* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 07 januari 2009 - 21:00
Postad 07 januari 2009 - 21:55
Jag flyttar 1:a mars och det lutar ändå åt att jag får svälja min stolthet, komma över Comhems HDPVR-box och köra på Telia istället. Tänkte ha alltihop hos Telia, bredband tv och telefoni. Deras erbjudande på kanalpaket Stor och Canal+ TOTAL för 249:-/mån går ut 22:a januari, och jag flyttar som sagt 1:a mars.. typiskt. Tror ni att de kommer med ett liknande erbjudande efter 22:a januari?
Det kommer säkert liknande erbjudanden, kanske till o med bättre

Postad 08 januari 2009 - 07:56
Jag kan hålla med om att man skulle kunna informera lite mer, men samtidigt finns det en gräns när information istället tolkas som att man lovat något. Jag kan också förstå att du vill att jag skriver om det jag fått reda på, men jag tror inte att jag fick veta det för att jag direkt skulle skriva om det här. Dessutom om man skall vara helt krass så skulle det nog även bryta mot mitt anställningsavtal.
Sedan håller jag med om att det som skrivs här till 99% är seriöst, dock syftade jag på en del insändare för en tid sedan som menade på att man bröt mot marknadsföringslagen för att någon för länge sedan sagt något som tolkades som att man "lovat" något.
/A
Går man ut i en tidning å säger att HD-TV skall lanseras i November 2008 då får man garanterat besvikna kunder om man inte håller det man "lovar".
Sen struntar jag blankt i om den som intervjuvades inte var "marknadschef" eller "bredbandschef" eller min morsa, lovar man så lovar man. Om inte annat så borde Telia gått ut o dementerat dessa uppgifter när de fick nys om intervjuvn om det nu var så att det inte var rätt person som intervjuvades.
Sluta försvara Telia.
Postad 08 januari 2009 - 11:15
Men visst ska man inte gå ut och lova saker innan man har mer torrt under fötterna.
Problemet bara är att jag vet inte hur dom ska lösa det rent tekniskt för deras ADSL kunder med HD som är Telias kassako av kunder.
Visst man kan ju skicka med låg bitrate som det gör på SVT kanalerna nu tex, men bilden blir ju lika lidande för det.
Redigerat av IPTV, 08 januari 2009 - 11:15.
Postad 08 januari 2009 - 12:42
Är detta med tv-boxen avslagen? Vad för man för upload då?Att Telia sen begränsar upload fattar jag inte, dvs de sänker från 2.5Mbps till 1Mbps.
Postad 08 januari 2009 - 12:45
"Har du hastigheten 12-24 Mbit/s kommer maximal bandbredd för surf och tv att begränsas till 14 Mbit/s nedströms och 1 Mbit/s uppströms. Om du har 14 Mbit/s i surf och sedan börjar titta på Telia Digital-tv minskar tillgänglig surfhastighet med den bandbredd som tv-signalen kräver (upp till 5 Mbit/s). Du får alltså ca 9 Mbit/s surfhastighet vid samtidigt tv-tittande."
Redigerat av defiant, 08 januari 2009 - 12:46.
Postad 08 januari 2009 - 13:55
Nu har jag sagt upp tjänsten och fått tillbaka min riktiga bandbredd och jag är ganska glad nu faktiskt.
Redigerat av IPTV, 08 januari 2009 - 13:56.
Postad 08 januari 2009 - 14:15
Hade jag inte en aning om isf...
Postad 08 januari 2009 - 14:38
Har Telia högre upload hastighet än 1 Mbit/s när man inte har IPTV?
Hade jag inte en aning om isf...
Ja med 24Mbps tjänsten så har du 2.5Mbps upp
Detta maxar jag ut med min lina.
Bifogad fil(er)
Redigerat av IPTV, 08 januari 2009 - 14:52.
Postad 09 januari 2009 - 16:49
Farsan har skaffat Telia DigitalTV och funderar nu om det går att använda någon annan digitalbox än Motorola 1910 till detta. Han vill helst få tag på en med hårddisk + inspelning av annan kanal än den man tittar på.
Är det någon som vet om det finns något alternativ till Motorolan ännu?
Postad 09 januari 2009 - 17:02
Tjenare!
Farsan har skaffat Telia DigitalTV och funderar nu om det går att använda någon annan digitalbox än Motorola 1910 till detta. Han vill helst få tag på en med hårddisk + inspelning av annan kanal än den man tittar på.
Är det någon som vet om det finns något alternativ till Motorolan ännu?
Nej, det finns det inte. Telia funderar väl fortfarande huruvida man skall använda PVR-boxar eler nätverksinspelning. Men innan dom bestämt sig så är du fast med 1910-boxen.
Postad 09 januari 2009 - 19:53
Just nu kör jag 720P mot min Panasonic PX80 men
är inte säker på att det är rätt.
Jag använder HDMI mellan Digitalboxen och TV:n
Postad 09 januari 2009 - 22:41
Vilken upplösning bör man välja från Digitalboxen ?
Just nu kör jag 720P mot min Panasonic PX80 men
är inte säker på att det är rätt.
Tja, rätt och rätt. Signalerna boxen tar emot är 576i, så det är egentligen det bästa att välja om du tycker att din TV har en bra uppskalare. Det du bör göra är att testa olika inställningar, jämföra dem själv och se vilket som ser bäst ut. Vad som är "bäst" beror helt och hållet på din egen utrustning.
Postad 09 januari 2009 - 22:47
HDMI/YUV skickar ut en 576p signal.
Jag tyckte boxen gjorde en dålig uppskalning av signalen när jag hade den, så jag körde 576i ut från SCART, men du måste sänka brightness på TVn ordentligt för de har tryckt upp nivån alldeles för högt i boxen så bilden har ingen svärta alls.
Postad 10 januari 2009 - 11:16
Ljudet funkar igen på Nöjeskanalerna.
ne,,,fortfarande problem...fast bättre nu
fler?
Redigerat av burnis, 10 januari 2009 - 11:32.
Postad 10 januari 2009 - 17:14
En sak slog mig idag. Varför ingår inte TV6 i Telia Start? För det är ju en av de fria kanalerna, åtminstånde i det marksända utbudet.
Postad 10 januari 2009 - 17:21
Hej!
En sak slog mig idag. Varför ingår inte TV6 i Telia Start? För det är ju en av de fria kanalerna, åtminstånde i det marksända utbudet.
TV6 är ju inte Must-carry kanal.
Postad 10 januari 2009 - 20:43
tack/ fille
Postad 11 januari 2009 - 11:02
Redigerat av blackburn_, 11 januari 2009 - 11:22.
Postad 11 januari 2009 - 18:51
Postad 11 januari 2009 - 19:14
Telias tv via fiber har alltid varit digital.någon som vill svara på min fråga om det går att få digital bild genom Telia Fiber
Postad 11 januari 2009 - 22:21
någon som vill svara på min fråga om det går att få digital bild genom Telia Fiber
Eftersom en optisk fiber endast kan överföra digital information så kan du inte få något annat än digital-tv via fiber.
Postad 11 januari 2009 - 23:26
Postad 11 januari 2009 - 23:33
ja självklart, men vi för över bilden genom antennkabel och den överför väl bara analogt? dessutom har ja hört att man kan byta mellan analogt o digitalt
Hej,
Sammanfattningsvis så fungerar det så här:
TV-sändningen skickas digitalt via din internetanslutning till digitalboxen. Digitalboxen hos Telia kan vara av två modeller: Dels den äldre Kreatel 1510 och dels den nyare Motorola 1910. Med den förstnämnda boxen skickas bilden analogt till tv:n via Scart. Med den nyare 1910 kan man antingen skicka bilden analogt via scart eller digitalt via HDMI. Någon antennkabel behöver nödvändigtvis inte vara inblandad.
Sändningen till boxen är alltså alltid digital. Överföringen från boxen till tv:n är digital om 1910-boxen används samt ansluts till tv:n med en HDMI-kabel, annars är överföringen till tv:n analog.
/Martin
Redigerat av masaba, 11 januari 2009 - 23:38.
Postad 12 januari 2009 - 09:10
Någon antennkabel behöver nödvändigtvis inte vara inblandad.
Kan man ens blanda in en antennkabel, finns det sådana kontakter?
Postad 12 januari 2009 - 10:24
Kan man ens blanda in en antennkabel, finns det sådana kontakter?Någon antennkabel behöver nödvändigtvis inte vara inblandad.
