Min ser helt rak ut. Dock var det ju ett **** att få ur den i kartongen utan att vidröra övre delen av Tv:n, detta trots att vi var två som packade upp den. Jag var nämligen livrädd för att råka böja/bända panelen då den är sjukt tunn. Fick också varningar, av butikssäljarna, om att de fått in fler exemplar som kunder råkat ha sönder i överkanten när de packat upp den.
LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 12 February 2018 - 19:59
Min ser helt rak ut. Dock var det ju ett **** att få ur den i kartongen utan att vidröra övre delen av Tv:n, detta trots att vi var två som packade upp den. Jag var nämligen livrädd för att råka böja/bända panelen då den är sjukt tunn. Fick också varningar, av butikssäljarna, om att de fått in fler exemplar som kunder råkat ha sönder i överkanten när de packat upp den.
Fast varför ens röra överdelen av TVn? Man tar ju bara av banden och lyfter kartongen, hur smidigt som helst.
Redigerat av Chamber, 12 February 2018 - 20:01.
Postad 12 February 2018 - 20:12
Fast varför ens röra överdelen av TVn? Man tar ju bara av banden och lyfter kartongen, hur smidigt som helst.
Den skall ju gärna lyftas upp för att sedan läggas ner så att man kan montera foten?!? Hur gjorde du annars?
Postad 12 February 2018 - 20:14
Nu har MM nattrea igen, E7 55 för 22K, återigen. Apropå den tunna överdelen så har ju E7 sin skiva som stabiliserar. Nån lite skiftning längs ut i spegelbilden om man tittar precis från sidan kanske det ändå är, men det påverkar ju knappast bilden.
Har man småbarn hemma känns det lite bättre med E7:ans plastskiva (eller är det verkligen glas?) som stagar upp panelen.
Har kollat Marco Polo-scenen nu, mycket mörkt och grått men ingen banding som jag kunde se. Jag är riktigt nöjd med köpet, men så är jag inte lika kräsen som övriga utan glädjer mig mest åt uppgraderingen från en 50" Samsung-Plasma från 2011. Kanske har jag ett bra ex, kanske inte, för mig är det bra hursomhelst. ![]()
Postad 12 February 2018 - 20:15
Scenariot är ju om man vill montera foten, vi var också 2 som lyfte och använde tom de 2 små frigolitbitarna för att förhindra att ens röra den övre tunna delen. Har öppet köp men hade en B7 55 innan och den va likadan. Kanske vanligtFast varför ens röra överdelen av TVn? Man tar ju bara av banden och lyfter kartongen, hur smidigt som helst.
Redigerat av ante_ante, 12 February 2018 - 20:40.
Postad 12 February 2018 - 21:07
Kanske missförstår dig men man lyfter ju bara upp kartongen såhär.Den skall ju gärna lyftas upp för att sedan läggas ner så att man kan montera foten?!? Hur gjorde du annars?
Så är hela TVn framme efter det utan att man ens behövt röra TVn. Efter det behöver man ju det såklart men det är hur enkelt som helst.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Chamber, 12 February 2018 - 21:07.
Postad 12 February 2018 - 21:59
Man behöver ju inte röra tvn dock, man har ju två frigolitbitar på sidorna som man kan använda för att lägga ner den på lämpligt ställe. Lyckades faktiskt få upp en 65" själv på foten och på tv-bänken.
Men man grubblade ju ett tag om man skulle våga ![]()
Postad 12 February 2018 - 22:46
Sant men hur som helst är det hela väldigt smidigt och går snabbt att montera tack vare att man kan göra så som på bilden och man behöver inte oroa sig för skador eller någonting. Har sett ibland på Youtube att visa står och gräver upp TVn ur kartongen istället för att bara lyfta kartongen.Man behöver ju inte röra tvn dock, man har ju två frigolitbitar på sidorna som man kan använda för att lägga ner den på lämpligt ställe. Lyckades faktiskt få upp en 65" själv på foten och på tv-bänken.
Men man grubblade ju ett tag om man skulle våga
Redigerat av Chamber, 12 February 2018 - 22:47.
Postad 13 February 2018 - 06:30
Ny konkurrent-scen till Marco Polo gällande banding i ljusgrått: Bron S04E07 22 minuter när insatsstyrkan stormar med rökgranater.
Vad tycks? Kan man förresten skylla något på 720p i det fallet?
Postad 13 February 2018 - 09:30
Köpa ny förstärkare är det lättaste och dyraste förslaget.
eARC är en standard som kommer stödjas f.o.m HDMI 2.1 såvitt jag förstår, och än finns väl inga förstärkare som har stöd för det. Kanske mot hösten?
Postad 14 February 2018 - 10:21
Är nöjd med min B7 efter att ha haft den sedan nyår men stör mig lite på att sk. "black crush" dyker upp ibland i mörka scener. Alla tycks ha problem med banding men det är inget jag upplever däremot. Så enligt vissa så skall det vara möjligt att tweaka bort "black crush"? Nån som har nåt tips?
Postad 14 February 2018 - 11:59
men stör mig lite på att sk. "black crush" dyker upp ibland i mörka scener.
Det är nog mer gamman som är för hög nära svart.
skuggdetaljer blir för mörka
testa att knappa in dom här inställningarna och kolla om det blir bättre.
Redigerat av sune bejas, 14 February 2018 - 12:04.
Postad 14 February 2018 - 12:56
Det är nog mer gamman som är för hög nära svart.
skuggdetaljer blir för mörka
testa att knappa in dom här inställningarna och kolla om det blir bättre.
General/HDMI ULTRA HD Deep Colour ON för den HDMI ingången ni använderPICTUREAspect Ratio Settings: 16:9Just Scan ONEnergy Saving OFFPicture Mode Settings: ISF Expert (Dark Room)OLED LIGHT: 24Contrast: 100Brightness: 49H Sharpness: 0V Sharpness: 0Colour: 46Tint: 0Expert ControlsDynamic Contrast OFFSuper Resolution: OFFColour Gamut: ExtendedEdge Enhancer: OnColour Filter: OFFGamma: 2.2White BalanceColour Temperature: Warm2Method: 2 PointsPattern: OuterPoint HighRed 0Green -12Blue 3Point LowRed 1Green 0Blue 0Method: 20 Points IREIRE 5Adjusting Luminance: 3Red -3Green -6Blue 0IRE 10Adjusting Luminance: 4Red -4Green 2Blue -3IRE 15Adjusting Luminance: -1Red -1Green 0Blue -2IRE 20Adjusting Luminance: -3Red 0Green 0Blue -2IRE 25Adjusting Luminance: -3Red -2Green 0Blue 0IRE 30Adjusting Luminance: -7Red 2Green 0Blue -4IRE 35Adjusting Luminance: -8Red 0Green 2Blue 0IRE 40Adjusting Luminance: -10Red -1Green 2Blue -4IRE 45Adjusting Luminance: -6Red 2Green 0Blue -4IRE 50Adjusting Luminance: -3Red 2Green 0Blue 0IRE 55Adjusting Luminance: -4Red 2Green 0Blue 0IRE 60Adjusting Luminance: -3Red 3Green 0Blue 0IRE 65Adjusting Luminance: 0Red 3Green 0Blue 0IRE 70Adjusting Luminance: 1Red 2Green 0Blue 0IRE 75Adjusting Luminance: -2Red 2Green 0Blue 0IRE 80Adjusting Luminance: -2Red 2Green 0Blue -3IRE 85Adjusting Luminance: 0Red 0Green 0Blue -3IRE 90Adjusting Luminance: 0Red 1Green 0Blue 0IRE 95Adjusting Luminance: 0Red 1Green 0Blue 0IRE 100Adjusting Luminance: 0Red 0Green 0Blue 0(Apply to all inputs)Colour Management System (CMS)Colour RedSaturation 0Tint 3Luminance -2Colour GreenSaturation -1Tint 2Luminance 4Colour BlueSaturation 3Tint 0Luminance 6Colour CyanSaturation 4Tint 0Luminance 3Colour MagentaSaturation -2Tint 3Luminance -1Colour YellowSaturation 0Tint -4Luminance 1Picture OptionsNoise Reduction OFFMPEG Noise Reduction OFFBlack Level LowReal Cinema OnMotion Eye Care OffTruMotion UserDe-Judder 0De-Blur 0(Apply to all inputs) om ni använder flera HDMI ingångaralt2:en annan lösning är att dra ner gamman (öka ljusnivån nära svart) och låta resten vara.Gå in under White BalanceMethod: 20 Points IREIRE 5Adjusting Luminance: 3Öka "Adjusting Luminance för IRE 5 några snäpp och jämförB7an ändrar även gamman första timmen efter uppstart så korrekt bild får man efter ungefär en timme.
TACKAR! Ska testa!!!
Postad 14 February 2018 - 15:27
Helt plötsligt har det kommit en ny SW, Version 04.70.65.
1. Improvement
1) Bug Fixes – Playing Dolby Vision contents over HDMI
Som vanligt, för mig iaf, vill den inte uppdatera OTA. Förstår inte varför det ska vara å segt att fixa till? Man kanske måste lämna en lagom lång USB-kabel injackad när man hänger upp den på väggen ![]()
Postad 14 February 2018 - 17:53
Postad 14 February 2018 - 17:55
Har installerat nya nu och det funkar kanonbra alla problem jag haft är borta nu!
Via USB gissar jag?
Postad 14 February 2018 - 18:13
Har installerat nya nu och det funkar kanonbra alla problem jag haft är borta nu!
det skulle vara bra o veta vilka problem du haft som nu är borta...
Postad 14 February 2018 - 18:26
är ju just hdmi problemen som är fixade! och det är väldans skillnad i bild på i vissa scener
Postad 14 February 2018 - 19:37
Nån som vet varför ljudet försvinner när jag slår på HDMI ultra deep color? Kör med en optisk kabel till min Yamahastärk.
Postad 14 February 2018 - 21:38
är ju just hdmi problemen som är fixade! och det är väldans skillnad i bild på i vissa scener
Kan du utveckla det med bild?
Postad 14 February 2018 - 23:47
Fixade det black flashandet på atv4k i samband med text?Har installerat nya nu och det funkar kanonbra alla problem jag haft är borta nu!
Postad 15 February 2018 - 05:01
Fixade det black flashandet på atv4k i samband med text?
Japp prövade några scener jag haft problem med och inget flashande nu! Så skönt nått som man stört sig på väldigt mycket innan !
Postad 15 February 2018 - 09:01
Den har fortfarande en äldre firmware, innan LG klantade till det med HDR Game Mode.
Hur illa är HDR Game mode egentligen?
Vill gärna uppdatera, då andra saker tydligen har förbättrats, men eftersom jag även skaffade skärmen för att spela på den, så vill inte förstöra den HDR upplevelsen.
LG verkar ju inte bry sig ett skit om att fixa det heller.
Postad 15 February 2018 - 09:07
Har precis skaffat en 65 tums C7.Den har fortfarande en äldre firmware, innan LG klantade till det med HDR Game Mode.Hur illa är HDR Game mode egentligen?Vill gärna uppdatera, då andra saker tydligen har förbättrats, men eftersom jag även skaffade skärmen för att spela på den, så vill inte förstöra den HDR upplevelsen.LG verkar ju inte bry sig ett skit om att fixa det heller.
Har börjat spela en hel del FIFA den senaste tiden, normalt sett brukar jag spela med HDR cinema-läget för bäst färger och bild men på FIFA är det viktigare med responstid och jag använder då HDR game mode och jag förstår inte riktigt gnället på att det är för mörkt, när det är en match på dagen ser det riktigt ljust ut. Men här är väl återigen en grej där vi alla tycker olika.
Postad 15 February 2018 - 09:22
Har börjat spela en hel del FIFA den senaste tiden, normalt sett brukar jag spela med HDR cinema-läget för bäst färger och bild men på FIFA är det viktigare med responstid och jag använder då HDR game mode och jag förstår inte riktigt gnället på att det är för mörkt, när det är en match på dagen ser det riktigt ljust ut. Men här är väl återigen en grej där vi alla tycker olika.
Okej kanske inte är så illa som dom säger då
Last of Us och Horizon ska tydligen blivit mycket mörkare efter uppdateringen.
Men som sagt, kanske bara är smaksak.
Får min första Ultra BD spelare idag, och ett gäng filmer.
Så vill ju även att den ska briljera på den fronten (Dolby Vision), så om de senare uppdateringarna har förbättrat HDR för film, så får det nog bli att uppdatera ändå
Postad 15 February 2018 - 12:29
Är det bara jag som har stora bekymmer med wifi hastigheten efter den senaste firmwareuppdateringen på min C7? Innan uppdateringen hade jag genomgående en hastighet på minst 80 mbit/s och nu har jag knappt 2 mbit/sek. När jag kontrollerar min hastighet via bredbandskollen och speedtest får jag minst 90 mbit/sek upp och ner. Är det bara att återställa TVen eller finns det något sätt att återställa endast nätverksinställningarna?
P.S. Jag kontrollerar hastigheten via Netflixappen.
jag fick problem igår, kunde inte streama netflix i hd. Har inte haft några problem med wifi alls innan(netflix i 4k eller hd).
slog av och på wifi på tv'n och anslöt på nytt då får jag normala hastigheter igen på bredbanskollen.
firmware version 04.70.30.
hur trycker du för att kolla hastigheten i netflixappen?
firmware version 04.70.30 har jag.
Postad 15 February 2018 - 18:08
Tack.Prova trycka mittknappen så kommer det upp något längst upp till vänster och så klickar du på den en gång så får du upp info.
Postad 15 February 2018 - 19:03
Vad får ni för hastigheter vid streaming med Netflix?
Det beror väl helt o hållet vad du tittar på? ljudet spelar ju roll med? 2.0 vs 5.1 kräver/blir ju olika hastigheter också?
Har för mig att 1080 med 5.1 ljud ligger på 5-7 mbit medans 2160 ligger på 15-17 mbit?
Postad 15 February 2018 - 19:11
Det beror väl helt o hållet vad du tittar på? ljudet spelar ju roll med? 2.0 vs 5.1 kräver/blir ju olika hastigheter också?
Har för mig att 1080 med 5.1 ljud ligger på 5-7 mbit medans 2160 ligger på 15-17 mbit?
Absolut. Ja där hamnar jag med.
Postad 15 February 2018 - 19:29
Använder ni YC:4:2:2 på xbox one x när ni kör game mode HDR? För mig fungerar inte den alls så får köra den urbockad.
Redigerat av Unregistered20dbf236, 15 February 2018 - 19:29.
Postad 15 February 2018 - 20:39
Samma här. Mycket bra! Får vänta tills fixen kommer till b6 nu.Japp prövade några scener jag haft problem med och inget flashande nu! Så skönt nått som man stört sig på väldigt mycket innan !
Redigerat av axion84, 15 February 2018 - 20:43.
Postad 15 February 2018 - 21:13
Det gör inte ARC heller, har inte bandbredd för DTS-HD och Dolby True HD. Men klarar DD+
Så det är alltså helt kört att få ut Atmos ljud via Netflix? TVn Netflix klient är ju den enda tillsammans med XBox som stödjer Atmos, men är det för mening om man inte kan få ut ljudet till hemmabion?
EDIT: Försökte kolla upp det där och stämmer verkligen ditt påstående? Atmos ljud ska gå att få ut via HDMI från LG TVn
Redigerat av e3henri, 15 February 2018 - 21:17.
Postad 15 February 2018 - 21:17
Denons och säkert flera hemmabiorecievers har en e-arc uppdatering pågång vilket bör ge högupplösta ljud från tex appar som netflix. Som ett steg i rätt riktning mot hdmi 2.1.
Postad 15 February 2018 - 22:01
Så det är alltså helt kört att få ut Atmos ljud via Netflix? TVn Netflix klient är ju den enda tillsammans med XBox som stödjer Atmos, men är det för mening om man inte kan få ut ljudet till hemmabion?
EDIT: Försökte kolla upp det där och stämmer verkligen ditt påstående? Atmos ljud ska gå att få ut via HDMI från LG TVn
Jag får Atmosljud ur min LG SJ9 från Netflix. Kör ARC
Postad 15 February 2018 - 22:24
Det är skillnad på Atmos och Atmos.
Atmos från en Dolby digital+ källa går utmärkt att plocka ur Tv´n. Det går däremot mycket sämre om du vill ha ut Atmos ur en True-Hdkälla via Tv´ns HDMI-port.
Postad 15 February 2018 - 23:54
Det är skillnad på Atmos och Atmos.
Atmos från en Dolby digital+ källa går utmärkt att plocka ur Tv´n. Det går däremot mycket sämre om du vill ha ut Atmos ur en True-Hdkälla via Tv´ns HDMI-port.
Då förstår jag. Tack. True-HD kräver rätt mycket ja.
Postad 16 February 2018 - 07:52
Postad 16 February 2018 - 09:28
Hej, vill uppdatera tv men det går inte på LG menu. Det står "no updates found".www.lg.com/se kan man ladda ner .epk file och uppdatera via USB men när jag ställer in usb hände det ingeting men det epk file finns där. Förslag?
Ni som har lg oled. Hur ser vanliga tv sändningar ut? Jag har viasat parabol och vissa kanaler har ganska dålig kvalité tycker jag. Min sex år gamla lcd är ganska förlåtande men hur blir det med en modern oled?
HD kanaler via fiber ser helt underbart ut, tycker jag i alla fall (1080i).
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 16 February 2018 - 09:27.
Postad 16 February 2018 - 09:34
Jo jag utgår ifrån att HD kanalerna ser bra ut. Men dessvärre är det många kanaler som inte är HD. Självklart bör man undvika allt under HD men ändå.Hej, vill uppdatera tv men det går inte på LG menu. Det står "no updates found".www.lg.com/se kan man ladda ner .epk file och uppdatera via USB men när jag ställer in usb hände det ingeting men det epk file finns där. Förslag?
Postad 16 February 2018 - 09:56
Jo jag utgår ifrån att HD kanalerna ser bra ut. Men dessvärre är det många kanaler som inte är HD. Självklart bör man undvika allt under HD men ändå.
De är okej, inte mycket mer. Duger, men någon majestätisk försämring/förbättring är det inte om jag jämför med förra FullHD-tvn.
Postad 16 February 2018 - 10:09
Hej, vill uppdatera tv men det går inte på LG menu. Det står "no updates found".www.lg.com/se kan man ladda ner .epk file och uppdatera via USB men när jag ställer in usb hände det ingeting men det epk file finns där. Förslag?
Ok, jag löste det med uppdatering. Måste ändra namnet.
Postad 16 February 2018 - 14:21
Jo jag utgår ifrån att HD kanalerna ser bra ut. Men dessvärre är det många kanaler som inte är HD. Självklart bör man undvika allt under HD men ändå.
Icke hd ser lika dåligt ut som vilken annan tv som helst om det är samma storlek på apparaterna. Det är nog det sista du behöver fundera på. Byter du upp dig i storlek kommer det självklart att se ännu sämre ut.
Postad 16 February 2018 - 14:43
Jo det är väl så. Har ju 55” idag och på en 65” lär ju skräp se ut som just skräpIcke hd ser lika dåligt ut som vilken annan tv som helst om det är samma storlek på apparaterna. Det är nog det sista du behöver fundera på. Byter du upp dig i storlek kommer det självklart att se ännu sämre ut.
Postad 16 February 2018 - 23:59
Här står det att det inte löst textnings problemet på atv4k.Japp prövade några scener jag haft problem med och inget flashande nu! Så skönt nått som man stört sig på väldigt mycket innan !
https://www.flatpane...g on 2017 OLEDs
Men man kanske behöver senaste tvos 11.3 också står det i kommentarerna för att det ska fixas. Annars ligger textnings problemet i atv 4k.
Postad 17 February 2018 - 06:49
Har 11.3 beta installerat på min ATV kanske är det då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
5 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?