Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8094 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2011 - 11:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Har hittat en bugg till nu!
  • Startar en AVI fil på runt 300-400 MB (typisk storlek för avsnitt av TV serier), inga konstigheter här.
  • Stoppa filmen(hoppa ut till fillistan)
  • Starta samma video igen, nu får man en dialog som frågar om man vill fortsätta eller starta om, välj starta om.

Detta kommer resultera i fruktansvärt distat ljud, startar man om videon igen så är det samma sak, väljer man dock att resuma från tidigare punkt så fungerar ljudet bra.

Denna maskin har utan tvekan många fler buggar än vad ex WDTV Live har.

Postad 07 December 2011 - 11:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Har hittat en bugg till nu!

• Startar en AVI fil på runt 300-400 MB (typisk storlek för avsnitt av TV serier), inga konstigheter här.
  • Stoppa filmen(hoppa ut till fillistan)
  • Starta samma video igen, nu får man en dialog som frågar om man vill fortsätta eller starta om, välj starta om.

Detta kommer resultera i fruktansvärt distat ljud, startar man om videon igen så är det samma sak, väljer man dock att resuma från tidigare punkt så fungerar ljudet bra.

Denna maskin har utan tvekan många fler buggar än vad ex WDTV Live har.

En bugg som tydligen bara du har för ingen annan har rapporterat om det.

Postad 07 December 2011 - 12:20

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

En bugg som tydligen bara du har för ingen annan har rapporterat om det.

Det verkar vara en ganska känd bugg faktiskt : http://forums.boxee....ead.php?t=47164

Ticket : http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-11566

Jag har inte lyckats hitta någon information om att de är på gång att fixa detta, tydligen fanns problemet i förra versionen och det är uppenbarligen inte fixat än.

Just nu känns det som att D-Link sköter detta mycket sämre än vad Western Digital sköte/sköter WDTV.

Postad 07 December 2011 - 12:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0
En bugg som en annan är förskonad från och alla andra som folk klagar på.

Att D-Link skulle sköta detta sämre generellt sämre än någon annan håller jag inte med om för jämför man med Tvixen så bleknar problemen som BB har.
Vi har alla fall ett forum att vädra våra åsikter och ett felrapporterings system där dom lyssnar på oss konsumenter.

Postad 07 December 2011 - 14:31

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Du kan ju ställa in 1080p i inställningarna, hjälper inte det?

var tvungen att starta om boxen med tv´n igång, sen fick jag upp även 1080p som alternativ

Postad 07 December 2011 - 17:14

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Just nu känns det som att D-Link sköter detta mycket sämre än vad Western Digital sköte/sköter WDTV.

D-Link har inget att göra med mjukvaruutvecklingen av denna produkt.
Sedan är det ganska poänglöst att gnälla om buggar i den här tråden. Inga av mjukvaruutvecklarna tittar här.
Det finns tusentals buggar och vill man få dem fixade bör man använda sig av jira.

Postad 07 December 2011 - 22:30

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har problem att identifiera Tintin från 1991, den kommer upp i listan i identifieringen men sen när jag väljer den så är det info och bild för nya Tintin-filmen.
Någon idé vad det kan bero på?

Postad 08 December 2011 - 09:29

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

D-Link har inget att göra med mjukvaruutvecklingen av denna produkt.
Sedan är det ganska poänglöst att gnälla om buggar i den här tråden. Inga av mjukvaruutvecklarna tittar här.
Det finns tusentals buggar och vill man få dem fixade bör man använda sig av jira.

Anledningen till att posta här först är att kanske har man själv tänkt fel eller så finns det en lösning som någon av medlemmarna här känner till. Jag är nu fullt medveten om att det är i jira som buggarna ska in.

Och sen kan man väll säga vad man tycker allmänt om hur det sköts.

Postad 08 December 2011 - 10:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Och sen kan man väll säga vad man tycker allmänt om hur det sköts.

Visst men klaga på rätt företag då istället :D

Postad 08 December 2011 - 10:44

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Visst men klaga på rätt företag då istället :D

Lägg ner, jag har redan blivit rättad. Produkten säljs av D-Link, utan att ha grävt särskilt mycket i det så är det ganska logiskt att i första hand gå till företaget som säljer produkten för support. Att D-Link inte ens återkommit och förklarat att ansvaret inte är deras är såklart dåligt.

Som kund förväntar man sig att företaget som "producerar" produkten också tar ansvar för produkten även om alla komponenter inte är tillverkade av företaget i fråga. Det är inte precis som att jag i första hand går till Google för att klaga på min HTC lur.

Just nu får produkten tummen ner från mig efter som företaget bakom den inte tar sitt ansvar. Sen om deras ansvar är att slussa mig vidare till deras underleverantör eller inte spelar mindre roll.

Ärligt talat så förstår jag inte hur man som kunde ens kan försvara detta, men jag är inte intresserad av någon vidare debatt med dig så vi låter det stanna där.

Redigerat av Unregistered30026, 08 December 2011 - 10:45.

Postad 08 December 2011 - 11:46

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag kan svara på den fråga som jag själv samt ytterligare tre stycken i tråden ställt men som ändå blivit obesvarad. Det går inte att se Csports sändningar via Boxee Box, tydligen.

Boxee klarar tyvärr inte Silverlight. Trots det hörde jag på en informationsvideo innan jag köpte Boxee att den skulle klara av bland annat just Silverlight. Lite trist, minst sagt. Men annars är jag imponerad av Boxee efter en hittills kort bekantskap. :)

Postad 08 December 2011 - 11:48

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Jag ser att Livestation har en app på Boxee, inte sett det förut. Men som jag förstått det efter att ha googlat så ska den ha funnits ett tag.
Live Station News. De har strömmande nyheter från flera olika kanaler:
BBC World News
CNN International (Premium)
Al Jazeera
Euronews
France 24
Bloomberg
CNBC
NHK World
Press TV
RT
BBC World Service
C-Span
Intelligence2
Nasa TV
UN TV
UNHCR
Frontline Club
DW-TV
Al Aan
Olika Varianter av Al Jazeera
Olika Varianter av BBC
Libya TV
LuaLua TV
RFI Monde, RFI Afrique
Democratic Voice of Burma
Kanal PIK
SAMAA TV

The Livestation app for Boxee can be found by searching for ‘live news’ on Boxee and it allows users to watch both their free-to-air channels like Al Jazeera and BBC World News or the subscription based ones such as CNN International, CNBC or Bloomberg.

Postad 08 December 2011 - 12:25

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Dagens impuls köp....Boxee 1595:- på Webhallen.

Se om det blir :D eller :unsure:

Postad 08 December 2011 - 12:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Dagens impuls köp....Boxee 1595:- på Webhallen.

Se om det blir :D eller :unsure:

Det är ett bra pris och blir du inte nöjd kan du använda den som bokstöd ;)

Postad 08 December 2011 - 12:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Jag kan svara på den fråga som jag själv samt ytterligare tre stycken i tråden ställt men som ändå blivit obesvarad. Det går inte att se Csports sändningar via Boxee Box, tydligen.

Boxee klarar tyvärr inte Silverlight. Trots det hörde jag på en informationsvideo innan jag köpte Boxee att den skulle klara av bland annat just Silverlight. Lite trist, minst sagt. Men annars är jag imponerad av Boxee efter en hittills kort bekantskap. :)

Kan inte tänka mig att någon informationsvideo skulle påpeka det då det är totalt omöjligt.
Inga maskiner som bygger på Linuxkod kan köra Sliverlight drm. Microsoft tillåter inte det.

Postad 08 December 2011 - 12:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Som kund förväntar man sig att företaget som "producerar" produkten också tar ansvar för produkten även om alla komponenter inte är tillverkade av företaget i fråga. Det är inte precis som att jag i första hand går till Google för att klaga på min HTC lur.

Du kan klaga bäst du vill till D-Link, de kommer inte kunna göra något åt saken dock.
Du har köpt en produkt som använder ett annat företags mjukvara, så enkelt är det även om flera personer i detta forum inte klarar av att acceptera detta faktum. Du kan retunera produkten om du inte gillar den.

Postad 08 December 2011 - 12:53

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Det är ett bra pris och blir du inte nöjd kan du använda den som bokstöd ;)

Är man inte nöjd får man skicka tillbaka den inom 30 dagar när man för tillfället köper den hos Webhallen! Låter som ett bättre alternativ! ;)

Kan inte tänka mig att någon informationsvideo skulle påpeka det då det är totalt omöjligt.
Inga maskiner som bygger på Linuxkod kan köra Sliverlight drm. Microsoft tillåter inte det.

Det var vad jag hörde när de intervjuade en person som skulle berätta om Boxee. Om denne inte visste vad han snackade om eller om jag hörde helt fel låter jag vara osagt. Ljudet var inte det bästa på videon och min hörsel är inte heller den bästa. ;)

Postad 08 December 2011 - 13:04

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Boxee mjukvara går ju att köra på windowsdator så kanske var det han snackade om.
Boxee Box däremot är inte möjligt.

Nu till ytterligare en intressant sak som bekräftats i veckan.
Revision A4 av hårdvaran levereras nu fjärrkontrollen med en netflix-knapp istället för play/pauseknapp, samt vita bokstäver istället för grå.
Det sorgerliga i det hela är detta ytterligare är en indikation på hur pass styrda Boxee är av andra aktörer för att leverera sin produkt. Lokal uppspelning är väldigt nedprioriterad i och med att de inte kan tjäna pengar på det. Tvingade uppdateringar kommer fortsatt att vara ett krav från aktörer som Netflix...

Postad 08 December 2011 - 14:28

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Den här tråden hade varit mycket trevligare att följa om alla ville anstränga sig lite att vara vänliga och hjälpsamma.

Som sagt.

Postad 08 December 2011 - 15:41

par-joha
  • par-joha
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Håller med föregående talare, håll tonen vänlig och till ämnet.

Mvh, Pär

Postad 08 December 2011 - 15:45

HC77
  • HC77
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej,

Jag lyckas inte få ut 5.1 ljud från boxeen vi min Yamaha förstärkare via optisk kabel. Det är inga fel på förstärkaren eller optiska kabeln eftersom det fungerar till min gamla Xbox att få ut 5.1.

Jag har sökt och läst en del på nätet gällande detta och det verkar som det varit/är problem med detta, hittar dock ingen info som är riktigt aktuell utan allt jag läst gäller något år tillbaka.

Jag har senaste uppdateringen mjukvaran.Någon som har haft samma problem och lyckats få ordning på at få ut 5.1 ljud?

/Henrik

Någon som vet om

Postad 08 December 2011 - 16:39

Unregistered8d959708
  • Unregistered8d959708
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hej,

Jag lyckas inte få ut 5.1 ljud från boxeen vi min Yamaha förstärkare via optisk kabel. Det är inga fel på förstärkaren eller optiska kabeln eftersom det fungerar till min gamla Xbox att få ut 5.1.

Jag har då inga problem med ljudet och jag kör också med en optisk kabel till min 5.1 reciever. Vilket ljudformat är det på filmen som du försöker spela upp? stödjer din reciever detta ljudformat?

Postad 08 December 2011 - 16:43

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Du kan klaga bäst du vill till D-Link, de kommer inte kunna göra något åt saken dock.
Du har köpt en produkt som använder ett annat företags mjukvara, så enkelt är det även om flera personer i detta forum inte klarar av att acceptera detta faktum. Du kan retunera produkten om du inte gillar den.

Fick svar från D-Link nu :

Bäste D-Link kund !

Problemet med ljudet när du startar en film från början istället för resume är uppmärksammat och Boxeeteamet håller på med att implementera fixar i en ny kommande firmware (utgår ifrån att du kör ljudet optiskt).

De andra problemen verkar väldigt spridda (punkt 1,2 och 3) SMB, att den tappar kontakt, tar upp till flera minuter innan den stänger ner låter illa.

Prova att backa från ISO filen i länken nedan och kör uppdateringen sedan och se om detta avhjälper problemen :

ftp://...Boxee/1.04.17443/boxee.iso

Så nog fick man hjälp tillslut, mycket bra!

Postad 08 December 2011 - 19:12

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Jaha, allt det där kan du läsa själv på jira och boxee forum... man behöver inte jobba på D-Links kundsupport för att ge diffusa svar. Om du vill veta hur du ska köra SP4 utan att boxen autouppdateras så fort du går online så får du söka i tråden då i princip alla problem redan är avhandlade här sedan något år tillbaka.

Edit: ser är att darcilicious har gett dig samma svar redan igår vilket kunde besparat allt tjafs.

Redigerat av Unregistered577c6879, 08 December 2011 - 19:48.

Postad 08 December 2011 - 20:16

KluddKalle
  • KluddKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har varit supernöjd sen jag köpte min box i somras, och är väl fortfarande nöjd. Men jag har sedan en vecka tillbaks fått en störigt problem:

Alla förhandsgranskningsbilder i flödet med videos och appar är tomma. Jag ser bara ramen och Boxees bakgrund. Ibland laddas de fram, men så fort jag scrollar i sidled och något kommer utanför bild, och jag sedan scrollar tillbaks, så försvinner innehållet.

Den uppträder på samma sätt med omslag och bilder till tv-serier och filmer (de är alltid tomma).

Sen ett tredje symptom: alla eller många appars logos är bara en jämngrå yta istället.

Nån som upplevt nåt liknande? Jag har provat allt känns det som.

Redigerat av KluddKalle, 08 December 2011 - 20:18.

Postad 08 December 2011 - 20:48

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Skulle pröva en factory reset. Kan hända något bibliotek blivit korrupt.

Postad 08 December 2011 - 21:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jaha, allt det där kan du läsa själv på jira och boxee forum... man behöver inte jobba på D-Links kundsupport för att ge diffusa svar. Om du vill veta hur du ska köra SP4 utan att boxen autouppdateras så fort du går online så får du söka i tråden då i princip alla problem redan är avhandlade här sedan något år tillbaka.

Edit: ser är att darcilicious har gett dig samma svar redan igår vilket kunde besparat allt tjafs.

Jaha? Spelar det någon roll att informationen går att hitta någonstans på nätet? Vad är supporten till för? Jag tyckte det var ett helt okay svar.

Förövrigt har jag provat hänvisningarna 2 gånger men nu har ett annat fel dykt upp(båda gångerna). Jag kan söka upp mina shares med datornnamn(ip fungerar inte) och jag kommer då in och kan se vilka shares min dator har men försöker jag gå in på någon av dem så kastas jag tillbaka till menyn där man väljer var man ska söka efter media. Provar jag komma åt med WDTV Live så fungerar det hur bra som helst. Denna gången jag har kollat lite i Boxee forumet och mitt nätverk och utdelningar är korrekt uppsatt så man får väll anta att Boxee´n jag har är defekt på något vis.

Postad 08 December 2011 - 21:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0
Du tycker att det är ok att få ett svar som inte besvarar några av dina klagomål och dessutom inte löser några problem?
Du klagar på D-Link inte ansvarar för produkten. De skriver ju tom i sitt svar att det är Boxee som jobbar med att lösa problem vilket alla nu försökt säga till dig i flera dagar.
Istället för att be dig göra en helt onödig exercis med nedladdning av 10 månder gammal mjukvara bara för att sedan flasha om hårdvaran igen, löser ingenting om supporten ändå konstaterar att det är en bugg. Det finns en lösning som heter factory reset och är betydligt enklare lösning om man nu vill återställa system vilket även garanterar att man gör en överskrivning av hela minnet.
Vad D-Links kundsupport borde bett dig att göra istället är; Köra debug för att felsöka om problemen ligger lokalt,
skicka loggarna till systemutvecklarna för att se till att en ticket skapas.
Vill du få något fixat i mjukvaran bör du som sagt vända dig till Boxee.
WDTV och Boxee är två helt olika system så det är svårt att svara på exakt var problemet uppstår, speciellt inte utan mer ingående beskrivning av vilket nätverksprotokoll du använder. Mest troliga är att du inte konfigurerat något i ditt nätverk korrekt vilket resulterar i att Boxee inte kan identifiera utdelningen.
Det finns tyvärr bara en temporär lösning på ditt problem och det är att nedgradera till en tidigare firmware där man använder äldre sambaversion och se till att blockera uppdateringsservern. Nackdelen är att du inte kommer kunna använda majoriteten av onlinetjänsterna längre.

