Vinyltillbehör
4965 svar till detta ämne
Postad 10 March 2015 - 21:47
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
Kör du Knosti så behöver du iallafall 1L totalt för att fylla badet över borstarna. Sen beror det också hur ofta du vill byta vatten. Beror på hur skitiga skivor du ska tvätta. Jag skulle säga att 2l tar dig igenom 20-30 skivor. Ett byte av vatten/iso halvvägs in. Om du kör vidare på knosti så rekommenderar jag att beställa en extra balja (ebay) som du avslutar med Apotekets renade vatten i. Jag tyckte det blev bättre resultat med två bad än ett.
Är ganska säker på att Okkis egen vätska innehåller alkohol. Den luktar starkt. Jag gör L´art du son som känns mildare men jag var aldrig orolig för mina skivor. Man kan dra ner till 20/80 om det känns bättre. Jag tror personligen det är mer snack än bevisat. Som så ofta i denna branch 
PS: Apotea har renat vatten fraktfritt om man som jag är lat.. 25kr för 500ml.
2 liter räcker långt längre än så för mig. Filtrerar vätskan genom melittafilter efter 15 skivor, som år vad som får plats i torkstället, och återanvänder. Med egen blandning tycker iaf inte jag att det behövs någon eftersköljning. Men det är egentligen upp till var och en att testa och se vad som passar en själv bäst.
Postad 10 March 2015 - 21:48
Jas 74
-
Jas 74
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Onzow Zerodust anses väl av de flesta hardcore snubbar vara det bästa man kan ha till sin nål? Jag har en själv och är mycket nöjd.
Jag har en sådan också och ser tyvärr inte dess storhet. Har någon några bra bevis på att den gör nålen ren eller tar den bara bort lite smuts.
Mvh jas
Postad 10 March 2015 - 21:57
Drobbo
-
Drobbo
-
Användare
-
-
208 inlägg
Jag har en sådan också och ser tyvärr inte dess storhet. Har någon några bra bevis på att den gör nålen ren eller tar den bara bort lite smuts.
Mvh jas
Det finns folk som fotar sina nålar båda här och där, före och efter. Och med tanke på hur klibbig den är så är det ganska naturligt att skiten följer med från nålen 
http://www.analogpla...hat-do-about-it
2 liter räcker långt längre än så för mig. Filtrerar vätskan genom melittafilter efter 15 skivor, som år vad som får plats i torkstället, och återanvänder. Med egen blandning tycker iaf inte jag att det behövs någon eftersköljning. Men det är egentligen upp till var och en att testa och se vad som passar en själv bäst.
Ja det beror på hur skitiga skivor man har och hur bra det filtreras. Min erfarenhet var att det ganska snabbt blev grumligt trots filtrering. Ett sista rent bad tar definitivt bort den minsta skiten som kanske inte ditt öga eller filter fångat. Men man får testa sig fram och stanna där man själv är nöjd 
Postad 11 March 2015 - 09:20
Unregisteredd2fae390
-
Unregisteredd2fae390
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Såg att Vinylcenter hade L'art du son nedsatt till 295:-. Man kanske skulle ta och slå till på en flaska.
Tomano58, vad är det för filter du nämner? Vet att det medföljde filter till Knosti men dessa är slut för länge sedan.
Postad 11 March 2015 - 09:34
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3281 inlägg
Såg att Vinylcenter hade L'art du son nedsatt till 295:-. Man kanske skulle ta och slå till på en flaska.
Tomano58, vad är det för filter du nämner? Vet att det medföljde filter till Knosti men dessa är slut för länge sedan.
Använder vanliga Melittafilter plus tratt, dvs filter för bryggkaffe.
Postad 11 March 2015 - 09:50
Drobbo
-
Drobbo
-
Användare
-
-
208 inlägg
Rekommenderar inte l art om du kör knosti. l art ska man suga bort efter tvätt tex med okki nokki. För knosti bör du köra en alkoholbaserad vätska anser jag.
Postad 11 March 2015 - 11:47
Drobbo
-
Drobbo
-
Användare
-
-
208 inlägg
Okki svarar så här gällande alkohol i sin vätska.
We have only a little bit of alcohol in the fluid. Because you make the fluid with one litre water, there is not even 2% alcohol in your fluid.
Postad 11 March 2015 - 11:58
Unregisteredd2fae390
-
Unregisteredd2fae390
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Tack för tipset Drobbo, då satsar jag på en egen blandning.
Postad 11 March 2015 - 19:07
Draj
-
Draj
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Mvh jas
Har en jag med. Tycker den är perfekt att ta bort lös smuts, damm och hår som fastnat efter avspelning. För att ta den där skiten som sätter sig lite hårdare kör jag en egen liten anordning med Magic Eraser som "sliter" loss smutsen på ett annat sätt. Köpte ett litet mikroskop för att kunna utvärdera och jämföra, det funkar. Båda två har sina respektive användningsområden hos mig, Onzow innan ny skiva spelas, Magic Eraser mellan ett dussin skivor eller så.
Postad 11 March 2015 - 21:51
Jas 74
-
Jas 74
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
Har en jag med. Tycker den är perfekt att ta bort lös smuts, damm och hår som fastnat efter avspelning. För att ta den där skiten som sätter sig lite hårdare kör jag en egen liten anordning med Magic Eraser som "sliter" loss smutsen på ett annat sätt. Köpte ett litet mikroskop för att kunna utvärdera och jämföra, det funkar. Båda två har sina respektive användningsområden hos mig, Onzow innan ny skiva spelas, Magic Eraser mellan ett dussin skivor eller så.
Kul med mikroskop! Du får gärna återkomma med intryck mellan dessa olika rengörningsmetoder. Jag kör mest med fläcksudd som jag tycker gör mest rent.
Tack på förhand mvh Jas
Postad 13 March 2015 - 13:05
Draj
-
Draj
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Ang den rengöringsvätska som följer Okki Nokki så har jag uppfattningen att den flaska jag fick med när jag köpte min skivtvätt inte innehåller alkohol. "Sniffar" ( ) just nu på lite av denna vätska, visst är doften frän men jag har svårt att tänka mig att den innehåller alkohol. Kan vara så att "receptet" har ändrats sen jag köpte min Okki för 3 år sen...eller så har jag fel uppfattning...
Har testat lite olika tvättvätskor genom åren men använder själv L'Art du Son numera, jag är supernöjd med resultatet efter en tvätt med denna vätska. Jag har "hittat rätt" med L'Art du Son som det känns och ser ingen anledning att experimentera med några egna hemkokta lösningar.
Alkohol i sig är ett lösningsmedel men när man spär ut den med vatten så minskar man dess lösande effekt, vet dock inte vid vilken blandning den kan vara ok att använda till skivtvätt...
Ska prova köpa en flaska. Nyfiken på hur stor skillnad det kan vara, tycker Okki Nokkis vätska verkar göra ett bra jobb men jag har fått för många rekommendationer kring l'art du son för att inte testa nu 
Redigerat av Draj, 13 March 2015 - 13:11.
Postad 13 March 2015 - 13:10
Draj
-
Draj
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Kul med mikroskop! Du får gärna återkomma med intryck mellan dessa olika rengörningsmetoder. Jag kör mest med fläcksudd som jag tycker gör mest rent.
Tack på förhand mvh Jas
Jo, mikroskop är kul, men pilligt. Mina intryck mellan de två metoderna är ungefär så utförliga som jag beskrev dem i mitt förra inlägg. Onzowen tar mest det mer löst sittande damm och liknande som fastnat på nålen. Den smuts som liksom "svetsas" fast på nålen som följd av att den tillfälligt smälter vinylen och den smuts som finns i spåren tas bäst bort av min Magic Eraser, motsvarande din fläcksudd. Mina skakiga observationer med mitt mikroskop stödjer dessa resultat 
Postad 13 March 2015 - 15:14
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Blandar egen vätska till min VPI 16.5 efter gammal beprövad recept her i Norge, många med stora vinylkunskaper på http://www.hifisentralen.no/forumet/ ca 1-2del Iso propp 7 del destl vatten och en dråpe Yes.
Använder också Onzow som daglig hygien! Denna som kommit i det sista er det flera som använder.
https://hifistasjone...2dbfec2e796c380
Postad 13 March 2015 - 17:47
Drobbo
-
Drobbo
-
Användare
-
-
208 inlägg
Kan även köpas från deras sida för 310kr. Verkar vara typ samma gegga som Onzow men lite mer genomtänkt och tunnare profil?
Postad 13 March 2015 - 20:45
monsa
-
monsa
-
Användare
-
-
113 inlägg
jag är ute efter ett Riia steg.
