Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 28 december 2010 - 21:28
Postad 29 december 2010 - 03:21
Jag kan ge dig en redig bitchslap så du kommer på bättre tankar.Hjälp mig någon att få mitt förnuft tillbaka

Postad 29 december 2010 - 10:42
Men.. gnällig som jag är så undrar jag vafasen det är för fel på stats och grejer.Stats bryr jag mig inte så mkt om utan jag vill ha uppgraderingar till vapen och grejer men är det står att jag har assaultscore 0 när jag borde ha hur mkt som helst är ju ett skämt.
Visst serverprobelm men borde de inte ha lärt sig vid det här laget?
Sen lagarbete vid spelande publikt... Vissa är inte bara lite tröga.
Postad 30 december 2010 - 09:35
Nä nu går jag tillbaks till vanliga hederliga BF:BC2 igen för det var kul!
Postad 30 december 2010 - 09:48

Men är det bara dom få spelsätten som finns? Har för mig att när det kom så kunde man spela TDM?
Eller har jag drömt?
Nåja, vi syns ikväll. Då ska jag ha mic, lite lättare kanske.....
Postad 30 december 2010 - 10:02
4st squads med 4 i varje.
Sedan finns även Squad rush 4 vs 4.
Conquest 12 vs 12
och standard Rush 12 vs 12
Postad 30 december 2010 - 13:28
Tagit alla som går att ta, ni som vet vad den dolda trophyn e förstår va ja menar

Postad 30 december 2010 - 13:38
Diggar spelet hår jag också, riktigt kul. Det enda som stör mig väldigt är att Huey´s inte tål mer än en vanlig soldat som springer omkring, finns ju ingen mening med att ens sätta sig i en heli.
Det där med teamplay och folk som inte vet vad man ska göra finns det en enkel fix till, spela med vänner
Huey`n tålde inte så jäkla mkt i verkligheten. Du får väl lira dig flyga den helt enkelt

Jag har runt 80 kills med den o gillar den skarpt

Postad 30 december 2010 - 14:40
Huey`n tålde inte så jäkla mkt i verkligheten. Du får väl lira dig flyga den helt enkelt
Jag har runt 80 kills med den o gillar den skarpt
Flyga e ju busenkelt, men ett skott från en pistol är som en RPG raket :S Vilket är lite overkill !
Postad 30 december 2010 - 15:39
Så va de. Måste försöka få in siktet.Och hitta på kartorna. Känns inte som man tillför så mycket när det gäller att planta bomber och så. Förutom lätta kills för motståndarna.....Inte TDM men Squad death match.
4st squads med 4 i varje.
Sedan finns även Squad rush 4 vs 4.
Conquest 12 vs 12
och standard Rush 12 vs 12

Tips på bra vapen så här i början?
Postad 30 december 2010 - 20:25
beroende på hur långt hur långt du kommit, men de olika XM8-vapnen är hyfsadeTips på bra vapen så här i början?
Postad 30 december 2010 - 21:51
Jag har skjutit såväl, pilot som kulsprutegubbe & helikoptern i bitar men likväl åker jag i backen. Vad har jag missat?
* Helt plötsligt gick det bra. Efter ca 10 vändor föll tydligen nån pusselbit på plats.
Får se när jag vågar mig online oxå

Redigerat av Unregisteredee312c77, 30 december 2010 - 22:27.
Postad 30 december 2010 - 22:49

Postad 31 december 2010 - 00:42
Ingen mer som har haft konstanta problem i flera dagar med att alla unlocks är borta? Idag 0 kills dessutom i en match där jag knäppte 12-13st?!?! Hatar dessutom att man inte har några ammoboxar...
I princip varje gång jag loggar in, sen efter typ två-tre matcher (Conquest) så får jag tillgång till mina gadgets och vapen. Scoren räknas dock men syns inte, och dogtags tror jag också räknas.
Postad 31 december 2010 - 03:08
Postad 31 december 2010 - 03:50
Edit: Vid den här tiden på dygnet verkar statsen uppdateras på rätt sätt efter varje match, och även när man går ut i huvudmenyn.
Redigerat av OWC, 31 december 2010 - 03:52.
Postad 31 december 2010 - 05:39
För ett par veckor sedan så sitter alltså sambon å manglar BFBC2, hon som alltid gnällt över att jag spelat BF2 i fem års tid...

Ja, ja, kul i alla fall. Nån mer som har en tjej som lirar? Äldsta sonen däremot, nio bast, herregud! Här sitter man å gnäller över att det minsann inte går att lära sig spela med handkontroll. Har insett att det förmodligen handlar om reflexer samt inlärningsförmåga?!!
Satt å kollade när han körde ett par matcher igår och han snittade runt 30-35 kills per match, samtidigt som han stupade 3-5ggr max!!! Blev sjukt imponerad.Kan ju säga som så att min Death/Kill ratio, inte är i närheten av grabbens.

Uppenbarligen handlar det om att ta snabba beslut och inte göra som "farsan" när man lirar. Bla på Africa Harbor hoppade han rakt ner från ett hustak och knivar en fiende uppifrån, därefter vände han sig om och knep 2 till i rask följd med pistol.. Fattade absolut noll!

Postad 31 december 2010 - 16:08
Statsen verkar vara bestående nu iaf. Alltid något.
Postad 31 december 2010 - 16:08

Postad 31 december 2010 - 18:50
Gott nytt år mina kära BF-kamrater.
Kanske hoppar in i natt och spelar lite om jag orkar. Blir högst ett par öl för min del, så något fyllespel är det inte tal om.
Kan hända att jag dyker upp jag med, blir helnyktert för min del.
Gott nytt år!
//psn:thomasson
Postad 01 januari 2011 - 04:21
Va rätt dött på slagfältet när ja kom hem o lira med vvv vid 03 tiden
Postad 01 januari 2011 - 09:18
Gott nytt år grabbar!
Va rätt dött på slagfältet när ja kom hem o lira med vvv vid 03 tiden
Haha jag däckade vid 2-tiden, var dock rätt knapert med folk inne även då..
Gott nytt år!
Postad 01 januari 2011 - 15:29
Operation Hastings e online bara så ni vet

Postad 01 januari 2011 - 15:31
ska bli kul att kötta med kompisarna från MHB och nu jäklarns måste statsen funka

Postad 02 januari 2011 - 12:44
Postad 02 januari 2011 - 19:34

Postad 02 januari 2011 - 20:43
Tänkte ge mig på lite onlinelir. Har bara runt 15 minuters speltid online än så länge så jag skulle kunna behöva lite mentalt stöd
Men vilken oskuld, själv har man 1081 timmar

Postad 02 januari 2011 - 20:58

Blev bara ett fåtal matcher idag. Självklart svårt o början med alla nya banor osv men jag hade oturen att alltid hamna i det redan förlorande laget med bara en medspelare.
Svårast just nu är helt klart att lokalisera fienden. Man får inte mkt gratis här som i COD-spelen.
Kul i alla fall att snipergeväret fungerar som ett snipergevär ska fungera.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 02 januari 2011 - 21:00.
Postad 02 januari 2011 - 21:34
Haha, då är väl du värsta fnasket i jämförelse då.Men vilken oskuld, själv har man 1081 timmar

Postad 02 januari 2011 - 22:42
Spelade för ett par timmar sedan och då var allting perfekt.
Postad 03 januari 2011 - 09:19
Haha, då är väl du värsta fnasket i jämförelse då.
Jag driver nog en bordell vid det här laget

