Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 april 2009 - 19:17

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Testa att sätta iPhonen i flightmode och sedan aktivera WiFi.... :).

Hah! Man lär sig något varje dag :wub: Förlåt att jag misstrodde dig, Phindus. Borde ha vetat bättre. Kommer aldrig hända igen :P

Postad 02 april 2009 - 19:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hah! Man lär sig något varje dag :) Förlåt att jag misstrodde dig, Phindus. Borde ha vetat bättre. Kommer aldrig hända igen :P

Hehe, ingen fara. Jag har också fel.....ibland (ganska ofta men tala inte om det för någon). Men detta hade jag testat själv på min gamla G1 så detta visste jag :wub:.

Postad 02 april 2009 - 23:36

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Har nu köpt en iPhone Vit 16GB och jag är supernöjd! Lätt den BÄSTA mobilen jag NÅGONSIN haft!! Jag nu installerat några bra apps. Jag har några frågor om någon kan besvara dom:

#1: Jag läste någonstans att man kan lägga in två stycken SIM-kort i iPhonen och använda dom samtidigt - är detta sant?
#2: Finns det något sätt att skapa kontakter enkelt i datorn utan att behöva göra det i iPhonen så att de inte raderas varje gång jag ansluter iPhonen till datorn? (OBS! Använder varken Outlook eller nåt sånt.

Postad 03 april 2009 - 00:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
1. Nej
2. I vista kan man använda windows contacts, dessa går sen att synka via itunes.

Postad 03 april 2009 - 06:57

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Har nu köpt en iPhone Vit 16GB och jag är supernöjd! Lätt den BÄSTA mobilen jag NÅGONSIN haft!! Jag nu installerat några bra apps. Jag har några frågor om någon kan besvara dom:

#1: Jag läste någonstans att man kan lägga in två stycken SIM-kort i iPhonen och använda dom samtidigt - är detta sant?
#2: Finns det något sätt att skapa kontakter enkelt i datorn utan att behöva göra det i iPhonen så att de inte raderas varje gång jag ansluter iPhonen till datorn? (OBS! Använder varken Outlook eller nåt sånt.

Visst är den grym, jag är också supernöjd med min.

Svar på #2. Det går även bra med XP och outlook kontakter.

Postad 03 april 2009 - 07:06

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

#2:
Det går alldeles utmärkt även i Gmail!

Postad 03 april 2009 - 09:52

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Tack för svaren simulacra, Termos och endumen. Har Windows Vista. Kan någon hjälpa mig med windows kontakter, lyckas inte skapa nya kontakter - hittar inte knappen för "Lägg till kontakt" etc. Dumt problem jag vet men har aldrig använt Windows Kontakter.

En fråga till ang. iPhonen. Visst är det så att man endast kan ha 6 st hemskärmar? Vad händer om jag har så mycket applikationer från AppStore att de inte får plats på alla 6 skärmar?

Redigerat av King D, 03 april 2009 - 10:26.

Postad 03 april 2009 - 10:49

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Tack för svaren simulacra, Termos och endumen. Har Windows Vista. Kan någon hjälpa mig med windows kontakter, lyckas inte skapa nya kontakter - hittar inte knappen för "Lägg till kontakt" etc. Dumt problem jag vet men har aldrig använt Windows Kontakter.

En fråga till ang. iPhonen. Visst är det så att man endast kan ha 6 st hemskärmar? Vad händer om jag har så mycket applikationer från AppStore att de inte får plats på alla 6 skärmar?

9st sidor kan du ha med program. Om man installerar ett program fast det är fullt hamnar den utanför på något sätt. Man måste då ta bort ett program och starta om telefonen så dyker det nya programmet upp. Vet detta efter egen erfarenhet :)

Postad 03 april 2009 - 10:52

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

9st sidor kan du ha med program. Om man installerar ett program fast det är fullt hamnar den utanför på något sätt. Man måste då ta bort ett program och starta om telefonen så dyker det nya programmet upp. Vet detta efter egen erfarenhet :)

Ojdå, så mycket har jag inte lyckats installera :). Lästa någonstans att det skulle utökas till 11 sidor i 3.0 (enligt betans som finns ute nu).

Postad 03 april 2009 - 12:04

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ojdå, så mycket har jag inte lyckats installera :). Lästa någonstans att det skulle utökas till 11 sidor i 3.0 (enligt betans som finns ute nu).

Det är bra att veta, jag har min konstant full, eller typ 1-3 platser max lediga. Man vill ju inte kasta bort något :)
Spelen tar flest sidor, har minst 4 sidor med spel. Man kanske borde gallra lite.

Däremot saknar jag ett enkelt sätt att sortera, jag har kört vanliga varianten genom att dra och släppa ikonerna så jag har alla spel efter varandra och så vidare, men det är så jobbigt när man installerar ett nytt program och skall flytta det 5 sidor tillbaka. Skulle finnas en nivå så man kunde skapa typ en spel-mapp, gps-program o.s.v.

Postad 03 april 2009 - 12:24

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Det är bra att veta, jag har min konstant full, eller typ 1-3 platser max lediga. Man vill ju inte kasta bort något :)
Spelen tar flest sidor, har minst 4 sidor med spel. Man kanske borde gallra lite.

Däremot saknar jag ett enkelt sätt att sortera, jag har kört vanliga varianten genom att dra och släppa ikonerna så jag har alla spel efter varandra och så vidare, men det är så jobbigt när man installerar ett nytt program och skall flytta det 5 sidor tillbaka. Skulle finnas en nivå så man kunde skapa typ en spel-mapp, gps-program o.s.v.

jailbreaka och installera categories. :)

Postad 03 april 2009 - 15:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Igår köpte jag en iphone 3g svart från telenor, hade svårt att bestämma mig om jag skulle vänta till sommaren ifall apple släpper en ny modell eller köra på :lol:
Det är stor skillnad mellan 2G och 3G:n, 3Gn är mycket snabbare och bättre mottagning MEN besviken att allt annat är fortfarande är som 2G!! Varkan nya ringsignaler eller coolare app!
Aja, hoppas att det nya uppdateringen gör oss iphone älskare gladare, supernöjd är jag med min iphone. igår kväll beställde jag en silis-fodral också från screenguard :)

Som sagt, ser fram emot nya uppdateringen som kommer i sommar... :)

Postad 03 april 2009 - 16:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det är fortf inte bekräftat att det kommer ngn ny i sommar.

King D: starta windows contacrs från startmenyn, högerklicka i fönstret som dyker upp och välj ny > kontakt

Postad 03 april 2009 - 18:06

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Hämtade min svarta iphone idag och till min fasa finns där en vit prick (eventuellt damm) under glaset nere i det vänstra hörnet en cm in från både vänster och nerifrån, har nämligen försökt en hel del med putsduken man fick till samt lite med nageln.

Är jävligt petig av mig när det gäller i stort sett allt jag äger men jag får väl helt enkelt försöka låta bli att tänka på det, känner inte för att skicka iväg den för detta, åtminstone inte omgående.

Har ni några problem med damm eller annat skit under glaset som inte går att få väck eller har in lyckats får bort det på något vis?

Redigerat av jimpa_84, 03 april 2009 - 18:06.

Postad 03 april 2009 - 19:15

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Hämtade min svarta iphone idag och till min fasa finns där en vit prick (eventuellt damm) under glaset nere i det vänstra hörnet en cm in från både vänster och nerifrån, har nämligen försökt en hel del med putsduken man fick till samt lite med nageln.

Är jävligt petig av mig när det gäller i stort sett allt jag äger men jag får väl helt enkelt försöka låta bli att tänka på det, känner inte för att skicka iväg den för detta, åtminstone inte omgående.

Har ni några problem med damm eller annat skit under glaset som inte går att få väck eller har in lyckats får bort det på något vis?

Är troligen en död pixel.

Postad 03 april 2009 - 19:58

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Det är fortf inte bekräftat att det kommer ngn ny i sommar.

King D: starta windows contacrs från startmenyn, högerklicka i fönstret som dyker upp och välj ny > kontakt

ahaa, högerklicka ;) då fattar jag. Tackar!

Postad 03 april 2009 - 21:27

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Behöver hjälp! Går det att kopiera alla kontakter FRÅN SIM-kortet TILL iPhonen? Försöker klura ut hur jag skickar över alla kontakter från min gamla telefon till iPhonen, men det går ju inte att föra över dom via Bluetooth - tyvärr.

Uppskattar verkligen hjälp!

Postad 03 april 2009 - 21:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Behöver hjälp! Går det att kopiera alla kontakter FRÅN SIM-kortet TILL iPhonen? Försöker klura ut hur jag skickar över alla kontakter från min gamla telefon till iPhonen, men det går ju inte att föra över dom via Bluetooth - tyvärr.

Uppskattar verkligen hjälp!

Settings->Mail, Contacts, Calendars->Import Sim Contacts
...på iPhonen.

Postad 03 april 2009 - 21:54

Costanza
  • Costanza
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en iPhone, men har några funderingar.
Har kollat en massa på Apples site om vad den kan som mediaspelare, men det framgår inte riktigt hur det funkar "i praktiken".
Kan jag med en icke jailbreakad iPhone...

...kolla på videklipp på exempelvis SVT play?
...tanka över inspelade tv-program (i "normalt" mpeg4-format) och kolla på?

Jag känner en lite "oro" att allt är så uppstyrt att bara filmsnuttar av rätt format skapade av Apple funkar (lite tillspetsat).

Kan någon lugna mig på denna fronten, eller är man låst/bakbunden med en iPhone?

/Olof

Postad 03 april 2009 - 22:01

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en iPhone, men har några funderingar.
Har kollat en massa på Apples site om vad den kan som mediaspelare, men det framgår inte riktigt hur det funkar "i praktiken".
Kan jag med en icke jailbreakad iPhone...

...kolla på videklipp på exempelvis SVT play?
...tanka över inspelade tv-program (i "normalt" mpeg4-format) och kolla på?

Jag känner en lite "oro" att allt är så uppstyrt att bara filmsnuttar av rätt format skapade av Apple funkar (lite tillspetsat).

Kan någon lugna mig på denna fronten, eller är man låst/bakbunden med en iPhone?

/Olof

SVT Play fungerar inte iom att det är Flash vilket iPhonen inte har.
Nu vet jag inte hur du definierar "normalt" mpeg4-format. För mig är det h.264 iom att jag lever i Ps3/Apple världen (divx stöds inte). iPhonen stödjer standarder som inte är satta och styrda av Apple. Dock stödjer den inte så många olika format utan:

Video formats supported:
* H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
* H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats;
* MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Postad 03 april 2009 - 22:10

Costanza
  • Costanza
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Synd på SVT Play måste jag säga.

Gällande video, så är det viktigaste att jag kan rippa exempelvis mina Seifeld-dvder och föra över till telefonen.
Om jag fattat det rätt så är det iTunes för hela slanten när det gäller överföring till telefonen, eller?
Kan jag "peka ut" godtyckliga filmklipp att ta med där?

Kanske lite "basic" frågor, men i butikerna är det svårt att få tillräcklig uppmärksamhet för några djupare diskussioner tycker jag.

/Olof

Postad 03 april 2009 - 22:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Synd på SVT Play måste jag säga.

Gällande video, så är det viktigaste att jag kan rippa exempelvis mina Seifeld-dvder och föra över till telefonen.
Om jag fattat det rätt så är det iTunes för hela slanten när det gäller överföring till telefonen, eller?
Kan jag "peka ut" godtyckliga filmklipp att ta med där?

Kanske lite "basic" frågor, men i butikerna är det svårt att få tillräcklig uppmärksamhet för några djupare diskussioner tycker jag.

/Olof

Det är iTunes som gäller. Det finns alternativ men de är enligt mig inte riktigt lika bra. Du kan välja att hantera musik och videos manuellt dvs, du drar och släpper de avsnitt, låtar, klipp filmer osv till iPhonen i iTunes som du vil ta med dig.

Har du filmerna på dvder så finns det många program som kommer med färdiga presets för iPhone vilket gör det oerhört enkel att överföra sina dvder till iTunes och iPhone. Ett exempel är handbrake som jag anväder dagligen för att rippa mina dvder till itunes.

Postad 03 april 2009 - 23:22

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Är troligen en död pixel.

Nej, det kan det inte vara då den syns även när telefonen är avstängd, men kan inte säga att det är damm heller utan det är en vit prick, storleksmässigt kanske som en pixel.

Skulle man skicka in den så är det väl inte säkert man får tillbaka sin egna eller en ny utan i värsta fall en tidigare inlämnad, eller? Byter dem ut allt på utbytestelefonerna, det vill säga fram och baksida om dem inte är 100 % eller är det någon som fått tillbaka en med en repa/repor eller andra skönhetsfel?

Får inte min gmail att fungera i iphonen, har följt instruktionerna som finns på gmail.

Så här ser mitt felmeddelande ut

anslutning till servern imap.gmail.com misslyckades

Har testat att skapa kontot två gånger en gång då jag tryckte direkt på gmail loggan och den ändra gången följde jag gmail istruktioner och skrev in allt manuellt men samma fel båda gångerna, tips uppskattas.

Postad 03 april 2009 - 23:33

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Settings->Mail, Contacts, Calendars->Import Sim Contacts
...på iPhonen.

Du är ju räddaren i nöden!! Tack så hemskt mycket! ;)

Postad 04 april 2009 - 09:06

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte radera bilderna som jag har hämtat via iTunes från datorn direkt i telefonen? Jag försökte radera via iTunes också men då försvann alla bilder från telefonen istället! ;)

Postad 04 april 2009 - 11:32

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Har en viktig fråga:

Nu har jag lyckats föra över alla kontakter från mitt gamla SIM-kort till iPhonen. Nu vill jag inte att alla kontakter ska försvinna när jag ansluter iPhonen till datorn eftersom jag tagit bort alla kontakter från det gamla SIM-kortet. Och det vore katastrofalt om alla försvann.

Så nu till någon som vet:
Om jag ansluter min iPhone till datorn, kommer kontakterna att raderas automatiskt? Måste jag checka någon ruta att jag vill hantera kontakterna manuellt etc?

Behöver svar så snabbt som möjligt. Tack!

Postad 04 april 2009 - 12:12

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Har en viktig fråga:

Nu har jag lyckats föra över alla kontakter från mitt gamla SIM-kort till iPhonen. Nu vill jag inte att alla kontakter ska försvinna när jag ansluter iPhonen till datorn eftersom jag tagit bort alla kontakter från det gamla SIM-kortet. Och det vore katastrofalt om alla försvann.

Så nu till någon som vet:
Om jag ansluter min iPhone till datorn, kommer kontakterna att raderas automatiskt? Måste jag checka någon ruta att jag vill hantera kontakterna manuellt etc?

Behöver svar så snabbt som möjligt. Tack!

Jag tror inte att dina kontakter kommer att radera, mina blev inte raderade iallafall. Sen om olyckan är framme så har du dina kontakter fortfarande sparade i sim-kortet!

Postad 04 april 2009 - 14:04

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Jag tror inte att dina kontakter kommer att radera, mina blev inte raderade iallafall. Sen om olyckan är framme så har du dina kontakter fortfarande sparade i sim-kortet!

Problemet är att jag inte har mina kontakter sparade i SIM-kortet, dessutom är tar SIM-kortet endast 240 st medan de är på ca 500 st. Men i alla fall, jag kopplade in iPhonen och allt ser bra ut, inga kontakter raderades. Man måste bara se till att inte checka "Synkronisera kontakter...automatiskt" innan man slutför installationen av iPhonen i iTunes. Tack!

Ännu en fråga. Kan man föra över kontakterna från iPhonen till Windows Kontakter? Bra att ha backup på det på datorn om något skulle hända iPhonen, gud förbjude!

Redigerat av King D, 04 april 2009 - 14:08.

Postad 04 april 2009 - 14:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Problemet är att jag inte har mina kontakter sparade i SIM-kortet, dessutom är tar SIM-kortet endast 240 st medan de är på ca 500 st. Men i alla fall, jag kopplade in iPhonen och allt ser bra ut, inga kontakter raderades. Man måste bara se till att inte checka "Synkronisera kontakter...automatiskt" innan man slutför installationen av iPhonen i iTunes. Tack!

Ännu en fråga. Kan man föra över kontakterna från iPhonen till Windows Kontakter? Bra att ha backup på det på datorn om något skulle hända iPhonen, gud förbjude!

iPhone Användarhandbok

Du kan synkronisera kontakter med program som Mac OS X Adressbok, Microsoft
Entourage, Yahoo! Address Book och Google Address Book på en Mac, och med
Yahoo! Address Book, Google Address Book, Windows Adressbok (Outlook Express),
Vista Contacts och Microsoft Outlook 2003 eller 2007 på en PC. (På en Mac kan
du synkronisera kontakter med flera program. På en PC kan du bara synkronisera
kontakter med ett program i taget.)

Postad 04 april 2009 - 14:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Ja, det är det som är synkning, man synkar 2 olika programs information, om du lägger till 50 nya kontakter i iphonen och sen kopplar in den i datorn så kommer de nya kontakterna att läggas till i datorn.

Postad 04 april 2009 - 22:26

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Efter att ha ringt med w880, w302, 3120 classic, w350, Xperia X1 och Nokia 5800 har jag kommit fram till att iPhone är den ultimata telefonen. Hann gå en vecka till det att flickvännen som ratat iPhone också insåg att hon behövde en :) Imorse sprang vi båda runt på söder med GPSen för att hitta till Sats södra station kan inte sett klokt ut. Bifogar lite produktbilder.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 04 april 2009 - 22:29.

Postad 05 april 2009 - 13:56

fredriksson1616
  • fredriksson1616
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej hej!

Jag har köpt en mobil idag (iPhone 3g)....

Undrar en sak bara, Hur skickar jag över mina nedladdade låtar på datorn till Mobilen?

---Är det som en vanlig mobil att man måste ha en USB-kabel?

Min kompis pratade om nått konto som man skulle registrera sig på, och därifrån ladda ner musik..

De ja undrar är hur ja får över min musik från datan till mobilen, Gratis:P

PS:: Jag fick inte nån USB-kabel med vid köpet. Kanske måste köpas som tillbehör

Tack på förhand!

Postad 05 april 2009 - 15:15

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hej hej!

Jag har köpt en mobil idag (iPhone 3g)....

Undrar en sak bara, Hur skickar jag över mina nedladdade låtar på datorn till Mobilen?

---Är det som en vanlig mobil att man måste ha en USB-kabel?

Min kompis pratade om nått konto som man skulle registrera sig på, och därifrån ladda ner musik..

De ja undrar är hur ja får över min musik från datan till mobilen, Gratis:P

PS:: Jag fick inte nån USB-kabel med vid köpet. Kanske måste köpas som tillbehör

Tack på förhand!

Du måste installera iTunes och lägga in din musik där, sedan kan du synka över musiken från iTunes till din iPhone, det är gratis, om musiken du lagt i iTunes är gratis eller inte är upp till dig och inget vi diskuterar här.

Att det inte följde med någon usb-kabel låter jättekonstigt, köpte du den begagnad ?
Om du gjorde det skulle jag ta kontakt med säljaren och be att få kabeln, den ingick i boxen när han/hon köpte telefonen och borde följa med om inte annat kommit överens om.

Postad 05 april 2009 - 15:53

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som hittat info om ny iPhone i sommar`?
http://www.metro.se/...ps-i-mitten-av/
Men kan ju vara rykte, eller en av dagens iPhone med nya OS:et?

Postad 05 april 2009 - 16:04

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Hej!

Någon som hittat info om ny iPhone i sommar`?
http://www.metro.se/...ps-i-mitten-av/
Men kan ju vara rykte, eller en av dagens iPhone med nya OS:et?

