Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 07 February 2011 - 20:24
Goran99
-
Goran99
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej på er.
Jag har nyss fått Silver HD, och har upptäckt att det inte går att spela in kanalen med min Humax HDPVR-1000c.
Det går inte heller att pausa eller spola tillbaks. Alla andra HD och vanliga kanaler funkar men inte Silver HD.
Har någon annan samma problem?
Ja, det verkar vara så, och är det säkert för alla. Så har det inte varit tidigare, bör vara något som CH kan fixa, vad tror ni andra?
Postad 08 February 2011 - 09:40
Unregistered43d4371a
-
Unregistered43d4371a
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ja, det verkar vara så, och är det säkert för alla. Så har det inte varit tidigare, bör vara något som CH kan fixa, vad tror ni andra?
Tack för bekräftelsen. Jag ringde och felanmälde detta till ComHem i förra veckan men ännu har inget hänt. Skulle kanske hjälpa om några fler av er också felanmäler det. Jag ringde också till Humax (ANOVO Nordic AB) och dom hade inte heller hört talas om det. Jag börjar undra om de av misstag slagit på ett kopieringsskydd som de byggt in i smyg för framtida bruk. Fast i så fall borde det ju vara enkelt att stänga av igen.
Postad 09 February 2011 - 02:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hej på er.
Jag har nyss fått Silver HD, och har upptäckt att det inte går att spela in kanalen med min Humax HDPVR-1000c.
Det går inte heller att pausa eller spola tillbaks. Alla andra HD och vanliga kanaler funkar men inte Silver HD.
Har någon annan samma problem?
va tusan du har rätt va fan har de hittat på nu då
Postad 09 February 2011 - 10:24
Unregistered43d4371a
-
Unregistered43d4371a
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
va tusan du har rätt va fan har de hittat på nu då
Det skulle vara klart intressant att veta om HD-boxar av andra fabrikat har samma problem. Men det är väl ingen av dessa ägare som läser det här forumet. Men om det finns någon som vet någon som har ComHem, Silver HD och har inspelningsbar HD-box av annat fabrikat än Humax, kan du inte be dem kolla ifall det inte går att spela in Silver HD på det fabrikatet heller.
Redigerat av Unregistered43d4371a, 09 February 2011 - 10:25.
Postad 09 February 2011 - 11:39
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det skulle vara klart intressant att veta om HD-boxar av andra fabrikat har samma problem. Men det är väl ingen av dessa ägare som läser det här forumet.
Men om det finns någon som vet någon som har ComHem, Silver HD och har inspelningsbar HD-box av annat fabrikat än Humax, kan du inte be dem kolla ifall det inte går att spela in Silver HD på det fabrikatet heller.
jag skrev en fråga i ComHem tråden till ComHem ang detta... svårt att kolla andra HD boxar då ComHem bara har en Inspelningsbar HD box
Postad 09 February 2011 - 12:08
Unregistered43d4371a
-
Unregistered43d4371a
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
jag skrev en fråga i ComHem tråden till ComHem ang detta... svårt att kolla andra HD boxar då ComHem bara har en Inspelningsbar HD box
Menar du att bara en typ av inspelningsbara HD-boxar funkar med ComHem? Köpa dem kan man ju göra av andra. Jag köpte min Humax på NetonNet.
Redigerat av Unregistered43d4371a, 09 February 2011 - 12:15.
Postad 09 February 2011 - 12:41
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Menar du att bara en typ av inspelningsbara HD-boxar funkar med ComHem? Köpa dem kan man ju göra av andra. Jag köpte min Humax på NetonNet.
Humax HDPVR-1000C är för närvarade den enda HD-boxen med inspelningsmöjligheter för ComHem. Var man köper den spelar dock ingen roll. Senare i vår kommer det en Samsungbox som har en egen tråd här på forumet.
Postad 09 February 2011 - 20:19
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
ComHem har bara en box som funkar med deras HD kanaler då de parar sina kanaler fick svar i ComHem tråden ang inspelning på Silver HD........................ Citera(Duckface21 @ Feb 9 2011, 02:43 ) * Comhem svara på detta tack!!! Har en Humax HDPVR-1000c i dagarna märkte jag det går inte spela in från Silver HD ?? Varför? Det är inte fel på min box då det inte bara e jag som har detta fel även andra har det felet ???????????? har ni lagt in nån typ av spärr för inspelning??? Svar ComHemn: Hej, Detta är ett känt fel som vi undersöker just nu, exakt felorsak är ännu okänd och vi har tyvärr inte mer information att ge i dagsläget. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 09 February 2011 - 22:20
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej!
Underbar box det här, men har haft ett problem med den, samt att jag har en fråga - för det första,
om jag går in på HD-kanal-listan genom att trycka på den gula knappen, måste jag då gå till alla kanaler
via den röda knappen för att ha möjlighet att se EPG:n för alla kanaler, eller finns det nåt snabbare sätt?
Då jag rätt ofta en kväll switchar mellan SVT1 HD, SVT2 HD och TV4HD så är det lättast att (som jag
sett det) att ta genvägen genom den gula knappen för att nå HD-kanalerna, men sen då jag vill kunna
se vad som finns på alla kanaler via EPG:n ser jag ju bara HD-kanalerna, finns det som sagt nåt lättare
sätt att nå EPG:n för alla kanaler än att först behöva trycka på röd, välja en icke-HD-kanal och sen
välja EPG:n?
Sen: Nån annan som haft problem med att bilden plötsligt bara tappas och sen börjar 'flimra' - ungefär
som klassiska myrornas krig? Har boxen kopplad via HDMI till en Pioneer VSX 819, och sen vidare via
HDMI till en Samsung LE40A566 - har bara hänt två ggr, och jag tror i båda fallen då jag haft på TV4 HD,
har behövt byta ingång på TV:n fram/tillbaka och sen har bilden kommit fram igen?!
Annars: kanonbox, älskar den!
Postad 09 February 2011 - 22:28
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Hej!
Underbar box det här, men har haft ett problem med den, samt att jag har en fråga - för det första, om jag går in på HD-kanal-listan genom att trycka på den gula knappen, måste jag då gå till alla kanaler via den röda knappen för att ha möjlighet att se EPG:n för alla kanaler, eller finns det nåt snabbare sätt?
Då jag rätt ofta en kväll switchar mellan SVT1 HD, SVT2 HD och TV4HD så är det lättast att (som jag sett det) att ta genvägen genom den gula knappen för att nå HD-kanalerna, men sen då jag vill kunna se vad som finns på alla kanaler via EPG:n ser jag ju bara HD-kanalerna, finns det som sagt nåt lättare sätt att nå EPG:n för alla kanaler än att först behöva trycka på röd, välja en icke-HD-kanal och sen välja EPG:n?
varför inte göra en favoritlista med HD kanalerna samlade som kanal nummer: 1, 2, 3 och sen övriga kanaler?
Postad 09 February 2011 - 22:29
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
någon som vet om denna box är på utgående?
Ja, tyvärr :-( - Samsungs 250 GB:are ersätter (fast den är enklare) - Barcom kan inte leverera fler av den här, så ni som inte har den redan - passa på att nyttja ComHems erbjudande om 995:- vid förlängning/nyteckning, mer än värt det!
Postad 10 February 2011 - 18:04
roger_w
-
roger_w
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hejsan.
Var hittar man boxen för 995:- ??? Vet tt jag sett det tidigare på hemsidan men nu är det borta när jag letar
/Roger
Postad 10 February 2011 - 18:31
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hejsan.
Var hittar man boxen för 995:- ??? Vet tt jag sett det tidigare på hemsidan men nu är det borta när jag letar 
Det var ett tillfälligt erbjudande. Med lite tur så kommer det tillbaka snart igen.
Postad 10 February 2011 - 20:48
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Det var ett tillfälligt erbjudande. Med lite tur så kommer det tillbaka snart igen.
Dom hade samma erbjudande vid senaste helloween.. så det kommer nog igen..
Postad 11 February 2011 - 11:14
Lelleb
-
Lelleb
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag köpte den för 995 för två veckor sen. Det var över telefon när det stog fullpris på hemsidan..
Postad 11 February 2011 - 14:18
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag köpte den för 995 för två veckor sen. Det var över telefon när det stog fullpris på hemsidan..
Det har stått "Från 3495:-" hela tiden på den sidan, även när de hade erbjudandet på 995:-. Om man däremot tryckte "Beställ" under boxen, sedan fyllde i postnummer och adress, sedan valde tex "Large" och tryckte "Nästa" så stod det "Pris "995 :- 12 mån bindningstid". De hade tom så dumt ett tag att det också stod "Pris 3495 :- 24 mån bindningstid" samtidigt.
Postad 11 February 2011 - 17:08
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vet folk som blev uppringda så sent som förra veckan fr. ComHem och fick 995:--erbjudandet då! - dock så lär ju det bara vart tillfälligt hur det än är... tyvärr...
Postad 12 February 2011 - 00:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Vet folk som blev uppringda så sent som förra veckan fr. ComHem och fick 995:--erbjudandet då! - dock så lär ju det bara vart tillfälligt hur det än är... tyvärr...
Det är väl bara att ringa ComHem och försöka i så fall för de som är hugade. Det värsta som kan hända är att man får ett nej.
Postad 12 February 2011 - 14:23
Jackdust
-
Jackdust
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Vet inte riktigt vad man ska söka på i tråden, finns ju en hel del inlägg. Hur som helst, jag undrade om/hur man kan sända de inspelade filerna till sin pc? Hur fungerar nätverket på denna apparat, dycker den up som en media box, eller blir det en extra hårddisk?
Postad 12 February 2011 - 14:48
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Vet inte riktigt vad man ska söka på i tråden, finns ju en hel del inlägg. Hur som helst, jag undrade om/hur man kan sända de inspelade filerna till sin pc? Hur fungerar nätverket på denna apparat, dycker den up som en media box, eller blir det en extra hårddisk?
Finns inget nätverk på denna box, ethernet-kontakten är obrukbar tyvärr. Du får kopiera till USB-minne/hårddisk och sedan koppla till PC. Men tänk också på att de enda inspelningar du kan spela upp på en dator är från de okodade kanalerna SVT1, SVT2, TV4, TV6, SVT24 och Barnkanalen.
Postad 14 February 2011 - 20:29
Unregistered7f282d35
-
Unregistered7f282d35
-
Rookie
-
6 inlägg
Fråga ang. signalkvalitet.
Hur mycket påverkar denna bilden? Har c:a 50%signal med 100% kvalitet. Bättre antennkabel =bättre bild?
Tycker delvis att min gamla samsun 770 levererade bättre SD material än Humax och är lite besviken på detta.
Kan det vara HDMI som spökar relativt SCART som användes på samsungen.
Tacksam för svar!
Postad 14 February 2011 - 23:20
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Fråga ang. signalkvalitet. Hur mycket påverkar denna bilden? Har c:a 50%signal med 100% kvalitet. Bättre antennkabel =bättre bild? Tycker delvis att min gamla samsun 770 levererade bättre SD material än Humax och är lite besviken på detta. Kan det vara HDMI som spökar relativt SCART som användes på samsungen. Tacksam för svar!
Låter mysko. 50% borde räcka så länge kvalitén är 100%. Det som händer vid låg signal är oftast att bilden blir pixlig eller fryser tillfälligt. Det kan vara så att du behöver kalibrera tv:n lite nu när du bytt från scart till hdmi. Kolla även vad du skickar för utsignal från Humaxen till tv:n. Under luckan på fjärren finns en knapp som heter "v-format". Där bestämmer du om boxen eller tv:n ska skala upp bilden. Du kan skicka 576P, 720P,1080i eller "Orginal" från boxen till tv:n, testa dig fram till vilken som ger bäst bild för dig.
Postad 16 February 2011 - 08:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ska snart flytta och det är Com Hem som gäller...men..WTF?!?
Har dom tagit bort denna ur sortimentet och ersatt med endast CA-modul HD?
Eller kommer det en ny HD-PVR box snart?
EDIT: Såg att det skulle komma en Samsung, nån som har koll på vilken modell?
Redigerat av BrittBastard, 16 February 2011 - 08:42.
Postad 16 February 2011 - 12:14
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Ska snart flytta och det är Com Hem som gäller...men..WTF?!? Har dom tagit bort denna ur sortimentet och ersatt med endast CA-modul HD? Eller kommer det en ny HD-PVR box snart?
EDIT: Såg att det skulle komma en Samsung, nån som har koll på vilken modell?
Du kan ju fortfrande köpa den gamla boxen, den är bättre än den kommande Samsung SMT-C7160 HD PVR.
Postad 16 February 2011 - 12:21
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Du kan ju fortfrande köpa den gamla boxen, den är bättre än den kommande Samsung SMT-C7160 HD PVR.
Ja, om den gamla är bättre så kommer jag definitivt köpa den.
Postad 16 February 2011 - 13:08
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Ja, om den gamla är bättre så kommer jag definitivt köpa den.
Eftersom den nya boxen inte är släppt än så är det väl ingen som vet exakt än, men den nya boxen har mindre hårddisk åtminstone (250GB isf 320GB). Å andra sidan är det lätt att byta HDD i Humaxen, är det lika lätt i Samsungen kan det vara prisvärt att köpa den billigare (antagligen) Samsungen och byta HDD själv. Sen är frågan om Samsungen kommer med redigeringsmöjligheter eller On Demand-egenskaper, det kan ju vara trevligt i så fall. Oklart i nuläget alltså men på pappret ser Humaxen bättre ut. Å andra sidan så brukar ju nyare betyda bättre i hårdvarusvängen.
Redigerat av distortion2, 16 February 2011 - 13:08.
Postad 16 February 2011 - 13:27
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag funderar på att införskaffa en Humax HDPVR-1000c. Det här kanske är en dum fråga, men... Finns det någon DVB-C2 standard? Jag tänker på övergången i marknätet från DVB-T till DVB-T2, finns det en risk att Comhem kan göra något liknande, som skulle medföra att boxen inte går att använda fullt ut? Eller finns det någon annan "risk", som skulle göra denna box omodern inom en snar framtid?
Postad 16 February 2011 - 14:53
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Finns det någon DVB-C2 standard?
Ja, det finns sedan april 2009. Jag har inte hört något om att CH ska uppgradera till DVB-C2, men det kommer nog hända förr eller senare.
Postad 16 February 2011 - 15:56
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Ja, det finns sedan april 2009. Jag har inte hört något om att CH ska uppgradera till DVB-C2, men det kommer nog hända förr eller senare.
Då undrar man ju om DVB-C och DVB-C2 kan co-exist, annars blir det svårt för ComHem att uppgradera utan att skicka ut 620.000 nya digitalboxar till alla existerande kunder?
Postad 16 February 2011 - 16:26
Jadu78
-
Jadu78
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan
Det var rätt många sidor att läsa igenom så jag ställer frågan kasnke på nytt.
Fick hem boxen idag och installerade snabbt och lätt, är dock väldigt förvånad över att den låter väldigt mycket vilket troligen är fläkten som låter men skall det göra det?
tycker att en sådan relativt ny produkt borde ha tystgående fläktar liksom till PC.
Mvh
Jadu
Postad 16 February 2011 - 16:30
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Min fläkt kan höras i en helt tyst rum från flera meter bort, men det är inte störande alls. Om tv:n är på eller om det är någon som pratar i rummet går det inte att höra fläkten alls från 3-4m bort. Fläkten är ganska tyst, mao, men inte helt tyst - ungefär som en PC.
Postad 16 February 2011 - 17:52
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Fick hem boxen idag och installerade snabbt och lätt, är dock väldigt förvånad över att den låter väldigt mycket vilket troligen är fläkten som låter men skall det göra det? tycker att en sådan relativt ny produkt borde ha tystgående fläktar liksom till PC.
För en vecka sedan möblerade jag om i tv-bänken och märkte då att ljudnivån är väldigt beroende av placering. Tidigare har jag haft digitalboxen på hyllan längst ner närmast golvet, och då har jag aldrig hört boxen till tv-soffan. Antagligen för att oljudet hållit sig "lågt" ner vid fötterna. Nu flyttade jag upp boxen för att få bättre riktning med fjärren och nu kan jag höra hårddisken jobba till tv-soffan och även fläkten lite grann. Iof mest när det är väldigt tyst ljud på det man tittar på, men det blir så att man sitter och lyssnar efter ljudet. Funderar starkt på att flytta ner boxen till lägsta hyllan igen. Så j-vla jobbigt att dra om alla kablar bara
Postad 16 February 2011 - 21:06
StoffeGbg
-
StoffeGbg
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Noterar att boxen försvunnit från Comhems hemsida. Får nog rappa på och ringa CH om man vill ha en innan
de försvinner för gott...
Redigerat av StoffeGbg, 16 February 2011 - 21:06.
Postad 16 February 2011 - 21:35
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har inte hört något om att CH ska uppgradera till DVB-C2, men det kommer nog hända förr eller senare.
Om det inte är något som det gått rykten om, eller Comhem nämnt på något sätt, så kanske man vågar tro att bytet till DVB-C2 åtminstone ligger några år fram i tiden. Jag ska slå till de närmaste dagarna. Det är ju inte så att jag tror att boxen ska gå att använda för evigt, men det vore surt om den är omodern inom ett par år...
Postad 17 February 2011 - 14:32
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Om det inte är något som det gått rykten om, eller Comhem nämnt på något sätt, så kanske man vågar tro att bytet till DVB-C2 åtminstone ligger några år fram i tiden.
CH har faktiskt gått ut i sept med några andra kabeltv bolag och sagt att de "stödjer" DVB-C2. Ingen av dem sa att de ska gå över till C2, eller när, men de kommer nog gå över till det förr eller senare. När de väl börja kommer det tar lång tid - jag gissar att du har minst 5 år tills C1 slocknar totalt.
Postad 17 February 2011 - 15:24
daniel_bj
-
daniel_bj
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
När de väl börja kommer det tar lång tid - jag gissar att du har minst 5 år tills C1 slocknar totalt.
Okej, jag litar på dig. Inhandlar en Humax HDPVR-1000c senare idag. Om den går att använda i ca 5 år, eller mer, så är det helt okej.
Postad 18 February 2011 - 13:18
virtual1
-
virtual1
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Eftersom den nya boxen inte är släppt än så är det väl ingen som vet exakt än, men den nya boxen har mindre hårddisk åtminstone (250GB isf 320GB). Å andra sidan är det lätt att byta HDD i Humaxen, är det lika lätt i Samsungen kan det vara prisvärt att köpa den billigare (antagligen) Samsungen och byta HDD själv.
Oklart i nuläget alltså men på pappret ser Humaxen bättre ut. Å andra sidan så brukar ju nyare betyda bättre i hårdvarusvängen.
Sen verkar det som att Samsungen inte stöder att koppla in en extern disk/USB-minne för att lagra/föra över filer till, ska man tro deras broschyr så är USB-ingången bara för MP3:or och bilder att spela upp via boxen.
Postad 20 February 2011 - 00:18
Jadu78
-
Jadu78
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan Det var rätt många sidor att läsa igenom så jag ställer frågan kasnke på nytt.
Fick hem boxen idag och installerade snabbt och lätt, är dock väldigt förvånad över att den låter väldigt mycket vilket troligen är fläkten som låter men skall det göra det? tycker att en sådan relativt ny produkt borde ha tystgående fläktar liksom till PC. Mvh Jadu
ja lite uppdatering. Efter samtal med CH så skall jag skicka tillbaka boxen till de och få en ny detta efter att tjejen på kundservice via telefon själv fått höra hur det lät. Hoppas nästa är ok. // Jadu
Postad 20 February 2011 - 13:28
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
För en vecka sedan möblerade jag om i tv-bänken och märkte då att ljudnivån är väldigt beroende av placering. Tidigare har jag haft digitalboxen på hyllan längst ner närmast golvet, och då har jag aldrig hört boxen till tv-soffan. Antagligen för att oljudet hållit sig "lågt" ner vid fötterna.
Nu flyttade jag upp boxen för att få bättre riktning med fjärren och nu kan jag höra hårddisken jobba till tv-soffan och även fläkten lite grann. Iof mest när det är väldigt tyst ljud på det man tittar på, men det blir så att man sitter och lyssnar efter ljudet. Funderar starkt på att flytta ner boxen till lägsta hyllan igen. Så j-vla jobbigt att dra om alla kablar bara 
Ofta är det resonans från hårddiskens vibrationer som hörs mest. Det ljudet varierar beroende på möbeln och boxens placering. Om möbeln har en lucka kan det t.ex. låta mer när man stänger den. Möbeltassar eller något annat isolerande material under boxen kan minska resonansen. På min box hörs fläkten knappt alls. Vibrationerna överröstar fläktljudet. Boxens dåliga ir-mottagning är ett problem. Det verkar gjort för att boxen ska stå i ögonhöjd alldeles intill tvn. Ir-förlängare och en bänk där man kan gömma undan boxen är att rekommendera. Dock är väl denna box ändå tystare än många andra hårddiskboxar på marknaden?
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 20 February 2011 - 13:29.
Postad 01 March 2011 - 00:31
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Någon annan som har problem med Canal + Series HD och material som sänds i 1080i?
Bilden bara pixlar sig hemma hos mig. Testat olika HDMI-kablar samt ingångar på TV:n bara för att utesluta såna fel.
Sändning i 720p fungerar hur bra som helst (SVT HD).
Signalstyrka är runt 50% samt 100% i kvalitet på båda tuner.
Frågan är dock om felet ligger i min box eller i signalen från Comhem?
Postad 01 March 2011 - 12:18
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Någon annan som har problem med Canal + Series HD och material som sänds i 1080i? Bilden bara pixlar sig hemma hos mig. Testat olika HDMI-kablar samt ingångar på TV:n bara för att utesluta såna fel.
Sändning i 720p fungerar hur bra som helst (SVT HD). Signalstyrka är runt 50% samt 100% i kvalitet på båda tuner.
Frågan är dock om felet ligger i min box eller i signalen från Comhem?
Har haft samma problem ett par veckor nu. Det var perfekt innan och jag har inte gjort några ändringar med kablar eller något.
Postad 07 March 2011 - 21:52
_sima_
-
_sima_
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
När ska volym buggen fixas?
På vissa kanaler, bland annat BBC HD finns buggen. Det verkar bara vara på HD-kanaler som har engelsk dolby digital ljud.
Om jag på kanal 1 väljer L - Svenska - R funkar ljudet, men väljer jag D - Svenska -D är volymen på max hela tiden.
Kan någon på comhem svara på detta?
Postad 07 March 2011 - 23:09
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
När ska volym buggen fixas?
På vissa kanaler, bland annat BBC HD finns buggen. Det verkar bara vara på HD-kanaler som har engelsk dolby digital ljud.
Om jag på kanal 1 väljer L - Svenska - R funkar ljudet, men väljer jag D - Svenska -D är volymen på max hela tiden.
Kan någon på comhem svara på detta?
Lösningen är väl att skruva upp ljudet till max i boxen och sedan justera volymen med tv'n eller förstärkaren? Tror de har svarat detta tidigare i nån tråd.
Postad 08 March 2011 - 14:24
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Såg att de tagit bort boxen ifrån Comhems hemsida, kanske de slänger up nya samsungen mm snart då?
Postad 08 March 2011 - 14:25
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Såg att de tagit bort boxen ifrån Comhems hemsida, kanske de slänger up nya samsungen mm snart då?
Den har varit borta ganska länge.
Postad 08 March 2011 - 17:25
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Konstigt att ComHem nu är helt utan inspelningsbar HD-box, även om det bara är tillfälligt. Förstår inte riktigt hur de tänkte där?
Postad 08 March 2011 - 17:54
Tumme
-
Tumme
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Även fast det finns små buggar på Humax boxen så gillar jag den skarpt och jag är nog tyvärr ganska säker på att en box från samsung inte kommer att ha mindre buggar. En ny Humax box för HD hadde jag helst önskat. Thomas
Postad 08 March 2011 - 18:15
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Ja jag fårstår inte riktigt varför de byter, kanske är billigare?
Hoppas i alla fall på att Samsungen fungerar bra, btw det går väll att byta disk till större i de flästa PVR-boxar om jag inte minns fel?
Postad 09 March 2011 - 07:42
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har i två dagar haft en TV_guide som bara visar några timmar framåt. Är det bara jag som har det så?
Postad 09 March 2011 - 10:13
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Har i två dagar haft en TV_guide som bara visar några timmar framåt. Är det bara jag som har det så?
Nej, du är inte ensam. Det är samma här.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|