Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 August 2013 - 10:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det har funnits uppgifter i media bl a här:
http://www.di.se/art...age-hos-comhem/
om att man kan som befintlig kund få rabatt om man ringer Kundtjänst.
Står i artikeln att man kan få halverad månadsavgift (204 kr i stället för 408 kr inkl krypteringsavgift) om man binder XL-paketet på 12 månader. Man ska tydligen få erbjudandet om man ber att få säga upp sitt XL-abonnemang.

Jag sa upp mitt och fick detta erbjudande som jag tog..

Postad 05 August 2013 - 10:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jag sa upp mitt och fick detta erbjudande som jag tog..

Så du gjorde först en uppsägning som noterades och bekräftades varefter ComHem tog kontakt med dig och gav dig erbjudandet för att du skulle stanna kvar?
Eller slapp du säga upp därför ComHem direkt gav dig erbjudandet när du talade med uppsägningsavdelningen?
Det är ju viss skillnad eftersom "vanliga" Kundtjänst inte kan genomföra uppsägningar.

Postad 05 August 2013 - 10:30

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Eller slapp du säga upp därför ComHem direkt gav dig erbjudandet när du talade med uppsägningsavdelningen?

Ja ringde uppsägning där jag fick erbjudandet direkt. Betalde 248kr inkl kortavgift före, nu blev det ännu billigare det kunde man inte säga nej till..

Postad 05 August 2013 - 10:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Ja ringde uppsägning där jag fick erbjudandet direkt. Betalde 248kr inkl kortavgift före, nu blev det ännu billigare det kunde man inte säga nej till..

Talar vi XL-abonnemang?
Om du betalade 248 kr så hade du väl bindningstid kvar? 160 kr/rabatt per månad har man väl inte utan bindningstid?

Postad 05 August 2013 - 10:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Talar vi XL-abonnemang?
Om du betalade 248 kr så hade du väl bindningstid kvar? 160 kr/rabatt per månad har man väl inte utan bindningstid?

XL ja, det var samma bindning 12 månader på förra årets erbjudande..

Postad 05 August 2013 - 11:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

XL ja, det var samma bindning 12 månader på förra årets erbjudande..

Det erbjudandet missade jag.
Det bästa jag haft från ComHem är Canal+ gratis i sex månader första halvan av 2012.
Men då var jag tvungen att gå via uppsägningsavdelningen.
Hade även sex månaders fritt syskonabonnemang för ett tag sedan. Generöst - men det var för
att befintliga kunder protesterade mot erbjudandet som från början riktade sig endast till kunder som inte redan hade syskonabonnemang.
Traditionellt är det Canal+ och nu C More som är underdog och lättast att få rabatt på.
Viasat är svårast och ComHem själva mitt emellan.

Postad 05 August 2013 - 11:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Måste faktiskt ge Comhem beröm i detta fall med dessa erbjudande. Nu har jag betalat fullt åxo under en massa år, men studerar man så gör man. Lite O.T men ger inte mye för bredband heller :) Inväntar i alla fall TiVo, man kommer att få erbjudande som befintlig kund vad nu det innebär?

Postad 05 August 2013 - 14:09

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Gå via uppsägningsavd och säg upp skiten... då vaknar dom det är garanterat.Gäller ju inte bara comhem utan är lika överallt,speciellt du Andylin med dina dyra abb kommer dom göra ALLT för att behålla.När en bindningstid går ut säg upp = lika med sweet deals så är det bara.

Postad 05 August 2013 - 17:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Blev uppringd idag av ComHem ang min intresseanmälan för TiVo.
Lanseringen närmar sig men det återstår "några veckor". Datum är inte bestämt eller åtminstone inte offentligt.
Största paketering blir TiVo Maxi. Detta kommer att innehålla 13 HD-kanaler motsvarande vad som idag finns i XL-paketet och HD-paketet.
Priset för TiVo Maxi blir 439 kr/månad. Ingen krypteringsavgift utan den ingår i en aktiveringsavgift på 495 kr som man betalar när man först beställer TiVo. Boxen har inget programkort utan aktivering och autentisering sker genom mjukvaran.
Boxen äger man inte och behöver alltså inte betala separat för den. Boxen behöver bara antenningång alltså inte något separat bredband vilket on demand-boxarna nu behöver.
Har man idag ett grundabonnemang på digital-tv med max sex månaders bindningstid kvar kan man direkt gå över till TiVo. I annat fall får man vänta eller lösa överskjutande månader.
TiVo kan kompletteras med tillvalskanaler och tillvalspaket från Viasat och C More likt dagens abonnemang.
Tyvärr verkar det som om det inte blir några nya HD-kanaler i samband med lanseringen av TiVo eller också kommer det men man vill inte säga något idag.
Det har ju förekommit i förhandsspekulationerna att TiVo skulle lanseras tillsammans med att ComHem lanserar länge efterfrågade kanaler som Kanal 5 HD, TV6 HD, MTV Live HD och Discovery HD. Hoppas att bristen på information från ComHem inte betyder att frånvaron av HD-lanseringar de senaste två åren fortsätter utan att något händer. Vårt tålamod är på upphällningen!
(PS. Jag har bundit mitt XL-abonnemang på 12 månader enl vad jag skrivit tidigare så jag väntar med TiVo till början av 2014 om det över huvud taget blir aktuellt för mig. Får se hur lanseringen faller ut).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 August 2013 - 19:36.

Postad 05 August 2013 - 18:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Lanseringen närmar sig men det återstår "några veckor". Datum är inte bestämt eller åtminstone inte offentligt.
Största paketering blir TiVo Maxi. Detta kommer att innehålla 13 HD-kanaler motsvarande vad som idag finns i XL-paketet och HD-paketet.
Priset för TiVo Maxi blir 439 kr/månad. Ingen krypteringsavgift utan den ingår i en aktiveringsavgift som man betalar när man först beställer TiVo. Boxen har inget programkort utan aktivering och autentisering sker genom mjukvaran.
Boxen äger man inte och behöver alltså inte betala separat för den. Boxen behöver bara antenningång alltså inte något separat bredband vilket on demand-boxarna nu behöver.
Har man idag ett grundabonnemang på digital-tv med max sex månaders bindningstid kvar kan man direkt gå över till TiVo. I annat fall får man vänta eller lösa överskjutande månader.
TiVo kan kompletteras med tillvalskanaler och tillvalspaket från Viasat och C More likt dagens abonnemang.
Tyvärr verkar det som om det inte blir några nya HD-kanaler i samband med lanseringen av TiVo eller också kommer det men man vill inte säga något idag.
Det har ju förekommit i förhandsspekulationerna att TiVo skulle lanseras tillsammans med att ComHem lanserar länge efterfrågade kanaler som Kanal 5 HD, TV6 HD, MTV Live HD och Discovery HD. Hoppas att bristen på information från ComHem inte betyder att frånvaron av HD-lanseringar de senaste två åren fortsätter utan att något händer. Vårt tålamod är på upphällningen!
(PS. Jag har bundit mitt XL-abonnemang på 12 månader enl vad jag skrivit tidigare så jag väntar med TiVo till början av 2014 om det över huvud taget blir aktuellt för mig. Får se hur lanseringen faller ut).

Ja det lät ju inte direkt upphetsande..

Postad 05 August 2013 - 18:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Ja det lät ju inte direkt upphetsande..

Nej, jag hade nog förväntat mig att erbjudandet skulle sockras ytterligare. Får se om det kommer något i samband med lanseringen.
Jag fick intrycket när jag talade med ComHem - det var ett trevligt samtal men så var det också en säljare som ringde - att ComHem anser att TiVo tillför många efterfrågade funktioner t ex inspelning av tre program samtidigt på större hdd än dagens inspelningsbara boxar, TiVoToGo med anslutning av andra plattformar, serieinspelning, TiVo-tips, Smartsök osv. Detta gör att TiVo i sig är intressant för kunderna och kanalutbudet behöver inte förbättras för att TiVo ska gå att sälja. Vi får väl se!
Priset 439 kr/mån är lägre än summan av XL-abonnemang, krypteringsavgift och HD-paket som idag är 537 kr/mån. Fast HD-paketet för 129 kr/mån tror jag inte många med XL-abonnemang kostar på sig då antalet tillkommande kanaler endast är fem och ganska marginella.

Postad 06 August 2013 - 08:39

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Hmm, tecknade precis tillvalspaketet HD.paketet. Det borde inte hindra övergång om du är säker på att det var grundabonnemang med bindningstid som var hinder. Konstigt egentligen, man borde kunna lägga på bindningstiden på det nya abonnemanget istället.

Inga Medium 8-favoriter paket eller liknande?

Postad 06 August 2013 - 08:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Hmm, tecknade precis tillvalspaketet HD.paketet. Det borde inte hindra övergång om du är säker på att det var grundabonnemang med bindningstid som var hinder. Konstigt egentligen, man borde kunna lägga på bindningstiden på det nya abonnemanget istället.

Inga Medium 8-favoriter paket eller liknande?

Jag fick till svar igår att jag kunde uppgradera med XL paketet om jag ville..

Postad 06 August 2013 - 11:46

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kul att de börjar komma igång med lanseringen!

Det som jag tycker verkar bra är att man inte behöver massa extrasladdar och kringutrustning för att kunna använda boxen fullt ut. Jag har inte internet via comhem och har stört mig på att jag måste ha ett fult modem bara för att kunna kolla på on demand och att de tar bort kortavgiften är inte en dag för tidigt!

Men jag tycker av den information jag fått fram att det här är 5 år försent, personligen tycker jag att Comhems digitalboxar borde fungera som TiVo redan idag. TiVo känns inte så revolutionerande, mest som en uppdatering.

Sa de något om appar när de ringde till er? Cirkus (en Play-tjänst med Brittiska dramaserier) är ett steg i rätt riktning men det känns som att den tjänsten är ganska begränsad jämfört med t.ex. Viaplay.

Jag tycker att TiVo låter ganska dyrt jämfört med alternativen som finns idag.
Men jag har också intresseanmält mig så får se vad de kan locka med när de ringer.

Postad 06 August 2013 - 11:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jag fick till svar igår att jag kunde uppgradera med XL paketet om jag ville..

Det kommer fullständiga "övergångsregler" i samband med lanseringen. ComHem vet att nästan alla som beställer TiVo från start är befintliga kunder med bindningstid på sina grundabonnemang.
TiVo Maxi motsvarar Digital-tv XL så det var den övergången jag diskuterade med säljaren igår. Tror dock att regeln är generell att man "efterskänker" sex månaders bindningstid vid övergång till TiVo.
Däremot vet jag inte om man får någon bindningstid på sitt TiVo-abonnemang eller om sex månaders bindningstid överförs från befintligt abonnemang. Logiskt vore att det blir tre månaders uppsägningstid på TiVo likt det som gäller idag hos ComHem. Längre bindningstider brukar bara användas vid kampanjer och när man köper en digitalbox till subventionerat pris.
TiVo-boxen kommer man bara att "disponera" likt Televerkets gamla svarta bakelittelefoner. Den som vill uppgradera hårddisken från 1TB kan direkt glömma detta alltså. Antar att man förväntas "vårda" sin TiVo-box så man kan återlämna den i acceptabelt skick när abonnemanget upphör. Modernt? Tja... :unsure:
Jag är inställd på att i första hand avvakta början av 2014 innan jag ens tänker tanken på att gå över på TiVo.
Jag har idag syskonabonnemang både på XL och Viasat eftersom jag har en On demand-box och en Humax HD-inspelningsbar. Jag kommer i alla händelser inte att ersätta det jag har idag med endast en TiVo-box och inte heller tänker jag betala för ett TiVo-abonnemang och ett separat abonnemang med tilläggspaketen. Hur problematiken med syskonabonnemang ser ut i TiVo-världen vet jag inte. Frågade inte om man kan ha en "syskonbox" till rabatterat pris...

Postad 06 August 2013 - 12:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Kul att de börjar komma igång med lanseringen!
.....................
Sa de något om appar när de ringde till er? Cirkus (en Play-tjänst med Brittiska dramaserier) är ett steg i rätt riktning men det känns som att den tjänsten är ganska begränsad jämfört med t.ex. Viaplay.

Jag tycker att TiVo låter ganska dyrt jämfört med alternativen som finns idag.
Men jag har också intresseanmält mig så får se vad de kan locka med när de ringer.

Kan någon som talar med ComHem rapportera här om vilka appar som finns med vid lanseringen?
Vet inte om ComHem är beredda att tala om detta nu men jag tror att apparna kommer att vara en betydelsefull faktor om TiVo ska komma att betraktas som en nyhet att bry sig om.
Dessvärre är ju de intressanta apparna (Netflix, HBO, Viaplay, C More Play...) direkta konkurrenter till ComHem och till Filmbutiken. Frågan är alltså vilket intresse ComHem har att ge TiVo-abonnenterna tillgång till konkurrerande streamingtjänster.
TiVo passar bäst som en tjänst fristående från ett kabel-tv-företag. Då kan man lägga in appar i gränssnittet eftersom det förbättrar och kompletterar tjänsten utan att konkurrera. Med hänsyn till detta är det faktiskt märkligt att ComHem valt just TiVo.
Att TiVo skulle vara "dyrt jämfört med alternativen som finns idag" vet jag inte riktigt om det stämmer. Vilka skulle alternativen till ComHems TiVo vara?
TiVo Maxi kommer i alla fall att vara billigare än summan av XL, HD-paketet och krypteringsavgiften. Alltid något. :)

Postad 06 August 2013 - 12:59

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Att TiVo skulle vara "dyrt jämfört med alternativen som finns idag" vet jag inte riktigt om det stämmer. Vilka skulle alternativen till ComHems TiVo vara?

Jag har jämfört Viaplays box med vad comhem har/kommer att erbjuda och blivit lite "hemmablind", det var närmast Viaplay boxen jag tänkte på, men du har ju helt rätt i att de inte är riktigt jämförbara.

Det är kanske mer rätt att jämnför det med andra inspelningsbara digitalbox och då verkar ju TiVo vara bättre än de som finns på marknaden idag.

Men för egendel är streaming-tjänster mer intressant än möjligheten att spela in så därför blev det en lite haltande jämförelse, hoppas att mitt inlägg blev lite tydligare så.

Postad 06 August 2013 - 13:41

Unregistered8a2a4b1b
  • Unregistered8a2a4b1b
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 1
Hej alla, undrar om Comhem eller någon annan med teknisk insikt kan svara på några frågor angående deras HD-utbud.

Fixade medium 8 favoriter till vår nya adress och samtidigt som man blev ny kund fick man pröva på hela deras utbud i en vecka, detta inkluderade alla hd-kanaler som gick att se på.

När veckan var slut och det var dags att välja de 8 favoriter som vi skulle ha, gick det helt plötsligt inte att få välja hdkanalerna enligt comhem...

Först fick jag höra att det berodde på att vi bara hade 2 hål i väggen istället för 3. Detta tyckte jag var väldigt konstigt eftersom vi precis hade sett alla hd-kanaler på den fria visningen som vi hade i en vecka. Så jag ringde igen och då sa det att det berodde på en system "block" som gjorde att vi inte kunde välja hd eftersom det redan från början skulle vara tekniskt omöjligt att ge oss hd till denna adress.
Efter det fick jag tala med en annan och han sa att det berodde på att signalstyrkan inte var tillräckligt bra och därför kunde de inte garantera HD.. Han nämde även, efter att jag sa att vi hade haft hdkanaler i en vecka, att det inte var "riktig" hd utan att det var vanlig digitaltv (skitsnack).

Men tydligen så går det att välja de Hdkanalerna som ingår i 8-favoriter genom att välja hdpaketet eller välja hd kanalerna styckevis utöver mitt medium 8 favoriter-paket. (men jag vill inte betala extra för något som redan ska ingå!!)

Så hur ligger det till egentligen, varför ska det vara så j*vla svårt att få välja de 8 kanaler som ingår i mitt abonnemang? Eftersom jag redan har haft hd från comhem så ska det väl inte vara så svårt att leverera hd igen?

Kan vara en fördel att bli informerad om sånt här innan man tecknar ett abonnemang på 18 månader. Ett tips är också att ta bort kanaler som inte längre är tillängliga från erat kanalutbud.. t.ex. espn och animal planet hd eller va det nu va....

Tack

Postad 06 August 2013 - 13:52

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hej alla, undrar om Comhem eller någon annan med teknisk insikt kan svara på några frågor angående deras HD-utbud.

Fixade medium 8 favoriter till vår nya adress och samtidigt som man blev ny kund fick man pröva på hela deras utbud i en vecka, detta inkluderade alla hd-kanaler som gick att se på.

När veckan var slut och det var dags att välja de 8 favoriter som vi skulle ha, gick det helt plötsligt inte att få välja hdkanalerna enligt comhem...

Först fick jag höra att det berodde på att vi bara hade 2 hål i väggen istället för 3. Detta tyckte jag var väldigt konstigt eftersom vi precis hade sett alla hd-kanaler på den fria visningen som vi hade i en vecka. Så jag ringde igen och då sa det att det berodde på en system "block" som gjorde att vi inte kunde välja hd eftersom det redan från början skulle vara tekniskt omöjligt att ge oss hd till denna adress.
Efter det fick jag tala med en annan och han sa att det berodde på att signalstyrkan inte var tillräckligt bra och därför kunde de inte garantera HD.. Han nämde även, efter att jag sa att vi hade haft hdkanaler i en vecka, att det inte var "riktig" hd utan att det var vanlig digitaltv (skitsnack).

Men tydligen så går det att välja de Hdkanalerna som ingår i 8-favoriter genom att välja hdpaketet eller välja hd kanalerna styckevis utöver mitt medium 8 favoriter-paket. (men jag vill inte betala extra för något som redan ska ingå!!)

Så hur ligger det till egentligen, varför ska det vara så j*vla svårt att få välja de 8 kanaler som ingår i mitt abonnemang? Eftersom jag redan har haft hd från comhem så ska det väl inte vara så svårt att leverera hd igen?

Kan vara en fördel att bli informerad om sånt här innan man tecknar ett abonnemang på 18 månader. Ett tips är också att ta bort kanaler som inte längre är tillängliga från erat kanalutbud.. t.ex. espn och animal planet hd eller va det nu va....

Tack

Konstiga svar du fick! Att det rent tekniskt är möjligt att leverera HD-kanaler är nog sant. MEN i M8 får du inte välja HD-kanaler. Det är endast dessa kanaler som du får välja i detta paket: https://www.comhem.s...54/-/index.html

Postad 06 August 2013 - 14:11

Unregistered8a2a4b1b
  • Unregistered8a2a4b1b
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 1

Konstiga svar du fick! Att det rent tekniskt är möjligt att leverera HD-kanaler är nog sant. MEN i M8 får du inte välja HD-kanaler. Det är endast dessa kanaler som du får välja i detta paket: https://www.comhem.s...54/-/index.html

Men om man går in på de 8 valbara, varför finns det med hdkanaler i listan isf?

Postad 06 August 2013 - 14:14

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Eurosport HD och TV4 HD ska gå att välja. Har själv Eurosport HD i 8 favoriter.

mauritz123 har du SVT1 och SVT 2 HD? De ska ingå i standardutbudet så kan du få in dem borde de andra HD kanalerna gå att få in tycker jag.

Redigerat av Hassepower, 06 August 2013 - 14:15.

Postad 06 August 2013 - 14:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack

Hej,

Om det är så att du bor i en fastighet som inte är uppgraderad, det vill säga att du enbart har tillgång till vårt TV-utbud, så innebär det att det finns vissa begränsningar. Detta beror på alla faktorer som du fått information om, vårt system lägger en spärr då adressen inte är uppgraderad eftersom signalen i fastigheten är för låg för att vi ska kunna garantera leverans av HD-kanaler.
Det finns dock icke uppgraderade fastigheter där vi kan leverera HD-kanaler, men då har vi kunnat konstatera att fastighetsnätet klarar av det.

I ditt fall verkar det som att nätet i fastigheten är av en äldre typ, vilket kan innebära att du får mycket störningar på kanaler som kräver en högre frekvens. Att du såg HD-kanalerna under frivisningen indikerar dock på att det finns signal, men då vi inte kan garantera leveransen så vill vi inte sälja något som vi inte kan garantera.

Priset för TiVo Maxi blir 439 kr/månad. Ingen krypteringsavgift utan den ingår i en aktiveringsavgift som man betalar när man först beställer TiVo. Boxen har inget programkort utan aktivering och autentisering sker genom mjukvaran.

Hej,

För att förtydliga så att det inte blir några missförstånd: Om man vill utnyttja TiVo till fullo så behöver man en internetanslutning till digitalboxen. Då får du tillgång till att hyra film, Play-arkiv och mycket mer. Det spelar dock ingen roll vilken operatör du har, men en internetanslutning till digitalboxen måste finnas.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 06 August 2013 - 14:17.

Postad 06 August 2013 - 14:33

Unregistered8a2a4b1b
  • Unregistered8a2a4b1b
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej,

Om det är så att du bor i en fastighet som inte är uppgraderad, det vill säga att du enbart har tillgång till vårt TV-utbud, så innebär det att det finns vissa begränsningar. Detta beror på alla faktorer som du fått information om, vårt system lägger en spärr då adressen inte är uppgraderad eftersom signalen i fastigheten är för låg för att vi ska kunna garantera leverans av HD-kanaler.
Det finns dock icke uppgraderade fastigheter där vi kan leverera HD-kanaler, men då har vi kunnat konstatera att fastighetsnätet klarar av det.

I ditt fall verkar det som att nätet i fastigheten är av en äldre typ, vilket kan innebära att du får mycket störningar på kanaler som kräver en högre frekvens. Att du såg HD-kanalerna under frivisningen indikerar dock på att det finns signal, men då vi inte kan garantera leveransen så vill vi inte sälja något som vi inte kan garantera.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Men varför har ni då sålt ett abonnemnag till mig på 18 månader där hd-finns med i utbudet?
Jag har lagt ut massa pengar på antennförstärkning + monterning, samt behövt prata med comhem i telefon i flera timmar.

Har lagt in en reklamation, så får se vart det leder.

Postad 06 August 2013 - 14:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

....
För att förtydliga så att det inte blir några missförstånd: Om man vill utnyttja TiVo till fullo så behöver man en internetanslutning till digitalboxen. Då får du tillgång till att hyra film, Play-arkiv och mycket mer. Det spelar dock ingen roll vilken operatör du har, men en internetanslutning till digitalboxen måste finnas.

Med vänliga hälsningar
Maria Johansson
Kundservice

Hej ComHem. Kul att höra av er.
Då kan ni se över internutbildningen ang TiVo. Personen jag talade med igår var tydlig med att ingen bredbandsanslutning behövdes för TiVo. Det är alltså inte ett felaktigt påstående men lika rätt som att dagens on demand-boxar fungerar utan bredband.
Fråga till ComHem:
Har ni testat TiVo med WiFi via ComHems trådlösa brygga? Till både Netgear CG3100 och CG3700?
Om det inte fungerar så föreslår jag att ni skjuter upp TiVo-lanseringen tills ni kan garantera att man slipper ha kabel mellan bredbandsmodemet och TiVo-boxen.
Fungerar TiVo med dubbla modem till samma bredband från ComHem? idag har jag ett särskilt modem till min Motorola VIP1903 eftersom datorn och bredbandsmodemet står långt därifrån. Skulle detta fungera även med TiVo-boxen?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 August 2013 - 14:37.

Postad 06 August 2013 - 14:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Frågor till ComHem ang TiVo:
1) År det riktigt att inga nya HD-kanaler kommer den närmaste tiden? Jag fick det intrycket att inget utöver dagens utbud i XL och HD-paketet dvs 13 HD-kanaler kommer att ingå i TiVo Maxi.
2) Kommer Viaplay att ingå i TiVo och finnas för Viasat-abonnenterna likt vad som gäller hos Telia, Sappa och Tele2?
3) Vilka appar kommer att finnas i TiVo vid lanseringen?
4) Kommer man att kunna ha flera TiVo-boxar på samma abonnemang? Om ej hur löser ni syskonabonnemangsproblematiken?
5) Om man vill ha en ytterligare box t ex en Humax HDPVR-1000C vid sidan av TiVo behöver man då ytterligare ett grundabonnemang?
6) Kommer TiVo att fungera även tillsammans med tidigare On demand-boxar hos samma abonnent?
7) Hur ser övergångsreglerna ut när det gäller återstående bindningstid? Enligt uppgift efterskänker ni de sex första återstående månaderna på abonnemang med bindningstid om man beställer TiVo. Gäller detta bara vid byte till "likvärdigt" abonnemang t ex XL till TiVo Maxi?
8) Ni gick tidigare ut och fråga i en undersökning om intresse och betalningsvilja mm. Där räknade ni upp en del HD-kanaler som ComHem f n saknar t ex Kanal 5 HD, TV6 HD, MTV Live HD och Discovery HD.
Har ComHem ambitionen att kunna lansera dessa kanaler eller är de "onödiga"?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 August 2013 - 14:53.

Postad 06 August 2013 - 22:51

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

1) År det riktigt att inga nya HD-kanaler kommer den närmaste tiden? Jag fick det intrycket att inget utöver dagens utbud i XL och HD-paketet dvs 13 HD-kanaler kommer att ingå i TiVo Maxi.
2) Kommer Viaplay att ingå i TiVo och finnas för Viasat-abonnenterna likt vad som gäller hos Telia, Sappa och Tele2?
4) Kommer man att kunna ha flera TiVo-boxar på samma abonnemang? Om ej hur löser ni syskonabonnemangsproblematiken?
5) Om man vill ha en ytterligare box t ex en Humax HDPVR-1000C vid sidan av TiVo behöver man då ytterligare ett grundabonnemang?
6) Kommer TiVo att fungera även tillsammans med tidigare On demand-boxar hos samma abonnent?
7) Hur ser övergångsreglerna ut när det gäller återstående bindningstid? Enligt uppgift efterskänker ni de sex första återstående månaderna på abonnemang med bindningstid om man beställer TiVo. Gäller detta bara vid byte till "likvärdigt" abonnemang t ex XL till TiVo Maxi?
8) Ni gick tidigare ut och fråga i en undersökning om intresse och betalningsvilja mm. Där räknade ni upp en del HD-kanaler som ComHem f n saknar t ex Kanal 5 HD, TV6 HD, MTV Live HD och Discovery HD.

Låt mig gå in och besvara alla frågor... Förhandling pågår och ComHem kan inte avslöja några detaljer.
Under tiden kommer jag att säga upp mitt Viasat-paket för att övergå till Viaplay-boxen. Dvs det är först då jag kommer i kontakt med viaplay. Förstår inte varför ComHem är allergiskt mot viaplay? LOL

Postad 07 August 2013 - 05:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Låt mig gå in och besvara alla frågor... Förhandling pågår och ComHem kan inte avslöja några detaljer.
Under tiden kommer jag att säga upp mitt Viasat-paket för att övergå till Viaplay-boxen. Dvs det är först då jag kommer i kontakt med viaplay. Förstår inte varför ComHem är allergiskt mot viaplay? LOL

Du får gärna återrapportera ang Viaplay. Som alternativ till Viasat tilläggspaket hos ComHem är naturligtvis Viaplay-boxen intressant men den är inte ett fullvärdigt alternativ till kabel-tv-abonnemang från ComHem i de fastigheter som saknar alternativ dvs möjlighet till egen parabol eller valfrihet genom öppet nät t ex Stadsnät.
Viasat/MTG och ComHem har en historia av ansträngda relationer. Detta tror jag beror dels på företagskulturen hos Viasat/MTG som sedan Jan Stenbecks tid är aggressiv och "amerikansk", dels på att både Viasat/MTG och ComHem styrs av människor med vinstmaximering i fokus. För närvarande tror jag Viasat/MTG har vittring på en marknad där Viaplay och boxen i kombination med andra plattformar som surfplattor och mobiler kan göra inbrytningar på marknader där infrastrukturbundna aktörer tidigare har grävt ned sig. Därför tror jag att ComHem har svårt att få till bra utbud från Viasat/MTG för varje gång som de släpper till något så minskar möjligheterna att erbjuda direktkunderna något extra.
Tyvärr tror jag att vi kunder hos ComHem kan få vänta både på TV6 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och de fyra Viasat Film HD-kanalerna. Först när annonsörerna är villiga att betala för de extra kunderna så kommer man att släppa in ComHem. Så var det med TV3 HD där inte ens MTG klunde blunda för att ComHem faktiskt har över 600 000 digital-tv-kunder!

Postad 07 August 2013 - 09:18

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

4) Till en början max två stycken. Dock är det comhems mål att kunna erbjuda fler än två i framtiden. Anledningen till max två inledningsvis är att man inte vet hur bra (dåligt?) det kommer fungera kapacitetsmässigt. Man bör också kunna tilldela "användare" till varje box (i framtiden), så barnens TV-vanor begränsas till deras TiVo-lådor och inte fyller föräldrarnas TiVo-box med Disney Channel-inspelningar...

5) Du kommer behöva ett syskonabonnemang till ditt TiVo-abonnemang, vilket ger dig tillgång till TiVo-abonnemangets kanaler via programkort till "vanliga" boxar.

Ställde dessa frågor själv till comhem när de ringde upp angående TiVo.

Postad 07 August 2013 - 09:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Du får gärna återrapportera ang Viaplay. Som alternativ till Viasat tilläggspaket hos ComHem är naturligtvis Viaplay-boxen intressant men den är inte ett fullvärdigt alternativ till kabel-tv-abonnemang från ComHem i de fastigheter som saknar alternativ dvs möjlighet till egen parabol eller valfrihet genom öppet nät t ex Stadsnät.
Viasat/MTG och ComHem har en historia av ansträngda relationer. Detta tror jag beror dels på företagskulturen hos Viasat/MTG som sedan Jan Stenbecks tid är aggressiv och "amerikansk", dels på att både Viasat/MTG och ComHem styrs av människor med vinstmaximering i fokus. För närvarande tror jag Viasat/MTG har vittring på en marknad där Viaplay och boxen i kombination med andra plattformar som surfplattor och mobiler kan göra inbrytningar på marknader där infrastrukturbundna aktörer tidigare har grävt ned sig. Därför tror jag att ComHem har svårt att få till bra utbud från Viasat/MTG för varje gång som de släpper till något så minskar möjligheterna att erbjuda direktkunderna något extra.
Tyvärr tror jag att vi kunder hos ComHem kan få vänta både på TV6 HD, Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD och de fyra Viasat Film HD-kanalerna. Först när annonsörerna är villiga att betala för de extra kunderna så kommer man att släppa in ComHem. Så var det med TV3 HD där inte ens MTG klunde blunda för att ComHem faktiskt har över 600 000 digital-tv-kunder!

Nu är det dock inte bara viasat comhem har svårt med,utan ALLA HD kanaler folk vill ha tex kanal 5 hd som inte är viasat...vi kan lugnt utgå ifrån att dom vill maximera sin vinst o sedan sälja som alla riskkapitalister.Kunderna kommer i sista hand tyvärr tills tillräckligt många säger upp sina abb.
Dessutom får jag kä'nslan av att vill man ha alla HD kanaler MÅSTE man ha dyraste paketet och inget separat HD paket finns för tivo...skulle inte överraska mig ett dugg .

Postad 07 August 2013 - 11:02

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Nu är det dock inte bara viasat comhem har svårt med,utan ALLA HD kanaler folk vill ha tex kanal 5 hd som inte är viasat...vi kan lugnt utgå ifrån att dom vill maximera sin vinst o sedan sälja som alla riskkapitalister.Kunderna kommer i sista hand tyvärr tills tillräckligt många säger upp sina abb.
Dessutom får jag känslan av att vill man ha alla HD kanaler MÅSTE man ha dyraste paketet och inget separat HD paket finns för tivo...skulle inte överraska mig ett dugg .

Ja TiVo Maxi inkluderar alla "normala HD-kanaler" som finns f n dvs 13 st. Det finns alltså inget behov av separat HD-paket för TiVo. Bara att skaffa Maxi om man vill ha maximalt med HD-kanaler.
Nivån under TiVo Maxi heter TiVo Plus och innehåller några HD-kanaler dvs SVT1 HD. SVT2 HD, TV3 HD, TV4 HD och Eurosport HD.
Ang Kanal 5 HD begriper jag inte var skon klämmer. Verkar inte ha hänt något heller även när Discovery tog över SBS Media Group. Kan det vara så enkelt att ComHem kräver betalt för att distribuera Kanal 5 HD? Man erbjuder de facto över 600 000 digital-tv-kunder och SBS är inte Viasat/MTG. Efter vad vi fått veta ang ComHems faktura till TV4 News så misstänker jag att det är något sådant som är orsaken till blockeringen. Jag kan ju inte förstå varför Kanal 5 HD inte skulle vilja finnas hos ComHem så jag tror inte att det beror på SBS Discovery.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 August 2013 - 19:39.

Postad 07 August 2013 - 11:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

4) Till en början max två stycken. Dock är det comhems mål att kunna erbjuda fler än två i framtiden. Anledningen till max två inledningsvis är att man inte vet hur bra (dåligt?) det kommer fungera kapacitetsmässigt. Man bör också kunna tilldela "användare" till varje box (i framtiden), så barnens TV-vanor begränsas till deras TiVo-lådor och inte fyller föräldrarnas TiVo-box med Disney Channel-inspelningar...
5) Du kommer behöva ett syskonabonnemang till ditt TiVo-abonnemang, vilket ger dig tillgång till TiVo-abonnemangets kanaler via programkort till "vanliga" boxar.
Ställde dessa frågor själv till comhem när de ringde upp angående TiVo.

Tack för info.
Ja det kommer att finnas behov av syskonabonnemang även om man går över på TiVo. Det står ju massor med digitalboxar av olika slag hos abonnenterna och en del är ju nästan nya. Vore märkligt om man inte skulle kunna använda andra boxar till sitt TiVo-abonnemang. Att behöva betala för TiVo Maxi och dessutom ett XL-abonnemang finns inte på min karta.
Får se om Comhem svarar på mina frågor. Jag är intresserad av hur WiFi-biten fungerar på TiVo-boxen och vill gärna veta om "gamla" On demand-boxar kan komma att trivas vid sidan av TiVo. Eftersom jag har ett separat Netgear-modem till min On demand-box idag vore det inte dumt om TiVo-boxen kunde använda detta likt min Motorola VIP1903. Jag använder inte WiFi på ComHems modem utan jag har en Asus-router så jag är i första hand intresserad av att TiVo-boxen ska kunna använda ett eget modem.

Postad 07 August 2013 - 12:42

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ser att ni diskuterat Viaplaboxen som ett alternativ. Jag som idagsläget betalar för Viasat Premium HD samt Viasat Golf. Betalar nu från augusti 388+129=517 kr per månad.

Om jag nu skulle säga upp dessa kanaler hos Comhem och skaffa Viaplayboxen så "tappar" jag bara Viasat Film HD? Men får alla Viasat sportkanaler i HD samt även Tv6HD och detta för 348 kr/månad?! Besparing 169 kr/mån.

Tänker jag "rätt" eller har jag missat något?

Det jag missar är inpelningsfunktionen (som inte finns i Viaplayboxen) samt att jag blir tvungen att sätta in ytterligare en ful box i tv-bänken. Hur är kvaliteten på det streamande materialet är det någon som testat?

Verkar vara något att fundera över. För jag är så in-i-h..vete trött på att vänta på att Com Hem skall ta in Viasat sportkanaler i HD!

Postad 07 August 2013 - 12:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Kolla Viaplay-tråden:
https://www.minhembi...howtopic=298255
Jag tror att det enda eventuella problemet kan vara kvaliteten på det streamade materialet jämfört med digital kabel-tv. Jag utgår från att ditt bredband uppfyller kraven för Viaplay och helst mer.
ComHem har en Viasat Film-kanal i HD som saknas i Viaplay. Däremot saknar alltså ComHem för närvarande
Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, TV6 HD och Viasat Golf HD. Är dessa kanaler viktiga för dig så är Viaplay-boxen ett alternativ.
Tyvärr verkar det gå trögt med ComHems "förhandlingar" när det gäller ytterligare utbud från Viasat/MTG för att inte tala om Viaplay för den som abonnerar på tillvalspaket från Viasat hos ComHem.
Personligen tror jag att Viasat/MTG hellre vill att ComHems kunder skaffar Viaplay än abonnerar på tillvalspaket hos ComHem. Därför tycker det är ointressant att förbättra tillvalspaketen hos ComHem utan nöjer sig med att höja priset tills kunderna kommer till Viaplay istället. :(

Postad 07 August 2013 - 13:16

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar. Viasat filmkanalerna ser jag nästan aldrig på så att jag tappar Viasat film HD är ingen förlust för mig. Däremot så är det en stor vinst med alla sportkanaler i HD. Vad gäller bandbredd så borde väl min 1Gbit-lina via bredbandsbolaget räcka :)

Jag skall plöja igenom tråden och sedan ta ett beslut.

Postad 07 August 2013 - 13:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar. Viasat filmkanalerna ser jag nästan aldrig på så att jag tappar Viasat film HD är ingen förlust för mig. Däremot så är det en stor vinst med alla sportkanaler i HD. Vad gäller bandbredd så borde väl min 1Gbit-lina via bredbandsbolaget räcka :)

Jag skall plöja igenom tråden och sedan ta ett beslut.

Kolla även denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=279982
Jag ser inget problem med att komplettera ComHem-abonnemanget med Viaplay-boxen istället för Viasat tillvalspaket hos ComHem. Det ger det bästa av två världar - glöm inte att ComHem också är en stor leverantör av bredband via sina nät så de streamingtjänster som kommit det senaste året innebär också att ComHem tjänar pengar på att kunderna uppgraderar sina bredband.
Viasat och Viaplay verkar inte utvecklas vidare hos ComHem. Priserna går upp hela tiden men innehållet förbättras inte. Jag tror vi måste acceptera att Viasat/MTG vill sköta detta på egen hand.

Postad 07 August 2013 - 14:49

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0
Sommarjobbaren fortsätter att testa TiVo®:
https://www.comhembl...att-testa-tivo/
Denna gång serieinspelning som faktiskt är en funktion jag tycker verkar bra. Den borde dock redan finnas implementerad i den EPG som redan idag finns på inspelningsbara boxar.
En liten synpunkt:
"Sammantaget får det plats hela 500 timmar inspelat material i boxen."
Hårddisken i TiVo-boxen är på 1TB. Eftersom det går åt 2GB per timme inspelat SD-material så blir det 500 timmar runda svängar. Men HD-material kräver betydligt mer plats ofta drygt tre gånger mer än SD-inspelning. Det innebär att 1TB räcker till endast ca 150 timmar inspelning. Boxen tar bort tidigare material när hårddisken blir full men man kan förhindra att visst material raderas.
Tips:
Som redan gäller med dagens inspelningsbara boxar så kan man alltså spara plats genom att programmera inspelning från t ex SVT1 i SD-upplösning istället för SVT1 HD. Det är få program på SVT HD som verkligen sänds i HD-kvalitet men inspelningarna tar mycket mer plats om man spelar in från HD-kanalen jämfört med inspelning från SD-kanalen. I många fall ser man ingen väsentlig skillnad i kvalitet mellan de två kanalerna. Undantag alltså Allsången och andra program som verkligen produceras i "native HD".

Postad 07 August 2013 - 18:41

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Så här ser kanalpaketen ut enligt mail jag fick från Comhem:

TIVO MAX 439:-

SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel Eurosport Eurosport 2 Eurosport HD TV4 Film Showtime TV4 HD TV3 HD BBC Lifestyle CNN International BBC Knowledge TV4 Fakta TV4 Fakta XL Animal Planet Net Geo Wild Viasat History Viasat Nature/Crime Disney Channel Disney Junior Cartoon Network Nick Jr Nickelodeon Silver Silver HD BBC HD Fashion TV Out TV BBC World News Al Jazeera English History Channel HD Animal Planet HD Discovery HD Discovery Science Discovery World Net Geo Wild HD National Geographic HD Outdoor Channel HD Viasat Explorer Disney XD Boomerang MTV Rocks VH1

TIVO PLUS 339:-

SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel Eurosport Eurosport 2 Eurosport HD TV4 Film Showtime TV4 HD TV3 HD BBC Lifestyle CNN International BBC Knowledge TV4 Fakta TV4 Fakta XL Animal Planet Net Geo Wild Viasat History Viasat Nature/Crime Disney Channel Disney Junior Cartoon Network Nick Jr Nickelodeon

TIVO Mellan 279:-

SVT1 SVT1 HD SVT2 SVT2 HD SVT 24 TV3 TV4 Kanal 5 TV6 Sjuan TV8 Kanal 9 TV10 TV11 TV4 Sport Axess SVT Kunskapskanalen SVT Barnkanalen TCM BBC Entertainment TNT Comedy Central MTV TLC Travel Channel Discovery channel National Geographic Channel

Bindningstid 24 månader
Aktiveringsavgift 495:-

Postad 07 August 2013 - 18:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 1
wow 24 mån bindning...borde nästan lagstiftas mot sånt.Som jag misstänkte då är man bara intresserad av HD måste man upp på dyraste...återigen comhem överträffar sig själva med dålig paketering.

Postad 07 August 2013 - 19:09

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Håller med !
Skrev som svar att jag nästan enbart är intresserad av hdkanaler och måste då upp på maxipaketet, då saknas ändå 5hd, 6hd plus några till,samt att man inte kan få Viasat hockey hd.
Att då binda mig i 24 mån är jag inte intresserad av.
Väntar på svar från Comhem!

Postad 07 August 2013 - 19:10

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

wow 24 mån bindning...borde nästan lagstiftas mot sånt.Som jag misstänkte då är man bara intresserad av HD måste man upp på dyraste...återigen comhem överträffar sig själva med dålig paketering.

Ja int bli det nå TiVo för min del, playkanaler har man gott om ändå. Däremot så tror jag gemene man kommer att köpa detta, så pengar lär de tjäna ändå. Dock försämrar det chanserna för fler HD kanaler, helt klart tror jag..Men 24 månader det var saftigt..

Postad 07 August 2013 - 19:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

ComHem värderas bl a efter hur mycket pengar som är garanterat genom bindningstider. I detta fall kommer alltså varje abonnent på TiVo Maxi att när beställningen på TiVo registreras skriva ut ett skuldebrev till ComHem på 24*439 kr = 10 536 kr inkl moms.
Detta belopp och alla andra sådana belopp kan sedan ComHems ägare i London City använda som en faktor när man räknar på ComHems värde. Det börjar nämligen bli dags att fundera på hur de ska sälja iväg ComHem med tillräckligt bra vinst. Det är i samband med en sådan "exit" som riskkapitalister får fram hur hela innehavstidens "bottom line" har gestaltat sig när alla intäkter och kostnader är kända.

Postad 07 August 2013 - 19:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Håller med !
Skrev som svar att jag nästan enbart är intresserad av hdkanaler och måste då upp på maxipaketet, då saknas ändå 5hd, 6hd plus några till,samt att man inte kan få Viasat hockey hd.
Att då binda mig i 24 mån är jag inte intresserad av.
Väntar på svar från Comhem!

Nej, TiVo löser inte bristen på HD-kanaler. Jag tror att ComHem gör fel när man flyttar fokus från kanaler och innehåll till en låda med hårddisk. Vad vi kunder är intresserade av är kanaler som vi vill titta på dvs med det innehåll vi är intresserade av och i den kvalitet vi har rätt att kräva år 2013 dvs HD.
Begriper inte varför ComHem då ger oss en låda som automatiskt kan spela in alla filmer med Julia Roberts när vi vill ha sport- och filmkanaler i HD som vi vill titta på efter våra intressen och behov.
Det mesta av vad TiVo gör kan dagens inspelningsbara on demand-boxor också klara av. Nya HD-kanaler är det bara ComHem som kan ge oss om vi inte ska ge oss ut och söka alternativ...

Postad 07 August 2013 - 20:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

............................

Tack för info. Särskilt om bindningstiden och beloppet för aktiveringsavgiften.
Finns det ingen info om vilka appar man har från början? En av fördelarna med TiVo är ju just möjligheten att lägga in appar likt en smart-tv. Dock har det varit väldigt tyst kring vilka appar ComHem har lagt in i TiVo från lanseringen.
Någon som fått veta något?

Postad 07 August 2013 - 20:36

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
http://www.di.se/art...an-passe-i-usa/

Postad 07 August 2013 - 20:55

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

....

ComHem, om ni trodde att kunderna skulle köpa nåt av dessa paket utan fler HD-kanaler. Då lär det bli en stor flopp för Er!
Jag instämmer i tidigare talare om att det är HD som gäller. Inte inspelning av tre kanaler etc...

Postad 07 August 2013 - 22:38

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
"Däremot så kommer det tillkomma drygt tio kanaler till TiVo Max under hösten. Vilka dessa blir får vi återkomma till hösten."

http://tele2tv.blogs...ed-com-hem.html

Redigerat av Pjanoo, 07 August 2013 - 22:39.

Postad 07 August 2013 - 22:51

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

"Däremot så kommer det tillkomma drygt tio kanaler till TiVo Max under hösten. Vilka dessa blir får vi återkomma till hösten."

LOL
Hade det varit HD så hade det stått. Finns det underkanaler till cirkus?
:-D

Postad 07 August 2013 - 23:12

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag får det till 10 "Nya" kanaler med dessa som inte är inräknat ännu.

"Kanal 5 HD", "TV6 HD", "TNT HD", "Discovery ID", "Food & Cooking", "Horse & Country",

"FUEL", "Nautica Channel", "Ginx TV" & "MTV Live HD"

http://tele2tv.blogs...13/05/tivo.html

Postad 07 August 2013 - 23:24

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

...

http://tele2tv.blogs...13/05/tivo.html

Skulle tro att det var tidiga uppgifter. Tror mer på "förhandling pågår etc och inte nåra nya kanaler"
Men låt ComHem själva komma in och dementera eller vidimera.
:-D

Postad 08 August 2013 - 06:46

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ser tecken på desperation från comhems sida med detta ang 10 kanaler läggs till men BARA till Max...dom tappar kunder i rasande fart och behöver ha in mer pengar därav försöka lura in alla på dyraste paketet genom lägga till nya kanaler bara där o speciellt HD,som ju är ett skämt i dom andra paketen till antal.
Går jag till mig själv ser ju framtiden mer ut att man vill ha bara ett visst antal kanaler man själv bestämmer över(eller ttyp tjänster som netflix se vilken film/serie när jag vill etc).Jag behöver inte eller vill inte ha ett paket med 70 kanler där jag bara ser på kanske 10...att dom tar bort 8 fav från tivo är ju bara för dåligt.Tror inte folk vill betala längre för sånt man inte uttnyttjar,i detta fallet kanaler man inte har intresse för.
Och 24 mån bindningstid är tecken på mega desperation...i USA har tivo 12 mån när jag kollade lite snabbt.
andylin undrade efter vilka appar som finns, och ska man gå efter USA så har ju dom netflix,spotify och tex youtube så dom bör ju ingå här också.Men som sagt all den skiten har man i TV'n och 100 andra prylar redan B)

Redigerat av Unregistered40562de1, 08 August 2013 - 06:52.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.