* Officiell tråd - Logitech Harmony *
4565 svar till detta ämne
Postad 26 August 2013 - 16:07
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Läste M3's test av Ultimate modellen och kan inte hålla med dom angående det negativa.
Har ägt flera Harmony modeller och Ultimate är i mitt tycke en grym produkt!
Det finns två saker som jag önskade vore bättre. 1: bättre batteritid 2: priset är lite väl högt för gemene man.
I övrigt, om man har lite koll, tålamod och tar sig tiden att utforska inställningsmöjligheter mm så är det en riktigt bra pryl!
Postad 02 September 2013 - 09:52
Tobbe_A
-
Tobbe_A
-
Rookie
-
8 inlägg
hej, eftersom frugan trampade på vår Harmony One igår och spräckte skärmen så har det blivit hög tid att skaffa ny multifjärr. Med tanke på att vi var väldigt nöjda med One så lär det bkli en ny fjärr från Harmonyfamiljen.Maxbudget är satt till ca 1500 kr. I nuläget ska den styra: Denon 2808, Samsung-tv, PS3, Digitalbox, Mac Mini och Wii. Frågorna jag har är följande:
1 Hur bra fungerar deras styrning med smartphones (i huvidsak iPhone och iPad) med hjälp av Logitech Harmony Smart Control?
2 Hur är känslan i den medskickade kontrollen i Logitech Harmony Smart Control?
Postad 02 September 2013 - 10:00
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
hej, eftersom frugan trampade på vår Harmony One igår och spräckte skärmen så har det blivit hög tid att skaffa ny multifjärr. Med tanke på att vi var väldigt nöjda med One så lär det bkli en ny fjärr från Harmonyfamiljen.Maxbudget är satt till ca 1500 kr. I nuläget ska den styra: Denon 2808, Samsung-tv, PS3, Digitalbox, Mac Mini och Wii. Frågorna jag har är följande:
1 Hur bra fungerar deras styrning med smartphones (i huvidsak iPhone och iPad) med hjälp av Logitech Harmony Smart Control? 2 Hur är känslan i den medskickade kontrollen i Logitech Harmony Smart Control?
Harmony kan inte styra wii, då denna navigerar via rörelsesensorn. Det går att slå på den men inte mer.
Postad 02 September 2013 - 10:16
Tobbe_A
-
Tobbe_A
-
Rookie
-
8 inlägg
Harmony kan inte styra wii, då denna navigerar via rörelsesensorn. Det går att slå på den men inte mer.
Ok, det brode jag ju räknat ut  Styrning av Wii är för all del ingen deal breaker men tack för beskedet.
Redigerat av Tobbe_A, 02 September 2013 - 10:16.
Postad 02 September 2013 - 15:08
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Har faktiskt inte testat wii då jag köpte ett wii U för ett bra tag sedan. Kan meddela att det går utmärkt att styra Wii U med Harmony ultimate.
även navigera via rörelsesensorn.
Postad 02 September 2013 - 22:35
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Är småsugen på Harmony Ultimate.
När jag kollar priserna så är det billigare att köpa en Harmony Smart Control + Lös Touch istället Ultimate paketet.
Kan det stämma eller har jag missat något?
Ultimate är väl Smart Control, men med fjärren utbytt mot en Touch (och 1000kr extra)?
Postad 03 September 2013 - 06:57
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Är det så att dessa är billigare i USA?
Skall dit om ett par veckor och tänkte kanske köpa en då...
Är det någon skillnad på EU/USA modeller?
/Jocce
Postad 17 September 2013 - 17:37
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Samma.
Förutom att du får amerikanska nätpluggar men det är enkelt att fixa med adaptrar eller andra microUSB-laddare.
Jag matar hubben från en usb-port på min HTPC.
Postad 07 October 2013 - 20:50
Unregistered726722a6
-
Unregistered726722a6
-
Användare
-
-
205 inlägg
Hej! Köpte mig en Harmony Touch på NetOnNet. Hur ändrar man språk på dessa? Måste väl gå att välja språk!
Hittade felet! Hade konfigurerat den med engelskt windows! Gjorde om det i ett svenskt och uppdaterade den så blev det svenska!
Redigerat av Unregistered726722a6, 09 October 2013 - 20:18.
Postad 23 October 2013 - 11:39
jontor
-
jontor
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej
Nån som kan rekommendera eller döma ut Harmony Touch? Jag behöver för att styra Onkyo SR-607,LG TV (av och på), Canal digital HD box (kabel TV), XBMC, Apple TV gen 3
Postad 23 October 2013 - 11:54
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Jag har touch, men jag kan inte påstå är jag är förtjust i den. Att behöva titta på displayen och trycka samtidigt som man ska rikta den mot TV:n gillar jag inte. Med fysiska knappar hade man kunnat känna sig fram till knapparna. Nästa fjärrkontroll kommer ha fysiska knappar. Åtminstone siffrorna.
Postad 23 October 2013 - 13:11
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Jag har touch, men jag kan inte påstå är jag är förtjust i den. Att behöva titta på displayen och trycka samtidigt som man ska rikta den mot TV:n gillar jag inte. Med fysiska knappar hade man kunnat känna sig fram till knapparna. Nästa fjärrkontroll kommer ha fysiska knappar. Åtminstone siffrorna.
Kan hålla med om att man lätt kan råka trycka på fel aktivitet och då få vänta tills denna har startat innan man kan välja rätt och sedan få välja ett tag till. Något som annars är riktigt störigt är om man har TVn igång och tex en Apple TV. Går man ifrån utan att stänga av så går ATVn i standby efter en timmes inaktivitet, varvid ingen video sänds. Då går TVn i standby efter ett tag pga frånvaron av signal. Harmonyn däremot har ingen aning om att apparaterna har stängt av sig och har därför en öppen aktivitet. När man sedan ska starta en annan aktivitet så växlar den ingång på en avstängd TVn. Allt hamnar då i ofas och man har x antal knapptryckningar att gå igenom innan allt har kommit i fas med varandra igen.
Redigerat av agpath, 23 October 2013 - 13:12.
Postad 23 October 2013 - 13:51
Sardaukar
-
Sardaukar
-
Beroende
-
-
1095 inlägg
Kan hålla med om att man lätt kan råka trycka på fel aktivitet och då få vänta tills denna har startat innan man kan välja rätt och sedan få välja ett tag till.
Något som annars är riktigt störigt är om man har TVn igång och tex en Apple TV. Går man ifrån utan att stänga av så går ATVn i standby efter en timmes inaktivitet, varvid ingen video sänds. Då går TVn i standby efter ett tag pga frånvaron av signal. Harmonyn däremot har ingen aning om att apparaterna har stängt av sig och har därför en öppen aktivitet. När man sedan ska starta en annan aktivitet så växlar den ingång på en avstängd TVn. Allt hamnar då i ofas och man har x antal knapptryckningar att gå igenom innan allt har kommit i fas med varandra igen.
Ja det kan jag tänka mig. Aktiviteterna använder man inte så ofta , men att byta kanal kan vara ganska omständigt när man trycker fel siffror, och irriterande att behöva titta på fjärrkontrollen när man ska byta kanal.
Postad 24 October 2013 - 15:46
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Någon som vet varför mina gamla 3,5mm IR-blasters  inte fungerar med Harmony Hub (från Harmony Smart Control) när jag kopplat dem via en sån här 3,5mm-2,5mm-adapter?  Har kollat med en kamera för att se det infraröda ljuset, men blastern är helt död. Originalblastern (som ju är 2,5mm från början) lyser dock för glatta livet.
Postad 31 October 2013 - 19:28
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Har lyckats radera hela setupen i min gamla 555...:-( Försöker nu lägga in igen, men hittar ej Western Digital som tillverkare. Är säker på att de fanns förut, orkar ju inte föra över varenda knapptryck manuellt. Tips någon? Har en WD HD Live.
Postad 31 October 2013 - 20:30
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Dator, media center pc, western digital
Postad 03 November 2013 - 17:06
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Postad 28 November 2013 - 21:16
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
PS4 går nu att lägga till som enhet, dock styrs den med bluetooth så ingen styrning men andra apparater blir rätt ingångar osv
Postad 02 December 2013 - 10:56
mr_Look2
-
mr_Look2
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Om jag vill kunna styra:
1 Yamaha förstärkare.
1 Lg tv
1 vuduo satelitbox
1 ps3
Kanske en htpc också, om det inte är för mycket meck.
och ev andra saker i framtiden, vilken kontroll rekomenderas?
Dessa enheter står dessutom bakom stängda luckor, så jag behöver någon form av extender också.
Postad 02 December 2013 - 11:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Har problem med Harmony One och Apple TV. Funkade först klockrent, men eftersom jag inte ville att iMac som står i samma rum ska starta och reagera på remote-kommandon så var jag tvungen att parkoppla respektive fjärr. Dvs Apples orginalfjärr. Men då slutar Harmonyn att funka och man kan bara parkoppla Apple orginal. Sedan kan dock Apple TV "lära in" en annan fjärr, men problemet är då att AppleTV inte har begripet vilka knappar som används så det blir helt fel. Någon som har erfarenhet av detta? Hittade denna artikel: http://logitech-en-a...etail/a_id/8480Men problemet då verkar vara att man bara kan "para" en fjärr och då funkar inte orginalfjärren. Jag vill att både den och Harmonyn ska funka. Så här ser det ut på Apple TV när den ska lära in en ny fjärr: http://support.apple...iewlocale=sv_SEDet är där det blir problem då den inte känner av de knappar som man rimligen vill använda.
Redigerat av agpath, 02 December 2013 - 11:16.
Postad 02 December 2013 - 11:26
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Kör Ultimate varianten med hubben och då behöver man inte rikta kontrollen alls vilket är en klar fördel. (kan dock komma på mig själv sitta och rikta kontrollen ändå... gammal vana) För egen del så använder jag sällan displayen till mer en att starta de olika aktiviteterna. Siffror saknar jag inte heller då jag till 99% zappar tv med pil höger eller vänster. Ett knapptryck på pil upp får även upp kanallistan om man har riktigt bråttom  Använder även styrning via ipad/android och det funkar bra och går att flytta runt knappar/funktioner som man vill. stort plus att man även kan redigera aktiviteter/enheter direkt i tex mobilen. Det som stör mig med fjärren är att när den varnar för lågt batteri så dör den ett par sekunder senare.
Redigerat av somoene2, 02 December 2013 - 15:34.
Postad 04 December 2013 - 01:53
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej, Är nyblien ägare till en haromny ultimate, och jag älskar den än så länge. Riktigt fin och bra kontroll. Vi har digitalTV från telia här vilket vart riktigt segt att zappa omkring med. Man måste till guide och välja kanaler hela tiden eller så får man hoppa en kanal i taget med kanal+/- knapparna. Med harmony ultimate är de bara blicka på tocuhscreenen och clicka i rätt kanal man valt i favoriter. Allt annat verkar funka fint än så länge och jag kan definitivt säga att deras nya WEB-gränssnitt är mycket mycket förbättrat jämfört med det tidigare som jag hatade. Ställt in 6 apparater nu utan problem (förutom PS4 som inte funkar än). Jag undrar 2 saker dock: Funkar den med de där Nexa strömbrytarna? http://www.clasohlso...E-3/Pr364602000Tänkte kunna stänga av lite lampor i hemmet med fjärrisen vilket hade varit riktigt smidigt. Det andra jag undrar är hur det funkar med uppdateringar. Tänker mest för min playstation 4 nu som inte har stöd. Antar att logitech kommer lägga till stöd för den inom kort men är osäker på hur jag kommer motta dessa uppdateringar till fjärrisen. Får man en notis nånstans att nu finns det nya uppdateringar? så kopplar man den till datorn och uppdaterar? Tack för hjälpen!
Postad 04 December 2013 - 08:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Hej,
Är nyblien ägare till en haromny ultimate, och jag älskar den än så länge. Riktigt fin och bra kontroll. Vi har digitalTV från telia här vilket vart riktigt segt att zappa omkring med. Man måste till guide och välja kanaler hela tiden eller så får man hoppa en kanal i taget med kanal+/- knapparna. Med harmony ultimate är de bara blicka på tocuhscreenen och clicka i rätt kanal man valt i favoriter. Allt annat verkar funka fint än så länge och jag kan definitivt säga att deras nya WEB-gränssnitt är mycket mycket förbättrat jämfört med det tidigare som jag hatade. Ställt in 6 apparater nu utan problem (förutom PS4 som inte funkar än).
Jag undrar 2 saker dock:
Funkar den med de där Nexa strömbrytarna? http://www.clasohlso...E-3/Pr364602000
Tänkte kunna stänga av lite lampor i hemmet med fjärrisen vilket hade varit riktigt smidigt.
Det andra jag undrar är hur det funkar med uppdateringar. Tänker mest för min playstation 4 nu som inte har stöd. Antar att logitech kommer lägga till stöd för den inom kort men är osäker på hur jag kommer motta dessa uppdateringar till fjärrisen. Får man en notis nånstans att nu finns det nya uppdateringar? så kopplar man den till datorn och uppdaterar?
Tack för hjälpen!
PS3 var blåtand. Är det inte så med PS4 också? Dvs då finns inget stöd för Harmony som är IR.
Postad 04 December 2013 - 08:52
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Om inte Adapter fungerar eller kommer motsvarande
Postad 04 December 2013 - 12:28
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
agpath. Det kommer notis på fjärrens display angående ev uppdateringar. Iaf på Ultimate modellen.
Postad 04 December 2013 - 13:18
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
PS3 var blåtand. Är det inte så med PS4 också? Dvs då finns inget stöd för Harmony som är IR.
Men PS3 funkar fint med harmony ultimate... Någon som vet om dessa Nexa strömbrytarna och om de funkar med haromony ultimate? tänkte kila iväg o köpa idag isåfall..
Postad 04 December 2013 - 13:21
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Angående PS4 så verkar det inte funkar ännu, behövs antagligen en uppdate från Logitech's sida. Både PS3 och PS4 kör Blåtand, och PS4 klarar av att para ihop Logitechs IT-Bluetooth adapter, så PS4 ser denna adapter. Däremot funkar inga kommandon från Logitechs fjärr ännu. Iofs har jag inte kollat om PS4 har dykt upp i Logitech's databas.... Edit: Det enda officiella från Logitech angående PS4 är , om man läser mellan raderna är att "det är Sony's fel..." Svaret hänvisades från frågan angående Harmony One och PS3 Bluetooth adapter. http://forums.logite...ght/true#M83643Originaltråden: http://forums.logite...ght/true#M81426
Redigerat av what17ever, 04 December 2013 - 13:29.
Postad 04 December 2013 - 13:41
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
sorry offtopic nu men,
Vafan gör dom med PS4.. SKa den inte stödjas av bluetoothcontroller, inte spela 3D film och inte kunna användas som mediaspelare? SUck...
Redigerat av Unregistered3707b322, 04 December 2013 - 14:00.
Postad 04 December 2013 - 14:02
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Fast jag ser det inte som något konstigt att Logitechs fjärrar inte stöds, då Sony kör något eget protokoll ovanpå Bluetooth. Detta har Logitech (+ BT adapter) härmat med sin remote. Däremot är det väldigt konstigt att Bluetooth headset inte stöds då PS4 är certifierad för HSP (Headset) profilen från Bluetooth.org: https://www.bluetoot...ProductID=31380(klicka på view technical information) Detta måste de stödja enligt sidan ovan, så det kommer antagligen att stödjas av en framtida uppdatering....
Redigerat av what17ever, 04 December 2013 - 14:04.
Postad 04 December 2013 - 19:11
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
ahh jag blir galen... Har inhandlat mig en Nexa strömbrytargrej: http://www.kjell.com...re-pa-av-p50286sen även en sånhär som ja hört att man kunde behöva: http://www.kjell.com...ote-link-p66030I min harmony ultimate har jag nu lagt till nexa som enhet och ställt in den på 1on och 1off . Men den vägrar fungera, däremot fungerar orginal Nexa kontrollern... Någon som vet vad jag gör för fel ?
Postad 04 December 2013 - 19:23
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Harmony ultimate har inget stöd för det. Så du kan glömma det.
Tror att nån Phillips hue belysning funkar men annars går det ej. Själv kör jag antigen en app för min telldus net och har även min htpc till att tända och släcka vid behov via plugins.
Postad 04 December 2013 - 20:04
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
ahh jag blir galen...
Har inhandlat mig en Nexa strömbrytargrej: http://www.kjell.com...re-pa-av-p50286
sen även en sånhär som ja hört att man kunde behöva: http://www.kjell.com...ote-link-p66030
I min harmony ultimate har jag nu lagt till nexa som enhet och ställt in den på 1on och 1off . Men den vägrar fungera, däremot fungerar orginal Nexa kontrollern...
Någon som vet vad jag gör för fel ?
Prova att välja någon annan Nexa enhet i logitechprogramvaran, jag använder själv Nexa ihop med just den IR-RF omvandlaren som du köpt på Kjell så jag vet att det fungerar. Iofs inte med en Ultimate men det är ju samma princip på alla Logitechfjärrkontrollerna.
Postad 04 December 2013 - 20:37
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Prova att välja någon annan Nexa enhet i logitechprogramvaran, jag använder själv Nexa ihop med just den IR-RF omvandlaren som du köpt på Kjell så jag vet att det fungerar. Iofs inte med en Ultimate men det är ju samma princip på alla Logitechfjärrkontrollerna.
har du lust o skriva ner din setup så kan jag testa exakt den. Tack
Postad 04 December 2013 - 23:11
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Fjärren har ingen IR. Den pratar med hubben via RF. Om sedan hubben kan skicka ut RF som funkar med nexa är en sak. Jag tror inte det funkar. Hubben sänder ir och har stöd för tex ps3/Wii och Wii U.
Ska göra ett seriöst försök här hemma imorgon. Återkommer.
Redigerat av somoene2, 04 December 2013 - 23:17.
Postad 04 December 2013 - 23:43
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Fjärren har ingen IR. Den pratar med hubben via RF. Om sedan hubben kan skicka ut RF som funkar med nexa är en sak. Jag tror inte det funkar. Hubben sänder ir och har stöd för tex ps3/Wii och Wii U. Ska göra ett seriöst försök här hemma imorgon. Återkommer.
Nu finns det ju ett par som har fått igång det så det fungerar ju på något sätt varjefall...
Redigerat av Unregistered3707b322, 04 December 2013 - 23:43.
Postad 05 December 2013 - 07:50
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Inte med Ultimate. Det är inte samma "princip på alla harmony kontroller"
Postad 05 December 2013 - 08:10
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Inte med Ultimate. Det är inte samma "princip på alla harmony kontroller"
Fjärren sänder inte IR, men hubben sänder IR (utgår jag ifrån då alla mina enheter med IR fungerar  ) Då borde man juh kunna få den att sända rätt IR signal till IR/RF omvandlaren och därför få det att fungera? /Jocce
Postad 05 December 2013 - 09:56
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
ahh jag blir galen...
Har inhandlat mig en Nexa strömbrytargrej: http://www.kjell.com...re-pa-av-p50286
sen även en sånhär som ja hört att man kunde behöva: http://www.kjell.com...ote-link-p66030
I min harmony ultimate har jag nu lagt till nexa som enhet och ställt in den på 1on och 1off . Men den vägrar fungera, däremot fungerar orginal Nexa kontrollern...
Någon som vet vad jag gör för fel ?
Du måste koppla ihop nexa-brytaren med den fjärr du vill använda och det id på den fjärren du vill använda... Nexas egen fjärr har ett antal på- och av-knappar. Vilket av dessa "par" som styr vilken brytare måsta man "lära" brytaren. Om jag inte minns helt fel så håller man in en knapp på brytaren till en diod börjar blinka och sedan trycker man på "på-knappen" man vill använda. När brytaren "lärt" sig id:t så slår den till/från ett par gånger som bekräftelse så ha en tänd lampa ansluten... Varje nexa-brytare kan kopplas ihop med upp till 4 eller 5 olika på/av-knappar vilket ger en del möjligheter... Eftersom du du fått orginalbrytaren att fungera så gissar jag att du gjort allt detta med den, men har du gjort det med harmonyn? Jag har en harmony touch och det fungerar ypperligt. Men jag hade ett problem i början gällande http://www.kjell.com...ote-link-p66030 (som du behöver IR-mottagardelen av, ultimate har inte 433MHz-bandet). Jag kopplade in "sändarenheten" då jag skulle sända RF till nexa, men vad som menades med sändare visade sig vara IR-sändare = RF mottagare, så när jag bytte fungerade det...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 05 December 2013 - 09:58.
Postad 05 December 2013 - 10:22
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Fjärren sänder inte IR, men hubben sänder IR (utgår jag ifrån då alla mina enheter med IR fungerar )
Då borde man juh kunna få den att sända rätt IR signal till IR/RF omvandlaren och därför få det att fungera?
/Jocce
Det stämmer fint. Jag missade helt att han hade tilläggsprylar. Då bör det funka tycker man. Den äldre 900 modellen klarar det fint direkt. tror även den ännu äldre 895:an gjorde det med.
Postad 05 December 2013 - 16:35
Unregistered3707b322
-
Unregistered3707b322
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Du måste koppla ihop nexa-brytaren med den fjärr du vill använda och det id på den fjärren du vill använda... Nexas egen fjärr har ett antal på- och av-knappar. Vilket av dessa "par" som styr vilken brytare måsta man "lära" brytaren. Om jag inte minns helt fel så håller man in en knapp på brytaren till en diod börjar blinka och sedan trycker man på "på-knappen" man vill använda. När brytaren "lärt" sig id:t så slår den till/från ett par gånger som bekräftelse så ha en tänd lampa ansluten...
Varje nexa-brytare kan kopplas ihop med upp till 4 eller 5 olika på/av-knappar vilket ger en del möjligheter...
Eftersom du du fått orginalbrytaren att fungera så gissar jag att du gjort allt detta med den, men har du gjort det med harmonyn?
Jag har en harmony touch och det fungerar ypperligt. Men jag hade ett problem i början gällande http://www.kjell.com...ote-link-p66030 (som du behöver IR-mottagardelen av, ultimate har inte 433MHz-bandet). Jag kopplade in "sändarenheten" då jag skulle sända RF till nexa, men vad som menades med sändare visade sig vara IR-sändare = RF mottagare, så när jag bytte fungerade det...
Där har vi det !! Tack så mycket! Givetvis har ja inte tryckt in den gröna knapopen och klickat på 1on på min logitech... Men nu så funkar det perfekt. Tack för hjälpen!
Postad 06 December 2013 - 08:00
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Då kommer nästa fråga gällande Nexa och Harmony.
Jag har den "gamla modellen" av Nexabrytare, där man ställer in på ett vred på baksidan med kanal osv (dvs inte självlärande), funkar dessa med Harmonyn, eller blir det att "uppgradera" för min del?
/Jocce
Postad 06 December 2013 - 08:57
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Där har vi det !! Tack så mycket! Givetvis har ja inte tryckt in den gröna knapopen och klickat på 1on på min logitech... Men nu så funkar det perfekt. Tack för hjälpen!
Glad to be of help  Jag har ett svagt minne av att jag gjorde samma miss, men upptäckte det ganska snabbt då jag försökte få ordning på IR/RF-enheten... Då kommer nästa fråga gällande Nexa och Harmony.
Jag har den "gamla modellen" av Nexabrytare, där man ställer in på ett vred på baksidan med kanal osv (dvs inte självlärande), funkar dessa med Harmonyn, eller blir det att "uppgradera" för min del?
/Jocce
Kolla om din nexa-brytare finns bland "supported devices": http://myremotesetup...ath=ProcSpice/#Om inte så tror jag inte den stöds...
Postad 06 December 2013 - 11:32
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1988 inlägg
Då kommer nästa fråga gällande Nexa och Harmony.
/Jocce
Hej det ska fungera. under Nexa väljer du modell och efter det så går du in i enhetens inställningar och väljer A1 A2 A3 etc etc beroende på vad din brytare står i för läge.
Postad 14 December 2013 - 13:40
TheWretch
-
TheWretch
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ingen som har lite input på mitt problem med IR-blasters och 2,5mm - 3,5mm? (inlägg #4114)
Visst ska väl blasters från andra tillverkare funka med Logitech om man kopplar om mellan 2,5mm och 3,5mm?
Postad 15 December 2013 - 11:08
hanse1
-
hanse1
-
Lärjunge
-
-
382 inlägg
Harmony Ultimate fungerar med de olika modeller av Nexa som jag har.
Jag har dock upptäckt ett problem med min Ultimate. Favoriterna fungerar bara när jag kör direkt mot TV:n. Kör jag TV via projektorn och vill byta kanal via favoriterna stänger fjärren av projektorn och startar TV-apparaten. Har letat i de supportforum som finns men ingen beskriver problemet. Tilläggas kan att jag byter kanaler via en ComHem-box från Samsung.
Postad 15 December 2013 - 12:20
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Postad 16 December 2013 - 08:11
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Jag har dock upptäckt ett problem med min Ultimate. Favoriterna fungerar bara när jag kör direkt mot TV:n. Kör jag TV via projektorn och vill byta kanal via favoriterna stänger fjärren av projektorn och startar TV-apparaten. Har letat i de supportforum som finns men ingen beskriver problemet. Tilläggas kan att jag byter kanaler via en ComHem-box från Samsung.
När jag först konfigurerade min Touch kunde man bara välja favoriter från en Aktivitet. Nu har jag inte undesökt saken närmare sedan dess, men jag tror att det fortfarande är så efter den stora uppdateringen (Touchen fick i princip samma mjukvara och GUI som Ultimate). Det du försöker göra är att behålla din "projektoraktivitet" igång när du väljer favoriter. Du borde kunna gå runt problemet genom att skapa en tredje "favoritaktivitet" och sätta upp den så inga ingångar/utgångar på receiver/TV/projektor ändras, men det är lite omständigt att använda så frågan är om det är värt besväret. Du kanske kan hitta någon ledtråd på logitechs forum... Edit: I denna tråd finns lite info om varför det du vill göra inte funkar: http://forums.logite...ight/true#M3507
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 16 December 2013 - 08:18.
Postad 16 December 2013 - 21:28
hanse1
-
hanse1
-
Lärjunge
-
-
382 inlägg
Lite tråkigt. Har just bytt ut min 900, som för övrigt är till salu, och den klarade att hantera favoriter oavsett aktivitet. Uppdaterade min Ultimate precis men vad jag förstår har inte Logitech löst problemet.
Postad 17 December 2013 - 08:50
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Håller med...
Det hade varit smutt att kunna lägga upp kanaler från olika aktiviteter i favoritlistan. För mig gäller det vilken källla jag ska ha för TV-sändningarna, CD:s box eller boxer via DVB-T-mottagaren i TV:n...
Som det är nu bryr jag mig inte om favoritlistan alls, jag startar den aktivitet jag vill köra och byter kanal manuellt när allt startat...
Edit:
Nu vet jag inte hur 900 fungerade, men Touch och Ultimate har ju favoritlistan tillgänglig jämt, även när ingen aktivitet är igång. Som jag tolkat inläggen i tråden jag länkade till så var inte favoritlistan tillgänglig förrän man startat en aktivitet (stämmer det?).
Som det är nu (touch/ultimate) så startas ju vald aktivitet när man väljer en kanal ur favoritlistan. Så skulle jag fortfarande vilja ha det men att ha favoritkanaler från olika aktiviteter i samma lista...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 17 December 2013 - 08:58.
Postad 22 December 2013 - 15:39
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1377 inlägg
Har min Sat och Förstärkare samt Mac Mini synlig idag för att dom ska kylas bättre. Måste man montera ett ir-öga framför dom för att få Ultimate att funka? För kontrollen saknar ir-öga?
Denna kontroll kanske inte kommer passa min rigg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Tillbehör
-
→
Fjärrkontroller
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|