Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4051

Postad 11 January 2018 - 08:31

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 0

Om alla skulle köra elbil, är det sannolikt då att alla slipper fordonsskatten?

Nej, då skulle staten gå i konken ganska snart  ;)



#4052

Postad 11 January 2018 - 09:20

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Om alla skulle köra elbil, är det sannolikt då att alla slipper fordonsskatten?

Precis som föregående talare skriver, de kommer att införas kilometerskatt och någon form av drivmedelsskatt på elen, km priset kommer sannolikt motsvara vad det kostar med bensin/diesel idag, risken är väl mest att även hushållselen kommer bli lika dyr, om staten tycker att det är för krångligt att särskilja på vår elförbrukning i hemmet framöver...

 

Besten skall födas och den blir hungrigare och hungrigare...   :)

 

EK



#4053

Postad 11 January 2018 - 09:22

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Om alla skulle köra elbil, är det sannolikt då att alla slipper fordonsskatten?

 

Haha... det där var lite väl naivt! ;)

Det system vi har nu är bara en typ av subvention för att få folk att byta till ett naturvänligare alternativ. Så fort "nog många" gått över till "miljöbilar" så kommer man börja beskatta dessa bilar hårdare för att kompensera upp intäkterna. Men hur och var man lägger skatten får framtiden utvisa. För skatt kommer vi alltid få betala oavsett vilka bilar vi kör, på gott och ont!



#4054

Postad 11 January 2018 - 09:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Om alla skulle köra elbil, är det sannolikt då att alla slipper fordonsskatten?

 

Kommer sannolikt ersättas av en kilometerskatt eller liknande, syftet är ju att beskatta "smutsiga" bilar högre än "renare" bilar. Så ja, fordonsskatten som den ser ut idag kommer man att slippa (finns ju iof begränsningar i hur mycket energi som får förbrukas när det gäller elbilar). Om alla skulle gå över till att köra elbilar så skulle staten tappa 50 miljarder i skatteintäkter.

 

Om alla skulle köra elbil, är det då sannolikt att alla slipper bensin/dieselskatten? Givetvis så behöver man inte skatta för bensin/diesel om man kör med eldrift, sen kommer ju säkerligen energiskatten att förändras alternativt om man bakar in allt i en kilometerskatt.


Redigerat av lobo, 11 January 2018 - 09:36.


#4055

Postad 11 January 2018 - 09:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4142 inlägg
  • 0

Haha... det där var lite väl naivt! ;)

 

Ja, så naviv är jag inte. ;)



#4056

Postad 11 January 2018 - 10:17

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 1

Vägskatten kommer nog förändras ganska drastiskt i framtiden. För även om du kör elbil så behöver vi ju alla vägar att köra på.

Staten är ganska duktiga på att rita om skattkartan från år till år, så tror ingen av oss behöver vara oroliga för att vi kommer betala för lite i skatt!



#4057

Postad 11 January 2018 - 11:01

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Vägskatten kommer nog förändras ganska drastiskt i framtiden. För även om du kör elbil så behöver vi ju alla vägar att köra på.

Staten är ganska duktiga på att rita om skattkartan från år till år, så tror ingen av oss behöver vara oroliga för att vi kommer betala för lite i skatt!

 

Ta bara det där med att trängselavgifterna nu räknas med i förmånsvärdet, var är problemet liksom, staten har ju fått in trängselavgifterna oavsett vem som betalar dem, att nu företaget gör det som en förmån och det är "orättvist" för de som inte får det är för mig inget argument att förmånsbeskatta just trängselavgifter... men sen har vi ett skattesystem som bygger på "orättvist" parametern rent generellt  :) . Jag inser att jag är balanserar vad forumreglerna tillåter gällande politik här...

 

Jag har ett klockrent exempel inom vår familj på detta som innefattar både skola och vård med infallsvinkeln vad får (eller inte får)  vi för välfärd med tanke hur mycket jag och min familj fyller på kommunala och statliga "välfärdskassan" varje månad... men det är en helt egen tråd det, men summerat så har vi "fel" socioekonomisk-profil för att få ta del av vad som erbjuds inom "välfärden"  :)

Sorry för OT

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 11 January 2018 - 11:05.


#4058

Postad 11 January 2018 - 11:11

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Mer skatt är bra!

#4059

Postad 11 January 2018 - 16:02

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Ska byta min V90 D3 AWD de närmsta dagarna mot Kia Optima SW PHEV.
Kör på Volvon men ta T4 är mitt tips, jag är nöjd med Volvon efter ett år och 1600 mil. Det som varit problem är dålig karosspassning och buggar i mjukvarorna.
D3 AWD är för övrigt enormt bränslesnål på långresor, går lätt att köra på 0,45 på landsväg och faktiskt 0,50 på motorväg.
T4 är nog betydligt törstigare men roligare så det hänger nog på hur du ska använda den vad som är bäst.

Trevligt att läsa att du i det stora hela är nöjd. T4 är jag nog spekulant på. Ska testa Passat nästa vecka, lite nyfiken på Gte, skulle åka både billigt och miljövänligt till stor del då jag ka ladda även på jobbet.
Men väldigt förtjust i Volvon

#4060

Postad 13 January 2018 - 04:00

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Varit ut och kikat på bilar idag.

Snart dags att lämna tillbaka leasing bilen så kikar runt för att se vad man fastnar för.

Var på MB åf och kikade på CLA som dom ett par av hemma bla en AMG.

Men den gick bort för jag kom inte ens in i baksätet.  :)

Hur fan tänkte dom där.

Har ju en rätt orörlig rygg tyvärr men det var helt omöjligt att komma in i baksätet på vanligt vis.

Så vi drog vidare och hamnade på Subaru ÅF och där blev jag väldigt förtjust i den nya XV.

Provkörde båda bensin alternativen idag och den på 156hk var riktigt trevlig.

Gillade bilen överlag och den är ett rejält kliv framåt mot förra modellen.

Så den ligger väldigt bra till när det blir dags hos både mig och sambon.

 

https://lpaventure.c...it-tires-wheels

 

liftkit_subaru_crosstrek_2018_2_1024x1024.jpg?v=1501286273



#4061

Postad 13 January 2018 - 09:59

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2625 inlägg
  • 0

Varit ut och kikat på bilar idag.

Snart dags att lämna tillbaka leasing bilen så kikar runt för att se vad man fastnar för.

Var på MB åf och kikade på CLA som dom ett par av hemma bla en AMG.

Men den gick bort för jag kom inte ens in i baksätet.  :)

Hur fan tänkte dom där.

Har ju en rätt orörlig rygg tyvärr men det var helt omöjligt att komma in i baksätet på vanligt vis.

Så vi drog vidare och hamnade på Subaru ÅF och där blev jag väldigt förtjust i den nya XV.

Provkörde båda bensin alternativen idag och den på 156hk var riktigt trevlig.

Gillade bilen överlag och den är ett rejält kliv framåt mot förra modellen.

Så den ligger väldigt bra till när det blir dags hos både mig och sambon.

 

https://lpaventure.c...it-tires-wheels

 

 

 

Cool, den ser lite "off-roadig" ut   :)



#4062

Postad 13 January 2018 - 10:11

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 1
Finns endast två katergorier människor som är ursäktade att åka Subaru, norrlänningar och hästfolk ;)

Redigerat av lobo, 13 January 2018 - 10:11.


#4063

Postad 13 January 2018 - 15:09

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Hästfolk är inte ursäktade nånting! ;)

Med tanke på att 75% av familjen är scouter och den andra 25% airsoftare så blir det ganska många turer i skogen.



#4064

Postad 13 January 2018 - 15:16

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 1

Finns endast två katergorier människor som är ursäktade att åka Subaru, norrlänningar och hästfolk ;)


Eller om man vill ha en bil tillverkad i Japan, av japaner samt med japansk kvalitetsfilosofi. :)

#4065

Postad 13 January 2018 - 15:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

5 minuters laddning, gött :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=mPCr_U9uFEY


Redigerat av mcmike, 13 January 2018 - 15:50.


#4066

Postad 13 January 2018 - 15:49

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Finns endast två katergorier människor som är ursäktade att åka Subaru, norrlänningar och hästfolk ;)


+1. :)

#4067

Postad 13 January 2018 - 15:53

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Eller om man vill ha en bil tillverkad i Japan, av japaner samt med japansk kvalitetsfilosofi. :)


Då tar jag hellre tysk bil tillverkad i tyskland med tysk kvalitetsfilosofi :)

#4068

Postad 13 January 2018 - 16:10

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Eller om man vill ha en bil tillverkad i Japan, av japaner samt med japansk kvalitetsfilosofi. :)

Ja det är ju det som lockar också!

Sen ligger Subaru alltid i topp bland nöjda kunder.

 

Då tar jag hellre tysk bil tillverkad i tyskland med tysk kvalitetsfilosofi :)

Tysk kvalitet finns inte längre. ;)



#4069

Postad 13 January 2018 - 16:13

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Ja det är ju det som lockar också!
Sen ligger Subaru alltid i topp bland nöjda kunder.


Tysk kvalitet finns inte längre. ;)

Inte japansk heller tyvärr

Redigerat av mikkiz, 13 January 2018 - 16:14.


#4070

Postad 13 January 2018 - 16:26

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jag äger två bilar. En tysk och en japansk. skulle jag vara tvungen att göra mig av med en av dom hade den tyska lämnat mitt hem utan att jag ens blinkade.. Då är den ändå 7 år nyare.. 
Men jag kan tänka mig att vissa skulle göra tvärt om.. Bilen är vad man själv gör den till. Sen går det oftast inte att jämföra ens två lika dana bilar..  

De här diskussionerna om märken brukar sällan ta slut så för att försöka få er att tänka på annat. Vad tycker ni om den stackars mustangen som fick lämna oss för att den hade synts på film?



#4071

Postad 13 January 2018 - 17:15

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Inte japansk heller tyvärr

Där har du tyvärr fel!


Jag äger två bilar. En tysk och en japansk. skulle jag vara tvungen att göra mig av med en av dom hade den tyska lämnat mitt hem utan att jag ens blinkade.. Då är den ändå 7 år nyare.. 
Men jag kan tänka mig att vissa skulle göra tvärt om.. Bilen är vad man själv gör den till. Sen går det oftast inte att jämföra ens två lika dana bilar..  

De här diskussionerna om märken brukar sällan ta slut så för att försöka få er att tänka på annat. Vad tycker ni om den stackars mustangen som fick lämna oss för att den hade synts på film?

Varför lämna för att den har setts på film?



#4072

Postad 13 January 2018 - 17:23

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 2

Ang tillverkningsland så är det idag en heltidssysselsättning att hålla kolla på vad en bil är tillverkat även om märket är svenskt, tyskt, amerikanskt, japanskt, koreanskt...

Ta KIA, designade i Tyskland och byggda i Östeuropa.är det en koreansk eller tysk bil? BMW designad i Kalifornien och byggd i Spartanburg, SC (flertal X-modeller), är det en tysk eller amerikansk bil?

 

Eller dieselmotorn som under Ford tiden hos Volvo Cars hette D2, den Fordmotorn satt i 21 olika bilar/märken (inte bara Ford och Volvo Cars utan även PSA och några till...

 

Det är som med all annan elektronik, Designed by Apple in Calfornia (build in PRC)... kan vi acceptera det på en telefon för >10 KSEK så varför inte för en bil... 

 

EK



#4073

Postad 13 January 2018 - 17:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Gissar på att han menar denna
https://www.expresse...00-ska-skrotas/

Jag gillar dragrace men avskyr streetrace. Dock är det tvärlarvigt att den ska skrotas!

#4074

Postad 13 January 2018 - 17:30

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Där har du tyvärr fel!


Har du svårt å acceptera att jag inte tycker det?

#4075

Postad 13 January 2018 - 17:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Har du svårt å acceptera att jag inte tycker det?

Som vanligt skriver du så att dina subjektiva åsikter kan tolkas som objektiv fakta.

#4076

Postad 13 January 2018 - 17:37

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Som vanligt skriver du så att dina subjektiva åsikter kan tolkas som objektiv fakta.


Ja å du ska gnälla som vanligt. Väx upp

#4077

Postad 13 January 2018 - 17:40

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Ja å du ska gnälla som vanligt. Väx upp

Och du tycker att du visar på en hög mognadsgrad med det inlägget?
Har du problem med att argumentera och tar allt personligt så kanske du ska hålla dig till Flasback istället.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 13 January 2018 - 17:41.


#4078

Postad 13 January 2018 - 17:44

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Och du tycker att du visar på en hög mognadsgrad med det inlägget?
Har du problem med att argumentera och tar allt personligt så kanske du ska hålla dig till Flasback istället.


Ja å hur moget va det här menar du? Herregud!

#4079

Postad 13 January 2018 - 18:08

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Gissar på att han menar denna
https://www.expresse...00-ska-skrotas/

Jag gillar dragrace men avskyr streetrace. Dock är det tvärlarvigt att den ska skrotas!

Precis den. Men den har redan skrotats.



#4080

Postad 13 January 2018 - 19:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Min nya Kia är i vart fall tillverkat i Sydkorea.

Slå upp bilnummer på car.info så ser ni tillverkningsland.

#4081

Postad 13 January 2018 - 19:28

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Min nya Kia är i vart fall tillverkat i Sydkorea.

Slå upp bilnummer på car.info så ser ni tillverkningsland.

Hade aldrig hört talas om den sidan. Men slog min egen bil och där fanns väldigt mycket info.. dock inte tillverkningsland på min men däremot kunde jag kolla alla andra bilar av samma modell i sverige på karta och det var ju lite spännande. pricken på kartan för min bil stämde på millimetern känns ju tryggt. Jag är inte rädd för att någon ska komma och stjäla min bil men kan tänka mig att det finns folk som är rädda för det. Nu vet jag iaf var de andra är som jag aldrig lyckats se.



#4082

Postad 13 January 2018 - 19:45

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Min nya Kia är i vart fall tillverkat i Sydkorea.

Slå upp bilnummer på car.info så ser ni tillverkningsland.

Vad har du för modell?
Trodde Kia byggde nästan alla Europa-bilar i Slovakien.

#4083

Postad 13 January 2018 - 20:27

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Gissar på att han menar denna
https://www.expresse...00-ska-skrotas/

Jag gillar dragrace men avskyr streetrace. Dock är det tvärlarvigt att den ska skrotas!

 

Hela den historien verkade ju helt galen. :(

Har du svårt å acceptera att jag inte tycker det?

Inte det minsta men som sagt du har fel! ;)
 

 

Kan bara säga att det är ett japanskt märke som har bäst kvalitet i världen som alla jämför sig och vill efterlikna mer säger jag inte.


Redigerat av Turtle, 13 January 2018 - 20:31.


#4084

Postad 13 January 2018 - 20:52

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Hela den historien verkade ju helt galen. :(
Inte det minsta men som sagt du har fel! ;)


Om du menar att ta sig från A till B så visst.
Men kvalitet är så mycket mer....
Du får ha din åsikt. Det accepterar jag. Om jag får ha min.
Om man tar tex toyota. Haft ett par byggda på 80 och 90 talet...å dom bara gick å gick.
Tyvärr tycker ja inte de e lika felfria idag. Dom e fortf bra, missförstå mig inte.
Men jag ger mig nu....lika bra så det inte urartar som vanligt med fanboys :)

#4085

Postad 13 January 2018 - 20:54

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Om du menar att ta sig från A till B så visst.
Men kvalitet är så mycket mer....
Du får ha din åsikt. Det accepterar jag. Om jag får ha min.
Om man tar tex toyota. Haft ett par byggda på 80 och 90 talet...å dom bara gick å gick.
Tyvärr tycker ja inte de e lika felfria idag. Dom e fortf bra, missförstå mig inte.
Men jag ger mig nu....lika bra så det inte urartar som vanligt med fanboys :)

Ingen fara på taket bara roligt att slänga käft lite med glimten i ögat. ;)
Och tro inte att jag inte gillar tyska bilar för det gör jag.

Älskar BMW helst från 80talet. :)



#4086

Postad 13 January 2018 - 20:59

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Ingen fara på taket bara roligt att slänga käft lite med glimten i ögat. ;)
Och tro inte att jag inte gillar tyska bilar för det gör jag.
Älskar BMW helst från 80talet. :)

👍 på den :)
Håller med. Kul! Kommer alltid finnas olika åsiker. Men tråkigt vore väl annars

Redigerat av mikkiz, 13 January 2018 - 21:00.


#4087

Postad 13 January 2018 - 21:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10392 inlägg
  • 0
Jag har haft en billig KIA i sex år och den har fungerat helt felfritt. Kvalitet är inte det samma som kvalitetskänsla.

#4088

Postad 13 January 2018 - 23:04

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Vad har du för modell?
Trodde Kia byggde nästan alla Europa-bilar i Slovakien.


Optima laddhybrid.
Står att den tillverkades i sydkorea.
Tillverkningsland har stämt på alla mina bilar, Sverige, USA och Sydkorea.

#4089

Postad 14 January 2018 - 15:52

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om nya T-roc då?

Bifogad fil(er)



#4090

Postad 14 January 2018 - 16:13

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Snygg!

#4091

Postad 14 January 2018 - 16:40

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Den ser helt ok ut. Har inte kollat priset men förhoppningsvis billigare än xc40 som verkar bli på tok för dyr.

#4092

Postad 14 January 2018 - 17:01

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Den ser helt ok ut. Har inte kollat priset men förhoppningsvis billigare än xc40 som verkar bli på tok för dyr.


209.000kr lanseringspris med 115hk motorn

#4093

Postad 14 January 2018 - 17:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0
Var ut och åkte med polarn i veckan T-rocken, en liten gocart med den stora motorn😊 Han beställde en direkt, slutpris med auto/bensin 190hk ca 340tkr! Kampanj nu så vinterdäcken fick han gratis eller inte😁

Redigerat av mcmike, 14 January 2018 - 17:06.


#4094

Postad 14 January 2018 - 17:07

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Var ut och åkte med polarn i veckan T-rocken, en liten gocart med den stora motorn Han beställde en direkt, slutpris med auto/bensin 190hk ca 340tkr! Kampanj nu så vinterdäcken fick han gratis eller inte

Phuuh 340tkr. Då vare inte billigt längre :)
Men den e rätt tuff tycker jag.
Fattar dock inte vad dom gör med stolarna i vag bilar. Så grymt obekväma, iaf för mig.
Men det kanske e för man e bortskämd med E klassens stolar :)

Redigerat av mikkiz, 14 January 2018 - 17:11.


#4095

Postad 14 January 2018 - 17:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Volvo och Mercedes gör grymt sköna stolar.

 

Touranen har jag suttit bra i pga höjden, annars hade det inte fungerat.

Stolarna i den Passat GTE jag väntar på var riktigt nice.



#4096

Postad 14 January 2018 - 17:17

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Den ser helt ok ut. Har inte kollat priset men förhoppningsvis billigare än xc40 som verkar bli på tok för dyr.

 

 

209.000kr lanseringspris med 115hk motorn

 

 

Var ut och åkte med polarn i veckan T-rocken, en liten gocart med den stora motorn Han beställde en direkt, slutpris med auto/bensin 190hk ca 340tkr! Kampanj nu så vinterdäcken fick han gratis eller inte

 

XC40 lanserades enbart med 190hk bensin eller diesel samt AWD och mer mindre maxutrustade Momentum-Intro paket. Iofs är fortfarande T-rocken billigare vid 340 KSEK också men inte lika stort glapp... 

 

EK



#4097

Postad 14 January 2018 - 17:23

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Volvo och Mercedes gör grymt sköna stolar.
 
Touranen har jag suttit bra i pga höjden, annars hade det inte fungerat.
Stolarna i den Passat GTE jag väntar på var riktigt nice.


Okej har inte testat alla stolar säkert. Finns väl flera olika?
Ska till vag imorrn å kika på t roc tänkte jag :)

#4098

Postad 14 January 2018 - 19:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

XC40 lanserades enbart med 190hk bensin eller diesel samt AWD och mer mindre maxutrustade Momentum-Intro paket. Iofs är fortfarande T-rocken billigare vid 340 KSEK också men inte lika stort glapp... 

 

EK

 

...och Volvo ska komma med andra motor- och drivningsalternativ när som helst på XC40 (läs: framhjulsdrift och bl a D3). 



#4099

Postad 14 January 2018 - 19:56

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

...och Volvo ska komma med andra motor- och drivningsalternativ när som helst på XC40 (läs: framhjulsdrift och bl a D3).


Jo, men även den blir enligt rykten förvånansvärt dyr för att vara en bil i den klassen.

#4100

Postad 14 January 2018 - 20:00

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
296tkr för t3 kinetic? Stämmer det?




Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.