Battlefield: Bad Company 2 (PS3)
5060 svar till detta ämne
Postad 17 January 2011 - 20:33
soundside
-
soundside
-
Användare
-
-
103 inlägg
Kul med fler nykomlingar.
Tyvärr lite jo-jo med statsen i afton för egen del, men jag kommer nog att försöka lira lite ändå.
psnid: pinheadgbg
Ja vad händer där egentligen? Jag har samma problem, satt ändå och nötte detta i helgen men nu är allt bortblåst.. finns det någon snabb lösning eller är det nu ni ber mig att använda sökfunktionen? Precis som Tool-AENIMA skriver, WARTAPES!
Tycker att allt annat låter dåligt speciellt när jag kör via mina Tritton AxPro hörlurar. Wartapes only.
Ja jag kör Wartapes, har avaktiverat soft clipping på NADen, men fortfarande är jag inte nöjd. Men tror ni alltså att använda en DAC vore att kasta pengar i sjön i detta avseende?
Postad 17 January 2011 - 20:41
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
PS3 forumet verkar vara bra mycket mer aktivt en Xbox dito fan man skulle kanske köpa bc2 på ps3 oxå så man får lira med lite svenskar men så är ju tyvärr för min del handkontrollen på ps3 mindre skön än på Xbox
Postad 17 January 2011 - 21:15
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Ja vad händer där egentligen? Jag har samma problem, satt ändå och nötte detta i helgen men nu är allt bortblåst.. finns det någon snabb lösning eller är det nu ni ber mig att använda sökfunktionen?
Felet ligger hos DICE/EA & det händer lite när som helst. Tyvärr inget man själv kan göra åt saken. Ibland kan det pågå en hel kväll & ibland släpper det efter en kort stund. Men statsen försvinner i alla fall inte helt & hållet. Alltid något...
Postad 17 January 2011 - 21:22
Greedy
-
Greedy
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Det är ju fanimej katastrof att alla dessa buggar får fortgå? Man har ju ändå betalat för en produkt som ska fungera. Det som stör mig än mer är ju den totala tystnaden från utvecklarna?!? Det skulle bli ett ###### liv om man köpte exempelvis en tv, bil eller vad somhelst som inte fungerade tillfredställande. Om man dessutom inte skulle kunna vända sig till tillverkaren för att kunna klaga? I spelbranschen ska man uppenbaligen bara acceptera undermåliga produkter. Spelet är ju svinbra när det fungerar...
Postad 17 January 2011 - 22:09
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Verkar vara en linje som alltför många spelföretag kör med. Tar våra pengar & sen blir det tyst.
Har oflyt med allt i kväll. Nollställda stats, lagg & motståndare som INTE blivit berövade på sina stats.
Postad 17 January 2011 - 22:16
soundside
-
soundside
-
Användare
-
-
103 inlägg
Verkar vara en linje som alltför många spelföretag kör med. Tar våra pengar & sen blir det tyst.
Har oflyt med allt i kväll. Nollställda stats, lagg & motståndare som INTE blivit berövade på sina stats. 
Jag fick tillbaka mina nyss, alltid något. Hann lirar typ 2-3 rundor innan.. mystiskt. Mitt psn e iaf adwater om någon vill lira
Postad 18 January 2011 - 00:31
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Folket på EA/DICE har nu upptäckt att servers ligger nere för Xbox-folket, så de fixar dessa i detta nu.
Nån dag kommer de förhoppningsvis lära sig att att stava till PS3 oxå.
Redigerat av Unregisteredee312c77, 18 January 2011 - 00:33.
Postad 18 January 2011 - 06:20
fAkkfAcE
-
fAkkfAcE
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Verkar ju vara en del som lirar här, jag och en annan gammal bf-räv kör i stort sett varje kväll. Nu har jag nästan enbart kört vietnam, fick bfbc2 i julklapp av min fru och som gammal bfv spelare köpte jag ju vietnam på studs. Men iallafall, vi vill gärna ha lite mer folk o spela med, gärna för o kunna köra lite squad rush, så om nån är sugen på att lira så adda mig på psn: fakkface . Givetvis kör vi med headset.