Postad 08 December 2011 - 22:14

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Du tycker att det är ok att få ett svar som inte besvarar några av dina klagomål och dessutom inte löser några problem?
Du klagar på D-Link inte ansvarar för produkten. De skriver ju tom i sitt svar att det är Boxee som jobbar med att lösa problem vilket alla nu försökt säga till dig i flera dagar.
Istället för att be dig göra en helt onödig exercis med nedladdning av 10 månder gammal mjukvara bara för att sedan flasha om hårdvaran igen, löser ingenting om supporten ändå konstaterar att det är en bugg. Det finns en lösning som heter factory reset och är betydligt enklare lösning om man nu vill återställa system vilket även garanterar att man gör en överskrivning av hela minnet.
Vad D-Links kundsupport borde bett dig att göra istället är; Köra debug för att felsöka om problemen ligger lokalt,
skicka loggarna till systemutvecklarna för att se till att en ticket skapas.
Vill du få något fixat i mjukvaran bör du som sagt vända dig till Boxee.
WDTV och Boxee är två helt olika system så det är svårt att svara på exakt var problemet uppstår, speciellt inte utan mer ingående beskrivning av vilket nätverksprotokoll du använder. Mest troliga är att du inte konfigurerat något i ditt nätverk korrekt vilket resulterar i att Boxee inte kan identifiera utdelningen.
Det finns tyvärr bara en temporär lösning på ditt problem och det är att nedgradera till en tidigare firmware där man använder äldre sambaversion och se till att blockera uppdateringsservern. Nackdelen är att du inte kommer kunna använda majoriteten av onlinetjänsterna längre.

Ja jag kanske ska förklara lite bättre. Det jag har gjort är alltså factory reset och sen låta enheten uppdatera till senaste versionen, detta har jag provat två gånger. Jag har även provat lägga in den firmware som jag fick från supporten men jag förstår nu att det såklart inte gör någon skillnad i detta fallet.

Att en factory reset med ny installation av firmware inte ska hjälpa kan man väll inte bara anta sådär? Självklart finns det en chans att det rättar till felaktigheter men i detta fallet hjälpte det inte.

När det gäller mitt nätverk så har kör jag med SMB för att komma åt sharsen och udteldningen är gjort både med den vanliga Share knappen men även Advanced Sharing så båda visar samma rättigheter(d.v.s everyone och wdtv kontot(som jag även provat använda på Boxee)). Datorn är satt i workgoup precis som alla andra produkter(inkl Boxee) och allt annat förutom Boxee kommer åt mina shares.

Supporten föreslog att lägga in ny firmware och förklarade att det var Boxee som jobbade på problemet. Om vi säger att en person som bara köpt produkten på råd av bekanta så hade det varit ett helt okay svar till lbörjan med och känner man inte till Boxee som mjukvara så kan man lätt få för sig att det är D-Link som producerat enheten och kallar den kort och gott Boxee. Det spelar dock mindre roll nu, det blir antagligen till att skicka tillbaka produkten.

Postad 09 December 2011 - 08:23

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Det ser ut som att buggen med ljudet nu är åtgärdat och kommer troligen släppas i nästa version av firmware : http://jira.boxee.tv...wse/BOXEE-11566

Postad 09 December 2011 - 10:38

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Kan en app bara försvinna av sig själv ???
Kört SVTplay2 ett par månader men idag var den plötsligt borta ???
Ladda ner den från http://boxeeplay.tv/repository/ och laggt den under favoriter, men nu är den veck !

Postad 09 December 2011 - 12:48

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Ladda ner den från http://boxeeplay.tv/repository/ och laggt den under favoriter, men nu är den veck !

Är det någon skillnad mellan dessa appar och kanalerna som finns färdiga på boxeen?
Skillnad på uppspelningskvalité, innehåll?

Postad 09 December 2011 - 14:23

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Hmm nu var dom tillbaks igen.

Tycker just SvtPlay2 funkar bättre mer anpassad för BB, förhandlar om till bästa möjliga bild/överföring.
TV4play ger sämre bild och dras med massa reklam junk.

Postad 09 December 2011 - 14:23

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Är inte hemma så jag kan kolla, men kanske har det med detta att göra?

http://www.idg.se/2....t-overger-appar

Postad 09 December 2011 - 14:27

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Tror inte det då appar från http://boxeeplay.tv/repository/ något eget hack, inte direkt knutet till SVT.

Postad 09 December 2011 - 15:16

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Finns det några andra repositories ni rekommenderar, förutom boxeeplay och navi-x?

Postad 10 December 2011 - 10:37

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Hmm nu var dom tillbaks igen.

Tycker just SvtPlay2 funkar bättre mer anpassad för BB, förhandlar om till bästa möjliga bild/överföring.
TV4play ger sämre bild och dras med massa reklam junk.

Ja, vill man ha bättre bild på TV4 play så får man betala genom att bli "Premiumkund" för 69 kr/mån, då slipper man också deras otaliga och mycket klumpigt inlagda reklamavbrott. "Bättre bild" talar de inte om vad det är, vilken upplösning etc. Jag försöker följa "Den som dräper" på Tv4, men det är olidligt med alla dessa reklamavbrott. Som tur är finns avsnitten att tillgå på alternativa sätt, 'nough said. ;) men fy f-n för TV4.. :angry:

SVTplay fungerar mycket bättre med Boxeen, men bilden på Play är dock alltid sämre än "direkt" från SVT1 eller 2 HD eller inspelad på digitalbox för HDTV.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 10 December 2011 - 10:39.

Postad 10 December 2011 - 13:35

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Benedict,
Jag kör själv StrongVPN, som inte är gratis men fungerat mycket bra för mig sedan jag fick den i somras. Tillförlitlig och väldigt snabb förbindelse.
Har deras LiteOpen-paket , betalade 90 USD för ett år, 567 kronor. Man kan välja vilken server man vill koppla upp sig på, o även byta server senare. För Netflix och Vudu är det en server i USA som gäller, jag valde en i Washington DC. New York kan vara lämpligt också då avståndet till Sverige är kort jämfört med t ex Los Angeles.

När du anmält dig till VPN-tjänsten ifråga så får du ett användarnamn, lösenord och serveradress. På Boxeen går du bara till Instälningar -> Nätverk -> VPN o anger server, konto(=användarnamn), lösenord. Sedan "Ansluter" för att koppla upp dig. Jag har bara provat Vudu av streamingtjänsterna, som fungerat bra men kräver minst 4,5 MBit ner för deras HDX-format som är 1080p. Apparna för t ex Netfilx o Vudu dyker upp när man kopplat upp sig via VPN, men det kan ta en stund.

BBC iPlayer verkar bara fungera om man bor i Storbritannien, fick detta meddelande när jag provade: Currently BBC iPlayer TV programmes are available to play in the UK only. Det går att lösa med en VPN-konto för en server i UK, men då har man inte tillgång till de amerikanska tjänsterna.... Vissa VPN-tjänster låter en byta server utan extra kostnad, som t ex StrongVPN, men då får man också byta alla inställningar ovan.

Tack så mycket för infon!
Jag gissar på att de svenska play-kanalerna försvinner om man använder sig av den här tjänsten eller är de tillgängliga samtidigt?