Har idag en Rega P2 med PU Goldring 2100 kopplad till en äldre Marantz 2225.
tror ni jag får ett lyft i ljudet av exempelvis Heed Questar som RIIA?
sitter även i uppgraderings tankar angående förstärkare till Hegel H80.
uppskattar tips, och vill lära mig
Postad 13 March 2015 - 22:29
egoBen
-
egoBen
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Jag har köpt några skivor där det knäpper ganska mycket på innerspåren av skivorna, det är extra tråkigt eftersom det är fina japanska Blue Note-utgåvor som jag tycker mycket om i övrigt. Det kostar 75 kronor per skiva att få dem tvättade hos Vinylbutiken men jag är tveksam till om det hjälper. Vad tror ni?
Postad 13 March 2015 - 22:32
Drobbo
-
Drobbo
-
Användare
-
-
208 inlägg
Jag har köpt några skivor där det knäpper ganska mycket på innerspåren av skivorna, det är extra tråkigt eftersom det är fina japanska Blue Note-utgåvor som jag tycker mycket om i övrigt. Det kostar 75 kronor per skiva att få dem tvättade hos Vinylbutiken men jag är tveksam till om det hjälper. Vad tror ni?
Just på innerspåren alltså? Det finner jag lite märkligt. Om det är knäpp från smuts så får de nog bort det. Om det är knäpp efter repor så blir det ingen skillnad. Om du kollar skivan under ficklampa så bör du se skicket och om det är repor eller inte där det knäpper. Om du satsar större pengar på skivor så rekommenderar jag en egen tvätt. Knosti eller Okki nokki beroende på budget.
Postad 13 March 2015 - 22:45
egoBen
-
egoBen
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Just på innerspåren alltså? Det finner jag lite märkligt. Om det är knäpp från smuts så får de nog bort det. Om det är knäpp efter repor så blir det ingen skillnad. Om du kollar skivan under ficklampa så bör du se skicket och om det är repor eller inte där det knäpper. Om du satsar större pengar på skivor så rekommenderar jag en egen tvätt. Knosti eller Okki nokki beroende på budget.
Tack, jag kan inte se några repor alls, skivorna ser snarare ospelade ut, blanka och helt repfria. Får kanske prova att rengöra en skiva. Det är märkligt hur vissa skivor kan se illa ut men ändå låta fantastiskt och med andra skivor kan det vara motsatta förhållanden. Jag köper väldigt många skivor så en tvätt är inte helt ointressant men ofta köper jag skivor som är i okej skick, och jag har själv inte blivit övertygad om tvättning, om det verkligen hjälper.
Postad 13 March 2015 - 23:25
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
Hej egoBen!
Det du beskriver ang innerspåren kan vara innerspårsdistorsion. Har du kikat på inställningen av antiskatingen på tonarmen?
Postad 14 March 2015 - 08:18
Unregisteredd2fae390
-
Unregisteredd2fae390
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Jag tycker att en tvätt med knosti på en ny skiva ger stor skillnad när det gäller knäpp och knaster. Skivan blir liksom lugn. Det samma gäller med begagnade skivor som ofta är beklädda med damm och annat smuts.
Postad 14 March 2015 - 10:57
egoBen
-
egoBen
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Hej egoBen!
Det du beskriver ang innerspåren kan vara innerspårsdistorsion. Har du kikat på inställningen av antiskatingen på tonarmen?
Den ska vara korrekt inställd, och det är bara på just dessa skivor som strular. Kanske ska börja med att provspela skivorna hos någon annan för att se om det är min spelare eller skivorna som strular. Misstänker att jag hade lite otur och fått tag på några lite defekta skivor men det behöver inte vara så.
Jag tycker att en tvätt med knosti på en ny skiva ger stor skillnad när det gäller knäpp och knaster. Skivan blir liksom lugn. Det samma gäller med begagnade skivor som ofta är beklädda med damm och annat smuts.
Jag ska nog forska lite i detta. En del skivor jag köper, båda nya och gamla, är rejält smutsiga. Senast var det Thåströms skiva, den var helt täckt med vitt damm. Har inte ens vågat spela den. :-)
Postad 14 March 2015 - 11:56
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
Hej igen egoBen!
Det är japanpressar vi snackar om här så de har säkerligen genomgått en diger kvalitetskontroll innan de nått ut till kund. Har därför svårt att tänka mig att själva skivan är defekt såvida den tidigare inte har spelats på en felinställd skivinspelare och/eller pickup som ev slitit snett i skivspåret...
Får man fråga vad du har för skivspelare?
Redigerat av GyroSE, 14 March 2015 - 11:59.
