Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4251

Postad 04 February 2018 - 10:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Sjukt läcker, hade gärna haft en sån

#4252

Postad 04 February 2018 - 10:55

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Det var nog den fulaste lösning jag sett i fronten på nån bil.
Ser ju hemma pulat ut och verkligen inte värdigt MB.

 

Ja, det är ju inte så att grillen blir snyggare med radarn där precis... Med en närbild som den jag tog så blir det väldigt iögonfallande, på lite avstånd så tänker jag inte på det. Generationen innan av E-klass hade ungefär samma, men det var inte så vanligt på den modellen. S-klass har också sett ut ungefär sådär.

 

Nyare modeller av E-klass i utförandet med stor stjärna har som sagt gömt den i den och det blir betydligt mer diskret. Hur det ser ut på de nyare med traditionell grill har jag faktiskt inte sett än. Där finns även ett tillval där man kan stänga öppningarna i grillen (tror det är för att minska luftmotståndet) och hur man får till det vet jag inte.

 

Den övre bilden på Volvon ovan var ju någorlunda diskret rakt framifrån, men kanske inte den undre. En kompis har en V70 från 2011 och där tycker jag nog att den osymmetriskt placerade radarn är väl så utmärkande.

 

Någon av er som har erfarenhet av nya A4allroad, tanken var att köra den idag men vädret gjorde att det inte var någon id’e. Får bli på måndag. Nyfiken på både disel 190hk o 252hk bensin.
Erik om det är en seriös bilvårdsfirma har de kemikalier som löser smutsen på fälgen så den ska lösa det utan att behöva slita hund, dessutom inte lika elakt som syran i fälgrengöringen. Bar en parantes.

 

Det jag tänkte på angående att det skulle bli billigare att lämna in för tvätt är de här småfirmorna som dyker upp ungefär lika tätt som pizzerior och där det kostar 100-150 kr för att tvätta en bil. För de pengarna så tror jag inte att de har tidigt att göra rena fälgarna ordentligt, men det är möjligt att de gör.

 

Min förra bil köpte jag ny och då lät jag Mr Cap sätta en plastfilm på fronten och lägga på lackskydd på hela bilen, vilket jag upprepade årligen. Lämnade den även för tvätt hos dem ibland och vill minnas att det kostade uppåt 400 kr då.

 

När jag hade den bilen som Mr Cap behandlade så brukade jag köpa både avfettning, fälgrengöring och insektsborttagning hos dem i femlitersdunkar. Medel som jag tyckte var bra överlag. Deras fälgrengöring är dock rätt aggressiv, jag upplevde att den inte var bra för t.ex. bromsdelarna. Jag har kvar en del sån än och brukar bara använda den när det är bromsdamm som sitter fast.

 

För det mesta lägger jag bara avfettning på fälgarna, det brukar lösa det mesta. Vanligtvis är det mest tjärfläckar, och där biter vanligtvis avfettning bättre än fälgrengöring. När jag tar av hjulen så gör jag fälgarna helt rena. Innan jag sätter på dem så putsar jag dem och lägger på lackskydd, så de håller sig rätt så lättvättade under det halva år de sitter på.

 

Den avfettning jag använt nu på sistone är Turtle Prewash-T, läste att den vann ett test och tyckte den var värd att prova. Jag upplever den som minst lika bra som Mr Caps och bättre än Superavfettningen från OK.

 

Köpte även en fälgrengöring från Turtle, Red Line tror jag den heter (grön flaska). Den verkar rätt bra, men jag upplever fortsatt att avfettning är bättre på tjärfläckarna. Sprutmunstycket var inte så bra då det blev mer stråle än dimma, svårt att fördela jämnt på fälgarna. Det står på flaskan att den ska vara "syraneutral", så den ska väl vara någorlunda snäll mot bromsarna.

