländerna, Norge, Ryssland, Sverige och Schweiz inte tillräckligt "stora" (Ryssland har stor befolkning men genomsnittsekonomin för en vanlig knegare är inte så värst hög). Titta på länderna som får, bara Nya Zeeland och Österrike sticker ut. Resten är stora solida marknader för MS. Postad 14 August 2013 - 23:56
Att den är försenad påverkar inte mitt val alls då det inte var aktuellt att köpa det här året ändå.
Launch lineupen på båda sidor är inget jag trillar av stolen av. GTA V och NHL14 kommer hålla mig till 360 en bra bit in på 2014 En del av alla utlovade 2014-titlar kan väl ramla in Q2 2014 kanske? Postad 15 August 2013 - 01:10
<p>Gammal post antar jag men ingen Xbox One i år för Sverige.
http://gametrailers....n-eight-markets Fattar inte varför det blir medalänk bara?
Redigerat av frollic, 16 August 2013 - 11:43.
Postad 15 August 2013 - 03:42
Det var likadant med deras plattor. Tog evigheter innan de släpptes här så jag köpte en ipad 4 istället.
Microsoft är å andra sidan inget hårdvaruföretag så de verkar har problem med det där att bygga tillräckligt med enheter. 360 hade brist också när de släpptes. Fick vänta en månad eller så på min.
Går inte att länka till gametrailers på det här forumet. Har påpekat det i över ett års tid men det är ingen som gör ngt åt felet. Postad 15 August 2013 - 05:32
Nu kanske även vi kan använda tv-delen i X1 vid våran release.
Nu kanske även vi kan använda tv-delen i X1 vid våran release. Postad 15 August 2013 - 06:24
Så om jag förstått det rätt så bör man iaf ha guld-abonnemang redo då betalningar osv kan krångla iom att man inte bor i ett lanseringsland?
Hade varit intressant att veta vad för spel man skulle få som plåster på såren? Skulle inte förvåna mig om man får nåt sketet arcadespel dock. En slags nedladdningskod till valfritt retailspel hade ju iofs varit nåt Postad 15 August 2013 - 06:48 Vari ligger det positiva i det ijmf med att den släpps iår? Postad 15 August 2013 - 07:52 ...och sen vaknade du från din önskedröm. Postad 15 August 2013 - 08:13
Det är väl inget ovanligt? Vi i europa har fått vänta på flera konsoller tidigare, allt från nintendos gamla enheter till ps3. Att inte ha nog enheter till salu såg vi senast med nvida shield som släpptes alldeles nyligt, och vi såg det definitivt med wii, som inte nådde efterfrågan på ett halvår iaf. Är det inte bra att ms ändrar sina korkade always online-policys istället för att ha dom kvar? Ms gör detför att sälja enheter. Nöjda kkunder betalar.
Om vi går över till en ev damage-report på det hela, kommer xbone att få arbeta i en vansinnig uppförsbacke, likt ps3 fick när den släpptes? Har läst lite överallt att folk börjat avbokansina xbonar till förmån för ps4 som BÖR släppas i år. Postad 15 August 2013 - 08:25
Jag tycker det bara är tråkigt, men håller med många andra att det finns en hel del spel kvar att spela på 360 tills Xbox One lanseras. Nu har jag t ex anledning att köpa Batman: Arkham Origins, GTA V, köra klart alla spel man får via Games with Gold osv (hur ska jag hinna det med en 7 månaders bebis som tar upp väldigt mycket tid är en annan fråga).
Microsoft sålde inte alla ca 75 miljoner Xbox 360 på day one ändå så i slutändan tror jag inte detta spelar så stor roll. Så här är det ju att vara "early adopter" oavsett vad det nu än gäller. Så nu är det bara att spamma Game för att se vad man får för spel som kompensation (hoppas på digital utgåva). Postad 15 August 2013 - 08:31
Tråkigt är bara förnamnet!
Antar att detta dessutom innebär att man inte får någon DayOne edition heller (som ju förbokningen gäller...) ? Postad 15 August 2013 - 09:30
Call of Duty: Ghosts - Hands-On With Next-Gen Multiplayer
http://www.ign.com/a...11d01cd5c000020 Redigerat av Zerox_no1, 15 August 2013 - 09:30. Postad 15 August 2013 - 11:03 Den tiden har man ju oavsett när konsolen släpps. Dvs om "funktion X" behöver till februari nästa år på sig att bli färdig så behöver den ju det oavsett om konsolen som sådan släpps här i Sverige i november eller i februari. Näe, allt är doom och gloom och rejält nattsvart, inse! Postad 15 August 2013 - 12:22
amazon.de har day one boxar tillgängliga, så jag tog och förbokade en. €535 med frakt.
Postad 15 August 2013 - 12:33
Så, massor av inlägg flyttade. Ge f-n i att diskutera system wars här när vi har en dedikerad tråd för det
Postad 15 August 2013 - 12:57
Microsoftstore.de gick bra att beställa på också. €499 inkl frakt.
Får se om dom skickar någon därifrån. Jag beställde en Surface förra året från samma ställe och det gick bra trots att den inte var släppt i Sverige vid det tillfället. Postad 15 August 2013 - 13:22
Pröjsade du på en gång med kreditkort? Postad 15 August 2013 - 13:44
Nej, dom drar pengarna när dom skickar paketet, men man fick fylla i kontokortsuppgifterna. Postad 15 August 2013 - 14:07
Också beställt Xbox one från Microsoftstore.de
Bokade en från Amazon UK förut med. Postad 15 August 2013 - 14:13
Hmmm....skulle nästan göra det med om det inte vore för mitt presentkort på Game med 3 700 kr på som var tänkt att gå till Xbox One.
