Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 04 November 2010 - 12:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Läsvärt ang fuktskador som en del rapporterat om i denna tråd.

http://www.gp.se/kon...ar-i-din-iphone

Postad 04 November 2010 - 13:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kewe

Mm..Men nu har ju Iphone varit känd för att vara låst/eller saknat funktioner på olika sätt ändå sen den första släpptes.
Tyvärr har det ju smittat av sig till windows nya OS

Redigerat av moparman, 04 November 2010 - 13:20.

Postad 04 November 2010 - 16:16

davyp3
  • davyp3
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Läser du inte på innan du köper dyra grejor ?

Självklart. Vad är det för dum fråga?

Postad 04 November 2010 - 16:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Sjukt trött på denna telefon nu.

Först fick jag en som var DOA, vilket skulle ha gett en ny telefon direkt OM DET INTE VORE EN APPLE, för då måste man vänta på att verkstaden konstaterar att den är DOA, räcker inte med butikspersonal. Alltså fick jag vänta i några veckor på det.

Sedan bryter den samtal titt som tätt. Det verkar för det mesta ske vid svag mottagning då den växlar mellan 3G och G. Ibland kan jag ha full mottagning i 3G och ändå bryts det. Alla övriga förhållanden lika, endast telefonen som är bytt.

Vansinnig kontroll av telefonen från Apples sida, många självklara funktioner får EJ göras på denna telefon som gick bra på tre år gamla Nokian, som till exempel kommande kalenderposter i viloläget.

Och sen försov jag mig till jobbet i måndags. TACK FÖR DEN APPLE.
VAD är det för syfte med att ha en så oerhört spärrad telefon "för att den skall vara stabil" om inte ens telefonens inbyggda GRUNDLÄGGANDE funktioner fungerar?

KATASTROF!

Visst, den är häftig. Men helt klart säger jag till alla som frågar att de skall köpa något annat än Iphone, och själv kommer jag garanterat att köpa något annat nästa gång det är dags för ny telefon om två år.

Tvi vale!

Allt du skriver hade du kunnat läsa dig till innan så inte är de jag som är dum

Postad 05 November 2010 - 11:04

Daniel P
  • Daniel P
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Jag letar efter en väska som man kan ha på armen dels när man springer samt vid cykling.

Är det någon som har koll på om det finns någon som är anpassad för just iPhone 4?

Postad 05 November 2010 - 11:34

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej!

Jag letar efter en väska som man kan ha på armen dels när man springer samt vid cykling.

Är det någon som har koll på om det finns någon som är anpassad för just iPhone 4?

Tex:
http://store.apple.c...mp;s=topSellers
Finns även varianter hos Dustin mfl...

Postad 05 November 2010 - 11:34

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Hej!

Sprang på denna när jag browsade runt lite häromdagen, kanske kan vara något?

http://www.kullander...c...at=0&page=1

Postad 05 November 2010 - 13:12

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hej!

Den här kör jag med....
http://www.macoteket...rd23398854.aspx

Postad 05 November 2010 - 13:45

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Den här kör jag med....
http://www.macoteket...rd23398854.aspx

Passar den om man har skin på eller är det för tight?

Postad 05 November 2010 - 14:23

Daniel P
  • Daniel P
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, får bli en beställning från Macoteket.

/Daniel P

Postad 05 November 2010 - 15:24

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Fan va lycklig man blir...
Full laddad i morse och när jag kom hem från jobbet och skulle kolla på telefon så va den stendöd.
Inget batteri kvar så felet har kommit tillbaka :)..
så telefonen stendöd efter typ 8 tim på standby...

Postad 05 November 2010 - 15:56

Daniel P
  • Daniel P
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag får prova med detta bekymret igen sen HDR tillägget kom så funkar inte sammanfattningen på de gamla bilderna. De finns där om man trycker på de men som sagt var inte i förhandsgranskningen.
Någon som har en lösning???

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.png   38.11K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 November 2010 - 16:39

Unregistered7663947b
  • Unregistered7663947b
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har en liten fråga gällande WiFi, ska villigt erkänna att jag inte har orkat läsa igenom alla sidor i tråden, hoppas man har överseende med detta....;-)

Jag är ansluten till vårt trådlösa nätverk hemma, och det funkar perfekt att surfa med telefonen genom det. MEN det intressanta är att om jag går in under Inställningar - WiFi så står det "Ej ansluten" Vad beror detta på?

(Routern är en D-Link DIR 615)

Jag känner mig rätt så säker på att det är vårt trådlösa nät som används eftersom det inte tickar någon datamängd på abonnemanget när jag surfar här hemma.

Jag kan nu inte finna vårt nätverk på telefonen när jag söker, däremot ett antal av grannarnas....Visas det inte bara för att det redan är anslutet?

Lite skumt? Eller är det bara jag som är för mkt Newbie?

Postad 05 November 2010 - 16:40

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Passar den om man har skin på eller är det för tight?

Jag kör med detta skin och det funkar bra att stoppa ner den i väskan.

http://www.webhallen...one_4_full_body

Postad 05 November 2010 - 19:25

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
HDR kom väl i iOS 4.1?

Postad 05 November 2010 - 19:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
En bekant var förbi igår som hade köpt en IP4.
Sjukt fin skärm måste jag säga :-)

Så släpp en ny Iphone med 4.5 tums skärm och tangentbord :)

Postad 05 November 2010 - 19:37

Andreas_tennis
  • Andreas_tennis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag får prova med detta bekymret igen sen HDR tillägget kom så funkar inte sammanfattningen på de gamla bilderna. De finns där om man trycker på de men som sagt var inte i förhandsgranskningen.
Någon som har en lösning???

Jag har samma problem med min 3G.

Får min iPhone 4 till december, är riktigt förväntansfull :) En sådan lyxig och elegant mobil.

Postad 05 November 2010 - 20:56

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Har en liten fråga gällande WiFi, ska villigt erkänna att jag inte har orkat läsa igenom alla sidor i tråden, hoppas man har överseende med detta....;-)

Jag är ansluten till vårt trådlösa nätverk hemma, och det funkar perfekt att surfa med telefonen genom det. MEN det intressanta är att om jag går in under Inställningar - WiFi så står det "Ej ansluten" Vad beror detta på?

(Routern är en D-Link DIR 615)

Jag känner mig rätt så säker på att det är vårt trådlösa nät som används eftersom det inte tickar någon datamängd på abonnemanget när jag surfar här hemma.

Jag kan nu inte finna vårt nätverk på telefonen när jag söker, däremot ett antal av grannarnas....Visas det inte bara för att det redan är anslutet?

Lite skumt? Eller är det bara jag som är för mkt Newbie?

Skriv http//192.168.0.1/
då kommer du till inställningar till routern, där väljer du wireless network settings
där letar du reda på visibility,,,

Select Invisible if you do not want the SSID of your wireless network to be broadcast by the DIR-615. If Invisible is selected,
the SSID of the DIR-615 will not be seen by Site Survey utilities so your wireless clients will have to know the SSID of your
DIR-615 in order to connect to it.
lycka till.

Postad 05 November 2010 - 23:50

Unregistered7663947b
  • Unregistered7663947b
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Skriv http//192.168.0.1/
då kommer du till inställningar till routern, där väljer du wireless network settings
där letar du reda på visibility,,,

Select Invisible if you do not want the SSID of your wireless network to be broadcast by the DIR-615. If Invisible is selected,
the SSID of the DIR-615 will not be seen by Site Survey utilities so your wireless clients will have to know the SSID of your
DIR-615 in order to connect to it.
lycka till.

Tack för tipset. Menyerna hade lite andra alternativ, men "Hidden" var/är inte i Enabled, vilket borde indikera att Iphonen inte borde vara dold?

Postad 06 November 2010 - 00:59

Unregistered7663947b
  • Unregistered7663947b
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Problemet löst. Tog bort SSID från routern och skapade på nytt. Efter det syns allt som det ska.

Postad 06 November 2010 - 08:47

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Mmmm tyvärr uttalar sig många Androidägare innan de faktiskt sett hur fantastiskt bra iPhones skärm är, kul med med ngn som väntar innan de har provat själva!
Körde lite med en Desire HD och en Desire igår och det är inget som lockar direkt måste jag säga...
Apparna ser helt enkelt gamla ut + att skärmarna är betydligt sämre dock större.

Tryck i en 1280*720 skärm med samma IPS-panel och 4" nästa gång så är jag först att ställa mig i kön igen.

Postad 06 November 2010 - 09:19

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

"Påtvingad" en Iphone 4 av nya jobbet, visst, App store och skärmen är riktigt bra, men totalt sett är HTC Desire en bättre telefon.

Postad 06 November 2010 - 09:41

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

"Påtvingad" en Iphone 4 av nya jobbet, visst, App store och skärmen är riktigt bra, men totalt sett är HTC Desire en bättre telefon.

...och du skriver detta i denna tråd för att...?
Kritisera gärna, men ge kritik som hjälper någon annan och försök hålla det lite mer konkret än så här...
Kolla https://www.minhembi...howtopic=270173 för lite tips om vad du kan ta med i en jämförelse...

Postad 06 November 2010 - 09:45

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
e-lite:

Skrev lite i tråden om Iphone som affärsmobil:

- Extremt krångligt att ringa, HTC/Androids dialer är överlägsen, den kombinerar samtalslista, kontakter och dialer i en och samma skärm.
- Kan inte bestämma vad som ska finnas på hemskärmarna, jag skulle vilja se kommande möten från kalendern, gärna en klocka, snabbknappar för avstängning av wifi/bt/mobil data etc, allt detta finns i android och mycket mer
- Kan inte bestämma schema för när mail-synkning ska ske, t.ex. bara vardagar 07-16.00
- Dålig kalender, men det finns ju andra att ladda hem
- Itunes-kravet, suger...
- Saknar den optiska styrkulan, hur gör ni om ni t.ex. i en internetadress har gjort ett stavfel mitt i? Hur kommer ni till exakt rätt bokstav? Jag har stora problem med detta....
- Hatar att man måste backa ur menyerna annars kommer du in till den gamla punkten nästa gång du går in.

Saker som är grymma:

Hårdvaran, framförallt skärmen
App-store
Mycket snyggare än Android
Gillar de fyra program man kan placera längst ner, smart!
Grym som musik-lur
Bara att plugga in i min VW Golf, så sjukt bra integrerat med RCD510 (VW-stereo)

Postad 06 November 2010 - 09:51

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

- Saknar den optiska styrkulan, hur gör ni om ni t.ex. i en internetadress har gjort ett stavfel mitt i? Hur kommer ni till exakt rätt bokstav? Jag har stora problem med detta....

Tryck och håll -> ett förstoringsglas dyker upp och du kan lätt navigera till det ställe du vill.

Postad 06 November 2010 - 09:53

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Tryck och håll -> ett förstoringsglas dyker upp och du kan lätt navigera till det ställe du vill.

Faan vad grymt! Tack! :)

Postad 06 November 2010 - 10:23

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

e-lite:

Skrev lite i tråden om Iphone som affärsmobil:

- Extremt krångligt att ringa, HTC/Androids dialer är överlägsen, den kombinerar samtalslista, kontakter och dialer i en och samma skärm.
- Kan inte bestämma vad som ska finnas på hemskärmarna, jag skulle vilja se kommande möten från kalendern, gärna en klocka, snabbknappar för avstängning av wifi/bt/mobil data etc, allt detta finns i android och mycket mer
- Kan inte bestämma schema för när mail-synkning ska ske, t.ex. bara vardagar 07-16.00
- Dålig kalender, men det finns ju andra att ladda hem
- Itunes-kravet, suger...
- Hatar att man måste backa ur menyerna annars kommer du in till den gamla punkten nästa gång du går in.

Saker som är grymma:

Hårdvaran, framförallt skärmen
App-store
Mycket snyggare än Android
Gillar de fyra program man kan placera längst ner, smart!
Grym som musik-lur
Bara att plugga in i min VW Golf, så sjukt bra integrerat med RCD510 (VW-stereo)

Håller med nästan alla dina punkter, och har lagt till egna i just tråden https://www.minhembi...howtopic=266185
Jag är mycket nöjd med i4:an, men tycker också att mycket av dom här ganska självklara sakerna saknas för den här prislappen....