 

Till sist så får jag hålla med hassesolo om att Lincoln gör en del rätt fräna modeller. Jag vet inte om Navigatorn är direkt vacker, men en rejäl bil. En sak som jag tycker gör Lincoln intressant är att man kan få dem med ljudsystem från Revel. Jag följer Revel Speakers på Instagram och här har jag snott en bild som de nyligen la ut inifrån en Navigator. Jag tror jag skulle kunna trivas där!  :)

 

Bifogad fil  Revel Lincoln.png   1.99MB   0 Antal nerladdningar



#4253

Postad 04 February 2018 - 10:58

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
I svart skulle det funka :)

#4254

Postad 04 February 2018 - 11:15

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 1
Jag läste någonstans att man ansåg att Passatens kupe inte förnyats i senaste modellen. Den där Lincoln såg dock ut att ha stannat på 70-talet :)

#4255

Postad 04 February 2018 - 11:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10392 inlägg
  • 0
Det där bruna var inte snyggt. Något ljusare hade varit lite bättre. Här är ett exempel. Stor är den iallafall. Killen på bilden är 1,88.
Bifogad fil  B71BF262-7408-4768-9DF4-CD8A8293AE2E.png   1014.59K   0 Antal nerladdningarBifogad fil  E4E49524-3745-4294-90D8-220C66C8498B.png   1.07MB   0 Antal nerladdningarBifogad fil  9051EC8F-8884-45E8-91F0-1D1D0A7CB7BE.png   973.07K   0 Antal nerladdningar

#4256

Postad 04 February 2018 - 11:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 3
Får man stå på 2 parkeringsplatser 😁
I det här landet är de ju mer gjord för Toyota Yaris om man inte vill att andra ska slänga upp dörrar i bilen 😢

#4257

Postad 04 February 2018 - 12:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10392 inlägg
  • 0
Jo. Parkeringshusen här i stan är så trånga att man måste vara smidig som en vessla för att ta sig ur bilen...

#4258

Postad 04 February 2018 - 12:48

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Prova att dagligen parkera en S90 i ett garage som är byggt för >50 år sedan. Liggunderlag på väggarna är ett måste för att spara dörrsidor... inte bara bredden är problem det är enbart cm tillgodo när porten stängs. En XC90 kommer inte in pga. takhöjden, taket sluttar framåt i sin design...

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 04 February 2018 - 12:49.


#4259

Postad 04 February 2018 - 13:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Ja jag har ett vanligt enkelgarage å V70 har jag inte ens vågat köra in. Kan inte vara många cm till godo på varje sida.
Passar jag hade tidigare var nog tight å den var smalare.

#4260

Postad 04 February 2018 - 15:37

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

Så... det ni säger är att bilar är för stora idag?



#4261

Postad 04 February 2018 - 16:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Så... det ni säger är att bilar är för stora idag?

 

 

eller garagehusen för små kanske? :)

 

annars går det ju att köpa en sån här.

Bifogad fil(er)


Redigerat av andreassofus, 04 February 2018 - 16:18.


#4262

Postad 04 February 2018 - 16:19

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

En bil kan aldrig bli för stor! :) Klart att vi ska kunna ha stora och rymliga bilar, dags att anpassa samhället för det. Tyvärr har miljökommunisterna alldeles för mycket att säga till om så vi har i dag absurda skatter på såväl bilarna som bränslet, utan en egentligen koppling till att det blir bättre för miljön. Personbilstrafik i Sverige står för en försvinnande liten del av utsläppen globalt.

 

Inredningen i den Lincoln jag postade bild på tycker jag går mer mot vinröd än brun. Jag tycker det var en lite rolig färg, som passar rätt bra med stilen på inredningen. Tror den skulle kunna funka bra till en bil som är svart eller silver utvändigt.

 

Den ljusa inredningen som hassesolo postade bilder på tycker jag dock är betydligt snyggare, och med de svarta panelerna ser det modernare ut. Synd att så få av nyare amerikanska bilar kommer till Sverige, men det hänger väl ihop med det jag skrev ovan.

 

Apropå ljudsystemet från Revel i Lincoln så gjorde tidningen Sound & Vision ett test av ljudsystem i lyxbilar för ett par år sen. Etta kom Range Rover med ljud från Meridian, men som god tvåa Lincoln med Revel; till ett betydligt lägre pris. Hela testet finns att läsa här.

 

När jag var ung och åkte gamla MB W115 eller W123 så ville man alltid ha tag i en med svart inredning, men det blev oftast någon av de fula bruna, beiga eller gröna som var vanliga då....

Nu har jag haft svart inredning i mina tre senaste bilar och visst är det både snyggt och praktiskt, men lite tråkigt. Jag har fastnat lite för bruna (choklad eller konjak kanske...) inredningar, gärna i kombination med lite svart. Har sett såväl MB som Audi och BMW med snygga sådana inredningar.

 

Annars skulle jag nog kunna tänka mig nån sån här inredning. Den tycker jag sticker ut lite och är riktigt snygg. Tyvärr är det en specialinredning som kostar rätt mycket extra.

 

Bifogad fil  E-klass inredning.jpg   135.89K   0 Antal nerladdningar

 

Utvändigt skulle jag välja en röd eller blå metallic, som den här kanske.

 

Bifogad fil  E-klass utvändigt.jpg   93.89K   0 Antal nerladdningar

 

Här kan man se att radarn är ungefär lika diskret fortfarande, som jag funderade på ovan. Jag gillar de här med en klassisk kylargrill, stor stjärna ska det sitta på sportigare modeller som SL och SEC. :)


Redigerat av Erik_N, 04 February 2018 - 16:21.


#4263

Postad 04 February 2018 - 20:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0

Så... det ni säger är att bilar är för stora idag?


Nää, bilar idag är överlag på tok för små.
Det är parkeringsplatser och p-garage som är för små.

#4264

Postad 04 February 2018 - 20:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Undrar vad skatten skulle gå på en sån skönhet 😨

#4265

Postad 04 February 2018 - 20:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Vad det gäller praktisk form tänker amerikanerna rätt anser jag. Överdelen på bilen lutar inte inåt från kanterna vilket ger ett överlägset kupéutrymme (och bagageutrymme). Jag hade inte bangat för en sådan här Lincoln Navigatorl 2018, men de är på tok för dyra.

 

Riktig fröjd att parkera i Nanna eller Parketten med den där du; eller på NUS för den delen :ph34r: ; 5,64m lång och 2m bred..

Inte konstigt att det blir överlägset kupeutrymme heller  :lol: , även om jag håller med, framförallt bagageutrymmesmässigt på kombibilar.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 February 2018 - 20:47.


#4266

Postad 05 February 2018 - 04:20

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 1

Volvos radar på dom bilderna såg väl inte så kul ut men MB deras ser ju hemsk ut.



#4267

Postad 05 February 2018 - 13:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Vad det gäller praktisk form tänker amerikanerna rätt anser jag. Överdelen på bilen lutar inte inåt från kanterna vilket ger ett överlägset kupéutrymme (och bagageutrymme). Jag hade inte bangat för en sådan här Lincoln Navigatorl 2018, men de är på tok för dyra.

 

Ja, fullutrustad var den ju en bit över $100.000, så skulle tippa på en bra bit över miljonen här i Europa. :)

Säkert en fantastisk bil... läste att många Escalade-köpare gått över till Navigator nu när denna kom ut. Säkert kul sen när tekniken börjar strula också. :D



#4268

Postad 05 February 2018 - 19:58

Prodigys
  • Prodigys
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Riktig fröjd att parkera i Nanna eller Parketten med den där du; eller på NUS för den delen :ph34r: ; 5,64m lång och 2m bred..

Inte konstigt att det blir överlägset kupeutrymme heller  :lol: , även om jag håller med, framförallt bagageutrymmesmässigt på kombibilar.

Stora bilar är ett **** att parkera ibland, jobbebilen är 6,6 meter lång och 2,2 meter bred utan backspeglar, nästan 2,8 meter med. Ett **** att klämma sig in i trånga rutor inne i stan.



#4269

Postad 05 February 2018 - 22:00

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

:lol:  2,2 meter bred, vad blir det för bil?

Hummer H1?

Fast den är väl kort som fan

Någon Ford Raptor-variant?


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 05 February 2018 - 22:10.


#4270

Postad 06 February 2018 - 10:55

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tycker det kan vara nog så jäkla trångt att parkera med en normalstor bil.

Men man måste skilja på lättmanövrerad och lättparkerad. ;)

En stor fyrkantig bil med stora speglar, bra sikt och 360-graderskamera kan ibland vara mer lättmanövrerad än en liten sportbil som man inte vet var den börjar och slutar.

Körde en Infiniti QX56 ett par veckor i staterna, och den tyckte jag var extremt lätt att manövrera i trånga utrymmen trotts sin storlek.



#4271

Postad 06 February 2018 - 12:05

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

McLaren F1 till salu ... bara att fynda

 

https://suchen.mobil...l?id=256346309



#4272

Postad 06 February 2018 - 12:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2899 inlägg
  • 0

McLaren F1 till salu ... bara att fynda

 

https://suchen.mobil...l?id=256346309

Den är ju beggad. Såldes en helt ny för ett tag sedan. Den du.....hade fortfarande plasten kvar i kupén.



#4273

Postad 06 February 2018 - 12:37

Prodigys
  • Prodigys
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

:lol: 2,2 meter bred, vad blir det för bil?
Hummer H1?
Fast den är väl kort som fan
Någon Ford Raptor-variant?

Peugeot Boxer med dubbelhytt och det långa flaket.

#4274

Postad 08 February 2018 - 15:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Såg en mörkblå XC40 ute på vägarna idag - snygg! 



#4275

Postad 08 February 2018 - 18:26

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Försökte ta mig in i baksätet i xc40 men var alldeles för stel i kroppen, men fin är den.

#4276

Postad 08 February 2018 - 19:26

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Ingen biltråd i världen slipper Elons Tesla som flyter runt där uppe nu.

Galet? Ja. 
Coolt? Ja. 

Onödigt? Nä, hellre en Tesla än en betongklump.

 

http://www.youtube.com/watch?v=aBr2kKAHN6M



#4277

Postad 08 February 2018 - 19:46

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Muhah, hade varit intressant om de hade haft en klocka i livefeeden för att se om tiden går långsammare för stackarn i bilen än för oss eller inte...



#4278

Postad 08 February 2018 - 20:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Såg en mörkblå XC40 ute på vägarna idag - snygg!


För lik dacia duster från sidan :)

#4279

Postad 08 February 2018 - 20:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10392 inlägg
  • 0
Såg en S90 bakifrån och det var en rätt ful rumpa. Jag tycker nästan bara sportbilar och en del terrängbilar är snygga/coola. Alla normala bilar lämnar mig oberörd...

#4280

Postad 08 February 2018 - 21:52

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Såg en S90 bakifrån och det var en rätt ful rumpa. Jag tycker nästan bara sportbilar och en del terrängbilar är snygga/coola. Alla normala bilar lämnar mig oberörd...

Det beror ju på om den fått rumplyft eller inte  :)

Bifogad fil(er)



#4281

Postad 08 February 2018 - 21:56

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Shake that ass :)

#4282

Postad 08 February 2018 - 22:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 2
Betydligt snyggare än V90 iaf

#4283

Postad 09 February 2018 - 03:05

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 2

För lik dacia duster från sidan :)

Dags att skaffa linser eller glasögon tror jag. ;)



#4284

Postad 09 February 2018 - 09:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 3

För lik dacia duster från sidan :)

 

Huh? 

 

dacia-duster-side-doors-ornaments.jpg

 

xc40.png



#4285

Postad 09 February 2018 - 10:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

:D inte så lika nej...



#4286

Postad 09 February 2018 - 11:31

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

:D inte så lika nej...

Vaddå, är väl hyfsat lika... Fyra hjul, lite högre, svarta nertill och tanklock på höger sida :)

#4287

Postad 09 February 2018 - 13:26

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Väldigt lika ändå... en låda med hjul och fönster! :D

Man måste vara totalt ointresserad av bilar om man tycker dom är lika varandra! :)



#4288

Postad 09 February 2018 - 13:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4239 inlägg
  • 0
Fast att sitta och förneka att likheter finns är väl lika illa :).
Många av dagens bilar ser väldigt lika ut varandra. Känns som dom har samma formfaktor och sen gör dom lite olika små förändringar hos varje tillverkare.

#4289

Postad 09 February 2018 - 13:56

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Skulle kanske inte påstå att just dessa två hade många andra likheter! :)



#4290

Postad 09 February 2018 - 14:04

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

  • 1025 inlägg
  • 0

Huh? 

 

 

 

xc40.png

Trodde det var någon BMW först  :D



#4291

Postad 09 February 2018 - 14:10

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Dags att skaffa linser eller glasögon tror jag. ;)


Har både linser å glasögon....samtidigt :)
Nedåmså lika är dom inte. Var mer menat som att jag tycker den e lika ful som en duster.
Men debatt väckte det iaf :)

#4292

Postad 09 February 2018 - 14:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Tycker faktiskt Duster är ovanligt vacker för pengarna 😃👍
Nästan sugen å köpa en 4x4 Duster som slit å släng bil, borde duga i snö å.
Å billig är den 👍
Känns lite som en modernare 240

#4293

Postad 09 February 2018 - 18:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Fast att sitta och förneka att likheter finns är väl lika illa :).

Bara om man glömmer att sätta icke-liknelsen i rätt kontext...

Ijmf med en påse jordnötter så är xc40 väldigt lik en Duster ja, om man misslyckas med ovanstående menar jag. :D

#4294

Postad 09 February 2018 - 19:51

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1195 inlägg
  • 0

Tycker faktiskt Duster är ovanligt vacker för pengarna
Nästan sugen å köpa en 4x4 Duster som slit å släng bil, borde duga i snö å.
Å billig är den
Känns lite som en modernare 240

 

Prisvärd tills man är inblandad i en krock...

 

EK



#4295

Postad 09 February 2018 - 19:54

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Nä XC40är inte snygg, XC60 är långt snyggare och nästan samma pris.

#4296

Postad 09 February 2018 - 21:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Nä XC40är inte snygg, XC60 är långt snyggare och nästan samma pris.

Beror väldigt mkt på motortyp. Det är nått sjukt med Volvos listpriser här...saknar helt logik.

XC40: T5 AWD är 20 papp dyrare än D4 AWD.

XC60: T5 AWD är 13 papp billigare än D4 AWD.

Huh?

Redigerat av pacman, 09 February 2018 - 21:53.


#4297

Postad 09 February 2018 - 22:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 1

Prisvärd tills man är inblandad i en krock...

EK

Ähh, var ju ändå inte sååå illa.
Förarhjälpmedel å fotgängarskydd spelar ju mindre roll 😀.

Redigerat av moparman, 09 February 2018 - 22:35.


#4298

Postad 10 February 2018 - 00:46

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Beror väldigt mkt på motortyp. Det är nått sjukt med Volvos listpriser här...saknar helt logik.

XC40: T5 AWD är 20 papp dyrare än D4 AWD.

XC60: T5 AWD är 13 papp billigare än D4 AWD.

Huh?

T5 är ju ett snäpp upp så jämför med T4 som har samma effekt då är XC40 12 papp billigare.



#4299

Postad 10 February 2018 - 03:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

T5 är ju ett snäpp upp så jämför med T4 som har samma effekt då är XC40 12 papp billigare.

Ja T4 är billigare än T5...men det var inte riktigt där logiken brast.

Problemet är att prisrelationen mellan bensin/diesel är olika för XC40 och XC60 (och V90).

#4300

Postad 10 February 2018 - 05:57

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

Jaha det var det du menade att det var olika prisskillnad på olika bil modeller för samma motorer.

Ja det kan man ju undra över.






Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.