Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield: Bad Company 2 (PS3)

5060 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (175 medlem(mar) har röstat)

Singleplayer

1. 5 (44 röster [25.14%])

Procent av omröstning: 25.14%

2. 4 (65 röster [37.14%])

Procent av omröstning: 37.14%

3. 3 (51 röster [29.14%])

Procent av omröstning: 29.14%

4. 2 (9 röster [5.14%])

Procent av omröstning: 5.14%

5. 1 (6 röster [3.43%])

Procent av omröstning: 3.43%

Multiplayer

1. 5 (130 röster [74.29%])

Procent av omröstning: 74.29%

2. 4 (36 röster [20.57%])

Procent av omröstning: 20.57%

3. 3 (2 röster [1.14%])

Procent av omröstning: 1.14%

4. 2 (4 röster [2.29%])

Procent av omröstning: 2.29%

5. 1 (3 röster [1.71%])

Procent av omröstning: 1.71%

Rösta Gäster kan inte rösta
Battlefield: Bad Company 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,85 (33) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,07 (13) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 1 6,86 (6) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,33 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 januari 2011 - 13:03

c_willy
  • c_willy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Mycket märkligt att du tyckte det :)
Men det verkar som om Thomasson har gått över till den "mörka" sidan, joinade honom och han spelade hardcore!

Appropå MHB:are så råkade jag kniva Arnesen i måndags...

mmm noterade det Nedan.
Personligen tycker jag det är fult att knivas, men jag skulle kunna göra det för din skull ;)

Postad 14 januari 2011 - 13:07

c_willy
  • c_willy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jo det har blivit lite mer hardcore för mig faktiskt, spelade det nästan hela tiden igår. Har dock varit i en svacka nu men jag tror jag börjar ta mig ur den nu igen så ikväll ska vi se hur det går. Spelade lite med Arnesen igår faktiskt, 3-4 vs 4 på oasis i hardcore jag tror jag var en bit över 6500 när jag fick en disconnect vid sista lådan då blev jag förbannad och gick och la mig. Eller någon kvart senare i varje fall, tog sådan lång tid att uppdatera stats så jag tog en dusch. Hade fasen gärna velat se statsen där, fick nemesis pin ett par gånger den rundan på dom vi mötte upp.

red bull + koffein piller. Ready set GO GO GO. Finns lite bieffekter ;)

SÅ fort du droppade ur så sket sig allt, när jag inte längre kunde gömma mig i din vagn och suga poäng så blev det plötligt bortom allt tvivel, hur j*vla kass jag igentligen är :)

Postad 14 januari 2011 - 13:17

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

mmm noterade det Nedan.
Personligen tycker jag det är fult att knivas, men jag skulle kunna göra det för din skull :)

Jag såg faktiskt inte det förrän det var över.
Eftersom man är lite noobig så tömde jag MAC-10 när du spranng förbi, bytte till pistolen och tömde den - sedan hade man inte alternativ kvar.
Såg dock inte att det var du förrän tagen dök upp i rutan.

Postad 14 januari 2011 - 14:59

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Grym låt jag hittade: http://www.youtube.c...h?v=ULbZUoPN5BU

Oyeah. Tonight its gaming time.

om jag kan locka flickan med annat för ikväll ska jag vara din vapenbroder tills servern kickar mig! :)
saknat lite HC med pip! ;)

Postad 14 januari 2011 - 15:27

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Ja ikväll blir det ju spel, en hel del hardcore kommer det att bli. Har 4 st Nemesis pins kvar sedan är jag på det jämna antalet 1000st. Men 3 vapen som jag annars tycker är lite klena SVU, VSS och T88S är rätt trevliga i HC-mode. Går rätt fint att springa runt och noscopa folk, T88S sprider dock sina skott väldigt mkt.

Postad 14 januari 2011 - 18:28

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Server update på g i helgen.

Consoles long awaited server update should start rolling out this weekend :)
No more invisible boats, hueys or tuktuks for example!

Källa
http://twitter.com/g...935802106126336

Postad 14 januari 2011 - 19:37

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Server update på g i helgen.

Källa
http://twitter.com/g...935802106126336

Sweet!

Postad 14 januari 2011 - 20:01

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Gôtt! Innebär det att servern kommer att ligga nere eller kan man fortfarande lira?

Game on senare ikväll.

Postad 14 januari 2011 - 21:59

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hur får man micfan att funka? Räcker det inte att synca den med PS3an o sen prata?

Postad 15 januari 2011 - 00:29

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Du kanske behöver gå in på inställningar/ tillbehörsinställningar och ändra till ps3 headsetet.

Postad 15 januari 2011 - 00:33

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Blev inget spel i afton. Statsen var nollställda. Efter ett tag "släppte det" på Vietnam, bara för att nollställas igen.
Dr Death försökte få över mig till den mörka sidan (läs: COD). Tror jag går å lägger mig istället ;)

Postad 15 januari 2011 - 01:00

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Blev inget spel i afton. Statsen var nollställda. Efter ett tag "släppte det" på Vietnam, bara för att nollställas igen.
Dr Death försökte få över mig till den mörka sidan (läs: COD). Tror jag går å lägger mig istället :)

Samma här. Spelade ett tag, men jag kunde varken joina dig och när statsen dessutom var nollställda kändes det bara... blä. ;)

Postad 15 januari 2011 - 01:46

c_willy
  • c_willy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Du kanske behöver gå in på inställningar/ tillbehörsinställningar och ändra till ps3 headsetet.

som sagt: håller på att övertala "den sura" till att jag åtminstone kan testa med mic.(är inte riktigt där än)
kan man ta vilken blåtandssnäcka som helst?
kommer ljudet bara i den då?, dvs skräpigt mono
eller kan jag ha ljud som vanligt i mina hörlurar, och bara använda snäckan som mic?

Postad 15 januari 2011 - 09:01

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Fasen, flera dagar irad i veckan nu, medans ungarna varit på dagis/skola, tänkte jag passa på att lira lite, men kom bara in på halvfulla servrar, ibland va det bara typ 3-4st... börjar det bli så ont om folk som spelar? :)
Fick hoppa in o lira på PC, på fullsatta servrar istället... ;)

Postad 15 januari 2011 - 11:00

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Om du har hörlurar så blir det lite knepigt.

Du kommer bara höra voicechat via bluetooth headset och spelljudet via t.ex högtalare eller hörlurar.

Vet inte riktigt hur det blir att ha en mic och sedan hörlurar utanpå det.

Du kan använda vilket bluetooth headset som helst men för att få ett riktigt bra med bra ljudkvalitet rekomenderar jag Sonys orginal headset.

Jag kör iofs giotek ex 01, men skall uppgradera det till ett Sony.

Några headset som jag tycker du skall undvika likt pesten är Jabra. Sämre smäck finns inte. Kc och jag har haft det och bådas har micken ballat ur i och de låter numera förjävligt.

Postad 15 januari 2011 - 11:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Tror man kan ändra så att voicechatten från dom andra kan höras från högtalarna, då kan man ju bara fästa micken vid halsen på sin tröja eller nåt. ;)

Postad 15 januari 2011 - 11:36

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Tack det funkade, fick gå in på ljud och ändra input och output till wireless headset. Höll på att bli galen. Lyckas dock inte synca mitt headset via USB, endast via Bluetooth vilket är märkligt. Det funkar ju nu så ska inte klaga, men det rekommenderas tydligen att synca via USB för att få fler funktioner eller nått.

Och vad är grejjen med halvtomma servrar? Har folk övergett spelet eller?

Redigerat av Silverschnitzel, 15 januari 2011 - 11:37.

Postad 15 januari 2011 - 13:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Och vad är grejjen med halvtomma servrar? Har folk övergett spelet eller?

Undrar jag med... ;)

Edit: enlig denna så är det ju 14000 online http://bfbcs.com/... borde väl vara en hel del från Norden man skulle kunna joina då tycker...
Ne, fan, in med dedikerade servrar och serverbrowser! Så man ser vart tusan man kommer in på för server... :)

Redigerat av Garrett, 15 januari 2011 - 13:20.

Postad 15 januari 2011 - 14:20

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Jag lirar lite varje kväll i princip, dock med kass mic (Nokia BH-104 eller nått skräp till jobbtelefonen som jag hade liggandes). Den tar typ upp allt ljud, jag vill inte ha den så känslig, bara direkt tal ska tas upp. Hur gör man? Jag har t.o.m. blivit ombedd att stänga av micen en gång. Samma kväll lirar jag två omgångar Conquest med tre tyskar som sitter och sjunger och snackar enbart tyska, jag hoppade ur...

PSN-id: Hoeth

Postad 15 januari 2011 - 14:22

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Undrar jag med... ;)

Edit: enlig denna så är det ju 14000 online http://bfbcs.com/... borde väl vara en hel del från Norden man skulle kunna joina då tycker...
Ne, fan, in med dedikerade servrar och serverbrowser! Så man ser vart tusan man kommer in på för server... :)

Det är helt obegripligt att det inte finns en riktig serverbrowser! Hur har man tänkt? Någon som förstår detta?!?

Postad 15 januari 2011 - 14:23

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Hamnar alltid i fulla lag. Har väl flyt med det antar jag.

En undran. Var hittar jag min M16? Låst upp den för länge sedan. Finns den enbart i Vietnam? Likaså med red dot. Är den specifik för respektive vapen? Menysystemet är för jäkla rörigt. Svårt att få en överblick är diverse framsteg. För att få någorlunda koll måste man gå in på BF2s hemsida. Kasst!

Redigerat av Unregisteredee312c77, 15 januari 2011 - 14:30.

Postad 15 januari 2011 - 14:43

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Ingen som stör sig enormt mycket över detta eviga "connection lost"? Ungefär 3 matcher av 5 slutar på detta sätt! Efter att ha sökt lite om problemet verkar detta vara rätt allvarligt. Finns hur många som helst som lider av det men EA verkar inte bry sig?!? Antar att det inte finns någon lösning? Körde trådlöst förut och trodde i min enfald att problemen kom av detta. Efter att ha kopplat in nätverkskabel är problemen forfarande desamma...

Funderar på att ev. investera i ngn. värstingrouter om detta nu skulle kunna lösa problemen? Sitter nu med Bredbandsbolagets egna Thomson Speedtouch 784. I så fall vilken router skulle man istället satsa på?

Postad 15 januari 2011 - 15:14

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Jag hade speedtouch innan och den var riktigt kass. vi invisterade i en modem/router vid namn: Netgear DGN3500 och det flyter på utan bekymmer.

Postad 15 januari 2011 - 16:30

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Whats up with the helt tomma games?

Postad 15 januari 2011 - 16:38

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Tydligen ska alla som lirar spridas ut över så många servers att dessa problem uppstår. En hel del aktivitet om detta & andra problem på officiella forumet.

DICE verkar för övrigt köra med samma munkaveltaktik som Treyarch. Inte en enda fråga besvaras på forumet & på twitter kallas forumfolket för 'clowns'. Undrar om spelföretagen överhuvudtaget hört talas om public relations?!

Postad 15 januari 2011 - 17:36

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Bra riktigt tråkigt. Får väl pröva på den här kampanjen medans då. Tur att Mass Effect 2 + Dead Space 2 kommer om några dagar. Allt är troligen fixat tills man klarat dem =)

Postad 15 januari 2011 - 17:58

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...player_embedded :) ;)

Postad 15 januari 2011 - 19:39

Ostkorv
  • Ostkorv
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ingen som stör sig enormt mycket över detta eviga "connection lost"? Ungefär 3 matcher av 5 slutar på detta sätt! Efter att ha sökt lite om problemet verkar detta vara rätt allvarligt. Finns hur många som helst som lider av det men EA verkar inte bry sig?!? Antar att det inte finns någon lösning? Körde trådlöst förut och trodde i min enfald att problemen kom av detta. Efter att ha kopplat in nätverkskabel är problemen forfarande desamma...

Funderar på att ev. investera i ngn. värstingrouter om detta nu skulle kunna lösa problemen? Sitter nu med Bredbandsbolagets egna Thomson Speedtouch 784. I så fall vilken router skulle man istället satsa på?

Jag hade exakt samma problem. Tror inte felet ligger hos EA utan ditt modem. Jag hade oxå BBB och Thomson modem med ständiga Connection lost. Pratade med supporten som bryggade modemet och sen flöt det på, ialla fall tills det började kuka igen (men då var det nått annat problem och modemet gick inte längre att brygga.). Fick då ett nytt modem som heter Inteno och nu funkar det bra.

Postad 15 januari 2011 - 20:46

Silverschnitzel
  • Silverschnitzel
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jaha då var vapnen nollställda...IGEN.

Postad 15 januari 2011 - 21:21

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Silver in och lira med oss då <_<

Postad 15 januari 2011 - 22:27

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Hmmm, och var är du dåååå? <_<

Lsggfest just nu. Släpper väl snart....

Postad 16 januari 2011 - 19:57

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Bara för mig det är totalt ospelbart just nu eller. Jag är så frustrerad, äntligen får man ha teven för sig själv en stund och så ät det helt omöjligt att spela BC2.

Det börjar bli ett mönster känner jag. :(

Postad 16 januari 2011 - 20:17

Unregisteredf4c610b4
  • Unregisteredf4c610b4
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Det börjar bli ett mönster känner jag. :(

Mönstret söndagkväll och hopplösa statsservrar känner man ju igen... Har ju varit problem i ett par månader nu. Gissar att det patchas samma dag som BF3 kommer.

Postad 16 januari 2011 - 20:27

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Gud hjälpe oss om DICE & Treyarch gör ett spel tillsammans :(

De här söndagsproblemen verkar gälla hela veckan lång. Eftersom inget har gjorts åt detta sedan spelet släpptes ska man nog inte hålla andan i väntan på en lösning.

Postad 16 januari 2011 - 21:50

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

De här söndagsproblemen verkar gälla hela veckan lång.

INDEED!

Postad 16 januari 2011 - 23:37

joos
  • joos
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
BC2 har haft buggar etc. enda sedan det släpptes, men sedan Vietnam kom så, tja. Liten lista på fel som man kan tycka borde åtgärdas:

1. Statsfelet. Är man level 1 får man iaf så småningom allt loggat, men är man level 0 gäller ej detta. Mycket riktigt att felet visar sig mest under helger, men det har även förekommit frekvent vardagar. Har blivit officiellt betraktat som löst en gång.

2. Båtglitchen i Vietnam. Börjar uppträda mer och mer frekvent. Rykten säger att även detta har betraktats som uppklarat av officiella källor, men hittills har jag ej hittat någon info om det. (Iofs inte sökt sååå mycket heller).

3. Lagg, lågg och åter lagg. Vad det än beror på som gör att kulor verkar följa efter en runt hörn, tömda magg med valfritt automatvapen ej verkar göra det som de borde, eller att man helt enkelt "rubberbandar i femmetersintervaller" borde åtgärdats. Har blivit officiellt betraktat som löst åtminstone en gång.

4. "We couldn't find any games blablabla". Ska tydligen bero på serveröverbelastning. Rätt irriterande att inte ens kunna komma in i spel hursomhelst.

5. Disconnect/freeze. Spelet har haft dessa problem sedan betan. Kan inte säga att det hänt sådär otroligt ofta på de några få hundratal timmar jag har i spelet, men det har hänt mer än en handfull gånger, och det är synnerligen inte särskilt roligt någon av dessa.

6. "Your Team Lost". Tja, nog för att det självklart, tyvärr, händer, men kanske inte när ställningen senaste gången jag kollade var 100-10 till vårt lags fördel i conquest...Detta felmeddelande på skärmen spelar liten praktiskt roll, men det är en smula fascinerande att felet uppkom först efter en av de första patcherna släpptes, (minns ej vilken), och sedan har varit kvar sedan dess.

Jag börjar tröttna ganska ordentligt på allt krångel med BC2 nu, särskilt sedan Vietnam släpptes. Hade det varit ett direkt dåligt spel hade jag inte brytt mig ändå, men i eget tycke är BC2 det bästa, när det väl fungerar, BF-spelet någonsin bortsett från BF2. Så det är inte dirket så att det är lätt att försöka hålla sig ifrån spelet, även fast man vet att det troligen kommer krångla på det ena eller andra sättet egentligen varje gång man ens försöker spela det...Man kan tycka att det borde ligga i deras intresse att komma till rätta med de faktiskt ganska många, och rätt allvarliga, fel och brister spelet har just nu med tanke på att det inte är alltför långt kvar tills BF3 lanseras. Jag hoppas innerligt något kommer göras åt åtminstone de mest allvarliga fel på listan, annars svalnar nog mångas intresse för just BF3.

Postad 17 januari 2011 - 09:01

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

är BBBs router som är orsaken inte EA, hade samma precis samma jobbiga fel och tröttnade på dom, ringde och skällde ut som och la på och beställde en netgearrouter :blink:

Jag hade speedtouch innan och den var riktigt kass. vi invisterade i en modem/router vid namn: Netgear DGN3500 och det flyter på utan bekymmer.

yup, vidrigt dåliga modem som dom vet om men inte fixar för ni vet varför... hade som sagt en rejäl pratstund med deras tekniska support om detta och fick efter 10min fram ett förlåt bla bla.. summering är att dom knappt klarar 50% ut av belastningen som den utlovar.

Jag hade exakt samma problem. Tror inte felet ligger hos EA utan ditt modem. Jag hade oxå BBB och Thomson modem med ständiga Connection lost. Pratade med supporten som bryggade modemet och sen flöt det på, ialla fall tills det började kuka igen (men då var det nått annat problem och modemet gick inte längre att brygga.). Fick då ett nytt modem som heter Inteno och nu funkar det bra.

;) yes borde få mindre månadsavgift då man inte använder deras pice of s-h-i-t hårdvara...

Jaha då var vapnen nollställda...IGEN.

fick jag uppleva 9ggr igår mellan 20-23 tog som mest 4omgångar innan jag fick tillbaka dom och efter en ny omgång så var man nere på Rank1 igen....

Mönstret söndagkväll och hopplösa statsservrar känner man ju igen... Har ju varit problem i ett par månader nu. Gissar att det patchas samma dag som BF3 kommer.

jo supersunday! ^^

Gud hjälpe oss om DICE & Treyarch gör ett spel tillsammans ;)

De här söndagsproblemen verkar gälla hela veckan lång. Eftersom inget har gjorts åt detta sedan spelet släpptes ska man nog inte hålla andan i väntan på en lösning.

man får väl hoppas på nga fixar för så här kan man inte ha det....

BC2 har haft buggar etc. enda sedan det släpptes, men sedan Vietnam kom så, tja. Liten lista på fel som man kan tycka borde åtgärdas:

1. Statsfelet. Är man level 1 får man iaf så småningom allt loggat, men är man level 0 gäller ej detta. Mycket riktigt att felet visar sig mest under helger, men det har även förekommit frekvent vardagar. Har blivit officiellt betraktat som löst en gång.

2. Båtglitchen i Vietnam. Börjar uppträda mer och mer frekvent. Rykten säger att även detta har betraktats som uppklarat av officiella källor, men hittills har jag ej hittat någon info om det. (Iofs inte sökt sååå mycket heller).

3. Lagg, lågg och åter lagg. Vad det än beror på som gör att kulor verkar följa efter en runt hörn, tömda magg med valfritt automatvapen ej verkar göra det som de borde, eller att man helt enkelt "rubberbandar i femmetersintervaller" borde åtgärdats. Har blivit officiellt betraktat som löst åtminstone en gång.

4. "We couldn't find any games blablabla". Ska tydligen bero på serveröverbelastning. Rätt irriterande att inte ens kunna komma in i spel hursomhelst.

5. Disconnect/freeze. Spelet har haft dessa problem sedan betan. Kan inte säga att det hänt sådär otroligt ofta på de några få hundratal timmar jag har i spelet, men det har hänt mer än en handfull gånger, och det är synnerligen inte särskilt roligt någon av dessa.

6. "Your Team Lost". Tja, nog för att det självklart, tyvärr, händer, men kanske inte när ställningen senaste gången jag kollade var 100-10 till vårt lags fördel i conquest...Detta felmeddelande på skärmen spelar liten praktiskt roll, men det är en smula fascinerande att felet uppkom först efter en av de första patcherna släpptes, (minns ej vilken), och sedan har varit kvar sedan dess.

Jag börjar tröttna ganska ordentligt på allt krångel med BC2 nu, särskilt sedan Vietnam släpptes. Hade det varit ett direkt dåligt spel hade jag inte brytt mig ändå, men i eget tycke är BC2 det bästa, när det väl fungerar, BF-spelet någonsin bortsett från BF2. Så det är inte dirket så att det är lätt att försöka hålla sig ifrån spelet, även fast man vet att det troligen kommer krångla på det ena eller andra sättet egentligen varje gång man ens försöker spela det...Man kan tycka att det borde ligga i deras intresse att komma till rätta med de faktiskt ganska många, och rätt allvarliga, fel och brister spelet har just nu med tanke på att det inte är alltför långt kvar tills BF3 lanseras. Jag hoppas innerligt något kommer göras åt åtminstone de mest allvarliga fel på listan, annars svalnar nog mångas intresse för just BF3.

wörd!

Postad 17 januari 2011 - 09:32

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0
Det här med att få connection lost har inte att göra med vilken router man har, jag har provat linksys, dlink, brorsans cisco och jag upplever det ändå, jag har fiber 100/100 via bahnhof.

Klart att vissa routrar är sämre det tänker jag inte argumentera emot, men för mig händer det oavsett vilken router/gw/brandvägg jag åker igenom. Alla routrar har kostat 1000 lappen och uppåt, ciscon är dock i en helt annan prisklass.

Men jag har märkt, spelar man mot japaner så kan man lika gärna kasta in mössan, dom har ju nätet med sig hela tiden, ibland har jag blivit knivad i hus och killen står utanför.... Disconnect direkt :blink:

Postad 17 januari 2011 - 09:52

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Det här med att få connection lost har inte att göra med vilken router man har, jag har provat linksys, dlink, brorsans cisco och jag upplever det ändå, jag har fiber 100/100 via bahnhof.

Klart att vissa routrar är sämre det tänker jag inte argumentera emot, men för mig händer det oavsett vilken router/gw/brandvägg jag åker igenom. Alla routrar har kostat 1000 lappen och uppåt, ciscon är dock i en helt annan prisklass.

Men jag har märkt, spelar man mot japaner så kan man lika gärna kasta in mössan, dom har ju nätet med sig hela tiden, ibland har jag blivit knivad i hus och killen står utanför.... Disconnect direkt :blink:

jag och flera nära vänner som hade samma problem fick det att sluta helt efter detta. jag har inte haft många server disconnections på BC2 sen jag köpte hem en ny router. hur många ut av MHBgänget är det som aktivt spelar BF:Vietnam vad du kan se nu?

Postad 17 januari 2011 - 10:02

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

jag och flera nära vänner som hade samma problem fick det att sluta helt efter detta. jag har inte haft många server disconnections på BC2 sen jag köpte hem en ny router. hur många ut av MHBgänget är det som aktivt spelar BF:Vietnam vad du kan se nu?

Jag vet inte hur många från MHB som spelar, brukar spela med nedman då och då. Jag blir då ej kvitt disconnect problemen händer 2-3 gånger per dag minst, 1100+ timmar i spelet nu. Jag har lagt vietnam på hyllan tills att dom fixat båt glitchen ska tydligen finnas fler glitchar också? Har extremt svårt för att bli sönderskjuten av någon halvgalning som kör båt under marken, båten är så bra ändå så jag förstår inte varför, det är ju praktiskt taget omöjligt att inte skjuta ihjäl folk med den.

Så jag har försöker sätta platinum på BC2 vapnen istället, Minor, T88Sniper, VSS, SVU och M95 kvar men att vara recon är så djäkla tråkigt så jag tror det är roligare att läsa telefonkatalogen. M95an och VSS är dock lite roligare då de är riktigt effektiva tillsammans med M9 pistolen i närstrider.

Så en tripp tillbaka till vietnam blir när de fixat båtarna, de kanske har gjort det nu?

Postad 17 januari 2011 - 10:07

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag tar paus nu från BC2 tills både Deadspace 2 och Mass Effect 2 är avklarade. Man kan hoppas att det är fixat tills dess.

Postad 17 januari 2011 - 10:43

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur många från MHB som spelar, brukar spela med nedman då och då. Jag blir då ej kvitt disconnect problemen händer 2-3 gånger per dag minst, 1100+ timmar i spelet nu. Jag har lagt vietnam på hyllan tills att dom fixat båt glitchen ska tydligen finnas fler glitchar också? Har extremt svårt för att bli sönderskjuten av någon halvgalning som kör båt under marken, båten är så bra ändå så jag förstår inte varför, det är ju praktiskt taget omöjligt att inte skjuta ihjäl folk med den.

Så jag har försöker sätta platinum på BC2 vapnen istället, Minor, T88Sniper, VSS, SVU och M95 kvar men att vara recon är så djäkla tråkigt så jag tror det är roligare att läsa telefonkatalogen. M95an och VSS är dock lite roligare då de är riktigt effektiva tillsammans med M9 pistolen i närstrider.

Så en tripp tillbaka till vietnam blir när de fixat båtarna, de kanske har gjort det nu?

okej, tänker inte köpa Vietnam förren det är spelbart iaf.. hörde från MHBare igår med om problemen med båtarna, tror det var Pip :blink:

Postad 17 januari 2011 - 10:57

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

PBR är lite overpower ibland.
Jag har faktiskt aldrig sett någon som har "fuskat" med båten, förutom när KC och dala (vad han nu heter mer...) lekte med den.
Undrar om det funkar att glitcha båten i hardcore? Eller teamkillar man han som sitter i båten då?
Någon som har provat?

Dock så skulle det väl komma en uppdatering som tog bort det?
B.t.w det ser grymt fult ut när någon glitchar Hueyn...

Postad 17 januari 2011 - 17:16

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Köpte Vietnam när det släpptes men blev besviken. Vet inte riktigt varför men jag tycker vanliga BFBC2 är betydligt roligare. Har säkert startat Vietnam 10-15 ggr men tröttnat efter nån minut.. Knepigt...

Postad 17 januari 2011 - 17:51

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Jag tycker Vietnam är helt okej, men det "vanliga" BF:BC2 är roligare. Skönt i alla fall att ha lite nya banor så man kan hoppa mellan lite. :blink:

Postad 17 januari 2011 - 19:52

soundside
  • soundside
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
God kväll. Jag köpte precis BC2 och älskar det efter att ha gått över från MW2 som jag tycker är underbart och Black Ops som tyvärr enligt mig var en besvikelse.

Nu till frågan, jag tycker ljudet är dåligt. Alltså ljudet i spelet skall vara grymt, och det tror jag det är men i mina högtalare så låter granater och raketer och maskingevär från helikoptrar som typ spruckna högtalare.. Och det vet jag att dom inte är, behöver inte lyssna högt alls för att effekten skall uppkomma.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Jag vill också uppleva BC2 som det skall upplevas. (lurar är er ett alternativ)

Min setup är.
PS3 (gamla tjocka)
NAD 326 BEE
B&W 685

Jag kör alltså stereo analogt från PS3an. Kan det vara flaskhalsen och isf kommer en DAC lösa problemet?
Eller ska ljudet vara så? :blink:

Mvh Victor

Postad 17 januari 2011 - 20:13

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

God kväll. Jag köpte precis BC2 och älskar det efter att ha gått över från MW2 som jag tycker är underbart och Black Ops som tyvärr enligt mig var en besvikelse.

Nu till frågan, jag tycker ljudet är dåligt. Alltså ljudet i spelet skall vara grymt, och det tror jag det är men i mina högtalare så låter granater och raketer och maskingevär från helikoptrar som typ spruckna högtalare.. Och det vet jag att dom inte är, behöver inte lyssna högt alls för att effekten skall uppkomma.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Jag vill också uppleva BC2 som det skall upplevas. (lurar är er ett alternativ)

Min setup är.
PS3 (gamla tjocka)
NAD 326 BEE
B&W 685

Jag kör alltså stereo analogt från PS3an. Kan det vara flaskhalsen och isf kommer en DAC lösa problemet?
Eller ska ljudet vara så? :blink: Har du kollat inställningarna i menyn där finns olika ljud alternativ själv kör jag wartapes låter riktigt bra

Mvh Victor

Postad 17 januari 2011 - 20:17

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Har du kollat i menyn där finns det flera ljudalternativ att välja på själv så kör jag med wartapes låter riktigt bra

Postad 17 januari 2011 - 20:29

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Kul med fler nykomlingar. ;)

Tyvärr lite jo-jo med statsen i afton för egen del, men jag kommer nog att försöka lira lite ändå.

psnid: pinheadgbg

Postad 17 januari 2011 - 20:29

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Min setup är.
PS3 (gamla tjocka)
NAD 326 BEE
B&W 685

Eller ska ljudet vara så? ;)

Mvh Victor

Precis som Tool-AENIMA skriver, WARTAPES!

Tycker att allt annat låter dåligt speciellt när jag kör via mina Tritton AxPro hörlurar. Wartapes only.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.