Postad 14 March 2015 - 13:34
egoBen
-
egoBen
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Hej igen egoBen!
Det är japanpressar vi snackar om här så de har säkerligen genomgått en diger kvalitetskontroll innan de nått ut till kund. Har därför svårt att tänka mig att själva skivan är defekt såvida den tidigare inte har spelats på en felinställd skivinspelare och/eller pickup som ev slitit snett i skivspåret...
Får man fråga vad du har för skivspelare?
Det är en gammal Lenco 75 med Ortofon Blue, skivspelaren är servad och fixad i ordning perfekt av Mirre på Veteranhifi och han är verkligen duktig, han har till och med ställt in anti-skatingen med en ny vikt. Jag hade problem med svaj tidigare som löste sig med en vikt som hade försvunnit. Jag brukar inte ha problem vad jag minns med andra skivor än just dessa.
Postad 14 March 2015 - 13:54
egoBen
-
egoBen
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Det skulle vara perfekt med en Okki Nokki men dels är den ganska dyr och dels tar den stor plats, jag har inte riktigt det utrymmet i dagsläget, bor ganska litet med sambo och två katter. Däremot hade det varit perfekt att gå ihop med någon annan (i Stockholm) och dela på kostnaden. Om någon är seriöst intresserad så hör gärna av er!
Postad 14 March 2015 - 17:19
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Har korrigerat VTA idag på min Dynavector och höjt nåltrycket från 1,8 till 2 gram
Ljudet känns lite tyngre och basigare, kanske är inbillning.
Postad 14 March 2015 - 18:55
Unregistered85f16d8f
-
Unregistered85f16d8f
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Har korrigerat VTA idag på min Dynavector och höjt nåltrycket från 1,8 till 2 gram
Ljudet känns lite tyngre och basigare, kanske är inbillning.
Det er nog helt riktigt uppfattat tassen! går som regel lite på uppløsning/lättvikthet Föredrar det samma ligga lite över rek nåltryck
Postad 14 March 2015 - 19:19
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Jag kände att jag tappade lite toppar, men fick lite mer tryck i botten.
Trodde inte att jag behövde korrigera VTA, men insåg sedan att min gamla 2M Blue och Dynavector inte hade samma höjd på puppan. Min MacBook Pro har blivit stående på stereobänken oanvänd sedan jag fixade puppan, det är sällan jag kör digitalt numera, bara Spotify playlists om jag städar.
Postad 15 March 2015 - 09:05
Unregisteredd2fae390
-
Unregisteredd2fae390
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Har efter mina senaste inköp inte lyssnat på digitalt alls. Nu saknas det bara mjukvara, men tyvärr sätter platsbrist käppar i hjulet för det. Är tvungen att köra en in en ut fram tills dess att man bor större. Vilket är lite tråkigt då jag gillar att samla på skivor.
Redigerat av Unregisteredd2fae390, 15 March 2015 - 09:06.
Postad 16 March 2015 - 20:38
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Lyssnar just nu om flera av mina skivor.
Ahhhhhh, min vinyl känns komplett.
Postad 16 March 2015 - 21:19
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
Kul tassen! Vad var det jag sa, MC- pickisar väcker skivsamlingen till liv på nytt..... 
Postad 16 March 2015 - 21:46
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Du hade sååå, rätt jag ger upp!
Postad 16 March 2015 - 21:48
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
Inte dumt att behöva kapitulera ibland, inte sant....?
Postad 16 March 2015 - 22:55
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Hur många av er har testat Tizo ?
En bekant till mig har en Pro-Ject Debut 3 med en riktigt ringande tallrik i metall. Det är kul att kolla på deras alternativ.
Själv tror jag att jag nöjer mig med min tallrik i glas.
Redigerat av Glidtassen, 17 March 2015 - 08:25.
Postad 17 March 2015 - 10:01
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Kör du fortfarande med din Heed riia Glidtassen? Om jag inte missuppfattat är din nya pickup mc men High Output och skall därför passa även till mmriaa?
Postad 17 March 2015 - 10:39
Draj
-
Draj
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Hur många av er har testat Tizo ?
En bekant till mig har en Pro-Ject Debut 3 med en riktigt ringande tallrik i metall. Det är kul att kolla på deras alternativ.
Själv tror jag att jag nöjer mig med min tallrik i glas.
Min tallrik i akryl är från samma företag. Köpt två produkter av dem utan trubbel till bra priser med hyggliga leveranstider. Angående kvaliteten finns det inget att anmärka på, det är verkligen precisionsprodukter då minsta fel skulle ge upphov till ojämnheter i hastighet eller wobblande tallrik. Går inte jämföra med det skämtet som följer med RP1an. Personligen tycker jag akryl är snyggare än glas och vad jag läst så har akrylen akustiska egenskaper som ligger väldigt nära vinylen vilket gör det till ett gott val av material. Det enda värt att nämna är väl kanske att flottiga fingrar kan ge avtryck på vissa ställen på akrylen, som såklart går att tvätta av, men ändå.
Om någon funderar på att beställa därifrån kan jag inget annat än rekommendera, mina erfarenheter av dem är bara goda.
Gjorde ett skakigt försök att filma hur tallriken snurrar på skivspelaren. Vad jag ville visa var väl egentligen bara att det i princip inte syns att den snurrar vilket åtminstone är en god indikation på bristande felaktigheter i tallriken 
https://www.youtube.com/watch?v=giuwWNE43Fw&feature=youtu.be
Redigerat av Draj, 17 March 2015 - 10:52.
Postad 17 March 2015 - 11:55
Unregistered6fd7a8a8
-
Unregistered6fd7a8a8
-
Amatör
-
-
53 inlägg
På tal om att rengöra skivor, är det någon som testat detta??
https://www.youtube.com/watch?v=_gyvipBs6Vs
Postad 26 March 2015 - 17:38
mostling
-
mostling
-
Användare
-
-
198 inlägg
Driftigt att ge sig på att göra en skivspelare av Lego.
Finns en video med under länken: http://www.huhmagazi...made-out-of-leg

Postad 26 March 2015 - 22:19
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Min tallrik i akryl är från samma företag. Köpt två produkter av dem utan trubbel till bra priser med hyggliga leveranstider. Angående kvaliteten finns det inget att anmärka på, det är verkligen precisionsprodukter då minsta fel skulle ge upphov till ojämnheter i hastighet eller wobblande tallrik. Går inte jämföra med det skämtet som följer med RP1an. Personligen tycker jag akryl är snyggare än glas och vad jag läst så har akrylen akustiska egenskaper som ligger väldigt nära vinylen vilket gör det till ett gott val av material. Det enda värt att nämna är väl kanske att flottiga fingrar kan ge avtryck på vissa ställen på akrylen, som såklart går att tvätta av, men ändå.
Om någon funderar på att beställa därifrån kan jag inget annat än rekommendera, mina erfarenheter av dem är bara goda.
Gjorde ett skakigt försök att filma hur tallriken snurrar på skivspelaren. Vad jag ville visa var väl egentligen bara att det i princip inte syns att den snurrar vilket åtminstone är en god indikation på bristande felaktigheter i tallriken 
https://www.youtube.com/watch?v=giuwWNE43Fw&feature=youtu.be
Men specifika skillnader mellan tallrikar?
Hur mkt bättre var akryltallriken?
Redigerat av Glidtassen, 26 March 2015 - 22:20.
Postad 27 March 2015 - 17:32
Draj
-
Draj
-
Lärjunge
-
-
306 inlägg
Men specifika skillnader mellan tallrikar?
Hur mkt bättre var akryltallriken?
Det inga enorma skillnader på hur de låter, åtminstone för mig – i min rigg med mina öron.
Men det finns skillnader, även om de inte är direkt uppenbara. Originaltallriken med medhörande filtmatta upplever jag som mer ojämn/svajjig i ljudet med det där lite "rockiga" ljudet som Regan är känd för. Det låter rätt kul, bra också, men inte helt sammanhållet på något sätt. När jag jämför de båda så tycker jag ljudbilden från akrylen är mer enhetlig, den håller ihop det bättre och känns mer sober i sitt sätt att presentera musiken. Kanske kan akrylen upplevas som lite tristare än originalet, jag tycker den känns mer sann mot materialet. Inte blindtestat så detta kan ju vara just upplevda skillnader så ni får ta det för vad det är helt enkelt.
För skojs skull och för att jag är trött på att läsa gamla gubbfilosofer slängde jag ihop en snabb video för att demonstrera mitt högst ovetenskapliga test jag ordnade hemma. Jag har alltså testat att spela en skiva med min akryltallrik från Tizo och originaltallriken som följer med spelaren. Skivan är Random Access Memories av Daft Punk och låten är Get Lucky ft. Pharell Williams. Märk väl att ljudet i videon som är upptaget med en telefon (väldigt ostrategiskt placerad för ljudupptagning) inte på något sätt återger trovärdigt hur det låter i rummet och jag vet inte om skillnaderna överhuvudtaget kommer fram i filmen, men man kan åtminstone se varför det är en väl värd investering med en akryl-tallrik 
https://www.youtube.com/watch?v=8jCn7uI5xwo&feature=youtu.be
Redigerat av Draj, 27 March 2015 - 17:33.