Ingen aning faktiskt, men skulle nog spontant gissa att det inte går. Filleman frågade ju om antennkabel och jag kände att jag ville klargöra att det inte behövdes. Då jag själv inte kunde dubbelkolla (har inte Telias digital-tv i dagsläget) så garderade jag mig lite genom att skriva "nödvändigtvis".
/Martin
Postad 12 januari 2009 - 10:35
Postad 12 januari 2009 - 13:36
ja självklart, men vi för över bilden genom antennkabel och den överför väl bara analogt? dessutom har ja hört att man kan byta mellan analogt o digitalt
Det som slår mig nu är att Telia "tagit över" ett antal kabel-tv nät med äldre teknik (ej IP-TV). I de näten skulle jag kunna tänka mig att du kan välja mellan analogt och digitalt på samma sätt som i ComHems nät.
Är det en sån anslutning du har?
Den här forumtråden handlar uteslutande om den IP-TV lösning som Telia tillhandahåller och det kanske är därför som vi verkar prata om två olika saker.
/Andreas
Postad 12 januari 2009 - 15:22
Boxen är ju galet långsam att starta – finns det nåt skäl att överhuvudtaget stänga av den mer än när man är borta länge och så? Jag har 100 Mbit så jag tror inte att minskningen av surfhastighet gör mig nåt. Hur är det med strömförbrukning?
Jag stör mig på att inforutan är helt svart men t.ex. svarta kanter upp- och nertill i bild är mörkgrå. Det verkar ju skitdumt, vad beror det på och kan det ställas in?
Kan boxen vara kopplad med HDMI och Scart samtidigt?
Postad 12 januari 2009 - 15:26
Gissar dock att den kommer att behöva en omstart då och då.
Min box (1910-9) drog ca 8w oavsett om den var på eller av.
Ja men du får inte RGB på scarten utan endast komposit. RGB får man endast om man stänger av HDMI/Komponent
Redigerat av defiant, 12 januari 2009 - 15:30.
Postad 12 januari 2009 - 15:46
För det första är man beroende av att masten där man bor kan ta emot alla kanalerna, i mitt fall finns tex inte TV4 sport i utbudet, bor i Västernorrland. Dessutom erbjuder inte Boxer Canal+ sport1, 2 eller Extra, dom har bara Canal+ sport weekend och 2 filmkanaler, värdelöst att betala över 200kr för det då jag kan få alla Canal plus kanaler för 249kr hos Telia. Kvalitén tycker jag är helt klart godkänt, men självklart blir det fel i sändningar, sista jag upptäckte ett fel i sändningen var under JVM semin, i den övre kanten så tog det svarta fältet alldeles för stor yta vilket medförde att en del av bildinformationen gick bort, man såg i vissa vinklar att tex arena bilderna kom ovanför det svarta strecket. I överlag är jag mycket nöjd med Telia som operatör, men hade man haft chansen så skulle jag ha valt sattelit. Men Telia är överlägstet på kanalutbudet, ingen kommer i närheten av det.
Postad 12 januari 2009 - 19:31
Tänkte reda upp detta en gång för alla.
Det är precis som hallberg skriver att Telia har tagit över och levererar analog TV i befintligt koaxialnät.
Detta är också det enda man använder koaxialnätet till och här sänds 17-18 kanaler beroende på geografiskt område.
För övriga tjänster (bredband, Digital-TV & bredbandstelefoni) får man använda sig utav Fiberlanet.
//coneye
Postad 12 januari 2009 - 19:32
Men Telia är överlägstet på kanalutbudet, ingen kommer i närheten av det.
Det är fel, Comhem är den enda operatören som erbjuder mest kanaler idag till sina hushåll.
Det har ju inte med att det blir störningar utan Telia skickar ut sina kanaler i undermålig kvalitet, om du bara jämfört med Boxer tidigare så förstår jag att du inte sett bättre, men det har ju inte med IPTV att göra utan att Telia snålar med att skicka ut kanalerna i rätt bitrate.
Sen har ju Telia haft ljudproblem med Nöjeskanalerna i evigheter, vad är det för service? verkar mer som de inte har erfarenheten av fixa en stabil tjänst till sina kunder.
En av anledningar jag fick häva avtalet var att jag påpekade deras ljudproblem på radiokanalerna.
Postad 12 januari 2009 - 22:52
Boxen är ju galet långsam att starta – finns det nåt skäl att överhuvudtaget stänga av den mer än när man är borta länge och så? Jag har 100 Mbit så jag tror inte att minskningen av surfhastighet gör mig nåt.
Ang. hastigheten spelar det nog ingen roll. Ligger mellan 88-92 Mbit när jag gör TP-test... och runt 20 Mbit upp (fastän jag "bara" skall ha 10 Mbit).
Postad 13 januari 2009 - 17:21
Går det att köpa till en extra box från telia, el. på annat ställe och går det förresten att koppla till ?
Redigerat av ffodil, 13 januari 2009 - 17:23.
Postad 13 januari 2009 - 17:28
Kanske det pratats om de tidigare, men orkar inte leta igenom allt.
Går det att köpa till en extra box från telia, el. på annat ställe och går det förresten att koppla till ?
Du behöver inte söka i tråden, det räcker att kolla Telias hemsida. Ja, du kan skaffa tvillingkort och få en box till från Telia. Du kan inte skaffa någon annan box som funkar.
OT: Förövrigt är tvillingkort ett rån. det borde endast vara någon självkostnadspris för en extra box, men fan ingen extra månadsavgift. Det här betyder att jag betalar för samma sak två gånger. Skämmes ta mig fan!
Postad 13 januari 2009 - 18:10
Står förresten något om fiberlan också. Är det kanske något man måste ha då ?
Redigerat av ffodil, 13 januari 2009 - 18:12.
Postad 13 januari 2009 - 19:28
Vad jag kan få fram från telias hemsida, är att man får betala 99:- extra för tvllingabonemang på paket lagom, men inget om vad man får betala för extra box, elller ingår den ?
Står förresten något om fiberlan också. Är det kanske något man måste ha då ?
Med ADSL kan man under vissa förutsättningar har en extra box med antingen lagom eller stor och betala kostnaden för det. i dagsläget "lånar" man boxen av telia och äger den således ej så det ingår en box när du tecknar abbet.
/Markus
Postad 13 januari 2009 - 19:42
Med ADSL kan man under vissa förutsättningar har en extra box med antingen lagom eller stor och betala kostnaden för det. i dagsläget "lånar" man boxen av telia och äger den således ej så det ingår en box när du tecknar abbet.
/Markus
Tack för svar.
MVH Göran
Postad 13 januari 2009 - 23:16
En liten snabb koll av GUI-programvaran visar att följande är ändrat från 5_0_5_22 till 5_0_6_23:
- Man stödjer numera också norska i GUI:t vilket borde indikera att man ämnar att ge sig in på den norska marknaden...
- Hanteringen kring aspect ratio, dvs 4:3 och 16:9 format, är rejält omgjord. Man har infört möjligheten att visa s k pillarbox i 16:9 format, dvs svarta kanter på sidan då det är 4:3 sändningar! Så numera finns en ny inställning att välja under Inställningar > Bildformat för att välja pillarbox för 16:9.
- Hanteringen kring föräldrakontrollen ser ut att vara uppdaterad, bl a kopplat till video on demand.
- Hanteringen av Telia Play ser ut att vara rejält omgjord. Svårt dock att avgöra om det är någon visuell skillnad.
- Man ser ut att ha försökt lösa det ständigt återkommande önskemålet om att boxen skall komma ihåg den volym man har inställd när man sätter boxen i standby. Tyvärr ser denna del av koden ut att ännu inte vara aktiverad. Men det kanske är nånting på gång här.
- Även uppstartshanteringen, och detektering av ny programvara, ser ut att vara påbörjat någon ändring, men dock inte aktiverat. Det finns också lite fler indikationer på att lokala sändningar på TV4 är på gång (som jag skvallrat om vid tidigare programvaruuppdateringar).
- Hanteringen av Om Tjänsten är omgjord och ser ut att vara mycket mer dynamiskt hanterad, på motsvarande sätt som Telia Play (antagligen för att underlätta uppdateringar utan att behöva uppdatera programvaran i boxen). Ser inte ut att vara några större visuella ändringar, just nu i alla fall.
Den mest uppenbara och tydliga förändringen är nog ändå stödet för 16:9 i pillarbox, dvs svarta kanter på sidorna då det 4:3 sändningar.
/Peter Cigéhn
Postad 14 januari 2009 - 08:41
För er som inte har upptäckt det så släppte Telia ny programvara igår, både GUI-programvaran samt plattformsprogramvaran som är uppdaterade. Slå av boxen i standby, och starta den igen så laddas den nya plattformsprogramvaran in (boxen går tillbaka och börjar om från prickarna igen och laddar programvara då prick 2 blinkar gul).
En liten snabb koll av GUI-programvaran visar att följande är ändrat från 5_0_5_22 till 5_0_6_23:Sammanfattningsvis är det en hel del ändrat, och mycket är svårt att avgöra vad ändringarna egentligen innebär (inte alltid så lätt att läsa kod som inte är fullt insatt i).
- Man stödjer numera också norska i GUI:t vilket borde indikera att man ämnar att ge sig in på den norska marknaden...
- Hanteringen kring aspect ratio, dvs 4:3 och 16:9 format, är rejält omgjord. Man har infört möjligheten att visa s k pillarbox i 16:9 format, dvs svarta kanter på sidan då det är 4:3 sändningar! Så numera finns en ny inställning att välja under Inställningar > Bildformat för att välja pillarbox för 16:9.
- Hanteringen kring föräldrakontrollen ser ut att vara uppdaterad, bl a kopplat till video on demand.
- Hanteringen av Telia Play ser ut att vara rejält omgjord. Svårt dock att avgöra om det är någon visuell skillnad.
- Man ser ut att ha försökt lösa det ständigt återkommande önskemålet om att boxen skall komma ihåg den volym man har inställd när man sätter boxen i standby. Tyvärr ser denna del av koden ut att ännu inte vara aktiverad. Men det kanske är nånting på gång här.
- Även uppstartshanteringen, och detektering av ny programvara, ser ut att vara påbörjat någon ändring, men dock inte aktiverat. Det finns också lite fler indikationer på att lokala sändningar på TV4 är på gång (som jag skvallrat om vid tidigare programvaruuppdateringar).
- Hanteringen av Om Tjänsten är omgjord och ser ut att vara mycket mer dynamiskt hanterad, på motsvarande sätt som Telia Play (antagligen för att underlätta uppdateringar utan att behöva uppdatera programvaran i boxen). Ser inte ut att vara några större visuella ändringar, just nu i alla fall.
Den mest uppenbara och tydliga förändringen är nog ändå stödet för 16:9 i pillarbox, dvs svarta kanter på sidorna då det 4:3 sändningar.
/Peter Cigéhn
Som du antyder så jobbas det en hel del med uppstartshanteringen och om det inte kom med fullt ut i den här releasen så är det i alla fall på gång med en betydligt snabbare uppstart.
/A
Postad 14 januari 2009 - 09:04
OT: Förövrigt är tvillingkort ett rån. det borde endast vara någon självkostnadspris för en extra box, men fan ingen extra månadsavgift. Det här betyder att jag betalar för samma sak två gånger. Skämmes ta mig fan!
Jag tycker själv att det borde vara ett lägre pris på tvillingkort, men om jag förstått rätt så betalar Telia lika mycket till innehållsleverantörerna oavsett om det är ett huvudkort eller ett tvillingkort, dvs du räknas mot innehållsleverantören som två abonnenter. Jag vet också att man tittar på detta, men vi får väl se vad det kan resultera i.
På det gamla mulitpaketet kostar tvillingkortet 69 kr (huvudkort 129 kr) vilket gör att jag fortfarande ligger kvar i det paketet då det ju innehåller fler kanaler än lagom. Slutpriset blir ju 198 kr i båda fallen.
/A
Postad 14 januari 2009 - 09:23
Som du antyder så jobbas det en hel del med uppstartshanteringen och om det inte kom med fullt ut i den här releasen så är det i alla fall på gång med en betydligt snabbare uppstart.
/A
Jag vet inte hur mycket man kan snabba upp den. boxen måste ju varje gång ladda ner imagen om man kör powerreset på den. Därimot kan man nog göra lite när det är timglas och de där två stegen som sköter inloggningen antar jag men inte mycket.
/M
Postad 14 januari 2009 - 10:33
Märkte för någon vecka sedan att samma störningar finns på SVT 24. Imorse när de sände Nyhetsmorgonprogrammet på SVT 1 paralellt med SVT 24 kunde jag verkligen jämföra. Samma program på två olika kanaler där den ena har väldigt mycket störningar.
Någon annan som märker av det här? Telia kan tyvärr inte se några problem eller vad det kan bero på att jag har störningar på just Kanal 9 och SVT 24.
Postad 14 januari 2009 - 10:41
För er som inte har upptäckt det så släppte Telia ny programvara igår, både GUI-programvaran samt plattformsprogramvaran som är uppdaterade. Slå av boxen i standby, och starta den igen så laddas den nya plattformsprogramvaran in (boxen går tillbaka och börjar om från prickarna igen och laddar programvara då prick 2 blinkar gul).
Behöver man inte dra ur strömsladd längre för att firmware uppdatera, det räcker med standby?
Postad 14 januari 2009 - 10:44
Jag vet inte hur mycket man kan snabba upp den. boxen måste ju varje gång ladda ner imagen om man kör powerreset på den. Därimot kan man nog göra lite när det är timglas och de där två stegen som sköter inloggningen antar jag men inte mycket.
/M
Jag har inte järnkoll på det, men det lät som att man skulle bygga om en del så att den skulle bli avsevärt snabbare att starta upp från standby-läget. Det är mycket möjligt att det tar lika lång tid om du bryter strömmen, men det de flesta verkar irritera sig på är ju att man inte "kan" sätta boxen i standby för att det tar för lång tid från att man trycker på powerknappen till att det finns bild...
/A
Postad 14 januari 2009 - 11:25
Japp det räcker, bara att stänga av boxen med fjärren så tar den hem ny programvara när den startas.Behöver man inte dra ur strömsladd längre för att firmware uppdatera, det räcker med standby?
Tack för din rapport cigehn, alltid lika bra! =)
Postad 14 januari 2009 - 11:28
Behöver man inte dra ur strömsladd längre för att firmware uppdatera, det räcker med standby?
Som Knude svarade så räcker det med att ta ned den i standby. Den görs en kontroll då timglaset visas (precis efter steg 1 har nått 100% och inloggningen startar) om det finns ny plattformsprogramvara. Om det gör det, så tvingar boxen sig själv att boota om och den går tillbaka till prick 1 igen och gör en "kallstart" med inladdning av plattformsprogramvaran då prick 2 blinkar.
/Peter Cigéhn
Postad 14 januari 2009 - 11:34
Jag har inte järnkoll på det, men det lät som att man skulle bygga om en del så att den skulle bli avsevärt snabbare att starta upp från standby-läget. Det är mycket möjligt att det tar lika lång tid om du bryter strömmen, men det de flesta verkar irritera sig på är ju att man inte "kan" sätta boxen i standby för att det tar för lång tid från att man trycker på powerknappen till att det finns bild...
/A
Det jag såg i koden var just hantering då man går ned i standby, och vaknar upp från standby.
Och visst, här går det nog att göra en rejäl minskning av uppstartstiden om man undviker att starta om själva webbläsaren som används för att visa GUI:t (som är vanliga HTML sidor och JavaScript). Om man istället bara låter denna webbläsare vara igång med all HTML och alla JavaScript laddade i boxen även då den är i standby så kan man nog snabba på uppstarten från standby rätt rejält.
Betänk att du kan mer eller mindre skippa hela väntan då timglaset visas (vilket är då all HTML och JavaScript laddas in och initieras i boxen).
Idag görs ju aldrig någon kontroll på om det finns ny GUI-programvara eller inte, utan den senaste laddas alltid in då timglaset visas. Det jag såg var denna extra kontroll på om versionen av GUI-programvaran är ny (vilket skulle göra att man går tillbaka och visar timglaset igen enbart om det finns ny GUI-programvara).
Så om detta är på gång så kan vi nog förvänta oss en rätt drastisk förkortning av uppstartstiden från standby.
Men kallstarten med inladdning vid prick 2 och inladdning och initiering av all HTML och JavaScript kommer nog att ta precis lika lång tid som idag...
/Peter Cigéhn
Postad 14 januari 2009 - 13:28
4 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
micke_thorn