Postad 18 January 2011 - 09:55
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Tack för kriget igår boys! var bästa wareveing på länge 
pipjävel! ^^, Nedman, kc aka teamroadkiller!  , falfeljävel , din taskiga j-ä-v-e-l som stabbar en i ryggen med kniv när man fastnat i en buske!  Rollo and bro (rudin)
Fick vara en av få igår med stats hela kvällen! underbart att få spela ett spel fungerande för en gångs skull medans resten ut av squaden fick leka med nonstats hela kvällen .... #fail
var inte det tuffaste motståndet igår precis men fortfarande jävligt kul!
fick meja ner fi efter fi med Svarthöken med Rollo och kc igår 
Vinst på Harvest (min nya favomap) med en och samma tank hela omgången ut ihopa med Arnse82 lr vad f-a-n du nu heter  (som attacker)
blev totalt 4st goldstars som fick lvlscore att peaka uppåt lite
fick spelat Oasis hela vägen igår med och den är ingen dålig map ihlr!
//Cellan over and out!
Postad 18 January 2011 - 10:44
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
I aim to please you, Cel.
och ibland blir det då en teamkill
Postad 18 January 2011 - 15:08
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Nu händer det grejer i alla fall vad gäller strulet med matchmakingen The process of investigating matchmaking has taken some days. We have also managed to locate and identify what was the cause and root of this issue and therefore we have decided to restart the PS3 and the Xbox 360 backends as soon as possible.
The restart will likely happen within the next hour. (Normally we would schedule restarts for the "low peak" around 7AM GMT, but this is too severe.)
In addition to this we are currently implementing early-warning systems for related problems in case they happen in the future. CM post på ea forumStår dock inget om statsen men fulla servrar är ju inte helt fel. Har ju varit dåligt med de den senaste tiden.
Postad 18 January 2011 - 15:10
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Nu händer det grejer i alla fall vad gäller strulet med matchmakingen
CM post på ea forum
Står dock inget om statsen men fulla servrar är ju inte helt fel. Har ju varit dåligt med de den senaste tiden.
Ojdå riktigt bra information så här på eftermiddagen. //Ola
Postad 18 January 2011 - 15:13
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
I aim to please you, Cel.
och ibland blir det då en teamkill 
till sista kulan vapenbroder!  visst fan, VEM VAR DET TOG TAGGADE MIG IGÅR!  smekt 9 pers irad med VSS, och tillsist tog ammo slut skrek ammo så ngn kunde spwana som assault och ge mig en behövande ammolåda men icke!, fick inta M9an och fick dödat 2 pers, och till sist var det en i squaden som sa att nu får du den, jag gör 6st förtvivlade 360gradersvarv efter lådan (medan FI påbörjar ny attack på A) och inser efter mina fina 360 ammosearchspins att jag igentligen blivit squadägd och fått en lysande röd dart på mig! u f-u-c-k-e-r!  fick dödat 2 till sen med M9an men sen var ammon slut där med och jag fick till sist smärtsamt dö med en lysande dart i bröstet och asgarvande MHBare i lurarna!! now who DARTED ME!!  btw PS3 server ska startas om nu så kan hoppas på roligare krig ikväll kanske?
Postad 18 January 2011 - 18:21
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Postad 18 January 2011 - 18:24
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Nu händer det grejer i alla fall vad gäller strulet med matchmakingen
CM post på ea forum
Står dock inget om statsen men fulla servrar är ju inte helt fel. Har ju varit dåligt med de den senaste tiden.
Tack för infon! Varför postar de inte sådant här på den officiella bloggen? De kanske är rädda om sitt rykte (som redan är rejält skadat) och inte vill posta att spelet strular där.
Postad 19 January 2011 - 09:38
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg

PIPJ_Ä_V_E_L!!!
Postad 19 January 2011 - 09:58
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
HardCore, ja vad ska man säga. Körde en hel del hardcore igår, började smidigt med att jag blir nedskjuten av TM direkt vid helikoptern på Oasis. Han ville flyga själv antar jag, det slutade ju inte där heller 7st TK senare av 2 killar ur [ARG] vad nu det är för något så vann vi matchen och jag fick sluta på fina 11-11.
Man borde ju ha gått ur egentligen, men vi var 2*12st i matchen och det har ju inte varit överdrivet vanligt på senaste tiden.
Finns det ingen övre gräns för antal TK man kan göra innan man blir utkastad?
Postad 19 January 2011 - 10:01
clabbe69
-
clabbe69
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Finns det ingen övre gräns för antal TK man kan göra innan man blir utkastad?
jo det finns nån gräns, men jag tycker iaf att den är för hög satt. Har flera gånger stött på folk som bara går in för att köra TK på hardcore, det är jobbigt som fan me de försvinner till slut.
Postad 19 January 2011 - 10:48
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Finns de verkligen en gräns?
Det jag tycker e förjävligt är ju att man inte får de minuspoängen man gjort sig förtjänt av.
Går man -2000poäng så går man endå de man gjort plus plus så att säga.
Dvs förlorar vi matchen o ja gjort teamkills etc o fått -2000 men dödat en kille så går
jag 50+ i statsen lika fan.
Postad 19 January 2011 - 11:47
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Har för mig att man blir kickad vid runt -500/-600poäng, vilket borde vara ~5TK.
Postad 19 January 2011 - 12:24
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
jo det finns nån gräns, men jag tycker iaf att den är för hög satt. Har flera gånger stött på folk som bara går in för att köra TK på hardcore, det är jobbigt som fan me de försvinner till slut.
Finns de verkligen en gräns? Det jag tycker e förjävligt är ju att man inte får de minuspoängen man gjort sig förtjänt av. Går man -2000poäng så går man endå de man gjort plus plus så att säga. Dvs förlorar vi matchen o ja gjort teamkills etc o fått -2000 men dödat en kille så går jag 50+ i statsen lika fan.
Har för mig att man blir kickad vid runt -500/-600poäng, vilket borde vara ~5TK.
Det finns grova luckor i hur den hanterar sådant folk, det är ju riktigt djekla irriterande, jag tror de sköt ned qberg82 11 gånger under samma runda som de dödade mig hela tiden. Skickade ett psn msg och bad dom att skärpa sig, då blev det lite mindre min de höll ju på och härja ändå.
Postad 19 January 2011 - 12:28
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Det är väl samma människor som spränger Hueyn och kallar en "faggot" bara för att man står och väntar på den. Folk verkar inte förstå att det får plats fem st i den.
Postad 19 January 2011 - 13:01
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
En av de stora anledningarna till att ja inte spelar hardcore.
Postad 19 January 2011 - 13:49
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Lite spill får man räkna med för att få det bästa spelsättet!
Postad 19 January 2011 - 13:50
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Bästa spelsättet som i att de räcker att fisa lite för högt för att döda motståndarna?
Där man kan komma undan med o sitta i en buske en hel rond?
Postad 19 January 2011 - 16:09
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Tror jag får lägga ned hardcore, underbart när man inte blir teamkillad, men det kan man ju räkna med att man blir. Var in en snabbis och körde och jag blev överkörd 2 gånger när jag sprang långt på sidan från vägen för att inte bli överkörd, skjuten när jag försökte disarma lådan och en välplacerad mortar senare som förmodligen gjorde killen överlycklig då vi var 4st som dog  För visso var en utav de 4 en fiende....
Postad 19 January 2011 - 16:39
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Bra bra. Ni är så välkomna till det mer normala spelsättet
Postad 19 January 2011 - 18:05
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Bästa spelsättet som i att de räcker att fisa lite för högt för att döda motståndarna? Där man kan komma undan med o sitta i en buske en hel rond?

Lite mer normalt än att tömma 3 magasin med M60:n sedan snabbt som attans byta till pistolen för att tömma den, har du då tur så hinner du även kanske få iväg 2 raketgevärsskott och lyckligtvis även dödat motståndaren efter detta. Your all welcome to the darkside of the force. Buskpojkarna fixar man lätt med kniven sedan blir dom antingen ledsna och loggar ut eller förbannade och springer ut på slagfältet nästa liv. Blev lite svinn igår med *Host* Celtanic *Host* men det kompenserades med en gerilla turne med tuktuken och Fahla
Postad 19 January 2011 - 20:18
joos
-
joos
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Väldigt trevligt att spelet i stora drag är spelbart igen!. Har blivit en del timmar igår/idag, och statsproblemet ser ut att vara löst för alla(?). Även fulla servrar/lättare att komma in på servrar igen. En liten reboot verkar gjort susen. Men, fortfarande en del lagg, båtglitch etc som bör ordnas så fort som möjligt de med. Särskilt båtglitchen börjar bli ohållbar. - Minns inte senast jag körde Cao San Temple utan att någon bara var tvungen att köra under kartan...Operation Hastings händer det på med, dock inte lika ofta. Tror aldrig jag sett det på Hill 137.
Postad 19 January 2011 - 20:19
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Pip.mäkta impad av ditt sätt att hantera RPGn vid mitt framförande av tuk-tuken
Redigerat av Fahla, 19 January 2011 - 20:19.
Postad 19 January 2011 - 20:21
fAkkfAcE
-
fAkkfAcE
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Nu ska jag lira vietnam, om det e nån mer som kör vietnam ikväll så adda mig. Har headset oxå, fakkface på psn.
Postad 19 January 2011 - 21:04
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Stats & vapen var precis som de ska vara. Likaså var det fulla lag i varenda match. Däremot laggade det sur gammel kamel. Hoppade runt tills jag hittade en rush-match utan problem. Och den matchen var bland de roligaste jag lirat i BF2. Två lag som fokuserade på uppgiften & spelade sina respektive roller. Matchen höll på i nära 30 minuter och undertecknad var grym
Postad 19 January 2011 - 21:34
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Pip.mäkta impad av ditt sätt att hantera RPGn vid mitt framförande av tuk-tuken 
VA !! Inte medic med hagelgevär? Vad har hänt Rick???
Postad 19 January 2011 - 21:43
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Stats & vapen var precis som de ska vara. Likaså var det fulla lag i varenda match. Däremot laggade det sur gammel kamel. Hoppade runt tills jag hittade en rush-match utan problem. Och den matchen var bland de roligaste jag lirat i BF2. Två lag som fokuserade på uppgiften & spelade sina respektive roller. Matchen höll på i nära 30 minuter och undertecknad var grym 
Sry offtopic, men skriv bfbc2, inte bf2, bf2 är just battlefield 2, och bfbc2 Battlefield Bad Company 2
Redigerat av Garrett, 19 January 2011 - 21:44.
Postad 20 January 2011 - 00:01
joos
-
joos
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
...vid närmare eftertanke.  Nu har jag spenderat 15min med att försöka hitta en vettig server. Har två gånger lyckats komma in i matcher ÖHT. Ena gången kom jag in i slutet av en match, kartbyte direkt. Då "quittade" alla i mitt lag utom en. Serverbyte. Efter mycket om och men kom jag in på en ny. Där var kartan i princip slut där med, och statsmässigt sett var mitt lag i sådant underläge att det var löjligt. Försökte byta igen...har så försökt de senaste 5-6 minuterna utan att komma in någonstans. Tjaa, vad ska man säga.
Postad 20 January 2011 - 08:55
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
VA !! Inte medic med hagelgevär? Vad har hänt Rick???
Finns ingen Saiga i Vietnam
Postad 20 January 2011 - 10:56
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Finns ingen Saiga i Vietnam 
Är du inte vän med 870? Appropå saigan så råkade jag ut för lite lagg igår, springer in i ett hus och ser en medic med ryggen mot mig, skjuter 4 skott med saigan mitt i honom, händer inget dra fram pistolen när jag ser att börja vända sig om skjuter 2 skott utan effekt - blir till slut nermejad av en MG3:a Resultat: Epic fail samt kast av kontroll!
Postad 20 January 2011 - 10:59
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Lite mer normalt än att tömma 3 magasin med M60:n sedan snabbt som attans byta till pistolen för att tömma den, har du då tur så hinner du även kanske få iväg 2 raketgevärsskott och lyckligtvis även dödat motståndaren efter detta.
Your all welcome to the darkside of the force.
Buskpojkarna fixar man lätt med kniven sedan blir dom antingen ledsna och loggar ut eller förbannade och springer ut på slagfältet nästa liv.
Blev lite svinn igår med *Host* Celtanic *Host* men det kompenserades med en gerilla turne med tuktuken och Fahla 
teh Cel will nevah! forget!  CeltaniC inte celtanic mada facker! Finns ingen Saiga i Vietnam 
vad hemskt!  Game on 2nite!
Redigerat av Unregistered70c626f4, 20 January 2011 - 11:00.
Postad 20 January 2011 - 11:51
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Lite mer normalt än att tömma 3 magasin med M60:n sedan snabbt som attans byta till pistolen för att tömma den, har du då tur så hinner du även kanske få iväg 2 raketgevärsskott och lyckligtvis även dödat motståndaren efter detta.
Eller kan man ju lära sig och aima istället
Postad 20 January 2011 - 13:33
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Eller kan man ju lära sig och aima istället 
First Blood!! by vvv  ^^
Postad 20 January 2011 - 15:57
Silverschnitzel
-
Silverschnitzel
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nu när statsen verkar funka så blir istället bildfrysningarna och utkickningarna fler, alltid är det nått!
Postad 20 January 2011 - 18:53
Unregisteredb33ec5bc
-
Unregisteredb33ec5bc
-
Användare
-
-
109 inlägg
Nu när statsen verkar funka så blir istället bildfrysningarna och utkickningarna fler, alltid är det nått!
Är det bara jag som inte haft några problem alls med frysningar på siståne? Någon utkastning men inte många. Statsen har funkat klockrent. Men så har jag inte spelat varje dag den sista tiden heller. (Jobbar mig igenom Pacific boxen.) Tycker att det verkar vara fler som gnäller nu när jag tycker att det blivit bättre. Jag kanske har haft flyt...
Postad 20 January 2011 - 20:29
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Är det bara jag som inte haft några problem alls med frysningar på siståne? Någon utkastning men inte många. Statsen har funkat klockrent. Men så har jag inte spelat varje dag den sista tiden heller. (Jobbar mig igenom Pacific boxen.) Tycker att det verkar vara fler som gnäller nu när jag tycker att det blivit bättre. Jag kanske har haft flyt...
Jag tror att det har att göra med hur pass mycket man spelar också, jag ser att du spelat i runda slängar 190-210 timmar, det var 1 veckas gamla stats, jag har 1144 timmar i spelet. En kväll för mig är ju inte 1 timmes spelande direkt.
Postad 21 January 2011 - 10:59
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Apropå Hardcore, är det möjligt att plocka Et, Tu, Brute-trophyn genom att kniva polaren i samma lag?
Postad 21 January 2011 - 11:13
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Apropå Hardcore, är det möjligt att plocka Et, Tu, Brute-trophyn genom att kniva polaren i samma lag?
Nix, jag har provar många gånger...
Postad 21 January 2011 - 13:32
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Fan boys, ville verkligen inte droppa igår när vi hade typ ett fullt MHB lag på AH @ Conquest! vilket ös! var fan kaos! krig är så härligt  märktes att vi var 3 i squaden för 1 till behövdes som fan!
vann första gamet men vi losa andra rätt bad :/ ######r vad dom hade placeringar på C, crazy!
Postad 21 January 2011 - 17:38
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Game on ikväll? I´m in!
Postad 21 January 2011 - 17:58
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
I'm in. Fast inte HC. TK från alla håll & dessutom noll koll från min sida
Postad 21 January 2011 - 18:00
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Et ut brute får man ifall man spelar mot personer som man har på sin lista och sedan knivar dom. Alltså kompisarna skall vara i andra laget.
Jag är på ikväll och denna gången vill jag inte se 5 MHB:are i samma lag för då får jag dåligt samvete. antingen spelar vi 2 grupper på 4, eller 2 grupper på 3.
Blev lite hoppande igår så att ingen skulle känna sig ensam. Men ett lag på 8 MHB:are bör inte vara omöjligt i hardcore.
Fick lite ångest när Rapzod var i motståndarlaget och ensam, då jag bjöd in han när vi var 3 i våran grupp.
Postad 21 January 2011 - 19:02
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Precis vad som hände häromkvällen. Visste ni lirade HC men hoppade in ändå efter inbjudan. Hamnar mitt i en match & så klart i fel lag. Ett lag bestående enbart av tomtar. Stängde av o pratade med kudden istället. No fun!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|