Postad 01 April 2015 - 10:34
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Världsklass 
Postad 02 April 2015 - 17:19
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
VIlka innerpåsar och platsfickor till vettigt pris gäller nu?
Jag är också lite sugen på att göra en egen matta av kork, typ såhär: https://www.etsy.com...sting/211008485 - någon som vet ett ställe där man kan köpa en korkskiva?
Tack på förhand!
Postad 03 April 2015 - 10:32
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
VIlka innerpåsar och platsfickor till vettigt pris gäller nu?
Jag är också lite sugen på att göra en egen matta av kork, typ såhär: https://www.etsy.com...sting/211008485 - någon som vet ett ställe där man kan köpa en korkskiva?
Tack på förhand!
Den person som går under epitet "Tysken" i dessa kretsar är en handlare som kan rekommenderas varmt. Imorgon lördag är det dags för skivmässa i Huskvarna och han kommer säkerligen vara på plats för att sälja allehanda skyddsalternativ till både vinyl- och CD- skivor. Om du inte ska dit så har du hans hemsida här:
http://www.sapphirer.../Shops/61252611
Redigerat av GyroSE, 03 April 2015 - 10:49.
Postad 06 April 2015 - 18:02
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Har en Pro-Ject RPM 4, kan man köre en Pro-Ject speedbox till denna?
Får inte riktigt någon klarhet i detta.
Postad 06 April 2015 - 18:50
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Om elkabel inte är fast monterad på RPM4 borde man kunna ha en speedbox. Skivspelarens "väggbula" kopplas in i speedbox och speedbox kopplas in i skivspelarens ingång för elen.
Redigerat av Mange36, 06 April 2015 - 18:51.
Postad 06 April 2015 - 19:01
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
*Fast elanslutning*
Redigerat av Stereotypen, 06 April 2015 - 19:06.
Postad 08 April 2015 - 21:56
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
Magnus Uggla, Phenomena, Dio, Beatles, Mike Oldfield.
Jag var uttråkad idag och begav mig till skivbutiken.
Bytte in äldre vinyler mot dessa.
Tror visst att jag har en begynnande 40 årskris, kolla albumen ha, ha.
Redigerat av Glidtassen, 08 April 2015 - 21:59.
Postad 09 April 2015 - 06:38
hultin
-
hultin
-
Forumräv
-
-
747 inlägg
Magnus Uggla, Phenomena, Dio, Beatles, Mike Oldfield. [/size]
Jag var uttråkad idag och begav mig till skivbutiken.
Bytte in äldre vinyler mot dessa.[/size]
Tror visst att jag har en begynnande 40 årskris, kolla albumen ha, ha. [/size]
Aj då, de album som du köpte in har ingått i samlingen många år nu (inte Magnus Uggla dock). Hmm låter inte så bra...
Redigerat av hultin, 09 April 2015 - 06:38.
Postad 09 April 2015 - 08:10
GyroSE
-
GyroSE
-
Beroende
-
-
1087 inlägg
...men musiken på dessa album är inte att leka med.
Sen kan jag tycka att Oldfields "The Killing Fields" bör uppgraderas ett par snäpp från divisionen "inte så välljudande"- faktum är att ljudproduktionen på denna platta är bra
Postad 09 April 2015 - 11:31
Glidtassen
-
Glidtassen
-
Guru
-
-
4510 inlägg
DIO och Phenomena är av rent nostalgiska skäl, men däremot har jag skaffat mkt bra album som jag mer aktivt lyssnar på: Al Stewart - Year Of The Cat, Beatles, Joan Baez - Diamonds And Rust, Amy Winehouse - Back To Black osv.
Postad 27 April 2015 - 16:34
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
väntar med spänning på den blåa nålen, ortofon 2m blue. är det någon som har erfarenhet av dynavox tpr-2 riaasteg. det här riaat tar både mm och mc pickup, med valbar utnivå. det är ju rörbestyckat också, väldigt sugen på det här riaat.
Redigerat av mr richards, 28 April 2015 - 14:28.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|