Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 11 juli 2013 - 11:59
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Har Comhem glömt oss i denna tråd?? eller kanske det inte finns något att tala om som intresserar Comhem.... ja just ja vi är ju bara kunder med olika önskemål, vi får nog vänta ett tag till eller ....................
Hej, Naturligtvis har vi inte glömt bort er, vi är inne och läser denna tråd dagligen för att kontrollera om det finns något vi kan hjälpa till med eller bemöta. Vi har däremot inte känt att vi borde gå in och kommentera i tråden. Men om det är något ni tycker att vi borde bemöta, som vi inte redan har bemött i denna tråd (t.ex. varför vi saknar vissa kanaler etc. ), så får ni väldigt gärna ställa dessa. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 11 juli 2013 - 18:52
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Välkommen tillbaks Comhem/Maria!
Då kan du ju svara på ett par frågor eftersom du skriver att ni ska bemöta dem.
1. Ni har höjt Viasat paketen ganska ordentligt just nu (Premium HD med 50 kr). Motivering är att Viasat har höjt sina priser. Men det har de gjort huvudsakligen för att de lanserat fler HD-kanaler men ni lägger inte till några HD-kanaler fortfarande. Ja, jag vet att ni ”förhandlar”. Och att Viasat är svåra att komma överens med men det kanske snarast beror på att ni inte vill lägga till saker utan att öka vinsten samtidigt, för att kompensera för färre kunder (ni har ju förlorat en hel del trots allt men ökat vinsten).
Så, ska ni ge oss de HD-kanaler vi vill ha eller föredrar ni att se fler och fler byta till viasat-boxen som ger mer för mindre? Ursäkten om att ni förhandlar börjar kännas rätt tunn och gammal nu.
2. Fortfarande ingen viaplay trots att det ingår i alla Viasat abonnemang? Bara Viasat som är svåra att förhandla med? Osannolikt. Så, när får vi det?
3. Telia har en app där man kan programmera inspelningar via appen eller via datorn. Fyndigt! Finns ingen Comhem app eller hur?
Det finns tydliga indikationer på att vanligt TV-tittande är en utdöd livsform, och streamade tjänster är det som gäller i framtiden. Om Comhem ska kunna överleva är det dags att koma på tåget, bli moderna och bli MYCKET snabbare med kanaluppdateringar eftersom play-tjänster är det.
Postad 11 juli 2013 - 23:39
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Välkommen tillbaks Comhem/Maria!
1. Ni har höjt Viasat paketen ganska ordentligt just nu (Premium HD med 50 kr). Motivering är att Viasat har höjt sina priser. Men det har de gjort huvudsakligen för att de lanserat fler HD-kanaler men ni lägger inte till några HD-kanaler fortfarande. Ja, jag vet att ni ”förhandlar”. Och att Viasat är svåra att komma överens med men det kanske snarast beror på att ni inte vill lägga till saker utan att öka vinsten samtidigt, för att kompensera för färre kunder (ni har ju förlorat en hel del trots allt men ökat vinsten).
Så, ska ni ge oss de HD-kanaler vi vill ha eller föredrar ni att se fler och fler byta till viasat-boxen som ger mer för mindre? Ursäkten om att ni förhandlar börjar kännas rätt tunn och gammal nu.
2. Fortfarande ingen viaplay trots att det ingår i alla Viasat abonnemang? Bara Viasat som är svåra att förhandla med? Osannolikt. Så, när får vi det?
3. Telia har en app där man kan programmera inspelningar via appen eller via datorn. Fyndigt! Finns ingen Comhem app eller hur?
Det finns tydliga indikationer på att vanligt TV-tittande är en utdöd livsform, och streamade tjänster är det som gäller i framtiden. Om Comhem ska kunna överleva är det dags att koma på tåget, bli moderna och bli MYCKET snabbare med kanaluppdateringar eftersom play-tjänster är det.
Nu får du lille vän inte glömma bort att ComHem har gjort sin största satsning någonsin på Tivo och playkanalen Circus. ja jag skojar inte LOL Fy fan vad roligt det vore med svar från CH här.
Postad 12 juli 2013 - 07:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej, Naturligtvis har vi inte glömt bort er, vi är inne och läser denna tråd dagligen för att kontrollera om det finns något vi kan hjälpa till med eller bemöta. Vi har däremot inte känt att vi borde gå in och kommentera i tråden. Men om det är något ni tycker att vi borde bemöta, som vi inte redan har bemött i denna tråd (t.ex. varför vi saknar vissa kanaler etc. ), så får ni väldigt gärna ställa dessa. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Trevligt att vi som fortfarande är aktiva i detta forum inte skriver för tomma ögon. En fråga som jag gärna vill ha belyst är den som gäller hur ComHem tänker när det gäller att utveckla befintliga on demand- och play-tjänster när väl TiVo lanserats. Det är ju inte särskilt troligt att alla som idag har on demand-box skaffar TiVo på en gång. Många har ju också bindningstid kvar eftersom de skaffat subventionerad box eller utnyttjat andra erbjudanden. Och svara gärna på hur det blir med Cirkus. Är det en kanal exklusivt för TiVo eller blir den tillgänglig för alla med on demand-box? Här ställde jag frågorna ursprungligen: https://www.minhembi...dpost&p=3855964
Postad 12 juli 2013 - 10:39
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej allihopa! Härligt med lite frågor, fortsätt gärna fråga! Välkommen tillbaks Comhem/Maria!
Jag svarar på dina frågor i samma punktform, det blev enklast så. 1. Prishöjningen genomförs av Viasat på grund av ökade sändningsrättigheter och förnyade avtal. De brev som skickades ut om detta ska även ha informerat om varför Viasat genomför en prishöjning. Vi förstår att ”förhandling pågår” känns tjatigt, men vi kan inte ljuga och hitta på en annan anledning som inte stämmer. 2. Med risk för upprepning: Viaplay är en förhandlingsfråga. Vi kan inte bara ta in tjänsten om det innebär att den inte fungerar tillfredsställande eller om det är med orimliga villkor för våra kunder. Vi gör vårt bästa för att förhandla till oss ett så bra avtal som möjligt. Dessvärre är detta inget som görs på några dagar. 3. Denna funktion kommer att finnas i TiVo ToGo. Trevligt att vi som fortfarande är aktiva i detta forum inte skriver för tomma ögon. En fråga som jag gärna vill ha belyst är den som gäller hur ComHem tänker när det gäller att utveckla befintliga on demand- och play-tjänster när väl TiVo lanserats. Det är ju inte särskilt troligt att alla som idag har on demand-box skaffar TiVo på en gång. Många har ju också bindningstid kvar eftersom de skaffat subventionerad box eller utnyttjat andra erbjudanden. Och svara gärna på hur det blir med Cirkus. Är det en kanal exklusivt för TiVo eller blir den tillgänglig för alla med on demand-box? Här ställde jag frågorna ursprungligen: https://www.minhembi...dpost&p=3855964
Det har ni aldrig gjort, det är viktigt för oss att se vad våra kunder diskuterar och vad vi kan göra bättre.  Vi kommer naturligtvis fortsätta med On Demand via våra Motorola-boxar som det ser ut i dagsläget, vi förstår också att inte alla byter på en och samma gång. Just nu fokuserar vi på att göra TiVo så bra som möjligt. Cirkus kommer att komma till båda plattformar (både TiVo och Motorola-boxarna) men lanseringsdatum är inte klart i dagsläget. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 12 juli 2013 - 11:17
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag svarar på dina frågor i samma punktform, det blev enklast så. 1. Prishöjningen genomförs av Viasat på grund av ökade sändningsrättigheter och förnyade avtal. De brev som skickades ut om detta ska även ha informerat om varför Viasat genomför en prishöjning. Vi förstår att ”förhandling pågår” känns tjatigt, men vi kan inte ljuga och hitta på en annan anledning som inte stämmer. .............................
Jag har läst och förstår. Det är inte ComHem som höjt priset. Dock gör jag följande reflektioner: Förnyade avtal för Premier League, FA- och ligacuprättigheterna och NHL. Uppenbarligen blir varje förnyelse dyrare än föregående avtal eftersom Viasat begär mer pengar för varje nytt avtal. När det gäller Premier League har sändningsrätterna blivit mindre värda för tittarna eftersom man begränsar direktsändningarna men det kanske inte påverkar priset nedåt? När det gäller vinter-OS i Sotji kommer de viktigaste sändningarna att gå i TV3 och TV6. En del sändningar kommer att gå i TV8 och TV10 som också redan ingår för många abonnenter. Sedan kommer också Viasats sportkanaler att täcka in en hel del evenemang under OS men av mindre allmänintresse. Så man kan ju fråga sig varför vi som har Viasats tillvalspaket ska behöva betala mer för att MTG köpt rättigheterna till Vinter-OS. Övriga tittare behöver ju inte betala något extra för TV3, TV6, TV8 och TV10 med anledning av evenemanget. Där kommer ändå det mesta av intresse att sändas. För övrigt hade det nog varit bättre att SVT eller TV4 köpt rättigheterna till Vinter-OS så det inte behövt bli så mycket diskussion. Ingen tittare har för övrigt insisterat på att MTG skulle köpa rättigheterna. Misstänker att MTG gjort det mest för att sälja satellit- och Viaplay-abonnemang så det är märkligt att vi kunder hos ComHem som har ett så magert Viasat-utbud ska behöva bidra.
Postad 15 juli 2013 - 19:34
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
220 inlägg
Hur i hel*** skall man göra för att få EPG i den lilla rutan i samsung blurays med TV tuner..? (pratats om omfattande tidigare i tråden)
Har en från 2011 som det inte funkar på och nu har jag köpt en från 2013 som det fortfarande inte funkar på.. jag vill ju inte bara ha EPG för ett par timmar framåt..
Jag förväntar mig inte direkt att Com Hem skall svara för det är dom för inkompetenta för, (men för all del överbevisa mig) men om någon annan kan svaret så vore det uppskattat.
Redigerat av Neond13, 15 juli 2013 - 19:37.
Postad 17 juli 2013 - 12:10
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hur i hel*** skall man göra för att få EPG i den lilla rutan i samsung blurays med TV tuner..? (pratats om omfattande tidigare i tråden) Har en från 2011 som det inte funkar på och nu har jag köpt en från 2013 som det fortfarande inte funkar på.. jag vill ju inte bara ha EPG för ett par timmar framåt.. Jag förväntar mig inte direkt att Com Hem skall svara för det är dom för inkompetenta för, (men för all del överbevisa mig) men om någon annan kan svaret så vore det uppskattat.
Hej, Frågan om EPG har diskuterats omfattande i denna tråd tidigare, och vi gav ett uttömande svar på hur det fungerar och det faktum att vi enbart ger support till vår egna utrustning i slutet av 2011. Du kan läsa inlägget här: https://www.minhembi...dpost&p=3461654Att vi väljer att inte svara på denna typ av frågor (vanligtvis) beror på att vi inte har support på utrustning som inte är godkänd av oss. Vi ger alltså support på våra digitalboxar och modem, men om man behöver hjälp med sin kringutrustning så hjälper vi dessvärre inte till. Det handlar inte om att vi är inkompetenta utan det handlar om att dra en gräns mellan att vara operatör och alltiallo-support. Vi hoppas att detta ger lite klarhet i vad vi inte kan hjälpa dig med samt varför EPG kanske inte fungerar tillfredsställande i din blu-ray-spelare. Med vänliga hälsningar Maria Johansson Kundservice
Postad 17 juli 2013 - 12:21
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Är det inte så enkelt att Viasat vägrar betala ComHem de miljoner som ComHem vill ha i "startavgift" för att införa de nya/HD kanalerna i utbudet?
Och att Viasat, istället för ge miljoner till ComHem, satsar på att få ut kanalerna via alternativa medier, t.ex. via ViasatPlayBoxen.
Själv skulle jag inte ge en krona till ComHem i "startavgift" för att få ut min kanal hos dem, speciellt nu deras monopol håller på att raseras. Jag skulle satsa dessa pengar på diverse appar och andra lösningar.......ComHem GickBort.............
Redigerat av MrAssov, 17 juli 2013 - 12:22.
Postad 18 juli 2013 - 11:46
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Dialog från Facebook - den får tala för sig själv:
Kund: Är ni nöjda med med hur avtalet gällande Viasat Sportpaket HD ser ut i dag? 7 kanaler varav 2 är i HD mot 10 kanaler varav 5 är i HD (plus att Viaplay ingår), om man är kund hos en annan operatör. Det som inte skiljer sig är månadskostnaden på 318 kr. Ta in resterande kanaler eller fixa en lägre månadskostnad. OBS!! ordet förhandling får ej förekomma i svaret. Com hem: Viasats paket ser lite olika ut hos olika operatörer. Vi försöker hela tiden göra våra produkter bättre vad gäller innehåll. Priset på premiumpaket som detta sätts av Viasat. /Maria Johansson Kund: Jag vet att det är Viasat som sätter priserna, men tycker ni att det är rimligt att vi Comhemkunder skall betala lika mycket per månad, som de operatörer som har "alla" kanaler? Om ja, då är det väldigt illa. Om nej, gör något åt saken! Com hem: Självklart tycker vi att det är tråkigt att vi inte kan erbjuda precis samma utbud som Viasat har. Men som det ser ut nu så kan vi erbjuda det vi erbjuder alternativt att inte erbjuda Viasats kanaler överhuvudtaget. Det sistnämnda är något som vi inte tycker skulle vara en bra lösning och det hoppas vi att även du håller med om. /Fredrik Söderlund
Är det någon här på forumet som tror att Comhem talar sanning när dom påstår att det är Viasat som sätter priset och att Comhem inte har något att säga till om? En ren och skär lögn från Comhem!
Postad 18 juli 2013 - 11:55
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Postad 18 juli 2013 - 12:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
http://www.aftonblad...icle17155017.ab
Ännu en anledning för ComHem att snarast ta in Kanal 5 HD. Jag begriper inte att det ska behöva dröja så länge. Får jag inte tillgång till Kanal 5 HD och TV 6 HD samt de viktigaste Viasat Sport-kanalerna i HD så kommer jag att skicka ut ComHem och söka andra lösningar. TiVo hit och dit men det är kanaler vi vill ha inte en hel massa finesser som att en låda kan spela in alla filmer med Hugh Grant medan vi är på jobbet.
Postad 18 juli 2013 - 12:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Ännu en anledning för ComHem att snarast ta in Kanal 5 HD. Jag begriper inte att det ska behöva dröja så länge. Får jag inte tillgång till Kanal 5 HD och TV 6 HD samt de viktigaste Viasat Sport-kanalerna i HD så kommer jag att skicka ut ComHem och söka andra lösningar. TiVo hit och dit men det är kanaler vi vill ha inte en hel massa finesser som att en låda kan spela in alla filmer med Hugh Grant medan vi är på jobbet.
Jag håller med angående fler hd kanaler, dock så har jag redan skickat ut Comhem i sport kör viaplaybox i stället..
Postad 18 juli 2013 - 13:11
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag håller med angående fler hd kanaler, dock så har jag redan skickat ut Comhem i sport kör viaplaybox i stället..
Det är så jag tänker också. Har fram till 15 augusti att fatta beslut angående mitt Viasat Premium HD-paket hos ComHem som ju prishöjs med 50 kr/mån. Synd bara att Viaplay-boxen inte ger tillgång till Viasat Film-kanaler i HD.
Postad 21 juli 2013 - 19:42
Unregistered1c93ff53
-
Unregistered1c93ff53
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Det är så jag tänker också. Har fram till 15 augusti att fatta beslut angående mitt Viasat Premium HD-paket hos ComHem som ju prishöjs med 50 kr/mån. Synd bara att Viaplay-boxen inte ger tillgång till Viasat Film-kanaler i HD.
Men vadå? Du har väl uppsägningstid som alla andra? Och då kan du inte vänta tills i mitten på augusti med att säga upp dig, eller? Men läste nu att man måste meddela ComHem senast dagen innan den 15/8, bara så att nån inte missar det. :-D *EDIT* Se detta som en felpost från min sida!
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 21 juli 2013 - 19:43.
Postad 22 juli 2013 - 11:20
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ja jag säger så här Comhem, om ni inte lanserar viasats sport Hd kanaler mfl.. kommer jag att vända mig till andra alternativ för att få dessa, detta gäller även tv6 HD. synd att man inte bor i Usa där dom har flera 100 tals Hd kanaler.....som folk vill ha ...
Postad 24 juli 2013 - 10:29
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Aftonbladet gjorde en jämföresle av olika TV-abbonemang och Comhem visade sig vara dyrast, och ha högst kortavgift. Och som tidigare nämnts så får man ett sämre utbud av Viasats kanaer hos Comhem och inte Viaplay.
Ja ja Comhem, vi vet att det är Viasats fel alltihop, det är inte Ert fel att Ert avtal ser ut som det gör. Det är Viasat som är omöjliga att ha att göra med, det står helt klart efter Era tidigare svar där ni säger att ni inte kan erbjuda något annat. det konstiga är dock att Viasat tydligen inte varit like omöjliga att förhandla med hos andra leverantörer eftersom de ju lyckats få med det som ni säger att ni inte klarat av.
Nä, den ursäkten håller helt enkelt inte den är rent skitsnack och verkligheten är att NI inte klarar av förhandlingen eftersom NI inte vill betala det andra företag betalar.
Jag har varit comhemkund länge men alternativen känns mer och mer attraktiva. jag ska se vad ni erbjuder med Tivo men annars är det nog dags att byta ut er. Och det är knappast något jag är ensam om att tycka.....
Postad 24 juli 2013 - 11:06
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
....... Jag har varit comhemkund länge men alternativen känns mer och mer attraktiva. jag ska se vad ni erbjuder med Tivo men annars är det nog dags att byta ut er. Och det är knappast något jag är ensam om att tycka.....
Jag avvaktar också TiVo innan jag bestämmer mig - har gjort en förhandsanmälan för att få informationen så fort den är tillgänglig. Jag hoppas verkligen att Kanal 5 HD och TV6 HD kommer i samband med lanseringen av TiVo. Men kanalinnehållet i TiVo i sig är inte bättre än ComHems kanalutbud totalt sett. TiVo tillför ytterligare funktionalitet i förhållande till en vanlig On demand-box men tittaren är ändå bunden till ComHems kanalplan. Särskilt besviken är jag på ComHems MTG/Viasat-utbud där bl a Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD saknas liksom som nämnts TV6 HD. Plus utbudet av Viasat Film-kanaler som bara erbjuder en i HD (till skillnad från C More Film som har tre kanaler i HD). Frånvaron av fri tillgång till Viaplay för den som abonnerar på tillvalspaket från Viasat hos ComHem är en ytterligare nackdel som naturligtvis spelar Viasat i händerna på så sätt att abonnenter hos ComHem kan välja att bli abonnenter på Viaplay direkt istället för att nöja sig med ett begränsat Viasat-utbud hos ComHem. Jag har länge misstänkt att detta är Viasats strategi och orsaken till att ComHem inte kan erbjuda oss Viaplay samt ett bättre utbud från MTG/Viasat.
Postad 24 juli 2013 - 14:40
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Postad 24 juli 2013 - 15:38
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Kan bara instämma i ovanstående kommentarer.
Om inte TiVo lockar mig så åker de (comhem) ut.
Redigerat av LiMiT, 24 juli 2013 - 15:39.
Postad 24 juli 2013 - 15:42
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Jag håller också med alla föregående talare ...
tivo måste komma med mer hd inehåll annars blir det byte av operatör..
Postad 25 juli 2013 - 20:13
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
Även om jag inte är helt nöjd med Comhem så var väl Aftonbladets jämförelse synnerligen bristfällig, står ju ingenting om vad som jämförs, bara pris från... ? Sen ingår väl kortavgiften i Comhems 249kr såvitt jag vet.
Postad 26 juli 2013 - 14:02
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Viaplay flyttar fram positionerna genom avtal med C More: "Avtalet innebär att Viasat kommer att sända fotbollsallsvenskan via sin webbtv-plattform Viaplay, där man i dag redan sänder bland annat Champions League och Premier League. Med även allsvenskan i utbudet distribuerar Viaplay nu samtliga de tre fotbollsserier/klubbturneringar som är populärast i Sverige." http://www.expressen...ndas-i-viaplay/Hur många abonnenter hos ComHem kommer nu att fundera om de inte ska ha Viaplay i stället för tillvalspaket hos ComHem för både C More och Viasat?
Postad 26 juli 2013 - 14:54
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Postad 26 juli 2013 - 16:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Den som har digital kabel-tv från Tele2 och Viasat Guld-abonnemang kommer att från 2013-09-01 få tillgång till Viaplay utan extra kostnad: http://tele2tv.blogs...-september.htmlJag har svårt att se att ComHem inte blir tvungna av konkurrens- och anständighetsskäl att erbjuda oss abonnenter på Viasat tillvalspaket motsvarande tillgång till Viaplay.
Postad 27 juli 2013 - 16:11
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Den som har digital kabel-tv från Tele2 och Viasat Guld-abonnemang kommer att från 2013-09-01 få tillgång till Viaplay utan extra kostnad: http://tele2tv.blogs...-september.html Jag har svårt att se att ComHem inte blir tvungna av konkurrens- och anständighetsskäl att erbjuda oss abonnenter på Viasat tillvalspaket motsvarande tillgång till Viaplay.
Även Telia har infört Viaplay för Viasat-abonnemangen. Verkar vara Comhem som inte lyckas med något av det som kunderna vill ha. Hade Telia haft en bättre box och möjlighet att spela in flera program samtidigt även om man inte har fiber så skulle jag bytt till dem.
Postad 28 juli 2013 - 09:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Även Telia har infört Viaplay för Viasat-abonnemangen. Verkar vara Comhem som inte lyckas med något av det som kunderna vill ha. Hade Telia haft en bättre box och möjlighet att spela in flera program samtidigt även om man inte har fiber så skulle jag bytt till dem.
Om ComHem lanserar TiVo med appar för Viaplay, C More Play, HBO och Netflix har de en given kund i mig! I annat fall får jag ta mig en funderare på hur jag ska förhålla mig till ComHem i fortsättningen. Jag har redan en on-demandbox samt en inspelningsbar Humax varför TiVo måste tillföra något utöver det jag har idag för att bli intressant. Jag ger blanka sjutton i om TiVo kan spela in alla filmer med Julia Roberts medan jag är bortrest! Undrar just vem som har behov av TiVo-tips och Smartsök... Serieinspelning vet jag vissa efterfrågar - det borde redan finnas i den EPG som finns idag. TiVoToGo kan vara intressant beroende på hur och om funktionen kommer att fungera på olika plattformar. Den är dock begränsad till utbudet av live-tv, Play och hyrfilm i TiVo och blir inte bättre än så. Jag betalar redan som det är 1400 kr/mån för digital-tv plus 499 kr/mån för bredbandet och känner att det börjar bli väl mycket med tanke på det som saknas i ComHems utbud och aldrig verkar komma heller.
Postad 30 juli 2013 - 08:37
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Allsvenskan avgjorde saken, säger upp mitt Viasat Premium HD-paket idag och testar Viaplay-boxen. Man kan ju alltid gå tillbaka till Comhem om kvaliteten skulle vara för dålig.
Postad 30 juli 2013 - 10:56
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Allsvenskan avgjorde saken, säger upp mitt Viasat Premium HD-paket idag och testar Viaplay-boxen. Man kan ju alltid gå tillbaka till Comhem om kvaliteten skulle vara för dålig.
Rapportera gärna tillbaka i detta forum hur du upplever bytet till Viaplay. ComHem får skylla sig själva eftersom de tvingar oss att leta alternativ. ComHem bryr sig inte heller om att aktivt ha en dialog med oss här även om de påstår sig "följa" vad som skrivs. Men det är nog värre om de läser men inte vågar svara...
Postad 30 juli 2013 - 12:53
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Rapportera gärna tillbaka i detta forum hur du upplever bytet till Viaplay. ComHem får skylla sig själva eftersom de tvingar oss att leta alternativ. ComHem bryr sig inte heller om att aktivt ha en dialog med oss här även om de påstår sig "följa" vad som skrivs. Men det är nog värre om de läser men inte vågar svara...
+1
Postad 30 juli 2013 - 15:25
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Har skaffat, över förväntat, kan rekomenderas! Hade tidigare HD-sport, för några tior till så får man Viaplay samt HD kanaler inkl golf och film i mycket bra kvalitet, kör Wifi, går även köra trådat Finns även att konfa Logitec fjärrkontroll, Netgem N5200.
Redigerat av Unregistered60ec3204, 30 juli 2013 - 15:36.
Postad 30 juli 2013 - 15:46
Pjanoo
-
Pjanoo
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Har skaffat, över förväntat, kan rekomenderas! Hade tidigare HD-sport, för några tior till så får man Viaplay samt HD kanaler inkl golf och film i mycket bra kvalitet, kör Wifi, går även köra trådat
Finns även att konfa Logitec fjärrkontroll, Netgem N5200.
+1
Postad 30 juli 2013 - 16:05
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Postad 30 juli 2013 - 16:34
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Se forumet om Viaplay boxen https://www.minhembi...pic=298255&st=0
Tack för tipset. Jag har nu prenumererat på den tråden. Hoppas verkligen ComHem tar sig samman och kompletterar utbudet med de kanaler som vi kunder efterfrågar. TiVo är ingen lösning om tablån inte utvecklas. Content is King. De kanaler som snabbt som tusan behövs är Kanal 5 HD, TV6 HD. Eurosport 2 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD (samt gärna hela Viasat Film i HD).
Postad 30 juli 2013 - 16:41
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tack för tipset. Jag har nu prenumererat på den tråden. Hoppas verkligen ComHem tar sig samman och kompletterar utbudet med de kanaler som vi kunder efterfrågar. TiVo är ingen lösning om tablån inte utvecklas. Content is King. De kanaler som snabbt som tusan behövs är Kanal 5 HD, TV6 HD. Eurosport 2 HD, Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD (samt gärna hela Viasat Film i HD).
Kan komplettera med att jag kör på: TV: LG 55 tum Bandbredd: 25 Mb (Comhem) Får enligt Viaplayboxens diagnostik ut 95-100% Går även att se program 4 timmar bakåt, samt pausa (åtminstone dom kanaler jag tittat på)
Redigerat av Unregistered60ec3204, 30 juli 2013 - 17:04.
Postad 31 juli 2013 - 07:44
lazio69
-
lazio69
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Går det spela in på viaplayboxen också i HD ? är det bara viasatkanaler du kan se eller kan du se tex kanal 5 HD ?
Postad 31 juli 2013 - 08:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Går det spela in på viaplayboxen också i HD ? är det bara viasatkanaler du kan se eller kan du se tex kanal 5 HD ?
Tillgängliga kanaler: http://viaplay.se/viaplayboxen/specsSVT-kanalerna tas från digitala marknätet. Resten livestreamas via bredband, fast eller mobil. Kanal 5 saknas i Viaplayboxen. Läs i Viaplay Box-tråden för närmare detaljer. Går ej att spela in med Viaplay Boxen.
Postad 31 juli 2013 - 08:32
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Tillgängliga kanaler: http://viaplay.se/viaplayboxen/specs SVT-kanalerna tas från digitala marknätet. Resten livestreamas via bredband, fast eller mobil. Kanal 5 saknas i Viaplayboxen. Läs i Viaplay Box-tråden för närmare detaljer. Går ej att spela in med Viaplay Boxen.
Alla kanalerna streamas numera..O.T nu bättre och hålla sig till viaplaybox tråden..
Redigerat av mcmike, 31 juli 2013 - 08:33.
Postad 31 juli 2013 - 08:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Alla kanalerna streamas numera..O.T nu bättre och hålla sig till viaplaybox tråden..
Bra att du kompletterade det jag skrev. Håller med, det finns en särskild tråd. Dock tycker jag det är bra att ComHem blir uppmärksammade på att vi kunder söker alternativ. Framför allt när det gäller MTG/Viasat Sport.
Postad 31 juli 2013 - 08:55
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Dock tycker jag det är bra att ComHem blir uppmärksammade på att vi kunder söker alternativ. Framför allt när det gäller MTG/Viasat Sport.
Absolut håller med! Men nu kommer ju Tivo det kommer ju att lösa allt  Eller? Var faktiskt i kontakt med kundtjänst igår där man inte kunde ge någon information, fast man ska börja skicka ut erbjudande nästa vecka. Inga kombo rabatter kommer att erbjudas, bredband+Tivo även om man är ny kund fick jag till svars. Ska i alla fall bli intressant och se hur det utvecklas
Postad 31 juli 2013 - 11:06
Hassepower
-
Hassepower
-
Användare
-
-
131 inlägg
Men nu kommer ju Tivo det kommer ju att lösa allt Eller? Var faktiskt i kontakt med kundtjänst igår där man inte kunde ge någon information, fast man ska börja skicka ut erbjudande nästa vecka. Inga kombo rabatter kommer att erbjudas, bredband+Tivo även om man är ny kund fick jag till svars. Ska i alla fall bli intressant och se hur det utvecklas 
Intressant! Ska bli kul att se vad som erbjuds, för jag har i ärlighetens namn svårt att förstå vad det är Tivo gör förutom att spela in efter vad jag brukar titta på TV. Pratade med kundtjänst lite igår och de sa att de kommer finnas appar på TiVo boxen, men kunde inte säga vilka än. Så som sagt ska bli intressant att se hur det utvecklas och vad det kommer kosta. Finns en ganska rolig "intervju" på denna länk: http://www.idg.se/2....dar-med-com-hem
Redigerat av Hassepower, 31 juli 2013 - 11:10.
Postad 31 juli 2013 - 11:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Finns en ganska rolig "intervju" på denna länk:
http://www.idg.se/2....dar-med-com-hem
Haha ja den va go
Redigerat av mcmike, 31 juli 2013 - 11:26.
Postad 31 juli 2013 - 11:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Intressant! Ska bli kul att se vad som erbjuds, för jag har i ärlighetens namn svårt att förstå vad det är Tivo gör förutom att spela in efter vad jag brukar titta på TV. Pratade med kundtjänst lite igår och de sa att de kommer finnas appar på TiVo boxen, men kunde inte säga vilka än. Så som sagt ska bli intressant att se hur det utvecklas och vad det kommer kosta. ......
Visst vore det läckert med appar för Viaplay, C More Play, HBO och Netflix när TiVo kommer! C More Play och Viaplay bör komma med resp tillvalspaket - C More Play gör det ju redan idag hos ComHem men inte Viaplay. Netflix och HBO kommer naturligtvis att kosta en slant men ComHem bör kunna förhandla fram rabatt. De gillar ju att förhandla så här finns ett gyllene läge att göra något för oss kunder!
Postad 31 juli 2013 - 11:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
ComHems lekstuga: https://www.comhembl...erience-center/Sommarjobbaren testar TiVo och blir hänförd över serieinspelningen: https://www.comhembl...-forsta-gangen/"Så började jag på Com Hem. Överallt pratas det om TiVo®, vilka funktioner som finns, hur det fungerar. Alltid är det någon som pratar om TiVo® på något sätt." På ComHem verkar man i alla fall taggade inför lanseringen av TiVo. Det är bara vi kunder som man tycker ska få veta så lite som möjligt. Men snart räknar man ändå med att vi ska slanta upp för TiVo kan ingen motstå! Vi får väl se...
Postad 31 juli 2013 - 14:19
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Kan komplettera med att jag kör på:
TV: LG 55 tum Bandbredd: 25 Mb (Comhem)
Får enligt Viaplayboxens diagnostik ut 95-100%
Går även att se program 4 timmar bakåt, samt pausa (åtminstone dom kanaler jag tittat på)
Liknande setup som som grannen kör, dock kör han Viasat via stadsnät. Klart intresserad av att skaffa Viasat jag med...
Postad 02 augusti 2013 - 11:44
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Om inget händer närmaste dagarna i ComHems maratonförhandlingar med MTG/Viasat och SBS Discovery Media beror det förmodligen på att ComHem är på Stockholm Pride och säljer in TiVo med något trevligt erbjudande på OutTV: https://www.comhem.s...28/-/index.html
Postad 02 augusti 2013 - 19:47
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
ComHem verkar gilla Tivo....
Jag, som kund (som i slutändan skall betala kalaset), skulle ha gillat Tivo.... för 10 år sedan....
Idag är jag noll intresserad............ (och var inte tanken att de skulle ha lanserat Tivo i början av 2013.... den kanske inte fungerar som de hade tänkt sig.... kanske de får stänga av inspelningsfunktionen, playfunktionen etc när de kör skarpt.... precis som man gjorde med HD, när det startade, de stängde av HD (men tog betalt för HD)... en usel HD box med uppskalad SD (och knappt det).....och helt otittbara SD kanaler............... men, det stod HD på boxen............)
Postad 03 augusti 2013 - 08:43
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ja jag frågade Comhem om Tivo ligger som grund för att det inte lanseras några nya HD kanaler men så var det inte .... eller hur all fokusering har legat på tivo, tragiskt att inte Comhem kan vara ärliga istället å tala om som det är .... det är patetiskt tycker jag,hoppas ni i forumet håller med om det?!
Postad 03 augusti 2013 - 08:51
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Bytet till Viaplay-boxen fungerade smärtfritt. Helt ok bild, kollade lite på repris från Audi Cup på Fotboll HD och det funkar, inte alls lika skarp bild som vanlig HD så klart men helt ok. Riktigt nice med Golf och Motor HD...
Såg en film i går kväll och den var också helt ok, inte i nivå med Netflix men godkänd.
Har boxen trådad till min 100 Mbit Comhem-lina.
Min comhem-faktura har nu gått från 1280 kr/mån till c:a 650 kr/mån sen i våras.
Postad 05 augusti 2013 - 10:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Det har funnits uppgifter i media bl a här: http://www.di.se/art...age-hos-comhem/om att man kan som befintlig kund få rabatt om man ringer Kundtjänst. Står i artikeln att man kan få halverad månadsavgift (204 kr i stället för 408 kr inkl krypteringsavgift) om man binder XL-paketet på 12 månader. Man ska tydligen få erbjudandet om man ber att få säga upp sitt XL-abonnemang. Ringde idag och det bästa jag kunde få var en månadsavgift på 189 kr under tre månader och sedan nio månader för ordinarie pris 349 kr exkl krypteringsavgift (dvs 248 kr resp 408 kr inkl krypteringsavgift). Alltså blygsamma rabatten 3x160 kr = 480 kr/12 = 40 kr/mån i utbyte mot 12 mån bindning. Mitt XL-abonnemang hade ingen bindningstid kvar. Jag har dock på detta sätt nästan finansierat ett års prishöjning på Viasat Premium HD - någon rabatt var det inte alls aktuellt med på Viasat. Naturligtvis kan man inte lämna rabatt när priserna just ska gå upp! Däremot finns det ett erbjudande nu om man inte har C More Film redan i kombination med bindning av XL-abonnemang. Jag har redan C More Family så detta erbjudande gick inte att mixtra med. Det är möjligt att man kan få en bättre deal om man ringer uppsägningsavdelningen och lägger in en uppsägning på XL-abonnemanget. ComHem brukar ju ringa upp sådana kunder och då kanske man kan få halva priset under 12 månader. Vet ej. Ville inte säga upp grundabonnemanget eftersom jag är beroende av mitt ComHem-abonnemang i brist på fullvärdigt alternativ i fastigheten. Edit: Ytterligare en artikel i ämnet = http://tele2tv.blogs...nkurrensen.html
Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 augusti 2013 - 13:05.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|