Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 april 2009 - 15:23

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag skapade mitt efter det ryktats om att apple tagit bort möjligheten, men det funkade bra ändå, vet dock inte vad jag ska göra med det riktigt..

Finns lite fler apps på App Store, men huvudsaken med ett Amerikanskt konto för mig är att man kan köpa TV serier samt hyra filmer.

Postad 15 april 2009 - 14:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jo, det var min tanke oxå, men eftersom jag inte har ngn appleTV kändes det onödigt att köpa därifrån eftersom man måste fylla på med pengar hela tiden.
Dessutom har inte serierna/filmerna i its subtitles vilket jag föredrar när man måste hålla ner volymen eller i dialogtyngda serier som numbers och likn.

Postad 16 april 2009 - 10:41

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att telefonen hänger sig ? Är inne på min 2:a Iphone efter att fått min första utbytt. Hade stora problem med att min första hängde sig stup i kvarten, oftast vid ett par skickade sms så var den stendöd efter. Trodde att det var pågrund av JB men efter återställning ett par gånger och samma fel hela tiden så trodde jag att det var telefonen. Nu när jag fick min 2:a så började det direkt efter jag återställt telefonen till mina inställningar, program osv..... hänger sig hela tiden. Så det måste ju vara något som ligger i min backup eller något program ?

Postad 16 april 2009 - 20:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med att telefonen hänger sig ? Är inne på min 2:a Iphone efter att fått min första utbytt. Hade stora problem med att min första hängde sig stup i kvarten, oftast vid ett par skickade sms så var den stendöd efter. Trodde att det var pågrund av JB men efter återställning ett par gånger och samma fel hela tiden så trodde jag att det var telefonen. Nu när jag fick min 2:a så började det direkt efter jag återställt telefonen till mina inställningar, program osv..... hänger sig hela tiden. Så det måste ju vara något som ligger i min backup eller något program ?

Så kan det absolut vara. Hade samma problem en gång i tiden med min iPhone 2G. Återställ telefonen, och testa med att INTE lägga in backup:en, utan ställ in iPhonen som en ny iPhone. Lägg sedan till en sak i taget, t.ex. en applikation per dag eller liknande och testa ett tag till det hänger sig, då vet du förmodligen vad det är. För mig var det ett sms med knepiga tecken som ställde till det.

Postad 17 april 2009 - 03:06

Zapust
  • Zapust
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tjenare.. Jag har lite frågor... Jag hade tänkt köpa en iPhone.. Men de hänger mellan 2g och 3g...
Många säger att man inte behöver ha 3g funktionen om man surfar sällan.. Jag surfar typ aldrig med mobil. Trotts att jag har en Samsung med Turbo 3g internet...

Så... Om jag inte kommer surfa något nästan.. Ska jag endå ha iPhone 3g
Hur lång tid tar de att överföra musik från dator till iPhone?

Postad 17 april 2009 - 03:16

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
En iPhone har du till mer än att ringa med, det är själva grejen så nog ska du ha 3G alltid.

Postad 19 april 2009 - 08:17

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
precis, du kommer använda 3gnätet till allt du gör på din mobil, kolla kartor(gps), kolla busstabell, skicka och kolla mail, tanka hem apps, kolla mobil.dn.se. å mycke mer:P

Postad 24 april 2009 - 11:13

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ni som har koll:) Någon som hört nåt om att 3 skulle få in en iPhone? Vill ha en ny telefon då min nuvarande SE är skit. Men vill inte byta från 3 då de flesta ja känner har 3. Eller är det mer värt att vänta på en ny iPhone då ja läst rykte om att den är på gång ?

Postad 26 april 2009 - 19:15

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Oavsett om det kommer en ny eller inte så lär det inte förändra abonnemangssystemen, Telia har exklusiv rätt att sälja den i sverige, de andra operatörerna importerar sina från Norge.

Postad 26 april 2009 - 19:20

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Oavsett om det kommer en ny eller inte så lär det inte förändra abonnemangssystemen, Telia har exklusiv rätt att sälja den i sverige, de andra operatörerna importerar sina från Norge.

Telia och Telenor har exklusiv rätt att sälja iPhone:
http://www.apple.com/se/iphone/buy/

Redigerat av Unregistered730fbd91, 26 april 2009 - 19:20.

Postad 26 april 2009 - 19:44

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Ja där ser man, men jag har fortf rätt, avtal är avtal och en ny iphone kommer inte automatiskt att säljas av fler operatörer.

Postad 26 april 2009 - 19:56

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ja där ser man, men jag har fortf rätt, avtal är avtal och en ny iphone kommer inte automatiskt att säljas av fler operatörer.

Nej då har du ju inte alls rätt :) Dessutom vet vi inte ifall Apple diskuterar och planerar nya avtal med nya operatörer inför en eventuell release av en ny iphone.

Postad 27 april 2009 - 19:52

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hallå...

Om man nu av en eller annan anledning skulle komma över en iPhone 3G från USA, kan man då använda den i Svenska nät med svenskt abonemang utan att behöva trixa och pula massa innan?

Postad 27 april 2009 - 22:02

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hallå...

Om man nu av en eller annan anledning skulle komma över en iPhone 3G från USA, kan man då använda den i Svenska nät med svenskt abonemang utan att behöva trixa och pula massa innan?

Nej..

Postad 28 april 2009 - 02:56

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Är det verkligen säkert? Är de telefoner som skickas till sverige inställda på att bara ta emot den lokala operatörens simkort eller finns det en generell whitelist för operatörer som ligger i alla iphones?
Det skulle ju inte vara omöjligt att tänka sig att en iphone från usa godtar ett teliakort eftersom telia är en av de godkända operatörerna.

Postad 28 april 2009 - 16:48

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Är det verkligen säkert? Är de telefoner som skickas till sverige inställda på att bara ta emot den lokala operatörens simkort eller finns det en generell whitelist för operatörer som ligger i alla iphones?
Det skulle ju inte vara omöjligt att tänka sig att en iphone från usa godtar ett teliakort eftersom telia är en av de godkända operatörerna.

Vet faktiskt inte om Telia-kort skulle fungera i dagsläget. Men jag svarade med tron om att personen i fråga undrade i syfte om att använda den till andra operatörer än telia, t.ex. 3, eftersom det annars nästan blir dyrare att importera en från USA än att köpa loss en i butik...

Men iofs kan jag tänka mig att det ligger en generell whitelist i alla telefoner, om inte apple gått igenom all möda att konfiguera olika batchar olika för olika länder.. men som sagt, jag vet inte. Men om det är en generell lista på operatörer som fungerar så borde rimligtvis ett simkort från Telenor fungera i en ny Telia-iphone? Eller? Nu blev det rörigt..

Hursomhelst så har det tidigare iaf varit så att amerikanska iphones INTE fungerar med svenska simkort utan att låsas upp, om det inte skett några förändringar på senare tid.

Postad 28 april 2009 - 18:50

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Det har ryktas att det kommer en ny iphone till sommaren, någon som kan bekräfta detta?

Postad 28 april 2009 - 19:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Det har ryktas att det kommer en ny iphone till sommaren, någon som kan bekräfta detta?

Det finns ingen som kan bekräfta något innan Apple gör ett officiellt uttalande vilket de väntas göra vid WWDC 8-12 Juni. Det finns mycket som tyder på en ny iPhone, men inga direkta bevis.

Postad 29 april 2009 - 10:49

Unregistereda2e06362
  • Unregistereda2e06362
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!
Har lagt in Wunderradio (internetradio) i Iphonen, funkar skitbra att lyssna i telefonen.
Men, min tanke är att kunna docka Iphonen i stereon och få ut internetradion från stereon.
Det går inte, den tar ju bara ljud från musiken i Iphonen.
Nån som hänger med :) några tips?
Har funderat på en radiosändare i hörlursuttaget och köra genom radion på stereon, lite bökigt dock.

Postad 29 april 2009 - 11:02

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Hej!
Har lagt in Wunderradio (internetradio) i Iphonen, funkar skitbra att lyssna i telefonen.
Men, min tanke är att kunna docka Iphonen i stereon och få ut internetradion från stereon.
Det går inte, den tar ju bara ljud från musiken i Iphonen.
Nån som hänger med :) några tips?
Har funderat på en radiosändare i hörlursuttaget och köra genom radion på stereon, lite bökigt dock.

funkar ju med en vanlig sladd med 3,5mm i ena änden och rca-kablar i andra.

Postad 29 april 2009 - 16:30

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Det finns ingen som kan bekräfta något innan Apple gör ett officiellt uttalande vilket de väntas göra vid WWDC 8-12 Juni. Det finns mycket som tyder på en ny iPhone, men inga direkta bevis.

det kommer komma en ny telefon i sommar och den kommer ha en 5megapixel kamera istället. den kommer kanske ha stöd för att sända FM frekvenser så att man kan ratta in musiken i bilen via radion sen :) men det är lite osäkert, det var någonra som hadde kollat på programvaran och alla koderna och dom såg att det kan finnas stöd för en sådan funktion. storleken på den vet jag inte, några säger att den kommer vara lika stor och några att den kommer vara mindre. det var någonting med överföringshastigheten också, någonting om att det kommer bli den snabbaste mobiltelefonen någonsin och lite sånt. det är också stor channs att det kommer komma en 32gb variant av denna också

jag har dock en fråga finns det någon oprogram som registrerar all trafik ut och in ? i MegaByte? för det kan bli riktigt dyrt om man råkar ladda ner lite för mycket;)

Redigerat av Some__One, 29 april 2009 - 16:36.

Postad 29 april 2009 - 17:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

det kommer komma en ny telefon i sommar och den kommer ha en 5megapixel kamera istället. den kommer kanske ha stöd för att sända FM frekvenser så att man kan ratta in musiken i bilen via radion sen :) men det är lite osäkert, det var någonra som hadde kollat på programvaran och alla koderna och dom såg att det kan finnas stöd för en sådan funktion. storleken på den vet jag inte, några säger att den kommer vara lika stor och några att den kommer vara mindre. det var någonting med överföringshastigheten också, någonting om att det kommer bli den snabbaste mobiltelefonen någonsin och lite sånt. det är också stor channs att det kommer komma en 32gb variant av denna också

jag har dock en fråga finns det någon oprogram som registrerar all trafik ut och in ? i MegaByte? för det kan bli riktigt dyrt om man råkar ladda ner lite för mycket;)

Det finns mycket i Apples kod som tas upp av bloggare som aldrig blir verklighet så var försiktig med vad du tar som bekräftat och vad som är rykten.

Postad 29 april 2009 - 18:10

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
mjo det där med koderna som sagt var ju ett rykte, men jag tror iaf att det kommer en ny i sommar hur som hellst. känner en som jobbar som säljare och enligt han så kommer det in en ny under sommaren.

men ingen som har koll på ett sådant program som jag frågade effter?

Postad 29 april 2009 - 18:20

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

mjo det där med koderna som sagt var ju ett rykte, men jag tror iaf att det kommer en ny i sommar hur som hellst. känner en som jobbar som säljare och enligt han så kommer det in en ny under sommaren.

men ingen som har koll på ett sådant program som jag frågade effter?

Jo, jag tror också att det kommer en ny i sommar, men Apple är luriga.

Det du efterfrågar finns inbyggt under /Settings/General/Usage.

Postad 29 april 2009 - 18:43

Wilwa
  • Wilwa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tja!

Jag börjar bli mer och mer sugen på en iphone. Det som avskräckt mig mest har varit priserna,främst då abonemanngen. Är dom fastigt dyra, eller kan man komma undan med ca 300 kr i månaden?

Har kikat lite på Telias prissida för ihpones, och där står det att det billigaste är en månadskostnad på 199 kr. Då tillkommer avgift för ringning och sms. Jag förstod inte riktigt hur det var med surfingen. Det stod att surfzoner ingick. Sammanlagt, om man räknar med en "normal" användning, hur mycket skulle priset komma på per månad tror ni?

Tack på förhand!

EDIT: är Halebop så sjukt billigt att det endast blir 118 kr i månaden, inklusive 3000 mess? Är det några dolda avgifter i det priset? Ursäkta frågorna, men jag vill få det så klart och rätt som möjligt.

Redigerat av Wilwa, 29 april 2009 - 19:35.

Postad 29 april 2009 - 20:10

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
En sak som stör mig är att om man lyssnar på e podcast och vill ladda ner en ny så väljer man Hämta fler avsnitt... och då skickas man först till Safari och sedan till iTunes. Lite onödigt hoppande. Skulle vara smidigare om man kunde ladda ner via iPod-delen. Sedan när man laddat ner måste man stänga iTunes och sedan starta Ipoden och då hamnar man inte direkt där man slutade.

Har haft iPhonen i en månad, surfat 100mb. den där fria 1GB kommer jag nog aldrig i närheten av. Kunde man ju sparat lite i månadsavgift/pris på telefonen :)

Postad 29 april 2009 - 20:20

childod
  • childod
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis handlat mig en iPhone. När jag försöker konvertera AVI. till iTunes formatet via bla Handbreak så slocknar datorn helt totalt efter några procent. Har testat på en annan dator och då verkar det fugnera..

Har någon av er en aning ifall det kan vara någon speciell Codec eller något annat som det blir konflikt med som gör att datorn total dör?

Postad 29 april 2009 - 23:32

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

det kommer komma en ny telefon i sommar och den kommer ha en 5megapixel kamera istället.

Alla tecken i utvecklingsmiljön och med slutsats av hårdvara som Apple beställt i mängder tyder på att det är en 3.2 megapixel kamera som kommer sitta i och inte en 5 MP. Detta är vad jag läst mg tilli alla fall.. Men som många säger ska man inte haka upp sig så mycket på megapixlar, det är annat som avgör bilkkvaliteten i första hand.
Men i vilket fall oerhört spännande att till slut få se specen på den nya iPhonen.

Postad 30 april 2009 - 00:43

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Tja!

Jag börjar bli mer och mer sugen på en iphone. Det som avskräckt mig mest har varit priserna,främst då abonemanngen. Är dom fastigt dyra, eller kan man komma undan med ca 300 kr i månaden?

Har kikat lite på Telias prissida för ihpones, och där står det att det billigaste är en månadskostnad på 199 kr. Då tillkommer avgift för ringning och sms. Jag förstod inte riktigt hur det var med surfingen. Det stod att surfzoner ingick. Sammanlagt, om man räknar med en "normal" användning, hur mycket skulle priset komma på per månad tror ni?

Tack på förhand!

EDIT: är Halebop så sjukt billigt att det endast blir 118 kr i månaden, inklusive 3000 mess? Är det några dolda avgifter i det priset? Ursäkta frågorna, men jag vill få det så klart och rätt som möjligt.

Det stämmer att man kan få den för 118 kr/mån men då får man betala 2400 kr för telefonen också (vid 24 mån, 3600 kr för 18 mån). Men jag vet inte om man kan kalla det en "dold" avgift :blink: De har även en variant där man betalar 218 kr/mån men det blir lika mycket pengar i slutändan då man betalar 100kr/mån i förhöjd avgift i 24 mån (vilket så klart blir 2400kr). Det är alltså en avbetalning. Det handlar bara om du vill betala allt med en gång eller betala en mindre summa varje månad?

Redigerat av smellymarq, 30 april 2009 - 00:45.

Postad 30 april 2009 - 02:08

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Nu när man äntligen kan få den med abb. i 12 månader hos Telia så har jag slagit till och jag säger som alla andra, det är en underbar pryl som är betydligt mycket mer än en vanlig mobiltelefon.. Man har väl gott och spanat på en Iphone rätt länge och när man ser vad folk betalar för dem på t.ex Tradera så insåg jag iaf att det var lika bra att införskaffa en ny istället för en begagnad.

Betalade 2795:- och har ett års bundet abb. med Telia Till Vänner (199:- i månaden totalt sett, själva abb. kostnaden är 49:-) så det är 150:- i 12 månader som betalas för telefonen (1800:-) och i butiken gav jag 2795:- så totalt sett blir det (om man nu räknat rätt) 4595:- och det kan jag faktiskt leva med för den är helt underbar.

Nån som har nån koll på vad som blir nytt i hårdvaruväg när de släpper Iphone 3.0 för de lär väl inte bara släppa ny mjukvara ?, ser att det snackas om både 5 & 3.2 megapixlars kamera ett par snäpp upp. Saknar lampan från min SonyEricsson nåt grovt men det är nog det enda (so far iaf)

Redigerat av ingels, 30 april 2009 - 02:14.

Postad 30 april 2009 - 10:24

Wilwa
  • Wilwa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det stämmer att man kan få den för 118 kr/mån men då får man betala 2400 kr för telefonen också (vid 24 mån, 3600 kr för 18 mån). Men jag vet inte om man kan kalla det en "dold" avgift :blink: De har även en variant där man betalar 218 kr/mån men det blir lika mycket pengar i slutändan då man betalar 100kr/mån i förhöjd avgift i 24 mån (vilket så klart blir 2400kr). Det är alltså en avbetalning. Det handlar bara om du vill betala allt med en gång eller betala en mindre summa varje månad?

Härligt att man kan få det så otroligt billigt ändå. Jag skulle nog stsa mer på att betala allt på en gång och sedan ha lägre avgift varje månad.

Vad tror ni man skulle tjäna på att ha för abonnemang? Det verkar ju finnas tusen olika alternativ, både hos Halebop och Telia.

Grejen att jag fastnade mer och mer för Halebop är att dom erbjuder gratis sms, och jag messar mer än vad jag ringer så på det sättet känns det som att jag skulle tjäna mer på Halebop. Eller kan man få fria sms hos Telia också? Vilken erbjuder bäst surf-alternativ? Allt helst så billigt som möjligt.

Postad 30 april 2009 - 14:49

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Härligt att man kan få det så otroligt billigt ändå. Jag skulle nog stsa mer på att betala allt på en gång och sedan ha lägre avgift varje månad.

Vad tror ni man skulle tjäna på att ha för abonnemang? Det verkar ju finnas tusen olika alternativ, både hos Halebop och Telia.

Grejen att jag fastnade mer och mer för Halebop är att dom erbjuder gratis sms, och jag messar mer än vad jag ringer så på det sättet känns det som att jag skulle tjäna mer på Halebop. Eller kan man få fria sms hos Telia också? Vilken erbjuder bäst surf-alternativ? Allt helst så billigt som möjligt.

Eftersom valet av abonnemang är högst subjektivt och beroende på så många individuella faktorer rekommenderar jag att du själv surfar runt lite på deras webbsidor och läser lite om dem.

Ta det inte på fel sätt för det är inget illa menat, men tycker att det är tråkigt när en stor del av inläggen i denna tråd handlar om frågor om vilket abonnemang folk ska välja och varför etc..

Postad 30 april 2009 - 15:42

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Nu när man äntligen kan få den med abb. i 12 månader hos Telia så har jag slagit till och jag säger som alla andra, det är en underbar pryl som är betydligt mycket mer än en vanlig mobiltelefon.. Man har väl gott och spanat på en Iphone rätt länge och när man ser vad folk betalar för dem på t.ex Tradera så insåg jag iaf att det var lika bra att införskaffa en ny istället för en begagnad.

Betalade 2795:- och har ett års bundet abb. med Telia Till Vänner (199:- i månaden totalt sett, själva abb. kostnaden är 49:-) så det är 150:- i 12 månader som betalas för telefonen (1800:-) och i butiken gav jag 2795:- så totalt sett blir det (om man nu räknat rätt) 4595:- och det kan jag faktiskt leva med för den är helt underbar.

Nån som har nån koll på vad som blir nytt i hårdvaruväg när de släpper Iphone 3.0 för de lär väl inte bara släppa ny mjukvara ?, ser att det snackas om både 5 & 3.2 megapixlars kamera ett par snäpp upp. Saknar lampan från min SonyEricsson nåt grovt men det är nog det enda (so far iaf)

hehe det där med lampan, du kan ju ladda ner en apps som gör att den bara lyser vitt eller i filken färg du vill, funkar ganska bra som lampa :blink:

Postad 30 april 2009 - 21:50

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Han syftade nog på blixten men jag vet inte...

Postad 01 maj 2009 - 03:13

ingels
  • ingels
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

[/b]09, 16:42 ' post='2419708']
hehe det där med lampan, du kan ju ladda ner en apps som gör att den bara lyser vitt eller i filken färg du vill, funkar ganska bra som lampa :)

Har läst både det ena och det andra om just den där applikationen och jag vill inte ha nåt som kostar 5:- och kan tända skärmen i valfri färg, jag vill ha en liten ficklampa and that's it.. Kalla mig McGyver nerd men så är det, det jag saknar är just en mini-ficklampa när man sitter och piller på nåt för ###### trångt ställe som fanns på Sony Ericsson , med tanke på vad iPhone klarar så vore det en fjärt i kallsipperna men, nej då..

Får väl hoppas att det kommer i en senare funktion, kan säga att utan att ha varit ett Mac freak tidigare så är man nog på god väg... iPhone är mycket mer än en mobil.

Postad 01 maj 2009 - 07:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Har läst både det ena och det andra om just den där applikationen och jag vill inte ha nåt som kostar 5:- och kan tända skärmen i valfri färg, jag vill ha en liten ficklampa and that's it..

... köp en ficklampa :). Kostar inte många kronor och fungerar bra mycket bättre än någon mobil. Men i de fallen jag inte har med mig min ficklampa (vilket är ovanligt ofta :)) så fungerar de gratis applikationerna på App Storen för att navigera i mörkret. Håller med dig att en sådan funktion inte skall kosta pengar, det är bara löjligt.

Postad 02 maj 2009 - 09:06

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Jag har en 2g iPhone som är jailbroken. Jag har köpt en hel del apps med tiden men så nu plöstligt när det kom en uppdatering till en av mina apps (geodefense) så sa den när den var tätt på klar med att installera den (uppdaterar alltid apps via iPhone:ens app store) att jag var tvungen att koppla den till datorn. När jag gjorde den så när jag synca den sa den att den inte kunde installera den för den inte kunde verifieras. Jag har ju köpt den och fått kvitto på det så jag vet inte var problemet är.

Några förslag eller idéer på vad problemet?

Postad 03 maj 2009 - 08:30

Unregistereda2e06362
  • Unregistereda2e06362
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

funkar ju med en vanlig sladd med 3,5mm i ena änden och rca-kablar i andra.

Tack för svaret. Men jag har en Philips DC-570 dockningsstation, och den har inga ingångar alls förutom en usb ingång.

Bifogad fil(er)

Postad 03 maj 2009 - 09:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Men jag har en Philips DC-570 dockningsstation, och den har inga ingångar alls förutom en usb ingång.

Du kan ju alltid använda hörlursutgången.

Postad 03 maj 2009 - 17:18

Unregistereda2e06362
  • Unregistereda2e06362
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid använda hörlursutgången.

ok, hörlursutgången till vad?
Som jag skrev förut så ville jag få ut internet radion till dockningstationen. Tänkte då köra fm sändare från hörlursutgången, för dockningstationen har inga ingångar. Men det verkar lite bökigt, så frågan var om det var nån som visste nåt smartare sätt, eller om det finns nåt bra program i Cydia?

Postad 03 maj 2009 - 18:32

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

ok, hörlursutgången till vad?
Som jag skrev förut så ville jag få ut internet radion till dockningstationen. Tänkte då köra fm sändare från hörlursutgången, för dockningstationen har inga ingångar. Men det verkar lite bökigt, så frågan var om det var nån som visste nåt smartare sätt, eller om det finns nåt bra program i Cydia?

Nu ser jag hur din docka ser ut. Låter som om det är något konstigt med din docka då jag får ut ljud från tredjepartsprogram. Dock använder jag apples orignal docka. Min tanke var att du kan ta ljudet från 3.5mm pluggen till line in. Du kan ju också vänta tills 3.0 kommer ut då tredjepartstillverkarna får större möjlighet att programmera direkt till dockkontakten. Det kan också vara så att det är radioprogrammet som är dåligt skrivet. Har du frågor angående Jailbreakade program så hittar du nog mer expertis i tråden för jailbreakade iPhones [url="https://www.minhembi...pic=212037"]här[/u

Postad 04 maj 2009 - 16:45

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0

Jag har en 2g iPhone som är jailbroken. Jag har köpt en hel del apps med tiden men så nu plöstligt när det kom en uppdatering till en av mina apps (geodefense) så sa den när den var tätt på klar med att installera den (uppdaterar alltid apps via iPhone:ens app store) att jag var tvungen att koppla den till datorn. När jag gjorde den så när jag synca den sa den att den inte kunde installera den för den inte kunde verifieras. Jag har ju köpt den och fått kvitto på det så jag vet inte var problemet är.

Några förslag eller idéer på vad problemet?

Det visade sig att specifikt GeoDefense senaste uppdatering var strulig. Är fixad nu dock.

Postad 05 maj 2009 - 09:46

Unregistereda2e06362
  • Unregistereda2e06362
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nu ser jag hur din docka ser ut. Låter som om det är något konstigt med din docka då jag får ut ljud från tredjepartsprogram. Dock använder jag apples orignal docka. Min tanke var att du kan ta ljudet från 3.5mm pluggen till line in. Du kan ju också vänta tills 3.0 kommer ut då tredjepartstillverkarna får större möjlighet att programmera direkt till dockkontakten. Det kan också vara så att det är radioprogrammet som är dåligt skrivet. Har du frågor angående Jailbreakade program så hittar du nog mer expertis i tråden för jailbreakade iPhones [url="https://www.minhembi...pic=212037"]här[/u

ok, tack Phindus för svaren. felet kan nog ligga i radioprogrammet!

Postad 07 maj 2009 - 20:23

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Har ett skumt fel eller så är jag bara för trött.
Har en massa albums i min tele, men nu när jag ska plocka bort några och lägga till andra så är all musik gråmarkerade, jag kan inte lyssna i Itunes eller ta bort nån musik.

Postad 07 maj 2009 - 22:13

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Har ett skumt fel eller så är jag bara för trött.
Har en massa albums i min tele, men nu när jag ska plocka bort några och lägga till andra så är all musik gråmarkerade, jag kan inte lyssna i Itunes eller ta bort nån musik.

Hur har du musikhanteringen inställd? Manuellt?

Postad 08 maj 2009 - 14:21

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Hur har du musikhanteringen inställd? Manuellt?

Bra fråga, kan inte se nånstans att man kan välja manuellt läge.
Har inte telefonen inkopplad just nu bara, kanske måste det.

Postad 08 maj 2009 - 15:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Ja, för att ställa in synkhanteringen så måste du gå genom itunes.
Och det är samma itunes som du aktiverade telefonen med?

Postad 08 maj 2009 - 15:29

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Hittade ett fel, har haft data krasch så inget låg kvar i Itunes.
Dom gamla sökvägarna var borta så nu funkar det, var tvungen att tömma telefonen bara.

Men jag la in ny musik och fick manuellt lägga in en bild till albumet, la in fel bild :) och kan inte få bort den, högerklickar jag på bilden står det bara kopiera.

Postad 08 maj 2009 - 15:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Redigera bilden i itunesbiblioteket istället för i telefonen i itunes, sen tar du bort låten från telefonen och lägger till den igen.

Postad 08 maj 2009 - 20:43

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Hejsan!

Undrar om någon som har en Iphone som är låst till Telia och har testat om halebop fungerar då?
vissa påstår det. någon som kan bekräfta?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.