Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4201

Postad 22 January 2018 - 19:49

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 2
http://1.bp.blogspot...600/rondell.gif

Redigerat av ZooN_86, 22 January 2018 - 19:49.


#4202

Postad 22 January 2018 - 20:05

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 2

Blinkar höger fast du svänger vänster? 😄


Nu hoppas jag du skämtar? Alla dessa människor som blinkar vänster och sen kör ut ur rondellen är trafikfaror allihop.

#4203

Postad 22 January 2018 - 20:11

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Nu hoppas jag du skämtar? Alla dessa människor som blinkar vänster och sen kör ut ur rondellen är trafikfaror allihop.


Ja jag skämtar, därav min smiley.

Ja jag skämtar, därav min smiley.
Du kan ju blinka vänster å sen höger när du kör ut ut rondellen. Ser inget trafikfarligt med det.



#4204

Postad 22 January 2018 - 20:52

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 2

Blinkar höger fast du svänger vänster? 😄

Svänger du vänster inne i en rondell kör du ju över rondellhunden din djurplågare där. :P

Edit: Ahh, skämta Aprillo. Det tror jag vad jag vill om. ;)

Redigerat av pacman, 22 January 2018 - 20:56.


#4205

Postad 22 January 2018 - 20:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Helt otroligt att de få som vet hur man blinkar finns på forumet :)

På sommaren brukar jag roa mig med att skrika åt folk som inte blinkar ut, i de fall jag måste stanna för att de inte blinkat...

Självklart i de fall de har rutan nervevad, annars får man skrika högt  :rolleyes:

 

Själv blinkar jag alltid höger ut. I ytterst få fall blinkar jag även vänster när jag kör runt, beror lite på rondellens omgivning typ.

Händer även att jag inte blinkar ut ur rondeller, men detta är när man kör till jobbet vid 23.30 och inga bilar är ute och kör så långt ögat når.



#4206

Postad 22 January 2018 - 21:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

Ja jag skämtar, därav min smiley.

 

Tur, jag blev lite rädd. Nu kan jag sova bättre inatt :)



#4207

Postad 22 January 2018 - 21:38

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Tur, jag blev lite rädd. Nu kan jag sova bättre inatt :)


Himla tur det :)

#4208

Postad 22 January 2018 - 23:08

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Jag bor i Norrland, där känner alla alla, så alla vet ju vart jag ska. Orka blinka, liksom.  :rolleyes:

 

Ja, jag skämtar.... fast lite roligt är det i byn jag bor i, hur lite folk blinkar  :lol:



#4209

Postad 23 January 2018 - 07:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 1

Roligaste människorna är ändå de som ska rakt fram i en rondell och blinkar vänster och sen direkt höger. ;) 



#4210

Postad 23 January 2018 - 07:59

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 1

Det i princip enda tillfället då jag kan störa mig på folk som blinkar är om man står i väntar vid ett rödljus i ren svängfil o bilen framför envisas med att ha sin blinkers igång. Framförallt i mörker o en bil med högt placerad blinkers. Är nära nog epilepsiframkallande....



#4211

Postad 23 January 2018 - 10:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Denna bild borde alla studera minst en gång innan dom sätter sig i bilen!

Men tyvärr hjälper ju inte det alltid då det finns lokala avvikelser som frångår principen hur en rondell skall fungera. Men det skadar ju inte att ha en grundläggande förståelse hur saker och ting fungerar!



#4212

Postad 23 January 2018 - 14:05

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 1

Det i princip enda tillfället då jag kan störa mig på folk som blinkar är om man står i väntar vid ett rödljus i ren svängfil o bilen framför envisas med att ha sin blinkers igång. Framförallt i mörker o en bil med högt placerad blinkers. Är nära nog epilepsiframkallande....

Men samtidigt om du står i mötande svängfil hade du svurit om han inte blinkade eftersom du då kanske trott att hen skulle köra rakt fram.
Alla kan hamna i fel fil, alltid bra med tydlighet :)

Får du nästan epilepsianfall av blinkers ska du nog fundera på att sluta köra bil ;)

#4213

Postad 23 January 2018 - 15:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

Denna bild borde alla studera minst en gång innan dom sätter sig i bilen!

Men tyvärr hjälper ju inte det alltid då det finns lokala avvikelser som frångår principen hur en rondell skall fungera. Men det skadar ju inte att ha en grundläggande förståelse hur saker och ting fungerar!

 

Där jag bor har vi en rondell som är lik nummer 1 fast skyltningen säger att båda filer kan svänga vänster. Detta skapar trafikfarliga situationer dagligen när det ligger en bil i vänster fil och svänger över i högerfilen i rondellen samtidigt som det ligger en i högerfilen som också svänger vänster.



#4214

Postad 23 January 2018 - 16:13

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
HR lånat hem en Peugeot 3008 gt för test, än så länge är jag i imponerad på hur välbyggd den känns. Skarvar, brunnar eller håligheter tar den lika bra som premium bilar. Bra komfort och enkel att köra är mina intryck från några milstadskörning. Imorgon blir det lite mer provkörning å landsväg o e4:an.

Ser fram emot nästa vecka med xc60 , sen ska man komma till beslut oxå, huuuu

#4215

Postad 23 January 2018 - 18:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Behöver nog mer köpråd - ska till sommaren byta in vår Kia Sportage -15 mot något annat hos Hedin Bil. Behöver något mindre än en Sportage och behöver inte vara en Kia. 
Kanske en MB A-class?

 

Vad tror i gott folk? Vi snackar andrabil. 



#4216

Postad 23 January 2018 - 20:17

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Men samtidigt om du står i mötande svängfil hade du svurit om han inte blinkade eftersom du då kanske trott att hen skulle köra rakt fram.
Alla kan hamna i fel fil, alltid bra med tydlighet :)

Får du nästan epilepsianfall av blinkers ska du nog fundera på att sluta köra bil ;)

Nu pratar jag inte om själva svängen, utan om de 5-10 minuter man står still alternativt långsamt rullar fram mot själva korsningen. Iofs har du kanske inte så mycket trafik där du bor så du förstår vad jag menar  ;) 



#4217

Postad 23 January 2018 - 20:19

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 2
Dags att skap en tråd för rondellkörning kanske ;-)

#4218

Postad 23 January 2018 - 23:01

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Nu pratar jag inte om själva svängen, utan om de 5-10 minuter man står still alternativt långsamt rullar fram mot själva korsningen. Iofs har du kanske inte så mycket trafik där du bor så du förstår vad jag menar ;)

Tolkade det mer som blinkersen var på från det att slog om till rött och sedan grönt, inte att det var i kö ;)

Bor i Göteborg så har en del trafik, kör dock oftast utanför trängseltider så missar mestadelen av köerna :)

#4219

Postad 24 January 2018 - 04:10

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Dags att skap en tråd för rondellkörning kanske ;-)

Jupp håller med! ;)

HR lånat hem en Peugeot 3008 gt för test, än så länge är jag i imponerad på hur välbyggd den känns. Skarvar, brunnar eller håligheter tar den lika bra som premium bilar. Bra komfort och enkel att köra är mina intryck från några milstadskörning. Imorgon blir det lite mer provkörning å landsväg o e4:an.

Ser fram emot nästa vecka med xc60 , sen ska man komma till beslut oxå, huuuu

Har också provkört 3008 och tyckte faktiskt att den var grymt trevlig att köra.

Och precis som du skriver så kändes hjulupphängningen på bilen riktigt bra.

Klarade även kurvor med lite aktiv körning också.



#4220

Postad 24 January 2018 - 07:56

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

HR lånat hem en Peugeot 3008 gt för test, än så länge är jag i imponerad på hur välbyggd den känns. Skarvar, brunnar eller håligheter tar den lika bra som premium bilar. Bra komfort och enkel att köra är mina intryck från några milstadskörning. Imorgon blir det lite mer provkörning å landsväg o e4:an.

Ser fram emot nästa vecka med xc60 , sen ska man komma till beslut oxå, huuuu

 

Sist jag körde en peugeot så störde jag mig på småsaker t.ex. att man ändrade värmen i bilen på en touchdisplay (den va inte så responsiv heller). Detta va ju ett tag sedan så det kanske blivit bättre? Jag tror du kommer tycka XC60 spelar i en annan liga :)



#4221

Postad 24 January 2018 - 08:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
Har väl pratat om detta förr med orkar inte leta.

När ni sprutar på avfettning på bilen, skrubbar ni då med svamp efter ett par minuter eller sköljer ni bara av bilen?

Finns det ingen risk att man repar om man börjar skrubba ?

#4222

Postad 24 January 2018 - 08:22

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Låt avfettning vara kvar på bilen i ett par minuter därefter spola av med högtrycken så du får bort skiten därefter så tvättat du med svampen/bilshampo/vatten. Annars blir det som du skriver att du drar runt skiten och repar lacken.

#4223

Postad 24 January 2018 - 08:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

Låt avfettning vara kvar på bilen i ett par minuter därefter spola av med högtrycken så du får bort skiten därefter så tvättat du med svampen/bilshampo/vatten. Annars blir det som du skriver att du drar runt skiten och repar lacken.

 

Jag kör avfettning (täck bilen, låt verka, spola av med högtryck) sedan kör jag en förtvätt med skumlans för att ytterligare få bort så mycket småskit som möjligt. Därefter går jag på med svamp.



#4224

Postad 24 January 2018 - 08:31

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Har väl pratat om detta förr med orkar inte leta.

När ni sprutar på avfettning på bilen, skrubbar ni då med svamp efter ett par minuter eller sköljer ni bara av bilen?

Finns det ingen risk att man repar om man börjar skrubba ?

Jag kör med OK/Q8s superavfettning (tror den heter så).

Sprutar på och sköljer sedan av efter några minuter.
På de hårt smutsade ytorna spruat jag en gång till strax innan schamponering, upplever att det gör nästa tvätt enklare.

#4225

Postad 24 January 2018 - 09:51

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Obs! Spruta INTE kallavfettning högre upp än nederkanten på sidorutorna. Finns risk att det rinner in innanför dörrarna och löser upp rostskyddet.

Dagens tips: alkalisk avfettning (tar allt organiskt, tar inte olja och tjära) - grymt smidigt. Är ju typ samma sak som foam lance och det kan man köra på hela bilen.

Redigerat av MrSpokk, 24 January 2018 - 09:51.


#4226

Postad 24 January 2018 - 10:09

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Köper mina tvätt grejer från Bollnäs bilvård. Lite bättre produkter än på macken. Jag kör med en kallavfettning som går att lägga på en blöt bil. Så jag spolar av bilen först. Sen kall avfettning nertill runt hjulhus och så. Sen en alkalisk på resten av bilen. Sommartid enbart alkalisk. Grymt bra mot slem från träden, insekter och fågelskit.
Sen en gång på våren går jag på med claybar för att verkligen få bort alla tjärfläckar. Lite polish och wax på det.

Redigerat av K1M, 24 January 2018 - 10:13.


#4227

Postad 26 January 2018 - 10:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Lånat hem en V90 D3 tills imorgon, förbannat fin bil, blir nog en sån.
Säljaren nämnde också att när nya V60 kommer så kan Volvo komma att höja priserna för V90...

Det närmar sig...

https://paultan.org/...the-first-time/

 

2019-Volvo-V60-spyshots-1-850x445.jpg

2019-Volvo-V60-spyshots-3-850x567.jpg

 

Tror MYCKET på nästa V60.

 

Trepipen T3 Lätthybrid kommer bli nya "folk-Volvon" (nu när diesel häxjagas...), räknar med att man kan få den inkl automat och lite trevlig utrustning för 7.5 PBB.


Redigerat av pacman, 26 January 2018 - 10:24.


#4228

Postad 26 January 2018 - 10:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 559 inlägg
  • 0

Angående det här med blinkers i rondell. Anledningen till att det finns två skolor här är för att två kontor/myndigheter gick ut med olika regler samtidigt. De bestämde sig för att båda lösningarna var ok. Alltså att man antingen bara blinkar ut ur rondellen, men att man också kan blinka vänster om man ska stanna kvar i rondellen (t.ex. åka ut i tredje eller fjärde avfarten). På körskolan fick jag lära mig det sistnämnda och jag tycker personligen (precis som gif:en) att det underlättar för övriga trafikanter.


Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 26 January 2018 - 10:56.


#4229

Postad 26 January 2018 - 10:43

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Spännande!

#4230

Postad 26 January 2018 - 12:00

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Angående det här med blinkers i rondell. Anledningen till att det finns två skolor här är för att två kontor/myndigheter gick ut med olika regler samtidigt. De bestämde sig för att båda lösningarna var ok. Alltså att man antingen bara blinkar ut ur rondellen, men att man också kan blinka vänster om man ska stanna kvar i rondellen (t.ex. åka ut i tredje eller fjärde avfarten). På körskolan fick jag lära mig det sistnämnda och jag tycker personligen (precis som gif:en) att det underlättar för övriga trafikanter.

 

Precis.. det underlättar ju inte för någon att myndigheterna går ut med dubbla budskap. Till slut blir det godtyckligt om man skall använda blinkers alls. :)

Jag håller med dig helt.. följer man bilden så underlättar man för alla andra i trafiken.

Finns väldigt många som sitter och svär över folk som inte använder blinkers och sen gör dom inte det själv heller av ena eller andra anledningen. Att föregå med gott exempel är inte någons grej verkar det som.


Redigerat av _Lucifer_, 26 January 2018 - 12:00.


#4231

Postad 26 January 2018 - 13:07

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Hoppas volvo lyckas göra bilen lite snyggare än den dötråkiga v90:n

#4232

Postad 26 January 2018 - 13:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Nu finns XC40 D3 / T3 / T4 att bygga på Volvos hemsida. Pris från 293 900 kr.



#4233

Postad 26 January 2018 - 13:18

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1569 inlägg
  • 0

Angående det här med blinkers i rondell. Anledningen till att det finns två skolor här är för att två kontor/myndigheter gick ut med olika regler samtidigt. De bestämde sig för att båda lösningarna var ok. Alltså att man antingen bara blinkar ut ur rondellen, men att man också kan blinka vänster om man ska stanna kvar i rondellen (t.ex. åka ut i tredje eller fjärde avfarten). På körskolan fick jag lära mig det sistnämnda och jag tycker personligen (precis som gif:en) att det underlättar för övriga trafikanter.

 

Men du blinkar väl inte vänster om du ska åka ut i t.ex. tredje avfarten, då blinkar du väl vänster TILLS du ska svänga ut och blinkar då höger?



#4234

Postad 26 January 2018 - 22:48

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 559 inlägg
  • 0

Men du blinkar väl inte vänster om du ska åka ut i t.ex. tredje avfarten, då blinkar du väl vänster TILLS du ska svänga ut och blinkar då höger?

 

Det var det sistnämnda jag menade. 



#4235

Postad 02 February 2018 - 20:02

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Blev lite Mercedes denna veckan, c-klass och glc. Vilka sköna bilar, luftfjädringen är magisk. Efter att gott igenom stora delar av marknaden så ligger Glc och Peugeot 3008 på topp. I morgon ska vi avsluta med Tiguan igen och sen A4allroad, nu måste jag erkänna att jag är lite trött på provkörning.
Har åkt Peugeot i drygt 10 år och är jättenöjd, både att bruka och service har varit jätte bra. Men vore kul att testa något annat oxå, men sen kommer det med pengar in ibilden och då blir det svårt. Skiljer 180 tusen mellan dessa bilar, men jag brukar ha bilarna i 10 år så jag försöker intala mig att det inte behöver bli så stort gap på en tio års period.

#4236

Postad 03 February 2018 - 09:53

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

för första gången har jag haft problem med att lasta in grejer i min lille bil.

Har kört gasolflaskor, 120 kg plantjord, hund stora slutsteg på 40kg.

 

Men två pizzor var på gränsen....

ckIcabx.jpg?2



#4237

Postad 03 February 2018 - 10:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Hämtade ÄNTLIGEN ut min Passat GTE häromdagen :)

Har inte kört mer än 20 mil men är supernöjd. Tyst, pigg och mycket bra bagagerum för en hybrid. Det enda som inte känns genomtänkt är radarplaceringen för den adaptiva farthållaren som sitter i VW-emblemet. Minsta skitig eller för mycket snö så får man felmeddelande.

#4238

Postad 03 February 2018 - 10:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Problemet med snö på radarn tror jag gäller de flesta bilar. Det gäller min MB E-klass från 2012 och jag har upplevt i flera olika hyrbilar, samt att jag hört även andra klaga på det. Jag har inte upplevt att vanlig smuts ställer till det, det är i första hand när det kommer blötsnö som lägger sig på fronten. Jag förmodar att sensorn måste sitta lågt och i fronten för att systemet ska fungera.

 

Det tråkiga är ju att den inte ens fungerar som en vanlig farthållare då, man måste sitta och själv läsa av farten på ett instrument och sen reglera den själv med ena benet; som man gjorde förr i tiden! På den tiden när man även fick ställa om utväxlingen i drivlinan själv!  :)



#4239

Postad 03 February 2018 - 10:52

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Men den borde ju tåla en hel del?

Dom familjen har/haft med acc så har radarn suttit under regskylten o har tålt massa smuts o det är bilar från VW koncernen så många delar är genomgående.

 

B5G-0020.png

 

2017_718_Boxster_pg34.jpg


Redigerat av johan b-lund, 03 February 2018 - 10:53.


#4240

Postad 03 February 2018 - 10:56

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 1
Aha, så illa t.om. Har bara haft det kortare tid på lånebilar, så inget jag råkat ut för tidigare.

Tyvärr gick det inte att välja bort, har svårt för ”hjälpmedel” som sänker uppmärksamheten i trafiken. Glad att jag slapp lane assist etc :)


Den sitter alltså i det släta emblemet i fronten
PL3563_7680x4320.jpg

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 February 2018 - 10:57.


#4241

Postad 03 February 2018 - 11:02

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, för mycket hjälpmedel o iaf jag slappnar av för mycket.

Jo då vet att den sitter där nu, känns som om någon blev kreativ o förstörde en redan fungerande lösning :/



#4242

Postad 03 February 2018 - 11:17

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Tål en del gör den ju, det som ställer till problem är när det faller blötsnö som sätter sig på hela fronten. Jag har åtta mil hem från jobbet och häromdan slutade farthållaren att fungera efter ungefär två mil, när jag kom hem satt det ett centimetertjockt lager av snö på hela fronten.

 

På min MB sitter sensorn som en slät fyrkantig del i grillen. På de nyare som har en stor stjärna i grillen så sitter sensorn i den, på samma sätt som VW. Det jag funderat på är varför de inte satt värme i den. Längst upp på vindrutan (framför backspegeln) har min bil kamera för mörkerkörningsassistent och skyltavläsning samt lite mer grejer. Där är det uppvärmt så att snö smälter bort.

 

I går körde jag 2x9 mil med en Audi A4 i snöväder utan problem, men det var kallt då så snön var rätt kall och fastnade inte på fronten. Ska ha den till Gävle nästa vecka, så då blir det en bättre utvärdering av den. Verkade vara en fin bli jag fått, diesel, automat (ja, DSG då....), quattro, adaptiv farthållare, ljusautomatik, dieselvärmare, nån form av sportutförande och dubbdäck. Har inte kört nån A4 på länge, men sett att de fått bra omdömen i tester.


Redigerat av Erik_N, 03 February 2018 - 12:13.


#4243

Postad 03 February 2018 - 12:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Just ja, bränslevärmaren. Effektiv och snabb som s*tan, men räckvidden på fjärren är 1/3 av förra så nu når den inte hemifrån :(

Men den håller iaf bilen isfri när laddkabeln är i, så man slipper åtminstone skrapa.

Monterade mina Blackvue 750 (2ch), ska bara få till en snygg installation med Powermagic Pro också, problemet är att alla paneler är så förbannat tighta.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 03 February 2018 - 12:11.


#4244

Postad 03 February 2018 - 16:38

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Så här ser radarn till den adaptiva farthållaren ut på min bil.

 

Bifogad fil  IMG_3674.jpg   244.33K   0 Antal nerladdningar

 

Längst upp i vindrutan kan man se de andra grejerna jag nämnde. Jag vet inte om den där kameran har någon funktion för att farthållaren ska fungera.

Den används dock för mörkerkörningsassistenten som visar en bild i gråskala på skärmen, och ska varna djur eller människor. "Tyvärr" har jag inte fått se om det funkar än...

Min bil hade inte skyltavläsning när jag köpte den, men eftersom kameran redan fanns så gick det att lösa med en mjukvaruuppdatering.

Sen är det nog en sensor till ljusautomatiken som sitter där uppe också. Mycket grejer som kan ställa till problem med åren....

 

Inte roligt när man ska börja tvätta och hjulen ser ut så här. Här har jag lagt på första omgången avfettning och fälgrengöring så det ser väl lite extra kladdigt ut.

 

Bifogad fil  IMG_3672.jpg   434.56K   0 Antal nerladdningar

 

Efter att ha spolat bort det så fick jag lägga på en omgång till och sen jobba med både fälgborste och svamp en stund. Orkade inte ta bort alla små prickar i dag, men det blev helt OK till slut.

 

Bifogad fil  IMG_3673.jpg   369.07K   0 Antal nerladdningar

 

Dyrt att tvätta i GDS-hallen på OK nu för tiden 2:50 kr/min tar de! Jag stod där i över 1,5 h och sen tillkommer alla rengöringsmedel man ska ha. Billigare att lämna in till nån som tvättar, men jag litar ju inte på att de gör rent fälgarna ordentligt...



#4245

Postad 03 February 2018 - 18:17

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Det var nog den fulaste lösning jag sett i fronten på nån bil.
Ser ju hemma pulat ut och verkligen inte värdigt MB.



#4246

Postad 03 February 2018 - 18:53

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Det var nog den fulaste lösning jag sett i fronten på nån bil.
Ser ju hemma pulat ut och verkligen inte värdigt MB.

Volvo Cars hade liknande på EuCD bilarna, men placerad off center. 

 

S80 respektive V60

Bifogad fil(er)



#4247

Postad 03 February 2018 - 20:20

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Någon av er som har erfarenhet av nya A4allroad, tanken var att köra den idag men vädret gjorde att det inte var någon id’e. Får bli på måndag. Nyfiken på både disel 190hk o 252hk bensin.
Erik om det är en seriös bilvårdsfirma har de kemikalier som löser smutsen på fälgen så den ska lösa det utan att behöva slita hund, dessutom inte lika elakt som syran i fälgrengöringen. Bar en parantes.

#4248

Postad 03 February 2018 - 22:17

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Någon av er som har erfarenhet av nya A4allroad, tanken var att köra den idag men vädret gjorde att det inte var någon id’e. Får bli på måndag. Nyfiken på både disel 190hk o 252hk bensin.
Erik om det är en seriös bilvårdsfirma har de kemikalier som löser smutsen på fälgen så den ska lösa det utan att behöva slita hund, dessutom inte lika elakt som syran i fälgrengöringen. Bar en parantes.


Man kör väl givetvis med syrafri.

#4249

Postad 03 February 2018 - 22:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Ja mercas lösning var bland de fulaste jag sett 😂

#4250

Postad 04 February 2018 - 09:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10392 inlägg
  • 0
Vad det gäller praktisk form tänker amerikanerna rätt anser jag. Överdelen på bilen lutar inte inåt från kanterna vilket ger ett överlägset kupéutrymme (och bagageutrymme). Jag hade inte bangat för en sådan här Lincoln Navigatorl 2018, men de är på tok för dyra.

Bifogad fil(er)


Redigerat av hassesolo, 04 February 2018 - 09:26.





Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.