Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 06 april 2009 - 14:30

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Jag läste för inte så länge sen att skype har att man får ringa ett samtal gratis till en fast telefon, för att typ få testa. Kanske var något sånt.

Jasså, då vare nog det jag fick då:) morsan, som jag ringde, sa att det hackade lite men det var ju kanske för att jag använde mig av 3g nätet och det var dålig mottagning i lägenheten (har wifi men ville testa 3g)
varför det funkade för mig är följande:
1: jailbreakead
2: installerat VolPover3g (lurar mobilen att det är wifi)
3 installerat backgrounder så man kan ha skype på hela tiden:)

Funderar på om man ska köpa ett konto på skype för typ 37 kr/månaden å får ringa hur mycke man vill:D
Vad tycker ni?

Redigerat av Wiberg_D, 06 april 2009 - 14:38.

Postad 06 april 2009 - 17:57

fredriksson1616
  • fredriksson1616
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Kommer med en till (dum) fråga..

hur får jag över mina egna bilder som jag tagit med min iPhone till datorn. Ska nämligen lägga ut bilderna på blocket så :/

nån som vet ?

Postad 06 april 2009 - 19:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
I windows går du in på iphonen i utforskaren, där finns det en mapp som heter dcim, där finns bilderna, mac:ar har säkert ett smartare sätt att få in bilderna i datorn...

Postad 06 april 2009 - 19:46

calculator
  • calculator
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har problem med blutooth på telefonen.
Jag har provat 2 olika headsets (sonyericsson och contour metal) och alla jag pratar med säger att det hackar
och klipper när jag pratar med folk.
Har provat med min andra telefon, en sonyericsson och då funkar allt som det ska.

Jag har sett i tråden att det finns andra som har haft liknande problem men hur har det gått för er?
Har ni lämnat in telefonen eller löst det på annat sätt.
Vore tacksam om det finns nån som kan ge ett svar. :)

Postad 07 april 2009 - 06:57

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej, jag har problem med blutooth på telefonen.
Jag har provat 2 olika headsets (sonyericsson och contour metal) och alla jag pratar med säger att det hackar
och klipper när jag pratar med folk.
Har provat med min andra telefon, en sonyericsson och då funkar allt som det ska.

Jag har sett i tråden att det finns andra som har haft liknande problem men hur har det gått för er?
Har ni lämnat in telefonen eller löst det på annat sätt.
Vore tacksam om det finns nån som kan ge ett svar. :)

tjena! Jag tror att den är gjord för apples egna bara.. Men det är konstigt att det funkar lite? Det är det ända svaret jag kan ge dig för jag har inte provat bt till telefonen

Postad 07 april 2009 - 07:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

tjena! Jag tror att den är gjord för apples egna bara.. Men det är konstigt att det funkar lite? Det är det ända svaret jag kan ge dig för jag har inte provat bt till telefonen

Nejdå, vanliga BT headsets skall fungera.

Postad 07 april 2009 - 09:17

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Nejdå, vanliga BT headsets skall fungera.

Mitt gamla SE blåtands fungerar ypperligt, har en kompis som också har ett SE BT som fungerar klockrent.

Postad 07 april 2009 - 10:30

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
God dag, tänkte höra om någon har samma strul som jag har med min mail i iPhonen. Jag har lagt till min jobbmail imap, förrut fungerade de klockrent att både skicka och ta emot via 3g, edge och wifi. nu kan jag ta emot via 3g men de går riktigt segt men skicka kan jag bara göra via wifi ej via edge och 3g. Är det någon som har vart med om samma fenomen?

Tacksam för svar!

Postad 07 april 2009 - 11:32

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

God dag, tänkte höra om någon har samma strul som jag har med min mail i iPhonen. Jag har lagt till min jobbmail imap, förrut fungerade de klockrent att både skicka och ta emot via 3g, edge och wifi. nu kan jag ta emot via 3g men de går riktigt segt men skicka kan jag bara göra via wifi ej via edge och 3g. Är det någon som har vart med om samma fenomen?

Tacksam för svar!

Tänk på att när du är via wlan kanske du inte går via en annan leverantör än Telia vilket innebär att du måste ha andra inställningar för utgående server. Jag har samma problem hemma, jag kan bara skicka mail när jag är uppkopplad via telia (3g eller umts) och då jag har glocalnet hemma (wlan) fungerar det inte att skicka via deras nät. Man kan ju ha flera ugående servrar men man kan inte ha olika inlogg på dom utan bara ha inlogg på ett, tyvärr.
Detta kanske är något som strular för dig?
Såg nu att du menade imap, har inte riktigt koll på hur den fungerar, men men värt att kolla upp kanske. Segheten vet jag inte vad det kan bero på.

Postad 07 april 2009 - 12:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Tänk på att när du är via wlan kanske du inte går via en annan leverantör än Telia vilket innebär att du måste ha andra inställningar för utgående server. Jag har samma problem hemma, jag kan bara skicka mail när jag är uppkopplad via telia (3g eller umts) och då jag har glocalnet hemma (wlan) fungerar det inte att skicka via deras nät. Man kan ju ha flera ugående servrar men man kan inte ha olika inlogg på dom utan bara ha inlogg på ett, tyvärr.
Detta kanske är något som strular för dig?
Såg nu att du menade imap, har inte riktigt koll på hur den fungerar, men men värt att kolla upp kanske. Segheten vet jag inte vad det kan bero på.

Njaaj så ska det verkligen inte vara. Det spelar ingen roll vilken operatör du använder för att komma ut på internet och du behöver verkligen inte använda olika mail-servrar för att kunna skicka mail i olika nät... Har du telias mailserver inställt så ska du kunna skicka e-mail oavsett om du är uppkopplad till internet via telia/glocalnet/bbb/tele2 osv.

Postad 07 april 2009 - 13:34

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Njaaj så ska det verkligen inte vara. Det spelar ingen roll vilken operatör du använder för att komma ut på internet och du behöver verkligen inte använda olika mail-servrar för att kunna skicka mail i olika nät... Har du telias mailserver inställt så ska du kunna skicka e-mail oavsett om du är uppkopplad till internet via telia/glocalnet/bbb/tele2 osv.

Jag får det inte att fungera, så fort jag byter till 3G från wlan hemma så kan jag skicka utan problem. Men om jag försöker med wlan hemma via glocalnet så säger den felaktig utgående server eller liknande. Samma sak om jag loggar in på wlan hos andra kompisar som inte har telia.

Postad 07 april 2009 - 13:44

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag får det inte att fungera, så fort jag byter till 3G från wlan hemma så kan jag skicka utan problem. Men om jag försöker med wlan hemma via glocalnet så säger den felaktig utgående server eller liknande. Samma sak om jag loggar in på wlan hos andra kompisar som inte har telia.

Det är inte så konstigt, telia har blockerat så att du enbart kan använda telias smtp server om du sitter på ett telia nät, så när du använder något annat så fungerar det inte.

Postad 07 april 2009 - 14:08

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det är inte så konstigt, telia har blockerat så att du enbart kan använda telias smtp server om du sitter på ett telia nät, så när du använder något annat så fungerar det inte.

My point exactly! Men man kan ju ha alternativa smtp servrar, för att kunna skicka med olika leverantörer ex. glocalnet, dock om någon smtp kräver autentisiering så kommer alla andra smtp servrar använda samma inloggningsuppgifter.

Postad 07 april 2009 - 14:16

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

My point exactly! Men man kan ju ha alternativa smtp servrar, för att kunna skicka med olika leverantörer ex. glocalnet, dock om någon smtp kräver autentisiering så kommer alla andra smtp servrar använda samma inloggningsuppgifter.