StrongVPN har ett erbjudande just nu där man får ett år för $55 eller $85 för både servrar i USA och UK.
Finns det någon gräns på hur många GB man får ta hem på en månad?

Postad 10 December 2011 - 14:20

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Jag provade nyss, o kunde se på Debatt via SVTPlay uppkopplad till USA. Så de verkar inte försvinna.
StrongVPN har ingen begränsning vad gäller datamängd man tar hem. Och som sagt snabbt, har klockat som mest ca 24 Mbit ner.

Postad 10 December 2011 - 14:47

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag är så jävla nöjd med min Boxee. Jag har haft den nu i snart två veckor och fan nästan älskar min Boxee Box!! :) Streamar alla 720p och 1080p filmer jag önskar och med klockren bild och riktigt bra ljud genom recievern.

Betyg just nu: 10/10 !!!!

EN grej suger. Instabila priser och rejäla kampanjer ibland. Jag sökte när jag köpte min Boxee på prisjakt och pricerunner och fick fram att dom kostade 1890:- hos alla seriösa butiker. Så jag beställde. Men nu i efterhand har man ju sett dom betydligt billigare när man läser om era fynd ni har gjort en del av er här. Det svider lite speciellt iom att jag köpte två. :S

En fråga: Om man ska koppla in en extern hårddisk till denna mojäng. Kan den sammarbeta med "alla" externa hårddiskar där ute eller måste man välja någon speciell?
Såg att LaCie har vettigt prissatta hårddiskar hos NetOnNet? Det duger väl?

Postad 10 December 2011 - 15:10

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag är så jävla nöjd med min Boxee. Jag har haft den nu i snart två veckor och fan nästan älskar min Boxee Box!! :) Streamar alla 720p och 1080p filmer jag önskar och med klockren bild och riktigt bra ljud genom recievern.

Betyg just nu: 10/10 !!!!

EN grej suger. Instabila priser och rejäla kampanjer ibland. Jag sökte när jag köpte min Boxee på prisjakt och pricerunner och fick fram att dom kostade 1890:- hos alla seriösa butiker. Så jag beställde. Men nu i efterhand har man ju sett dom betydligt billigare när man läser om era fynd ni har gjort en del av er här. Det svider lite speciellt iom att jag köpte två. :S

En fråga: Om man ska koppla in en extern hårddisk till denna mojäng. Kan den sammarbeta med "alla" externa hårddiskar där ute eller måste man välja någon speciell?
Såg att LaCie har vettigt prissatta hårddiskar hos NetOnNet? Det duger väl?

Lacie brukar ha sitt egna formatverktyg för hårddiskarna. Så för att få igång dem måste du nog först "installera" dem på en pc.
Vet att vi har haft problem med det på jobbet, även andra märken. vilket ledde till att jag tog hem dem och formaterade om dem där, eftersom jag inte hade administratörsrättigheter på min arbetsdator.
Annars är det inga problem alls.

Redigerat av Benedict, 10 December 2011 - 15:37.

Postad 10 December 2011 - 21:19

No.1
  • No.1
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hej,
Skaffade min boxee för några dagar sedan, är nu i full gång med att söka applikationer som är värda att ha. Har svt play och tv4 play men finns det några andra bra som fungerar i norden? vad har ni för applikationer installerade?

Postad 11 December 2011 - 11:51

Niklas1232
  • Niklas1232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej,
Skaffade min boxee för några dagar sedan, är nu i full gång med att söka applikationer som är värda att ha. Har svt play och tv4 play men finns det några andra bra som fungerar i norden? vad har ni för applikationer installerade?

Spotify, grooveshark, aol hd, vimeo, youtube.

