* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 14 januari 2009 - 14:35
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Vad ska man välja för sorts tv nu när de 12 fria månadera från Telia har löpt ut ?
Jag har haft deras triple-play med fiberlan 100-lina i snart 1 år och så mycket strul som det var i början har jag aldrig varit med om förut, dels så skickade de fel splitt för fibern, den första kunde inte hantera 100-lina, märkligt att man skickar en sådan då, de borde väl se vad det är de levererar för hastighet till kunden.
Sedan så fick vi Motorolas 1510 box till tv och det var ju i stort sett samma skit där, laggade som bara den, så den fick de byta ut, och då skickar de en kreatel 1510 = samma skit i mina ögon även om det inte laggar lika mycket, ungarna klagar inte vilket är det viktigaste eftersom den är inkopplad på deras tv.
Hur har ni andra gjort när tiden löpt ut, debiteras man automatiskt sedan eller måste man säga upp eller vad, man borde ju få veta någonting, det är bara 2-3 veckor till sista dag för 12 mån. tiden gått ut.
Sedan sitter man även med Boxer och en Dilog 550 i vardagsrummet och den boxen har man ju också tröttnat på, den gör ju inget annat än lever sitt eget liv, hänger sig o.s.v. trots att jag så sent som i söndags plockade ner senaste mjukvaran till den.
Men som sagt, ingen av ovanstående lösningar ger möjlighet att köra med HDMI till platt-tv, och eftersom man bor i egen villa så känns ju parabol som ett hett alternativ, men allt som man läst om det och dess boxar och problem så känns ju inte det så lockande heller.
Barnen vill ju gärna ha sina barnkanaler, tyvärr endast nickelodeon som står till förfogande om man inte ska skaffa tillägg förstås, där är ju fördelen med canaldigital, det hade vi i gamla huset och det vill ju ungarna ha igen, med fler barnkanaler att välja på.
Men det ger ju bara lösningen till deras tv, och betala för tvillingkort ska man inte behöva, säger som många andra, det är som att betala för samma sak en gång till.
Sedan vill man ju ha möjligheten att spela in en kanal och titta på minst en annan, då vi sitter i nybyggt hus så har vi fördraget 2 koax-kablar till varje uttag, men det finns väl inga sådana uttag som man kopplar in varje koax för sig, vilket låter som ett krav för att kunna nyttja HD-box (titta på en och spela in en annan) ?
Läste sedan i denna tråd när jag skummade igenom den lite att det bara är analog signal i antenn-kabeln, inte i koax väl ? Det kan det väl inte vara, då finns det ju inte äkta digital-tv nånstans, antagligen bara jag som missuppfattade vad jag läste, man drar ju koax från parabolen till boxen, och det skulle väl inte gå om den bara bär analog signal.
Tja, fritt fram att lägga förslag på vad man ska välja för tv-operatör.
Mvh ! / J
Postad 14 januari 2009 - 15:25
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Tycker uppstartstiden från kallstart (dra ur strömsladd) verkar gå fortare, och ev. tv4 lokala nyheter skall komma låter bra.
Postad 14 januari 2009 - 15:34
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Vad ska man välja för sorts tv nu när de 12 fria månadera från Telia har löpt ut ?
Jag har haft deras triple-play med fiberlan 100-lina i snart 1 år och så mycket strul som det var i början har jag aldrig varit med om förut, dels så skickade de fel splitt för fibern, den första kunde inte hantera 100-lina, märkligt att man skickar en sådan då, de borde väl se vad det är de levererar för hastighet till kunden.
Sedan så fick vi Motorolas 1510 box till tv och det var ju i stort sett samma skit där, laggade som bara den, så den fick de byta ut, och då skickar de en kreatel 1510 = samma skit i mina ögon även om det inte laggar lika mycket, ungarna klagar inte vilket är det viktigaste eftersom den är inkopplad på deras tv.
Hur har ni andra gjort när tiden löpt ut, debiteras man automatiskt sedan eller måste man säga upp eller vad, man borde ju få veta någonting, det är bara 2-3 veckor till sista dag för 12 mån. tiden gått ut.
Sedan sitter man även med Boxer och en Dilog 550 i vardagsrummet och den boxen har man ju också tröttnat på, den gör ju inget annat än lever sitt eget liv, hänger sig o.s.v. trots att jag så sent som i söndags plockade ner senaste mjukvaran till den.
Men som sagt, ingen av ovanstående lösningar ger möjlighet att köra med HDMI till platt-tv, och eftersom man bor i egen villa så känns ju parabol som ett hett alternativ, men allt som man läst om det och dess boxar och problem så känns ju inte det så lockande heller.
Barnen vill ju gärna ha sina barnkanaler, tyvärr endast nickelodeon som står till förfogande om man inte ska skaffa tillägg förstås, där är ju fördelen med canaldigital, det hade vi i gamla huset och det vill ju ungarna ha igen, med fler barnkanaler att välja på.
Men det ger ju bara lösningen till deras tv, och betala för tvillingkort ska man inte behöva, säger som många andra, det är som att betala för samma sak en gång till.
Sedan vill man ju ha möjligheten att spela in en kanal och titta på minst en annan, då vi sitter i nybyggt hus så har vi fördraget 2 koax-kablar till varje uttag, men det finns väl inga sådana uttag som man kopplar in varje koax för sig, vilket låter som ett krav för att kunna nyttja HD-box (titta på en och spela in en annan) ?
Läste sedan i denna tråd när jag skummade igenom den lite att det bara är analog signal i antenn-kabeln, inte i koax väl ? Det kan det väl inte vara, då finns det ju inte äkta digital-tv nånstans, antagligen bara jag som missuppfattade vad jag läste, man drar ju koax från parabolen till boxen, och det skulle väl inte gå om den bara bär analog signal.
Tja, fritt fram att lägga förslag på vad man ska välja för tv-operatör.
Mvh ! / J
Du verkar ha haft en del otur. Jag sitter också på fiber-lan och jag har inte haft några problem med någon av mina boxar (har både ett antal 1510 och en 1910). Sannolikt skulle du om du vill förlänga kunna få ut en 1910-box om du vill köra HDMI. Vill du ha fler barnkanaler är ju inte Disneypaketer så dyrt. När det gäller tvillingkort så hänger det nog till stor del inte på Telia utan att innehållsleverantören vill ha betalt per abonnent och att de räknar varje box som en abonnent. Men så vitt jag vet är det väl ingen digital-tv operatör som inte tar betalt för sina tvillingkort. Ditt inlägg om antennkabel och analog/digital tv förstår jag inte riktigt. IPTV går via en nätverkskabel digitalt. Mellan parabolen/antennen och digitalboxen går det ju också en digital signal. Däremot om man kopplar med vissa "koaxer", antennkabel etc mellan boxen och tv:n så är det gränssnittet sannolikt inte digitalt. Den diskussion som jag tror var några sidor tidigare rörde gränssnittet mellan box och tv, inte mellan nät/parabol/antenn och box. Jag tycker att IPTV är överlägset eftersom man kan göra så mycket med det. Tyvärr saknas flera tjänster fortfarande, men det kommer. IPTV är en förhållandevis ny och liten teknik och tyvärr inte så standardiserad om man jämför med DVB-C/T. /A
Postad 14 januari 2009 - 15:45
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
För er som inte har upptäckt det så släppte Telia ny programvara igår, både GUI-programvaran samt plattformsprogramvaran som är uppdaterade. Slå av boxen i standby, och starta den igen så laddas den nya plattformsprogramvaran in (boxen går tillbaka och börjar om från prickarna igen och laddar programvara då prick 2 blinkar gul).
Intressant information cigehn! Ser mycket fram emot lokala nyhetssändningar på TV4 (får nu Stockholmsnyheter trots att jag bor i Göteborg). Har även noterat att två nya kanaler dykt upp, Comedy Central och Nickelodeon, som frivisas fram till 31/3. Säkert information ni redan kände till men jag upptäckte det först igår (då jag startade om boxen). Undrar dock fortfarande om man på något sätt kan få en Samsung-tv-fjärrkontroll (i mitt fall från en LE40R81) att styra 1910-boxen. Frågade i en annan tråd men det har dessvärre inte gett något. Om någon av er som läser detta har lyckats så är jag oerhört angelägen om att veta hur.
Postad 14 januari 2009 - 16:14
Wille09
-
Wille09
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har en 1910 box. Vad jag kan förstå skickar den inte ut digitalt ljud via HDMI. Är detta ett designval för hårdvaran, eller skulle Telia kunna ändra programvaran och på så sätt aktivera digital ljud via HDMI? Jag har testat med spdif och Toslink, men då synkar inte ljud och bild. Speciellt inte på SVT:s kanaler. Det är ungefär som att titta på en dubbad karatefilm från Hong Kong!
Postad 14 januari 2009 - 18:55
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Tycker uppstartstiden från kallstart (dra ur strömsladd) verkar gå fortare, och ev. tv4 lokala nyheter skall komma låter bra.
Vad jag kan se så är varken plattformsprogramvaran eller GUI-programvaran mindre, snarare lite större. Så jag tror inte att återstarten för kallstarten är nedkortad på något sätt. Dock skall man vara medveten om tiden som timglaset visas är starkt beroende av aktuell last på Telias webbserver där GUI:t är lagrat. Om det är hård last så tar det också längre tid då timglaset visas. Nedladdningen av plattformsprogramvaran (då prick 2 blinkar) är mer eller mindre oberoende av lasten i och med att den distribueras via en multicastström (som går med konstant bithastighet på ca 5.5 Mbit/s). Det enda som skulle göra att nedladdningen av plattformsprogramvaran går långsammare är om det är störningar på multicastströmmen som gör att boxen måste ta emot strömmen "ett varv till". Programvaran distribueras kontinuerligt om och om igen. Boxen kommer in i strömmen och börjar ladda ned och tar sedan emot "ett varv" tills den tagit emot all programvara. Om den då tappar eller missar något paket så måste den ju ta "ett varv" till (och detta dubblar ju nedladdnignstiden då prick 2 blinkar). Så det jag kan tänka mig är att du upplever laddtiden som snabbar är att du har fått en stabilare förbindelse så att du inte får några störningar då prick 2 blinkar, samt att du lyckades hitta av då det var låg belastning på Telias webbserver så att tiden med timglaset var så minimal det går. /Peter Cigéhn
Postad 14 januari 2009 - 19:00
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Har även noterat att två nya kanaler dykt upp, Comedy Central och Nickelodeon, som frivisas fram till 31/3. Säkert information ni redan kände till men jag upptäckte det först igår (då jag startade om boxen).
Som diskuterats i tråden så skall du inte behöva starta om boxen för att se nya kanaler. För min egen del så försvann de tidigare frivisningskanalerna (Canal+ Sport 1 samt Disneykanalerna) och de nya dök upp (Nickelodeon och Comedy Central) helt automatiskt under dagen idag (och detta helt utan att boxen startades om). Man behöver om sagt var inte starta om boxen för att få nya, eller bli av med gamla, kanaler. Det sköts automatiskt med 5-10 minuters intervall... /Peter Cigéhn
Postad 14 januari 2009 - 19:56
urdjur
-
urdjur
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag undrar om Telia funderat på att helt enkelt slopa den fysiska boxen för sina IPTV-kunder och tillhandahålla en mjukvaru-baserad lösning istället, t.ex. i samarbete med Motorola? För HTPC-ägare är boxen mest ett problem. Det finns redan idag gratis programvara för att titta på nätverksströmmar i sin multimediaspelare (VLC), men ett problem är förstås krypteringen. För att kunna dekryptera strömmen behöver HTPC-användaren fortfarande använda en box, trots att det är fråga om en mjukvarubaserad krypteringslösning (i dagsläget ett samarbete mellan Telia, Motorola och Verimatrix).
IPTV kommer bara att öka i framtiden, och det är en rimlig gissning att många användare då kommer att lockas av att ha EN maskin som "gör allt", en htpc. För Telia och Motorola måste det vara en stor fördel att kunna förse kunder som så önskar med en enkel CD med programvara, istället för en kostsam box. Jag skulle med glädje betala lika mycket för en sån CD som för en box. Förmodligen krävs mycket lite extra arbetsinsats för att plocka fram ett enkelt program som kan kommunicera med Telias certifikatserver och använda sig av motsvarande GUI som finns för boxarna.
Jag har redan pratat med kundtjänst/support på Telia, och de kände inte till några sådana planer. Men kanske vet någon av trådens läsare om denna möjlighet alls diskuterats hos TeliaSonera? Som kund skulle jag tycka att det vore skönt att slippa ännu en pryl med sladdar och fjärrkontroll i TV-hyllan, särskilt om den inte tillför något annat än enkel mjukvara och själva hårdvaran rent av riskerar att sänka totalprestandan i ens multimedialösning.
Postad 14 januari 2009 - 22:51
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Jag undrar om Telia funderat på att helt enkelt slopa den fysiska boxen för sina IPTV-kunder och tillhandahålla en mjukvaru-baserad lösning istället, t.ex. i samarbete med Motorola? För HTPC-ägare är boxen mest ett problem. Det finns redan idag gratis programvara för att titta på nätverksströmmar i sin multimediaspelare (VLC), men ett problem är förstås krypteringen. För att kunna dekryptera strömmen behöver HTPC-användaren fortfarande använda en box, trots att det är fråga om en mjukvarubaserad krypteringslösning (i dagsläget ett samarbete mellan Telia, Motorola och Verimatrix).
IPTV kommer bara att öka i framtiden, och det är en rimlig gissning att många användare då kommer att lockas av att ha EN maskin som "gör allt", en htpc. För Telia och Motorola måste det vara en stor fördel att kunna förse kunder som så önskar med en enkel CD med programvara, istället för en kostsam box. Jag skulle med glädje betala lika mycket för en sån CD som för en box. Förmodligen krävs mycket lite extra arbetsinsats för att plocka fram ett enkelt program som kan kommunicera med Telias certifikatserver och använda sig av motsvarande GUI som finns för boxarna.
Jag har redan pratat med kundtjänst/support på Telia, och de kände inte till några sådana planer. Men kanske vet någon av trådens läsare om denna möjlighet alls diskuterats hos TeliaSonera? Som kund skulle jag tycka att det vore skönt att slippa ännu en pryl med sladdar och fjärrkontroll i TV-hyllan, särskilt om den inte tillför något annat än enkel mjukvara och själva hårdvaran rent av riskerar att sänka totalprestandan i ens multimedialösning.
Om jag inte minns fel så har man gjort lite tester med att använda en X-box 360 (jag tror att det var den) istället för en IPTV-box. /A
Postad 15 januari 2009 - 00:48
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Något som jag saknat är att kunna få fram en vettig kanallista med översikt över alla kanaler och vad som sänds just nu.
EPGn är ju ganska kass och miniEPGn är väl helt ok men tar lite lång tid att få en överblick på vad som går på TV.
Upptäckte dock idag att när man trycker på OK-knappen så får man upp en sådan kanallista som jag har saknat.
Är det jag som är sen på att ha upptäckt detta eller är det en funktion som kom i senaste uppdateringen?
//coneye
Postad 15 januari 2009 - 06:42
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Något som jag saknat är att kunna få fram en vettig kanallista med översikt över alla kanaler och vad som sänds just nu. EPGn är ju ganska kass och miniEPGn är väl helt ok men tar lite lång tid att få en överblick på vad som går på TV. Upptäckte dock idag att när man trycker på OK-knappen så får man upp en sådan kanallista som jag har saknat. Är det jag som är sen på att ha upptäckt detta eller är det en funktion som kom i senaste uppdateringen?
//coneye
Det måste ha kommit med uppdateringen, mycket efterlängtat! Tack för tipset!
Postad 15 januari 2009 - 08:47
doppko
-
doppko
-
Användare
-
-
175 inlägg
Det måste ha kommit med uppdateringen, mycket efterlängtat! Tack för tipset!
Vad bra Telia är som kontinuerligt uppdaterar och förbättrar TVn! Har inget minne av att comhem gjorde det då jag tidigare hade deras box.
Redigerat av doppko, 15 januari 2009 - 08:47.
Postad 15 januari 2009 - 12:15
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Vad bra Telia är som kontinuerligt uppdaterar och förbättrar TVn! Har inget minne av att comhem gjorde det då jag tidigare hade deras box. Ja det gillar jag också verkligen med telia. Har boxer med PVR på en annan tv och där uppdateras aldrig boxen.
Postad 15 januari 2009 - 12:43
Nilfons
-
Nilfons
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ja det gillar jag också verkligen med telia. Har boxer med PVR på en annan tv och där uppdateras aldrig boxen.
Å andra sidan har du PVR...
Postad 15 januari 2009 - 12:51
urdjur
-
urdjur
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Om jag inte minns fel så har man gjort lite tester med att använda en X-box 360 (jag tror att det var den) istället för en IPTV-box.
/A
Så man lyckades alltså få fram mjukvara till en X-box som tillät kommunikation med Telias DHCP med lämpligt GUI, inmatning av ID/kontrolluppgifter etc? Det låter ju otroligt intressant - har du nån länk med mer info om detta? Jag antar att detta var ett privat "hobby-initiativ" och inget man gjorde inom Telia?
Postad 15 januari 2009 - 13:19
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Som någon nämnt i tråden tidigare kör man tydligen IPTV genom PS3 i korea. Eller om det var i PS3-tråden.
Jag ser iofs hellre att vi får HDTV nån gång.....
Postad 15 januari 2009 - 13:37
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Jag har sett Soneras IPTV via PS3:an när man visade oss anställda (inom Telia) hur framtidsvisionerna såg ut.
De visade även samtidigt IPTV (HD) via Popcorn Hour om jag inte minns helt fel.
PS3:an krävde att man hade linux installerat och körde IPTV via det. Hon som demade detta körde ett Logitech Dinovo (lilla tangentbordet) för att styra allt.
Man visade även något via AppleTV med, men jag var mest intresserad av PS3:ans demo.
Men detta var som sagt bara framtidsvisioner där man ville visa vad man kan göra med den "nya" tekniken (IP) och det kommer nog ta ett bra tag innan det kommer ut till "vanliga" konsumenter.
Postad 15 januari 2009 - 17:07
urdjur
-
urdjur
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag har sett Soneras IPTV via PS3:an när man visade oss anställda (inom Telia) hur framtidsvisionerna såg ut. De visade även samtidigt IPTV (HD) via Popcorn Hour om jag inte minns helt fel. PS3:an krävde att man hade linux installerat och körde IPTV via det. Hon som demade detta körde ett Logitech Dinovo (lilla tangentbordet) för att styra allt. Man visade även något via AppleTV med, men jag var mest intresserad av PS3:ans demo.
Men detta var som sagt bara framtidsvisioner där man ville visa vad man kan göra med den "nya" tekniken (IP) och det kommer nog ta ett bra tag innan det kommer ut till "vanliga" konsumenter.
Att det krävdes linux på PS3:an antyder ju att det faktiskt var fråga om samma typ av programvara som sitter i boxen (som också är linux-baserad). Om man inte behöver utbyta certifikat med Telias DHCP och kunna få mjukvara för att avkryptera strömmen, borde ju linux inte behövas (spekulerar jag). Jag antar att detta demo skedde efter att Telia gick över till mjukvarubaserad kryptering? Om så är fallet verkar ju all behövlig mjukvara finnas redan idag - bara att köra på en linux-emulator i valfri dator. Tror du det är möjligt att komma i kontakt med demo-damen, eller någon annan som har information om mjukvaran? Jag vore evigt tacksam för t.ex. en mailadress via PM.
Postad 15 januari 2009 - 19:31
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Något som jag saknat är att kunna få fram en vettig kanallista med översikt över alla kanaler och vad som sänds just nu. EPGn är ju ganska kass och miniEPGn är väl helt ok men tar lite lång tid att få en överblick på vad som går på TV. Upptäckte dock idag att när man trycker på OK-knappen så får man upp en sådan kanallista som jag har saknat. Är det jag som är sen på att ha upptäckt detta eller är det en funktion som kom i senaste uppdateringen?
//coneye
Jodå, det här är ny funktionalitet som kom i och med uppdateringen i måndags. Tyvärr så missade jag det här vid min första analys av vilka ändringarna som är gjorda. I och med att det här är en helt ny fil som kanallistan är implementerad i, så missade jag det med mitt lilla verktyg som jämför två olika versioner av GUI programvaran. Jämförelsen görs per fil och i med att en helt ny fil inte går att jämföra med någon gammal version så såg jag inte den med mitt jämförelseverktyg (jag tror att jag får ta och göra en liten ändring i verktyget). Att det har blivit en fil till kanske den uppmärksamme har sett i och med att det under steg 2 numera så räknas procentsiffran upp i jämna 5% (tidigare så räknades den upp med lite drygt 5% varje gång). Detta är alltså ett resultat av denna extra fil för kanallistan som skall laddas in under uppstarten. Den nya kanallistan kommer man alltså åt genom att trycka på OK knappen då man tittar på TV. Det är inte helt uppenbart, men genom att titta i koden så kunde jag konstatera att man även kan trycka på INFO knappen då man har kanallistan uppe, så får man upp mer information om det program man valt i listan. /Peter Cigéhn
Postad 15 januari 2009 - 20:06
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Att det krävdes linux på PS3:an antyder ju att det faktiskt var fråga om samma typ av programvara som sitter i boxen (som också är linux-baserad). Om man inte behöver utbyta certifikat med Telias DHCP och kunna få mjukvara för att avkryptera strömmen, borde ju linux inte behövas (spekulerar jag). Jag antar att detta demo skedde efter att Telia gick över till mjukvarubaserad kryptering?
Om så är fallet verkar ju all behövlig mjukvara finnas redan idag - bara att köra på en linux-emulator i valfri dator. Tror du det är möjligt att komma i kontakt med demo-damen, eller någon annan som har information om mjukvaran? Jag vore evigt tacksam för t.ex. en mailadress via PM.
Jag vet tyvärr inte vem det var som hade hand om denna demo förutom att det var iaf personal från TeliaSonera Finland som var på besök och gjorde detta.
Postad 15 januari 2009 - 20:55
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Så man lyckades alltså få fram mjukvara till en X-box som tillät kommunikation med Telias DHCP med lämpligt GUI, inmatning av ID/kontrolluppgifter etc? Det låter ju otroligt intressant - har du nån länk med mer info om detta? Jag antar att detta var ett privat "hobby-initiativ" och inget man gjorde inom Telia?
Nej, det var inget privat hobby-initiativ. Jag har för mig att det var en grej man visade internt på visioncentret i Farsta eller så läste jag om det på intranätet. Jag har tydligen taskigt minne. Det var kanske en PS3:a... /A
Redigerat av hallberg, 15 januari 2009 - 20:57.
Postad 15 januari 2009 - 22:40
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jodå, det här är ny funktionalitet som kom i och med uppdateringen i måndags. Tyvärr så missade jag det här vid min första analys av vilka ändringarna som är gjorda.
I och med att det här är en helt ny fil som kanallistan är implementerad i, så missade jag det med mitt lilla verktyg som jämför två olika versioner av GUI programvaran. Jämförelsen görs per fil och i med att en helt ny fil inte går att jämföra med någon gammal version så såg jag inte den med mitt jämförelseverktyg (jag tror att jag får ta och göra en liten ändring i verktyget).
Att det har blivit en fil till kanske den uppmärksamme har sett i och med att det under steg 2 numera så räknas procentsiffran upp i jämna 5% (tidigare så räknades den upp med lite drygt 5% varje gång). Detta är alltså ett resultat av denna extra fil för kanallistan som skall laddas in under uppstarten.
Den nya kanallistan kommer man alltså åt genom att trycka på OK knappen då man tittar på TV. Det är inte helt uppenbart, men genom att titta i koden så kunde jag konstatera att man även kan trycka på INFO knappen då man har kanallistan uppe, så får man upp mer information om det program man valt i listan.
/Peter Cigéhn
Hej! Skulle testa den nya OK-funktionen men det kommer bara upp en tom lista och ett timglas. Sedan går det inte att komma in någon annan meny utan omstart.... grrrrrrr..... någon mer med detta problem? Om något annat; jag har skrivit hur många mejl som helst till kundtjänst men de "jobbar på problemet" - väldigt länge nu tycker jag... När man väljer att få ett program textat (via texttv) så blir 16:9-program i letterbox och om det är tysta partier i programmet så står senaste textremsan och blinkar/pulserar till någon säger något nytt. Suger enligt mig. Mvh Lars-Erik
Postad 15 januari 2009 - 23:10
ice_man
-
ice_man
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ni som har haft 1510 boxen, hur många har fått 1910 boxen när ni förnyat abonnemanget? Jag förnyade i somras men fick ingen 1910 box och nu felanmälde jag min box (litet fel bara) och dom skickade en gammal 1510 som dessutom är slöare än den jag har. Har läst lite löst att folk är missnöjda med 1910 boxen men jag är ändå nyfiken på 1910 tack vare hdmi. Kanske jag är dum med tanke på att man ska skicka tebaks den gamle boxen???
Postad 15 januari 2009 - 23:59
urdjur
-
urdjur
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
@hallberg och bergan: Ah, på så sätt. Jag är inte så insatt i TeliaSoneras organisation, men man delar alltså upp forskning och utveckling mellan Sverige och Finland? Och i Sverige så är det Telia Research i Farsta som gäller? Detta "Visionscenter" du nämner, är det öppet för allmänheten, likt ett Tom Titts för IT/telekom? Eller kan någon av er rekommendera en person på Telia Research att kontakta, som är insatt i IPTV och Telias planer för framtiden?
Postad 16 januari 2009 - 08:19
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
@hallberg och bergan: Ah, på så sätt. Jag är inte så insatt i TeliaSoneras organisation, men man delar alltså upp forskning och utveckling mellan Sverige och Finland? Och i Sverige så är det Telia Research i Farsta som gäller? Detta "Visionscenter" du nämner, är det öppet för allmänheten, likt ett Tom Titts för IT/telekom? Eller kan någon av er rekommendera en person på Telia Research att kontakta, som är insatt i IPTV och Telias planer för framtiden?
Jag jobbar i o f s inte på Broadband som har hand om IPTV utan på Mobility så jag kan bara referera till hur det ser ut hos oss, men jag tror att det är ganska likt. Utveckling är uppdelade så att det finns nationella grupper som jobbar med sådant som är specifikt för varje land och sedan finns Common Development som spänner över "alla" länder. Jag tror att rätt många utvecklingsprojekt för IPTV ligger hos Common Development eftersom TeliaSonera har IPTV-tjänster i flera länder. Att köra projekt över flera länder har vissa fördelar, man uppfinner inte hjulet flera gånger osv. Nackdelen kan ibland vara tempot eftersom "fler kockar" skall framföra sina åsikter. Visionscentret är inte öppet för allmänheten utan det används för att visa "framtiden" internt och till utvalda externa målgrupper. Jag är inte heller säker på att det alltid finns grejer "uppkopplade" där heller. Någon utvecklingskontakt har jag tyvärr inte. /A
Postad 16 januari 2009 - 08:48
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Ni som har haft 1510 boxen, hur många har fått 1910 boxen när ni förnyat abonnemanget? Jag förnyade i somras men fick ingen 1910 box och nu felanmälde jag min box (litet fel bara) och dom skickade en gammal 1510 som dessutom är slöare än den jag har. Har läst lite löst att folk är missnöjda med 1910 boxen men jag är ändå nyfiken på 1910 tack vare hdmi. Kanske jag är dum med tanke på att man ska skicka tebaks den gamle boxen???
Fick en 1910 box när jag förlängde abonnemanget. Var inga problem alls.
Postad 16 januari 2009 - 08:52
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur många av er har kanalpaketet Stor?
Det jag undrar mest är bara att från Oktober 2008 har jag haft tillgång till Canal+ Sport1. Jag har inte Canal+ paketet i övrigt utan har bara kanalpaketet Stor.
Till början stod det i menyn "Frivisning" av Canal+ Sport1. Men nu har jag haft kanalen hela hösten, den ligger kvar ännu. Dock står det inte Frivisning längre utan dess vanliga titel.
Någon som också har denna canal i sitt paket utan att beställt Canal+??
Min undran är mera om den hade börjat ingå i Kanalpaketet stor, men kolla på Telias Hemsida och såg ingenting.
Fundera mest om någon annan också har denna, samt om de vet hur länge den kommer ligga kvar? =)
/Ante
Postad 16 januari 2009 - 08:56
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Hej! Skulle testa den nya OK-funktionen men det kommer bara upp en tom lista och ett timglas. Sedan går det inte att komma in någon annan meny utan omstart.... grrrrrrr..... någon mer med detta problem?
Om något annat; jag har skrivit hur många mejl som helst till kundtjänst men de "jobbar på problemet" - väldigt länge nu tycker jag... När man väljer att få ett program textat (via texttv) så blir 16:9-program i letterbox och om det är tysta partier i programmet så står senaste textremsan och blinkar/pulserar till någon säger något nytt. Suger enligt mig.
Mvh Lars-Erik
Samma problem här med "ok-knappen". Val av prg medförde låsning av alla funktioner på fjärren utom att sätta boxen i standby. Efter ett antal avstängningar av boxen så ryckte jag strömmen och efter det så verkar "OK-Knappen" fungera.
Postad 16 januari 2009 - 10:00
Unregisteredc17e09d1
-
Unregisteredc17e09d1
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Å andra sidan har du PVR...
Jo iofs men jag har även en ful bords antenn och störningar i bilden då och då...
Postad 16 januari 2009 - 12:30
urdjur
-
urdjur
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
@hallberg: OK, tack för den infon. Skickar dig ett PM, eftersom jag inte vill nämna namn i publika trådar.
Postad 16 januari 2009 - 14:09
Unregistered77c5cd83
-
Unregistered77c5cd83
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Någon mer som har problem att säga upp ett kanalpaket via "Mina sidor"? Går bara byta ut ett kanalpaket mot ett annat, men om jag fyller i "Inget" som kanalpaket så kommer det upp ett felmeddelande. Har mejlat Telia men har inte fått något svar ännu efter 4 dagar.
Postad 16 januari 2009 - 14:27
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag upptäckte också OK-funktionen nyligen och gillar den skarpt! Dock tycker jag det saknas möjlighet att navigera framåt i detta läget och se vilka program som visas om en timme på alla kanaler. Kanske kommer i nästa uppdatering?  Om något annat; jag har skrivit hur många mejl som helst till kundtjänst men de "jobbar på problemet" - väldigt länge nu tycker jag... När man väljer att få ett program textat (via texttv) så blir 16:9-program i letterbox och om det är tysta partier i programmet så står senaste textremsan och blinkar/pulserar till någon säger något nytt. Suger enligt mig.
Mvh Lars-Erik
Håller med till 100%, detta är ruskigt irriterande, speciellt textblinkningarna. Försökte kolla på Ernst-Hugos "Skånska mord" häromkvällen och eftersom talet dels är väldigt lågt inspelad, dels på skånska (  ) tänkte jag att text-tv kunde vara räddningen, men textremsans blinkning gjorde bara det hela ännu värre. Dum fråga kanske, men har text-tv:s undertexter (sid 199/299) överhuvudtaget något att göra med inställningarna för undertextspråk som finns i någon av menyerna?
Postad 16 januari 2009 - 23:03
Farzan
-
Farzan
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Bor i bostadsområde som fortfarande kör med Comhems kabel-Tv  , men som nu förhoppningsvis kommer att byta till Telias helhetslösning med fiber.
Så, vilket kanalpaket rekommenderar ni?
Kanalpaketet "lagom "är i det närmaste identiskt med det jag nu har med Comhem (plus eurosport och tv8) och jag tycker att samtliga av dessa kanaler håller ganska hyfsat klass, men håller tv-kanalerna som tillkommer i kanalpaketet "stor" samma klass??
Postad 17 januari 2009 - 00:30
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Bor i bostadsområde som fortfarande kör med Comhems kabel-Tv , men som nu förhoppningsvis kommer att byta till Telias helhetslösning med fiber.
Så, vilket kanalpaket rekommenderar ni?
Kanalpaketet "lagom "är i det närmaste identiskt med det jag nu har med Comhem (plus eurosport och tv8) och jag tycker att samtliga av dessa kanaler håller ganska hyfsat klass, men håller tv-kanalerna som tillkommer i kanalpaketet "stor" samma klass??
Japp - Dom håller samma klass!
Postad 17 januari 2009 - 00:48
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Någon mer som har problem att säga upp ett kanalpaket via "Mina sidor"? Går bara byta ut ett kanalpaket mot ett annat, men om jag fyller i "Inget" som kanalpaket så kommer det upp ett felmeddelande. Har mejlat Telia men har inte fått något svar ännu efter 4 dagar.
Har du provat byta till programpaket start som är gratis? /Markus
Postad 17 januari 2009 - 00:51
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hur många av er har kanalpaketet Stor?
Det jag undrar mest är bara att från Oktober 2008 har jag haft tillgång till Canal+ Sport1. Jag har inte Canal+ paketet i övrigt utan har bara kanalpaketet Stor.
Till början stod det i menyn "Frivisning" av Canal+ Sport1. Men nu har jag haft kanalen hela hösten, den ligger kvar ännu. Dock står det inte Frivisning längre utan dess vanliga titel.
Någon som också har denna canal i sitt paket utan att beställt Canal+??
Min undran är mera om den hade börjat ingå i Kanalpaketet stor, men kolla på Telias Hemsida och såg ingenting. Fundera mest om någon annan också har denna, samt om de vet hur länge den kommer ligga kvar? =)
/Ante
Jag har haft den ett bra tag med vart av med den efter att jag startade om boxen i torsdags. /Markus
Postad 17 januari 2009 - 06:04
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Jag upptäckte också OK-funktionen nyligen och gillar den skarpt! Dock tycker jag det saknas möjlighet att navigera framåt i detta läget och se vilka program som visas om en timme på alla kanaler. Kanske kommer i nästa uppdatering? 
Det har du ju genom den vanliga 'miniguiden', när du trycker på pilknapparna åt något håll och bläddrar.
Postad 17 januari 2009 - 10:25
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Håller med till 100%, detta är ruskigt irriterande, speciellt textblinkningarna. Försökte kolla på Ernst-Hugos "Skånska mord" häromkvällen och eftersom talet dels är väldigt lågt inspelad, dels på skånska ( ) tänkte jag att text-tv kunde vara räddningen, men textremsans blinkning gjorde bara det hela ännu värre.
Skönt att veta att man inte är själv med problemet - hoppas du (och fler) har möjligheten att hjälpa mig felmeddela till Telia gällande detta problem; a) 16:9 blir letterbox resp.  Blinkande rader vid paus i dialog. ...och om ni även drabbas av c) osynk gällande tal och text då ni kör text via text-tv Telias felanmälan (det funkar via abb-ärenden, man kan ej mejla via teknik längre)Problemet med 16:9 har enligt mig funnits ända sedan de bytte grafik i menysystemet, dvs till det nuvarande med snygga ikoner etc. Tack på förhand, mvh Lars-Erik PS Felanmälde själv nyss fenomenet med att OK-knappen dödar resten av menyerna... DS
Redigerat av Unregistereddddca627, 17 januari 2009 - 10:27.
Postad 17 januari 2009 - 11:37
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Skönt att veta att man inte är själv med problemet - hoppas du (och fler) har möjligheten att hjälpa mig felmeddela till Telia gällande detta problem; a) 16:9 blir letterbox resp.
Tittar jag på en wide screen sändning och sätter på text-tv textning så får jag bilden i 16:9 och texten där den ska vara. Menar du att du inte tycker om att textningen ligger i 4:3 läge på 16:9 bilden? Det lär ju vara mycket svårt att åtgärda eftersom att texttv inte sänds i 16:9 format. Blinkande rader vid paus i dialog. ...och om ni även drabbas av c) osynk gällande tal och text då ni kör text via text-tv
den blinkar och ligger kvar lite läge ibland efter att de slutat prata, dvs:a lite osynk. Detta beror ju på hur text-tv:n skickas ut, tas imot och sen skickas ut igen via en egen multicast kanal för att få funktionalliteten öht. Problemet är ju att telia in skickar ut sidorna 199,299 och 399 lika snabbt som de ändras för att inte hinns med eftersom att det är ganska omöjligt att veta när de uppdateras och telia skickar alla sidor i samma multicast kanal. Detta "fel" är mycket svår åtgärdat då text tv sidor enligt specifikationen inte får vara "tomma", men det går säkert att åtgärda detta om arbetar med text-tv motagaren som telia har för att konvertera allt till text hos kunderna. Telias felanmälan (det funkar via abb-ärenden, man kan ej mejla via teknik längre)
Problemet med 16:9 har enligt mig funnits ända sedan de bytte grafik i menysystemet, dvs till det nuvarande med snygga ikoner etc.
Du tycker det verkar vara bra att felanmäla att din digital-tv inte fungerar till kundtjänst istället för teknisk support? Antagligen kan man ju anta att telia tagit bort möjligheten att skicka ärenden till teknisk support för at folk både skickade ärende via internet och sen ringde 5 minuter senare och det bara orsakade merarbete som i de flesta fall var onödigt. Dessutom för att felanmäla blir ju uppgifterna mycket knapphändiga och det uppstår många problem med att det saknas uppgifter från kunden som man normalt behöver för att felanmäla. PS Felanmälde själv nyss fenomenet med att OK-knappen dödar resten av menyerna... DS
Men åtgärdas inte det genom att man startar om boxen en gång så uppkommer inte felet igen? /Markus
Postad 17 januari 2009 - 13:51
Unregistered77c5cd83
-
Unregistered77c5cd83
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har du provat byta till programpaket start som är gratis?
/Markus
Har kanalpaket Stor (till mitten av februari) så det går t.ex. inte byta Canal Digital mot Start. Bytte Canal Digital mot Discovery (39 kr/mån) men hade velat få bort det helt.
Postad 17 januari 2009 - 14:53
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har kanalpaket Stor (till mitten av februari) så det går t.ex. inte byta Canal Digital mot Start. Bytte Canal Digital mot Discovery (39 kr/mån) men hade velat få bort det helt.
Tja du kan ju ringa till kundtänst så kan de fixa det annars. /Markus
Postad 17 januari 2009 - 18:09
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tittar jag på en wide screen sändning och sätter på text-tv textning så får jag bilden i 16:9 och texten där den ska vara. Menar du att du inte tycker om att textningen ligger i 4:3 läge på 16:9 bilden? Det lär ju vara mycket svårt att åtgärda eftersom att texttv inte sänds i 16:9 format.
den blinkar och ligger kvar lite läge ibland efter att de slutat prata, dvs:a lite osynk. Detta beror ju på hur text-tv:n skickas ut, tas imot och sen skickas ut igen via en egen multicast kanal för att få funktionalliteten öht. Problemet är ju att telia in skickar ut sidorna 199,299 och 399 lika snabbt som de ändras för att inte hinns med eftersom att det är ganska omöjligt att veta när de uppdateras och telia skickar alla sidor i samma multicast kanal. Detta "fel" är mycket svår åtgärdat då text tv sidor enligt specifikationen inte får vara "tomma", men det går säkert att åtgärda detta om arbetar med text-tv motagaren som telia har för att konvertera allt till text hos kunderna.
Du tycker det verkar vara bra att felanmäla att din digital-tv inte fungerar till kundtjänst istället för teknisk support? Antagligen kan man ju anta att telia tagit bort möjligheten att skicka ärenden till teknisk support för at folk både skickade ärende via internet och sen ringde 5 minuter senare och det bara orsakade merarbete som i de flesta fall var onödigt. Dessutom för att felanmäla blir ju uppgifterna mycket knapphändiga och det uppstår många problem med att det saknas uppgifter från kunden som man normalt behöver för att felanmäla.
Men åtgärdas inte det genom att man startar om boxen en gång så uppkommer inte felet igen?
/Markus
Hej! Hej Markus! När jag ser ett 16:9-program så fyller det ut hela tv-bilden. Då jag sedan väljer text-tv, exempelvis sid 199, trycks bilden ihop uppe och nere. Texten syns, det är inte det min fundering rör, det är att bilden förändras. Gäller din förklaring kring att textremsorna ligger kvar endast digitala sändningar genom Telia, jag har följt program via kabel och parabol och där har inte detta funnits, det jag menar är att om tv-scenen som exempel innehåller en dialog som avslutas med "vi ses" och sedan visas naturmiljö eller liknande under en längre tid så står denna textrad kvar hela tiden och blinkar till dess man börjar prata igen. För min del som hörselskadad är borttagandet av e-postmöjligheten till teknikfrågor detsamma som att ta bort rullstolsrampen bara för att det är jobbit att hålla den ren. Och hänvisa till trapporna. Jag kommer därför att fortsätta skriva via abbonemangsdelen. Övriga har jag ingen uppfattning om man väljer att ringa eller ej. Gällande OK-kanallistan så är det för mig så att oavsett att jag startar om boxen eller bryter strömmen så återkommer samma problem då jag på nytt testar funktionen med OK. Listan är tom och därefter kan ingen annan meny väljas. Mvh Lars-Erik
Redigerat av Unregistereddddca627, 17 januari 2009 - 18:13.
Postad 17 januari 2009 - 19:16
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej!
Hej Markus! När jag ser ett 16:9-program så fyller det ut hela tv-bilden. Då jag sedan väljer text-tv, exempelvis sid 199, trycks bilden ihop uppe och nere. Texten syns, det är inte det min fundering rör, det är att bilden förändras.
Gäller din förklaring kring att textremsorna ligger kvar endast digitala sändningar genom Telia, jag har följt program via kabel och parabol och där har inte detta funnits, det jag menar är att om tv-scenen som exempel innehåller en dialog som avslutas med "vi ses" och sedan visas naturmiljö eller liknande under en längre tid så står denna textrad kvar hela tiden och blinkar till dess man börjar prata igen.
Vad jag försökte säga var att när man byter till text-tv så verkar boxen byta läge beroende på att text-tv:n är ju 4:3 och du tittar på en 16:9 sändning. Och min förklaring är att det bara händer via telia då telia inte distruberar text-tv:n i kanten av bilden eftersom att det inte skulle fungera då motorolaboxarna saknar möjligheten att avkoda text-tv. Man har ju istället valt att ha en lösning där alla text-tv sidor sänds ut via en "multicast" ström som jag har förstått det. För min del som hörselskadad är borttagandet av e-postmöjligheten till teknikfrågor detsamma som att ta bort rullstolsrampen bara för att det är jobbit att hålla den ren. Och hänvisa till trapporna. Jag kommer därför att fortsätta skriva via abbonemangsdelen. Övriga har jag ingen uppfattning om man väljer att ringa eller ej.
Man kan väl prata med supporten via chatt om man nu hellre vill göra det så. Gällande OK-kanallistan så är det för mig så att oavsett att jag startar om boxen eller bryter strömmen så återkommer samma problem då jag på nytt testar funktionen med OK. Listan är tom och därefter kan ingen annan meny väljas.
Mvh Lars-Erik
Jag kan inte säga hur det fungerar för dig, men jag har provat på 4 boxar och har inte problemet på någon av dem. /Markus
Postad 17 januari 2009 - 23:32
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Vad jag försökte säga var att när man byter till text-tv så verkar boxen byta läge beroende på att text-tv:n är ju 4:3 och du tittar på en 16:9 sändning. Och min förklaring är att det bara händer via telia då telia inte distruberar text-tv:n i kanten av bilden eftersom att det inte skulle fungera då motorolaboxarna saknar möjligheten att avkoda text-tv. Man har ju istället valt att ha en lösning där alla text-tv sidor sänds ut via en "multicast" ström som jag har förstått det.
Man kan väl prata med supporten via chatt om man nu hellre vill göra det så.
Jag kan inte säga hur det fungerar för dig, men jag har provat på 4 boxar och har inte problemet på någon av dem.
/Markus
Hej! Tyvärr så fungerar inte chat för det operativsystem jag kör (mac) annars skulle det vara förträffligt, det kanske kommer eftersom. Jag har 1510-boxen, kan det vara så att det funkar med 1910 men inte med den gamla? Vilken modell har du? /Lars-Erik
Postad 18 januari 2009 - 10:33
Knude
-
Knude
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag har 1510-boxen, kan det vara så att det funkar med 1910 men inte med den gamla? Vilken modell har du?
/Lars-Erik
Jag har 1510-boxen och har inga problem med OK-listan.
Postad 18 januari 2009 - 10:41
mrymry
-
mrymry
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hej!
Tyvärr så fungerar inte chat för det operativsystem jag kör (mac) annars skulle det vara förträffligt, det kanske kommer eftersom.
Jag har 1510-boxen, kan det vara så att det funkar med 1910 men inte med den gamla? Vilken modell har du?
/Lars-Erik
Du har provat: http://kc.support.te...r...tstart.asp?Jag har prova med 1910 men pratade med en polare som har 1510 och för han funkade det sa han iaf. /Markus
Postad 18 januari 2009 - 16:19
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Varit borta en vecka nu, gissa om man blir förvånad gällande förbättringarna som gjorts.
Kanonbra funktion med OK knappen och få upp kanalerna i ordning.
Det är verkligen en bra funktion att boxen uppdateras med
förbättringar på detta sätt.
Sist men inte minst
Tack till Peter som presenterar dessa nyheter på detta Forum.
Postad 18 januari 2009 - 16:36
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Jag har haft den ett bra tag med vart av med den efter att jag startade om boxen i torsdags.
/Markus
Samma här. Canal+ Sport1 alltså...
Postad 18 januari 2009 - 16:43
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Om man klickar på Menu-kanppen, sedan Om tjänsten så finns ett val som heter Nyheter. Just nu finns en text om nya Comedy Central och Nickelodeon och längst till höger en scroll-list, men hur använder man den så att man kan läsa resten av texten? Bugg?
Postad 18 januari 2009 - 23:18
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Om man klickar på Menu-kanppen, sedan Om tjänsten så finns ett val som heter Nyheter. Just nu finns en text om nya Comedy Central och Nickelodeon och längst till höger en scroll-list, men hur använder man den så att man kan läsa resten av texten? Bugg? 
Japp samma här, hittar inga möjligheter att scrolla ner den sidan. Synd för övrigt att kanal lokal gick konkurs i veckan, nu tappar vi som sett gbg-kanalen mycket bra program. Sändningarna upphör från och med imorgon
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|