Ja eller så använder man hotmail eller gmail

Postad 07 april 2009 - 14:28

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ja eller så använder man hotmail eller gmail

Fast man måste fortfarande ange genom vilken server man vill skicka mailen, ellerdu kanske menar att man skall köra webmail, det kan jag göra med min också men det är för omständigt.

Postad 07 april 2009 - 14:28

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Men shit vad värdelöst! Varför skulle man överhuvudtaget vilja använda telias mail isf? Och vad förlorar telia på att häva en sådan blockering? Har de andra ISP:erna liknande inlåsningar?

Termos: Ber om ursäkt, trodde verkligen inte att det var så.

Redigerat av shapic, 07 april 2009 - 14:29.

Postad 07 april 2009 - 14:29

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Under inställningar för e-post i telefonen ställer du in vilken server du vill att utgående e-post skall gå genom.

Du ställer in Primär-server och Andra SMTP-servrar.

Som Primär-server väljer du Telia och som andra servrar lägger du in de SMTP servrar som tillhör de olika nätverk du kan hamna hos. Kan inte telefonen skicka via det första serverförslaget så hoppar den till nästa, o.s.v.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 07 april 2009 - 14:29.

Postad 07 april 2009 - 14:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Men shit vad värdelöst! Varför skulle man överhuvudtaget vilja använda telias mail isf? Och vad förlorar telia på att häva en sådan blockering? Har de andra ISP:erna liknande inlåsningar?

Termos: Ber om ursäkt, trodde verkligen inte att det var så.

Det är så här med många ISPer iom SPAM problemen, dvs du kan endast använda den servern vars nät du är på. Jag använder gmail och deras smtp server fungerar altid iom att de kör med SSL skulle jag gissa.

Postad 07 april 2009 - 14:57

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Under inställningar för e-post i telefonen ställer du in vilken server du vill att utgående e-post skall gå genom.

Du ställer in Primär-server och Andra SMTP-servrar.

Som Primär-server väljer du Telia och som andra servrar lägger du in de SMTP servrar som tillhör de olika nätverk du kan hamna hos. Kan inte telefonen skicka via det första serverförslaget så hoppar den till nästa, o.s.v.

Det är precis så jag har gjort, men iom att telia kräver autentisiering så kommer denna autentisiering köras även för andra smtp servrar och iom detta fallerar det vid körning via glocalnets smtp. Man kan alltså inte välja att ha en auth via primära smtp:n och en annan via sekundära. Hoppas du förstår hur jag menar.
*EDIT* Det är glocalnet som vill ha autentisiering, inte telia

Låter detta vara osagt, såg nu att det finns rutor för användare samt lösenord för alternativa smtp servrar. Måste hem och testa och återkomma. Dessa rutor har jag för mig inte fanns när jag köpte min iphone, 4 månader sedan.

Redigerat av Termos, 07 april 2009 - 15:14.

Postad 07 april 2009 - 15:39

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Fast man måste fortfarande ange genom vilken server man vill skicka mailen, ellerdu kanske menar att man skall köra webmail, det kan jag göra med min också men det är för omständigt.

Jo men använder du någon av dom så kan du använda dom oberoende av vilket nät du är på, du kan ju ansluta mot både hotmail och google via pop och imap så nej du behöver inte använda webmailen.

Postad 07 april 2009 - 15:40

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Dessa rutor har jag för mig inte fanns när jag köpte min iphone, 4 månader sedan.

Det är riktigt. Det är många funktioner som har tillkommit vid varje uppdatering av systemet.

Apple lyssnar på sina kunders önskemål.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 07 april 2009 - 15:41.

Postad 07 april 2009 - 23:08

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Tackar! Är inte hemma på det här riktigt... Trodde att det räckte med jobbets smtp, men icke. När jag bara hade den inskriven kunde jag skicka mail hemifrån med wlan (comhem) utan problem men de fungerar inte nu när jag lagt in telias smtp. Nu kan jag bara skicka via 3g och edge? Har provat att lägga till mail1.comhem.se utan större framgång men det kanske inte fungerar så?

Postad 08 april 2009 - 00:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag kan skicka mail hemifrån via mitt eget när på bredbandsbolaget, de kanske har ngn port öppen som andra isper har stängt...

Postad 08 april 2009 - 07:00

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag kan skicka mail hemifrån via mitt eget när på bredbandsbolaget, de kanske har ngn port öppen som andra isper har stängt...

Kanske det, jag kommer ihåg att jag aldrig lyckades skicka mail via tele2 heller när jag hade dom innan jag köpte iphone. Dom ville inte hjälpa mig på supporten heller, dom tyckte det var mail-leverantörens problem. Jag har en mailadress via egen domän.

Postad 08 april 2009 - 09:55

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Fick mina första problem igår natt efter att haft iPhonen i drygt en vecka. Inga applikationer ville starta och jag skickades tillbaka till Home-menyn så fort jag försökte. Var bara att ta en back-up köra en återställning och sedan tillbaka med allt på iPhonen. Tog ett antal timmar så det var lite segt...

Men nu tickar den på bra igen.

Postad 08 april 2009 - 10:30

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Nja har inte med portar att göra egentligen utan mer från vilken ip-adress du ansluter.

Postad 08 april 2009 - 12:12

luncano
  • luncano
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej, har nyss aktiverat min nya iphone. Har haft en tidigare men tappade den i marken så har nu fått en ny. Det va någon månad sen jag använde itunes så har glömt bort hur man överför musik till den.
Jag har för mej att jag bara drog de låtar jag ville ha från itunes och släppte dom till min iphone. Men nu när jag gör det går det inte. Måste man verkligen spellistor till alla låtar som man vill överföra? Har inte för mej att jag behövde göra det förut...

Postad 08 april 2009 - 12:17

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Fick mina första problem igår natt efter att haft iPhonen i drygt en vecka. Inga applikationer ville starta och jag skickades tillbaka till Home-menyn så fort jag försökte. Var bara att ta en back-up köra en återställning och sedan tillbaka med allt på iPhonen. Tog ett antal timmar så det var lite segt...

Men nu tickar den på bra igen.

Var det inte någon mer som hade samma problem nyligen? han fixade genom att logga in på itunes kontot en gång. Bläddra några sidor bakåt. Fast du hade ju fått det att fungera igen, men till nästa gång.

Postad 08 april 2009 - 16:51

Nikoz
  • Nikoz
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är inte så insatt i alla dagens nya mobiler.
Brosan har en Iphone som ja har lekt runt lite med och ja gillar den skarpt.
Jag har hört att Iphone kmr med en ny verison till sommarn så jag undrar är det värt att skaffa sig en idag eller ska man vänta till sommarn ?

Postad 08 april 2009 - 18:35

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har hört att Iphone kmr med en ny verison till sommarn så jag undrar är det värt att skaffa sig en idag eller ska man vänta till sommarn ?

om du inte behöver en ny lur innan sommaren skulla jag vänta, men det är jag det

Postad 08 april 2009 - 20:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Komihåg att en ev. ny iphone kommer att bli avsevärt dyrare i abonnemangsavgofter än vad 3G kostar idag pga de billigare abonnemang som finns nu.
Sen finns det en möjlighet att apple själva höjer grundpriset på hårdvaran.

Postad 08 april 2009 - 22:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Komihåg att en ev. ny iphone kommer att bli avsevärt dyrare i abonnemangsavgofter än vad 3G kostar idag pga de billigare abonnemang som finns nu.
Sen finns det en möjlighet att apple själva höjer grundpriset på hårdvaran.

Samtidigt finns en konkurrens mellan operatörerna nu som inte funnits tidigare, vilket kanske kan leda till "sköna" erbjudanden för att locka till sig kunderna. Men förmodligen blir det nog överlag dyrare som du skriver...

Postad 09 april 2009 - 06:57

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hej, har nyss aktiverat min nya iphone. Har haft en tidigare men tappade den i marken så har nu fått en ny. Det va någon månad sen jag använde itunes så har glömt bort hur man överför musik till den.
Jag har för mej att jag bara drog de låtar jag ville ha från itunes och släppte dom till min iphone. Men nu när jag gör det går det inte. Måste man verkligen spellistor till alla låtar som man vill överföra? Har inte för mej att jag behövde göra det förut...

Nej du kan inte bara dra-släppa låtar. Du måste välja i synkroniseringsinställningarna vad som skall synkas ut till iphonen och sedan göra en synkronisering.
Googla för mer specifika instruktioner.

Hej!

Det kommer en uppdatering (3.0) till nuvarande Iphone. Att det skall komma en helt ny lur är det ingen som vet säkert ännu, det är bara rykten.

Redigerat av Termos, 09 april 2009 - 06:58.

Postad 09 april 2009 - 07:02

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nej du kan inte bara dra-släppa låtar. Du måste välja i synkroniseringsinställningarna vad som skall synkas ut till iphonen och sedan göra en synkronisering.
Googla för mer specifika instruktioner.

Jodå, det går om iPhonen är inställd på manuellt hantering av musik. Då drar man och släpper vilka låtar/videos/spellistor osv som man vill ha direkt till iPhonen inne i iTunes.

Postad 09 april 2009 - 07:07

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jodå, det går om iPhonen är inställd på manuellt hantering av musik. Då drar man och släpper vilka låtar/videos/spellistor osv som man vill ha direkt till iPhonen inne i iTunes.

Grymt, hade ingen aning om detta. Tack för tipset :)

Postad 09 april 2009 - 10:48

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Hejhej, tänkte höra om något vet om/när spotify kommer till iphone?
det finns ju video på spotify testad.
finns det något "remote program" som kan styra spotify på datorn via mobilen?

Redigerat av Wiberg_D, 09 april 2009 - 10:49.

Postad 09 april 2009 - 10:52

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hejhej, tänkte höra om något vet om/när spotify kommer till iphone?
det finns ju video på spotify testad.
finns det något "remote program" som kan styra spotify på datorn via mobilen?

inte än, vad jag vet. Men det lär komma. Vi har bara sett början av det här. :)

Postad 09 april 2009 - 11:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Grymt, hade ingen aning om detta. Tack för tipset :)

Själv har jag aldrig fattat varför man skulle använda annat än manuell hantering av musiken på en iphone?
Ok om de fanns i ipod classicstorlekar, men som det är nu så överstiger mängden musik på datorn telefonens lagringskapacitet mångfalt, kul att itunes hinner komma till L innan telefonen blir full om man kör automatisk synk.

Spotify har själva en fungerande build av spotify på iphone i sitt sdk, sen är frågan när de släpper det och om apple ens tillåter det i appstore.

Redigerat av simulacra, 09 april 2009 - 11:09.

Postad 09 april 2009 - 11:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Själv har jag aldrig fattat varför man skulle använda annat än manuell hantering av musiken på en iphone?
Ok om de fanns i ipod classicstorlekar, men som det är nu så överstiger mängden musik på datorn telefonens lagringskapacitet mångfalt, kul att itunes hinner komma till L innan telefonen blir full om man kör automatisk synk.

Spotify har själva en fungerande build av spotify på iphone i sitt sdk, sen är frågan när de släpper det och om apple ens tillåter det i appstore.

Jag kör synkning och skulle aldrig gå tillbaka till manuell hantering. Jag tänker så här:

1. Har ett antal listor med mina bra låtar och dessa har jag satt att de skall synkas över. Så fort jag lägger in någon ny skiva så finns den automatiskt med i "Nya låtar" och synkas över (smart playlist).
2. Jag är en flitig lyssnare av podcasts, både ljud och video. iTunes laddar automatiskt ned alla nya avsnitt och tar bort de jag sett/lyssnat på. Iom att jag har en AppleTV så ser jag lite på podcasts även på den och då synkas det tillbaka var jag slutade titta på ett avsnitt om jag inte såg färdigt. Allt detta synkas automatiskt mellan dator/TV/iPhone.

När jag kommer hem stoppar jag in luren i datorn och alla nya låtar, förändringar i spellistor, nya podcasts (och förändringar i var jag slutade titta senast) läggs till, samtidigt som gamla podcasts tas bort och nya låtar och "positioner" synkas tillbaka.
Det är ju inte så himla mycket svårare att bara dra en låt man vill ha med sig till en spellista istället för iPhonen. Det betyder ju också att jag kan göra det närsomhelst utan att luren behöver vara inkopplad, och samtidigt så behöver jag inte sitta och fiffla när jag kommer hem och kopplar in luren utan allt sköter sig själv.

Det var iaf hur jag motiverar automatisk hantering. Ser ingen mening i att använda manuellt läge då jag vant mig vid att allt sköter sig själv. Det är bara att vänja sig av med det där USB-minne tänket :).

Postad 09 april 2009 - 11:47

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Man kan väl i synkning också ställa in vad/vilka objekt som skall synkas om man vill, det är bara att sätta en bock för just det objektet. Synkning innebär inte alltid att allt kommer till mobilen.

Postad 10 april 2009 - 09:09

ollewikblom
  • ollewikblom
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag undrar över om ngn har erfarenhet av att använda Iphonen med en bilstereo som fungerar som BT headset. Stereon som jag pratar om är en Kenwood KDC-BT8141UY. Det borde väll inte vara ngt problem eller har jag fel.

Sen har jag en fråga om första gångerna som man använder en Iphone. Jag antar att man på ett enkelt sätt kan kopiera de kontakter som man har på sitt SIM kort till telefonen. Jag har dock hört att man någonstans i ITunes måste klicka i att man inte vill automatiskt uppdatera sina kontakter från datorn. För om man gör så, försvinner kontakterna ur telefonen om man inte har ngra på datorn. Är det inte så då att kontakterna fortfarande ligger kvar på SIM kortet om man råkar göra detta "misstag"?

Postad 11 april 2009 - 04:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Problemet är att man själv måste jobba i de fallen, klart man kan synka enbart en playlist, men då måste du ju själv skapa playlisten, du måste dra dit musik och det är ju exakt som en manuell hantering fast du flyttar bort hanteringen en bit, vad är skillnaden mot att dra musiken från biblioteket och att dra musiken till en playlist som itunes själv uppdaterar sen?

Jag vill själv välja den musik jag har på iphonen och därför funkar inte synkning av senast tillagda spår för mig eftersom mkt av det man lägger till ofta är sånt jag inte vill lyssna på. :)

Och sen räknas ju inte podcasts in i musik heller, jag synkar oxå mina podcasts automatiskt.

Postad 11 april 2009 - 12:14

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Problemet är att man själv måste jobba i de fallen, klart man kan synka enbart en playlist, men då måste du ju själv skapa playlisten, du måste dra dit musik och det är ju exakt som en manuell hantering fast du flyttar bort hanteringen en bit, vad är skillnaden mot att dra musiken från biblioteket och att dra musiken till en playlist som itunes själv uppdaterar sen?

Jag vill själv välja den musik jag har på iphonen och därför funkar inte synkning av senast tillagda spår för mig eftersom mkt av det man lägger till ofta är sånt jag inte vill lyssna på. :)

Och sen räknas ju inte podcasts in i musik heller, jag synkar oxå mina podcasts automatiskt.

I mitt fall är skillnaden i att jag använder smarta spellistor, dvs jag behöver inte dra och släppa musik alls :wub:. Hur som helst, bra att Apple iaf ger en ett val, vilket de ju inte direkt är kända för.

Postad 11 april 2009 - 15:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Jag undrar över om ngn har erfarenhet av att använda Iphonen med en bilstereo som fungerar som BT headset. Stereon som jag pratar om är en Kenwood KDC-BT8141UY. Det borde väll inte vara ngt problem eller har jag fel.

Sen har jag en fråga om första gångerna som man använder en Iphone. Jag antar att man på ett enkelt sätt kan kopiera de kontakter som man har på sitt SIM kort till telefonen. Jag har dock hört att man någonstans i ITunes måste klicka i att man inte vill automatiskt uppdatera sina kontakter från datorn. För om man gör så, försvinner kontakterna ur telefonen om man inte har ngra på datorn. Är det inte så då att kontakterna fortfarande ligger kvar på SIM kortet om man råkar göra detta "misstag"?

För att använda telefonen via BT till en stereo så måste du tyvärr vänta tills sommaren då software 3.0 kommer, i den uppdateringen så kommer apple att stödja AD2P som krävs för att skicka musik vi BT:

Jodå, iphonen skriver öht aldrig till simkortet, allting ligger i minne och din backupfil på datorn, så om din iphone skulle bli snodd och du får en ny så är det bara att överföra backupen under aktiveringen så har du en exakt likadan telefon som förut, minus lite inställningar förstås.

Postad 11 april 2009 - 17:46

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej alla,

Om det är någon som går i köpestankar av en iPhone 3G hos Telenor, så har jag möjlighet att erbjuda er följande:

http://www.telenor.se/vanerbjudande

PM'a om intresse finnes!

Mkt nöje!

Hej alla,

Jag vill bara informera er om att Telenor lagt om vänerbjudandet något, nu finns det fler valmöjligheter samt att erbjudandet även gäller för er som vill teckna företagsabonnemang.

PM'a som sagt om intresse finns!

Glad påsk!

/ PG

Postad 11 april 2009 - 20:22

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Hej alla,

Jag vill bara informera er om att Telenor lagt om vänerbjudandet något, nu finns det fler valmöjligheter samt att erbjudandet även gäller för er som vill teckna företagsabonnemang.

PM'a som sagt om intresse finns!

Glad påsk!

/ PG

Ja men verkar skumt att det bara gäller 8Gb och det finns väll inte 8Gb vita heller ?

Postad 11 april 2009 - 21:15

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ja men verkar skumt att det bara gäller 8Gb och det finns väll inte 8Gb vita heller ?

Hej c0ol,

Instämmer fullständigt, måste vara ett skrivfel. 399 & 499 kr alternativen måste vara 16 gb's telefoner och 299 kr till vänster är 8 gb.

/ P

Postad 13 april 2009 - 00:06

simpson23
  • simpson23
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Om de inte precis täppt till det så skall det gå. Gjorde det för mindre än ett år sedan.

Gällande diskussionen om att Apple eventuellt har tagit bort andra betalningsalternativ än kreditkort för nyöppnande av amerikansk iTunes account:

Är det alltså helt kört att nuförtiden öppna ett amerikanskt konto med andra betalmedel än US credit cards, t.ex. genom att skaffa iTunes gift cards? Finns det ingen lösning för oss som inte hann med tåget för ett år sedan? :(

Redigerat av simpson23, 13 april 2009 - 00:10.

Postad 13 april 2009 - 07:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Gällande diskussionen om att Apple eventuellt har tagit bort andra betalningsalternativ än kreditkort för nyöppnande av amerikansk iTunes account:

Är det alltså helt kört att nuförtiden öppna ett amerikanskt konto med andra betalmedel än US credit cards, t.ex. genom att skaffa iTunes gift cards? Finns det ingen lösning för oss som inte hann med tåget för ett år sedan? ;)

Så vitt jag vet skall det fortfarande fungera.

Postad 14 april 2009 - 15:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag skapade mitt efter det ryktats om att apple tagit bort möjligheten, men det funkade bra ändå, vet dock inte vad jag ska göra med det riktigt..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.