Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire HD eller iPhone4?

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,97 (254) 699:-
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) 499:-
21 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg) 1 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Iphone som affärsmobil (23 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
Finns det något skäl att tillverka en lur med högre upplösning än Iphone 4? (27 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan

#1

Postad 10 oktober 2010 - 10:57

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hjälp mig! Ska köpa ny telefon och vet inte vad jag ska välja. Jag har begränsat mig till två stycken åtminstone, IPhone 4 eller HTC Desire HD. Hittar dock inte några tester än och eftersom jag inte är så insatt så har jag svårt att avgöra vilken som egentligen är bäst (ok, jag förstår att det kanske kan vara svårt att avgöra helt objektivt). De synliga delarna som skärmstorlek, utseende och operativ har jag ju lite koll på, men sedan är det stopp. Jag förstår att jag kommer att få en riktigt bra lur hur jag än väljer, men tar gärna emot råd från forumets experter som säkert har bättre koll.

Vad säger ni?

#2

Postad 10 oktober 2010 - 11:37

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag säger Samsung Galaxy S :-)

Skämt åsido, köp inte iphone 4 för den suger. Jag hade den sen releasen och ångrar mig att byte min iphone 3GS mot den skiten.
Jag köpte 2 iphone 4, en till mig och en till tjejen. Jag byte min iphone 4 mot en ipad 3g plus 2000kr eftersom jag tappade samtal hela tiden, telefonen synkade aldrig mina kontakter eller kalender, mottagningen var kassa fast jag bör och jobbar i sthlm dessutom hade jag Apples gratis bumper som skulle förbättra mottagningen.

Mitt råd är att du väljer en annan mobil än iphone 4, jag köpte en Samsung Galaxy S som är j-vligt nöjd med.

#3

Postad 10 oktober 2010 - 11:47

stn
  • stn
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Desire HD vs Iphone 4
http://www.pocket-li...ire-hd-iphone-4
http://www.knowyourm...e_iphone_4.html

Står inför samma val som dig, men jag kommer helklart välja Desire HD. Mycket mer frihet och du kan göra vad du vill, finns det något du gillar med Iphone 4 så kan du ladda hem apps till din Android och modifiera hur du vill.

Antar att du kommer köra abbonemang men om du tänker köpa kontakt så finns det bara ett val; Desire HD. Att betala det dubbla priset för en sämre telefon i nästan allt och betala det dubbla priset på grund av ett äpple på baksidan det får du bara inte göra. Det tillåter jag dig inte ;)

Vissa klagar på storleken, men det är bara bullshit. Den är 4 millimeter högre än vanliga Desire, 8mm bredare och dessutom tunnare!

Något som däremot får mig att fundera lite är skärmkvaliten? Någon som kan ge lugnande besked? Tänker välja Desire HD oavsett men...

#4

Postad 10 oktober 2010 - 12:59

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag sitter i samma sitts, men efter att ha gjort lite efterforskningar så har valet blivit en desire hd. Största anledningen till det är valmöjligheterna man får med Android samt priset.

#5

Postad 10 oktober 2010 - 13:13

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Jag säger Samsung Galaxy S :-)

Skämt åsido, köp inte iphone 4 för den suger. Jag hade den sen releasen och ångrar mig att byte min iphone 3GS mot den skiten.
Jag köpte 2 iphone 4, en till mig och en till tjejen. Jag byte min iphone 4 mot en ipad 3g plus 2000kr eftersom jag tappade samtal hela tiden, telefonen synkade aldrig mina kontakter eller kalender, mottagningen var kassa fast jag bör och jobbar i sthlm dessutom hade jag Apples gratis bumper som skulle förbättra mottagningen.

Mitt råd är att du väljer en annan mobil än iphone 4, jag köpte en Samsung Galaxy S som är j-vligt nöjd med.


roligt sagt :D

Mitt råd till trådskaparen är väl att känna på telefonerna innan du bestämmer dig, både på gränssnittet och på själva telefonen. Tycker den vanliga Desire känns ganska gedigen och tror inte HD:n är sämre. Men iPhonen är i en annan klass. Vilken känsla! ;)

Redigerat av Unregistered78af1102, 10 oktober 2010 - 13:14.


#6

Postad 10 oktober 2010 - 13:40

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
jag skulle gå på desire hd. eller en vanlig desire. jag tycker den är bättre än iphone 4. det jag främst tycker är bäst är att man SLIPPER ANVÄNDA ITUNES. Jag har haft en ipod touch och var låst med itunes för att flytta över musik och bilder. jag blev tokig och slutade använda den.
Nu har jag en desire, det är bara sätta i den i datorn och dra över filer sen dyker dom upp i mediaspelare etc på telefonen var som hest. ett annat plus är att med appen rockplayer kan man spela upp alla videoformat, typ divx. så du behöver aldrig konvertera någonting för att lägga in det på telefonen.
att köpa en iphone är lite som att skjuta sig i foten imo.

edit: finns nackdelar med desire hd också, en är att den har touchknappar som hemknapp osv och ingen joystick. touchknappar kanske har kommit en bit på vägen men dom har alltid gjort mig björntjänster.