Allt är rykten tills dess att det presenterats något från Apple själva, men många rykten säger just nu att de är på väg med en ny modell av iPhone, det har dock hänt förut att det varit ett väldigt ståhej om produkter som skulle tänkas komma, sen har det inte blivit något av det, så om man vill tro på ryktena eller inte är upp till var och en.

Personligen tycker jag att det är ganska befriande, inget väntande på produkter som inte kommer, kommer senare, blir annorlunda eller dyrare än vad leverantören först lovat, istället är det bara så att den dagen de levererar så levererar de, och man vet då vad som gäller.

Sen är det ju förstås kul att följa rykten och drömma om fantastiska apparater och funktioner, men då är det viktigt att man förstår att det bara är just det, rykten och drömmar.

När det gäller den eventuella nya iPhonen så finns det massor att läsa på macrumors, engadget, tuaw och en massa andra siter som mer eller mindre specialiserat sig på att följa rykten kring apple.

Postad 05 april 2009 - 16:06

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Hoppas att det inte stämmer för att jag köpte för 2 dagar sen iphone 3g från telenor med 2års bindningstid :)

Postad 05 april 2009 - 16:11

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hoppas att det inte stämmer för att jag köpte för 2 dagar sen iphone 3g från telenor med 2års bindningstid :)

Hehe, hade jag gjort det hade dom garanterat släpt en ny i maj. :-D

Ja, det man vet är att ingen vet...
Jag vet juh ändå inte vad jag vill ha för telefon. :-P

Postad 05 april 2009 - 16:35

fredriksson1616
  • fredriksson1616
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Du måste installera iTunes och lägga in din musik där, sedan kan du synka över musiken från iTunes till din iPhone, det är gratis, om musiken du lagt i iTunes är gratis eller inte är upp till dig och inget vi diskuterar här.

Att det inte följde med någon usb-kabel låter jättekonstigt, köpte du den begagnad ?
Om du gjorde det skulle jag ta kontakt med säljaren och be att få kabeln, den ingick i boxen när han/hon köpte telefonen och borde följa med om inte annat kommit överens om.

Jag köpte den ny från telia!
Jag får ta och gå till telia imorrn och se om ja kan få en USB-kabel!

Tack så mkt!

Postad 05 april 2009 - 18:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Men klart att du fått en kabel med, har du kollat i pappförpackningen under själva telefonen? Allt står ju i snabbinstruktionerna i förpackningen?

Redigerat av simulacra, 05 april 2009 - 18:24.

Postad 05 april 2009 - 19:52

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Jag köpte den ny från telia!
Jag får ta och gå till telia imorrn och se om ja kan få en USB-kabel!

Tack så mkt!

Får man fråga hur du lyckades ladda iPhonen utan kabel eller har du suttit och stirrat på en svart skärm hela dagen?

Redigerat av Tomanista, 05 april 2009 - 20:06.

Postad 05 april 2009 - 20:25

fredriksson1616
  • fredriksson1616
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Ok! Nu har jag fixat med USB-kabeln och jag har även registrerat min iPhone på iTunes nu...

Nu undrar jag hur ja lägger över min egna musik in till musik avdelningen i iTunes, så den lägger sig i min mobil...

Testade nyss och man kunde inte bara dra över låten till iTunes, hur göör man nu? ^^

(= (Trög) =)

Postad 05 april 2009 - 21:59

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Arkiv > Importera Filer/Mapp

Postad 05 april 2009 - 22:57

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Sålänge musiken är mp3or så ska de gå att dra in från mappen in till itunes, stoppar du i en CD-skiva så frågar itunes om du vill importera och den hämtar artist och låtinfo från nätet, har du ett konto i itunes store så hämtar den även omslagsbilder, sen drar du bara musiken från itunes till telefonen.

Måste säga att du har väldigt grundläggande problem som snabbare nog hade gått att lösa genom att läsa det lilla "komma igång"-häftet som följer med telefonen. :wub:

Redigerat av simulacra, 05 april 2009 - 23:08.

Postad 06 april 2009 - 07:13

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Har ni några problem med damm eller annat skit under glaset som inte går att få väck eller har in lyckats får bort det på något vis?

Jag har samma problem med dammkorn under skärmen, stör mig inte så mycket då dom oftast inte syns men i solsken syns dom väldigt tydligt dock och då irriterar man sig på dom.
Undra hur man får loss yttersta skärmen så man kan blåsa rent?

Postad 06 april 2009 - 07:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag har samma problem med dammkorn under skärmen, stör mig inte så mycket då dom oftast inte syns men i solsken syns dom väldigt tydligt dock och då irriterar man sig på dom.
Undra hur man får loss yttersta skärmen så man kan blåsa rent?

ifxit.com, men försök inte göra det själv. Kvaddar du något på vägen så skulle jag gissa att du redan har försakat din garanti.

Postad 06 april 2009 - 07:55

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Ok! Nu har jag fixat med USB-kabeln och jag har även registrerat min iPhone på iTunes nu...

Nu undrar jag hur ja lägger över min egna musik in till musik avdelningen i iTunes, så den lägger sig i min mobil...

Testade nyss och man kunde inte bara dra över låten till iTunes, hur göör man nu? ^^

(= (Trög) =)

Dra och släpp funkar visst i ITunes.. jag gör det hela tiden.. släpper man en hel katalog så tar den alla musikfiler i alla underkataloger. Du måste dock släppa den på "musik" i övre vänstra hörnet.

Bifogad fil  itunes.png   471,92K   2 Antal nerladdningar

Postad 06 april 2009 - 08:01

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Dra och släpp funkar visst i ITunes.. jag gör det hela tiden.. släpper man en hel katalog så tar den alla musikfiler i alla underkataloger. Du måste dock släppa den på "musik" i övre vänstra hörnet.

Helt ointressant kunskap, men ändå (kan vara så att det bara fungerar på Mac)... Så länge du släpper musik eller film någonstans under Library men över Store så sorteras det in under rätt kategori.

Tilläggas bör dock att om du inte vill att musiken skall kopieras in i iTunes mappen när du lägger till den i iTunes så bör man avaktivera alternativet "Copy files to iTunes Music Folder when adding to library". Avmarkerar du inte denna så är de lätt så att din musik kommer att finnas på två ställer på hårddisken.

Postad 06 april 2009 - 09:33

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
känns som att en ny generation iphone 3g användare har kommit,
använd "sök" funktionen i den här tråden så kommer vi få svar på alla era frågor!

Jag tänte kolla lite mer er andra som har haft denna ett tag (som jag)
jag provade att ringa via skype från 3g igår, och det gick fint, men jag ringde till ett fast nät och det gick fram utan att jag har betalat något till skype, sen testade jag ett annat hemnummer å då vill den att jag betalar( men då ringde jag via wifi)
betyder detta att man kan ringa gratis via 3g till hemnummer, eller ringer den från vanliga telefonen fast genom skype?:wub: klurig fråga?:D

Postad 06 april 2009 - 10:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

använd "sök" funktionen i den här tråden så kommer vi få svar på alla era frågor!

jag provade att ringa via skype från 3g igår, och det gick fint, men jag ringde till ett fast nät och det gick fram utan att jag har betalat något till skype, sen testade jag ett annat hemnummer å då vill den att jag betalar( men då ringde jag via wifi)
betyder detta att man kan ringa gratis via 3g till hemnummer, eller ringer den från vanliga telefonen fast genom skype?:D klurig fråga?:D

För mig fungerar det inte att ringa alls via 3G (precis som det inte skall gå :wub:). Dock har jag läst att det fungerar olika för olika användare och man har försökt dra paralleller till vilken operatörer och version av operativsytstemet (Jailbreak?) man använder, men det verkar mest fungera lite sporadiskt.

Postad 06 april 2009 - 10:55

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

betyder detta att man kan ringa gratis via 3g till hemnummer, eller ringer den från vanliga telefonen fast genom skype?:wub: klurig fråga?:D

Jag läste för inte så länge sen att skype har att man får ringa ett samtal gratis till en fast telefon, för att typ få testa. Kanske var något sånt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.