Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4202 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad Igår, 09:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

Håller med till 120%

Grillar minst 1 gång i veckan - året om.
Både low and slow och mer normalt plus att det oftast avslutas med bryning över levande flamma.

Har haft en sådan här i 3 år och den kommer hålla i flera år till.
41fbWtBi5UL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Javisst, det funkar med sådana. Kör själv med vanlig borste. Det jag tänkte på är att strån kan lossna ibland. Har läst om att folk har svalt ett metallstrå och har tvingats operera sig för att få bort det. Det jag är ute efter är om det finns ett bra alternativ som inte släpper strån

Redigerat av Buddypresley, Igår, 09:17.

Postad Igår, 10:36

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Javisst, det funkar med sådana. Kör själv med vanlig borste. Det jag tänkte på är att strån kan lossna ibland. Har läst om att folk har svalt ett metallstrå och har tvingats operera sig för att få bort det. Det jag är ute efter är om det finns ett bra alternativ som inte släpper strån

Vad säger att borst inte släpper från en roterande sak som snurrar s*tan !
Det utsätts säkerligen för mer friktion än vad en handborste ?

Sen har man två ögon med man kan använda och se att gallret är rent.

Postad Igår, 22:36

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Om tillverkaren av den där elborsten inte kan beskriva varför just deras borste är den enda som inte kan släppa strån så skulle jag avfärda det som rent nonsens. 

Så vitt jag vet så bör man köpa en borste där stråna inte är instuckna i handtaget (som den du länkar), utan en där de är virade runt något (eller liknande lösning). Om man nu är nojig.

Jag är det inte och har använt lite olika typer, men aldrig de billigaste, följt av en okulär besiktning av gallret när jag borstat av det.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.