Har ju spelat CQ Wake Island innan uppdateringen vet jag.
Battlefield 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
5
|
(26)
|
199:- | |
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden (40 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 02 May 2012 - 22:00
Postad 02 May 2012 - 22:01
Postad 03 May 2012 - 09:37
Kollade du föressten hur långt det var kvar till nästa service star på jet?
Ha det grymt!
Nej jag glömde det, men som jag sa, jag förklarade varför Soulie dog av onehit wonders.
Sedan är du välkommen att använda vilket vapen du vill för min del, hade 12 eller 13 SS prepatch på mass, nu har jag 20 så visst nyttjar jag glitchen. Brukar ta fram den om jag dör för många gånger av den. Har även märkt att både MASS och DART med HB fungerar i princip lika bra. MASS något bättre i CQC.
Rent generellt så är M26 DART/MASS mer klassat som noobbössa än vad USAS/FAMAS någonsin var
Men jag brukar rätt snabbt gå över till vapen som är godkända i CB då det är dom jag måste vara bra på, något som ni måste prova om ni inte gjort det redan är MP7, rds, laser och extended mag, fungerar hyffsat bra även på rätt duktiga avstånd.
Postad 03 May 2012 - 09:47
Är det rackarn' med 21 skott? Hur snabb är reloaden?något som ni måste prova om ni inte gjort det redan är MP7, rds, laser och extended mag, fungerar hyffsat bra även på rätt duktiga avstånd.
Postad 03 May 2012 - 09:49
Är det rackarn' med 21 skott? Hur snabb är reloaden?
21 skott utan ext mag, 41 med. Och den laddar om duktigt fort, 7-8 kulor per kill ungefär Inga problem att få undan 4-5 st i en klunga. Både hipfire och aimed fire fungerar hur bra som helst.
Redigerat av Ola Thomasson, 03 May 2012 - 09:50.
Postad 03 May 2012 - 11:06
Postad 03 May 2012 - 11:11
Jag körde den mycke förut men gick över till PP-19.. vet inte varför, men det vart bara så. Kanske MP7:an e bättre.. har bara inte provat den på länge nu..
PP-19 är grym den med, PP2000 likaså. Men för mig så passar MP7an riktigt bra, skönt att kunna spela med den som support. M27an trivs jag inte alls med numera.
Postad 03 May 2012 - 11:16
Postad 03 May 2012 - 11:24
Hehe, känner igen det där, är också en gammal inbiten omladdare i tid och otid.Iofs väldigt trevligt med 54 skott i magasinet men för en notorisk "omladdare" som mig betyder det väldigt lite.
I mitt fall får jag skylla allt detta på CS som präntade in detta i min ryggmärg under mååååååååånga år.
Postad 03 May 2012 - 11:55
Jag är precis likadan. Känns som att varje gång jag laddar om mitt vapen så kommer det en fiende springandes runt närmsta hörn.Jag har en tendens att ladda om i tid och otid och kommer ofta som ett fån runt hörn och dylikt in i CQC med ett magasin på väg in i bössan.
Postad 03 May 2012 - 17:56
Sedan är du välkommen att använda vilket vapen du vill för min del, hade 12 eller 13 SS prepatch på mass, nu har jag 20 så visst nyttjar jag glitchen. Brukar ta fram den om jag dör för många gånger av den. Har även märkt att både MASS och DART med HB fungerar i princip lika bra. MASS något bättre i CQC.
Det måste vara jobbigt för de som alltid använd MASS eller Dart med HB till t.ex G3 och sedan kommer en glitch som gör att de inte kan fortsätta spela utan att bli bannade och kallas för noob.
Jag saknar en sak från CoD och det är att man kunde ha hagelsprakare som sekundärt vapen. MASS är använder jag ofta istället för förstahjälpen låda då alla andra har det.
Vad menas med CQC?
Postad 03 May 2012 - 18:23
Highberg! ffs!Det måste vara jobbigt för de som alltid använd MASS eller Dart med HB till t.ex G3 och sedan kommer en glitch som gör att de inte kan fortsätta spela utan att bli bannade och kallas för noob.
Jag saknar en sak från CoD och det är att man kunde ha hagelsprakare som sekundärt vapen. MASS är använder jag ofta istället för förstahjälpen låda då alla andra har det.
Vad menas med CQC?
http://lmgtfy.com/?q=CQC
http://en.wikipedia....quarters_combat
Postad 03 May 2012 - 20:22
Vad menas med CQC?
Precis som Celtanic skriver, close quarter combat. Nästa patch kommer MASS/DART HB glitch förmodligen att försvinna, visst det fungerar kanske bäst på G3an men jag har inte märkt någon större skillnad på den och tex M416 och M16.
Postad 03 May 2012 - 20:54
I mode CQ hittar jag inte kartan, men i gamemode CQA finns den med. Hittar inte info om varför det är så?
TACK!!
Postad 04 May 2012 - 19:37
Game on i kväll? I´m in after the hockey och då blir det köttfärs!
jag ska då strax gå in och börja panga (: ses ute på fältet!
Postad 04 May 2012 - 23:14
Postad 05 May 2012 - 01:29
Det där är lite trist. Har även inträffat för mig ett par gånger. Det vore ju bättre att man blir förflyttad till andra laget när man dör istället för mitt i en pågående strid.visst att jag är dålig på att flyga i spelet men blev dödad/överflyttad båda gångerna jag väl fick tag på något att åka med d: wtf? d:
Postad 05 May 2012 - 08:48
Det där är lite trist. Har även inträffat för mig ett par gånger. Det vore ju bättre att man blir förflyttad till andra laget när man dör istället för mitt i en pågående strid.
Det är lite svårt det där att styra. Vi ber om ursäkt för överflyttningar!
Grejen är att vi testade stänga av att den automatiskt jämnar ut lagen så man skulle slippa flytta över folk, men när man gjorde det så hamna servern som "Custom" istället för "Ranked" då vill inga spela på servern. Men vi får göra som så att vi frågar innan vi flyttar istället, tycker alla borde börja använda battelog eller skype bara för vanlig textchatt, mycket enklare att kommunicera på det viset
Postad 05 May 2012 - 11:49
Men jag tycker det blir sunkigt när Administratörer sitter som poliser och administrerar istället för att spela.
Det blir bara stökigare med omflyttningar/kick/ban, det upplever jag som bara spelar iaf.
Postad 05 May 2012 - 12:26
Om det är 11 spelare eller mindre i andra laget så kan man om man trycker PS-knappen och går över till sin vän, välja "Join session". Om han/hon är i andra laget så är det inga problem att joina om det är bara 11 personer, även fast det är bara t.ex. 5 personer i sitt lag. Allt som behövs är en ledig slot... och det kommer inte admins heller ifrån förutom att kicka någon.
Men som sagt, jag behöver ingen överflyttning "för att vara snäll" när jag spelar, jag klarar sånt själv =)
Jag tycker det ofta är kul att spela mot MHB, särskilt när man själv har MHB i namnet (Especially when I can roadkill Marcuzzi with the MAV). Det brukar tendera en hel del quits i ena laget om det är 12 MHB i andra laget, så det är bar att vara en motvikt.. inte för att MHB är generellt bra
Redigerat av novaland, 05 May 2012 - 12:29.
Postad 05 May 2012 - 13:16
Japp. Om man vill byta lag så kan man ju oftast det ändå, trots allt ena laget har mer spelare än det andra.. om ens vän är i andra laget. Jag brukar göra det ifall jag vill byta.
Om det är 11 spelare eller mindre i andra laget så kan man om man trycker PS-knappen och går över till sin vän, välja "Join session". Om han/hon är i andra laget så är det inga problem att joina om det är bara 11 personer, även fast det är bara t.ex. 5 personer i sitt lag. Allt som behövs är en ledig slot... och det kommer inte admins heller ifrån förutom att kicka någon.
Men som sagt, jag behöver ingen överflyttning "för att vara snäll" när jag spelar, jag klarar sånt själv =)
Jag tycker det ofta är kul att spela mot MHB, särskilt när man själv har MHB i namnet (Especially when I can roadkill Marcuzzi with the MAV). Det brukar tendera en hel del quits i ena laget om det är 12 MHB i andra laget, så det är bar att vara en motvikt.. inte för att MHB är generellt bramen det är alltid otrevligt att spela mot en organiserad motståndare. Sedan att MHB utom i vissa undantag är inte särskilt organiserade är en annan femma
haha huvudet på spiken! ;D
hade roligt igår men kände att det blev lite trist när det blev metro och vi sprang igenom hela banan direkt och höll deras bas, kände att det räckte o tackade för mig (:
försökt bli bra med flygplanen men antingen så kraschar jag eller så skjuter någon annan med flygplan ner mig med kulsprutan.. )):
tycker det är kul som novaland säger att spela ihop med andra i mhb men vore även mer roligt ifall det fanns någon vettig kommunikation typ mumble eller liknande(kanske t.o.m ingame voice) dock inte skype, är allergisk mot det d;
Postad 05 May 2012 - 14:33
Jag tycker det ofta är kul att spela mot MHB, särskilt när man själv har MHB i namnet (Especially when I can roadkill Marcuzzi with the MAV). Det brukar tendera en hel del quits i ena laget om det är 12 MHB i andra laget, så det är bar att vara en motvikt..
Du och din j***la MAV! Haha ******** så dryg du är med den!
Redigerat av DragonPuffer, 05 May 2012 - 14:46.
Postad 05 May 2012 - 17:45
Ber om ursäkt i så fall.Får be om ursäkt att jag kastar sten i glashuset.
Men jag tycker det blir sunkigt när Administratörer sitter som poliser och administrerar istället för att spela.
Det blir bara stökigare med omflyttningar/kick/ban, det upplever jag som bara spelar iaf.
Min och dragon's ide var att samla alla MHBare på samma sida.
Det brukar vara roligare att spela med varandra än mot...
Postad 05 May 2012 - 17:57
Especially when I can roadkill Marcuzzi with the MAV
LOL! That was fun! Not.. Hahah, yeah it was fun, you sneaky bastard, lol!
We wil not be moving MHB members anymore, unless you request it, we can make a spot for you on our team. Just send a message via SEN to one of the admins =] Myself, Muppmeister, Nedan68 or DragonPuffer.
And it wasn't that the server became unranked when we turned off auto-balance, but it went from "normal-settings" to "custom-settings". I guess most people filter the servers out with "normal-settings". The same thing happens when you change the "idle-time-to-kick" for instance.
PS:
I'll get you for those MAV-kills, Novaland, lolz =]
Redigerat av Marcuzzi, 05 May 2012 - 18:03.
Postad 05 May 2012 - 18:13
Bättre att kasta sten i glashus än släpa in en hjord oxar i en mingporslinsfabrik, som jag gör. ;-)Får be om ursäkt att jag kastar sten i glashuset.
Jag håller med dig totalt. Blir så förbannad på administratörer som flyttar runt. Om jag vill byta lag så gör jag det själv. Går det inte så skickar man ett meddelande. Vi som har olika klantags hamnar ofta i separata lag då vi ligger på topp, för att jämna ut. -.-
Google är min vän? Tack.Highberg! ffs!
http://lmgtfy.com/?q=CQC
http://en.wikipedia....quarters_combat
Men i CQC så kommer spasen att vara mitt top vapen om inte MP7an.
Precis som Celtanic skriver, close quarter combat. Nästa patch kommer MASS/DART HB glitch förmodligen att försvinna, visst det fungerar kanske bäst på G3an men jag har inte märkt någon större skillnad på den och tex M416 och M16.
Det är sagt att glitchen enbart fungerar för G3A3 och M4A16. Minns inte vad Halling skrev. Har testat den på olika vapen och jag känner stor skillnad. Skillnaden mellan USAS och Dart är att när du har Dart måste du sikta och träffa motståndaren inom max 200M avstånd 1-3 skott för att döda. 1 skott på nära håll och med DAO två skott. USAS halva banan med frag mot en husvägg och personen som står vid väggen dör. Egen erfarenhet.
Postad 05 May 2012 - 18:22
En bra och snäll tanke, men jag tycker i alla fall att lagbyte kan man sköta själv (via PSN-menyn). Visst är det roligt när vi spelar i samma lag, men det är ju minst lika underhållande när det är två MHB-gäng i varje lag. Det blir oftast bra motstånd, en hel del prestige och jävligt roliga matcher då.Ber om ursäkt i så fall.
Min och dragon's ide var att samla alla MHBare på samma sida.
Det brukar vara roligare att spela med varandra än mot...
Dock är det inte lika roligt om man är en MHB:are i ena laget som får möta 5-6 MHB:are i det andra.
Postad 05 May 2012 - 19:06
Postad 07 May 2012 - 06:36
Har köpt spelet igår. funderar starkt på att testa i veckan
så välkommen så (: enda trista med att börja lite efter alla andra är att det är svårt att få lvla flygfordon för man blir nerskjuten så snabbt ):
Postad 07 May 2012 - 08:17
Det är inte bara sätta sig ner o spela.. du skall ladda ner ca. 2.5GB updateringar före.Har köpt spelet igår. funderar starkt på att testa i veckan
Redigerat av Unregisteredc2d1da48, 07 May 2012 - 08:18.
Postad 07 May 2012 - 08:44
jag är fett orolig över hur trist det kan bli då alla andra redan kan allt fulande i spelet, men rimligtvis så kan man hinna lära sig endel.
alla som spelar bf3, addera zartokion till kontot. avskyr att spela ensam. vill ha folk att svammla med under tiden
Postad 07 May 2012 - 08:44
så välkommen så (: enda trista med att börja lite efter alla andra är att det är svårt att få lvla flygfordon för man blir nerskjuten så snabbt ):
There's an app for that.
Köp fusk-paketet för att låsa upp alla uppgraderingar till flygfäna.. nästan så att jag själv överväger det, biter mig i tungan för att inte göra det dock...
Postad 07 May 2012 - 09:24
med samma klantag?
Postad 07 May 2012 - 09:30
There's an app for that.
Köp fusk-paketet för att låsa upp alla uppgraderingar till flygfäna.. nästan så att jag själv överväger det, biter mig i tungan för att inte göra det dock...
vill någon snabbt gå igenom vad det är för uppgraderingar man kan få på flygfordon? är det bara att plocka åt sig helikoptrar och vad som helst när som helst när man spelar spelet?
... hur skulle ni säga att det är om man ser till mw3? =) jag får för mig att det är mindre action och möjligen att man även måste vara "bättre" på bf3 då man verka tåla mer och således måste träffa mer för att ha livet av folk =D
finns det störande quickscopers? finns perks och liknande? klasser? massor av frågor, ps3'an laddar just nu, den hade 1080mb (ironiskt nog) att ladda hem för patch 1.4. behövs mer?
Postad 07 May 2012 - 09:52
/Knugen
Postad 07 May 2012 - 10:06
Postad 07 May 2012 - 10:29
Går ju inte riktigt att snabbt gå igenom unlocksen, det finns en hel del och en del är rätt komplicerade. Men kan ju rekomendera http://battlelog.battlefield.com/bf3/ för info om unlocks vapen med mera.vill någon snabbt gå igenom vad det är för uppgraderingar man kan få på flygfordon? är det bara att plocka åt sig helikoptrar och vad som helst när som helst när man spelar spelet?
... hur skulle ni säga att det är om man ser till mw3? =) jag får för mig att det är mindre action och möjligen att man även måste vara "bättre" på bf3 då man verka tåla mer och således måste träffa mer för att ha livet av folk =D
finns det störande quickscopers? finns perks och liknande? klasser? massor av frågor, ps3'an laddar just nu, den hade 1080mb (ironiskt nog) att ladda hem för patch 1.4. behövs mer?
Och ja det är bara att plocka åt sig fordonen men förbered dig på att krascha och dö en hel del.
Postad 07 May 2012 - 11:18
tackar! Jag såg att det fanns ingame info också. Mycket spännandeGår ju inte riktigt att snabbt gå igenom unlocksen, det finns en hel del och en del är rätt komplicerade. Men kan ju rekomendera http://battlelog.battlefield.com/bf3/ för info om unlocks vapen med mera.
Och ja det är bara att plocka åt sig fordonen men förbered dig på att krascha och dö en hel del.
zartokion på psn, addera och garva när jag febrilt kommer att försöka lära mig styra saker och stället kraschar in i vår egen spawn, dödar alla och får multimassuicidekill!
Postad 07 May 2012 - 11:20
Eller så hoppar du in som Co driver med Högberg så fixar han det åt dig.Och ja det är bara att plocka åt sig fordonen men förbered dig på att krascha och dö en hel del.
Postad 07 May 2012 - 12:44
Eller så hoppar du in som Co driver med Högberg så fixar han det åt dig.
Att krasha och dö, eller fixa poäng? =)
Postad 07 May 2012 - 14:42
Hej och välkommen! Alltid kul med lite nytt folk. Alla har vi varit i din sits en gång. Spela på, träna och glöm inte bort att ha kul så kommer du in i krigandet på nolltid! Vem vet? Du kanske kan bli lika bra som mig en vacker dag...zartokion på psn, addera och garva när jag febrilt kommer att försöka lära mig styra saker och stället kraschar in i vår egen spawn, dödar alla och får multimassuicidekill!
Lägger till dig i min kompislista senare i kväll. Får se om jag hinner spela lite innan hockeyn. Jag brukar dock mest spela under helgerna.
Gapa inte efter för mycket nu.Får vi drafta högberg till MW3-tråden? Den skulle behöva livas upp lite.
Postad 07 May 2012 - 17:26
just det, jag kommer in efter 22 först. det är sista inför esc ikväll, får ej missa!
Redigerat av Zartok, 07 May 2012 - 17:28.
Postad 07 May 2012 - 22:14
Postad 08 May 2012 - 00:01
Postad 08 May 2012 - 06:11
Spelade i två omgångar, en timme eller så, sen blev det tillbaka till mw. banorna är på tok för stora, jag saknade actionen samt att det tar så många skott att ha livet av någon ^^
är ju en vanesak, man brukar ju säga att mw3 passar bättre o spela själv medans bf3 blir som bäst då man kör i lag (:
Postad 08 May 2012 - 06:13
Aah, du missade easymode alltså?Spelade i två omgångar, en timme eller så, sen blev det tillbaka till mw. banorna är på tok för stora, jag saknade actionen samt att det tar så många skott att ha livet av någon ^^
Postad 08 May 2012 - 06:38
Spelade i två omgångar, en timme eller så, sen blev det tillbaka till mw. banorna är på tok för stora, jag saknade actionen samt att det tar så många skott att ha livet av någon ^^
Om du har möjlighet, så testa det på PC, där kan jag säg att det blir mer action, om det är det man vill åt!
Men sen tycker jag det viktigaste i bf3 är att ha en bra grupp, och samarbeta, på vilken plattform det än gäller!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Battlefield 3 - PSN-ID-tråden
53 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?