Postad 06 November 2010 - 10:31

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Förstår inte vad som skulle vara bättre med den. Standard dialer ser ju likadan ut som i iPhone. I HTC:s dialer så blir det väl så att kontakter kommer upp som matchar det numret man slår in eller? Så förstod jag det i alla fall när jag kollade några filmer på youtube och det tycker jag verkar vara väldigt osmidigt då jag har noll koll på vad mina kontakter har för nummer.

Postad 06 November 2010 - 10:39

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Förstår inte vad som skulle vara bättre med den. Standard dialer ser ju likadan ut som i iPhone. I HTC:s dialer så blir det väl så att kontakter kommer upp som matchar det numret man slår in eller? Så förstod jag det i alla fall när jag kollade några filmer på youtube och det tycker jag verkar vara väldigt osmidigt då jag har noll koll på vad mina kontakter har för nummer.

Det är faktiskt riktigt, riktigt bra. Har haft detta på samtliga mina telefoner tills nu.
Slår du tex 2, så kan det tolkas som 2 eller "A" eller "B" eller "C"
det gör att samtidigt som du slår ett nummer också kan söka med hjälp av detta bland dina kontakter.
För att ringa "Nisse" så slår du alltså "64773" och får upp kontakten i listan, klickar och ringer!
Använde detta sätt att ringa framför att leta i kontakter.
+1 Android. Helt klart.

Postad 06 November 2010 - 11:11

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Det är faktiskt riktigt, riktigt bra. Har haft detta på samtliga mina telefoner tills nu.
Slår du tex 2, så kan det tolkas som 2 eller "A" eller "B" eller "C"
det gör att samtidigt som du slår ett nummer också kan söka med hjälp av detta bland dina kontakter.
För att ringa "Nisse" så slår du alltså "64773" och får upp kontakten i listan, klickar och ringer!
Använde detta sätt att ringa framför att leta i kontakter.
+1 Android. Helt klart.

Finns ett program i Appstore som har ungefär denna funktion - Smart Dial. Har inte alla funktioner men underlättar vid ringande. Använde den alltid på min 3 och 3GS men har faktiskt inte provat den på 4:an än.

Postad 06 November 2010 - 14:06

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Finns ett program i Appstore som har ungefär denna funktion - Smart Dial. Har inte alla funktioner men underlättar vid ringande. Använde den alltid på min 3 och 3GS men har faktiskt inte provat den på 4:an än.

Laddade inte ner den, men zPhone. Programmet gör precis det jag vill, och lite till, men:
1. Tar 1 sekund längre att starta, en dyrbar sekund när prestanda är mycket av grejjen med iPhone
2. efter avslutat samtal hamnar man i "vanliga" keypaden.
Någon som vet hur detta är med Smart Dial eller tex Magic Keypad?
Onetouch Lite var lite snabbare, men fortfarande ca0,5sek långsammare än vanliga telefonen.
Man hamnade fortfarande i iPhones keypad efter samtal och den hade inte multipla kontaktförslag...

Redigerat av Pexer, 06 November 2010 - 14:07.

Postad 06 November 2010 - 14:24

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Man kan ju även lägga enstaka kontaker som ikoner direkt på hemskärmen som "apps", då kan du ringa vem du vill med ETT klick. Jag tror faktiskt inte det kan bli mindre krångligt än så.

Va? Det har jag missat! Hur gör man?

Alltså grejjen är att det är lite, lite omständigare med de inbyggda grejjerna. Många andra telefoner har just en telefondel som man enkelt startar och varifrån du söker med typ T9, sedan kan öppna kontakten, smsa, maila...
i iPhonen måste du vara på olika ställen för att göra olika saker.
Håller med om att Spotlight är en utmärkt startpunkt, jag hamnar ofta här. Men inte naturliga vägen att ringa ett samtal, man kan dessutom inte söka på nummer vad jag kan se.

Postad 06 November 2010 - 15:49

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
jahopp nu har jag skickat iväg luren till Anovo men är missnöjd med felbeskrivningen han på TRE gjorde såg jag efteråt...
Finns det nått smidigt sätt att kontakta anovo ? har skickat ett mail till deras support. nån som vet om dom svarar på mail ?

Postad 06 November 2010 - 17:31

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Men det kan du ju i iphone också? Längs ner på varje kontaktkort har du ju knappar "skicka mail" "sms" "Ringa" "FaceTime" och så vidare, du kan göra allt ifrån et och samma ställe. Eller så missförstod jag helt och hållet vad du menade.

Iallafall, kontakter direkt på hemskärmen, finns en uppsjö varianter, här är några alternativ:

http://itunes.apple....d322453515?mt=8

http://itunes.apple....d376578817?mt=8

http://itunes.apple....d351042338?mt=8

Bara sök runt lite i appstore på "speed dial" eller "one tap dial" eller "quick call" och sånt, jag fick sidvis med träffar och alternativ.

Tackar! Ska kika på dessa.
nja, det kan du från alla andra mobiler också. Vad jag menar är att när du är i keypad vyn och matar in, så är du begränsad till just siffror.
Flera andra har valt att bygga in logik där. Tex T9-liknande kontaktsök, eller att numret du matar in matchas mot befintliga kontakter. Varför är detta bra? Jo, tex att du slipper hoppa mellan olika skärmar beroende på vem du ska ringa (en befintlig kontakt eller nytt nummer) eller om du ska skicka ett SMS.
Jag är rätt förvånad att detta inte finns på iPhone.
Men säkert därför det finns en marknad för Smart Dial, zPhone mfl....
Ett annat exempel som det kan vara bra till är att du har ett okänt nummer (eller kanske någon som ringt på en annan telefon), du matar in det i keypaden och om du har en kontakt med det numret eller som börjar på samma, dyker den upp. Ett sorts nummersök.

Kolla denna video så ser du vad jag menar:
http://www.youtube.c...h?v=Z2fg5Qcp9KA

Redigerat av Pexer, 06 November 2010 - 17:48.

Postad 06 November 2010 - 17:58

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0

jahopp nu har jag skickat iväg luren till Anovo men är missnöjd med felbeskrivningen han på TRE gjorde såg jag efteråt...
Finns det nått smidigt sätt att kontakta anovo ? har skickat ett mail till deras support. nån som vet om dom svarar på mail ?

Haha, dom skiter nog i din felbeskrivning, ens om den varit korrekt, det enda dom gör är att "uppgradera" mjukvaran, eller på sin höjd byta en mikrofon / högtalare. Mer klarar / har dom inte tid för! Har en Nokia som är inne för 3.e gången nu, dom har "uppgraderat" mjukvaran 2ggr på 3v nu, undrar hur ofta Nokia släpper uppdateringar egentligen :( .

Fast med iPhone som slutade att laddas fick jag ioförsig en ny telefon på 3dar, så med Apple grejer kanske det är bättre...

Postad 06 November 2010 - 18:37

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Haha, dom skiter nog i din felbeskrivning, ens om den varit korrekt, det enda dom gör är att "uppgradera" mjukvaran, eller på sin höjd byta en mikrofon / högtalare. Mer klarar / har dom inte tid för! Har en Nokia som är inne för 3.e gången nu, dom har "uppgraderat" mjukvaran 2ggr på 3v nu, undrar hur ofta Nokia släpper uppdateringar egentligen :( .

Fast med iPhone som slutade att laddas fick jag ioförsig en ny telefon på 3dar, så med Apple grejer kanske det är bättre...

Jo men batteri problemet försvann när jag återställde telefeonen (till ny iphone) Men återkom sedan igen efter 1 vecka. Men det skrev han inte i felbeskrivningen utan att jag hade återställt telefonen men att felet kvarstår...

Det jobbiga är ju om dom återställer den och ser att den funkar och skickar tillbaka den till mig och faktuerar mig 250 kr för en undersökning utan reperation.. och sedan kommer felet tillbaka igen efter några dagar igen.

Postad 06 November 2010 - 18:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag har varit med om att en kaffekvarn jag köpt inte kunde mala fint nog.
Skickade in den å fick tillbaka den snabbt å ingenting var gjort..Den var ok..

Så jag filmade kvarnen och även vad som hände när ja gjorde en espresso
Sen skickade jag en filmsnutt som en forumvän hade med samma kvar+maskin+kaffe och visade hur de ska se ut.

Då skickade de en ny kvarn

Lite OT...Men om möjligt filma alltid fel eller fota och skriv

Postad 06 November 2010 - 23:21

Daniel P
  • Daniel P
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har inget svar på din fråga, men jag blev förvirrad över "när HDR tillägget kom..." Vad menar du med det? HDR har funnits i iPhone4 hela tiden.

Det kom med 4.1, det var ett tag sen jag skrev det så jag gjorde ett nytt försök med en bild inlägg 4390 tror jag det var. Har även en kolega som har samma bekymmer med sin 3G.
Känns som jag har provat det mesta med inställningar så jag är tacksam om någon har en lösning.

/Daniel P

Postad 07 November 2010 - 08:26

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Så. Nu är telefonen Jailbreakad.
SBSettings, Lockinfo och iSmart Dialer har gjort telefonen komplett.
Fattar inte att jag ger mig in på "den mörka vägen"...
Det finns en olustig känsla av att man inte har någon kontroll vad apparna gör resp inte.
Snacka om sjukt att behöva göra på en av marknadens dyraste mobiler....

Postad 07 November 2010 - 09:32

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Nu fungerar larmet igen! Skumt!

Postad 07 November 2010 - 10:18

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
I inkorgen i den inbyggda mailklienten funkar inte ÅÄÖ. T.ex. en person som heter "Fernström", skickat genom Exchange-servern så blir namnet "Frenström"

Finns det nån lösning?

Postad 07 November 2010 - 11:40

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

I inkorgen i den inbyggda mailklienten funkar inte ÅÄÖ. T.ex. en person som heter "Fernström", skickat genom Exchange-servern så blir namnet "Frenström"

Finns det nån lösning?

Jag har samma problem, och skulle hemskt gärna vilja ha en lösning på det. :)

Postad 07 November 2010 - 17:47

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Nu fungerar larmet igen! Skumt!

Från och med inatt så har USA oxå vintertid. Mycket troligt därför det fungerar igen :)

Postad 07 November 2010 - 18:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Tackar! Ska kika på dessa.
nja, det kan du från alla andra mobiler också. Vad jag menar är att när du är i keypad vyn och matar in, så är du begränsad till just siffror.
Flera andra har valt att bygga in logik där. Tex T9-liknande kontaktsök, eller att numret du matar in matchas mot befintliga kontakter. Varför är detta bra? Jo, tex att du slipper hoppa mellan olika skärmar beroende på vem du ska ringa (en befintlig kontakt eller nytt nummer) eller om du ska skicka ett SMS.
Jag är rätt förvånad att detta inte finns på iPhone.
Men säkert därför det finns en marknad för Smart Dial, zPhone mfl....
Ett annat exempel som det kan vara bra till är att du har ett okänt nummer (eller kanske någon som ringt på en annan telefon), du matar in det i keypaden och om du har en kontakt med det numret eller som börjar på samma, dyker den upp. Ett sorts nummersök.

Kolla denna video så ser du vad jag menar:
http://www.youtube.c...h?v=Z2fg5Qcp9KA

Mjo, kontaktsökningen kunde vara lite mer aktiv när man slår in ett nummer, men antar att Apple inte tycker att det finns ngn logik bakom att slå numret manuellt till en person som du redan har i den fullt sökbara kontaktlistan.
Men jag ser inte riktigt meningen med att man ska kunna skicka sms genom dialern när du redan kan välja kontaktsätt när du markerat en kontakt.

Men jag kan förstå varför Apple inte gjorde som i youtubefilmen, det såg helt enkelt hemskt ut och det dök upp för många små klickbara alternativ mitt i allt, Apple vill nog inte att deras telefonapp upplevs som rörig eller komplicerad genom att slänga in all möjlig information och klämma in varje möjlig funktion i samma app, det är inte så Apple jobbar.

Postad 07 November 2010 - 18:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Finns det nån lösning?

Jo det funkar, men ngnstans så finns det en charset mismatch, vet int eom iphonen kör UTF8 eller ISO 8859-1.
Jag har problem med att vissa mail inte har fungerande åäö, medan de flesta andra funkar perfekt.

Postad 07 November 2010 - 18:43

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Mjo, kontaktsökningen kunde vara lite mer aktiv när man slår in ett nummer, men antar att Apple inte tycker att det finns ngn logik bakom att slå numret manuellt till en person som du redan har i den fullt sökbara kontaktlistan.
Men jag ser inte riktigt meningen med att man ska kunna skicka sms genom dialern när du redan kan välja kontaktsätt när du markerat en kontakt.

Men jag kan förstå varför Apple inte gjorde som i youtubefilmen, det såg helt enkelt hemskt ut och det dök upp för många små klickbara alternativ mitt i allt, Apple vill nog inte att deras telefonapp upplevs som rörig eller komplicerad genom att slänga in all möjlig information och klämma in varje möjlig funktion i samma app, det är inte så Apple jobbar.

Nja, :)
Nu är det ju inte primärt numret jag påstår man vill söka på i dialern, utan namnet...
Samtliga mobiler jag testat på senare år har ju integrerat t9 kontaktsök i sin dialer. Iphone är undantaget.
Att kunna nummersöka vore ju däremot också en bonus men inte krav...
Designen hade säkert Apple fixat utan att alla esteter skulle känna sig äcklade. Håller med om att ismart dialer inte är snyggaste appen, zPhone är bättre, men långsammare.
Grundproblemet är dock att den inbyggda dialern inte är tillräcklig... ...för alla.
Nej, Apple vill nog inte en hel del....

Postad 07 November 2010 - 19:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nja, :)
Nu är det ju inte primärt numret jag påstår man vill söka på i dialern, utan namnet...
Samtliga mobiler jag testat på senare år har ju integrerat t9 kontaktsök i sin dialer. Iphone är undantaget.
Att kunna nummersöka vore ju däremot också en bonus men inte krav...
Designen hade säkert Apple fixat utan att alla esteter skulle känna sig äcklade. Håller med om att ismart dialer inte är snyggaste appen, zPhone är bättre, men långsammare.
Grundproblemet är dock att den inbyggda dialern inte är tillräcklig... ...för alla.
Nej, Apple vill nog inte en hel del....

Jo men namnet kan du ju söka efter om du inte är i dialern, varför ska du söka på ett ställe när alla kontakter finns ett klick bort?
Det är ju en sorts redundans i det.

Postad 07 November 2010 - 19:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jo men namnet kan du ju söka efter om du inte är i dialern, varför ska du söka på ett ställe när alla kontakter finns ett klick bort?
Det är ju en sorts redundans i det.

Varför inte kunna söka på båda ställen, är jag i dailern på android sä är det bara att börja söka på ett namn via t9 så kommer de upp, smidigt och jag slipper klicka in mig i kontaktlistan.

Postad 07 November 2010 - 20:01

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Varför inte kunna söka på båda ställen, är jag i dailern på android sä är det bara att börja söka på ett namn via t9 så kommer de upp, smidigt och jag slipper klicka in mig i kontaktlistan.

Exakt min mening. Inte bara Android: Symbian och enklare "vanliga" mobiler har ju detta sedan år tillbaks, inget nytt.

Klart kontakter är nåt klick bort, men "ett klick" är inte helt sant, ytterligare ett klick behövs ju för att börja mata in, man måste ju ställa sig i sökfältet.... :)

Utgångspunkten att man kan göra allt från Spotlight eller kontakter är sann, men bara så länge det gäller kända kontakter, annars måste du gå in i dialern, eller i meddelanden, eller i e-post. Alltså olika entréer beroende på situation.
Sant att Spotlight är grym men jag saknar ändå en smartare dialer mer.
-1 iPhone.

Postad 07 November 2010 - 20:35

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hej!

Fick min lur i torsdas och stör mig på att något i luren låter som det är löst. När jag lägger den på t ex ett bord hör man det, knackar man lätt på baksidan på luren hör man det. Har sett att flera nämnt samma sak MEN jag undrar om det är någon som inte alls har så här? Känns b på nåt sätt.

/Matte

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.