LG B7 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B7V
(TV)
|
8
|
(53)
|
Inga priser | |
LG B7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65B7V
(TV)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
LG C7 55" OLED
(TV)
|
8
|
(29)
|
Inga priser | |
LG C7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65C7V
(TV)
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
LG E7 55" OLED
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG E7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65E7V
(TV)
|
7
|
(4)
|
Inga priser | |
LG G7 65" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED65G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG G7 77" OLED TV - OLED77G7V
(TV)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 65" OLED - OLED65W7V
(TV)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
LG OLED W7 77" OLED - OLED77W7V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG 55" Full HD - 55EG9A7V
(TV)
|
4
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 22 February 2018 - 16:41
Hur gick du tillväga?
Jag är klubbhyllemedlem och då är det 90 dagars öppet köp.
Jag ringde och sa att det kan ju utnyttja och sedan låta ngn annan köpa tv:n till mig för det lägre priset.
Sedan undrade jag om det inte fanns en smidigare lösning, och det gjorde det!
Postad 22 February 2018 - 16:45
Jag är klubbhyllemedlem och då är det 90 dagars öppet köp.
Jag ringde och sa att det kan ju utnyttja och sedan låta ngn annan köpa tv:n till mig för det lägre priset.
Sedan undrade jag om det inte fanns en smidigare lösning, och det gjorde det!
De har ju dock prisgaranti så man behöver inte säga allt det där. Räcker med att säga att priset på produkten man har köpt har gått ner i pris och är man fortfarande inom öppet köp-perioden får man pengarna tillbaka.
Postad 22 February 2018 - 16:56
Blir att åka med kvittot till Elgiganten och få tillbaka 3000kr, känns toppen
Men det är ju bara netonet som har gjort en prissänkning , inte Elgiganten.
Postad 22 February 2018 - 16:57
De har ju dock prisgaranti så man behöver inte säga allt det där. Räcker med att säga att priset på produkten man har köpt har gått ner i pris och är man fortfarande inom öppet köp-perioden får man pengarna tillbaka.
Netonnet har ingen prisgaranti vad jag vet, var har du sett det?
Redigerat av junkan, 22 February 2018 - 16:57.
Postad 22 February 2018 - 17:12
19 990 riksdaler är onekligen ett lockande pris. Det är kanske dags att upgradera min plasmaskärm 65" Panasonic ST60... Jag skulle bli tacksam om någon här kan lämna info om hur långt bordsstativet är (65" LG B7).
Redigerat av Kung67, 22 February 2018 - 17:19.
Postad 22 February 2018 - 17:44
Postad 22 February 2018 - 17:57
Tydligen var jag klubbmedlem!?! Hur får jag cash tillbaks på 65B7:an jag köpte på nyårsafton?
Edit*
Ringde Netonet, de har inte registrerat köpet som klubbmedlem? Detta trots att jag var klubbmedlem långt innan TV:n köptes?!?! De skulle återkomma under morgondagen. Det låter ju helt vansinnigt? Jag frågade hur jag kan lastas för att ni inte registrerat köpet under klubbhyllan. Fick inget vettigt svar. Det märkliga är att jag har mängder med andra köp som är registrerade under klubbhyllan, billiga grejer. Struntar de medvetet i att lägga dyrare köp som klubbmedlem kan man ju undra?!?
Redigerat av Greedy, 22 February 2018 - 18:17.
Postad 22 February 2018 - 18:35
Men det är ju bara netonet som har gjort en prissänkning , inte Elgiganten.
Fick tillbaka 3000kr via prisgarantin på Elgiganten ![]()
19 990 riksdaler är onekligen ett lockande pris. Det är kanske dags att upgradera min plasmaskärm 65" Panasonic ST60... Jag skulle bli tacksam om någon här kan lämna info om hur långt bordsstativet är (65" LG B7).
Det är 80 cm brett.
Postad 22 February 2018 - 18:51
Netonnet har ingen prisgaranti vad jag vet, var har du sett det?
De sa till mig att de hade det och har fått pengar tillbaka när de har sänkt priset på deras varor. Senast var när jag köpte C7 för 17000 sedan sänktes den till 15000 och då sa jag det och fick pengarna tillbaka. Samma med E6. Jag behövde inte säga att jag kunde köpa den någon annanstans eller lämna tillbaka och köpa billigare utan det räcker med att säga att priset har sänkts och då säger de inga problem och för över mellanskillnaden (så länge man är inom öppet köp-perioden såklart).
Postad 22 February 2018 - 19:00
Har ett par frågor för er.
Sa till mig själv att när LGs OLED 65" hamnar under 20k, då köper jag en.
Spelar väldigt mycket spel och har sett fram emot VRR. Såg att VRR och HDMI 2.1 inte kommer till de nya LG i år.
1.Hur lång tid tror ni det tar för VRR o bli en grej som får support från tv-tillverkare och grafikkortstillverkare?
2. Har en 10 år gammal receiver till min nuvarande TV. Bör jag köpa en ny nu och vilken billigare receiver skulle ni i sådana fall rekommendera?
3. Vad är det första vanliga "problemen" man bör leta efter när man har köpt TV:n? För att kolla att man inte fått ett dåligt exemplar.
Redigerat av nixxor, 22 February 2018 - 23:09.
Postad 22 February 2018 - 20:02
Fick tillbaka 3000kr via prisgarantin på Elgiganten
Det är 80 cm brett.
Tack för infon! Lustigt nog är min tv-bänk 80 cm. Det var verkligen på det berömda f-håret! :-D
Postad 22 February 2018 - 20:26
De sa till mig att de hade det och har fått pengar tillbaka när de har sänkt priset på deras varor. Senast var när jag köpte C7 för 17000 sedan sänktes den till 15000 och då sa jag det och fick pengarna tillbaka. Samma med E6. Jag behövde inte säga att jag kunde köpa den någon annanstans eller lämna tillbaka och köpa billigare utan det räcker med att säga att priset har sänkts och då säger de inga problem och för över mellanskillnaden (så länge man är inom öppet köp-perioden såklart).
Kan så vara men de har faktiskt ingen prisgaranti, de är bara smidiga...
Postad 22 February 2018 - 21:18
Snubben på Elgiganten trodde mig inte först att den fanns för 19990:-, nja det är nog en fyndvara, Sen surfa han in på NoN och typ " Oj " det var bra pris ![]()
Kändes bra när man gick därifrån..
Postad 22 February 2018 - 21:38
Postad 22 February 2018 - 22:14
Det verkar finnas ett stort sug efter oled. Flera aktörer kommer komma och det kommer förmodligen innebära mer konkurrens.
Under 2018 blir det nog en oled. Tyvärr kommer alltid andra utgifter olägligt. Ska byta fönster på kåken så nu är det lite köpstopp, enligt frugan hehe. Får se hur det blir.
Redigerat av magnus76, 22 February 2018 - 22:14.
Postad 22 February 2018 - 22:20
Priset sätts säkert så att LG får ut så mycket de kan med den produktion de har.
Redigerat av junkan, 22 February 2018 - 22:21.
Postad 23 February 2018 - 05:30
Läste nånstans att sharp skulle börja med oledpaneler.Stor konkurrens är ju lite svårt när det enbart finns en tillverkare av paneler och det är LG.
Priset sätts säkert så att LG får ut så mycket de kan med den produktion de har.
Postad 23 February 2018 - 07:51
Även Samsung ryktas starta upp sin tänkta oledtillverkning i smyg som använder en annan/bättre tillverkningsteknik än den LG använder så hoppas också Oled blir bredare, mer prispressat osv. Vi behöver konkurrens på marknaden.
Postad 23 February 2018 - 07:59
Men finns det någon med en b7/c7 som inte upplever banding och tint? Speciellt på 65” varianten?
Banding blir ju ganska framträdande och störande vid tex hockey, fotboll etc. Har sett en del videos på youtube och det ser ibland förskräckligt ut.
Nu när b7 sänkts börjar priset bli ”vettigt” rycker det i köplustan
Postad 23 February 2018 - 09:07
Jag håller med. Jag byter enbart för storleken. Jag har en 50" Kuro idag, är super-nöjd med allting, fina hudtoner, bra djup osv, men trots att jag bara sitter lite under 3m ifrån så kan jag fan inte läsa texten i en del spel. Jag måste helt enkelt ha 65" mina händer är bundna, jag har inget val ![]()
Redigerat av Demon Slayer, 23 February 2018 - 09:07.
Postad 23 February 2018 - 09:51
Det är en lång tråd att läsa igenom så min fråga kanske redan är diskuterad?
Men finns det någon med en b7/c7 som inte upplever banding och tint? Speciellt på 65” varianten?
Banding blir ju ganska framträdande och störande vid tex hockey, fotboll etc. Har sett en del videos på youtube och det ser ibland förskräckligt ut.
Nu när b7 sänkts börjar priset bli ”vettigt” rycker det i köplustanMen 20 tusen är oavsett en del pengar och vet inte om jag kommer kunna acceptera den banding jag sett hos vissa. Verkar vara värre på 65” mot 55”. Dock är 55” inte direkt ett alternativ eftersom min nuvarande lcd är 55”. Blir liksom ingen ”wow” känsla med samma strl.
Kört i 2 månader upplever ingen "banding" eller "tint"
Men alla ser olika
Gått från 10 årig ful inbränd plasma är jag nöjd
Postad 23 February 2018 - 11:16
Nu har även Ladan sänkt priset till 19990kr..
https://www.elgigant...P_PRISJAKT_EGAB
Redigerat av mcmike, 23 February 2018 - 11:21.
Postad 23 February 2018 - 14:25
Bifogad fil(er)
Postad 23 February 2018 - 14:26
Under 20tkr gick inte att motstå, blir nog lagomt i sovrummet sett till storleken
Grattis!
Postad 23 February 2018 - 14:59
Köpte denna och blir helt Ok för att vara en gammal konsolLite synd att lg oled saknar komponentingång. Vårt gamla Wii går förhållandevis ofta.
Nån som kan rekommendera nån slag konverter för det? Annars kanske man ska låta recievern skala om till hdmi, om den gör ett bra jobb vet jag inte.
B/C7 har ju lågt input lag och passar perfekt för konsolspel. Men är det någon som vet om hur input lag presterar via komponent?
https://fyndiq.se/pr...AiABEgLHffD_BwE
Hade jag haft en reciever som kan skala upp hade jag provat den först.blev en nödlösning denna då wiin används mycket.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 23 February 2018 - 15:05.
Postad 23 February 2018 - 15:03
Köpte denna och blir helt Ok för att vara en gammal konsolhttps://fyndiq.se/pr...AiABEgLHffD_BwE
Perfekt. Tack för tipset.
Postad 23 February 2018 - 17:31
Vet inte om min lilla bänk är sned el fotfästet? Tv lutar lite bakåt, normalt eller? Annars so far so good, utan några konstigheter än så länge
Fick en tillverkad nu i februari iallafall...!
Grattis!
Tack ![]()
Redigerat av mcmike, 23 February 2018 - 17:32.
Postad 23 February 2018 - 18:12
Vet inte om min lilla bänk är sned el fotfästet? Tv lutar lite bakåt, normalt eller? Annars so far so good, utan några konstigheter än så länge
Fick en tillverkad nu i februari iallafall...!
Hm, min är rak. Lutar den mycket?
Postad 23 February 2018 - 23:13
Grattis till er som köper för under 20k. Känner mig fortfarande nöjd med att ha betalat 23k i november (har ju fått njuta av min i 2 månader redan ) ![]()
Postad 23 February 2018 - 23:14
Grattis till er som köper för under 20k. Känner mig fortfarande nöjd med att ha betalat 23k i november (har ju fått njuta av min i 2 månader redan )
Finns det något att klaga på? Banding, tint? Velar fortfarande om en tv verkligen är värd rumt 20tusen.
Postad 24 February 2018 - 00:04
Jag kan se banding på b6 ibland men inte så ofta. Gäller nog för dom flesta. Sen kan det säkert variera också.Finns det något att klaga på? Banding, tint? Velar fortfarande om en tv verkligen är värd rumt 20tusen.
Redigerat av axion84, 24 February 2018 - 00:04.
Postad 24 February 2018 - 09:39
Postad 24 February 2018 - 10:06
Hm, min är rak. Lutar den mycket?
Ok, ca 2cm skiljer det mellan botten/toppen av skärmen..! Verkar som foten inte är rak då mittenfötterna inte når bänken..!Testat med två bänkar, får väl kontakta någon ansvarig...Den nya FW är det bara USB som gäller? Testat lite DV material tycker det ser grymt bra ut redan nu genom HDMI ![]()
. Fasen 2018 blir ett bra tv år
För att inte tala om 2019 ![]()
Redigerat av mcmike, 24 February 2018 - 10:12.
Postad 24 February 2018 - 11:03
Postad 24 February 2018 - 11:53
Ok, ca 2cm skiljer det mellan botten/toppen av skärmen..! Verkar som foten inte är rak då mittenfötterna inte når bänken..!Testat med två bänkar, får väl kontakta någon ansvarig...Den nya FW är det bara USB som gäller? Testat lite DV material tycker det ser grymt bra ut redan nu genom HDMI
Oj det var mycket. Ingen av 7 modellerna ska luta. Hör med inköpsstället om du kan få en annan fot att prova med. Hoppas det löser sig.
Postad 24 February 2018 - 12:14
har sett att det finns en uppdatering att hämta på nätet..hur lång tid brukar det ta innan man får upp den på tv:n?
har sökt på tv:n men den säger att det ej finns något att hämnta
Postad 24 February 2018 - 12:25
Oj det var mycket. Ingen av 7 modellerna ska luta. Hör med inköpsstället om du kan få en annan fot att prova med. Hoppas det löser sig.
Jag satte egna gummifötter bak, så nu står den rakt.! Känns inte direkt premium bara, men det är ju trots allt en LG
Har du några snabba inställningar att rekommendera, vid de olika signalerna? Har varit från tv branschen att tag, vilket märks ![]()
Postad 24 February 2018 - 13:01
har sett att det finns en uppdatering att hämta på nätet..hur lång tid brukar det ta innan man får upp den på tv:n?
har sökt på tv:n men den säger att det ej finns något att hämnta
Har aldrig fått den i tvn, löser det med usb. Har följt tråden sen den startades och läst om en person som fått den till tvn. Förmodligen orkar ingen vänta. 😊
Redigerat av Iwarsson, 24 February 2018 - 13:03.
Postad 24 February 2018 - 13:03
Postad 24 February 2018 - 13:07
Alla sätt är bra utom de dåliga. 😊 Nja, stäng av alla bildförbättringar till att börja med. Sen har Sune Bejas postat kompletta inställningar här i tråden.Jag satte egna gummifötter bak, så nu står den rakt.! Känns inte direkt premium bara, men det är ju trots allt en LG
Har du några snabba inställningar att rekommendera, vid de olika signalerna? Har varit från tv branschen att tag, vilket märks
Skärmsläckaren går igång efter ett par minuter vid statisk bild om du använder tvns egna appar. Hur det är med yttre källor vet jag inte.Finns det nån smart innställning som slår av tvn efter 30min statisk bild. Bara en timer som slår av efter 3h funkar inte då man ibland ser mer än 3h och så startar man en ny cykel och så kanske somnar efter 3.5 och så står den på i 2.5 til.
Redigerat av Iwarsson, 24 February 2018 - 13:08.
Postad 24 February 2018 - 15:15
Postad 24 February 2018 - 15:22
Har aldrig fått den i tvn, löser det med usb. Har följt tråden sen den startades och läst om en person som fått den till tvn. Förmodligen orkar ingen vänta.
Letat men hittar inte var man kan ladda ned den nya FW? ![]()
Nja, stäng av alla bildförbättringar till att börja med. Sen har Sune Bejas postat kompletta inställningar här i tråden.
Absolut, det gör jag jämnt
Ja jag la in de inställningarna, men vilket läge gäller med DV material?
Slog till på en 65”b7. Ska bli kul att pilla med ikväll. Återkommer.
Det blev ev ett bra år, men lite tidigare då? ![]()
Postad 24 February 2018 - 15:33
http://www.lg.com/se...ftware-firmware
Redigerat av Iwarsson, 24 February 2018 - 15:37.
Postad 24 February 2018 - 15:38
Kunde inte låta bli. Ingen banding i hockeymatchen på fyran som jag kan se. Bådar gott.Letat men hittar inte var man kan ladda ned den nya FW?
Absolut, det gör jag jämntJa jag la in de inställningarna, men vilket läge gäller med DV material?
Det blev ev ett bra år, men lite tidigare då?
Postad 24 February 2018 - 15:55
Nedladdning av mjukvara:
Tack ![]()
Kunde inte låta bli. Ingen banding i hockeymatchen på fyran som jag kan se. Bådar gott.
Jag hade inga planer heller egentligen, men men
Jag har inte sett någon banding "än", varken genom hockey eller fotboll..!
Postad 24 February 2018 - 16:30
Nedladdning av mjukvara:
Jag uppdaterar via TV'n, det är väl samma mjukvara som uppdateras där?
Såg i manualen
"If your TV is connected to the Internet, you can check whether the latest software is available and update to the latest software from your TV without the need of a USB stick."
Så det svarade på min fråga
Redigerat av Dockland, 24 February 2018 - 16:31.
Postad 24 February 2018 - 16:48
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
LG OLED65C7V startar ej (oftast), klickande ljud
19 bilder
47 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?