Postad 11 December 2011 - 13:42

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Jag blir bara mer och mer kär i min lilla låda.. fruktansvärt trevlig låda... problemet med detta är att jag måste ha en till upp till sovrummet :) Fast regeringen här hemma är tyvärr inte i samma våglängd som mig än.. fast när hon minst anar det så står det en sån där uppe också.. Köpte en 3 TB hårddisk förra veckan som jag håller på att fylla upp :)

Jaha.. det tog inte många dagar... nu har jag införskaffat ännu en boxee!!! :) Sovummet är nu ännu bättre: DVD, Xbox 360 och Boxee! :)

Postad 11 December 2011 - 14:03

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Har du fått möjlighet att testa ytterligare ett exemplar av boxee och den verkar än så länge fungera bättre än den förra faktiskt, visst ljud buggen finns kvar men det är ju inte så konstigt.

Detta exemplaret stänger av sig snabbare men det tar ändå 5-10 sek.

Förövrigt upplever jag maskinen som ganska långsam ex går man in på en serie som man kanske har en 5-6 säsonger av så tar det en hel evighet innan den visar avsnitten. Att starta packade filer över nätet är inte häller särskilt snabbt men det kan man förstå, givetvis bör den vara något långsammare jämför med att starta upppackad file på WDTV över nätverket. Det som jag dock märkt är att om man tar resume så står det ex tiden 15:20, när man väl kommit in i videoklippet så stannar den upp och hoppar fram 20 sek där den då börjar spela, inte en big deal men ändå.

Ska se om jag inte kan prova en Zotac lösning också för att se om den är lika seg.

Javisst ja en sak till, i vissa fall så laddar boxen utan att visa någon "loading screen" ex när den stänger av sig eller när man snabbt hoppar ur en video eller när man tar bort en share. Detta gör att man lätt kan uppfatta boxen som om den är fryst men väntar man bara 5-10 så kommer den igång igen.

Postad 11 December 2011 - 19:51

Unregistered6ad1b6ee
  • Unregistered6ad1b6ee
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vet inte om någon annan har nämt detta tidigare jag funderar på att köpa en Boxee, men när ja var på Elgiganten och testatade lite med Logitechs Dinovo tangentbord.

Jag kan inte gå bakåt???. Går detta och fixa ?

Postad 11 December 2011 - 22:19

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jag la in en svensk film på min Boxee ikväll.... Hur får man Boxeen att visa den svenska titeln på filmen istället för den engelska? Och även att visa det svenska omslaget istället för det väldigt konstigt fula engelska.

Postad 12 December 2011 - 08:36

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag la in en svensk film på min Boxee ikväll.... Hur får man Boxeen att visa den svenska titeln på filmen istället för den engelska? Och även att visa det svenska omslaget istället för det väldigt konstigt fula engelska.

Om du trycker på knappen i mitten av joypadden så får du upp en meny med ikoner från här kan du komma in i en under meny där du sätter undertexten, det är även möjligt att bläddra manuellt efter str filen här.

När det gäller omslaget så tror jag att du måste manuellt lägga in omslaget om du inte är nöjd med det du får från IMDB.

Postad 12 December 2011 - 09:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2053 inlägg
  • 0

Om du trycker på knappen i mitten av joypadden så får du upp en meny med ikoner från här kan du komma in i en under meny där du sätter undertexten, det är även möjligt att bläddra manuellt efter str filen här.

När det gäller omslaget så tror jag att du måste manuellt lägga in omslaget om du inte är nöjd med det du får från IMDB.

Han skrev TITEL och inte undertexter.

Samma sak där som med omslaget att du måste lägga in informationen manuellt i en NFO fil för att få svenska titlar på filmen.
Eftersom BB hämtar sin information från IMDB.com så blir det engelska titlar på alla filmer.
Titta på detta program om du har PC http://forums.boxee....ead.php?t=33055
Detta om du har Mac. http://forum.xbmc.or...ad.php?t=109976

Postad 12 December 2011 - 17:51

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Lappen71:

Så det går att göra en manuell NFO fil där jag skriver upp filmens namn på Svenska - och även lägga in en jpg-bild i samma katalog med samma namn som filmen då alltså...?

Hur ska en NFO fil se ut för att Boxee-boxen ska läsa in den korrekt?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.