Postad 13 juni 2012 - 19:07 ![]() ![]() ![]() ![]() Postad 13 juni 2012 - 19:46
Ja förlåt apple ![]() Man kan inte göra ett smack med den, du måste ändå ha en dator med dig brevid så att du kan kolla dem hemsidorna inte ipaden klarar av. Vill man göra en inställning säg t.ex. ställa in en annan eQ när man spelar upp musik måste man gå ut från musikspelaren leta upp inställningar byta inställning, leta rätt på musikspelaren lyssna om det är den inställningen man var ute efter, istället för att ha en alternativknapp där man direkt kan byta inställning för att lyssna direkt vilken eq som låter bäst. Det är samma sak med program mm, flera gånger finns det ingen möjlighet att gå bakåt utan man måste stänga ner programmet och leta upp programmet igen. Har aldrig sett så mycket appleid och skit man måste fylla i hela tiden. Uppdatera en app som man har - Skriv in ditt lösenord, appleid bla bla. Hur svårt ska det vara? Allt man gör måste gå via itunes. Väldigt få inställningar man kan ändra. Exakt allt!? är betydligt mer komplicerat än t.ex. android, det är inte gjort att det ska vara enkelt och användarvänligt. Dålig upplösning och dålig skärm (visste jag innan köpet) Det man kan göra på ipad är i huvudsak, flytta runt lite ikoner, kolla på film, surfa på vissa sidor, leksak till barnen, spela musik. Finns dock bra saker också ![]() Fin byggkvalite Snygg design Bra wi-fi, ansluter snabbt Följer allt nytt som säljs alla kategorier(nästan) har testat ipad innan men tänkte hårdtesta skiten lite. Fick även bekräftat att nästan alla som lämnar 10poäng på appleprodukter har antingen inte testat något annat som t.ex. android , är inte intresserade eller inte behöver mer än så. Har för övr en imac som är helt okej ![]() ![]() Redigerat av Auxvoice, 13 juni 2012 - 19:51. Postad 13 juni 2012 - 19:57 Äh, ska inte snacka ipad i tråden, men kul att höra vad du tycker iaf. Redigerat av maximm, 13 juni 2012 - 20:02. Postad 13 juni 2012 - 20:07 Varför köpa en 2a när trean kostar typ 800kr mer när det du gnäller på är dålig upplösning? Leta upp ett program du nyss minimerat, tryck 2 ggr på home-knappen så ser du appen direkt. Det med eQ förstod jag inte så mycket av, använder bara spotify. Använder ALDRIG itunes, behöver inte. För över filmer direkt från datorn (flickvännens) via wifi med AVplayerHD, smidigare lösning finns inte. Programuppdatering (iOS) via wifi också. Så ditt tvära beteende är bara okunskap, läs och testa mer innan du dömer ut något fullständigt! Postad 14 juni 2012 - 02:59 ![]() ![]() ![]() Postad 14 juni 2012 - 09:22
Massor med flash tydligen, typ tv(x)-play, wtso.net, nyhetssidor, fastighetsbyran.se, svenskfast.se, massor av sidor använder flash och kommer fortsätta göra dem närmsta åren, kommer ta ett tag innan man kan använda html5. Av den anledningen att jag tänkte använda kortläsare till ipaden bla, skärmen har ingen större betydelse (visste redan att den hade dålig upplösning bla) som jag skrev i förg inlägg. Att lägga 1000+, 4200:- känns dessutom omotiverat att lägga på en platta. Om du inte har startat din dator sedan dess har du antagligen inte stor användninga av dator/android eftersom du antagligen endast kollar lite mail, forum, spelar, film, musik och lite sådant. Det med 4fingrar, den var ny som maximm skrev men dubbelklicka visste jag men det är fortfarande inte lika enkelt som android eftersom du måste ändå måste klicka på inställningar, klicka 2 gånger, klicka på appen man använde senast. Skulle det inte vara simplare med en alternativ knapp där man t.ex. kan ändra eq under tiden man spelar upp en låt för att höra hur det blir? Jag gillade föresten alla inställningar som fanns för kameran ![]() Redigerat av Auxvoice, 14 juni 2012 - 09:24. Postad 14 juni 2012 - 11:38 ![]() D800 och 24-70 köptes för ett par veckor sedan men idag kom 14-24 och det skall bli spännande att ta några landskapsbilder med detta hyllade objektiv! (den petige kan se att även batterigreppet MB-D12 är monterat) ![]() Redigerat av Unregistered2010, 14 juni 2012 - 11:39. Postad 14 juni 2012 - 13:34
Svep med 4 fingrar så byter du mellan dina öppnade appar, slipper minimera apparna då. Priset kan mycket väl vara högt, men det är lätt värt det tycker jag iaf när det finns så mycket man kan styra. Enkelt att spela upp musik direkt via airplay, eller som jag med airport express. Jag använder boxee box och enkelt och skönt att visa youtube klipp eller liknande på tvn med ipaden. Varför ska du ha en SURFplatta om du gör så mycket mer än kollar mailen, surfar, musik etc? Skulle även tro att flera av sidorna med flash har appar som du kan använda istället Postad 15 juni 2012 - 12:56
Fick bli en Xtreamer Media Player & Streamer Pro från webhallen för överkomliga 490:- =)
Postad 15 juni 2012 - 13:20 Regina Spektor - What we saw from the cheap seats ![]() Postad 15 juni 2012 - 14:27 Hulk Comic Book Collection The Incredible Hulk Comic Book Collection Scream 4 Limuited Edition Collectors set Terminator 2 Comic Book Collection Ultimate Avengers Collection Totalt hamande det väl runt 500:- Comic Book Collection är från Ginza, de 2 andra är från CDON. Scream-lådan är en inflyttningspresent till syrran som köpte lägenhet häromdagen och Terminator 2 är en Fars dags-present handlad i väldigt god tid. ![]() Redigerat av MartinAberg, 15 juni 2012 - 14:27. Postad 17 juni 2012 - 15:03 ![]() ![]() ![]() Sony MDR-XD700 köpta med presentkort för 349:- inte fel pris heller. Postad 17 juni 2012 - 15:21 ![]()
Postad 17 juni 2012 - 15:27
De sitter mjukt och fint ja hehe ![]() Postad 17 juni 2012 - 15:33 ![]()
Postad 17 juni 2012 - 15:37
Tjaa jag är inget profs, men de är inte lika klara i ljudet som mina Audio-Techninca m50's, inte helt uruselt ändå för att vara i denna prisklass. Basen tar över lite mellanregister och diskanten finns där men är varken påträngande eller borta. Postad 17 juni 2012 - 15:40 ![]()
Postad 17 juni 2012 - 15:43
Kan man nog säga ja. Detaljerna är väl inte krisp direkt men de finns där. Mycket bas är det hehe men det ville jag nog ha känner ja nu. Artful Dodger - Re-Rewind bumlar fint i dessa ![]() Postad 17 juni 2012 - 15:45 ![]() ![]()
Postad 18 juni 2012 - 10:25 ![]() Detta resulterade i ett impulsköp av denna samma dag... ![]() EDIT: Felet på forden var att generatorn hade gett upp, ingen krock. Redigerat av nippe, 18 juni 2012 - 10:27. Postad 18 juni 2012 - 11:47
Finns otroligt många som gör så ![]() Postad 18 juni 2012 - 17:18 Postad 19 juni 2012 - 15:05 Bifogad fil(er)Postad 19 juni 2012 - 15:19
Men då är du väl fel ute? Ska ju vara Real Madrid Postad 19 juni 2012 - 15:39
Underbart att ungen fostras till att bli en liverlad =) YNWA! Postad 19 juni 2012 - 17:18 ![]() Star Wars-box: 428:- på CDON (frakt inräknad) Captain America 3D: 249:- på Elgiganten Sisjön Boxen kommer hamna fint på Star Wars-hyllan och C.A. kommer att få visa hur min TV klarar av Pop-Out-3D ikväll ![]() ![]() Postad 19 juni 2012 - 18:11
Ni är fel ute ... ska vara bajen! Postad 19 juni 2012 - 18:56 Real Madrid är också ett lag jag gillar. Hellre dem än äckliga Barca iaf. Men mitt hjärta är blått, vitt och rött. What else?? Bajen, bärs och rakade brudar? Det är inget som min unge ska springa runt och skrika iaf ![]() Hur går det där nere förresten? Postad 19 juni 2012 - 23:46
Nej fyfan..Var brajare en gång i tiden men fick ju en tankeställare när det gick utför.. Postad 20 juni 2012 - 07:42
Inte riktigt, vi har pratat om att köpa ny bil i ett år men har aldrig kommit till skott. När bilen la av dagen innan jag verkligen behövde den. skulle åka iväg dagen efter. Det fanns då två alternativ, det ena var att hyra en bil det andra var att göra slag i saken och köpa den nya bilen vi har pratat om i över ett år. Jag bestämde mig för att kolla om det var någon bilfirma i närheten som hade den bil vi har pratat om och som tur var fanns det det. Jag fick ett bra pris då jag slog till direkt. Det var kombinationen att den gamla gick sönder dagen innan jag verkligen behövde den och att den som vi ville ha fanns tillgänglig som gjorde att jag slog till och köpte en ny bil. Hade bilen gått sönder innan eller efter dagen jag behövde den hade vi nog fortfarande pratat om att köpa den där nya bilen.... Det är inget fel på Explorern men vi har haft den ett tag och ville byta. Postad 20 juni 2012 - 11:42 ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av andreassofus, 20 juni 2012 - 11:43. Postad 20 juni 2012 - 11:53 ![]() /ea Postad 20 juni 2012 - 11:55
18 meter häggmispel. Bilden från nätet då jag klippte ner det till 20 cm......
Postad 20 juni 2012 - 12:16
japp det verkar kul, dock så tror jag att man kommer lite för nära ibland med detta så 35mm hade nog varit ännu bättre. jag ska ha detta mest till gatufotografering tänkte jag. Postad 20 juni 2012 - 14:21 Kul! Jag ska förmodligen köpa Nikons motsvarande 35a någon gång framöver. Har dock ett annat objektiv beställt så det får nog vänta ett tag ![]() Postad 20 juni 2012 - 14:49
Trevligt! Får se om jag får till nån bra bild framöver, har inte hunnit lära mig hur man ska jobba med det riktigt än, men det kommer nog ![]() Postad 20 juni 2012 - 14:49 ![]() Postad 20 juni 2012 - 14:58 http://www.cyberphoto.se/info.php?article=AFS35 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |