Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 14 August 2013 - 19:47
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Bra andylin att du tar upp detta igen ..man vet ju aldrig om Comhem kanske glömmer vad vi vill ha i utbudet.... ska bli intressant om vi får någe snart från Comhem??? ja vem vet .....
Med en dåres envishet upprepar jag budskapet. Jag känner mig lite som Cato d.ä. borde ha känt sig då han hela tiden upprepade sitt " För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras". Cato fick rätt till slut men hade hunnit dö innan Karthago till slut förstördes i det tredje puniska kriget. Jag hoppas jag ska slippa dö innan vi får några ynkliga ytterligare HD-kanaler. Det kan väl inte vara för mycket begärt, ComHem?
Postad 14 August 2013 - 20:16
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Du listar Discovey HD,vad är skillnaden mot Discovey showcase hd? Och är det någon operatör som har båda redan?
Postad 14 August 2013 - 20:48
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Du listar Discovey HD,vad är skillnaden mot Discovey showcase hd? Och är det någon operatör som har båda redan?
Discovery HD är HD-versionen av Discovery Channel (kanalplats 44). Kanalen finns i England och USA t ex. Jag har mer eller mindre slutat att titta på Discovery eftersom jag tycker kvaliteten på bilden är så dålig. Jämfört med i första hand National Geographic Channel HD är skillnaden väldigt stor. Synd, Discovery har bra dokumentärer mm men tyvärr håller inte bildkvaliteten eftersom det är SD och knappt det. Discovery har tre kanaler som jag tyvärr inte har någon glädje av. Discovery HD Showcase är väl mest för radio- och tv-handeln så de kan sälja Full HD-apparater lättare? Jag hade denna kanal på den tiden jag fortfarande hade HD-paketet men det enda jag brukade ha på var de där soluppgångarna. Fint men kanske för mycket "slow tv" för den moderna storstadsmänniskan.
Postad 15 August 2013 - 00:26
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2484 inlägg
[…]
Discovery HD Showcase är väl mest för radio- och tv-handeln så de kan sälja Full HD-apparater lättare? Jag hade denna kanal på den tiden jag fortfarande hade HD-paketet men det enda jag brukade ha på var de där soluppgångarna. Fint men kanske för mycket "slow tv" för den moderna storstadsmänniskan.
Kommersiqatsi!
Postad 15 August 2013 - 19:07
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tänk om jag kunde tro på att viasatboxen är HD kvalitet... Hittils har mina erfarenheter från streaming (av sport) och IPTV varit teknikstrul och "flash-hackande" bildströmmar. Det känns som att två företag pinkar revir och jag blir lite äcklad av båda. Luktar pengar lång väg.
Under den tid jag haft den så har den aldrig "hackat" och det är bättre kvalitet än SD trots att jag har 25Mb och kör trådlöst, på 55tummare, är mer än nöjd. (Var lite skeptisk själv) Och tråden om Viasatboxen känns nästan "död", brukar vara så när man är nöjd, inget att klaga på.
Postad 15 August 2013 - 19:25
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Under den tid jag haft den så har den aldrig "hackat" och det är bättre kvalitet än SD trots att jag har 25Mb och kör trådlöst, på 55tummare, är mer än nöjd. (Var lite skeptisk själv) Och tråden om Viasatboxen känns nästan "död", brukar vara så när man är nöjd, inget att klaga på.
Ja om dom kunde få tv 4 hd och kanal 5 o helst den också i hd,då skulle dom vara ett seriöst alternativ till vanlig kabel/satellit etc ,men nu måste man ha ett kompletterande abb känns det som.
Postad 15 August 2013 - 19:39
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Ja om dom kunde få tv 4 hd och kanal 5 o helst den också i hd,då skulle dom vara ett seriöst alternativ till vanlig kabel/satellit etc ,men nu måste man ha ett kompletterande abb känns det som.
Har man bra mottagningsförhållanden för digitala marknätet kan man komplettera Viaplay-boxen med Boxer. Är man sportnörd kan man lägga till C Sports och vill man se filmer och serier finns ju flera streamingtjänster idag. Summan av detta behöver inte bli dyrare än vad ett ComHem-abonnemang kostar. Troligen blir det billigare. XL-abonnemang med tvillingkort plus ett par tillvalspaket och några tillvalskanaler drar ju iväg snabbt och hamnar lätt på 1400-1600 kr/mån.
Postad 16 August 2013 - 16:56
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kul att Viasat har släppt vad dom ska visa för matcher i hockey allsvenskan ,nu produseras alla iHd ochså nytt för i år ...
men kommer vi att få det i hd innan starten hos Comhem nä det måste nog förhandlas ett tag till tror jag ...........
Postad 16 August 2013 - 17:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Kul att Viasat har släppt vad dom ska visa för matcher i hockey allsvenskan ,nu produseras alla iHd ochså nytt för i år ... men kommer vi att få det i hd innan starten hos Comhem nä det måste nog förhandlas ett tag till tror jag ........... 
Jag kollade på listan från Viaplay över de allsvenska matcherna och det ser ut som man valt de matcher som C More sänder i C More Sport HD. Förmodar att det är just därför Viaplay har möjlighet att erbjuda HD. C More producerar ju bara de viktigaste matcherna i HD.
Postad 16 August 2013 - 18:43
PatrikGolfer
-
PatrikGolfer
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag kollade på listan från Viaplay över de allsvenska matcherna och det ser ut som man valt de matcher som C More sänder i C More Sport HD. Förmodar att det är just därför Viaplay har möjlighet att erbjuda HD. C More producerar ju bara de viktigaste matcherna i HD.
Nu har du nog blandat ihop fotboll med ishockey andylin! :-) edit: stavfel
Redigerat av PatrikGolfer, 16 August 2013 - 18:44.
Postad 17 August 2013 - 15:48
Chrno
-
Chrno
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag undrar varför ni inte lagt in en funktion att stänga av Subtitles. Att kunna välja Danska eller Finska känns ju bara ännu mer frustrerande när inte Av finns som alternativ. Är det något ni tänkt implementera? Jag har idag CI+modul men det är ju samma sak i boxen som jag precis slutat använda.
Tack på förhand
Postad 17 August 2013 - 16:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Ja, så var det dags igen. Premier League drar igång och som abonnent på Viasat Premium HD hos ComHem tilldelas man endast en match på lördagar kl 16 i HD-kvalitet: http://www.viasat.se...songen-20132014Viasat använder både Viasat Fotboll HD och Viasat Sport HD till fotboll när matcher går samtidigt. Men som abonnent hos ComHem har man bara Viasat Fotboll i HD. Vi har blivit av med Viasat Premier League HD men inte fått något annat i stället. Förmodligen har de flesta som har Viasat-paket hos ComHem detta just för fotbollens skull - främst Premier League och Champions League. ComHem, är det helt omöjligt att få loss Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD från Viasat? Och TV6 HD också naturligtvis! (Viaplay är inget alternativ eftersom Viaplay inte får sända mer än en match kl 16 på lördagar. Så där kan inte Viasat hävda att Viaplay skulle vara lösningen).
Postad 17 August 2013 - 17:02
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ja, så var det dags igen. Premier League drar igång och som abonnent på Viasat Premium HD hos ComHem tilldelas man endast en match på lördagar kl 16 i HD-kvalitet: http://www.viasat.se...songen-20132014 Viasat använder både Viasat Fotboll HD och Viasat Sport HD till fotboll när matcher går samtidigt. Men som abonnent hos ComHem har man bara Viasat Fotboll i HD. Vi har blivit av med Viasat Premier League HD men inte fått något annat i stället. Förmodligen har de flesta som har Viasat-paket hos ComHem detta just för fotbollens skull - främst Premier League och Champions League. ComHem, är det helt omöjligt att få loss Viasat Sport HD och Viasat Hockey HD från Viasat? Och TV6 HD också naturligtvis! (Viaplay är inget alternativ eftersom Viaplay inte får sända mer än en match kl 16 på lördagar. Så där kan inte Viasat hävda att Viaplay skulle vara lösningen).
Alltså märker att du ständigt spyr galla över Com Hem men som abonnent av Viasat via parabol kan du också endast se en match kl 16.00 på lördagar. Inse fakta! /Fredrik
Postad 17 August 2013 - 17:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Alltså märker att du ständigt spyr galla över Com Hem men som abonnent av Viasat via parabol kan du också endast se en match kl 16.00 på lördagar. Inse fakta! /Fredrik
Att Viasat via parabol har sändningsbegränsning till en match kl 16 på lördagar har inget med ComHems möjligheter att göra. Begränsningen i satellitsändningar har ju bestämts av FA med hänsyn till rättigheterna de sålt eftersom möjligheten att ta in utländska satellitsändningar missbrukades främst i England. Du vet mycket väl att den som har Viasat-abonnemang via kabel- eller bredbands-tv har tillgång till två direktsända PL-matcher kl 16 på lördagarna. Min uppmaning till ComHem gäller generellt att vi som abonnerar på Viasat via ComHem önskar fler HD-kanaler. Finns t ex ingen anledning att den som har Viasat-abonnemang via Bredbandsbolagets ip-tv ska ha tillgång till två ytterligare sportkanaler i HD samt fyra ytterligare filmkanaler i HD när priset på abonnemanget är detsamma dvs 388 kr/mån både hos BBB och ComHem. Jag spyr ingen galla över ComHem. Däremot betalar jag nästan 2000 kr/mån till ComHem för bredband och kabel-tv. Det är väl inte så konstigt att jag vill ha så mycket som möjligt för pengarna?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 17 August 2013 - 17:31.
Postad 17 August 2013 - 17:37
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ja, så var det dags igen. Premier League drar igång och som abonnent på Viasat Premium HD hos ComHem tilldelas man endast en match på lördagar kl 16 i HD-kvalitet: http://www.viasat.se...songen-20132014 Viasat använder både Viasat Fotboll HD och Viasat Sport HD till fotboll när matcher går samtidigt. Men som abonnent hos ComHem har man bara Viasat Fotboll i HD.
Du behöver inte googla och förklara hur det ligger till, inlägget ovan talar för sig själv. Har själv Canal Digital via parabol och självklart är det dyrt och man vill ha mer. Det är ju självklart. Men herregud 2000 kr i månaden, har du räknat rätt eller? /Fredrik
Postad 17 August 2013 - 17:52
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Du behöver inte googla och förklara hur det ligger till, inlägget ovan talar för sig själv. Har själv Canal Digital via parabol och självklart är det dyrt och man vill ha mer. Det är ju självklart. Men herregud 2000 kr i månaden, har du räknat rätt eller? /Fredrik
Ja, nog är det rätt räknat alltid. Bredbandet går på 499 kr/mån (Bredband 200). Resten är tv-abonnemanget. Telefonens fasta månadsavgift bjuder ComHem generöst på enligt deras Combo-koncept. Med XL-paket, "krypteringsavgift", Viasat Premium HD, C More Family, syskonabonnemang för XL-paketet och Viasat plus fyra separata tillvalskanaler hamnar tv-notan på ca 1500 kr/mån. Saknar dock likvärdiga alternativ till ComHem så jag fortsätter att tjata på dem för att det ska bli bättre utbud, framförallt av HD-kanaler. Men ComHem är väldigt fokuserade vid TiVo-lanseringen om några veckor. Som om kunderna skulle strunta i vilket kanalutbud som finns bara för att det kommer en nygammal låda med några finesser.
Postad 17 August 2013 - 18:06
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Enklast vore om alla( jag via Canal Digital) och andra som är missnöjda säger upp abonnemanget.
Men så länge det inte händer så tar det tid innan det händer ngt.
Bra med betalande kunder som visar engagemang i tråden i alla fall, borde vara fler med dessa hutlösa priser.
/Fredrik
Postad 17 August 2013 - 20:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
varför ska man säga upp något man e nöjd med i övrigt?
Postad 17 August 2013 - 20:16
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
varför ska man säga upp något man e nöjd med i övrigt?
Är du nöjd så ska du såklart inte säga upp det. Är du nöjd med utbudet och vad det kostar så sitter du naturligtvis "still i båten" /Fredrik
Postad 17 August 2013 - 21:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jag e inte nöjd med hd utbudet helt o hållet men säger som så att jag känner inte skäl att säga upp det då övriga väger över
Postad 19 August 2013 - 16:21
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
För den som fortfarande inte kan stilla sin nyfikenhet på TiVo finns nu rapporter från de testare som är först ut att pröva på: http://testativo.comhem.se/Man kan säga att ComHem nu tagit ut TiVo på en tuff provtur, det som brukar kallas shakedown på fackspråk. Dvs ett tufft test då det som sitter löst eller är defekt ska gå sönder så att det kan fixas eller bytas innan leverans.
Postad 19 August 2013 - 17:36
greve12
-
greve12
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ja men vilket utbud har tivo då ?? någon som vet ? något nytt hoppas jag ....
Postad 19 August 2013 - 20:19
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nä det är ju inga nya kanaler. Det är en ny box som är "smartare" + att du kan streama ditt utbud osv till läsplattor m.m.
Postad 20 August 2013 - 09:24
Pjanoo
-
Pjanoo
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nä det är ju inga nya kanaler. Det är en ny box som är "smartare" + att du kan streama ditt utbud osv till läsplattor m.m.
Facebook kommentar: "Däremot så kommer det tillkomma drygt tio kanaler till TiVo Max under hösten.Vilka dessa blir får vi återkomma till hösten. "http://tele2tv.blogs...ed-com-hem.html
Postad 20 August 2013 - 10:37
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Facebook kommentar: "Däremot så kommer det tillkomma drygt tio kanaler till TiVo Max under hösten.Vilka dessa blir får vi återkomma till hösten. " http://tele2tv.blogs...ed-com-hem.html
Jag tror inte på detta förrän jag har sett det. TiVo Max som listan ser ut idag motsvarar i princip XL-paketet plus några HD-kanaler som bara finns i HD-paketet. Alltså inga nyheter bland kanalerna. Det fanns ett antal ytterligare kanaler i onlineundersökningen: http://tele2tv.blogs...13/05/tivo.htmlVet inte om dessa lades till bara för att pejla intresset eller om dessa kanaler verkligen är "påtänkta". Naturligtvis vore det intressant om vi kunde få Kanal 5 HD och TV6 HD t ex. Dock ska ComHem vara klara över att de inte kommer att kunna lansera någon kabel-tv-kanal exklusivt för TiVo. Play-kanaler är en sak, dessa kan de göra exklusiva för TiVo t ex Cirkus (även om ComHem meddelat att Cirkus ska komma även på Motorola on demand-boxarna). Alla abonnenter har inte on demand-boxar så Play-kanaler är redan idag inte tillgängliga för alla så det vore ingen chock om något blev enbart tillgängligt via TiVo. Det kommer ju appar för TiVo som enbart är för den plattformen. Men självklart ska alla nya kabel-tv-kanaler göras tillgängliga för oss tittare som ligger kvar med våra grundabonnemang och avvaktar innan vi kliver på TiVo-tåget. De ska läggas in i grundabonnemang, HD-paket eller kunna köpas till som tillvalskanaler. Självklart. Försöker ComHem stressa över oss abonnenter till TiVo genom att lansera nya HD-kanaler enbart för TiVo Max t ex så kommer det att bli en väldigt (jag höll på att skriva ett annat ord) liv.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 August 2013 - 16:06.
Postad 20 August 2013 - 15:50
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Jaha, idag stängde tydligen Viaplay av det gratisabonnemang jag haft via ComHem. Det som man fick när Premier League inte fick visa matcher på lördagar längre. Det var väldigt trevligt att ha både filmer, serier och sport gratis via Viaplay, men nu är det slut med det.
Postad 21 August 2013 - 11:56
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej,
Jag har läst denna tråd en tid och har nu gått med. Som jag ser det har ett litet antal medlemmar lagt beslag på tråden för att torgföra sin besvikelse över Com Hem. Detta görs med en kombination av korrekta fakta, rena felaktigheter och spekulationer. För en oinsatt blir det omöjligt att sortera ut vad som är rätt och vad som är fel. Detta kan omöjligt vara syftet, eller vad säger du Britt Bastard? Jag kommer att "trolla" i tråden och hoppa på allt som är tokigt. Fakta är överlägset!
Besser-Wisser
Postad 21 August 2013 - 12:11
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Dock ska ComHem vara klara över att de inte kommer att kunna lansera någon kabel-tv-kanal exklusivt för TiVo.
Fel. Tekniskt går det alldeles utmärkt att begränsa enskilda kanaler för TiVo. Varje TiVo-box är en individ. Varje TiVo-box får individuella rättigheter.
Postad 21 August 2013 - 12:20
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Men självklart ska alla nya kabel-tv-kanaler göras tillgängliga för oss tittare som ligger kvar med våra grundabonnemang och avvaktar innan vi kliver på TiVo-tåget. De ska läggas in i grundabonnemang, HD-paket eller kunna köpas till som tillvalskanaler. Självklart. Försöker ComHem stressa över oss abonnenter till TiVo genom att lansera nya HD-kanaler enbart för TiVo Max t ex så kommer det att bli en väldigt (jag höll på att skriva ett annat ord) liv.
Det finns många exempel i samhället där olika teknikplattformar ges olika möjligheter. T ex funkar inte webbsidor med Flash på iPad. Vissa program kräver ett visst operativsystem. Com Hem kan välja denna väg för att marknadsföra TiVo även om du och några andra inte gillar det.
Postad 21 August 2013 - 12:24
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Fel. Tekniskt går det alldeles utmärkt att begränsa enskilda kanaler för TiVo. Varje TiVo-box är en individ. Varje TiVo-box får individuella rättigheter.
Jag förmodar att du menar att jag är en av de medlemmar som "lagt beslag" på Com hems Företagstråd för TV-relaterade frågor. Jag skriver inlägg och svarar på frågor som vilken medlem som helst. Hur många eller hur få som är aktiva här är inget jag kan bestämma över. Skulle jag eller någon annan medlem komma med felaktiga uppgifter så är det upp till i första hand Com hem att korrigera detta. I andra hand någon medlem som känner fakta i frågan. När det gäller sakfrågan huruvida Com hem ska kunna lansera någon kabel-tv-kanal exklusivt för TiVo avsåg jag inte den tekniska möjligheten utan den marknadsmässiga lämpligheten att låta över 600 000 digital-tv-kunder inte kunna ta del av en ny kanal. Det var det jag menade.
Postad 21 August 2013 - 12:38
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Det finns många exempel i samhället där olika teknikplattformar ges olika möjligheter. T ex funkar inte webbsidor med Flash på iPad. Vissa program kräver ett visst operativsystem. Com Hem kan välja denna väg för att marknadsföra TiVo även om du och några andra inte gillar det.
Om du nu ska hacka på allting i denna tråd får du hålla på ett tag för det har skrivits hundratals inlägg. Jag kommer inte att bemöta varje inlägg du gör men eftersom jag just nu sitter här så kan jag fortsätta tre minuter till. Vilken agenda du nu än har - för det verkar inte vara någon särskilt konstruktiv i alla fall - så förstår jag mycket väl att Com hem skulle kunna jäklas med sina kunder på en mängd sätt. Du hävdar att detta forum blivit en plats där ett begränsat antal medlemmar torgför sin besvikelse över Com hem. De flesta "klagomål" som förekommer här är bristen på HD-kanaler och lanseringar över huvud taget av nya digital-tv-kanaler. Särskild uppmärksamhet riktas i detta forum mot Com hems dåliga utbud av Viasat-kanaler och bristen på kanaler t ex Kanal 5 HD och TV6 HD. Vad är det för fel att vilja ha ett bra utbud av kanaler när man sitter fast i ett Com hem-hus där fastighetsägaren bundit upp sig till en leverantör? Vad har du för glädje, Besser-Wisser, av att påtala att TiVo kan få exklusiva kabel-tv-kanaler när rimligtvis 90% av digital-tv-abonnenterna hos Com hem även efter två år kommer att sakna TiVo? TiVo ska marknadsföras på sina egna förtjänster inte till pris av försämringar för den som väljer att vänta med TiVo eller avstå.
Postad 21 August 2013 - 12:55
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Med en dåres envishet upprepar jag budskapet.
Här tror jag att du och andra gör ert största misstag. Sluta vara dårar! Den här sidan skulle få mer genomslagskraft om den var mer varierad och inte så dominerad av ett litet antal kverulanter. Com Hem vill naturligtvis ha ett så bra kanalutbud som möjligt, kortsiktigt för att tjäna så mycket pengar som möjligt, långsiktigt för att ha så många nöjda kunder som möjligt. Det dussintalet arga skribenter som gång på gång tuggar om samma visa här på forumet är knappast representativa för en allmän publik. Men jag kan hålla med om att det har varit väldigt glest mellan kanalsläppen. Om även jag får spekulera så är grunden till detta att hela tv-branschen står inför en gigantisk utmaning i och med tillgången till rörliga bilder över Internet och nya affärsmodeller. Det finns marknät med fri-tv, marknät med betal-tv. I Com Hems kabelnät finns det lagstadgad analog tv (Must Carry), ytterligare analog tv, lagstadgad digital-tv (lokala kanaler med förordnande), fri-tv, betal-tv SD och HD. Play-kanaler. Dessutom finns IPTV över fria nät och IPTV över managerade nät. Com Hem befinner sig mitt i detta, precis som t ex Viasat. När Com Hem förhandlar med Viasat (och alla andra innehållsbolag) ska rättigheter för samtliga distributionsformer avtalas och prissättas. Oerhört komplext. När avtalet är på plats ska Com Hem paketera och prissätta. Önskemål att se en kanal ska matchas mot betalningsviljan.
Postad 21 August 2013 - 12:58
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hej, Jag har läst denna tråd en tid och har nu gått med. Som jag ser det har ett litet antal medlemmar lagt beslag på tråden för att torgföra sin besvikelse över Com Hem. Detta görs med en kombination av korrekta fakta, rena felaktigheter och spekulationer. För en oinsatt blir det omöjligt att sortera ut vad som är rätt och vad som är fel. Detta kan omöjligt vara syftet, eller vad säger du Britt Bastard? Jag kommer att "trolla" i tråden och hoppa på allt som är tokigt. Fakta är överlägset! Besser-Wisser
Fakta ÄR att ComHem har sämre utbud på HD än sina konkurrenter! Lägger aldrig till nya HD kanaler.. Höjer priser för Viasatpaket trots vi inte får deras nya HD kanaler eller Viaplay mm.. Har ett ointresse vara tillmötesgående o lyssna på sina kunder.. Att Com Hem gör allt för att öka vinsten för sina ägare, o skiter i hur missnöjda vi är. Om du blundar för dom faktabitarna så är du köpt av Com Hem för att skriva osanningar här! För man kan ju undra av vilken anledning du kommer hit o ska såga missnöjda kunder....
Postad 21 August 2013 - 12:58
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Skulle jag eller någon annan medlem komma med felaktiga uppgifter så är det upp till i första hand Com hem att korrigera detta. I andra hand någon medlem som känner fakta i frågan.
Hej, här är jag! När det gäller sakfrågan huruvida Com hem ska kunna lansera någon kabel-tv-kanal exklusivt för TiVo avsåg jag inte den tekniska möjligheten utan den marknadsmässiga lämpligheten att låta över 600 000 digital-tv-kunder inte kunna ta del av en ny kanal. Det var det jag menade.
Bra då vet andra som läser att det är tekniskt möjligt och din uppfattning om lämpligheten.
Redigerat av Besser-Wisser, 21 August 2013 - 12:59.
Postad 21 August 2013 - 13:03
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Om du blundar för dom faktabitarna så är du köpt av Com Hem för att skriva osanningar här! För man kan ju undra av vilken anledning du kommer hit o ska såga missnöjda kunder....
Jag är rättshaverist. Jag anser att spekulationer, felaktigheter och otydligheter som blir till sanningar på Internet är fel. Rätt ska vara rätt. Så jag har valt några områden där jag har goda kunskaper där jag är med och säger emot.
Redigerat av Besser-Wisser, 21 August 2013 - 13:03.
Postad 21 August 2013 - 13:08
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Jag är rättshaverist. Jag anser att spekulationer, felaktigheter och otydligheter som blir till sanningar på Internet är fel. Rätt ska vara rätt. Så jag har valt några områden där jag har goda kunskaper där jag är med och säger emot.
Då får du hålla låda här tills du ledsnar och drar vidare. Detta är min sista replik till dig din "rättshaverist". Rekommenderar övriga medlemmar att göra samma sak men självklart fatta eget beslut. Några troll har vi inte behov av här.
Postad 21 August 2013 - 13:27
Besser-Wisser
-
Besser-Wisser
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fakta ÄR att ComHem har sämre utbud på HD än sina konkurrenter! Lägger aldrig till nya HD kanaler.. Höjer priser för Viasatpaket trots vi inte får deras nya HD kanaler eller Viaplay mm..
Nja. Vid en snabb genomräkning på respektive hemsida ser jag Viasat - 21, Com Hem - 21, Canal Digital - 20. Bredbandsbolaget - 25 (kräver snabbt bredband). Om du nu ska hacka på allting i denna tråd får du hålla på ett tag för det har skrivits hundratals inlägg. Jag kommer inte att bemöta varje inlägg du gör men eftersom jag just nu sitter här så kan jag fortsätta tre minuter till.
Jag tänker inte hacka bakåt och definitivt inte på allting, bara på rena felsktigheter. Du behöver inte bemöta det jag skriver, det räcker med att du läser. Då får du hålla låda här tills du ledsnar och drar vidare. Detta är min sista replik till dig din "rättshaverist". Rekommenderar övriga medlemmar att göra samma sak men självklart fatta eget beslut. Några troll har vi inte behov av här.
Kunskap är makt. Jag är rättshaverist. Jag anser att spekulationer, felaktigheter och otydligheter som blir till sanningar på Internet är fel. Rätt ska vara rätt. Så jag har valt några områden där jag har goda kunskaper där jag är med och säger emot.
Ni kanske känner till Flashback! Nåde den som påstår något som inte är sant...
Postad 21 August 2013 - 19:43
Stagger Lee
-
Stagger Lee
-
Användare
-
-
198 inlägg
 , en till som bara vill höja sitt ego......så man spyr
Postad 21 August 2013 - 22:19
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Detta har sin grund dels i att ComHem ägs av riskkapitalister vilket gör att vinsten är mer intressant än kundnyttan, dels utnyttjar ComHem sin ställning där konsumenten i ett "Comhem-hus" traditionellt måste "gilla läget" eller kasta ut sin tv.
Så kanske det är på vissa ställen men faktum är att det åtminstone i Stockholm finns ganska god valfrihet och andra alternativ till Com Hem. Själv fick jag fiber från Telia indraget i februari i min lägenhet och då åkte Com Hem ut med huvudet före (Com Hem finns via kabel här hos mig) ur min lägenhet efter att ha haft eländet i säkert 10 års tid. Jag har ett par kollegor på jobbet som också fått Telias fiber installerat hos sig och som också sagt upp Com Hem och gått över till Telia (betydligt billigare priser och framförallt bättre bild, även när det gäller HD) plus att jag har en polare som förutom Com Hem också har fiber från Bredbandsbolaget indraget till sig och även han har sagt upp Com Hem och kör tv via Bredbandsbolaget sedan ett par veckor tillbaka. Samma där - han sparar någon hundring varje månad och har dessutom betydligt bild och ljud jämfört med "Com Hem-tiden": Så jag kan garantera att Com Hem tappar många kunder dagligen som väljer andra och mer prisvärda alternativ. Hos Com Hem hade jag Medium 8 favoriter och betalade MER varje månad än vad jag gör hos Telia där jag har paketet "Stor" med över 40 kanaler... Sänker inte Com Hem priserna och det rejält och det ganska snart dessutom, så kommer dom snart inte ha några kunder kvar. Jag glömde också nämna att Telias programbibliotek och film on demandtjänst utklassar Com Hem rejält. Telia har ett nära samarbete med SF och jag har sökt på filmer som inte alls är speciellt "kända" för allmänheten och ändå hittat dessa i Telias/SF:s filmarkiv. Ruggigt imponerad av utbudet som finns.
Redigerat av sportmats, 21 August 2013 - 22:42.
Postad 22 August 2013 - 08:32
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
I ComHems koaxnät samsas kabel-tv och bredband om en och samma givna bandbredd.
Det finns alltså inget från början avdelat "körfält" för tv specifikt och inget för bredband. Förmodar att många sett att ComHem nu graderar upp hastigheten för bredbandstjänster (mot betalning förstås) upp till maxhastigheten 500/50 Mbit/s.
Risken finns att ComHem tycker att det är mer lönsamt att använda en given bandbredd till bredband snarare än till ytterligare HD-kanaler i kabel-TV-utbudet.
Man kan tycka att detta är en märklig strategi för ett kabel-tv-företag eftersom det spelar streamingtjänster som Viaplay, C Sports, Netflix och Filmnet i händerna dvs ComHems konkurrenter.
Men uppenbarligen har ComHem gjort valet att snabbare bredband i det egna nätet är mer intressant än fler HD-kanaler till en mättad kabel-tv-marknad. Konkurrensen på bredbandssidan innebär för ComHem en risk på så sätt att om en fastighetsägare drar in konkurrerande bredband t ex BBB, Stadsnät eller Telia fiber tappar ComHem förmodligen också kabel-tv-biten i den fastigheten.
Så ComHem:
Eftersom ni likt NSA lär följa detta forum om än på avstånd, kan vi få synpunkter på hur ni ser på fördelningen av bandbredd mellan bredband och tv. Svaret ska helst inte innehålla ordet "förhandling(ar)".
Postad 22 August 2013 - 14:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Jag håller inte riktigt med om att ComHem spelar streamingtjänsterna i händerna. Streamingtjänsterna är oftast specade att fungera på rätt låga hastigheter (2-8 Mbit/s). Då spelar det inte så stor roll om ComHem levererar 100 Mbit/s eller 500 Mbit/s till kund, det kommer att fungera att använda streamingtjänster hur som helst.
ComHem känner naturligtvis av konkurrensen från andra ISP:er som ökar hastigheten, och gör rätt i att erbjuda högre hastigheter. Särskilt högre upload har ju efterfrågats högt av avancerade användare. ComHem vill behålla dessa kunder och följer med i utvecklingen hastighetsmässigt. Sedan har de tyvärr valt en prisklass som ligger högt över de flesta konkurrenter, 899kr/månad är ju ett skämt.
Jag tror tyvärr att ComHem räknar med att de flesta som kan välja fiber istället för ComHem gör det, även om ComHem skulle sänka priset. Kvar finns vi som inte har något val om vi inte vill gå ner till ADSL igen, och bland oss finns några desperata som betalar vad det kostar. Tillvalet ökad upload gissar jag att rätt många kommer att hoppa på, även om det inte verkar marknadsföras att det går att ha 100/50, så det kanske det talas tyst om. ComHem vill väl att man väljer 250/50 om man vill ha högre upload.
Redigerat av distortion2, 22 August 2013 - 14:06.
Postad 22 August 2013 - 16:13
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
900 spänn i månaden för 500 Mbit, visst, det är snabbt, men priset är ju ett skämt.
Postad 22 August 2013 - 17:08
SirHejsan
-
SirHejsan
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Dock har Comhems nya reklamslogan "Det är kul när det går fort" fått många män se mer positivt på sitt sexliv....
Postad 22 August 2013 - 18:38
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Då är jag igång med Tivo, fick hem boxen idag. Mina första intryck är blandade, en del är bra och en del mindre bra. Det var inga problem med installationen. Det verkar inte gå att numrera om kanaler så att man får SVT1HD på kanalplats 1 istället för 66. Då det bara verkar gå att sortera kanaler på kanalnamn eller nummer har jag inte lyckats samla sportkanalerna så att det går att snabbt bläddra mellan dem med piltangenterna.
Postad 22 August 2013 - 18:50
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1877 inlägg
Då är jag igång med Tivo, fick hem boxen idag. Mina första intryck är blandade, en del är bra och en del mindre bra. Det var inga problem med installationen. Det verkar inte gå att numrera om kanaler så att man får SVT1HD på kanalplats 1 istället för 66. Då det bara verkar gå att sortera kanaler på kanalnamn eller nummer har jag inte lyckats samla sportkanalerna så att det går att snabbt bläddra mellan dem med piltangenterna.
Såg att det var någon som skrev på ComHems Facebook om att det inte går att sortera favoritlistor i TiVo. Det finns säkert ett och annat som inte fungerar som det ska men så är TiVo också ute på något slags lansering/betatest. Kanske därför som bindningstiden är hela 24 månader? Första 12 månaderna går nog åt till att få TiVo att fungera som man tänkt sig.
Postad 22 August 2013 - 21:47
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Passande namn Herr "Besser-Wisser". Lite ödmjukhet skulle inte skada kanske? Eller du är vad du heter eller? Hur ska en oinsatt veta att det just du skriver är sant då?!?
Postad 22 August 2013 - 22:37
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
sportmats: vet inte vad du hade för risigt avtal men vid en snabb översyn är ju priserna och paketmöjligheterna hos telia och comhem nästan identiska. Det skiljer 8kr mellan 8 favoriter och mixa 8. Storpaketet och large skiljer 30kr. Väldigt lite för att slippa telia som inte ens lärt sig att fakturera alla tjänster på gemensam faktura 2013. Sedan har de flesta operatörerna mindre utbud än comhem även om inte alla gillar just al jazzira och tvturk  Vet inte vad filmarkivet spelar för roll förövrigt, priserna är ju hutlösa oavsett lev så om du köper film där istället för via viaplay/netflix kan du dryga ut semesterkassan med ett byte  Betalar verkligen inte 9-49kr för en film om jag kan se obegränsat för 79kr/mån. Rena rånet faktiskt, så svårt är det inte att sätta upp en htpc. Ännu lättare om man redan har en nyare spelkonsoll. Måste vara av okunskap och/eller bekvämlighetsskäl man nyttjar operatörens filmbutik.
Snabbkollade bredbandsbolaget och deras t2 flex är som mixa 8 eller 8 favoriter och ganska likt prismässigt.
Tror inte operatören kan göra så mycket med priserna på tvkanalerna, alla får samma avtal från programbolagen. Den lilla skillnaden är vad operatören vill se i vinst och det hålls i stor del nere av konkurrensen. Det är ju troligen ingen tillfällighet att canal+ har i princip identiskt pris hos alla.
Redigerat av Phunky, 22 August 2013 - 22:49.
Postad 22 August 2013 - 23:05
Pjanoo
-
Pjanoo
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Viasat svar om viaplay på facebook:"Jag tänkte bara förtydliga att vi gärna vill erbjuda Viaplay för er som tittar via Com Hem, dock har Com Hem hittills valt att tacka nej.""Men däremot för vi fortsatt samtal med Com Hem med förhoppningen att detta ska lösa sig."http://tele2tv.blogs...m-nej-tack.html
Redigerat av Pjanoo, 22 August 2013 - 23:18.
Postad 23 August 2013 - 00:20
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
sportmats: vet inte vad du hade för risigt avtal men vid en snabb översyn är ju priserna och paketmöjligheterna hos telia och comhem nästan identiska. Det skiljer 8kr mellan 8 favoriter och mixa 8. Storpaketet och large skiljer 30kr. Väldigt lite för att slippa telia som inte ens lärt sig att fakturera alla tjänster på gemensam faktura 2013. Sedan har de flesta operatörerna mindre utbud än comhem även om inte alla gillar just al jazzira och tvturk Vet inte vad filmarkivet spelar för roll förövrigt, priserna är ju hutlösa oavsett lev så om du köper film där istället för via viaplay/netflix kan du dryga ut semesterkassan med ett byte Betalar verkligen inte 9-49kr för en film om jag kan se obegränsat för 79kr/mån. Rena rånet faktiskt, så svårt är det inte att sätta upp en htpc. Ännu lättare om man redan har en nyare spelkonsoll. Måste vara av okunskap och/eller bekvämlighetsskäl man nyttjar operatörens filmbutik.
Snabbkollade bredbandsbolaget och deras t2 flex är som mixa 8 eller 8 favoriter och ganska likt prismässigt.
Tror inte operatören kan göra så mycket med priserna på tvkanalerna, alla får samma avtal från programbolagen. Den lilla skillnaden är vad operatören vill se i vinst och det hålls i stor del nere av konkurrensen. Det är ju troligen ingen tillfällighet att canal+ har i princip identiskt pris hos alla.
Jag vet inte hur du har kollat men när jag kollar får jag fram följande: Detta hade jag: Com Hem 8 favoriter (11 kanaler+0 programbibliotek+ingen möjlighet att se kanalerna via mobilen, dator eller platta) 307 kr/månad. Årskostnad: 3684 kr Detta bytte jag till: Telia Stor (49 kanaler, 34 programbibliotek, plus möjlighet att se kanalerna via mobilen, dator eller platta) 278 kr/månad. Årskostnad: 3336 kr. För dessa dryga 300 kr man sparar kan man ha mycket kul :-) Tycker det är glasklart vilken operatör som är mest prisvärd. Kan man inte se det måste man ha rejäla skygglappar på sig. Plus att bilden är så enormt mycket bättre hos Telia. Glöm heller inte att Telia har dom HD-kanaler många här suktar efter som Kanal5 HD för att ta ett exempel. Och när det gäller utländska kanaler har ju Com Hem obskyra kanaler som ingen vettig person har någon nytta av. Typ Al-Jazira, Hayat, Trk1 och sånt skräp. Men när det gäller nordiska kanaler som kan vara värdefulla om man vill se mycket sport så har dom ju bara NRK1 och DR1 och TV Finland som separata kanaler. NRK1 kostar 29 spänn hos Com Hem. Lika mycket hos Telia MEN då ingår också NRK2 och TV2 Norge (sänder Premier League, det ni ;-) ) Tre kanaler alltså till samma pris som en hos Com Hem. Och häromkvällen såg jag Champions Leaguekvalet hos Yle2. 39 kr i månaden för Yle1, Yle2 och TV Finland. Lite billigare än glutta på Viasat, där man måste betala tresiffrigt i månaden för att kolla på Champions League eller Premier League. Nej är det något Com Hem är, så är det girigt och därför är det bra att det finns bättre och mycket mycket billigare alternativ. Som jag skrev förut - sänker inte Com Hem priserna och det rejält dessutom, så kommer dom snart att ha tappat alla sina kunder till andra, bättre och framförallt billigare konkurrenter. Netflix? Ha ha ha. Seriöst??? Är det folk som betalar för den skiten? Där det bara finns en massa gammal skåpmat och ej kompletta säsonger av serier. Då föredrar jag att kunna hyra dom senaste filmerna som släppts på DVD i HD-kvalitet för en nätt kostnad av 49 kr för 48 timmar. Plus att jag slipper mötas av en tom hylla, om filmen jag tänkte hyra är slut hos videouthyraren nere på hörnet. Och när jag kollar i HBO:s programbibliotek i boxen så finns ALLA säsonger där av dom serier man vill se Game of Thrones, Newsroom eller Rome eller vad man nu gillar. Lite annat än Netflix det :-)
Redigerat av sportmats, 23 August 2013 - 00:36.
Postad 23 August 2013 - 07:02
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Jag vet inte hur du har kollat men när jag kollar får jag fram följande: Detta hade jag: Com Hem 8 favoriter (11 kanaler+0 programbibliotek+ingen möjlighet att se kanalerna via mobilen, dator eller platta) 307 kr/månad. Årskostnad: 3684 kr
Detta bytte jag till: Telia Stor (49 kanaler, 34 programbibliotek, plus möjlighet att se kanalerna via mobilen, dator eller platta) 278 kr/månad. Årskostnad: 3336 kr. För dessa dryga 300 kr man sparar kan man ha mycket kul :-)
Tycker det är glasklart vilken operatör som är mest prisvärd. Kan man inte se det måste man ha rejäla skygglappar på sig. Plus att bilden är så enormt mycket bättre hos Telia.
Glöm heller inte att Telia har dom HD-kanaler många här suktar efter som Kanal5 HD för att ta ett exempel. Och när det gäller utländska kanaler har ju Com Hem obskyra kanaler som ingen vettig person har någon nytta av. Typ Al-Jazira, Hayat, Trk1 och sånt skräp. Men när det gäller nordiska kanaler som kan vara värdefulla om man vill se mycket sport så har dom ju bara NRK1 och DR1 och TV Finland som separata kanaler. NRK1 kostar 29 spänn hos Com Hem. Lika mycket hos Telia MEN då ingår också NRK2 och TV2 Norge (sänder Premier League, det ni ;-) ) Tre kanaler alltså till samma pris som en hos Com Hem. Och häromkvällen såg jag Champions Leaguekvalet hos Yle2. 39 kr i månaden för Yle1, Yle2 och TV Finland. Lite billigare än glutta på Viasat, där man måste betala tresiffrigt i månaden för att kolla på Champions League eller Premier League. Nej är det något Com Hem är, så är det girigt och därför är det bra att det finns bättre och mycket mycket billigare alternativ. Som jag skrev förut - sänker inte Com Hem priserna och det rejält dessutom, så kommer dom snart att ha tappat alla sina kunder till andra, bättre och framförallt billigare konkurrenter.
Netflix? Ha ha ha. Seriöst??? Är det folk som betalar för den skiten? Där det bara finns en massa gammal skåpmat och ej kompletta säsonger av serier. Då föredrar jag att kunna hyra dom senaste filmerna som släppts på DVD i HD-kvalitet för en nätt kostnad av 49 kr för 48 timmar. Plus att jag slipper mötas av en tom hylla, om filmen jag tänkte hyra är slut hos videouthyraren nere på hörnet. Och när jag kollar i HBO:s programbibliotek i boxen så finns ALLA säsonger där av dom serier man vill se Game of Thrones, Newsroom eller Rome eller vad man nu gillar. Lite annat än Netflix det :-)
http://mobil.idg.se/...rticle:1.478351 absolut inget fel på netflix om man är insatt. Tvbilden kanske är bättre för dig hos telia men den logiska förklaringen är simpel: du fick ett uppsving iom att du bytte till bättre box tillsammans med byte av leverantör. Bitraten är samma med möjligen nån enstaka kanals undantag. Canal digital har ju tex reklamat att dom har bättre bild och ljud men det är rent bondfångeri. Hur får man ett bättre digitalt ljud lixom? Realtidskodar dom programbolagets ström och lägger på lite angeldust? Ger dom en ström som tar säg 6mbit/s och ger den 8mbit utrymme bara för att man har platsen? I denhär gråzonen kan folk som köper högtalarkablar och guldpläterade hdmikablar på hifiklubben för 1000kr/m gotta sig. Operatörerna micklar inte med bitraten i onödan. 248kr får jag fram på comhem.se för 8favoriter + att filmbutik/programbibliotek medföljer när man väljer rätt box.
Redigerat av Phunky, 23 August 2013 - 07:31.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|