Hej
Vilken ska man välja OLED55C7V eller B7V?
Tack på förhand
Korven
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 05 February 2018 - 19:11
Men jag tror inte det spelar någon roll,
Är grymt nöjd med c7:an annars,svärtan är fantastisk,
Postad 05 February 2018 - 22:11
Hej
Tack på förhand
Korven
Beror på vilken fot/ram DU gillar och vilket pris du får dem för - finns inget rätt eller fel här
Postad 05 February 2018 - 22:15
Alla har Vesafäste...men det är inte säkert det är samma mått mellan skruvarna. Jag fick byta väggfäste när jag bytte från min 55 tums LED LG till en 55 tums B7.
Inte W modellerna.
VESA hålbilden (normalt i jämna 100mm) framgår på LGs hemsida för varje modell.
Postad 06 February 2018 - 08:45
Postad 06 February 2018 - 09:02
Ni som tittar på Altered Carbon, upplever ni posterisering alldeles för ofta i ljusa backgrund? TV eller material?
Har sett första avsnittet så långt, men inte reagerat på posterisering. Har du nåt specifikt avsnitt + tidpunkt så kan man kika.
Postad 06 February 2018 - 09:06
Hej
Design skiljer, fot och ram (silverkant på B7). Bild- och ljudkvaiteten är identisk med B7.
Bildkvaliteten är också densamma i modellerna över, men f.o.m E7 och uppåt skiljer det i högtalare och ljudteknik.
Postad 06 February 2018 - 09:24
Postad 06 February 2018 - 20:48
Sitter på ca 3.2m avstånd och idag känns 55 skönt men samtidigt sugen på 65. Just nu är 55:an slut på stora butikerna men verkar komma in till helgen åtminstone på Elgiganten. Den större finns i lager överallt.
Blir mycket blandat med TV, Netflix och annan film.
Postad 06 February 2018 - 20:55
Sitter på 2,8m och där är 65 bra och 55 skulle kännas litet men allt handlar om behov och plånbok ![]()
Postad 06 February 2018 - 22:11
Alright, i värsta fall får man byta ner sig helt enkelt.Sitter på 2,8m och där är 65 bra och 55 skulle kännas litet men allt handlar om behov och plånbok
👍🏻65 utan tvivel. Hands down.
Hoppas man får in en 65:a i V70:n 😃
Redigerat av ante_ante, 06 February 2018 - 22:21.
Postad 07 February 2018 - 08:26
Blir jättebra, men det är väl en fråga vad man vill lägga,
Det är ju en viss prisskillnad,
Postad 07 February 2018 - 08:47
Hoppas man får in en 65:a i V70:n
Haha hur fan visste du att jag har v70? Stalker! ![]()
Postad 07 February 2018 - 12:20
Men jeg har faktisk det också. Har tänkt lite på det då jag också ska köpa 65, men är det helt uteslutet att köra med den snett typ 45-grader.
Redigerat av Demon Slayer, 07 February 2018 - 12:21.
Postad 07 February 2018 - 14:21
Postad 07 February 2018 - 15:03
Finns inga "speciella" HDMI-kablar. Så länge den är märkt "high speed" så ska den klara alla standards som innefattas idag.
Sen kan kvaliteten på kabeln vara undermålig, med då beror det på att kabeln är skit och inte levererar vad den borde.
Nästa år kommer väl produkter som kan köra features från HDMI 2.1, med högre upplösning (8K+), frekvenser m.m. Det kan göra att kablarna faller ur, men det KAN också gå om man har tur. Kablarna för detta kommer vara märkta Ultra High Speed och klarar upp till 48 Gbps. Men det är inget som LG OLED 2018 stödjer. Kanske att det kommer stöd för det i nästa års TV'ar. Då skulle man i teorin kunna köra konsoller i 4K i högre refreshrate än 60 Hz. Nice.
Postad 07 February 2018 - 15:52
Finns inga "speciella" HDMI-kablar. Så länge den är märkt "high speed" så ska den klara alla standards som innefattas idag.
Sen kan kvaliteten på kabeln vara undermålig, med då beror det på att kabeln är skit och inte levererar vad den borde.
Nästa år kommer väl produkter som kan köra features från HDMI 2.1, med högre upplösning (8K+), frekvenser m.m. Det kan göra att kablarna faller ur, men det KAN också gå om man har tur. Kablarna för detta kommer vara märkta Ultra High Speed och klarar upp till 48 Gbps. Men det är inget som LG OLED 2018 stödjer. Kanske att det kommer stöd för det i nästa års TV'ar. Då skulle man i teorin kunna köra konsoller i 4K i högre refreshrate än 60 Hz. Nice.
God bless, tack! Vad är rimligt att betala för en kabel? 0,5-1M!
Postad 07 February 2018 - 16:00
Så korta kablar är sällan några problem att köra med sämre kvalitet. Kjell & Co tar 99 kr för 1 m t.ex.
Ska man över 2-3 meter så bör man börja kolla på lite bättre kablar kanske. Men, det finns inget "funkar dåligt" när det gäller digitala kablar. Antingen funkar dom, eller så funkar dom inte. Så om din funkar, så blir inget bättre med en dyrare.
Men som sagt ju längre kabel ju större krav på den.
Postad 07 February 2018 - 18:02
Postad 07 February 2018 - 19:21
Men jeg har faktisk det också. Har tänkt lite på det då jag också ska köpa 65, men är det helt uteslutet att köra med den snett typ 45-grader.
Enligt LG ska kartongen vara 97 hög och jag mätte mitt bagage som är typ 110 på smalaste stället så bör gå att bara skjuta in den. På fredag ska de handlas 😃
Postad 07 February 2018 - 20:42
Då kan vi köpa 77 då!
Vore nåt, ska till MM och kika innan jag bestämmer mig. 8000 i skillnad ändå som man kan ha kul för. Kanske köpa en spelkonsoll 🎅🏻
Postad 07 February 2018 - 21:30
Håller på att bli galen när jag tittar på tv via dvb-t i tv så hittar jag inget sätt att välja info så att det kommer fram info ruta längst ned där man ser vad programmet heter samt hur långt det är kvar.
I manualen så finns det referens till två olika layouter. Min Magic Remote saknas info knappen har en live zoom knapp istället.
Känns det är något jag missar jag vill inte ladda hela programguiden.
Med vänlig hälsning, Joacim Wall
Postad 09 February 2018 - 17:31
Hej
Håller på att bli galen när jag tittar på tv via dvb-t i tv så hittar jag inget sätt att välja info så att det kommer fram info ruta längst ned där man ser vad programmet heter samt hur långt det är kvar.
I manualen så finns det referens till två olika layouter. Min Magic Remote saknas info knappen har en live zoom knapp istället.
Känns det är något jag missar jag vill inte ladda hela programguiden.
Med vänlig hälsning, Joacim Wall
Prova trycka mittknappen så kommer det upp något längst upp till vänster och så klickar du på den en gång så får du upp info.
Postad 09 February 2018 - 19:03
Postad 10 February 2018 - 16:30
Postad 10 February 2018 - 23:39
Nu har jag köpt en LG B7. Har en Yamaha RX-V779 där jag kopplar i en ATV4K och en VU+ solo och XBOX ONE. Men jag får inte HDR att fungera på ATV4K om jag kopplar genom förstärkaren. Funderar på om man skulle koppla enheterna in i tvn och sen bara köra en optisk kabel till förstärkaren. Då får jag HDR på ATV4, men tappar man nåt i ljud? Har inte hunnit jämföra bilden på netflix apparna så mycket, ATV4 vs LG.
Postad 11 February 2018 - 09:16
Nyköpt 65” vad rekommenderar ni för väggfäste? Vill ha ett fast och låg utbyggnad
Kör detta till min 65"! Smidigt och lätt att sätta upp, följer med olika distanser för avståndet till väggen ![]()
https://www.elgigant...-med-vattenpass
Postad 11 February 2018 - 10:01
Tumregeln är: är det en glasskiva och TVn är större än 32 tum skall den helst stå upp. På B7 är det en plastskiva så den kan fraktas liggande....men kör inte rally utan lite försiktigt.Men jeg har faktisk det också. Har tänkt lite på det då jag också ska köpa 65, men är det helt uteslutet att köra med den snett typ 45-grader.
Tillverkarna rekomenderar att de fraktas stående...men mer som en säkerhetsåtgärd vid slarviga transporter.
Några av LGs OLED har glasskiva och de skall fraktas stående.
Postad 11 February 2018 - 10:06
Velar mellan lcd 65” och oled 65”. I nuläget kan jag inte motivera att oled kostar många tusen mer. Oled har sina fördelar och nackdelar gentemot lcd.
Postad 11 February 2018 - 10:57
Vad tror ni om prisutv på b/c7 nu under våren? Tänker framförallt på 65”. Bör väl gå ner? Alla verkar ha fulla lager om man nu ska lita på deras saldo.
Velar mellan lcd 65” och oled 65”. I nuläget kan jag inte motivera att oled kostar många tusen mer. Oled har sina fördelar och nackdelar gentemot lcd.
Samma som mig då , kommer aldrig kunna bestämma mig.
Vilka andra lcd tv har du kollat in? förutom Lg :s oled?
Postad 11 February 2018 - 11:16
Är intresserad av sony xe9005. Den kostade förra veckan 14990kr, men missade den kampanjen. Även xe9305 är av intresse, men tycker 17990kr är liiite för mycket.Samma som mig då , kommer aldrig kunna bestämma mig.
Vill kanske egentligen köpa en oled, men inte för de pengarna. Sen är jag allergisk mot banding som 65” oled verkar lida av. Visst lcd har ju också sina defekter men då är det betydligt mindre pengar.
Postad 11 February 2018 - 11:20
Vad tror ni om prisutv på b/c7 nu under våren? Tänker framförallt på 65”. Bör väl gå ner? Alla verkar ha fulla lager om man nu ska lita på deras saldo.
Samma som mig då , kommer aldrig kunna bestämma mig.
Jag hade faktiskt en riktigt bra LCD innan jag köpte min B7a. Det jag verkligen uppskattar och tycker är så läckert med OLED är den absoluta svärtan. Jag kan INTE gå tillbaka till LCD igen, så är det bara. Samsungs QLED är väldigt nära...men ändå inte eftersom jag får känslan av "to mutch" när jag jämför.
Det är svårt att förklara vad som är skillnaden egentligen...men framförallt är det svärtan som ger en underbar bild.
Det blev en 55a denna gången, men nästa gång blir det minst 65.
Postad 11 February 2018 - 11:31
Förstår att svärtan är den stora skillnaden och en qled är inte ett alternativ när det nästan kostar samma.Jag hade faktiskt en riktigt bra LCD innan jag köpte min B7a. Det jag verkligen uppskattar och tycker är så läckert med OLED är den absoluta svärtan. Jag kan INTE gå tillbaka till LCD igen, så är det bara. Samsungs QLED är väldigt nära...men ändå inte eftersom jag får känslan av "to mutch" när jag jämför.
Det är svårt att förklara vad som är skillnaden egentligen...men framförallt är det svärtan som ger en underbar bild.
Det blev en 55a denna gången, men nästa gång blir det minst 65.
Hade jag varit intresserad av 55” hade jag för längesedan köpt en b7. Men eftersom min nuvarande lcd är 55” blir det ganska ”tråkigt” att köpa samma storlek. Tyvärr är 65” väldigt mycket dyrare än 55” och jag känner att priset är för högt. Skiljer ju ca 7-8 tusen mellan 55”-65”, lite väl stor prisskillnad. Därav mitt intresse för en bra 65” lcd.
Har tänkt att ha min nästa tv i minst fem år (min nuvarande är sex år) och vill då köpa en storlek som känns bra länge. Tyvärr känns 55” litet redan.
Redigerat av magnus76, 11 February 2018 - 11:33.
Postad 11 February 2018 - 12:19
Jag tänker att då alla har sina problem idag så kanske man ska lägga ner dom "ha teven i 5 år"-tankarna.
Jag har lust att se om LGs 8-gen är bättre och då kanske jag kan gå den vägen, men plan B är att bara köpa den billigaste Oled 65" som jag får tag i, begagnad eller ny skit samma bara få in en ok oled i vardagsrummet och så ta det lite lugnt. Så köpa en perfekt när den tid kommer.
Postad 11 February 2018 - 12:26
Kommer aldrig komma en tid som är perfektJag tänker att då alla har sina problem idag så kanske man ska lägga ner dom "ha teven i 5 år"-tankarna.
Jag har lust att se om LGs 8-gen är bättre och då kanske jag kan gå den vägen, men plan B är att bara köpa den billigaste Oled 65" som jag får tag i, begagnad eller ny skit samma bara få in en ok oled i vardagsrummet och så ta det lite lugnt. Så köpa en perfekt när den tid kommer.
Postad 11 February 2018 - 13:32
Kommer aldrig komma en tid som är perfekt
Tekniken går fort fram och ny teknik kommer ta över dagens och priserna hålls uppåt.
Ja såklart, men läs perfekt som "utan banding och inbränningar".
Postad 11 February 2018 - 21:03
Jaha, gott folk, då är jag äntligen ägare till en 55E7. Det satt riktigt långt inne för den har hela tiden varit överprissatt jämfört med de andra modellerna och reades inte nämnvärt på BF eller mellandagsrean. Så dök den till slut upp för 22 på MediaMarkts nattrea för ett par veckor sen!
Bilden är så bra så jag tror inte det blir så mycket skruvande på inställningar, i alla fall inte på ett tag. Har dock ställt in rtings instruktioner på ISF Dark för det gick rätt snabbt. Technicolor ser lite grönaktig ut enl dess standardinställning tycker jag, låter det bekant? Kör annars med Technicolor samt läge Standard (lite för bländande dock). Lär väl ge sig, har bara tittat ett par kvällar på vanlig TV för på dagen regerar Greta Gris och annat tecknat. Att få till rätt grad av True Motion är väl utmaningen jag ser framför mig. Det ska helst inte hacka, men ändå inte se ut som det är filmat med min egen videokamera. Får läsa på lite mer om de två variablerna man kan ställa in.
Hursomhelst, en fantastisk TV detta!
Postad 12 February 2018 - 07:41
Nu har jag köpt en LG B7. Har en Yamaha RX-V779 där jag kopplar i en ATV4K och en VU+ solo och XBOX ONE. Men jag får inte HDR att fungera på ATV4K om jag kopplar genom förstärkaren. Funderar på om man skulle koppla enheterna in i tvn och sen bara köra en optisk kabel till förstärkaren. Då får jag HDR på ATV4, men tappar man nåt i ljud? Har inte hunnit jämföra bilden på netflix apparna så mycket, ATV4 vs LG.
Det enda ljud du kan få via optisk om jag inte har fel så är det DTS och Dolby digital , så atmos och alla nya hd ljud blir du utan tyvärr
Postad 12 February 2018 - 09:13
Kör HDMI ARC istället för optisk, optisk klarar väl inte alla nyare format?
Postad 12 February 2018 - 09:32
Kör HDMI ARC istället för optisk, optisk klarar väl inte alla nyare format?
Det gör inte ARC heller, har inte bandbredd för DTS-HD och Dolby True HD. Men klarar DD+
Postad 12 February 2018 - 11:38
Det gör inte ARC heller, har inte bandbredd för DTS-HD och Dolby True HD. Men klarar DD+
Ahaa, vad finns det då för alternativ? Vänta på eARC?
Redigerat av aeqvist87, 12 February 2018 - 11:41.
Postad 12 February 2018 - 15:45
Ahaa, vad finns det då för alternativ? Vänta på eARC?
Köpa ny förstärkare är det lättaste och dyraste förslaget. ![]()
Postad 12 February 2018 - 15:51
Köpa ny förstärkare är det lättaste och dyraste förslaget.
Hjälper ju dock inte för appar man kör i tvn.
Postad 12 February 2018 - 16:19
Så är branschen, man kan inte få allt.(På en gång i alla fall.)
Redigerat av Gallo69, 12 February 2018 - 16:40.
Postad 12 February 2018 - 16:41
Så är branschen, man kan inte få allt.(På en gång i alla fall.)
Så sant så sant!
Postad 12 February 2018 - 19:10
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
9 bilder

18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler