* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 302:- |
Postad 04 mars 2013 - 22:06
Postad 04 mars 2013 - 22:24
Det är precis så. Anpassa knapparna och välj kanal upp-höger och kanal ner-vänster
Jo, grejen är att jag har försökt att ställa in detta innan jag ställde frågan här.
Har provat att sätta Harmonys Channel Up och Channel Down till:
ArrowRight och ArrowLeft
ChannelUp och ChannelDown.
DirectionRight och DirectionLeft
och inget fungerar. Harmony envisas att ta fram mappar (typ favoriter) med kanal upp och ingen verkan på kanal ner.
Postad 05 mars 2013 - 04:47
Så här ser det ut på min 800 och det fungerar
hd.JPG 31,94K 12 Antal nerladdningar
Och min ser ut såhär. Och det funkar inte!

Redigerat av Adamski, 05 mars 2013 - 04:49.
Postad 05 mars 2013 - 07:43
Och min ser ut såhär. Och det funkar inte!
Vart har du konfigurerat detta? Du behöver göra det både för själva enheten, och för aktiviteterna du använder den i.
Postad 05 mars 2013 - 15:45
Vart har du konfigurerat detta? Du behöver göra det både för själva enheten, och för aktiviteterna du använder den i.
Kan du förklara "...och för aktiviteterna du använder den i"?
Jag har givetvis programmerat detta för dreamboxen (enheten). Hur ska jag kunna programmera detta för aktiviteten? I aktiviteten lägger man in vilka prylar som är inblandade och på vilka porter. Det har väl inget med knappar att göra? Jag har en aktivitet som heter "Se på TV" och den innefattar tv-apparaten, dreamboxen samt förstärkaren.
Postad 05 mars 2013 - 15:51
Det är aktiviteten du startar och det är där du bestämmer vad knapparna gör. Enheternas knappar kan vara helt annorlunda, men ska egentligen inte behöva användas.Kan du förklara "...och för aktiviteterna du använder den i"?
Jag har givetvis programmerat detta för dreamboxen (enheten). Hur ska jag kunna programmera detta för aktiviteten? I aktiviteten lägger man in vilka prylar som är inblandade och på vilka porter. Det har väl inget med knappar att göra? Jag har en aktivitet som heter "Se på TV" och den innefattar tv-apparaten, dreamboxen samt förstärkaren.
Redigerat av agpath, 05 mars 2013 - 15:52.
Postad 05 mars 2013 - 15:53
Kan du förklara "...och för aktiviteterna du använder den i"?
Om du programmerar det för enheten fungerar knapparna på det sättet när du styr den enskilda enheten, under just enheter på fjärren.
I konfigurationsprogrammet finns din aktivitet "se på tv" där finns också möjligheten att "anpassa knappar". Det är det du måste göra om du skall styra boxen enligt dina önskemål när du använder aktiviteten "se på tv"
Postad 05 mars 2013 - 16:52
Om du programmerar det för enheten fungerar knapparna på det sättet när du styr den enskilda enheten, under just enheter på fjärren.
I konfigurationsprogrammet finns din aktivitet "se på tv" där finns också möjligheten att "anpassa knappar". Det är det du måste göra om du skall styra boxen enligt dina önskemål när du använder aktiviteten "se på tv"
Tack för er tålamod med mig

Jag har trott att det är på enhetsnivån som man ställer in allt sådant och missat att man gör det på aktiviteten. Nu funkar allt som det ska.
Postad 05 mars 2013 - 17:01
Tack för er tålamod med mig
Jag har trott att det är på enhetsnivån som man ställer in allt sådant och missat att man gör det på aktiviteten. Nu funkar allt som det ska.
Du kan göra olika inställningar på dom olika lägena, om du vill.
Fjärrkontrollen arbetar ju på två sätt, antingen med aktiviteter, eller direkt till en enhet.
Börjar man bygga aktiviteter som använder 3-4 olika enheter så blir det ofta rätt skilda konfigurationer mellan dom olika

Postad 07 mars 2013 - 22:33

har lagt undan en ny fjärr för 600 på teknikmagasinet men tänkte om de går att ja ska laga denna också.
Postad 12 mars 2013 - 20:46
Postad 13 mars 2013 - 08:02
Jag hoppas också att servrarna som man använder för att ändra i aktivieterna fortsätter snurra.
Postad 13 mars 2013 - 11:05
Ja, logitech lägger ner hela harmonyserien. Förhoppningsvis kommer någon annan att köpa divisionen så att produkterna kan fortsätta utvecklas.
Jag hoppas också att servrarna som man använder för att ändra i aktivieterna fortsätter snurra.
Då är min följdfråga, krävs det att Logitech håller igång sina servers för att man ska kunna använda sin Touch fullt ut? Aldrig ägt en Harmony men väldigt sugen på en Touch men kostar en slant så får gärna hålla mer än en halvår.
Postad 13 mars 2013 - 12:02
Ja. Utan deras servrar kan du inte programmera om den.
Det är så pass illa alltså? Det låter inte helt bra faktiskt, vågar man verkligen köpa en Touch för över tusenlappen då

Redigerat av Guarana, 13 mars 2013 - 12:03.
Postad 14 mars 2013 - 14:53
Logitech's CEO har gått ut och lovat att de inte ska stänga ner Harmony servicen så länge som försäljningen av företaget pågår.Det är så pass illa alltså? Det låter inte helt bra faktiskt, vågar man verkligen köpa en Touch för över tusenlappen då
http://forums.logite...ers/td-p/967579
Men det behöver ju inte betyda att inget kommer ändras i framtiden. När Harmony är sålt och företaget och servrarna har nya ägare som bestämmer så är det ju möjligt att de beslutar annorlunda. Men jag tycker att det skulle nog vara dumt av de nya ägarna om de stänger ner servrarna/slutar med fjärrkontrollerna då de i sådana fall skulle förlora alla kunder och det är ju som att kasta pengar i sjön när de köpte bolaget.
Postad 15 mars 2013 - 08:54
Eller är det ens värt att köpa en nu när det inte verkar helt säkert? kommer det fortfarande funka ?
Redigerat av Jimpstyle, 15 mars 2013 - 12:30.
Postad 15 mars 2013 - 09:20
Men jag tycker att det skulle nog vara dumt av de nya ägarna om de stänger ner servrarna/slutar med fjärrkontrollerna då de i sådana fall skulle förlora alla kunder och det är ju som att kasta pengar i sjön när de köpte bolaget.
Vi kan så klart inte veta, men det kan också vara så att de nya köparna tar över mer än bara harmony-biten, och att det var de andra delarna de var ute efter och då stänger ner det som inte är av intresse.
Eller så köper de bara harmony och gör något bra av det. Vi kan bara konstatera att det finns viss risk framöver för oss harmonyägare tills det kommer mer information.
Postad 15 mars 2013 - 15:49
Postad 15 mars 2013 - 16:03
Postad 15 mars 2013 - 16:09
Postad 15 mars 2013 - 16:14
Vore självmord för företaget att lägga ner allt. Då kommer folk aldrig mer att köpa fjärrkontroller som är avancerade.Tex, vi som betalat för 1100 är ju inte kunder som lägger små pengar på en kontroll utan vi fröväntar oss bra service. Får vi inte det så drar vi till nästa märke som kan leverera det som de lovar.
Logitch har hittils varit bäst på kontroller i prissegmentet. Tror inte att de nya köparna vill riskera att de potentiella kunderna flyr då de stänger ner servrarna...
Postad 15 mars 2013 - 16:15
Det går att använda. Men byter man finns det risk att den inte går att programera om.
Hyfsat idiotiskt system, finns det någon motivering till varför det är så?
Jag tror inte att de kommer att stänga servrarna. Kanske sluta uppdatera programvaran i de gamla fjärrarna men fortfarande tillåta att nya IR-signaler läggs in osv.
Vore självmord för företaget att lägga ner allt. Då kommer folk aldrig mer att köpa fjärrkontroller som är avancerade.Tex, vi som betalat för 1100 är ju inte kunder som lägger små pengar på en kontroll utan vi fröväntar oss bra service. Får vi inte det så drar vi till nästa märke som kan leverera det som de lovar.
Logitch har hittils varit bäst på kontroller i prissegmentet. Tror inte att de nya köparna vill riskera att de potentiella kunderna flyr då de stänger ner servrarna...
Finns det så många alternativ i dagsläget då? Tycker det främst verkar handla om Harmony-serien.
Postad 15 mars 2013 - 18:26
Det är ett smart system. I och med att IR-koderna ligger på deras server så uppdateras de hela tiden. Så den som köper en ny TV nu kan använda den 2 år gamla Harmony One fjärren till den.Hyfsat idiotiskt system, finns det någon motivering till varför det är så?
Exakt, fjärrarna är ju så bra att jag tom. skulle kunna betala ett abonnemang för att få tillgång till server och support-tjänsten. 50 kronor per år kanske?..... Vore självmord för företaget att lägga ner allt. Då kommer folk aldrig mer att köpa fjärrkontroller som är avancerade.Tex, vi som betalat för 1100 är ju inte kunder som lägger små pengar på en kontroll utan vi förväntar oss bra service. ......
Postad 15 mars 2013 - 20:44
Det är ett smart system. I och med att IR-koderna ligger på deras server så uppdateras de hela tiden. Så den som köper en ny TV nu kan använda den 2 år gamla Harmony One fjärren till den.
Exakt, fjärrarna är ju så bra att jag tom. skulle kunna betala ett abonnemang för att få tillgång till server och support-tjänsten. 50 kronor per år kanske?
Ja det med uppdaterad databas tänkte jag inte på, inte så dumt då kanske trots allt. Förutom om den stängs då. Det finns inte någon butik som säljer ut Harmony just nu? Har sett att Teknikmagasinet sänkt priserna med en hundralapp eller två, men med tanke på att deras ordinarie pris oftast är högre än alla andra så blir det ändå inte något vidare pris.
Postad 25 mars 2013 - 23:21
Euroscreen® Control Box receiver part no. 210730 IR 38.0 KHz
DOWN
0000 006D 0000 000B 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 001E 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0471
STOP
0000 006D 0000 000B 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0471
UP
0000 006D 0000 000B 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 001E 0009 001E 0009 001E 0009 0042 0009 001E 0009 0471
Postad 26 mars 2013 - 19:53
Hej. Jag har nu fått den lilla vita och undrar vilken digitalmottagare man väljer i Harmonyprogrammet? Tacksam för svar.
Postad 26 mars 2013 - 20:19
Någon som gått från One+ till Touch eller vice versa? One+ finns för 999kr på Teknikmagasinet så jag, rätt ok pris måste jag säga.
Postad 27 mars 2013 - 07:08
När jag ska stänga av all utrustning med Powerknappen så stängs TV och receiver av. Problemet är att receivern verkar få dubbla signaler så den slås på igen kort efter.
Vad förstår jag inte?
Postad 27 mars 2013 - 07:33
En fråga ang Harmony One:
När jag ska stänga av all utrustning med Powerknappen så stängs TV och receiver av. Problemet är att receivern verkar få dubbla signaler så den slås på igen kort efter.
Vad förstår jag inte?
Googlade lite i badkaret. Verkar vara hdmi styrningen från receiver-tv som orsakar detta. Ska prova stänga av d
Redigerat av Unregistered2b92ee77, 27 mars 2013 - 07:35.
Postad 08 april 2013 - 18:30
Köpte mig en Harmony 650 för ett par dagar sedan och är på det stora hela väldigt nöjd. Dock har jag ett problem jag inte lyckas lösa.
Min LG-tv har två HDMI-ingångar, och jag har källor inkopplade till båda. Problemet är att Logitechs programvara inte tycker att TVn har två HDMI. När jag kör guiden för aktiviteter kan jag endast välja HDMI/DVI (och en drös andra ingångar förstås) men HDMI2 existerar inte.
Klickar jag då på "min ingång saknas" får jag upp info om hur jag ska bära mig åt för att lägga till ingångar. Jag ska köra klart guiden, sedan gå på fliken enheter -> teven -> ingångsinställningar / bekräfta ingångar. Här får jag problem eftersom jag inte kan hitta ingångsinställningar och bekräfta ingångar hur jag än letar. Jag har googlat och kollat manual men blir inte klokare.
Som det är nu får jag gå in och manuellt byta kanal på aktiviteten. Ingen big deal, bara en knapptryck extra, men jag skulle ju vilja få det att funka som det är tänkt.
Någon här som har en idé?
Postad 08 april 2013 - 18:34
Postad 08 april 2013 - 19:47
Postad 08 april 2013 - 21:55
Postad 09 april 2013 - 06:08
Går det att mappa en knapp till säg +8 i ökning av volym, samt -8 i minskning, till förstärkaren/receivern på ett enkelt sätt? Detta finns inte på original-fjärrkontrollen utan jag tänkte mer om det går att ställa in att när jag trycker på knappen x så skickar Harmonyn iväg volumeup/volumedown 8 gånger?
Jag har löst det här genom att lära ett nytt kommando som raw och när man lär in det håller jag inne volym upp/ner. Man får trixa lite för att få det att fungera och hitta längsta möjliga som den kan ta in som ett kommando.
Det finns inget inbyggt dessvärre.
Postad 10 april 2013 - 20:06
Tacksam för svar.
/Ding
Postad 11 april 2013 - 07:23
Det brukar ligga ett antal olika harmonys ute på blocket eller andra begagnat-siter. Så har jag köpt mina.
Postad 11 april 2013 - 09:16
Är det bara de fem grunkorna du skall styra räcker det nog med en 555 jag har både en 555 och en H1 och den störsts skillnaden är väl displayen, uppladdningsbar och antalet enheter som kan styras. 555 har åkt upp med den gamla anläggningen till sovrummet och 555:n har jag haft i massor av år och den funkar förträffligt. Men är någon av dina enheter RF styrda funkar ingen till just den apparaten. (Boxee eller PS3 t.ex.)Hej. Är ute efter en universalkontroll där jag kan styra min,tv,förstärkare, projektor,digitalbox och mediaspelare. Är det värt att köpa en harmony 1100 ? Eller är det någon som har ett bättre förslag ?
Tacksam för svar.
/Ding
Postad 11 april 2013 - 20:27
Har sökt runt efter en problemlösning. Har en Harmony Touch och en dreambox DM800HD se.
Mitt problem är att jag inte kan lära den kommandot för Record, Stop eller PVR (som inte finns i listan så jag har testat att lägga till det) men jag får bara som svar: "Försök Igen. Vi känner inte igen det kommandot du försöker överföra.
Har testat massa ggr men får samma fel.
Har även testat att "rätta" kommandon som fungerar bra men får samma felmeddelande då.
Har testat att ta bort enheten och lägga till dreambox igen men ingen skillnad.
Någon som har en ide hur man löser detta?
Mvh
Postad 11 april 2013 - 22:37
Boxee och PS3 är inte RF utan bluetooth så de går inte att styra utan en särskild adapter.Men är någon av dina enheter RF styrda funkar ingen till just den apparaten. (Boxee eller PS3 t.ex.)
Spelar inte någon roll vilken Harmoyfjärrkontroll du väljer, ingen kan styra dessa produkter "rakt ur lådan".
Prova att lägga till en annan dreamboxenhet i din lista. Det kan fungera om du väljer tex bara 800HD.Hej,
Har sökt runt efter en problemlösning. Har en Harmony Touch och en dreambox DM800HD se.
Mitt problem är att jag inte kan lära den kommandot för Record, Stop eller PVR (som inte finns i listan så jag har testat att lägga till det) men jag får bara som svar: "Försök Igen. Vi känner inte igen det kommandot du försöker överföra.
Har testat massa ggr men får samma fel.
Har även testat att "rätta" kommandon som fungerar bra men får samma felmeddelande då.
Har testat att ta bort enheten och lägga till dreambox igen men ingen skillnad.
Någon som har en ide hur man löser detta?
Mvh
Det är bara att prova sig fram, det ska ju gå att lösa. alternativt så kontaktar du supporten så lägger de in de kommandona åt dig i din profil.
Postad 18 april 2013 - 07:17
Detta verkar ju lovande iallafall

Postad 18 april 2013 - 07:41
Framgår inte riktigt om den medföljande fjärren har rf eller ir eller om den är bakgrundsbelyst.
Postad 18 april 2013 - 08:08
Nja - dom försöker hitta en köpare av Harmony-delen ...Skulle dom inte lägga ner harmony seren då?
Detta verkar ju lovande iallafall
Postad 18 april 2013 - 09:23
Trots pris blev jag lite sugen på den! OM den ligger bra i handen!
/Jocce
Postad 18 april 2013 - 12:11
Går den inte att beställa på Harmonys hemsida/webbshop än heller?Någon som vet när Ultimate kommer ut i butik?
Trots pris blev jag lite sugen på den! OM den ligger bra i handen!
/Jocce
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar