Redigerat av Unregistered291b33b4, 07 December 2009 - 19:44.
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 07 December 2009 - 19:53
http://my-maemo.com/...mp;fldAuto=1005
Postad 07 December 2009 - 19:55
Postad 07 December 2009 - 19:55
Om de nu får mobiltelefonen direkt från Finland så tar de väl flygvägen till ARN eller något nära stockholm.Hur kan de behöva en extra dags leveranstid till Karlstad?
Dvs att åka till Karlstad från sthlm (bilvägen) tar väl sin lilla tid.
Redigerat av clooak, 07 December 2009 - 19:56.
Postad 07 December 2009 - 19:56
Nästan Norge juHur kan de behöva en extra dags leveranstid till Karlstad?
Postad 07 December 2009 - 20:19
Nästan Norge ju
Vad är det för fel på norge?
Skämtar du med oss eller?, Han syftar på att det är nästan norge, dvs om nu telefonen först skeppats till stockholm så tar det ju garanterat extra tid för att ta sig till karlstad som ligger nästan vid norska gränsen
Postad 07 December 2009 - 20:28
Någon som vet om det finns ett program som klarar Exel. Jag menar som man kan ändra i? inte bara läsa.
Postad 07 December 2009 - 20:36
Ok. Jag missförstod. Förlåt.
![]()
Någon som vet om det finns ett program som klarar Exel. Jag menar som man kan ändra i? inte bara läsa.
Koffice kan fungera, har inte testat än för jag har inte fått någon n900.
http://www.koffice.org/
Postad 07 December 2009 - 20:36
Skämtar du med oss eller?, Han syftar på att det är nästan norge, dvs om nu telefonen först skeppats till stockholm så tar det ju garanterat extra tid för att ta sig till karlstad som ligger nästan vid norska gränsen
Varför tar det inte extra-tid till Malmö då? Karlstad ligger ju bara ca 20 mil från Stockholm...
Postad 07 December 2009 - 20:43
Postad 07 December 2009 - 21:09
...
OpenOffice ska tydligen fungera: http://en.wikipedia...._in_Maemo_5.jpg
Just här är det visserligen Writer, men Spreadsheet ska funka också, även om prestandan knappast kommer att imponera. OpenOffice är ganska "maffigt".
Här är f.ö. en informativ sida om Maemo 5: http://en.wikipedia.org/wiki/Maemo
...
The complete ARM Debian distribution can be installed as a Maemo application, making thousands of software packages available (including OpenOffice, Firefox, Java, the GNOME desktop, etc)
...
Redigerat av buxxer, 07 December 2009 - 21:16.
Postad 07 December 2009 - 21:12
Varför tar det inte extra-tid till Malmö då? Karlstad ligger ju bara ca 20 mil från Stockholm...
Inte vet jag det får du fråga nokia om antagligen är det så att det finns flera olika centrallager
Ett i stockholm, malmö och kasnke ett i Göteborg vad vet jag... Det är bara vad jag tror..
Postad 07 December 2009 - 21:22
Nästa gång någon ringer fråga dessa frågor.
Varifrån skickas de.
Finns telefonerna i samma lokal som den jag pratar med.
Är det de som svarar som behandlar ordrarna (för om inte så vet de nog inget om leveranser och tider).
För att jag tror att de som svarar (kundtjänst??? vet ej vilka det kan vara) vet inte ett skit och sitter inte i samma kåk som lagret.
Raptor
Jag tror de tillverkas i samma lokal som nokiashop. Ja jag tror tom. att de som sitter på telefonsupport sätter ihop telefonen.
För**** skärp er nu
Håll ut och räkna inte ens med att ni får den denna veckan för då lä'r ni bara bli besvikna i slutret av veckan. Hav tålamod... Räkna hellre med att ni får den i sluttet av nästa får ni den tidigare då e det en bonus :-)
Postad 07 December 2009 - 21:30
Jag tror de tillverkas i samma lokal som nokiashop. Ja jag tror tom. att de som sitter på telefonsupport sätter ihop telefonen.
För**** skärp er nu![]()
Håll ut och räkna inte ens med att ni får den denna veckan för då lä'r ni bara bli besvikna i slutret av veckan. Hav tålamod... Räkna hellre med att ni får den i sluttet av nästa får ni den tidigare då e det en bonus :-)
ok, du har inte beställt någon telefon va?
Postad 07 December 2009 - 21:30
Nopp läget är så här att vi fortsätter som vanligt
i denna tråd, med leveranser osv! Sen när vi väl fått telefonen startar vi en ny DÄR i den kan vi börja om med sånt som handlar om själva telefonen.
Hoppas alla håller med
Om en vecka kommer alla klaga på att "man inte kan förstå vartför Nokia ens släpper mobilen så TIDIGT eftersom den e så buggig" ;-)
Postad 07 December 2009 - 21:39
Om en vecka kommer alla klaga på att "man inte kan förstå vartför Nokia ens släpper mobilen så TIDIGT eftersom den e så buggig" ;-)
Haha jag sätter en hundring på att din spådom kommer slå in.
Postad 07 December 2009 - 21:39
Vad gör du i denna tråden tycker bara att allt du skriver är om andra folks inlägg?? Ska du ha telefonen överhuvudtaget?
Postad 07 December 2009 - 21:44
http://www.nyteknik....ticle686231.ece
Ny teknik har även de recenserat den och gett den lite kritik för b.la. ringfunktionen. Men och andra sidan har kanske Nokia tagits på sängen och inte "räknat med" att folk faktiskt vill anvöända den för att ringa på också vilket jag personligen tycker är en gigantisk miss av Nokia. Jag hade nämligen hoppats att telefonen även kommer slå för "vanligt folk" eller kontorsmänniskor och inte bara för "geeks" som Android blivit.
Hoppas på snabb uppdatering av firmware så att de fixar sånt i N900 för tror det e vad folk vill ha också...
Skulle säga så här om jag varit nokia. Skrota N97 och Symbian på de mest avancerade mobilerna och satsa på Maemo i proffssegmentet och sluta vara så förbannat mesiga. Just den här handlingsförlamningen som gör att HTC och andra tar marknadsandelar från våra skandinaviska mobiltillverkare.
Låt se vad som sker 2010 med Maemo... Jag hoppas de satsar stenhårt nu... Annars lär de nog snart bli omkörda av exempelvis Android...
Redigerat av tieliese, 07 December 2009 - 21:46.
Postad 07 December 2009 - 21:49
"Och skärmbilden vrids inte när man vrider telefonen"
Vet man inte det när man köper en sådan dyr telefon och inte är lite påläst får man väl skylla sig själva!
Postad 07 December 2009 - 21:54
Finns videos på youtube där dom lirar quake 3 på en N900
Hoppas inte IDsofware är lika dumma i huvudet som Nintendo som ju hotar stämma Nokia istället för att samarbeta och kanske tom släppa spel för den.
Samtidigt hoppas ju man att folk har lite sunt förnuft och betalar för spelen (om de nu inte släppts som freeware tidigare)
Annars blir väl risken att Maemo dör ut för att Nokia blir stämda hit och dit. Tycker mig se lite samma tendens med Android.
Postad 07 December 2009 - 22:01
http://www.nyteknik....ticle686231.ece
Ny teknik har även de recenserat den och gett den lite kritik för b.la. ringfunktionen. Men och andra sidan har kanske Nokia tagits på sängen och inte "räknat med" att folk faktiskt vill anvöända den för att ringa på också vilket jag personligen tycker är en gigantisk miss av Nokia. Jag hade nämligen hoppats att telefonen även kommer slå för "vanligt folk" eller kontorsmänniskor och inte bara för "geeks" som Android blivit.
Hoppas på snabb uppdatering av firmware så att de fixar sånt i N900 för tror det e vad folk vill ha också...
Skulle säga så här om jag varit nokia. Skrota N97 och Symbian på de mest avancerade mobilerna och satsa på Maemo i proffssegmentet och sluta vara så förbannat mesiga. Just den här handlingsförlamningen som gör att HTC och andra tar marknadsandelar från våra skandinaviska mobiltillverkare.
Låt se vad som sker 2010 med Maemo... Jag hoppas de satsar stenhårt nu... Annars lär de nog snart bli omkörda av exempelvis Android...
personligen hoppas jag att maemo utvecklas åt ett annat hållen t ex andriod. Jag tycker android och iphone kan köra vidare på sitt spår. Sedan kan maemo lurarna satsa lite mer på seriösa apps och även mer teknikinriktade telefoner. Det är bara min åsikt
Redigerat av theclone, 07 December 2009 - 22:03.
Postad 07 December 2009 - 22:07
q3-motorn är open-source... Dock krävs .pak-filerna från demot eller fullversionen som id fortfarande äger rättigheterna till - har svårt å tro att id skulle få för sig att stämma Nokia för att någon har använt sig av deras gratis motor.Hoppas inte IDsofware är lika dumma i huvudet som Nintendo som ju hotar stämma Nokia istället för att samarbeta och kanske tom släppa spel för den.
Samtidigt hoppas ju man att folk har lite sunt förnuft och betalar för spelen (om de nu inte släppts som freeware tidigare)
Annars blir väl risken att Maemo dör ut för att Nokia blir stämda hit och dit. Tycker mig se lite samma tendens med Android.
Postad 07 December 2009 - 22:09
Postad 07 December 2009 - 22:14
Postad 07 December 2009 - 22:16
Ja och denna kommentaren då undrar man hur kunnig denna personen är som skrivit detta. Ja kan ju vara skrivit för en helt okunnig iofs.
"Och skärmbilden vrids inte när man vrider telefonen"
Vet man inte det när man köper en sådan dyr telefon och inte är lite påläst får man väl skylla sig själva!
Men jisses det är en recension av telefonen! Vadå påläst?
Recensensionen tar ju upp problemen som finns på telefonen men de tar även upp positiva sidorna av den så förstår inte överhuvudtaget varför du dissar recensionen!? Är du så insnöad i Nokia/N900 så du inte kan ta nackdelarna med deras prylar? Om inte så bör du nog fundera en gång till :-)
Alla mobiler har nackdelar och det är just såna här recensioner som behövs för "vanligt folk". Vanligt folk sitter inte och glor i femtioelva forum när de köper en mobil och framförallt inte i ett geekforum som planet.maemo eller här.
Visst Geeks kan nog ta dessa nackdelar och "fixa till dem" men för vanligt folk e har tyvärr N900 forfarande "barnsjukdomar" som FÖRHOPPNINGSVIS fixas i nyare firmware.
Som N900 och Linux fan tillhör jag de som hoppas på att Nokia lyckas med Maemo men det krävs en del för att de ska kunna ta tillbaka marknadsandelar de förlorat eller håller på förlora, och då kan de inte bara ligga på rygg och hoppas andra ska fixa problemen.
Kort sagt kritik mot bristerna bör påpekas och inte sopas under mattan av fanatiska recensenter som bara klappar Nokia på axeln och säger "oj vad ni e duktiga".
over and out...
Redigerat av tieliese, 07 December 2009 - 22:19.
Postad 07 December 2009 - 22:21
Hoppas Nokia kommer att köra Maemo på alla sina toppmodeller..
Symbian kan få finnas på resten.
Sen tycker jag det är lite löjligt att klaga på antal program och jämföra mot Iphone..
Läste att 98% av 100k program tankas inte ner alls...
Då är det alltså kvar 2000 program folk tankar hem...
Så de är grymt mycket skit..
Jag har hellre mindre program men bra.....Det verkar ofta recensenter missa...De skriver bara hur mycket program det finns..
http://www.pcworld.c...are_unused.html
Redigerat av moparman, 07 December 2009 - 22:25.
Postad 07 December 2009 - 22:22
Tänkte man kan väll köra en kort rapport efter första dagen i vardagslivet. Batteritiden börjar imponera lite.
45min med fm sändaren på i bilen för att spela musik. Ringa några samtal. Kolla ett Two and a half men avsnitt på lunchpaus för att fördriva tiden. 2h surfande, kolla några youtube videor. Totalt 9h sedan jag loss den från laddaren och fortfarande 2/3 kvar av batteriet. Vilket jag anser börjar vara klart godkänt. Men jag kör för tillfället endast på 2g då mitt nya abonemang inte kommit igång ännu vilket lär göra lite för batteritiden.
Fortfarande inte en ända reboot (lär man väll få nu då man skrev de)
I övrigt kan jag säga att jag inte saknar portrait mode det minsta. Funkar så bra att göra allt i landscape.
Något jag dock skulle vilja ha är engelska tangentbordet iställe. Gillar att använda pilarna då jag surfar och nu är man tvungen att använda 2 knappar för att skrolla ner och upp.
Funkar det inte att scrolla helsidor med space?
Postad 07 December 2009 - 22:22
Men jisses det är en recension av telefonen! Vadå påläst?
Recensensionen tar ju upp problemen som finns på telefonen men de tar även upp positiva sidorna av den så förstår inte överhuvudtaget varför du dissar recensionen!? Är du så insnöad i Nokia/N900 så du inte kan ta nackdelarna med deras prylar så bör du nog fundera en gång till!!! Alla mobiler har nackdelar och det är just såna här recensioner som behövs för "vanligt folk". Vanligt folk sitter inte och glor i femtioelva forum när de köper en mobil och framförallt inte i ett geekforum som planet.maemo eller här.
Visst Geeks kan nog ta dessa nackdelar och "fixa till dem" men för vanligt folk e har tyvärr N900 forfarande "barnsjukdomar" som FÖRHOPPNINGSVIS fixas i nyare firmware.
Som N900 och Linux fan tillhör jag de som hoppas på att Nokia lyckas med Maemo men det krävs en del för att de ska kunna ta tillbaka marknadsandelar de förlorat eller håller på förlora, och då kan de inte bara ligga på rygg och hoppas andra ska fixa problemen.
Kort sagt kritik mot bristerna bör påpekas och inte sopas under mattan av fanatiska recensenter som bara klappar Nokia på axeln och säger "oj vad ni e duktiga".
over and out...
Japp tycker det är bra att det skrivs artiklar om den för folk som inte är som oss, som läser allt vi kommer över om den. Men min åsikt är att den här telefonen inte ska jämföras med iphone, Hd2 eller the hero vilket verkar var någon slags standard för hur det ska fungera. Fungerar det inte så så är det fel.
Postad 07 December 2009 - 22:23
Postad 07 December 2009 - 22:31
Hade jag varit återförsäljare så hade jag inte gillat det.
Postad 07 December 2009 - 22:33
Undrar vad återförsäljarna tycker om att Nokia släpper den exklusivt i sin shop nu (om det nu är så)
o vad ska de göra åt det?
Postad 07 December 2009 - 22:43
tieliese: telefonen var ju från början inte gjord för "vanligt folk", den var gjord för early adopters - ett test inför steg det sista steget (5?). Sen har "vanligt folk" upptäckt mobilen också men det kan man ju knappast skylla på nokia för.
Det ligger en del i det där men samtidigt blir man ju sne när folk i pricip idiotförklarar rescensenter eller andra för de minnsan "har fel" trots att det faktiskt har visat sig att den har brister som rimligen bör fungera oavsett vem det riktar sig till.
Trots jag tillhör geeks blir man ju lite fundersam om det är rätt lägga 6000 kr på en avancerad mobil/dator om det kanske visar sig att telefonfunktionen är undermålig. Men som sagt en firmupgrade SKA ju fixa det kan man hoppas...
Har tex. en HTC magic nu som jag köpte samma dag den släpptes vilket jag nu efter kan tycka var lite av ett misstag då exempelvis BT är undermålig och även där telefonfunktionen inte 100%. Då tillhör jag ändå inte de som använder telefondelen så mycket.
Så för mig e recensioner viktiga även om jag kan hålla med nån som skrev innan att de hela tiden ska jämföras med den där "förbannad" IPhone:n.
Själv kommer jag trots allt att köpa en N900 så fort den finns tillgänglig :-)
Redigerat av tieliese, 07 December 2009 - 22:44.
Postad 07 December 2009 - 22:51
Tänkte man kan väll köra en kort rapport efter första dagen i vardagslivet. Batteritiden börjar imponera lite.
45min med fm sändaren på i bilen för att spela musik. Ringa några samtal. Kolla ett Two and a half men avsnitt på lunchpaus för att fördriva tiden. 2h surfande, kolla några youtube videor. Totalt 9h sedan jag loss den från laddaren och fortfarande 2/3 kvar av batteriet. Vilket jag anser börjar vara klart godkänt. Men jag kör för tillfället endast på 2g då mitt nya abonemang inte kommit igång ännu vilket lär göra lite för batteritiden.
Fortfarande inte en ända reboot (lär man väll få nu då man skrev de)
I övrigt kan jag säga att jag inte saknar portrait mode det minsta. Funkar så bra att göra allt i landscape.
Något jag dock skulle vilja ha är engelska tangentbordet iställe. Gillar att använda pilarna då jag surfar och nu är man tvungen att använda 2 knappar för att skrolla ner och upp.
Ja, vad snackade SvD skribenten om eg när den klagade på dålig batteritid? Och sen läste man IDG's recension.. Tillräckligt för att få en att tänka - Har de verkligen testat enheten på riktigt, eller bara saxat ihop en recension efter exempelvis specs-infon ?
Postad 07 December 2009 - 23:01
Man äger ju såklart alla Quakespel sen tidigare så de är inga problem :-)
Hoppas Nokia kommer att köra Maemo på alla sina toppmodeller..
Symbian kan få finnas på resten.
Sen tycker jag det är lite löjligt att klaga på antal program och jämföra mot Iphone..
Läste att 98% av 100k program tankas inte ner alls...
Då är det alltså kvar 2000 program folk tankar hem...
Så de är grymt mycket skit..
Jag har hellre mindre program men bra.....Det verkar ofta recensenter missa...De skriver bara hur mycket program det finns att få tag i.
http://www.pcworld.c...are_unused.html
Precis vad jag också tänkt. Kvalitet framför kvantitet. Spelar roll om det finns 100 eller 100.000, huvudsaken att de program man verkligen vill ha finns.
Om det nu krisar med någon app kan man ju lägga in Easy Debian och få tillgång till tiotusentals program.
Postad 07 December 2009 - 23:30
Funkar det inte att scrolla helsidor med space?
Jo det funkar, men tynger man medan den inte har hunnit ladda så de olika statusbarerna visas så missar du delar av sidan.
Postad 07 December 2009 - 23:32
Någon annan som får störningar hemma och har lite Wifi, larm och annat trådlöst? Ligger ju frekensmässigt långtifrån varandra tycker man.
Postad 08 December 2009 - 00:06
Undrar vad återförsäljarna tycker om att Nokia släpper den exklusivt i sin shop nu (om det nu är så)
Tycker inte det är roligt alls, blir en hel del missade intäkter nu i julhandeln(samt att jag vill ha min leksak).
Dock så förstår jag Nokia helt och hållet, då många kunder inte har en aning om hur man uppdaterar en telefon.
Så fort det är något fel är det vårt/tillverkarens fel, det är sällan man kan förmå kunden att uppdatera sin telefon själv. Spelar ingen roll att denna telefon är för Power users primärt, vanliga svenssons kommer att köpa denna telefon oavsett om dom har behov av alla funktionerna eller inte.
Är själv på Nokia var dag och frågar om info, har fått otroligt mycket variation i svar och detta är inte något jag personligen uppskattar då vi inte ringer vanliga kund supporten. Det måste vara också en högre kunskaps nivå överlag på ÅF support då vi rent generellt har mer avancerade frågor samt att den infon vi får av dom måste vi kunna förmedla ut till kund. Får vi då ett svar som inte stämmer alls med verkligheten så kan det ha stora konsekvenser.
Mvh
/Peter
Postad 08 December 2009 - 00:18
Var köpte du din N900? var kan man beställa den mer ifrån än nokia shop, syftar på nätaffärer i finland?Jo det funkar, men tynger man medan den inte har hunnit ladda så de olika statusbarerna visas så missar du delar av sidan.
Postad 08 December 2009 - 00:32
Förbeställ idag – leverans innan jul*
Med stora röda bokstäver...har de förmånga i lager?
*Begränsat antal – först till kvarn
Redigerat av theclone, 08 December 2009 - 00:34.
Postad 08 December 2009 - 00:57
Bloody hell, har vart insnöad på denna telefon ett bra tag redan, har väntat och väntat på att min förbeställning ska skickas, men detta fick mig att om möjligt bli ännu mer extatisk över N900, visste inte om att det fanns!Precis vad jag också tänkt. Kvalitet framför kvantitet. Spelar roll om det finns 100 eller 100.000, huvudsaken att de program man verkligen vill ha finns.
Om det nu krisar med någon app kan man ju lägga in Easy Debian och få tillgång till tiotusentals program.
Håller med folk innan om att det bara är de bra programmen som räknas ändå.
Edit, hittade en film på N810, vid 4:30 startar han Debian:
http://www.youtube.c...h?v=d-sBwHgktpg
Redigerat av matte_amal, 08 December 2009 - 01:06.
Postad 08 December 2009 - 01:02
Var köpte du din N900? var kan man beställa den mer ifrån än nokia shop, syftar på nätaffärer i finland?
Gigantti i Vasa. Vet inte vilka nätaffärer som har den i lager ännu. Killen jag snacka med påstod gigantti hade fått 90% av första leveransen hur bra nu det stämmer
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?