Kanonfina bilder alla
Carl zeiss distagon T* 2/35 ZF by Ronny Olsson, on Flickr
Snyggt! Passande motiv att köra S/V på tycker jag då man egentligen inte riktigt vet hur gamla motiven är.
+1Bra kontrast i bubblorna! Snyggt fångat!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 February 2014 - 13:25
Snyggt! Passande motiv att köra S/V på tycker jag då man egentligen inte riktigt vet hur gamla motiven är. +1 Postad 03 February 2014 - 18:04
Riktig härlig bild Notime, och måste varit häftigt att se så många på fältet
Postad 03 February 2014 - 21:36
Tack Postad 05 February 2014 - 11:41
Bra bild Björn, tur det finns bra kläder till barn
Redigerat av Mikael_R, 05 February 2014 - 11:41. Postad 05 February 2014 - 19:32
Tack Micke:) Först tyckte jag att den lutade, men det var ju björkarna som lutade Postad 06 February 2014 - 10:05 +1 ![]() 1-250 sec at f - 2,0, ISO 1000, 85 mm, IMG_4278.jpg by b.lok, on Flickr Postad 06 February 2014 - 10:25
Jag gillar den Morgan men tyckte också att det kändes som att den lutade.
EDIT: 2 grymma från dig Björn! Du är grym!!! Redigerat av overhard, 06 February 2014 - 10:26. Postad 06 February 2014 - 12:10
Många bra Svartvita. Länge sedan jag kollade här. Men extra + till Björn får jag säga, du är grym!
Bifogad fil(er)Postad 07 February 2014 - 16:14
Har du aldrig något att säga om andras bilder? Postad 07 February 2014 - 16:57
notimetocomment, ey?
Jag tror i och för sig jag fick en kommentar... en gång.. Om jag minns rätt... EDIT: Tack Micke, Johan och Morgan för böveln! Redigerat av knobloch, 07 February 2014 - 16:58. Postad 07 February 2014 - 18:19
Jag visste att det skulle komma och jag måste säga att jag är väldigt dålig på att kommentera Postad 07 February 2014 - 19:04
Framförallt så visar det att man tar sig tid att titta på andras bilder precis som alla andra tar sig tid att titta på din. Postad 07 February 2014 - 22:51
Logiskt och korrekt, bra Goa Postad 08 February 2014 - 18:29
Stockholms tunnelbana? Fint fotat med bra linjer. Postad 08 February 2014 - 19:11
riktigt bra bilder knobbe. Det är bra känsla i dina bilder.
morgan. Snygga träd. gillar den typen av bilder. Tycker dom inte om den mörka vinjetteringen upptill Postad 08 February 2014 - 19:21
Hej på er allihopa! Jag kommenterar också era bilder rätt sällan, men så har jag ju inga bidrag att komma med direkt heller, dock så är jag nästan varje dag och kollar in vad ni proffsfotografer visar upp och jag blir lika "impad" hela tiden.
Postad 08 February 2014 - 20:01
Tack Andreas
Tack David....men du har väl en kamera ? bara att börja lägga upp dina bilder du med Postad 08 February 2014 - 20:12
Kamera.....nja äger bara en videokamera, som man kan fota stilbilder med om man vill. Ok de blir väl rätt hyfsade ibland om man inte har så höga krav vill säga, men oftast blir det inget som man skulle täckas visa upp här inte
Postad 08 February 2014 - 23:15
Absolut...kolla på mig, jag började inte fota förrän i slutet av 2012, och hade det inte varit för alla medlemmarna här på forumet och alla deras värdefulla tips, hade jag inte kunnat komma så långt som idag Men har man väl börjat är det som en drog, väldigt svårt att sluta, och man vill bara ha mer och mer / bättre och bättre grejer och objektiv. Det är nog en av dom dyraste hobby man kan skaffa sig Postad 09 February 2014 - 18:21
Härlig bild Simon, Gillar verkligen komp och exponering i denna. Enda jag är lite osäker på är valet av bländare, jag skulle vilja se en där det är mer skärpa i träden, men är inte säker på att det blir bättre, bara något jag skulle vilja se och sen bedömma :-P
Bifogad fil(er)Postad 09 February 2014 - 18:56
Får gå tillbaka och testa med bländare 8 eller liknande en gång Patric
Tack på er Snyggt foto Patric. Gillar att man ser vad som händer i bakgrunden trots att fotot egentligen är på grabben med ryggen till. Postad 10 February 2014 - 10:55 Jao, blå linjen. Duvbos t-banestation (i Sundbyberg). Tackarrr.. Tack Andreas! Vem försöker du lura? Det kommer bli dyrt i slutändan David oavsett vad Micke säger, men du får gärna börja posta lite bilder. Snyggt Patric! +1 ![]() 1-400 sec at f - 1,4, ISO 800, 85 mm, IMG_4377.jpg by b.lok, on Flickr Postad 10 February 2014 - 11:09 Det är det som frun försöker att övertyga Micke Postad 10 February 2014 - 11:13
Postad 10 February 2014 - 11:21
Även om vi alla bryter mot Micke's 11e bud, så ligger det mycket i det. Jag tyckte nog att det blev bra bilder från min första digitala kompaktkamera på en 3-4Mpix, då kostade den väl som en systemkamera, idag får man den nog gratis
Det är mycket ljuset och komponeringen som ger något intressant i bilden om man då bortser från typ familjebilder som har ett annat värde Postad 10 February 2014 - 11:34 så insiktsfullt talat Petter Mina bilder från min första kompakta film och senare Ixus digitalkamera är de bilder jag skattar högst faktiskt... främst för att dom jämfört med mina bilder jag tar nu, har ett stort personligt värde i innehållet. sen att dom är sämre rent fototekniskt är en annan sak. Men jag är helt övertygad att om jag lämnar ifrån mig min utrustning och köper en billig snabbköps digitalkamera så tar jag bättre bilder nu än när jag började. Postad 10 February 2014 - 11:46
ja, nu är man mer inne själv och styr bilden och det hade man inte lärt sig på det sättet med de enklaste kompakterna. Sedan så blev det ändå ganska bra bilder från själva autofunktionen i kameran, men det var kanske tur att man lämna vissa saker till automatiken på den tiden (man visste nog inte bättre).
Kom ihåg att när jag kom in i detta forum den första tiden så fick jag helt tänka om efter att tidigare (med systemkameran) få ut maximalt skärpedjup i varje bild, oftast på f/11/f/16 Postad 10 February 2014 - 13:55
Nu blir jag nästan sugen på att börja ta med gamla Ixus 60 (6 Mpix!) i fickan när man går ut. Finns ju några guldkorn från tiden då man fotade med den gamle trotjänaren. Men nog kommer det säkert att kännas lite trist när man öppnar upp filerna i LR efter att man vant sig vid en annan kvalitet på bilderna.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |