Ja men det är väl inte Xbox Live. Tidigare sa de att Live enbart skulle fungera på de marknader de lanserade.
Så var det ja!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 16 August 2013 - 12:56
Så var det ja! Postad 16 August 2013 - 12:57
Är väl inte säkert du kan logga in med ditt svenska konto? Första gången du loggar in på en ny konsol så måste den ju ansluta till Xbox Live för att hämta din profil, är det då ett konto från ett land som inte stöds (än) så är det inte säkert att det fungerar. Tror man kommer vara tvungen att göra ett nytt konto eller ändra region på sitt nuvarande för få det att fungera. Postad 16 August 2013 - 13:04
cboat har postat ett läckt dokument från ms om import policy och region problem. Om den nu är 100% tillförlitlig. http://www.neogaf.co...ad.php?t=653023 Postad 16 August 2013 - 13:05 Har du rätt i Trams oavsett. Frågan är om en importerad box kan hämta day one patch? EDIT Bara av att skumma igenom dokumentet från cboat så förstår jag att många tycker det är krångligt att lansera multimediaprodukter i EU. Virrvarr och mishmash av valutor, moms och skatter och språk. Redigerat av Topper Harley 77, 16 August 2013 - 13:08. Postad 16 August 2013 - 13:16
Iom förseningen så känns det ju som att CBOAT hade rätt om yield problemen.
Postad 16 August 2013 - 13:24
Om det som står där stämmer så verkar det ju som att det kommer att fungera att logga in med sitt svenska konto, men för att handla på marketplace så behöver man ha en faktureringsadress i någon utav lanseringsländerna. Personligen tycker jag det verkar rätt osäkert med vilken funktionalitet man kan förvänta sig om man importerar och inte värt det för att ha konsolen några månader tidigare. Hade mest sett fram emot att kunna lira BF4 till hösten, men som lite plåster på såren kan man i varje fall föra över sina stats, unlocks och premium osv från 360 till one sen när den släpps.. Postad 16 August 2013 - 13:27
Så jäkla svårt är det inte. Tyska/Spanska/Italienska/Engelska/Franska så är du good to go i hela Västeuropa. Valutorna är inga större problem. Skatter och moms sköter den lokala importören. Allt via Live lär väl säljas från Luxemburg som alla andra, så bara 1 skatt där. Sen lär en del appar vara rotationslåsta, men hur svårt kan det vara? Det är 2013, det är inte så svårt att täcka stora delar av Europa. Postad 16 August 2013 - 13:37
Oj, såg inte att det hade blivit en ny sida med inlägg. Redigerat av SejLax, 16 August 2013 - 13:43. Postad 16 August 2013 - 14:36 Inte ens om man redan har MS-points på kontot? Eller blir dilemmat då att de konverterats till SEK? Postad 16 August 2013 - 16:24
Det är euro som gäller i eu! Nej det är det inte, du måste ha, pund, kronor mfl Bara 5(!) språk räcker för lanseringen! Jobbigt att påstå att det är barnvänligt när allt står på engelska. Nej nu har dom väl fått upp vanan och teknik underlättar men jämfört med us så är det ett ****.
Tror dilemmat är att din adress du uppger på billing.microsoft pekar på Sverige oavsett om du handlar med visa, kr, eller points Redigerat av Topper Harley 77, 16 August 2013 - 16:24. Postad 16 August 2013 - 16:39
Vet att det finns mer än Euro, men vad är problemet? Valutorna är knappast något problem. Den fysiska försäljningen sker av en importör och den digitala kommer troligen gå mot Luxemburg. Där kör de bara en valutasnurra på Live. Så vad är problemet med valutorna? Ja vill man att barn ska använda konsolen själva, då är det ett problem såklart. Men i övrigt så är dessa 5 good enough. Inte ofta man ser mjukvara portad till många fler språk när det gäller annan hemelektronik. Så ser varken valuta eller språk som något större hinder egentligen. Dock kan en tanke vara att de verkligen vill ha alt med röst, text och sånt på plats när den släpps och då krävs nog lite mer. Postad 16 August 2013 - 16:45 Om du säljer för en viss, inte tokhög, summa till ett enstaka land så SKA du betala det landets moms. Så svensk moms vid försäljning till Sverige/svenskar, i det här fallet. Postad 16 August 2013 - 18:45
Nej. Inte när du säljer mjukvara till privatpersoner inom EU. Momsen är i landet där köpet görs, lika så alla andra skatter. Därför ligger alla spelbolag på Malta och digital distribution ligger i Luxemburg. Postad 17 August 2013 - 12:37
Någon som vet något mer om importera och sedan lira online. Är sugen på att beställa från Tyskland jag med.
Jag spelar mestadels COD online. Man kan ju köpa och lira på 360n. Men man är ju tvungen att köpa Ghost sen när X1 väl kommer till Sverige. Köper man dock seasonPass till 360n så följer den med automatiskt till X1. Men det är ju surt att köpa samma spel 2 ggr. Så importera från Tyskland och lira COD direkt är ju bäst. Men funkar det att lira med sin profil online, det är frågan. Postad 17 August 2013 - 13:22
Har nu förbeställt på tyska MS.
Någon som har någon aning om X1 spel kommer att säljas i Sverige innan konsolen släppts? Om inte, vart är bästa stället att beställa spel ifrån? Postad 17 August 2013 - 13:42
Låter osannolikt att spelen skulle släppas till en icke släppt konsol. Amazon uk är nog ett säkert tips
Postad 17 August 2013 - 13:46
Tack Postad 19 August 2013 - 08:25
Ingen Cross chat mellan 360 & One. Men detta kanske tagits upp redan??
http://www.vg247.com...s-console-chat/ Postad 19 August 2013 - 09:28
Bra att man ser både 360 och One-kompisar på sin friends list och bra att man kan skicka meddelanden mellan varandra. Chat mellan konsollerna är väl skitsamma egentligen, man kan ju inte spela spel tillsammans ändå. Dessutom är det ju helt annan ljudkvalitet i chatten på One så det kan man ju förstå.
Postad 19 August 2013 - 16:09
Det är väl en av de bra funktionerna med party chat idag, att kunna snacka med folk som spelar andra spel. Postad 19 August 2013 - 18:32 Det mest självklara liret att ha digitalt så om så är fallet är det ju ett smart sätt att visa på fördelarna med digitala kopior av spel. Postad 19 August 2013 - 19:21
Ett riktigt bra move av MS isf. Det som behövs för att speeda up försäljningen i Europa. Postad 19 August 2013 - 19:24
Går ryktet att det gäller för alla Xbox One eller bara de som bokat innan förseningen?
Postad 19 August 2013 - 19:33 Visst det finns väl folk som kommer sitta på 360 länge än, så det är klart att det vore bra att kunna chatta mellan generationerna så att säga, men personligen blir det inget problem. Kompisarna kommer byta till One också. De få gånger jag eventuellt komme vilja chatta med nån som spelar 360 i framtiden blir nog inte många. Postad 19 August 2013 - 19:35
Alla enligt rykte. Är detta drn exklusiva saken som MS snackat om? Postad 19 August 2013 - 20:38 Hade varit en bra deal i EU, lägga till mervärde istället för att sänka priset.
Postad 20 August 2013 - 08:28
men suck Fifa liksom.. hade väl varit vettigt att ha ett par att välja mellan för mig som avskyr fifa
Postad 20 August 2013 - 08:29
Precis, de borde givit en värdecheck för valfritt spel istället. Högst hälften av kunderna är sugna på FIFA gissar jag. Postad 20 August 2013 - 08:47
Känner samma sak...hoppas helt klart på ett annat spel eller valmöjligheter. Postad 20 August 2013 - 10:24
Det spårade rätt rejält...
Larry Hryb @majornelson Xbox Independent Games program will have no Fees: no certification, no activation i kombo med.. Larry Hryb @majornelson Xbox Independent Games will have access Xbox One - Kinect, SmartGlass, Xbox Live, rich analytics, cloud EDIT: Kan iofs vara så att det inte stämmer eftersom... Larry Hryb @majornelson Phil Harrison is discussing the Independent Developers Program Nu kan du förboka Zartok... Larry Hryb @majornelson New Fable game: "Fable Legends" is coming to#XboxOne #Xboxgamescom Redigerat av Topper Harley 77, 20 August 2013 - 10:25. Postad 20 August 2013 - 10:39 Såg imorse att MS hade reggat fablelegends.com och blev lite glad. Ytterligare en anledning för mig att köpa nya Xboxen nästa år. Nu börjar det bli svårt för mig att välja vilken av de nya konsolerna jag skall köpa först. Postad 20 August 2013 - 11:02
FIFA 14 ingår för alla som förbeställer Xbox One i Europa. Betyder det att vi som bor i Sverige får två spel pga förseningen i kompensation?
Postad 20 August 2013 - 11:09 Larry Hryb @majornelson35m . @CallofDuty Ghosts will have dedicated servers on #XboxOne #Gamescom Kommer inte ghosts ha det på ps4, eller är det m$ som står för parken? Postad 20 August 2013 - 11:09 FIFA 14 ingår för alla som förbeställer Xbox One i Europa. Betyder det att vi som bor i Sverige får två spel pga förseningen i kompensation? Kompensationsspelet är *trummvirvel* FIFA 2014! (men oroa dig inte, MS kommer göra en 180 på det efter nyår) Postad 20 August 2013 - 11:15
Ska bli intressant att se helt klart om det även blir så på PS4. En helt klart avgörande bit när det gäller spelupplevelsen online.
Mmm...tyckte de kunde vara lite mer tydliga där... Postad 20 August 2013 - 11:19
Det är ju MS s.k cloud som verkar stå för fiolerna i det här fallet enligt activision. Vore ju en tämligen meningslös nyhet om PS4 också kommer ha dedikerade servers fast det återstår ju att se. Exakt sånt här är ju guld för oss som gillar MP och hatar host-advantage som är i vart och vartannat spel. Postad 20 August 2013 - 11:47 Ja fy fan vad kul att få det här bekräftat. Det här borde göra cod till ett mycket bättre spel. De sista åren har jag tröttnat totalt. Hoppas att PS inte får dedikerade servrar. Xbox behöver en tydlig fördel att peka på. Postad 20 August 2013 - 11:56
Vad omtänksam du är om alla playstationspelare, ha ha... Postad 20 August 2013 - 12:05
Fan, Xbox One växte en hel del i mina ögon nu.
Ryse ser mycket mer intressant ut nu, ser ruskigt storslaget ut: http://www.youtube.c...8bWXUo_o#at=106 Detta och Indieprogrammet är ytterst intressant. Håller vi reserverad till Fable, ändå bara CGI trailer. Kinect imponerar inte än..... Postad 20 August 2013 - 12:12
Nej, Ryse verkar vara värsta skräpet. Titanfall ser däremot snorkul ut. Hoppas på mer gameplay under Gamescom. Microsoft är verkligen på offensiven nu. Kul.
Postad 20 August 2013 - 12:23 Jag är åtminstone ärlig... Edit: Har du inte hört artilleriet och bombplanen?! Detta är ett konsollkrig. Jag har spenderat sommaren med att lyfta fram Xbox Ones fördelar upp genom dimman av skitsnack. Det vore skönt om MS skickar sin första rejäla käftsmäll i form av fler dedikerade servrar. Och angående min skadeglädje; CoD har klarat sig utan dedikerade servrar hittills så varför skulle det vara så hemskt om den ena konsollen blir utan i några år till? Xbox har dedikerade servrar i Ghosts. PS4 har snabbare hårdvara. Det vore väl rättvist? Redigerat av SejLax, 20 August 2013 - 12:39. Postad 20 August 2013 - 12:27
OK, men jag fattar ändå inte varför du vill att multiplayer skall vara dåligt på PS... Strunt samma. Det är verkligen tydligt att en huvudstrategi för XBOX är att köpa exklusivt innehåll samt tidsfördelar till många av multiplatformspelen. COD, FIFA, The Division.... Redigerat av hassesolo, 20 August 2013 - 12:29. Postad 20 August 2013 - 12:40
Gratis Fifa, dedikerade servrar på ghosts och fortsatt dlc (tids)exklusivitet på div spel kommer nog resultera i att slaget om eu inte är över.
Fattas bara att dom gör en 180 tillbaka till family sharing Postad 20 August 2013 - 12:43 Jag la till några rader i mitt inlägg. Jo, det där med tidsexklusivitet tycker jag är ganska fult spel. Och samtidigt så vettefan om det gör nån större skillnad egentligen. Det brukar ju bara handla om några veckor eller max ett par månader ändå väl? Det skulle inte betyda ett skit för mig om PS fick DLC några veckor tidigare. Fast, om jag tänker lite längre. Har man både PS och Xbox hemma så köper man kanske CoD på den konsoll som får DLC först, kanske. Om man gillar båda konsollerna så varför inte. Postad 20 August 2013 - 13:26 Näe, jag tror inte heller att tidsexklusivitet (puh...) är avgörande för ett val av vilken konsoll man ska köpa, själv bryr jag mig inte. Däremot är det irriterande om en konsoll för ett innehåll en tid före den andra, men inget mer... 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |