Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 22 maj 2009 - 06:55

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Turn by turn är bekräftat, MMS är bekräftat, sen om video går att skicka beror nog på huruvida nästa iphone stöder video.
Sen är den större kameran och magnetometern nästan bekräftad genom hårdvaruköp från apples sida och spår av API calls i 3.0 mjukvaran.

Turn by turn och MMS är del av FW 3.0 och inte bara en ny iPhone. Alla får det (från sett 1Gen som har vissa begränsningar). Apple köpte också 11 tums LCD skärmar men jag tvivlar på att det bekräftar att vi får en 11" iPhone och det de skriver i koden har lurat många ryktessidor många gånger om. Tro mig inte fel, jag tror absolut att det kommer en bättre kamera, men allt jag ser är fortfarande bara rykten och inga bevis.

Dock hoppas jag väldigt mycket på en större iPhone, dvs en merge mellan netbook och iPhone. Det hade varit häftigt.

Postad 22 maj 2009 - 16:47

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Apple köpte också 11 tums LCD skärmar men jag tvivlar på att det bekräftar att vi får en 11" iPhone och det de skriver i koden har lurat många ryktessidor många gånger om
Dock hoppas jag väldigt mycket på en större iPhone, dvs en merge mellan netbook och iPhone. Det hade varit häftigt.

11" pekar ju i så fall på en konkurrent till alla små netbooks. Hade varit riktigt grymt men kommer väl kosta 10000:- :)

Postad 22 maj 2009 - 17:07

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

11" pekar ju i så fall på en konkurrent till alla små netbooks. Hade varit riktigt grymt men kommer väl kosta 10000:- :)

Jo precis, och tyvärr lär den väl bli så dyr iom att Apple inte vill leka i billighetssegmentet. Min poäng vara bara att bara för att Apple köper in ett stort parti kameror så behöver det inte betyda att de skall in i nästa iPhone utan kan vara ämnade för en annan produkt, således kan det inte användas för att bekräfta ett rykte då man inte kan bekräfta vad de skall användas till :).

Postad 22 maj 2009 - 17:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Då är det knappt längre en telefon, iphone har en vettig storlek redan, allt som är större skulle vara en dator före en telefon eftersom samtal inte lär vara prio 1 på en sådan manick.

Och ja, även om turn by turn och mms är en del av 3.0 så är det likväl bekräftat till nästa iphone.

Postad 22 maj 2009 - 17:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Jo precis, och tyvärr lär den väl bli så dyr iom att Apple inte vill leka i billighetssegmentet. Min poäng vara bara att bara för att Apple köper in ett stort parti kameror så behöver det inte betyda att de skall in i nästa iPhone utan kan vara ämnade för en annan produkt, således kan det inte användas för att bekräfta ett rykte då man inte kan bekräfta vad de skall användas till :).

Om apple köper in ett gäng 3.2 sensorer och slutat köpa in 2.0 varianter så kan det bara betyda en sak, men helt säkert är det inte, därför sa jag "nästan bekräftat".
Har folk slutat läsa?

Postad 23 maj 2009 - 13:09

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Turn by turn och MMS är del av FW 3.0 och inte bara en ny iPhone. Alla får det (från sett 1Gen som har vissa begränsningar). Apple köpte också 11 tums LCD skärmar men jag tvivlar på att det bekräftar att vi får en 11" iPhone och det de skriver i koden har lurat många ryktessidor många gånger om. Tro mig inte fel, jag tror absolut att det kommer en bättre kamera, men allt jag ser är fortfarande bara rykten och inga bevis.

Lite off-topic nu men de 11" skärmar som Apple sägs ha beställt är nog inte tänkta för en kommande iPhone. Apple har även tagit avstånd från netbooks (inget du nämner men andra har nämnt) och sagt att de inte är intresserade av den marknaden. De ryktade skärmarna är snarare till för en Tablet-Mac, alltså en större variant av iPod Touch skulle man kunna säga. Ni kan läsa lite info om den här.

Postad 23 maj 2009 - 14:20

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Lite off-topic nu men de 11" skärmar som Apple sägs ha beställt är nog inte tänkta för en kommande iPhone. Apple har även tagit avstånd från netbooks (inget du nämner men andra har nämnt) och sagt att de inte är intresserade av den marknaden. De ryktade skärmarna är snarare till för en Tablet-Mac, alltså en större variant av iPod Touch skulle man kunna säga. Ni kan läsa lite info om den här.

Nej, nog dags att lägga ned denna diskussionen för min del då det har blivit för rörigt med alla missförstånd. För mig är iaf rykten bara rykten tills dess att det finns fakta som bekräftar eller motbekräftar.

Redigerat av Phindus, 23 maj 2009 - 14:23.

Postad 23 maj 2009 - 16:07

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Jo men alla är vi olika. Vissa, som jag, gillar att diskutera rykten m.m även om man vet att det förmodligen inte är sant. Men nu släpper vi 11"-snacket det och diskuterar iPhone istället.

Postad 23 maj 2009 - 20:06

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Nej, nog dags att lägga ned denna diskussionen för min del då det har blivit för rörigt med alla missförstånd. För mig är iaf rykten bara rykten tills dess att det finns fakta som bekräftar eller motbekräftar.

Det finns inga fakta alls om en ev. ny iphone, det jag sa att det finns funktioner som kommer att finnas i en ev. ny iphone just för att de ingår i FW 3.0.

Postad 26 maj 2009 - 09:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Jag tror många blandar ihop "en ny iPhone" med det nya iPhone OS 3.0. En helt ny iPhone kan vi vänta oss tidigast om ca 8-12 månader enligt de apple-människor jag pratat med ialladfall. Inte nu i sommar som rykten påstår.

8-12 månader har jag inte sett på någon ryktes sida och det låter lite långt bort tycker jag. Nu finns det ju till och med nya ikoner för en ny lur i senaste mjukvaran. Det som dock övertygar mig mest är att nu i Juni går bindningstiden ut för de som köpt första generationen iPhone. För AT&T och Apples skull vill de nog locka dessa kunder att stanna kvar med någon form av ny hårdvara.

Postad 26 maj 2009 - 10:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jo jag hade också önskat att det var så, men tyvärr, vi får vänta ett tag till.

Och det är givet att det du säger är verklighetsförankrat? Nej, inte direkt.

Postad 26 maj 2009 - 10:24

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nä det har jag väl inte påstått heller. Som sagt, jag hoppas verkligen också. Men i slutänden litar jag mer på information direkt från apple än vad jag litar på rykten från nätet. Det är väl ungefär en månad sedan jag hörde "8-12 månader" från en apple snubbe på en utställning.

:D Tror inte du kan lita på det heller. Apple skulle aldrig avslöja sådan information på det viset.

Postad 26 maj 2009 - 11:53

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nä kanske inte. Men sen å andra sidan så brukar apple vara rätt tidiga med att ge en uppskattad release månad. Oftast minst 6 månader innan, och det har de ännu inte gjort. Så jag skulle inte tro att de helt plötsligt en månad innan release skulle släppa ut info om en ny iPhone. När info finns på deras webbsida, så räkna med minst 6 månader till efter det.

Är du ny Apple-användare :D? Apple är kända för att utan minsta ljud lansera en ny produkt och ha den redo i sina butiker dagen efter. Det är först de senaste åren som de överhuvudtaget har förannonserat vissa produkter och läckt ut rykten till pressen. Därför brukar jag endast handla Appleprylar när de precis är nylanserade.

Postad 26 maj 2009 - 21:36

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

njä ny vet jag inte. Köpte väl min första ipod för 4 år sen eller nått, och har någon gammal begagnad mac G3 i källaren. Men visst, det kanske är som du säger. Jag har bara hållt koll på de än så länge två iPhones som kommit, och där har man annonserat release månad och för iallafall iphone 3G exakt datum iallafall ett halvår i förväg. Men det kanske skiljer sig nu, vad vet jag. Vi får se helt enkelt. Jag tror inte vi kan vänta oss den förrän tidigast sent in på hösten eller vintern.

Undrar om det inte skulle skada försäljningen ganska rejält om de inte släpper en ny lur i sommar, de måste ju trots allt konkurrera med andra företag... Jag tror starkt på att det kommer en ny telefon i sommar, finns ingen anledning till att de ska låta konsumenterna hållas.

Min åsikt iallafall!

Postad 26 maj 2009 - 22:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Dessutom påpekas det ju från alla möjliga olika håll och kanter att alla lager håller på att tömmas, vilket verkligen borde ses som en tydlig indikation på att det "snart" släpps en ny.

Postad 27 maj 2009 - 00:49

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

njä ny vet jag inte. Köpte väl min första ipod för 4 år sen eller nått, och har någon gammal begagnad mac G3 i källaren. Men visst, det kanske är som du säger. Jag har bara hållt koll på de än så länge två iPhones som kommit, och där har man annonserat release månad och för iallafall iphone 3G exakt datum iallafall ett halvår i förväg. Men det kanske skiljer sig nu, vad vet jag. Vi får se helt enkelt. Jag tror inte vi kan vänta oss den förrän tidigast sent in på hösten eller vintern.

Jag tvivlar på att du har så bra koll på Apple som du ger sken av. Det stämmer att den första iPhonen presenterades 9 januari 2007 och började säljas i juni 2007 (USA). Men den senaste, iPhone 3G, som du påstår presenterades ett halvår innan release stämmer inte. iPhone 3G presenterades den 9 juni 2008 och fanns för försäljning den 11 juli 2008. Jag får det till en månad ungefär och även det är lång tid (för att vara Apple) från presentation till att du kan köpa den. Jag tror på många av dessa rykten för det är väldigt många pusselbitar som börjar falla på plats. En annan faktor är att Palm Pre släpps i juni i USA och Apple är inte så dumma att de inte presenterar något nytt för att ställa till deras releaseparty. Presenteras den inte den 8 juni under WWDC 2009 så blir det i slutet av juni när Steve Jobs (Apples VD) kommer tillbaka från sin sjukskrivning. Det är min gissning.

Men man ska inte stirra sig blint på rykten men att det skulle ta 8-12 mån (som ditt rykte säger) tror jag nog minst på. Det är Apple vi snackar om här...det är inte många i världen som vet när den släpps. Men jag tror knappast att någon med insikt från Apple skulle gå runt på en random-mässa och "avslöja" dess release för dig, som så vitt jag vet, inte har något med den kommande iPhones release att göra?

Redigerat av smellymarq, 27 maj 2009 - 00:52.
stavfel

Postad 27 maj 2009 - 09:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Precis, och orsaken till att iphone 2g presenterades ett halvår innan den fanns till försäljning var för att FCC måste cleara telefonen först vilket inte krävs för nya modeller av samma plattform, FCC annonserar vilka telefoner de testar och full spec hade plockats upp på en sekund av folk och apple hade inte haft ngt ballt att presentera.

Postad 27 maj 2009 - 09:53

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Kanske lanseringstidpunkten för en efterföljare också påverkas av hur försäljningen av nuvarande telefon går? En ny iPhones främsta konkurrent skulle väl vara den gamla iPhonen, då det fortfarande känns som den ligger i ett eget marknadssegemnt. Jämör t.ex. med Microsofts Windowslanseringar, det var ju knappast så att MS släppte varje Windows version så fort de kunde, utan först när den tidigare versionen "sålt klart".

/pJ

Postad 27 maj 2009 - 09:56

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Kanske fel tråd att fråga i men....hur står sig iPhonen idag mot konkurrensen? Har fått känslan av att priset fortfarande ligger kvar på samma nivåer som tidigare, men att hårdvaruspecen börjar bli ganska alldaglig idag. Å andra sidan har väl iPhonen aldrig haft bästa hårdvaran, dvs det är inte det den sålt på. är nya 3.0 OS:et så pass mkt bättre att man kan se det som en ny iPhone tom?

Postad 27 maj 2009 - 13:20

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Flera artiklar på webben har annonserat releasen av iPhone 3G tidigare än så.

Från 20 maj 2008 http://gizmodo.com/3...-date-confirmed
Från 7 april 2008 http://www.stationst...2-release-date/
Från Mars 2008: http://www.tomsguide...g,news-877.html

och jag fick nyhetsbrevet från apple någon gång i februari 2008. Dock ingen release datum i det brevet, men man sa iallafall ATT den skulle släppas.

Åter igen, jag hoppas verkligen också like mycket som ni gör, men jag räknar inte med det.

Men de artiklarna var ju bara rykten på den tiden och bara en av dem prickade in datumet rätt (den första artikeln från 20 maj). Den sista var ju bäst "Den släpps någon gång under andra kvartalet 2008", mitt i prick måste jag säga :D Liknande rykten om den kommande iPhonen har man ju kunnat läsa i månader, men det går ju inte att bevisa att de har rätt förän den verkligen presenteras av Apple. Artikeln jag länkade till var vilket datum den Officiellt presenterades av Apple. Jag kan också rota fram ett gäng artiklar som påstår när den nya ska presenteras. Men alla är ju bara rykten tills Apple verkligen presenterar den officiellt. Det är ju väldigt enkelt att rota fram ett antal artiklar efter presentationen och sen säga "Ahaaa, vad var det jag sa", men inte ens det lyckades du med eftersom bara en av dina artiklar stämde med verkligheten :D

Ditt påstådda nyhetsbrev säger ju ingenting heller. Jag tror de flesta visste i februari 2008 ATT Apple skulle släppa en ny iPhone någon gång, men inte så många som visste när...och så är det ju fortfarande.

Postad 27 maj 2009 - 14:11

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Citat från Macworld:

De senaste dagarna har det inkommit rapporter om att lagren av iPhone börjar sina runtom i världen.

I Australien har Vodafone fått beskedet att iPhone 3G med 16 gigabyte fått statusen "End of Life". Kvarvarande lager räcker högst ett par veckor.

I Österrike har T-Mobile på sin webbplats råkat publicera uppgifter om en kommande modell av iPhone med 32 gigabyte (se bild). Efter uppmärksamheten plockades informationen dock bort.

I USA har en representant för AT&T sagt till en kund att det inte väntas några fler leveranser av iPhone 3G överhuvudtaget. Även här har man råkat publicera uppgifter om en ny iPhone med 32 gigabyte minne.

Med andra ord tycks det som om lanseringen av nästa iPhone verkligen kommer att ske på WWDC i början av nästa månad. Detta trots en del spekulationer på sistone att Apple kommer skjuta på lanseringen någon månad.

Postad 27 maj 2009 - 18:02

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

så räkna med minst 6 månader till efter det.

"Åter igen, jag hoppas verkligen också like mycket som ni gör, men jag räknar inte med det."

... nej nej nej. Om 10 dagar _kommer_ en ny iphone att visas -> som med stor sannolikhet kommer att lanseras i Juli, ipod touch och resten av ipodfamiljen kommer däremot inte bli uppdaterade förren i höst som vanligt.

Vet inte var du får din information ifrån men det finns flera seriösa ryktessidor som "aldrig" har fel som säger detta.

Varför skulle vi HOPPAS på ny hårdvara? iom att apple alltid släpper bra grejjer är det ju ännu en pryl som måste köpas, dyrt ju :D. Det kommer en iPhone i sommar vare sig du tror det eller inte :D (F.ö är apple i princip ALLTID tysta om kommande produktlanseringar, det har de alltid varit förutom vid första releasen av iphone)

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 27 maj 2009 - 18:06.

Postad 27 maj 2009 - 18:10

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Kanske fel tråd att fråga i men....hur står sig iPhonen idag mot konkurrensen? Har fått känslan av att priset fortfarande ligger kvar på samma nivåer som tidigare, men att hårdvaruspecen börjar bli ganska alldaglig idag. Å andra sidan har väl iPhonen aldrig haft bästa hårdvaran, dvs det är inte det den sålt på. är nya 3.0 OS:et så pass mkt bättre att man kan se det som en ny iPhone tom?

Just pga app store ser jag fortfarande iPhone som den enda vettiga mobil att äga för tillfället (för min del). 3.0 kommer förbättra en hel del man tidigare inte gillat med telefonen -men tycker inte det kan ses som en ny iPhone, största problemet jag tycker iPhone har är dålig batteritid, spec om man spelar på den.

Men pga Palm pre och kommande mobiler med vettiga operativsystem är det nog bra att sommaren är nära :D.

Postad 28 maj 2009 - 00:15

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Precis, och orsaken till att iphone 2g presenterades ett halvår innan den fanns till försäljning var för att FCC måste cleara telefonen först vilket inte krävs för nya modeller av samma plattform, FCC annonserar vilka telefoner de testar och full spec hade plockats upp på en sekund av folk och apple hade inte haft ngt ballt att presentera.

Har du någon koll på hur mycket ändringar som måste göra för att det ska krävas en ny kontroll av FCC?

Postad 28 maj 2009 - 12:02

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Bara en lite allmän fråga... Jag har en iphone 8gb, den första modellen. Jag är helt nerkärad i den, även om 1/6 av min display är krossad (touchfunktionen funkar ändå...) och jag surfar via WIFI i snitt 1 timme om dagen på den och spelar "Klondike deal 3" varje dag. Jag kommer aldrig att kunna äga en annan telefon. Varför har de andra mobiltillverkarna så svårt för att få till ett lika bra gränssnitt. De försöker konstant, men verkar inte lyckas särskilt väl. Farsan har nån Iphone-efterapning från någon annan känd telefontillverkare, men den är inte ens i närheten, vad gäller grännsnitt och webläsare. Funktionerna och kameran säger jag inget om, men just gränssnittet är oslagbart på Iphonen. Som sagt, varför är det så svårt för de andra?

Postad 28 maj 2009 - 16:22

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/..._MOB435.dbp.asp
enligt mobil kan det lanseras 3 nya modeller om ca 1 vecka.

Postad 29 maj 2009 - 04:22

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

http://www.mobil.se/..._MOB435.dbp.asp
enligt mobil kan det lanseras 3 nya modeller om ca 1 vecka.

Ytterligare ett i raden av rykten, men visst låter det troligt att Apple kommer presentera något kul den 8/6.

Postad 29 maj 2009 - 11:58

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Ingen som har sagt att de kommer släppas om en vecka. Men många rykten säger (och de nämner det även i artikeln från mobil.se) att den/de kommer finnas i butik den 17 juli 2009.

Postad 29 maj 2009 - 15:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Som den sanna Xperiafantasten jag är så bestämde sig min fru för att köpa en IPod Touch till mig på min födelsedag (en Iphone gick ju inte eftersom jag redan har en bra telefon :P :P ). Har nu haft den några dagar och råkat på ett problem med Ituneskontot. Detta är kanske postat i fel tråd men vet ju att här sitter Sveriges samlade kompetens i området :blush::) .

Hade ett gammalt konto som jag inte längre mindes lösenordet på.. så skapade då ett nytt enligt konstens alla regler. Det gick jättebra och när jag anslutit Touchen till datorn så har jag även kunnat logga in med det nya kontot mot appstore direkt i IPoden.

Än så länge allt bra..

Men två dagar i rad när jag försökt logga på Appstore och göra inköp från IPoden på jobbet så har enheten helt plötsligt bytt till det g:a kontot??? Där jag inte har kvar lösenordet. Det som har hänt är endast att en natt har förflutit sen det sist gick bra med nya kontot och att jag kör från ett annat trådlöst nät!?!?!

Misstänker att det är Itunes som spökar. Den håller på med massa annat tjafs, rusar upp processorn i 50% och hänger sig så fort man gör mer än en sak i taget. Så jag undrar bara om det på något sätt finns en möjlighet att radera det g:a kontot en gång för alla.. så det inte ligger och skräpar någonstans..?

Eller känner ni till problemet från annat håll?

Edit: Stavfel

Redigerat av Whopper, 29 maj 2009 - 15:22.

Postad 29 maj 2009 - 17:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Har du någon koll på hur mycket ändringar som måste göra för att det ska krävas en ny kontroll av FCC?

Att en ny iphone använder ett annat band i ngn av sina sändare. FCC testar om huruvida telefonen operarar säkert på de band som är mest använda i USA, vilket är 850, 1900 och 2400 MHz, som används av GSM, UMTS(3G) och WIFI/bluetooth.

FCC testar däremot inte de band som används mest i EU, nämligen 900 och 1800MHz.

Postad 30 maj 2009 - 10:56

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Hade ett gammalt konto som jag inte längre mindes lösenordet på.. så skapade då ett nytt enligt konstens alla regler. Det gick jättebra och när jag anslutit Touchen till datorn så har jag även kunnat logga in med det nya kontot mot appstore direkt i IPoden.

Kunde du inte bara kört Password reminder på det gamla kontot och fått rätt från början?
Om du hade gamla inköp på datorn så är det till det kontot dom är kopplade (antar jag) och därför vill den logga in där för att ha koll på att låtarna spelas på rätt auktoriserad dator.

Postad 31 maj 2009 - 10:19

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Kunde du inte bara kört Password reminder på det gamla kontot och fått rätt från början?
Om du hade gamla inköp på datorn så är det till det kontot dom är kopplade (antar jag) och därför vill den logga in där för att ha koll på att låtarna spelas på rätt auktoriserad dator.

Försökte göra en password reminder men det gick inte av någon anledning. (Sen ville jag även byta ut e-postadressen).

Men hittade felet tillslut! Om man som jag stänger av Itunes via röda krysset så stänger inte Itunes ner sig.. utan en hängd itunes-process hänger kvar i PCn som man måste döda för att bli av med. Så nästa gång man startar upp så känner den inte av tidigare gjorde ändringar och använder det gamla kontot. Var helt enkelt tvungen att logga in det nya kontot och sen välja Arkiv-Avsluta. Då blir det ingen hängd process och nästa gång jag startade upp så var det nya kontot förvalt.

Läste på om detta hos Apple och de sa att endast ett konto kan vara aktivt i IPod Touchen åt gången. Men hos mig fick jag två olika vid två olika situationer: Vid försök att ladda ner från Appstore från IPoden så fick jag frågan om lösenord för mitt g:a konto. Samtidigt fick jag en blänkare om att en tidigare installerad App hade uppdatering tillgänglig, vid installationen av den fick jag frågan om lösenord för det nya kontot?? Hade inte synkat däremellan. Verkar som de minns vilket konto som köpt vilken applikation.

Postad 31 maj 2009 - 12:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Vet nån vilken datum kommer nya uppdateringen exakt? Jag googlade men fick en massa annat ointressant :)

Postad 31 maj 2009 - 12:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Vet nån vilken datum kommer nya uppdateringen exakt? Jag googlade men fick en massa annat ointressant :)

Tyvärr inget officiellt än. Dock förväntas det presenteras nu 6-8 Juni och om jag inte minns fel så har Apple hintat om på senaste eventet att det skulle komma i sommar.

Postad 31 maj 2009 - 12:25

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Tyvärr inget officiellt än. Dock förväntas det presenteras nu 6-8 Juni och om jag inte minns fel så har Apple hintat om på senaste eventet att det skulle komma i sommar.

Tack för info. Det kommer att bli riktigt najs med nya uppdateringen. Jag är redan nöjd med min älskade iphone men saknar "kopier och klistra" och svensk liggande tangentbord, jag bry mig inte om MMS och andra små saker som medföljer.

Postad 31 maj 2009 - 17:37

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
God kväll.

Är snart en stolt ägare utav en Iphone. Har en liten fundering på ifall det är ngn här som provat en i-SmartSim? Ifall det funkar? Har beställt en Iphone via Halebop men vill helst köra med mitt 3 abbonemang.

http://shop.textalk.se/shop/3514/img5/h990...pic-517x480.jpg
[/img]

Postad 31 maj 2009 - 23:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

God kväll.

Är snart en stolt ägare utav en Iphone. Har en liten fundering på ifall det är ngn här som provat en i-SmartSim? Ifall det funkar? Har beställt en Iphone via Halebop men vill helst köra med mitt 3 abbonemang.

http://shop.textalk.se/shop/3514/img5/h990...pic-517x480.jpg
[/img]

Testa den oerhört briljanta och underskattade sökfunktionen.

Postad 01 juni 2009 - 23:42

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Detta är säkert besvarat tidigare men jag visste inte riktigt vad jag skulle söka efter. Man kan ju köpa olåsta iPhones 3G på hyfsat välrenomerade onlineshoppar som mobillagret etc, men ändå verkar de flesta större inte ha det, trots att efterfrågan borde finnas. Innebär det att de som säjs är parallellimporterade? Har det någon påverkan på garantin eller är den EU wide? Eller på OS:et, fast man kanske själv kan välja språk utan problem? (manualer och sånt får gärna vara på Hindu vad mig anbehagar).

Postad 02 juni 2009 - 10:48

ssebbe
  • ssebbe
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på en iPhone och vill gärna ha en så snart som möjligt. Är det dumt att köpa en nu när de antagligen kommer en ny modell om ett tag? Vad tycker ni, bör jag vänta?

Postad 02 juni 2009 - 11:37

jani77
  • jani77
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Är väldigt sugen på en iPhone och vill gärna ha en så snart som möjligt. Är det dumt att köpa en nu när de antagligen kommer en ny modell om ett tag? Vad tycker ni, bör jag vänta?

Jag är i samma sits som dig, jag tänker vänta, på grund av att den nya versionen verkar vara mycket bättre...
så jag hade väntat om jag var du:)

Postad 02 juni 2009 - 11:51

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Om man inte skall handla för att det snart kommer en ny modell kommer livet enbart bestå av väntan. Nya modeller kommer hela tiden.

Troligtvis kommer en ny modell att presenteras på Apples utvecklingskonferens den 8-12 juni:
http://developer.apple.com/WWDC/
Ingenting är säkert men den nuvarande modellen har sålts i ett år och det är väldigt länge.
Apple är inte lika beroende av att släppa nya modeller då det är så enkelt att lägga till nya funktioner med att uppgradera programvaran.

Jag tycker att min iPhone är den ballaste pryl jag har ägt men den har för lite minne. Kommer det en iPhone med 32, 64 eller helst 128 GB minne kommer jag att köpa en ny direkt.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 02 juni 2009 - 11:54.

Postad 02 juni 2009 - 12:31

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jag tycker att min iPhone är den ballaste pryl jag har ägt men den har för lite minne. Kommer det en iPhone med 32, 64 eller helst 128 GB minne kommer jag att köpa en ny direkt.

Varför vill du ha mer minne på din Iphone? Tar programmen och annat upp mycket på den så man inte kan lägga in egen musik?

Jag funderar också på att köpa en Iphone, men vet inte vilken jag ska köpa, 8 eller 16gb modellen. Kommer troligtvis också vänta någon vecka för att se om de lanseras någon ny modell eller inte.

Postad 02 juni 2009 - 12:45

joller
  • joller
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag är i samma sits som dig, jag tänker vänta, på grund av att den nya versionen verkar vara mycket bättre...
så jag hade väntat om jag var du:)

Frågan är var den nya kommer att kosta jämfört med den gamla. Jag sitter också och funderar på att nappa på halebop vänner iphone. Jag tror att priset för den nya kommer vara ganska mycket högre än halebops pris för den gamla. Luta nog åt att jag köper den gamla varianten istället.

Postad 02 juni 2009 - 13:59

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Varför vill du ha mer minne på din Iphone? Tar programmen och annat upp mycket på den så man inte kan lägga in egen musik?

Min iPod är på 120 GB och där ryms all musik, talböcker, spel och filmer, mm.
Med iPhonen måste jag ständigt välja vad jag skall ta med mig.
Kommer det en iPhone med mer än 16 GB köper jag en ny direkt.

Postad 02 juni 2009 - 14:02

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Frågan är var den nya kommer att kosta jämfört med den gamla.

Apple brukar inte justera priser när de tillför mer prestanda. Om Apple gör som de brukar kommer den nya 32 GB modellen kosta lika lite som den nuvarande 16 GB modellen och den nya 16 GB modellen kommer att kosta lika mycket som den nuvarande 8 GB modellen. Ingenting är bekräftat men det är ungefär så Apple är kända för att göra.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 02 juni 2009 - 14:03.

Postad 02 juni 2009 - 14:37

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Min iPod är på 120 GB och där ryms all musik, talböcker, spel och filmer, mm.
Med iPhonen måste jag ständigt välja vad jag skall ta med mig.
Kommer det en iPhone med mer än 16 GB köper jag en ny direkt.

Okej då förstår jag. Men skulle vara intressant om någon kunde nämna vad deras program tar upp på Iphonen?

Postad 02 juni 2009 - 15:33

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har nu suttit och jämfört priserna mellan Telias Iphone med tillhörande telia max25 samt mobilsurf alltid och Halebops Iphone med tillhörande Halerbop vänner samt mobilsurf fastpris.

Hos telia skulle en 8gb totalt kosta 7927kr och 16gb 8927kr.

Det innebär att du får surfa fritt, gratis sms, ringer gratis till telia och halebops telefoner, men får betala uppkopplingsavgift 0.99kr/samtal utöver den totala kostanaden.

Hos halebop kostar en 8gb 4524kr och en 16gb kostar 5724kr.

Det innebär att du har gratis sms, surfar fritt (upp till 500mb/mån?), ringer gratis till halebops telefoner, annars kostar det 0,59kr/samtal till övriga samt uppkopplingsavgift på 0,79kr/samtal.

Om jag räknat rätt får du alltså samma telefon men över 3000kr billigare hos halebop än hos telia.

Kom ihåg att detta är uträknat med ett telia max25 abbonemang och ett halebop vänner. Det kan vara billigare med ett annat abbonemang hos telia, troligtvis inte!

Summa summarum blir att en halebop telefon blir billigare om du inte ringer mer är cirka 100 min/mån. För om du gör det är du uppe i samma totala kostnad efter 24 månader. Förutsatt att du har de två abbonemang som jag jämfört med.

Postad 02 juni 2009 - 18:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Apple brukar inte justera priser när de tillför mer prestanda. Om Apple gör som de brukar kommer den nya 32 GB modellen kosta lika lite som den nuvarande 16 GB modellen och den nya 16 GB modellen kommer att kosta lika mycket som den nuvarande 8 GB modellen. Ingenting är bekräftat men det är ungefär så Apple är kända för att göra.

Dock, så vitt jag vet, har väl inte Apple justerat för svenska kronans försvagning när det gäller iPhone, som de gjorde för mac:arna (imac, macbook m.m). Så det kan tyvärr bli att de gör en prisjustering i samband med att de eventuellt nya modellerna släpps.

Postad 02 juni 2009 - 22:51

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Om man inte skall handla för att det snart kommer en ny modell kommer livet enbart bestå av väntan. Nya modeller kommer hela tiden.

Troligtvis kommer en ny modell att presenteras på Apples utvecklingskonferens den 8-12 juni:
http://developer.apple.com/WWDC/
Ingenting är säkert men den nuvarande modellen har sålts i ett år och det är väldigt länge.
Apple är inte lika beroende av att släppa nya modeller då det är så enkelt att lägga till nya funktioner med att uppgradera programvaran.

Jag kommer också att köpa en iPhone (äger ingen nu). Men jag är inte i behov av en ny telefon just NU så jag vore dum om jag inte väntade åtminstone en vecka för att se om de presenterar en ny den 8 juni. Skulle ju bita sönder telefonen om jag köpte en nu och så visar de upp en fräshare om en vecka!

Det är ju lite skillnad med apple för de visar ju bara upp en ny telefon om året (enligt tidigare släpp och Apples egna uttalande om iPhones livscykel). Värre med SE och Nokia som visar upp en ny telefon just när den man bestämt sig för att köpa ska släppas. Då kan man vänta i all evighet för det är alltid en hetare bakom hörnet. Det är problemet med SE och Nokia, de visar upp en telefon och sen släpps den 6-12 månader senare. Bättre med Apple som släpper ganska nära sina presentationer.

Men med Apple som sagt så är det nästan garanterat bara en ny modell om året, så jag väntar.

Postad 02 juni 2009 - 23:10

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Så känner jag med. Är sugen på en Iphone men en vecka för att se vad som händer kan jag vänta. Har oxå räknat lite och gillar halebops erbjudande, speciellt som jag pratar lite men messar som en galning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.