Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 maj 2009 - 20:46

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Bwahhh - har fått in grus i hörlursuttaget och måste skicka in på service.

Om man skall skicka in den, känns det som om det ändå kunde vara något allvarligt - nu känns det bara jobbigt att vara utan den :)

Postad 09 maj 2009 - 05:51

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Snälla finns det någon som vet, om en Iphone som är låst till Telia om halebop fungerar då. Ingen som testat eller kan testa?
Har en Iphone som jag funderar på att köpa, men säljaren håller den inte länge till.

Postad 09 maj 2009 - 07:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Märkligt nog finns det massor med folk som säger "det funkar, men jag har inte provat" på nätet... Har inte sett själv med egna ögon att det funkar, men bor du i stockholm och har halebop kort kan du få prova i min :)

Vidare har ju halebop börjat sälja iphone själva nu - det kanske är ett alternativ.

Ps: Och du - det lönar sig inte att posta samma fråga på fredag kväll under hockeyn, och sen samma fråga vid 6 på morgonen igen...

Redigerat av Dreadlock, 09 maj 2009 - 07:09.

Postad 09 maj 2009 - 10:02

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Snälla finns det någon som vet, om en Iphone som är låst till Telia om halebop fungerar då. Ingen som testat eller kan testa?
Har en Iphone som jag funderar på att köpa, men säljaren håller den inte länge till.

http://forum.macworl...showtopic=89760

Enligt folk där ska det funka.

Annars, som Dreadlock skrev, säljer Halebop iphonen oxå, i mitt tycke har de bra erbjudande och jag är själv lite sugen.

Postad 10 maj 2009 - 16:40

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
har en fundering.

vad är jailbreaka? varför ska man göra det?

Postad 10 maj 2009 - 19:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

har en fundering.

vad är jailbreaka? varför ska man göra det?

Du öppnar upp telefonen så du kan installera icke apple-godkända program = större utbud.
Läs mer: http://en.wikipedia....lbreak_(iPhone)

Postad 11 maj 2009 - 05:24

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
jaha okej, men man tappar garantin va?

Finns det något program som kan spärra samtal och SMS/MMS ???

Redigerat av nixxz, 11 maj 2009 - 06:00.

Postad 11 maj 2009 - 13:14

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

jaha okej, men man tappar garantin va?

Ja, om du lämnar in din telefon med jailbreakad mjukvaran på t.ex. service/reparation och servicereparatören upptäcker det så gäller inte garantin. Däremot är det relativt simpelt att återställa telefonen till ordinarie mjukvara om man nu skulle behöva skicka in den. Nu fick du ett gratissvar, men börja med att läsa lite i tråden och använd sökfunktionen så får du svar på de flesta frågor du har.

Finns det något program som kan spärra samtal och SMS/MMS ???

I OS 3.0 har jag för mig att det kommer byggas in en "Parental Control" så att man kan begränsa samtal/sms. Men om du inte vill vänta tills dess så finns säkerligen sådana applikationer.. en snabb googling gav mig Mcleaner som kanske är något sådant du söker..

Postad 12 maj 2009 - 08:56

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Hejsan!

Undrar om någon som har en Iphone som är låst till Telia och har testat om halebop fungerar då?
vissa påstår det. någon som kan bekräfta?

Funkar även om telia påstår att det inte gör det. Har provat själv.

Bilden säger det mesta:)
Det är ett ganska nytt. Eller de är ett 3G kort iaf.

Redigerat av Unregisteredae963e03, 12 maj 2009 - 08:59.

Postad 12 maj 2009 - 18:30

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Så nu har jag googlat lite, stämmer detta?

alltså att installera quick pwn är det = jailbreak ?

När jag gör detta tappar jag garantin men kan lätt fixa tillbaka orginalet genom att bara uppdatera som vanligt i iTunes?

bara att tanka ner quick pwn här: http://www.quickpwn.com/downloads ?

När jag laddat hem både iPhone 2.2.1 firmware och QuickPWN for Windows är det bara att installera?

Hoppas på svar.
/Mvh

Postad 12 maj 2009 - 19:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

När jag gör detta tappar jag garantin men kan lätt fixa tillbaka orginalet genom att bara uppdatera som vanligt i iTunes?

När jag laddat hem både iPhone 2.2.1 firmware och QuickPWN for Windows är det bara att installera?

Hoppas på svar.
/Mvh

Googla på "iphone jailbreak quickpwn guide" och ta någon som ser bra ut. Det går i princip inte att misslyckas.

Postad 12 maj 2009 - 22:02

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Varför blir det så här när jag ska installera program på iPhonen?
Jag startar iTunes, går till menyn(affär) där det står auktorisera dator.
Sedan står det att jag gjort det men får endå upp följande meddelande:

Programmet "clock Lite" installerades inte på iPhone-enheten
eftersom du inte är auktoriserad för det på den här datorn.

Vad gör jag för fel?

en sak till, finns det något program så man kan överföra filer med Bluetooth på telefonen?
så jobbigt att inte ens kunna skicka bilder med Bluetooth.

Sedan har jag letat efter en GPS som tex TomTom där kartorna är lagrade i telefonen så man slipper betala datatrafik.
Finns det någon sådant program?

Redigerat av nixxz, 13 maj 2009 - 17:48.

Postad 13 maj 2009 - 23:01

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Hoppas på svar.
/Mvh

Du har inte funderat att ta en titt i jailbreaktråden? Där hittar du all info om hur du gör osv..

iPhone 3G/iPod Touch - Jailbreak, Information och tips om allt som hör till jailbreak

Postad 14 maj 2009 - 06:08

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
har redan hjort en jailbreak nu, men jag är inte så imponerad av det. Hur kan man tex se om programetn är gratis innan man laddar ner dom?
Letar ett bra alarm till telefonen, något tips?

Postad 14 maj 2009 - 08:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

har redan hjort en jailbreak nu, men jag är inte så imponerad av det. Hur kan man tex se om programetn är gratis innan man laddar ner dom?
Letar ett bra alarm till telefonen, något tips?

Läs inlägget ovan ditt. Där finner du svar på dina frågor.

Postad 17 maj 2009 - 18:51

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Kommer det inte komma ett riktigt GPS program, så att alla kartor redan finns i telefonen så man slipper data avgifterna?

Redigerat av nixxz, 17 maj 2009 - 18:51.

Postad 17 maj 2009 - 20:44

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Kommer det inte komma ett riktigt GPS program, så att alla kartor redan finns i telefonen så man slipper data avgifterna?

Jo vet flera som kommer lansera sådana applikationer skartp iom 3.0-mjukvaran...
Bland annat x-gps som kört på jailbreakade hittills men drog tillbaka den applikationen för att nu satsa på appstore

Postad 17 maj 2009 - 22:55

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Jag har inte så bra koll på GPS:en i iPhone just nu (köper nog en iPhone om den blir uppdaterad i sommar). Men kommer det vara möjligt iom 3.0-mjukvaran att få en röst som säger, sväng höger om 300 m t.ex som på en vanlig gps i bilen? För vad jag vet så är väl inte det möjligt idag?

Postad 17 maj 2009 - 23:41

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag har inte så bra koll på GPS:en i iPhone just nu (köper nog en iPhone om den blir uppdaterad i sommar). Men kommer det vara möjligt iom 3.0-mjukvaran att få en röst som säger, sväng höger om 300 m t.ex som på en vanlig gps i bilen? För vad jag vet så är väl inte det möjligt idag?

Ja, då det kommer komma GPS-applikationer som ser ut och fungerar som de applikationerna som är i renodlade gps-enheter idag kan jag inte tänka mig annat än att röstupplästa instruktioner också kommer inkluderas.

Postad 18 maj 2009 - 02:04

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Det hade varit perfekt! Får verkligen hoppas på det...

Postad 18 maj 2009 - 10:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
• Turn-by-turn directions. Developers will also be able to create turn-by-turn applications using the GPS information from the iPhone and combining it with their own maps, without depending on 3G connectivity or Google.

Saxat från vad som ska komma i iPhone OS 3.0.

Postad 18 maj 2009 - 11:01

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

• Turn-by-turn directions. Developers will also be able to create turn-by-turn applications using the GPS information from the iPhone and combining it with their own maps, without depending on 3G connectivity or Google.

Saxat från vad som ska komma i iPhone OS 3.0.

Fast det han frågade efter var om ljudliga anvisningar.

Postad 18 maj 2009 - 11:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Fast det han frågade efter var om ljudliga anvisningar.

Absolut, och med det svaret jag kan så förutsätter jag att man kan räkna in sådana i den uppdateringen. Om man får grafiska visningar om exakt när man ska svänga åt endera hållet så är det ju väldigt enkelt att lägga till att en ljudslinga ska spelas upp samtidigt.

Postad 18 maj 2009 - 18:55

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Fan vad jag längtar efter 3.0 det enda som saknas då är att kunna föra över filer med BT.
Dom har inte sagt något datum 3.0 kommer?

Postad 18 maj 2009 - 20:14

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Är väll tänkt att 3.0 ska släppas nångång på WWDC 8-12 juni? Hoppas innerligt på det iaf!

Postad 18 maj 2009 - 20:30

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Någon som vet varför dom inte vill att man ska föra över filer med BT? det är så sjukt dåligt!

Redigerat av nixxz, 19 maj 2009 - 06:19.

Postad 18 maj 2009 - 22:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Någon som vet varför dom inte vill att man ska föra över filmer med BT? det är så sjukt dåligt!

Det är väl inte så konstigt? För det första skulle det ta lång tid (BT 2.0 ca 3mbit/s (max), jämfört med t.ex. wlan (54mbit/s) och USB (480mbit/s), och för det andra för att apple förmodligen inte vill bidra till eller förenkla piratkopiering.

Varför vill du kunna föra över filmer via BT? Det är väl rätt meningslöst?

Postad 19 maj 2009 - 05:58

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
inte filmer, bara bilder, tex. blir så irriterad när tex tjejen har tagit några fina kort på dottern sedan kan jag inte ta imot bilderna utan måste föra över dom på datorn först.

EDIT: såg att det var jag som hade råkat skriva filmer :) men det ska stå filer sry...

Redigerat av nixxz, 19 maj 2009 - 06:20.

Postad 19 maj 2009 - 09:32

Unregistered28dbfc2d
  • Unregistered28dbfc2d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ingenting att varna för, moms ingår i i halebops priser.

Redigerat av Unregistered28dbfc2d, 19 maj 2009 - 10:21.

Postad 19 maj 2009 - 09:42

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Jo men visst är det med moms. Måste vara nåt annat fel.

Postad 19 maj 2009 - 10:19

Unregistered28dbfc2d
  • Unregistered28dbfc2d
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Bifogad fil  _gonblicksbild_2009_05_19_11_14_53.jpg   21,22K   0 Antal nerladdningar

Det löste sig, en något otydlig faktura. Först stod månadspriserna och sen ett totalt pris inklusive moms, förutsatte att momsen var tillagd på det ordinarie månadspriset. I själva verket var det debiteringsperioden som var längre.

Postad 20 maj 2009 - 11:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Fast även om du återställer din jailbreakade iphone till originalmjukvaran så kan man ändå se att den varit jailbreakad. Du får med andra ord ingen garanti ändå.

I princip sant, men de får göra sig till mycket besvär för att se om den har varit hackad och jag tror inte att de gör det. Jag har inte hört att de gjort det i Sverige iaf. Dessutom tror jag hackarna blivit duktigare på att sopa undan spåren efter sig. Men ja, det är en av orsakerna till att jag inte JB:ar min lur då jag vill vara på den säkra sidan.

Postad 20 maj 2009 - 13:02

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Blir f''n tokig snart, vill köpa en Iphone 3G 16GB via Bl*cket och har typ mailat 5-6 personer. Det har gått 2 dgr och ingen har svarat.Kan va ju att de har sålt dem, men se till att ta bort annonsen. bilr tokig på såna lata människor......

Så nu fick jag avreagera mig..hehe.....Sorry för det.

Ni som har Iphone är 8Gb för lite eller är det lagom. Nu pratat jag om att ha musik och app mm.
Eller ska man satsa på en 16GB? Tänker ge upp snart på tomtarna på blocket och köpa en ny hos Telia utan abon.

Postad 20 maj 2009 - 13:08

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Ni som har Iphone är 8Gb för lite eller är det lagom. Nu pratat jag om att ha musik och app mm.
Eller ska man satsa på en 16GB? Tänker ge upp snart på tomtarna på blocket och köpa en ny hos Telia utan abon.

Jag har 16Gb och skulle gärna ha mer, hoppas på en ny modell i sommar. :)
Jag tycker det är bekvämt att ha så mycket av musiksamlingen med sig som möjligt. Dessutom har jag oftast lite podcasts och kanske nån film där också sm kan vara kul om man är på resande fot eller nått.

Postad 20 maj 2009 - 13:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag har 16Gb och skulle gärna ha mer, hoppas på en ny modell i sommar. :blink:
Jag tycker det är bekvämt att ha så mycket av musiksamlingen med sig som möjligt. Dessutom har jag oftast lite podcasts och kanske nån film där också sm kan vara kul om man är på resande fot eller nått.

Och jag har 16GB och fyller sällan mer än 3GB :). Dock tror jag att jag kommer utnyttja mer till sommaren när GPSn blir uppdaterad.

Postad 20 maj 2009 - 13:16

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Och jag har 16GB och fyller sällan mer än 3GB :). Dock tror jag att jag kommer utnyttja mer till sommaren när GPSn blir uppdaterad.

Men hur mycket plats kan kartorna ta tror du? max 1 GB eller?

Postad 20 maj 2009 - 13:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Men hur mycket plats kan kartorna ta tror du? max 1 GB eller?

1-2GB skulle jag gissa. Men min poäng var mest att vi alla har så olika behov. Jag uppdaterar min iPhone varje dag så jag byter ut innehållet väldigt ofta och behöver inte fylla upp minnet till brädden. En regel är ju dock att man brukar anpassa sig till utrymmet man har. Däremot om man tänker mycket film i bra kvalitet så kanska man skall satsa på 16GB.

Postad 20 maj 2009 - 13:23

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hitta info om den nya versionen av iphone, men det är inte 100%.

Länk: http://www.iclarifie...x.php?enid=3921

Om någon redan har lagt in detta så ber jag om ursäkt.

AppleiPhoneApps has heard detailed information on the specs and release date of the next generation iPhone from a source that they deem reputable.

We have checked the source’s credentials to the best of our ability and at this point deem the source as reputable. Of course we cannot guarantee the accuracy of the source’s claims since Apple will neither confirm nor deny any future product releases, including if a new phone will even be released!

The specifications provided are listed below. Which do you think are realistic?

- 32GB and 16GB to replace current capacities
- $199 and $299 price-points to be maintained
- 3.2 Megapixel camera
- Video recording & editing capabilities
- Ability to send a picture & video via MMS
- Discontinuation of the metal band surrounding the edge of the device
- OLED screen
- 1.5X The battery life
- Double the RAM and processing power
- Built-in FM transmitter
- Apple logo on the back to light up
- Rubber-tread backing
- Sleeker design
- Built-in compass
- Revolutionary combination of the camera, GPS, compass, and Google maps to identify photo and inform about photo locations.
- Turn by turn directions
- July 17th, 2009 release date

Postad 20 maj 2009 - 13:31

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har 16Gb och skulle gärna ha mer, hoppas på en ny modell i sommar. :)

har också tänkt på det, men har sett att man kan strema sin musik direkt från sin dator när man är på resande fot. Slipper att ha hela sin musiksamling i mobilen. Som Phindus sa man anpassar sig efter behov och det kan vara en lösning för att inte fylla sin mobil med en massa musik.

Redigerat av Fabian, 20 maj 2009 - 15:04.

Postad 20 maj 2009 - 22:07

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
hej! jag har ett inbyggt bluetoothsystem i bilen med handsfree och allt det där. körde med htcs diamant innan och det var ju perfekt att bara sätta på bluetoothen och koppla ihop med bilen. någon som vet om detta kommer att fungera i 3.0??

Postad 20 maj 2009 - 22:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

hej! jag har ett inbyggt bluetoothsystem i bilen med handsfree och allt det där. körde med htcs diamant innan och det var ju perfekt att bara sätta på bluetoothen och koppla ihop med bilen. någon som vet om detta kommer att fungera i 3.0??

Du kan idag använda BT för handsfree. FW 3.0 ger A2DP, dvs stereo BT.

Postad 21 maj 2009 - 00:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

- 32GB and 16GB to replace current capacities
- $199 and $299 price-points to be maintained
- 3.2 Megapixel camera
- Video recording & editing capabilities
- Ability to send a picture & video via MMS
- Discontinuation of the metal band surrounding the edge of the device
- OLED screen
- 1.5X The battery life
- Double the RAM and processing power
- Rubber-tread backing
- Sleeker design
- Built-in compass
- Revolutionary combination of the camera, GPS, compass, and Google maps to identify photo and inform about photo locations.
- Turn by turn directions
- July 17th, 2009 release date

En del är nästan bekräftat, det mesta verkar höftat, men det jag tror minst på är OLEDskärm och att de tar bort metallramen eftersom det är den största antennen på iphonen, som vanligt så dyker det upp en mängd rykten innan apples keynotes, men de har haft fel förut, och en del har haft rätt förut, framtiden får utvisa det.
Jag hoppas bara att Telia tillåter oss att köpa den nya relativt snabbt och inte behöva vänta tills 3 månader innan bindningstidens utgång som annars...

Redigerat av simulacra, 21 maj 2009 - 00:06.

Postad 21 maj 2009 - 00:11

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

En del är nästan bekräftat, det mesta verkar höftat, men det jag tror minst på är OLEDskärm och att de tar bort metallramen eftersom det är den största antennen på iphonen, som vanligt så dyker det upp en mängd rykten innan apples keynotes, men de har haft fel förut, och en del har haft rätt förut, framtiden får utvisa det.
Jag hoppas bara att Telia tillåter oss att köpa den nya relativt snabbt och inte behöva vänta tills 3 månader innan bindningstidens utgång som annars...

Hoppas det inte blir OLED. Finns ju inget sämre i solljus...

Postad 21 maj 2009 - 00:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Hoppas det inte blir OLED. Finns ju inget sämre i solljus...

Är det verkligen så? Har du testat? Är inte OLED-skärmar typ det bästa som går att få i kontrastväg?

Postad 21 maj 2009 - 08:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Skulle du kunna ge en källa som verkligen bekräftar någon av punkterna, för mest är det ju bara nya rykten som "bekräftar" ryktena? Dock håller jag med om att det mesta är väldigt troligt, förutom:
- OLED screen
- Rubber-tread backing

OLED hade varit trevligt, oerhört bra kontraster, strömsnålt men fortfarande väldigt dyrt och svårproducerat. Har svårt att tro att Apple vågar införa en sådan "otestad" teknik än.
FM transmitter hade jag också välkomnat, men jag ser det som föga troligt. De har ju A2DP istället och Apple brukar inte ge två alternativ som ger ungefär samma resultat.
Apple logon skulle endast vara trolig om den lyses upp av skärmen. Annars skulle det vara oerhört slöseri med energi vilket man bara inte gör i en mobil enhet.

Postad 21 maj 2009 - 08:58

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Någon som vet om ett program för tidredovsning till iphone?
Vill att man skall kunna ange: Ankomst tid, hemgångstid och hur lång eventuell "lunch" man har
tagit och att den sedan räknar ut hur många timmar man har varit på jobbet.

Hade ett sådant program till min Windows Mobile och saknar verkligen det på iphonen.

/Jonas

Postad 21 maj 2009 - 09:29

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Någon som vet om ett program för tidredovsning till iphone?
Vill att man skall kunna ange: Ankomst tid, hemgångstid och hur lång eventuell "lunch" man har
tagit och att den sedan räknar ut hur många timmar man har varit på jobbet.

Hade ett sådant program till min Windows Mobile och saknar verkligen det på iphonen.

/Jonas

Finns ett gäng. Hittade denna sidan med ett par exemple.

Postad 21 maj 2009 - 16:20

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Var hos Telia idag och frågade om de visste något om den nya mobilen. Killen där sa att det INTE skulle komma någon ny Iphone version. Endast 3.0 software versionen. Frågade honom om han sa så för att de måste sälja alla de som finns på lager. Han sa att han kunde ge mig det skriftligt att det inte kommer en ny och att allt är bara rykten.Han försvarade sin argument med att Appel inte hade gjort någon reklam för den nya. No shit Sherlock sa jag, det är väl Appel som har startat ryktet.......
Har nu köpt en 16GB och ska börja Jaila den och försöka låsa upp.
Önska mig lycka till.

Redigerat av Fabian, 21 maj 2009 - 19:53.

Postad 21 maj 2009 - 17:25

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Skulle du kunna ge en källa som verkligen bekräftar någon av punkterna, för mest är det ju bara nya rykten som "bekräftar" ryktena? Dock håller jag med om att det mesta är väldigt troligt, förutom:
- OLED screen
- Rubber-tread backing

OLED hade varit trevligt, oerhört bra kontraster, strömsnålt men fortfarande väldigt dyrt och svårproducerat. Har svårt att tro att Apple vågar införa en sådan "otestad" teknik än.
FM transmitter hade jag också välkomnat, men jag ser det som föga troligt. De har ju A2DP istället och Apple brukar inte ge två alternativ som ger ungefär samma resultat.
Apple logon skulle endast vara trolig om den lyses upp av skärmen. Annars skulle det vara oerhört slöseri med energi vilket man bara inte gör i en mobil enhet.

Turn by turn är bekräftat, MMS är bekräftat, sen om video går att skicka beror nog på huruvida nästa iphone stöder video.
Sen är den större kameran och magnetometern nästan bekräftad genom hårdvaruköp från apples sida och spår av API calls i 3.0 mjukvaran.

Redigerat av simulacra, 21 maj 2009 - 17:30.

Postad 22 maj 2009 - 00:07

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Var hos Telia idag och frågade om de visste något om den nya mobilen. Killen där sa att det INTE skulle komma någon ny Iphone version. Endast 3.0 software versionen. Frågade honom om han sa så för att de måste sälja alla de som finns på lager. Han sa att han kunde ge mig det skriftligt att det inte kommer en ny och att allt är bara rykten.Han försvarade sin argument med att Appel inte hade gjort någon reklam för den nya. No shit Sherlock sa jag, det är väl Appel som har startat ryktet.......
Har nu köpt en 16GB och ska börja Jaila den och försöka låsa upp.
Önska mig lycka till.

Ja Apple brukar ju vara bra på att göra reklam för något de inte utannonserat än :)

Vad gäller ryktena så känns det mesta som ganska troliga uppdateringar. Tveksamma är som tidigare nämnts OLED, FM-transmitter och lysande logga. När så många "rapporter" kommer med liknande specs så brukar det stämma. Man brukar inte bli så förvånad när Apple har sina presentationer. Det mesta brukar ju stämma från dessa rykten eller läckor.
Men jag skulle bli glatt överraskad om den bestyckades med en OLED-skärm...om inte priset blir högre.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.