Postad 15 August 2013 - 14:20
Har förbokat på Gamestop o lagt in 600 kr i deposition för konsoll, Fifa och handkontroll. Dessa kan jag få u ti handne igen har de sagt.
Har en del spel från deras lista där man kan byta in 2 och få 600 kr rabatt på sin konsoll. Om jag gör detta kan jag då få ut dessa 600 kr i pengar eller får jag presentkor tpå Gamestop för dem om jag avbokar min Xbox one och köper den från utlandet? Postad 15 August 2013 - 15:13
Tack för tipset. Avbokade min konsol hos amazon och beställde hos tyska microsoft istället. Det enda märkliga var att betalningsadressen hade Tyskland som land. Någon annan som såg detta? Jag valde att betala med paypal.
Postad 15 August 2013 - 15:19
Överst kunde du ändra till Sverige så vart allt frid o fröjd. Var en rullgardinruta där... Postad 15 August 2013 - 15:20
Ofan, när jag klickade i den stod det bara "..", den kanske inte var färdigladdad när jag tittade i den?
Postad 15 August 2013 - 15:27
Chattade med supporten och det var inget problem, var bara att det kommer stå fel land på kvittot, och att jag måste be dem kvittot till rätt adress när det är dags (om jag vill ha min invoice). Fick även svar på leveranstid:
"Martin P.: The delivery will probably take a couple days longer because the shipment starts in the Netherlands and it might take some time for the package to arrive in Swenden." Redigerat av maximm, 15 August 2013 - 15:28. Postad 15 August 2013 - 15:34
Du kan inte fråga hur det blir med vår garanti med? :-) Borde ju gälla i hela EU iaf eller? Postad 15 August 2013 - 16:17 The following items you ordered are currently not available and were noted as additional delivery. Product Name: Xbox ONE Day One Purchased Quantity: 1 Amount of the outstanding items: 1 Amount: € 399.99 We apologize for this delay. We are working on the fastest possible delivery of your order. All available items will be shipped immediately. As noted additional delivery items will be shipped separately as they become available. Your credit card will of course only be charged with the amount of nachzuliefernden article if the delivery is made. Någon annan som fått detta i mail från tyska MS? Postad 15 August 2013 - 18:16
Har oxå bokat en på tyska microsofts sida nu, men kommer den funka att koppla upp sig mot live här i sverige, eller måste man hålla på lura den med ett annat ip nr för att det ska funka?
Postad 15 August 2013 - 18:28
Den kommer att fungera oavsett var du kopplar upp dig. Postad 15 August 2013 - 20:24
Man blir lite sugen men äh, orkar inte hålla på och böka. Jag väntar tills dom släpper den i Sverige.
Men det blir kul att höra era åsikter när ni får hem den. Postad 16 August 2013 - 00:13
Det tråkiga kommer ju vara att sitta med CoD på X1 medans de andra sitter på 360.. Får väl nöja sig med tyskar, britter och jänkare om det blir så
Postad 16 August 2013 - 05:27
Känner lite samma sak, är ändå roligast att spela med folk man känner. Sen kollade jag lite snabbt igenom hur många spel till 360'n jag hade tänkt spela och det borde utan problem räcka till release. Postad 16 August 2013 - 10:14
Jag har väl tre stycken att spela iaf, så det borde räcka över vintern egentligen. Men ändå.. Känns ju surt att veta att det finns en ny konsol ute.
Postad 16 August 2013 - 10:44 Har de backat på det också? Det kanske de gjorde iofs, läste något om att de dumpade regionslocken. Postad 16 August 2013 - 11:02
Den är regfri, ja. Postad 16 August 2013 - 11:02
Stod i en post på föregående sida. https://www.minhembi...dpost&p=3885574 Postad 16 August 2013 - 11:36
Xbox One Controller: Hands-on With Call of Duty: Ghosts
http://www.ign.com/a...-of-duty-ghosts Redigerat av Zerox_no1, 16 August 2013 - 11:36. Postad 16 August 2013 - 12:11
Bara så ni vet ni som tänkt importera en konsol vid launch det kommer inte att gå att använda ett xbox live konto från ett annan region än dom som konsolen har släppts i. Vilket betyder att man inte kommer att kunna använda sitt befintliga svenska konto, utan att man får göra ett nytt konto och välja exempelvis England, Frankrike eller Tyskland som land osv.
http://www.eurogamer...-near-ruled-out "Microsoft in Denmark has just confirmed it's possible to import a Xbox One from another country but that we won't be able to use Xbox Live until the console has officially launched in the country." http://www.neogaf.co...=651819&page=24 Tänkte också importera en konsol först men betyder det att jag måste göra ett nytt live konto eller ändra region på mitt nuvarande, så väntar jag i varje fall hellre ett par månader tills den släpps i Sverige. Postad 16 August 2013 - 12:14 Ja men det är väl inte Xbox Live. Tidigare sa de att Live enbart skulle fungera på de marknader de lanserade. Postad 16 August 2013 - 12:22
Precis. Man kommer kunna spela spel från skiva offline, men inte använda sig utav Xbox Live. I varje fall inte med sitt befintliga svenska konto. Redigerat av wankstah, 16 August 2013 - 12:24. Postad 16 August 2013 - 12:37
fram tills release på svenska marknaden iaf Postad 16 August 2013 - 12:40
Om man inte ens kan logga in på sin egen profil initialt så kan ju inte achievements funka heller. Nix, blir garanterat att vänta till Sverige release.
Redigerat av SejLax, 16 August 2013 - 12:40. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |