Postad 01 June 2012 - 17:16
Postad 01 June 2012 - 17:44
Den var lättdrucken och lite blaskig, men med en eftersmak av blommor (den smakar som blommor doftar).
Vet inte om jag gillar det eller inte ännu.
Postad 01 June 2012 - 18:58
Postad 01 June 2012 - 19:01
menar du blaskig som all ljus lager typ eller är denna extra blaskig? eller är den blaskig jämfört med typ ipor?
Menar att den är blaskig rent allmänt, tänk Budweiser, Corona och liknande.
Postad 01 June 2012 - 19:08
Vart en väldigt stor skillnad faktiskt, betydligt behagligare och inte alls lika framträdande blomsmak från glaset.
Kommer att köpa denna fler gånger, dock anser jag att den passa bättre en varm sommardag/kväll än en kyligare och regnigare dag.
Postad 01 June 2012 - 21:27
Postad 02 June 2012 - 08:03
Lyckade inte få tag i några pink IPA, skulle återkomma i depå den 15e...
Postad 02 June 2012 - 16:55
Postad 02 June 2012 - 19:19
Postad 02 June 2012 - 19:27
Håller med om de 2 första, den andra har jag inte testat.Mina reaktioner från Stone-ölen: Ruination supergod, IPA supergod, Oaked Arrogant Bastard OK. Ruination tar helt klart förstaplatsen.
Postad 02 June 2012 - 20:55
Ofta jag är sugen, men sällan så sugen att jag vill öppna en flaska. 33 hade varit bättre, 25 ännu bättre. (Japp, känner till smörpundet porter, och har köpt den ett par gånger. Alldeles lagom mycket för den typen av öl.)
Postad 02 June 2012 - 21:43
Jahaja, vad ska man tro om detta då, kanske någon som provat :-P
Bifogad fil(er)
Redigerat av what17ever, 02 June 2012 - 21:55.
Postad 03 June 2012 - 18:24
Själv avnjöt jag en Oppigårds SPA till det grillade fiskspettet, inget dåligt öl (som vanligt med oppigårds), men inget som stack ut heller. Måste säga att mohawken gjorde större intryck, och känns närmare tillhands att jag köper fler av.
Postad 04 June 2012 - 06:23
BD IPA is Dead provade jag också igenom och det var mycket bättre än förra året. Challenger passade inte riktigt i formatet IPA, men tror den skulle vara grym i en brittisk ölstil. Övriga tre humlesorter var hyfsat snarlika, hade varit kul med åtminstone en som drog åt grapefruit, tallbar, gräs hållet. Nu drog alla tre åt tropisk frukt+citrus hållet med vissa skillnader. Min personliga favorit var HBC, följt av Galaxy. Mouteka hade lite drag av dill och jag fick direkt Sorachi-vibbar. Men den var inte alls lika jobbigt kräft-dillig som Sorachi. Mouteka använde jag för övrigt när jag brygde Monkarillo, men då jag tyckte kottarna hade en ton av dill så bytte jag ut dem i torrhumlingen (hade inga alternativ under koket).
Brutal Brewing/Spendrups Beervana fick jag som smakprov av en bartender på en pub. Tyckte inte alls om den (precis som alla andra öl i serien) och kunde inte dricka ur smakprovet. Tyckte den luktade funky (på ett dåligt sätt) och hade tydlig arom av kokta grönsaker. Ett hafsigt brygt öl. Dock väldigt lättdrucken och smaklös och kommer troligtvis sälja bra.
Jag drack även Oppigårds India Tribute som släpps idag på bolaget. Den tror jag kommer bli en favorit hos alla humleälskare. Dock så ska den tydligen tappa fort så drick den färsk om ni kan. Jag drack den färsk på puben och fick en äldre flaska innan det av en kompis. Tyckte inte att den tappat så värst mycket men det var tillräckligt för att man skulle märka det.
Jag kommer lägga upp en recension per dag denna vecka på www.beerdrivel.se om ni vill få en mer detaljerad beskrivning.
Postad 04 June 2012 - 06:51

Yes!
Graveyard Hisingen Brew är en smakrik, frisk ljus lager med finstämd maltighet, tydliga aromatiska toner från USA Cascade aromahumle.
Smak: Fruktig, humlearomatisk smak med inslag av citrus, honung.
Doft: Fruktig, humlearomatisk doft med inslag av honung, örter och citrus.
Råvaror: Pilsnermalt och humlesorterna Magnum, Cascade
Färg: Gyllene gul
Artikelnummer på Systembolaget: 89035-12
Alkoholhalt: 4,8%
Storlek: 50cl burk
Pris: 11,90kr exklusive pant
Redigerat av MrSpokk, 04 June 2012 - 06:51.
Postad 04 June 2012 - 07:16
Graveyard Hisingen Brew är en smakrik, frisk ljus lager med finstämd maltighet, tydliga aromatiska toner från USA Cascade aromahumle.
Jag gillar Graveyard, men beskrivningen av ölet ger mig starka Brutal Brewing/Pistonhead-vibbar. Kommer de slänga något av humlen i slutet av koket? Det har jag svårt att tro. Speciellt då det är TT som gjort ölen, vilket inte riktigt passar in i Graveyards image, de känns inte särskilt mainstream om man säger så.
Postad 04 June 2012 - 17:24
Postad 06 June 2012 - 00:20
det var några veckor sen jag smakade på den och nu smakar den mycket bättre, känns lite fylligare och mer kolsyra än förra gången.
sjukt nöjd är jag att jag klarade göra en ipa som är bättre än många andra jag har köpt på bolaget
ser lite grumlig ut på bilden, det är för att den var väldigt kall när jag hällde upp den,, den blir lite klarare efter en stund
Bifogad fil(er)
Redigerat av andreassofus, 06 June 2012 - 00:22.
Postad 06 June 2012 - 10:40
EK
Postad 06 June 2012 - 17:17
Postad 07 June 2012 - 16:46
Postad 07 June 2012 - 20:02
Att avfärda den som smaklös tycker jag är lite orättvist, man får ju jämföra den med annan öl i prisklassen och inte med en Sierra Nevada som kostar tre gånger så mycket.
Hade den kostat 20 kr hade jag troligtvis inte köpt den nån mer gång.
Redigerat av A Haddock, 07 June 2012 - 20:05.
Postad 08 June 2012 - 07:08
Håller med. Mycket humlesmak och beska för att vara en tiokronersöl. Smakar mer än Sofiero, Carlsberg Hof, Norrlands Guld och liknande.Testade precis "hippieölen". För 10 kr tycker jag den får klart godkänt och jag kommer garanterat att köpa fler i sommar.
Att avfärda den som smaklös tycker jag är lite orättvist, man får ju jämföra den med annan öl i prisklassen och inte med en Sierra Nevada som kostar tre gånger så mycket.
Hade den kostat 20 kr hade jag troligtvis inte köpt den nån mer gång.
Postad 08 June 2012 - 15:02
Postad 13 June 2012 - 13:18
Värme
Nyklippt gräs
Första semesterdagen
Sjötomt
Eftermiddagsbira
Plötsligt händer det...
öl1.JPG 612.54K
1 Antal nerladdningar
Postad 13 June 2012 - 13:41
Själv ska jag ut med båt i Sthlms skärgård i helgen, hoppas på bra väder då. Då utlovas ett och annat öl+skärgårdsfoto!
Postad 13 June 2012 - 13:49
Ahh, jag är inte bitter....Sol
Värme
Nyklippt gräs
Första semesterdagen
Sjötomt
Eftermiddagsbira
Plötsligt händer det...
MEN, jag kan kontra med en färsk bild från jobbet idag, påfyllning av Anders Dubbel IPA:
DSC_0620.JPG 233.13K
0 Antal nerladdningar
Postad 13 June 2012 - 14:28
Postad 14 June 2012 - 09:25
Jobbar med röntgen (solo-x-ray på psn du vet) och vi har full aktivitet året om så därför måste vi sprida ut semestrarna lite. Skall ha 51/2 vecka nu.
25,5 veckors semester?
Hoppas mina Sigtuna triple hop weizen kommer idag, det är ju i princip tomt i ölförrådet just nu.
Postad 14 June 2012 - 11:52
Postad 18 June 2012 - 23:58
2. Vart beställer ni ex. Stone? (dvs, vart är bäst...)
Redigerat av Kroem, 19 June 2012 - 00:00.
Postad 19 June 2012 - 09:05
1. Någon som vet när BrewDog's bar öppnar i Sthlm?
2. Vart beställer ni ex. Stone? (dvs, vart är bäst...)
1. Någon gång under 2013
2. Great Brands är det som är imoprtör. Vissa av Stones öl kommer dock in i butikerna, men då får man vara snabb om man ska ha nån.
För tillfället finns det endast Vertical Epic och Old Guardian Belgo (bara att söka på Systembolagets hemsida).
Dock kommer 18th Anniversary Wood Aged Double IPA i augusti (tror jag) och senare kommer deras barley wine och Imperial Russian Stout.
Samtliga i små partier, ca 2-3000 flaskor (i de så kallade "T5-sortimentet).
EDIT: Fick just reda på detta:
This just in from Jörgen over at Great Brands:
"Stone, new chance to grab freshest possible Stone, on line ordering through our website from 18:00 tonight,
please spread the word:-)
Fr o m kl. 18.00 i dag går det att boka förhandsorder för Stone på vår hemsidan med leverans mitten av September.
Sista dag att registrera förhandsbokning på vår hemsida är fredag 6 juli."
Go go go!!!!
Redigerat av BrittBastard, 19 June 2012 - 15:50.
Postad 20 June 2012 - 00:31
Nattjobb nu, men imorgon/fredag blir det Amager IPA + Ryeking.
Edit. Om man säger såhär då, vet någon vart man skulle kunna importera ett tjog med Nögne Ö Imperial IPA #500?
Edit2. Blev ett kolli
Redigerat av Kroem, 20 June 2012 - 01:01.
Postad 20 June 2012 - 08:28
Strömsholms Kleen folköl var nog den bästa folköl jag smakat. Kändes riktigt fin. http://www.ratebeer....ms-kleen/97611/
Strömsholms En riktig lättöl har jag ej smakat än, får bli på midsommarlunchen (skall köra bil direkt efter lunch men ej senare på em/kväll). http://www.ratebeer....-lattol/131786/
Testade även annan folköl, Hantverksbryggeriet Bonden. Denna känndes väldigt tunn. Det märktes att det saknades styrka. Blaskig och allmänt lite trist. http://www.ratebeer....t-bonden/92938/
Postad 20 June 2012 - 08:54
Trevligt! Nu ska man bara bestämma sig vad man vill ha, måste prova igenom - va jobbigt
![]()
![]()
Nattjobb nu, men imorgon/fredag blir det Amager IPA + Ryeking.
Edit. Om man säger såhär då, vet någon vart man skulle kunna importera ett tjog med Nögne Ö Imperial IPA #500?
Edit2. Blev ett kolli
Brill&Co är helt klart dom som har största sortimentet för privatimport, du kan ju börja beta av deras lista.
Postad 20 June 2012 - 16:09
Amager IPA idag - BITTER!
Postad 21 June 2012 - 07:54
Mmm, kollade dom men dom har inte den, #500. Det var för mig den godaste ölen jag druckit.
Amager IPA idag - BITTER!
EDIT: Jo då, dom har den men den finns inte med på deras pdf-lista. Men skicka en offertförfrågan via Systembolagets hemsida så får du "snart" svar på vad den kostar. Är dock ganska säker på att det är kollikrav på den.
Sen släpps den ju i begränsad upplaga på Systembolaget ibland.
Redigerat av BrittBastard, 21 June 2012 - 11:38.
Postad 21 June 2012 - 22:03
Om 1,5 v drar jag till kph och handlar
Postad 22 June 2012 - 10:33
Postad 22 June 2012 - 22:43
Amager Rye King var helt ok men inte mkt mer.
Om 1,5 v drar jag till kph och handlar
Ska dit nästa vecka
Postad 23 June 2012 - 05:42
Testade lite svagfinöl som jag köpte på Ica Maxi.
Strömsholms Kleen folköl var nog den bästa folköl jag smakat. Kändes riktigt fin. http://www.ratebeer....ms-kleen/97611/
Strömsholms En riktig lättöl har jag ej smakat än, får bli på midsommarlunchen (skall köra bil direkt efter lunch men ej senare på em/kväll). http://www.ratebeer....-lattol/131786/
Testade även annan folköl, Hantverksbryggeriet Bonden. Denna känndes väldigt tunn. Det märktes att det saknades styrka. Blaskig och allmänt lite trist. http://www.ratebeer....t-bonden/92938/
Måste säga att lättölen var riktigt bra, klart bästa jag smakat. Inte alls så tunn som lättöl brukar vara.
Postad 23 June 2012 - 06:41
Ska dit nästa vecka
Tänkte ta mig till Fish & Beer, de verkar ju ha grymt schysst utbud...
Faktiskt aldrig varit där. Får se om jag mäktar (har råd) med en butik till. Ska ju trots allt till 3 butiker till samt minst 2 barer på typ en dag
Postad 23 June 2012 - 10:47
Faktiskt aldrig varit där. Får se om jag mäktar (har råd) med en butik till. Ska ju trots allt till 3 butiker till samt minst 2 barer på typ en dag
(med tålmodig flickvän dessutom)
Ha ha, då kan det bli lite tajt kanske. Jag har varit på Ølbutikken och Kihoskh tidigare och kommer nog svänga in på någon av dem också, men risken är väl att jag spräcker budgeten redan på Fish & Beer, ha ha...
Postad 23 June 2012 - 15:52
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
30 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?