Redigerat av Kattsing, 10 oktober 2010 - 13:43.


#7

Postad 10 oktober 2010 - 14:14

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Jag är jätte nöjd med min Iphone 4! Bästa mobil jag haft ;)

#8

Postad 10 oktober 2010 - 15:13

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Inte helt oväntat finns det två läger, men jag fortsätter gärna att ta emot feedback. Har några kommentarer till det jag läst hittills.

Priset är inte en issue, företaget betalar
SGS har jag tyvärr fått lite dåliga vibbar av. Har en kollega som har den och jag tycker den verkar strula lite för mkt även om skärmen är överlägsen (utom möjligen när man ska läsa text)
Klämma och känna ska man ju gärna göra, men HTC finns ju inte att ta på än och jag behöver beställa en nu. Dessutom tror jag att man behöver använda telefonen ett tag innan man har klurat ut fördelar och nackdelar, så jag lyssnar hellre på andra som har längre erfarenhet (av iPhone kontra HTC överlag)


Mvh

/Fredrik

#9

Postad 10 oktober 2010 - 15:20

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Oj ett svårt val men. Har just nu en Iphone 4 men måste säga att jag saknar Android system.
Men som någon innan skrev så är galaxy S ett mycket bra alternativ bara Samsung släpper uppdateringar till den, blev så arg på Samsung när dom inte kan hålla ett release datum så bytte till I4.
Men helt klart är att Galaxy S är en grym lur med bättre grafikkärna än Desire HD

#10

Postad 10 oktober 2010 - 15:33

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Det är en risk som jag ser med Desire HD. Att uppdateringar till nya OS aldrig kommer.
Android OS Gingerbread släpps redan i år. Desire HD lär få det.
Framtiden efter Gingerbread är dock mycket mindre säker.

- Det ser ut att 2.2 är sista uppdateringen för såväl Legend som Wildfire
- Hero fick vänta otroligt länge på en OS 2.1 uppdatering och det var den sista...
- HTC Desire som är knappt 6 mån gammal får ingen uppdatering till nya HTC Sense.
- ... ... ...


iPhone 4, å andra sidan, lär få uppdateringar i minst 2 år till...

#11

Postad 10 oktober 2010 - 15:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
dom har väl hintat åt att desire visst ska få nya sense? eller har dom gått ut och sagt att den inte ska det?

#12

Postad 10 oktober 2010 - 16:25

Unregistered5299859a
  • Unregistered5299859a
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)

#13

Postad 10 oktober 2010 - 16:31

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)


hahahahha kan varit den sjukaste idag!
är du säker på att du inte heter Steve Jobs?

#14

Postad 10 oktober 2010 - 16:56

Mr carrot
  • Mr carrot
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)


Hahahaha^^ kan inte sluta skratta :)

#15

Postad 10 oktober 2010 - 17:11

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)


hahahahaha..jisses!

#16

Postad 10 oktober 2010 - 17:25

Kattsing
  • Kattsing
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)



... jag tycker du ska hålla dig till din foppatoffel då hahahah
den har för liten skärm + tappar samtal. sen är du helt låst i itunes, det kanske sämsta och fulaste program som skådats

#17

Postad 10 oktober 2010 - 17:42

nickebooy
  • nickebooy
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
För alla som rör sig mer än mellan datorn, bilen och kontoret kan jag inte rekomendera en iphone 4. Redan sprickor i hela skärmen efter 1 månads användning. Det där med glas var inget hit.

#18

Postad 10 oktober 2010 - 17:43

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Hittade denna video, påminde mig om Basils inlägg :)

http://www.youtube.c...h?v=MvA8Hdmit-U

#19

Postad 10 oktober 2010 - 18:34

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Hittade denna video, påminde mig om Basils inlägg :)

http://www.youtube.c...h?v=MvA8Hdmit-U

Lol :blush:

#20

Postad 10 oktober 2010 - 18:50

t_jungbark
  • t_jungbark
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jäklar va bra!

#21

Postad 10 oktober 2010 - 19:02

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Det är enkelt - om du har jobb och tjänar egna pengar - köp en iPhone 4.
Om du bor hemma och inte har pengar - köp en kontantkortstelefon för 200:-.

Världens bästa telefon är helt enkelt Apples iPhone 4. Det är den bästa teknikprodukt jag NÅGONSIN köpt och det vill inte säga lite.

Den är som en schweizisk armékniv - den har allting du någonsin kan behöva. Kvalitetskänslan är 11 på en 10-gradig skala.
Du har TRYGGHETEN med Appstore och dom program som finns där - du behöver inte jailbreaka och ha dig.
Nu har iPhone funnits på marknaden några år och programmen finns i hundratusentals - dom kommer inte att försvinna.
När Ingvar Kamprad knappar ihop en app för sina möbler till en telefon så vet du att det är en vinnare.
Du synkar enkelt och backupar med Itunes.

Om du inte redan gått över från det bottenlösa pc-träsket till en Mac som vanlig dator också så passa på att göra det samtidigt - synergieffekten av att ha Apples dator och mobiltelefon är suverän. Det finns en anledning till att Apple just nu är världens bästa teknikföretag - dom gör dom bästa produkterna.

Enda anledningen till att inte köpa dom är att man inte har råd - och om du inte har råd - lägg då inte dom pengar du har på någon halvdan patetisk kopia - det är samma sak som att elda upp pengarna.

Så...join the Cupertino Fan Club och skaffa dig en iPhone 4 - se ljuset och vänd aldrig tillbaks! :-)

stackare jag gråter åt dig, men du lyckades göra en söndags kväll bra +1 fanboy

Redigerat av i8910user, 10 oktober 2010 - 19:04.


#22

Postad 10 oktober 2010 - 19:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hahahahahahahahahahahahahaah..

Var det roligaste jag läst på länge.

Steve Jobs verkar ha lärt sig svenska..
Inte illa ....MEn jag förstår att han besöker olika forum runt om i världen.
Är väl en del i hans masterplan att låsa in hela jordens befolkning.
Hjärntvätta de så att det inte kan se fel och brister på Apple produkter.
Varken de sjuka överpriserna eller inlåsningar och diktatur liknande Appstore.

Alla ska falla på knä och erkänna den enda sanna guden som nedstigit på jorden för att frälsa oss alla från friheten.

Steve Jobs

#23

Postad 10 oktober 2010 - 19:53

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Det lustigaste av allt är att de flesta som skriker Apple-fanboys är själva Android-fanboys :blush: :)
Google versus Apple, same shit i mina ögon båda vill skapa sin egna värld och tjäna grova pengar på kuppen, vad som är bra just nu är att via har ios, Android, Meego, windows phone och Symbian som alla driver varann till allt bättre produkter i snabb takt.
Vad man gillar är mycket tycke och smak :)

Redigerat av junkan, 10 oktober 2010 - 19:53.


#24

Postad 10 oktober 2010 - 20:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Man måse väl åndå vara så pass klarsynt att man kan se fel och brister på sånt man köpt själv.
Ingenting är perfekt

#25

Postad 10 oktober 2010 - 20:11

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Ok, jag förtydligar då. Mitt jobb betalar, så hur mycket luren kostar är inte någon issue.

En sak som jag faktiskt har hört av en del bekanta (ffa iPhone 3 ägare) är att iPhone har rätt kass antenn, tappar samtal m.m.

Och så undrar jag hur det funkar med synkning av kontaker och mejl mot Exchange med iPhone? Hade en Hero tidigare och med den var det inga problem. Och hur gärna jag än skulle vilja köra Mac på jobbet så är det inte ett alternativ.

Mvh

/Fredrik

#26

Postad 10 oktober 2010 - 20:17

bouldermunky
  • bouldermunky
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Förstår också att det finns en del obejktivitet i många av inläggen. ÄR själv säljare så jag vet ju hur det funkar när man köpt något, man vill gärna bekräfta för sig själv att man har gjort rätt val och då kan det vara svårt att vara objektiv. Men jag har sett en del på detta forum som faktiskt varit rätt objektiva och också haft möjlighet att köra och jämföra flera telefoner samtidigt, själv har jag inte några problem med att kritisera funktionen på min telefon eftersom jag inte har betalt den själv. Heron tyckte jag t.ex hade riktigt kass kamera och ännu sämre filmfunktion samt lite kort batteritid, annars var den helt ok.

Mvh

/Fredrik

#27

Postad 10 oktober 2010 - 20:25

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Ok, jag förtydligar då. Mitt jobb betalar, så hur mycket luren kostar är inte någon issue.

En sak som jag faktiskt har hört av en del bekanta (ffa iPhone 3 ägare) är att iPhone har rätt kass antenn, tappar samtal m.m.

Och så undrar jag hur det funkar med synkning av kontaker och mejl mot Exchange med iPhone? Hade en Hero tidigare och med den var det inga problem. Och hur gärna jag än skulle vilja köra Mac på jobbet så är det inte ett alternativ.

Mvh

/Fredrik

iPhone stödjer multipla exchangekonton och push.
Jag kör Gmail som exchange och vår jobb-exchange, olika konton är separerade eller så kan du välja att se inkommande mail från alla samtidigt.
Mot Gmail synkar Android bättre och beroende på tillverkare kan mailfunktionerna vara snyggare på Android, det är ett av problemen med Android alla tillverkare vill göra det på sitt sätt så man måste kolla på just den telefonen man är intresserad av.

#28

Postad 10 oktober 2010 - 20:33

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Personligen skulle jag toksakna möjligheten till widgets om jag bytte min Galaxy S mot en iphone.

#29

Postad 10 oktober 2010 - 20:37

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag är varken Apple eller Android fanboy. Själv har jag haft iphone sen den första genrationen kom till USA fram till iphone 4 som jag köpte direkt när den kom till Sverige.
Idag äger jag Macbook, iPad och sambon har iPhone 4 men fortfarande så måste man kunna kritisera en produkt som är dålig i detta fall iPhone 4!

Anledningen att jag byte min iphone 4 mot Samsung Galaxy S var att jag tappade alla mina samtal, ibland kunde jag inte ens ringa eller lägga på ett pågående samtal utan att starta om telefonen via hemknappen + på/av knappen. Vänner/kollegor som ringde mig kom direkt till min telefonsvar fast min iphone 4 var på och jag befann mig på jobbet i kungsholmen dvs mitt i stan, sen efter 10-15min fick jag ett sms att jag hade ett missade samtal från Kalle. Jag ringde även Telenor som är min operatör men det enda de kunde göra var att starta om mitt abonnemang, min sambo har iphone 4 och upplever precis samma problem med sin telefon.
iPhone 4 har bra skärm, kameran tar gula bilder men helt okej bilder i dagsljus. Vill du verkligen köpa en iPhone då rekommenderar jag iPhone 3GS som måste vara Apples bästa lur hittills.

Samsung Galaxy S har sina brister också men jag kan fortfarande ringa och ta emot samtal som man ska göra med en lur som jag har betalat 5700kr (utan abonnemang).

#30

Postad 10 oktober 2010 - 20:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Är du säker att du helt enkelt inte hade ett dåligt ex ?

Låter som att du skulle behövt skicka in den.

#31

Postad 10 oktober 2010 - 20:52

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Galaxy är på många sätt superb och kunde varit bäst.
Tyvärr var min drabbad av kraftig lagg som drev mig till vansinne + en del andra buggar, varför har de tex gjort om telefonboken så grupperna inte kunde synkas mot Gmail (iPhone är inte bättre här dock).
Skall man klaga på iTunes så kan man säga att Samsung Kies är 10ggr värre, funkade det någonsin, ja efter typ 10 installationer och ibland. Samsung skall inte göra mjukvara.
Widgets saknar jag också men misstänker att det var det som gjorde batteritiden ganska usel.
Skärmen på SGS är sämre för textläsning men bättre i övrigt.

Har faktisk inte tappat ett enda samtal under 3-4 veckor med iPhonen och den har aldrig krånglat än så länge.

Idag hade Desire HD varit ett klart alternativ, synd att de inte stsade på en bättre skärm med högre upplösning bara.

Redigerat av junkan, 10 oktober 2010 - 20:55.


#32

Postad 10 oktober 2010 - 20:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Är du säker att du helt enkelt inte hade ett dåligt ex ?

Låter som att du skulle behövt skicka in den.

Vad är oddsen att båda min och tjejens lur får samma fel? Två polare gick tillbaka till iPhone 3GS efter två veckor de hade IP4.

#33

Postad 10 oktober 2010 - 21:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Låter inte troligt men full möjligt.

Hur är det med Telenor där du bor ?
Tänkte om de är dålig täckning som spökar.

Låter ju inte alls normalt iaf.

#34

Postad 10 oktober 2010 - 21:17

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Låter inte troligt men full möjligt.

Hur är det med Telenor där du bor ?
Tänkte om de är dålig täckning som spökar.

Låter ju inte alls normalt iaf.


Jag bor norr om sthlm och har bra täckning med båda mobilt bredband från 3 och våra mobila abonnemang med Telenor, vår hemtelefon är också från Telenor med en Nokia 6720 som alltid har fulltäckning.
Med min iPhone 3GS hade inga som helst problem med täckning eller ringa/ta emot samtal, jag ångrar mig faktiskt idag att jag byte den mot IP4.
Jag vill absolut inte smutskasta iPhone 4 för det kanske fungerar för andra därute, för mig Galaxy S fungerar riktigt bra för tillfället.

#35

Postad 10 oktober 2010 - 21:18

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Kan ju ta upp en sak med iPhone 4 som inte så många sagt vad jag sett och det är att den faktiskt är väldigt oskön att hålla i, man kan tappa den lätt och det är ju inte bra för glaset. Med Apple-bumpern blir det bättre men så har du fått en ful telefon också...

#36

Postad 10 oktober 2010 - 21:28

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag är varken Apple eller Android fanboy. Själv har jag haft iphone sen den första genrationen kom till USA fram till iphone 4 som jag köpte direkt när den kom till Sverige.
Idag äger jag Macbook, iPad och sambon har iPhone 4 men fortfarande så måste man kunna kritisera en produkt som är dålig i detta fall iPhone 4!

Anledningen att jag byte min iphone 4 mot Samsung Galaxy S var att jag tappade alla mina samtal, ibland kunde jag inte ens ringa eller lägga på ett pågående samtal utan att starta om telefonen via hemknappen + på/av knappen. Vänner/kollegor som ringde mig kom direkt till min telefonsvar fast min iphone 4 var på och jag befann mig på jobbet i kungsholmen dvs mitt i stan, sen efter 10-15min fick jag ett sms att jag hade ett missade samtal från Kalle. Jag ringde även Telenor som är min operatör men det enda de kunde göra var att starta om mitt abonnemang, min sambo har iphone 4 och upplever precis samma problem med sin telefon.
iPhone 4 har bra skärm, kameran tar gula bilder men helt okej bilder i dagsljus. Vill du verkligen köpa en iPhone då rekommenderar jag iPhone 3GS som måste vara Apples bästa lur hittills.

Samsung Galaxy S har sina brister också men jag kan fortfarande ringa och ta emot samtal som man ska göra med en lur som jag har betalat 5700kr (utan abonnemang).

Jag tror nog att både du och din sambo har fått måndagsex i så fall. Jag har haft min sen releasedagen den trettionde juli och inte ett enda misslyckat eller avbrutet samtal (okej ett avbrutet samtal på mitt rum men där går det knappt att ringa från en mobiltelefon oavsett fabrikat på grund av dålig täckning). Gula bilder tar den inte heller, provade nyss att ta kort på ett vitt tangentbord i halvtaskig belysning för att vara på säkra sidan och det blev inte alls gulaktigt.

Jag rekommenderar iPhone 4.

#37

Postad 10 oktober 2010 - 21:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Nja gula bilder har jag inte sett.
Falu koppargruva blev rätt korrekt mot hur det såg ut:
Bifogad fil  bild.JPG   2,11MB   0 Antal nerladdningar

#38

Postad 10 oktober 2010 - 21:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Jag tror nog att både du och din sambo har fått måndagsex i så fall. Jag har haft min sen releasedagen den trettionde juli och inte ett enda misslyckat eller avbrutet samtal (okej ett avbrutet samtal på mitt rum men där går det knappt att ringa från en mobiltelefon oavsett fabrikat på grund av dålig täckning). Gula bilder tar den inte heller, provade nyss att ta kort på ett vitt tangentbord i halvtaskig belysning för att vara på säkra sidan och det blev inte alls gulaktigt.

Jag rekommenderar iPhone 4.

Det är möjligt att vi hade fått två måndagsex som du skrev, glömde att nämna ett fel till :-)
Under pågående röst samtal lyckades jag trycka på facetime eller parkera samtal knapparna med kinden dvs skärmen är mycket känsligare än 3gs modellen.
Jag ska vänta på iphone 5 helt enkelt.

#39

Postad 10 oktober 2010 - 22:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Det är möjligt att vi hade fått två måndagsex som du skrev, glömde att nämna ett fel till :-)
Under pågående röst samtal lyckades jag trycka på facetime eller parkera samtal knapparna med kinden dvs skärmen är mycket känsligare än 3gs modellen.
Jag ska vänta på iphone 5 helt enkelt.

Nä det är en bugg som skall vara tillrättad i 4.1 så du var inte ensam om det fenomenet.

#40

Postad 10 oktober 2010 - 22:02

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Det är möjligt att vi hade fått två måndagsex som du skrev, glömde att nämna ett fel till :-)
Under pågående röst samtal lyckades jag trycka på facetime eller parkera samtal knapparna med kinden dvs skärmen är mycket känsligare än 3gs modellen.
Jag ska vänta på iphone 5 helt enkelt.

Nej inte skärmen det är fel på utan proximitysensorn (släcker skärmen när man har telefonen mot örat under samtal och sitter ovanför högtalaren på fyran och till vänster på tidigare generationer) var det någon bugg med, att om man hade fört över en säkerhetskopia från en tidigare iPhone så fungerade den inte som den skulle men det löstes i 4.1 uppdateringen tror jag (jag hade inte problem med det innan så jag vet inte riktigt).

#41

Postad 10 oktober 2010 - 22:13

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Galaxy är på många sätt superb och kunde varit bäst.
Tyvärr var min drabbad av kraftig lagg som drev mig till vansinne + en del andra buggar, varför har de tex gjort om telefonboken så grupperna inte kunde synkas mot Gmail (iPhone är inte bättre här dock).
Skall man klaga på iTunes så kan man säga att Samsung Kies är 10ggr värre, funkade det någonsin, ja efter typ 10 installationer och ibland. Samsung skall inte göra mjukvara.
Widgets saknar jag också men misstänker att det var det som gjorde batteritiden ganska usel.
Skärmen på SGS är sämre för textläsning men bättre i övrigt.

Har faktisk inte tappat ett enda samtal under 3-4 veckor med iPhonen och den har aldrig krånglat än så länge.

Idag hade Desire HD varit ett klart alternativ, synd att de inte stsade på en bättre skärm med högre upplösning bara.


Lagget är till stora delar fixat via läckta FW's

#42

Postad 10 oktober 2010 - 22:18

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Lagget är till stora delar fixat via läckta FW's

Jag vet det, men orka sitta och hålla på med sådant + att du bryter garantin (om det går åt h-e).
Huvudproblemet är om jag förstått det rätt att Samsung fick för sig att göra ngt slags eget filsystem som inte alls har fungerat, den som använder inoficiella FW ser också att hastighetn kan tripplas på telefonen så potential finns.
Samsung har gjort en bra hårdvaruprodukt men helt missat att den skall fungera felfritt också, och än värre man skickar inte ut några fixar regelbundet, om ngn nu skulle få KIES att fungera...

Det finns ett 20-tal minst olika FW till SGS och den som vill ha sysselsättning kan sätta sig in i detta här:
http://www.swedroid....isplay.php?f=64

Lite kul att läsa om alla möjliga och omöjliga buggar de lyckats med, köp en HTC om ni skall ha en Android är mitt råd, följ det den som vill.

Redigerat av junkan, 10 oktober 2010 - 22:22.


#43

Postad 10 oktober 2010 - 23:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag vet det, men orka sitta och hålla på med sådant + att du bryter garantin (om det går åt h-e).
Huvudproblemet är om jag förstått det rätt att Samsung fick för sig att göra ngt slags eget filsystem som inte alls har fungerat, den som använder inoficiella FW ser också att hastighetn kan tripplas på telefonen så potential finns.
Samsung har gjort en bra hårdvaruprodukt men helt missat att den skall fungera felfritt också, och än värre man skickar inte ut några fixar regelbundet, om ngn nu skulle få KIES att fungera...

Det finns ett 20-tal minst olika FW till SGS och den som vill ha sysselsättning kan sätta sig in i detta här:
http://www.swedroid....isplay.php?f=64

Lite kul att läsa om alla möjliga och omöjliga buggar de lyckats med, köp en HTC om ni skall ha en Android är mitt råd, följ det den som vill.


Htc har minst lika mycket buggar...

#44

Postad 11 oktober 2010 - 02:56

Unregistered8894d32d
  • Unregistered8894d32d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag var inne på Android ett tag och köpte SGS. Efter ca en månad så lyckades jag sälja den på tradera. Som jag använder telefonen så är Iphone överlägsen. Den är bättre utan jailbreak och blir överlägsen med. Nu kan det vara så att desire är en mycket bättre teledon än sgs men nu har jag skaffat en iphone igen som jag vet funkar. Har inga brutna samtal (vilket jag hade några med SGS). Iphone är så mycket hårdare granskad än någon annan telefon om man skulle göra likadant med någon annan modell så skulle man hitta betydligt fler fel. Itunes hackas det mycket på och jag kan hålla med om att det inte är speciellt snyggt och har iaf som jag uppfattar den en väldigt strulig hantering av musik och ljudböcker. Men om man bortser från de negativa och använder funktionerna som funkar bra så är det överlägset på podcast hantering det finns vad jag vet inget som ens är hälften så bra. Det säkerhetskopierar också bra enligt mig. Så för mig som lyssnar mycket på spotify, ljudböcker eller podcasts så har jag igentligen bara ett problem med itunes och det är hanteringen av ljudböcker (m4b format konvertering). En nackdel med en icke jailbreakad iphone är också youtube. Jag fattar inte hur man tänker på apple när man skalar ner filmerna till en så dålig kvalitet om man sitter på 3g eller gprs. Det är mycket bättre om den då buffrar lite längre före uppspelning. Man bör iaf få välja. Men jailbreak är det inget problem alls. Angående de olika operativsystemen så tror jag att Android har tagit sig lite vatten över huvudet när det inte bara skall fungera tillfredställande på så många olika telefoner utan nu också på tv apparater och gud vet vad. Jag skulle gärna se att man gjorde flera sektioner så som AndroidTV, AndroidPhone, AndroidSmartphone, AndroidTablet och sedan ha ganska hårda krav på vilken hårdvara som krävdes. För även om Android anses framtidssäkert så är det hårdvaran du köper i dag och både Android och iOS kommer leva längre än vad smartphonen du köper i dag kommer göra. Redan nu börjar android telefoner bli föråldrade då de inte kommer få de nyare varianterna av Android. Samsung lovade en massa uppgraderingar till SGS, man har fortfarande inte fixat de stora grundfelen med en officiell fw, kommer det alls? Med tanke på att de gärna ser att man köper nästa generation Android smartphone snart. För företagen är det bara sålda telefoner som räknas så förvänta er inte att Gingerbread kommer släppas till så många av telefonerna som finns ute nu. Det är ett perfekt redskap för dem att ta till för att sälja nya androidlurar utan att måste lägga ner så mycket pengar på att utveckla ny hårdvara. Det hade varit bättre om uppdateringarna på OSet hade kommit i mindre steg och oftare.

Tyvärr är dagens internet så fullt av människor som ska rättfärdiga sina egna val så det är inte längre en bra plats att söka information om saker som detta. Det bästa är om du kan testa de olika telefonerna.

Redigerat av Unregistered8894d32d, 11 oktober 2010 - 02:59.


#45

Postad 11 oktober 2010 - 12:04

Jensei
  • Jensei
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Tyvärr är dagens internet så fullt av människor som ska rättfärdiga sina egna val så det är inte längre en bra plats att söka information om saker som detta. Det bästa är om du kan testa de olika telefonerna.


Nuff said - pajkastning = sandlådenivå.

Har haft en (olåst) iP4 i snart en månad, mina erfarenheter:

+ Skön att hålla i både med och utan bumper
+ Fungerar
+ Snabb
+ Synkningen med iTunes fungerar mycket bra, dock förstår jag inte varför jag måste ha en sladd till detta 2010. (Har jag fel här, angående sladden, blir jag gärna upplyst om detta)
+ Drag n' drop för bilder & filmer fungerar utan iTunes vilket räcker för mina behov då jag inte använder iPod-funktionen (jag har ju Spotify)
+ Ljudet från spotify, t o m med Apples egna lurar, inte världsklass men mer än gott nog för bärbar musik
+ Mail-klienten, kör exchange på jobbmailen. Synkar dock inte kontakter o dyl via detta.
+ Mottagningen är inte sämre än på någon annan telefon jag har haft (vilket inte är få) vare sig jag är hemma i centrala stockholm eller på landet i de värmländska skogarna. Borde inte tas upp som ett plus men det verkar vara mycket snack om att iP4 tappar samtal i stor utsträckning.
+ Att skriva (både på längden och på tvären) går lekande lätt och fort

...

- Alldeles för dyr OM man ska köpa en ej operatörsbunden för egna pengar
- Lite väl låst utan jailbreak, blir varje dag vansinnig på att jag måste gå tre (!) menysteg för att aktivera/avaktivera blåtand. Att lämna blåtand på är dessutom förödande för batteritiden varför jag tvingas till detta otyg varje vardag. Sammanfattningsvis kan man säga allt annat än användarvänligt på blåtandssidan.
- Sjukt lätt att komma åt "ljud av"-knappen på touchskärmen när man pratar i telefon, detta kanske är fixat i 4.1 men jag har inte tagit mig tid att uppdatera (kan ej göra det på jobbet p g a vårt nätverk)
- Kan inte sätta på knapplås när jag ringer upp --> samtalet kopplas ner = suck
- Multitask? NEJ. Halvmesyr? JA
- Inga reglage för nästa/förra låt på den medföljande micken/fjärrkontrollen (om jag har fel här, rätta mig mer än gärna)
- Ett rykte från en mactivist jag känner är att batteritiden försämras i och med uppdateringen till 4.1, men som sagt, ett rykte

...

= En kanonlur som jag är mycket nöjd med.

Android har jag inte haft själv, agerar dock tekniksupport åt min far som köpte en SE X10 mini samtidigt. Han är hittills mycket nöjd förutom att SE inte skickade med något PC-program för att synka kontakter/kalender med Outlook. Alla vill/kan inte synka via exchange och även om SE's PC Suite troligtvis är det sämsta PC-programmet genom tiderna så har det iallafall gått att synka i alla tider. Nu släpptes det äntligen ett i förra veckan som verkar fungera.

Faran jag potentiellt ser med android, however, är att p g a att det är ett s k öppet system och att Android Market inte har samma gedigna (och kanske krångliga) rutiner för att godkänna appar är risken för att säkerhetsmissar och buggar smyger sig in betydligt lättare än i iOS.

För att förtydliga kan jag säga att jag inte tar ställning till vilket som är bäst (vilken färg är egentligen finast?) utan jag har en iP4, det här är mina erfarenheter samt mina funderingar ang android.

peace out

#46

Postad 11 oktober 2010 - 12:32

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

För alla som rör sig mer än mellan datorn, bilen och kontoret kan jag inte rekomendera en iphone 4. Redan sprickor i hela skärmen efter 1 månads användning. Det där med glas var inget hit.




Nja du borde kanske köpt en sådan som är gjord i gummi!?? Stöt och vattentålig!

Har en iphone 4 och använder man den normalt så är det inga problem! Men ska man slänga med telefonen så välj en annan!

#47

Postad 11 oktober 2010 - 12:41

erobin
  • erobin
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag köpte först en legend men blev less när inte android 2.2 kom så jag böt upp mig till en desire. Funderade länge om jag skulle köpa en iphone 4 istället men i mitt fall valde jag desire pga widgets och att android är så öppet. Jag tycker dessutom att desire ligger bättre i handen än iphone och kan inte förstå varför man gör en telefon med två glasskivor som kan gå sönder?! I övrigt tycker jag iphone verkar vara en riktigt bra lur (har testat) men jag kommer hålla mig till andriod som det ser ut just nu iaf.

#48

Postad 11 oktober 2010 - 13:56

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nuff said - pajkastning = sandlådenivå.

Har haft en (olåst) iP4 i snart en månad, mina erfarenheter:

+ Skön att hålla i både med och utan bumper
+ Fungerar
+ Snabb
+ Synkningen med iTunes fungerar mycket bra, dock förstår jag inte varför jag måste ha en sladd till detta 2010. (Har jag fel här, angående sladden, blir jag gärna upplyst om detta)
+ Drag n' drop för bilder & filmer fungerar utan iTunes vilket räcker för mina behov då jag inte använder iPod-funktionen (jag har ju Spotify)
+ Ljudet från spotify, t o m med Apples egna lurar, inte världsklass men mer än gott nog för bärbar musik
+ Mail-klienten, kör exchange på jobbmailen. Synkar dock inte kontakter o dyl via detta.
+ Mottagningen är inte sämre än på någon annan telefon jag har haft (vilket inte är få) vare sig jag är hemma i centrala stockholm eller på landet i de värmländska skogarna. Borde inte tas upp som ett plus men det verkar vara mycket snack om att iP4 tappar samtal i stor utsträckning.
+ Att skriva (både på längden och på tvären) går lekande lätt och fort

...

- Alldeles för dyr OM man ska köpa en ej operatörsbunden för egna pengar
- Lite väl låst utan jailbreak, blir varje dag vansinnig på att jag måste gå tre (!) menysteg för att aktivera/avaktivera blåtand. Att lämna blåtand på är dessutom förödande för batteritiden varför jag tvingas till detta otyg varje vardag. Sammanfattningsvis kan man säga allt annat än användarvänligt på blåtandssidan.
- Sjukt lätt att komma åt "ljud av"-knappen på touchskärmen när man pratar i telefon, detta kanske är fixat i 4.1 men jag har inte tagit mig tid att uppdatera (kan ej göra det på jobbet p g a vårt nätverk)
- Kan inte sätta på knapplås när jag ringer upp --> samtalet kopplas ner = suck
- Multitask? NEJ. Halvmesyr? JA
- Inga reglage för nästa/förra låt på den medföljande micken/fjärrkontrollen (om jag har fel här, rätta mig mer än gärna)
- Ett rykte från en mactivist jag känner är att batteritiden försämras i och med uppdateringen till 4.1, men som sagt, ett rykte

...

= En kanonlur som jag är mycket nöjd med.

Android har jag inte haft själv, agerar dock tekniksupport åt min far som köpte en SE X10 mini samtidigt. Han är hittills mycket nöjd förutom att SE inte skickade med något PC-program för att synka kontakter/kalender med Outlook. Alla vill/kan inte synka via exchange och även om SE's PC Suite troligtvis är det sämsta PC-programmet genom tiderna så har det iallafall gått att synka i alla tider. Nu släpptes det äntligen ett i förra veckan som verkar fungera.

Faran jag potentiellt ser med android, however, är att p g a att det är ett s k öppet system och att Android Market inte har samma gedigna (och kanske krångliga) rutiner för att godkänna appar är risken för att säkerhetsmissar och buggar smyger sig in betydligt lättare än i iOS.

För att förtydliga kan jag säga att jag inte tar ställning till vilket som är bäst (vilken färg är egentligen finast?) utan jag har en iP4, det här är mina erfarenheter samt mina funderingar ang android.

peace out

Proximitysensorn är fixad vad jag vet men inget jag riktigt kan bekräfta då jag inte hade problem innan 4.1.

Förstår inte varför du vill kunna låsa skärmen när proximitysensorn ändå släcker ner den (förutsatt att du har 4.1 då) när du täcker den med örat. Eller var det med headset du menar? Då går det ju i alla fall att låsa den.

Ett klick på mittknappen för play/pause, dubbelklick för nästa låt och trippelklick för föregående låt. Eller så håller du in mittknappen tills du hör ett ljud och säger exempelvis "nästa låt".

När jag testat någon Android så har jag inte direkt kollat inställningar för bluetooth men antar att det går att ha en widget för att slå på/av det eller? Innan jag bytte till iPhone för två år sedan så hade jag symbian och där var det ungefär lika många steg för att komma åt bluetoothinställningar.

Om man tycker att den är värd kontantpriset är ju upp till var och en men jag tycker att den helt klart är värd det den kostar.

#49

Postad 11 oktober 2010 - 14:06

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Proximitysensorn är fixad vad jag vet men inget jag riktigt kan bekräfta då jag inte hade problem innan 4.1.

Förstår inte varför du vill kunna låsa skärmen när proximitysensorn ändå släcker ner den (förutsatt att du har 4.1 då) när du täcker den med örat. Eller var det med headset du menar? Då går det ju i alla fall att låsa den.

Ett klick på mittknappen för play/pause, dubbelklick för nästa låt och trippelklick för föregående låt. Eller så håller du in mittknappen tills du hör ett ljud och säger exempelvis "nästa låt".

När jag testat någon Android så har jag inte direkt kollat inställningar för bluetooth men antar att det går att ha en widget för att slå på/av det eller? Innan jag bytte till iPhone för två år sedan så hade jag symbian och där var det ungefär lika många steg för att komma åt bluetoothinställningar.

Om man tycker att den är värd kontantpriset är ju upp till var och en men jag tycker att den helt klart är värd det den kostar.

Jag måste bara inlägga att Symbian kommer inte i närheten av Android.

#50

Postad 11 oktober 2010 - 14:25

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag måste bara inlägga att Symbian kommer inte i närheten av Android.

Det håller jag fullständigt med dig om men det är ändå en smaksak, jag föredrar iOS, du Android(?), andra Windows Phone och andra Symbian. Acceptera och gå vidare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.