Postad 03 januari 2011 - 12:44
Igår kväll blev ja klar med de nya trophisarna i spelet iaf ^^
Tagit alla som går att ta, ni som vet vad den dolda trophyn e förstår va ja menar
Kul! Själv tog jag den dolda trophyn igår. Saknar bara några andra vietnam-trophies typ 50 huey-kills, 100 tank-kills, silver å guld på alla vietnam-vapen.. Vart förvånad över att få spela nya banan, trodde inte den skulle komma förens ps3-communityn hade tagit 69 mille teampoints =)
Postad 03 januari 2011 - 12:49
Singleplayerdelen var riktigt rolig men tyvärr ganska kort. Var ett tag sedan jag lirade igenom en hel kampanj i ett sånt här spel. Så tummen upp för det.
Postad 03 januari 2011 - 15:53
Postad 03 januari 2011 - 18:33
Annars flyter spelet på mkt bra. Inget direkt lagg att prata om.
Gillar att banorna är såpass stora att taktiken blir viktigare än rena rush dödandet man är mer van vid.
Någon med bra snipertips? Ibland räcker det bra med en kula medan man andra gånger får skjuta 2-3 gånger för en kill, även om läget känns detsamma.
Postad 03 januari 2011 - 19:11
Kör BF2 oxå med "lost connection"? En match bröts helt nyss & jag var tillbaka i huvudmenyn.
Annars flyter spelet på mkt bra. Inget direkt lagg att prata om.
Gillar att banorna är såpass stora att taktiken blir viktigare än rena rush dödandet man är mer van vid.
Någon med bra snipertips? Ibland räcker det bra med en kula medan man andra gånger får skjuta 2-3 gånger för en kill, även om läget känns detsamma.
Headshot, enda rätta! Ger mer poäng också =)
I vanliga BFBC2 (inte vietnam) så är ju punkterna i sniper-siktet 300-meters markeringar. Jag har tagit en tejpbit och delat upp första 300 metrarna med 2 extra sträck, en för 100 meter och en för 200 meter, och sedan beroende på situation så är det bara att använda sig av sitt "nya" hårkors. Works like a charm!
Hur vet man hur långt det är då? Det vet man inte, men det e ju bara att prova sig fram. När du väl får in ett headshot så får man ju sniper marksman-poäng. Poängen speglar hur många meter bort målet var. så om man får 174 poäng i marksman så var han 174 meter bort. Då vet man ju hur långt det är till samma ställe nästa gång.
Redigerat av novaland, 03 januari 2011 - 19:15.
Postad 04 januari 2011 - 09:20
I t ex Vietnam så e ju VDS o M21 precis värdelösa som sniper bössor då de har kraftig rekyl o kräver
2-3 headshots på lite avstånd. Medans M40in klarar biffen med 1. Även i närstrid e M40in trevlig då de är
lätt att no scope`a o sänka motståndaren med ett kropsskott. De som va lite jobbigt när man skulle ta guld
på sniper bössorna i Vietnam. Inge rödpunkt sikte. Fick springa runt o skjuta från höften.
Men annars i Vietnam, som redan sagt AK47an är fan kärlek! Snart klar med den dock

Postad 04 januari 2011 - 09:29
Längtar efter att spela Vietnam igen. Längtan blir inte direkt mindre med allt ert snack.

Postad 04 januari 2011 - 10:01

Vill inte riskera att missa speltid

Postad 04 januari 2011 - 11:09
Det är därför ja har 2 PS3or o 2 ex av BFBC2 o 2 ex av Sony Original BT Headset
Har också två st ps3or, en till är dock på väg in i familjen. Men jag måste fixa en till skiva ifall att det otänkbara händer.
Vart är gilla knappen när man behöver den?
Postad 04 januari 2011 - 12:14
Samma här. men det är dock för att tjej gillar spelet och spelar till och med mer än mig =)Det är därför ja har 2 PS3or o 2 ex av BFBC2 o 2 ex av Sony Original BT Headset
Insåg att det va bara iväg å köpa en ny PS3:a när hon fick klorna i BFBC2!
Postad 04 januari 2011 - 13:19
Samma här. men det är dock för att tjej gillar spelet och spelar till och med mer än mig =)
Insåg att det va bara iväg å köpa en ny PS3:a när hon fick klorna i BFBC2!
Här har vi väldigt trevliga i-lands bekymmer! Tror nog det blir svårt att toppa det här.
Postad 04 januari 2011 - 15:12

Postad 04 januari 2011 - 20:15
Kör i stort sett enbart Vietnam. Gillade det på en gång. Av nån anledning verkar folk dessutom bry sig om spelets objectives. Nån dag kanske man till o med lyckas lira med någon MHB:are...
Lyckas? Det är ju bara att ta rygg på någon. Ska äntligen logga in igen efter att ha varit bortrest på julfirande och en vecka i Sälen. Har mycket Vietnam att ta igen.

(Usch för släktingar på landsbygden utan internet täckning)
Postad 04 januari 2011 - 20:22

Lägg till pinheadgbg om du vågar

Postad 04 januari 2011 - 20:24
Gör det inte, han bara skriker i micenSnarare frågan om att jag inte sett någon lira spelet
![]()
Lägg till pinheadgbg om du vågar

Postad 04 januari 2011 - 20:27
Gör det inte, han bara skriker i micen
Jag som trodde det var ett krav när man lirar med MHB-folk

Postad 04 januari 2011 - 20:31
Haha, men det får inte gå till överdrift som när vi lirade Zombie(Grisen)Jag som trodde det var ett krav när man lirar med MHB-folk

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar