* Officiell tråd - Logitech Harmony *
Logitech Harmony 688
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 655
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 880
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 680
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 885
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(129)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 675
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 525
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(290)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 895
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(51)
|
Inga priser | |
Harman Kardon TC-30
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 555
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(95)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 890
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 785
(Fjärrkontroller)
|
1
|
(36)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 1000
(Fjärrkontroller)
|
4
|
(87)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony One
(Fjärrkontroller)
|
9
|
(321)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 1100
(Fjärrkontroller)
|
7
|
(50)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3
(Övriga speltillbehör)
|
6
|
(31)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 900
(Fjärrkontroller)
|
9
|
(27)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 700
(Fjärrkontroller)
|
6
|
(17)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 600
(Fjärrkontroller)
|
6
|
(30)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 650
(Fjärrkontroller)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 300i
(Fjärrkontroller)
|
2
|
(31)
|
265:- | |
Logitech Harmony One+
(Fjärrkontroller)
|
6
|
(19)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Touch
(Fjärrkontroller)
|
7
|
(39)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Smart Control
(Fjärrkontroller)
|
4
|
(38)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Ultimate
(Fjärrkontroller)
|
8
|
(46)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony 950
(Fjärrkontroller)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Elite
(Fjärrkontroller)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Logitech Harmony Companion
(Fjärrkontroller)
|
5
|
(31)
|
Inga priser |
Postad 22 December 2013 - 19:10
Postad 29 December 2013 - 21:17
Jag vill ha en kontroll som jag kan styra alla mina saker med. Finns det någon ni kan tipsa om?
Jag har:
PS3
Panasonic Plasma ST50
Onkyo 606
Telia Digitalbox
Postad 03 January 2014 - 14:10
men det är lite lurigt att komma ihåg var de olika funktionerna var bakom
Nu finns inte One längre, utan det får isåfall bli Touch har jag märkt. Men som nån nämner, så är fysiska
tryckknappar ett måste, därav vill jag egentligen ha en One igen.
Ingen som har en One liggande som de vill bli av med billigt?
Postad 03 January 2014 - 14:29
Har en Harmony One som precis åkt i golvet, och lcdn gick i sönder. Touchen funkar fortfarande,
Nu finns inte One längre, utan det får isåfall bli Touch har jag märkt. Men som nån nämner, så är fysiska
Jag har däremot en 900 som är i nyskick!
Postad 07 January 2014 - 07:48
Otroligt! Jag har haft min i 6 år och ungarna har kladdat välling mellan knapparna och tom kräkts på den samt kastat den i golvet massor av gånger. Det enda jag har gjort är att torka rent samt byta batteri en gång då det gamla tog slut. Allt funkar fortfarande klockrent.Har en Harmony One som precis åkt i golvet, och lcdn gick i sönder. Touchen funkar fortfarande,
Postad 09 January 2014 - 21:42
blev lcdn kass
Men måste hålla med om att den håller för en hel del ändå.
Postad 16 January 2014 - 19:43
Har en fråga angående IR Remote Linken från Kjell & Co: http://www.kjell.com...ote-link-p66030
I paketet finns ju 2st IR Remotes, spelar det någon roll vilken av dom 2 man använder när man vill styra Nexa uttag med Harmony?
Kan det tom vara så bra att jag och min kompis kan dela på ett paket och ta en IR Remote var?
Sen har jag inte riktigt fått klart för mig vart man ska ställa den och om man behöver göra något speciellt mer än att koppla in den, dvs synka ihop dom eller nåt.
Har läst alla trådar här och på andra ställen i 3 dagar nu så är lagom förvirrad så jag skulle uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig och svara på detta.
Tack på förhand
Per
Redigerat av Hyde, 16 January 2014 - 20:03.
Postad 16 January 2014 - 20:38
Hej
Har en fråga angående IR Remote Linken från Kjell & Co: http://www.kjell.com...ote-link-p66030
I paketet finns ju 2st IR Remotes, spelar det någon roll vilken av dom 2 man använder när man vill styra Nexa uttag med Harmony?
Kan det tom vara så bra att jag och min kompis kan dela på ett paket och ta en IR Remote var?
Sen har jag inte riktigt fått klart för mig vart man ska ställa den och om man behöver göra något speciellt mer än att koppla in den, dvs synka ihop dom eller nåt.
Postad 16 January 2014 - 21:02
Hej
Har läst alla trådar här och på andra ställen i 3 dagar nu så är lagom förvirrad så jag skulle uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig och svara på detta.
Tack på förhand
Per
Du behöver båda två med harmony ultimate varjefall.
Den ena gör om signalen och den andra tar emot den.
exakt var du ställer transmittern spelar inte så mycket roll. mottagaren e inte jätte viktig heller, bara den är en ungefärlig närhetn mellan dess antenner. Däremot den lilla prylen till mottagaren måste vara i ungefärlig närhet till nexus mottagarna.
sedan behöver du ställa in nexusen och kontrollen. först ställer du in inställningarna för harmoney på onlineconfigurationen till nexus mottagarna. Sedan läser du den till manualen till nexus mottagaren och gör så som den säöger för att para ihop dom. Du trycker på den lilla knappen på nexusen, sen trycker på knappen på harmoney som instruktionerna till nexusen säger (minns inte exakt).
sen thats it.
lite komplicerat så frga gärna om du itne får ihop det, men testa först och läs nexa manualen för parningen.
Postad 16 January 2014 - 21:43
Edit: Har oxå Harmony Ultimate
Redigerat av Hyde, 17 January 2014 - 00:15.
Postad 09 February 2014 - 21:32
Typ att man väljer att spela upp film på HTPC:n och då visa alternativ för att byta undertexter/ljudspår, m.m.?
Postad 10 February 2014 - 00:09
http://www.dustin.se...ium=remarketing
Postad 10 February 2014 - 08:38
Du skapar aktiviteter som aktiverar de enheter du använder i respektive aktivitetet.Ni med Harmony Ultimate: Kan man skapa "kontextberoende" knappar på touchscreenen?
Typ att man väljer att spela upp film på HTPC:n och då visa alternativ för att byta undertexter/ljudspår, m.m.?
Dessa aktiviteter bestämmer du helt över själv och de kan t ex vara "Titta på TV", "Lyssna på Musik", "Titta på film (Bluay)", "Titta på Film (HTPC)", etc.
I varje aktivitet kan du definiera alla knappar (utom Off), både fysiska och touch, hur du vill...
Om det är detta du menar med kontextberoende knappar så är svaret på din fråga ja.
Om jag inte minns helt fel så stödjer Ultimate lika många enheter som Touch (som jag har), dvs max 15 stycken. På äldre harmonykontroller så fanns det en begränsning i hur många aktiviteter man kunde ha, men jag vet inte om det finns någon sådan för Ultimate/Touch. Jag har för tillfället 12 enheter i min uppställning och har fördelat dessa över 14 aktiviteter. Några aktiviteter är "dubbletter" med avseende på vilka enheter som används, men jag konfigurerar t ex olika bildinställningar och har olika knappuppsättningar som passar respektive aktivitet.
Man kan lägga in start- och stoppmakron som körs när en aktivitet startas/stoppas. Man kan även skapa makron och och koppla till olika knappar. Har aldrig haft behov av det senare, men jag tror dessa makron kan kopplas till vilken knapp man vill. Lägger en liten brasklapp för detta dock...
Postad 10 February 2014 - 10:54
på dustin står det att den kostar 1843 men på prisjakt sår det billigaste priset på 2121 kr.
http://www.dustin.se...ium=remarketing
1 843 kronor exkl. moms (dustin.se är deras företagssida). Kostar 2 319 kr från Dustin Home.
Igår när jag beställde kostade den 2 133 kronor dock.
Du skapar aktiviteter som aktiverar de enheter du använder i respektive aktivitetet.
Dessa aktiviteter bestämmer du helt över själv och de kan t ex vara "Titta på TV", "Lyssna på Musik", "Titta på film (Bluay)", "Titta på Film (HTPC)", etc.
I varje aktivitet kan du definiera alla knappar (utom Off), både fysiska och touch, hur du vill...
Om det är detta du menar med kontextberoende knappar så är svaret på din fråga ja.
Om jag inte minns helt fel så stödjer Ultimate lika många enheter som Touch (som jag har), dvs max 15 stycken. På äldre harmonykontroller så fanns det en begränsning i hur många aktiviteter man kunde ha, men jag vet inte om det finns någon sådan för Ultimate/Touch. Jag har för tillfället 12 enheter i min uppställning och har fördelat dessa över 14 aktiviteter. Några aktiviteter är "dubbletter" med avseende på vilka enheter som används, men jag konfigurerar t ex olika bildinställningar och har olika knappuppsättningar som passar respektive aktivitet.
Man kan lägga in start- och stoppmakron som körs när en aktivitet startas/stoppas. Man kan även skapa makron och och koppla till olika knappar. Har aldrig haft behov av det senare, men jag tror dessa makron kan kopplas till vilken knapp man vill. Lägger en liten brasklapp för detta dock...
Jepp, det var det jag menade, tack så mycket.
Har den någon sorts inbyggd statehantering?
Man vill ju gärna skicka "slå igång följande enheter" vid aktivitetsvalet, men det är ju trist att skicka det när man byter aktivitet men allt är igång, då dödar man ju delade enheter (förstärkare och projektor).
Antar att jag får svar på allt när den landar i brevlådan, men kul att höra efter lite hur folk löst saker.
Redigerat av xevz, 10 February 2014 - 10:55.
Postad 10 February 2014 - 11:12
Ja.Har den någon sorts inbyggd statehantering?
Man vill ju gärna skicka "slå igång följande enheter" vid aktivitetsvalet, men det är ju trist att skicka det när man byter aktivitet men allt är igång, då dödar man ju delade enheter (förstärkare och projektor).
Antar att jag får svar på allt när den landar i brevlådan, men kul att höra efter lite hur folk löst saker.
Om TV:n är igång och du byter aktivitet till en annan som använder TV:n så skickas inte "power On" igen. Däremot skickas kommandot för den ingång du ska använda om det inte är samma ingång vill säga...
Man kan också i de olika aktiviteterna (eller för de olika enheterna, eller både och. kommer inte ihåg nu) ställa vilka enheter som ska lämnas påslagna vid byte till en aktivitet där enheten egentligen inte används.
Man har väldigt stor frihet att göra vad man vill i de olika aktiviteterna och med de olika enheterna.
Ett par små tips:
Konfigurationen är ganska enkel men kan vara något tidsödande. Ta god tid på dig och testa lite olika varianter och inställningar. Det tar några timmar, men är väl värt det när man fått ihop det som man vill.
Ha också papper och penna liggandes. Om du saknar en funktion/knapp (speciellt om du vill använda en fysisk knapp) så kan det vara bra att anteckna vad man saknar i vilken aktivitet och vilken knapp man vill använda. Konfigurationsverktyget är bra på att föreslå en grundkonfiguration för dina aktiviteter, men enligt min erfarenhet så finns det alltid någon/några kommandon/funktioner man vill ha lite annorlunda.
Det underlättar dock att man kan lägga till kommandon på touchskärmen direkt i harmonyn utan att behöva använda konfigurationsverktyget. Då lägger man nya kommandon där tills dess man loggar in och "städar upp". Begränsningen för denna är att man inte kan lägga till nya enheter utan bara kommandon för enheter som redan finns i aktiviteten...
En smart funktion man kan använda sig av också är att tilldela två kommandon/funktioner till alla fysiska knappar (en för kort tryck och en för långt tryck).
Postad 10 February 2014 - 11:19
1 843 kronor exkl. moms (dustin.se är deras företagssida). Kostar 2 319 kr från Dustin Home.
Jepp, det var det jag menade, tack så mycket.
Har den någon sorts inbyggd statehantering?
En del prylar har samma kommando för tex aux 1-2 och då blir det problem men oftast kan supporten fixa det. När jag köper nya prylar kollar jag alltid om de har separata kommandon, om inte då köper jag den inte.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 10 February 2014 - 13:16.
Postad 10 February 2014 - 12:19
förlåt du har helt rätt... tyvärr1 843 kronor exkl. moms (dustin.se är deras företagssida). Kostar 2 319 kr från Dustin Home.
Postad 10 February 2014 - 12:33
De flesta prylarna har väl ändå samma för på/av?En del prylar har samma kommando för tex av\på eller aux 1-2 och då blir det problem men oftast kan supporten fixa det. När jag köper nya prylar kollar jag alltid om de har separata kommandon, om inte då köper jag den inte.
Undantaget projektorn som behöver två knapptryck vid avstängning...
Postad 10 February 2014 - 13:04
Nja...De flesta prylarna har väl ändå samma för på/av?
Cirka hälften av mina enheter har olika kommandon för på/av.
Däremot så får harmonyn oftast ordning på grejerna med en gång under förutsättning att man konfigurerat enheterna rätt (man får oftast ange vilken typ av PÅ/AV-funktion som enheten har).
Något som verkligen kan ställa till bekymmer är "hdmi control"-funktioner och "Auto Detect" på ingångar man använder, dvs om man slår på en enhet så växlar TV:n automatiskt till den ingången som den enheten sitter på.
Dessa funktioner kan göra att ens prylar hamnar i ett annat tillstånd än det som harmonyn tror gäller och då kan det bli riktigt intressant.
Behöver man inte dessa funktioner så bör de vara avslagna eller så väljer man en ingång som inte har de funktionerna.
Min TV har t ex Auto Detect på HDMI1 så den ingången använder jag inte. Däremot måste jag ha HDMI control påslagen för att kunna nyttja ARC (audio return channel), men har slagit av alla andra funktioner i HDMI control (som t ex ström på/av).
Båda dessa ställde till en hel del besvär innan jag kom fram till den bästa setupen hemma. Fördelen med att ha många val och varianter i systemet är att man ofta kan gå runt dessa typer av problem...
Postad 10 February 2014 - 13:17
De flesta prylarna har väl ändå samma för på/av?
Ändrade i texten.
Postad 10 February 2014 - 17:56
Postad 15 March 2014 - 03:16
Postad 16 March 2014 - 23:20
den visar
Aktiverar tjänsterna
Enhetsinformationen hämtas.
Logitech Harmony Remote Software-version: 7.7.0
Maskinvaruversion: Board 0.0.15 (0x01:0x49)
Fast programvaruversion: 7.4
Region [0]: 6.5
Region [1]: 7.4
Region [2]: 7.4
Region [3]: 6.8
Region [4]: 0.0
Region [12]: 7.4
Region [14]: 7.4
Region [16]: 2.4
Enhetsinformationen hämtas. - Klar
Kontrollerar versionsinformation
Kontrollerar versionsinformation - Klar
Väcker fjärrkontrollen
Väcker fjärrkontrollen - Klar
Hämtar status på fjärrkontrollen
Hämtar status på fjärrkontrollen - Klar
Laddar upp information om fjärrkontrollen till webben
Ett ögonblick, fjärrkontrollen initieras ...
Laddar upp information om fjärrkontrollen till webben - Klar
Klart
Enhetsinformationen hämtas.
Logitech Harmony Remote Software-version: 7.7.0
Maskinvaruversion: Board 0.0.15 (0x01:0x49)
Fast programvaruversion: 7.4
Region [0]: 6.5
Region [1]: 7.4
Region [2]: 7.4
Region [3]: 6.8
Region [4]: 0.0
Region [12]: 7.4
Region [14]: 7.4
Region [16]: 2.4
Enhetsinformationen hämtas. - Klar
Kontrollerar versionsinformation
Kontrollerar versionsinformation - Klar
Kontrollerar kommunikationskrav
Kontrollerar kommunikationskrav - Klar
Kommunikationen inleds.
Kommunikationen inleds. - Klar
Regionfiler för den fasta programvaran laddas ner
Regionfil för den fasta programvaran laddas ner Region 1: storlek - 3359840 byte
Försök pågår att ladda ner Region_1.EzHex. Försök: 1
Regionfil för den fasta programvaran laddas ner Region 1: storlek - 3359840 byte
Försök pågår att ladda ner Region_1.EzHex. Försök: 2
Avslutar kommunikation
Avslutar kommunikation - Klar
Regionfiler för den fasta programvaran laddas ner : Ett fel uppstod under nerladdningen: Det går inte att ladda ner Region_1.EzHex. - Informationen har inte skickats. Kontrollera USB-kabeln och försök igen. Kontakta teknisk support om problemet kvarstår
Klart
Postad 17 March 2014 - 10:29
Så länge det finns en orginalfjärr med IR så ska en Harmony kunna programmeras att göra samma saker.Hej, jag har planer på att införskaffa mig en harmony fjärr. Jag undrar hur det funkar att tex starta och stänga av en htpc med fjärren, är det krångligt att programmera och behöver jag några fler saker?
Postad 17 March 2014 - 11:07
har idag en harmony 1100 och går i uppdaterings tankar till en ultimate så jag kan byta ut 1100 mot en touch platta.
men har några frågor kan jag använda dom ir sändarna jag redan har dragit för min 1100 till ultimate hubben?
kan jag ändra i appen? och ställa in vart jag vill ha knappar bakrund osv?
går det att lösa på nått sett så att när jag ska lyssna på musikm via sonos connect att med den aktiviteten startar plattan/telefonen sonos app?
vid titta på tv aktivitet går det inkludera en tv tablå från internet så man vet vad som är på varje kanal?.
Postad 18 March 2014 - 20:24
Edit: Efter ett otal ominstallationer, test av andra usb-kablar. Installation på olika datorer så gav jag upp.
Tog med den till jobbet idag för att dödsförklara den. Satte i den i en av datorerna här och vips så funkade allt...
Märkligt.
Sen lyckades jag även få ut mitt svullna batteri i min Harmony One så frid och fröjd.
Jag förstår dock inte varför den ena datorn hemma inte längre låter mig köra softwaren.....
Redigerat av Hinken74, 19 March 2014 - 14:04.
Postad 06 April 2014 - 08:55
Men har lite frågor angående programmering.
Om man väljer att titta på tv så kommer jag ju kunna höja ljudet på tvn, men om jag vill byta kanal (använder bredbandsbolaget ip box) på boxen utan att byta till "styr boxen" .
Har en Onkyo 616 som används i pass through lägge, finns det något smart sätt att programmera "slå på surround" ljudet.
Hoppas jag kan få svar och att jag inte fram står som helt korkad :-)
Redigerat av S319, 06 April 2014 - 08:55.
Postad 06 April 2014 - 09:06
Postad 06 April 2014 - 09:32
Det går att ändra vissa saker direkt i harmonyn efter man programmerat in sina aktiviteter första gången. Men man bör synka med servern så snart man är nöjd. Annars skrivs de ändringarna över om man börjar ändra i onlineprogrammeringen utan att ansluta fjärren.
Du förstår vad jag menar när du ser hur gränssnittet ser ut, men kort betyder det att man kan göra ändringar och synka i efterhand.
Jag skulle rekommendera att man skapar aktiviteter för alla uppsättningar man vill ha, t ex en för tv + box och en annan för tv + box + receiver etc...
Enklare att programmera och fjärren ändrar bara på de saker den behöver när du startar en ny aktivitet, dvs den lämnar tv + box på om du går från aktiviteten utan receivern till den med receivern...
Tror man kan programmera sekvenser till fysiska knappar men det är inget som jag behövt på det sätt jag satt upp mitt system (både hur det är kopplat och hur fjärren är programmerad).
Ta tid till programmeringen, det har du igen senare. Det finns mycket man kan göra. Titta runt och testa olika saker...
Som du kanske förstår så är jag mycket nöjd. Har haft två harmony innan (895 och One) som jag var nöjd med men denna slår dessa med hästlängder...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 06 April 2014 - 09:33.
Postad 06 April 2014 - 09:49
Som du kanske förstår så är jag mycket nöjd. Har haft två harmony innan (895 och One) som jag var nöjd med men denna slår dessa med hästlängder...
Antar att du har Touch? Vad tycker du är bättre jämfört med One?
Bra pris på Touch nu, funderar på att byta upp mig.
Postad 06 April 2014 - 10:10
1) Gränssnittet vid programmeringen är bättre tycker jag. Enda felet är att det är beroende av silverlight, men det är ju bara att ladda ner...
2) Bättre touchskärm och bättre organiserat på skärmen...
3) Har du glömt att lägga till en knapp på skärmen kan man fixa detta direkt i fjärren, som jag skrev ovan. Det går att fixa fler saker, men att lägga till knappar har jag haft mest användning av. Man märker ju oftast inte vad man saknar innan man letar efter knappen ifråga...
4) Fysiska knappar med dubbel funktonalitet. En funktion vid kort tryck och en annan vid långt tryck.
5) Tycker bättre om den fysiska layouten av knappar. Saknade fysiska knappar för siffror i början, men man vänjer sig. Då är det mer värt att ha röd/grön/gul/blå som egna knappar. Man kan välja vad som ska visas default på skärmen för olika aktiviter. Siffertangenter eller funktionsknappar etc...
Några av dessa grejer fanns inte från början utan kom i samband med "ultimate-uppdateringen" då en del funktionalitet som finns i ultimate också flyttades in i touchen...
Jag antar de touch man köper nu har den mjukvaran som default...
Postad 06 April 2014 - 10:18
Om jag fattat rätt kan man föra över inställningarna från One till Touchen?
Blir det bra eller är det bäst att börja från scratch?
Postad 06 April 2014 - 10:54
Ibland kan man vara tvungen att ta bort enstaka enheter och lägga till dem igen om det inte funkar som man vill från början.
Var tvungen att göra det med tv:n eftersom den inte växlade till rätt hdmi (växlade inte alls rättare sagt). Funkade efter jag lagt till den igen...
Anteckna vilka inställningar du har i dina aktiviteter innan du tar bort enheten så går det snabbare att programmera upp fjärren sen...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 06 April 2014 - 10:55.
Postad 06 April 2014 - 12:42
Postad 10 April 2014 - 20:48
Jag har bredbandsbolagets ip-tv och den finns inte med som valbart alternativ.
Så då undrar jag var jag kan få tag i dessa loggor. Eller är det bara att ta någon annan leverantör, men ändra kanalnummer.
Postad 10 April 2014 - 20:58
Postad 21 April 2014 - 17:30
Mitt problem är att jag har en 3åring som älskar att trycka på pappas fjärrkontroll. Vilket ofta leder till att hon startar "titta på dvd" eller någon annan aktivitet som är programmerad för att ha receivern påslagen och sen slår hon av på off knappen vilket leder till. Att när någon annan i familjen vill se på tv så måste denna person, ta fram Onkyo remoten, slå på den, välja rätt hdmi ingång och sedan slå av receivern igen.
Är det någon som har några tips så att när någon trycker "Se på tv" så startar: Onkyo med rätt hdmi ingång och sedan slår av sig eller går det att ställa in i Onkyo så den bara släpper igenom på CAB/SAT ingången vid pass through lägge.
Tack på förhand.
Fixat lite små fel.
Redigerat av S319, 21 April 2014 - 17:33.
Postad 21 April 2014 - 17:38
Om du vill slå på förstärkaren med harmony går det via enheter, dvs om du satt en powerknapp i rutan där
Postad 21 April 2014 - 18:28
Har själv inte Onkyo men går det inte att ställa in den så det alltid är samma ingång inställd för pass through när den är i standby, dvs oberoende av vilken ingång som användes när den var igång?
Postad 21 April 2014 - 19:22
En fråga till Benkke, det låter som att du har en Onkyo. (Om du inte har en Onkyo så får du ursäkta mig)
Så jag går lite offtopic.
Jag har ställt in det som jag skulle gissa att det ska vara på punkt 7.2
HDMI Controll (RIHD): Av
HDMI Through: CAB/SAT
Teveljud ut: på
Men när jag sätter på "Se på DVD" och växlar till "Se på TV" så blir det bara myrrornas krig växlande blå bild.
Hoppas det inte är något som är trasigt, vad jag förstår så är det senaste Firmwaren.
Tack för all hjälp-
Postad 21 April 2014 - 19:25
Postad 21 April 2014 - 20:03
Jag måste slå på och av receivern för att få det att funka igen. Det funkar om jag stänger av allt på off knappen och sen sätter på tvn.
Redigerat av S319, 21 April 2014 - 20:09.
Postad 21 April 2014 - 20:12
Försök gör det du vill med originalfjärrarna och ställ in så att harmony gör likadant
Om du slår av en apparat utanför aktiviteter vet inte harmony om att du gjort det och sätter då inte på den avslagna apparaten
Enklast att lösa passthroughproblem är att skapa 2 aktiviteter, en "titta på tv" och en annan "titta på tv med förstärkare"
Redigerat av Benkke, 21 April 2014 - 20:16.
Postad 21 April 2014 - 20:48
Verkar få det att funka om inte boxen slås på för fort, då verkar HDMI växeln hänga sig. Så det får jag försöka hitta en lösning på.
Ändrar min värdelösa stavning
Redigerat av S319, 21 April 2014 - 20:50.
Postad 21 April 2014 - 20:51
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Logitech Harmony Touch
28 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?