Playstation 4
9134 svar till detta ämne
Postad 12 October 2013 - 08:33
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Any other headset that relies on bluetooth for chat will not work at all. If you have something that relies on USB for chat (like the Astro mixamps and Astro A50 wireless system), you'll eventually be able to use those. An update will be coming in the future.
Man får väl använda det som skickas med och hoppas på att de fixar det så fort som möjligt.
fast de kommer ju inte fixa det Det är det som är problemet
Postad 12 October 2013 - 08:49
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
A system update issued sometime after the PS4′s launch will make it compatible with current USB headsets, but existing Bluetooth headsets are not supported at all.
Hmm, det där har jag svårt att tro på. Men vi får väl se....
Redigerat av what17ever, 12 October 2013 - 08:52.
Postad 12 October 2013 - 08:54
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
fast de kommer ju inte fixa det Det är det som är problemet
Hur vet du det? Har svårt att tro att dom skulle gå från att stödja alla typer av headset och blåtands prylar(på PS3) till helt plötsligt bara kunna använda deras dåliga mono hörlur! Och det för alltid! Går den att chatta med förresten? Iaf hoppas jag att dom inte gör så. För mig som 90% av tiden spelar med hörlurar skulle det innebära problem!
Redigerat av Zerokelvin, 12 October 2013 - 08:55.
Postad 12 October 2013 - 08:57
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Det här läser jag på astros sida. De jag använder
Over the past few months we have been asked by more than a few of our fans for more information on how ASTRO Gaming products will work with the upcoming next gen consoles.
PS4: We can say with 100% certainty that our headsets will deliver Dolby ® Digital GAME AUDIO on the PS4, just like they do for the PS3. Our headsets will also deliver full voice chat functionality over the PlayStation Network upon Sony’s release of a post-launch PS4 firmware update.
Xbox One: Game Audio for the Xbox One will function as normal, through the optical output – meaning all our current products will deliver full Dolby ® Digital GAME AUDIO on the XBOX One. However, the chat connector on the controller is now a proprietary connector, meaning that our current products will require an adapter to connect to the controller for Xbox Live voice chat. Fortunately, until this chat adapter is available, the built-in Kinect microphone will provide full voice communication access to Xbox Live while using ASTRO headsets on the Xbox One.
Regarding new Xbox One products in our pipeline, we are proud to reveal ASTRO is now an officially licensed Xbox One partner. As such we are excited to work with the Microsoft team and the Xbox One but at this time we are not allowed to comment on the specifics of any products we have under development. Rest assured, none of our current products will be made obsolete by anything going on in the Xbox One ecosystem.
Postad 12 October 2013 - 11:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hänger det med ett billigt headset till ps4 som det gör med xbone?
Postad 12 October 2013 - 12:08
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Hänger det med ett billigt headset till ps4 som det gör med xbone?
Ja det följer med nån liten billig hörsnäcks variant som man kopplar in i handkontrollen!
Redigerat av Zerokelvin, 12 October 2013 - 12:08.
Postad 12 October 2013 - 12:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hahaha, det där var fan den billigaste snållösningen jag någonsin sett! Känns som att köpa en ny bil, bara det att märket är dacia
Postad 12 October 2013 - 14:56
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Hahaha, det där var fan den billigaste snållösningen jag någonsin sett! Känns som att köpa en ny bil, bara det att märket är dacia 
haha...ja alltså dom kunde kostat på det lite mer!
Postad 12 October 2013 - 16:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jotack.
- Vi är från bingolotto. Grattis! Du har vunnit en bil!
- Yay! Vad är det för bil?
- En sprillans ny begagnad volvo 244 -79! Mycket nöje!
Postad 12 October 2013 - 16:28
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Bättre än ingenting! .
Är det ett vanligt 3,5mm utag så är det ingen biggi.
Postad 12 October 2013 - 18:31
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
man kan ju köra vilket headset man vill så inget man bryr sig om.. och jämför man mot 360 tex å har de ju inte haft en 3.5 plugg de hade en mindre modell tror de är 2.5 plugg...
Redigerat av Duckface21, 12 October 2013 - 18:33.
Postad 12 October 2013 - 22:07
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Jotack. - Vi är från bingolotto. Grattis! Du har vunnit en bil! - Yay! Vad är det för bil? - En sprillans ny begagnad volvo 244 -79! Mycket nöje!
Jag förstår ärligt talat inte vad som är så konstigt med det. Vad hade du räknat med att få?
Postad 12 October 2013 - 22:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
en headset-båge som xbonarna får, eller åtminstone en öronbåge. en liten högtalare och mic hängades lär flyga stup i kvarten och vara totalt oanvändbar under en cod-kväll =)
ber om ursäkt för att jag glömde svara på frågan. jag hade då fan förväntat mig en volvo s60 iaf, det är ett ganska vanligt pris i bingolotto.
Redigerat av Zartok, 12 October 2013 - 22:10.
Postad 12 October 2013 - 22:16
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Vad gör du när du spelar, sitter du inte ner? Headbangar du? Hoppar du omkring?
Personligen ser jag mycket hellre en sån här lösning framför nån ful och otymplig båge som jag är övertygad om ändå inte kommer hålla högre kvalité.
Redigerat av OWC, 12 October 2013 - 22:19.
Postad 12 October 2013 - 22:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ehm... ja. Lite. Typ. Inte fasen sitter man väl still och spelar?  sladden behöver bara fastna någonstans och sen är det kört.
Har sony gått ut med ett officiellt headset till ps4 ännu?
Postad 12 October 2013 - 22:58
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Ehm... ja. Lite. Typ. Inte fasen sitter man väl still och spelar? sladden behöver bara fastna någonstans och sen är det kört.
Har sony gått ut med ett officiellt headset till ps4 ännu?
Jag såg iallafall nån bild på nån sajt som sålde paket med konsoll, kontroller och headset i samma paket, och där var det snäckan på vilden ovan... http://mmgn.com/ps4/...n-japan-in-2014
Postad 12 October 2013 - 23:12
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Nu finns det väl inget rätt och fel i detta utan det handlar väl om smak och tycke men personligen är jag på zartoks sida här. Föredrar xbox lösning i denna fråga personligen
Postad 13 October 2013 - 07:31
psychogun
-
psychogun
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Fråga, är det helt kört att få tag på en PS4 vid release? Är det värt att snegla på bundlade paket från Tyskland eller England?
Postad 13 October 2013 - 08:04
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Fråga, är det helt kört att få tag på en PS4 vid release? Är det värt att snegla på bundlade paket från Tyskland eller England?
Jag tror personligen inte att det ska vara något problem att beställa nu i sverige och få en vid release. Boka typ webhallen, elgiganten, cdon eller liknande så tror jag att så fort folk har fått sina beställningar och avbokat eventuella sina extrabeställningar så kommer de skickas ut till allihopa som vill ha. Om man är fundersam på att "beställa" flera konsoller så är det ju inga problem. Jag misstänker att man kommer få besked om man kommer få en leverans eller inte ett antal dagar innan release och då kan man avboka de bokningar man inte är intresserad av och bara behålla den butik man har fått bekräftat från att man får vid release. Den batchen av konsoller som kommer vid release är ju till stor del tänkt nog att även säljas av till julen, för det är mindre än en månad kvar mellan release och julafton. Många kommer ju dessutom inte förboka, utan köper bara på releasedagen eller någon vecka efteråt. Sedan att det kan finnas enskilda butiker som har bokningar upp över öronen är ju en annan femma.
Postad 13 October 2013 - 09:58
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag tror personligen inte att det ska vara något problem att beställa nu i sverige och få en vid release. Boka typ webhallen, elgiganten, cdon eller liknande så tror jag att så fort folk har fått sina beställningar och avbokat eventuella sina extrabeställningar så kommer de skickas ut till allihopa som vill ha. Om man är fundersam på att "beställa" flera konsoller så är det ju inga problem. Jag misstänker att man kommer få besked om man kommer få en leverans eller inte ett antal dagar innan release och då kan man avboka de bokningar man inte är intresserad av och bara behålla den butik man har fått bekräftat från att man får vid release.
Den batchen av konsoller som kommer vid release är ju till stor del tänkt nog att även säljas av till julen, för det är mindre än en månad kvar mellan release och julafton. Många kommer ju dessutom inte förboka, utan köper bara på releasedagen eller någon vecka efteråt.
Sedan att det kan finnas enskilda butiker som har bokningar upp över öronen är ju en annan femma.
Jag har hört en del från 2 kedjor så jag delar inte din sin. Jag räknar kallt med brist, speciellt för den som inte har beställt utan räknar med att kunna plocka upp när den väl släpps. Sverige lär i vanlig ordning för en extremt liten tilldelning, speciellt nu när PS4 släpps på så många stora marknader samtidigt.
Postad 13 October 2013 - 13:13
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
En del kedjor, tex Elgiganten, tar väl inte emot flera förhandsbokningar.
Postad 13 October 2013 - 13:31
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Elgiganten och Media Markt är fullbokade.
Postad 13 October 2013 - 16:10
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Jag tror nog att det är mer en faktor på grund av osäkerheten av hur många konsoller de kommer bli tilldelade snarare än ett faktiskt säljtak. Men den som lever får se.
Jag vet med faktum att webhallen har 3 tidiga bokningar som kommer gå till någon annan kund än vad de är reserverade för idag  Såvida inte webhallen blir billigare på extra handkontrollers.
Postad 13 October 2013 - 16:45
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Inte att förglömma annonserna som lär dyka upp där privat personer försöker göra sig en ordentlig hacka på sitt aldrig öppnade Ps4.
Postad 13 October 2013 - 17:35
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Inte att förglömma annonserna som lär dyka upp där privat personer försöker göra sig en ordentlig hacka på sitt aldrig öppnade Ps4.
skulle inte tveka att sälja min PS4 om jag fick 6000 för den
Postad 13 October 2013 - 21:15
baconaboo
-
baconaboo
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Nu har jag inte bläddrat igenom alla sidorna men jag har en fundering.
Någon som läst något om blurayspelaren i ps4an jämfört med andra blurayspelare? typ oppo?
Kvalitet på ps4an?
Står att den stödjer 4K, är det även 4K uppskalning?
Står att den inte kan hantera DTS HD Master, Dolby true HD etc?
Det jag undrar är om det är värt att köpa ps4an som blurayspelare med spelningen som en bonus? Eller om man bör köpa en riktig blurayspelare?
Postad 14 October 2013 - 00:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nu har jag inte bläddrat igenom alla sidorna men jag har en fundering.
Någon som läst något om blurayspelaren i ps4an jämfört med andra blurayspelare? typ oppo? Kvalitet på ps4an?
Står att den stödjer 4K, är det även 4K uppskalning? Står att den inte kan hantera DTS HD Master, Dolby true HD etc?
Det jag undrar är om det är värt att köpa ps4an som blurayspelare med spelningen som en bonus? Eller om man bör köpa en riktig blurayspelare?
Någon test av bildkvalite lär du ej kunna läsa innan maskinen är släppt. Den kan nog skala 4k. HD-ljud ska inte vara några problem. Snabbare spelare än i PS3.
Postad 14 October 2013 - 06:20
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Blir nog bra kvalitet på Blu-ray också i PS4. Det är ju Sony.
Postad 14 October 2013 - 07:38
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Ja så mycket borde ju inte bli fel, 3an klara ju dom bra så räknar med MINST lika bra spelare i 4an.
Postad 14 October 2013 - 08:08
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Elgiganten och Media Markt är fullbokade.
Även fast det är full bokat så brukar det finnas i butiken, så har det iallafall varit med spel på mediamarkt.
Postad 14 October 2013 - 16:31
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Fan vad jag impulsbokade nu...
Postad 14 October 2013 - 18:14
rajjejosefsson
-
rajjejosefsson
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Några snabba frågor, är lat och orkar inte leta efter svaren.
1. Kommer det komma en release av en bättre konsol utav ps4 såsom med ps3
2. Kommer fel som ylod återkomma igen? va just på den första å äldsta varianten av ps3 de dök upp för mig å då efter garantin å 3år.
Postad 14 October 2013 - 18:23
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
2. Kommer fel som ylod återkomma igen? va just på den första å äldsta varianten av ps3 de dök upp för mig å då efter garantin å 3år.
1. Ingen som vet men troligen. 2. Ingen som vet.
Postad 14 October 2013 - 18:25
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
1. Kristallkulan säger att det med största sannolikhet kommer att komma nya versioner av PS4 med jämna mellanrum där vissa saker förändras. Exempelvis lägre strömförbrukning, större HDD, ev annan formfaktor. Likt PS3s evolution. Om det kommer att kapas eller läggas till features med nyare modeller kunde dock inte kristallkulan sia om. 2. För närvarande finns ingen uppgift om gul LED-lampa på enheten...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 October 2013 - 18:26.
Postad 14 October 2013 - 18:35
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Fan vad jag impulsbokade nu...
Grattis och Välkommen
Postad 14 October 2013 - 18:44
rajjejosefsson
-
rajjejosefsson
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Någon som vet när det kom en nyare variant utav ps3? hur långt efter den äldsta menar ja då. tankarna går om det är värt å vänta ett tag, så länge inte väntan blir för länge, för då kan ja nog inte hålla mig borta från ett köp.
Postad 14 October 2013 - 18:46
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
1. Misstänker att du menar nyare modeller, inte nödvändigtvis bättre? Jag sitter fortfarande med min generation 1 PS3:a, medan andra som har köpt slim har hunnit få ylod och skit. Skulle inte säga att de är bättre på något sätt  Eller som nu, en PS3:a med skjutlucka... vilket nedköp liksom. Klart det kommer komma nyare modeller av PS4:an. 2. Klart vi kommer få prov på hur löpande-band-principer kommer påverka kvaliteten på spelkonsollerna. Det är ju ganska imponernade att de hinner ta fram en tillverkningsprocess medan produkten i sig är under utveckling samtidigt som det förväntas skeppas ett antal miljoner enhet vid första dagen. Det är ju först när folk börjar använda dessa konsoller som vi kommer på se ett riktigt fälttest på hur ingenjörerna har lyckats med tillverkningsprocesserna för att minimera felkällor. Bara gud själv kan svara på om vi kommer få se en ny ylod...
Postad 14 October 2013 - 19:20
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Hur brukar det vara med tillgången på spel när en ny konsol släpps? Brukar dom ta slut direkt eller?
Watch Dogs, Battlefield, CoD och Killzone lär väl va populära spel.
Postad 14 October 2013 - 20:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Någon som vet när det kom en nyare variant utav ps3? hur långt efter den äldsta menar ja då. tankarna går om det är värt å vänta ett tag, så länge inte väntan blir för länge, för då kan ja nog inte hålla mig borta från ett köp.
Slim kom ca 2 år efter släpp. Men en revision av hårdvaran kom redan året efter i 40GB versionen som dessutom drogs ner kraftigt i pris. Allt beror på hur bra PS4 kommer säljas. Kolla bara på Wii, sålde asbra och inga större uppdateringar kom.
Postad 14 October 2013 - 20:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Slim kom ca 2 år efter släpp. Men en revision av hårdvaran kom redan året efter i 40GB versionen som dessutom drogs ner kraftigt i pris. Allt beror på hur bra PS4 kommer säljas. Kolla bara på Wii, sålde asbra och inga större uppdateringar kom. Hur brukar det vara med tillgången på spel när en ny konsol släpps? Brukar dom ta slut direkt eller? Watch Dogs, Battlefield, CoD och Killzone lär väl va populära spel.
Alla spel ska släppas digitalt så är ej orolig.
Postad 14 October 2013 - 21:08
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Bättre tror jag inte men garanterat en slim så småningom. Ingen vet om vad för fel det kommer vara/komma.
Postad 14 October 2013 - 21:49
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Såvida inte webhallen blir billigare på extra handkontrollers.
Webhallen hade visst sänkt de med 100:- i fredags.. sweet, kanske de har sig en köpare ändå trots allt... 799 känns lite för mustigt...
Postad 15 October 2013 - 07:11
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Allt beror på hur bra PS4 kommer säljas. Kolla bara på Wii, sålde asbra och inga större uppdateringar kom.
Njae, allt beror på vilka tekniska möjligheter det finns att slimma hårdvaran. Samt vilja att nyttja dessa tekniska möjligheter. PS3 följde samma mönster som PS1 och PS2 innan, med ständiga revisioner/effektiviseringar. Sony har alltid jobbar så. Däremot så är det så att PS4 redan från start är betydligt mer "renodlad" än vad PS3 var så den kommer helt klart inte förändras så mkt som PS3 gjorde. I motsats till Nintendo. Med Wii, precis som med N64/GC, var det sparsamt med förfiningar.
Postad 15 October 2013 - 07:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Postad 15 October 2013 - 09:10
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Ser ut som Benedict Cumberbatch i Star Trek
Greatness Awaits var bättre.
Postad 15 October 2013 - 09:41
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Bara jag som kommer sakna minneskortläsaren från PS3:an ? Någon mer än jag som reagerat på att baksidan av PS4an verkar omgjord på de serieproducerade exemplaren jämfört med de första prototyperna?
Postad 15 October 2013 - 10:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
At this year's E3, Quantic Dream impressed us all with its PS4 tech demo for The Dark Sorcerer. "This is basically Beyond's engine, and we were so excited with what we could achieve," says Cage. "Some people were really impressed with the Dark Sorcerer but this is just the beginning, it's the minimum quality you can get on the console.
"It was done with a very small team, a very small amount of time and small resources. Now we have a full team and we hope to make something really impressive."
Postad 15 October 2013 - 11:05
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
2. För närvarande finns ingen uppgift om gul LED-lampa på enheten...
ylod är sooo last-gen. nu är det rlod:  A photo has surfaced showing a demo PS4 console overheating and displaying what has been dubbed “the red line of death.” The picture was taken at a PS4 event in Spain and posted by Elotrolado member Homer J. Simpson in his report of the event. He says (translated from Spanish) “it had a red light (where the typical blue LED light) and had a message on the screen saying that the console had a very high temperature. The security case was opened and in two seconds the error message was removed and the light had returned to its normal color.
[insert knight rider jokes here]  [/insert knight rider jokes here]
Redigerat av pacman, 15 October 2013 - 11:12.
Postad 15 October 2013 - 11:45
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Men alltså vad hade som förväntat sig i en nästan helt sluten liten plastlåda! Att den inte skulle bli varm?  Michael: Keep your scanners peeled. K.I.T.T.: Right away Michael.
Redigerat av Zerokelvin, 15 October 2013 - 11:47.
Postad 15 October 2013 - 12:26
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
folk som har konsolerna i alltför dåligt ventilerade tv-bänkar borde nog tänka till lite ( gällde även tidigare generationer såklart  )
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|