Postad 04 February 2018 - 10:55
Det var nog den fulaste lösning jag sett i fronten på nån bil.
Ser ju hemma pulat ut och verkligen inte värdigt MB.
Ja, det är ju inte så att grillen blir snyggare med radarn där precis... Med en närbild som den jag tog så blir det väldigt iögonfallande, på lite avstånd så tänker jag inte på det. Generationen innan av E-klass hade ungefär samma, men det var inte så vanligt på den modellen. S-klass har också sett ut ungefär sådär.
Nyare modeller av E-klass i utförandet med stor stjärna har som sagt gömt den i den och det blir betydligt mer diskret. Hur det ser ut på de nyare med traditionell grill har jag faktiskt inte sett än. Där finns även ett tillval där man kan stänga öppningarna i grillen (tror det är för att minska luftmotståndet) och hur man får till det vet jag inte.
Den övre bilden på Volvon ovan var ju någorlunda diskret rakt framifrån, men kanske inte den undre. En kompis har en V70 från 2011 och där tycker jag nog att den osymmetriskt placerade radarn är väl så utmärkande.
Någon av er som har erfarenhet av nya A4allroad, tanken var att köra den idag men vädret gjorde att det inte var någon id’e. Får bli på måndag. Nyfiken på både disel 190hk o 252hk bensin.
Erik om det är en seriös bilvårdsfirma har de kemikalier som löser smutsen på fälgen så den ska lösa det utan att behöva slita hund, dessutom inte lika elakt som syran i fälgrengöringen. Bar en parantes.
Det jag tänkte på angående att det skulle bli billigare att lämna in för tvätt är de här småfirmorna som dyker upp ungefär lika tätt som pizzerior och där det kostar 100-150 kr för att tvätta en bil. För de pengarna så tror jag inte att de har tidigt att göra rena fälgarna ordentligt, men det är möjligt att de gör.
Min förra bil köpte jag ny och då lät jag Mr Cap sätta en plastfilm på fronten och lägga på lackskydd på hela bilen, vilket jag upprepade årligen. Lämnade den även för tvätt hos dem ibland och vill minnas att det kostade uppåt 400 kr då.
När jag hade den bilen som Mr Cap behandlade så brukade jag köpa både avfettning, fälgrengöring och insektsborttagning hos dem i femlitersdunkar. Medel som jag tyckte var bra överlag. Deras fälgrengöring är dock rätt aggressiv, jag upplevde att den inte var bra för t.ex. bromsdelarna. Jag har kvar en del sån än och brukar bara använda den när det är bromsdamm som sitter fast.
För det mesta lägger jag bara avfettning på fälgarna, det brukar lösa det mesta. Vanligtvis är det mest tjärfläckar, och där biter vanligtvis avfettning bättre än fälgrengöring. När jag tar av hjulen så gör jag fälgarna helt rena. Innan jag sätter på dem så putsar jag dem och lägger på lackskydd, så de håller sig rätt så lättvättade under det halva år de sitter på.
Den avfettning jag använt nu på sistone är Turtle Prewash-T, läste att den vann ett test och tyckte den var värd att prova. Jag upplever den som minst lika bra som Mr Caps och bättre än Superavfettningen från OK.
Köpte även en fälgrengöring från Turtle, Red Line tror jag den heter (grön flaska). Den verkar rätt bra, men jag upplever fortsatt att avfettning är bättre på tjärfläckarna. Sprutmunstycket var inte så bra då det blev mer stråle än dimma, svårt att fördela jämnt på fälgarna. Det står på flaskan att den ska vara "syraneutral", så den ska väl vara någorlunda snäll mot bromsarna.
Till sist så får jag hålla med hassesolo om att Lincoln gör en del rätt fräna modeller. Jag vet inte om Navigatorn är direkt vacker, men en rejäl bil. En sak som jag tycker gör Lincoln intressant är att man kan få dem med ljudsystem från Revel. Jag följer Revel Speakers på Instagram och här har jag snott en bild som de nyligen la ut inifrån en Navigator. Jag tror jag skulle kunna trivas där! ![]()
Revel Lincoln.png 1.99MB
0 Antal nerladdningar
Postad 04 February 2018 - 11:15
Postad 04 February 2018 - 11:18
B71BF262-7408-4768-9DF4-CD8A8293AE2E.png 1014.59K
0 Antal nerladdningar
E4E49524-3745-4294-90D8-220C66C8498B.png 1.07MB
0 Antal nerladdningar
9051EC8F-8884-45E8-91F0-1D1D0A7CB7BE.png 973.07K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 February 2018 - 11:35
I det här landet är de ju mer gjord för Toyota Yaris om man inte vill att andra ska slänga upp dörrar i bilen 😢
Postad 04 February 2018 - 12:09
Postad 04 February 2018 - 12:48
Prova att dagligen parkera en S90 i ett garage som är byggt för >50 år sedan. Liggunderlag på väggarna är ett måste för att spara dörrsidor... inte bara bredden är problem det är enbart cm tillgodo när porten stängs. En XC90 kommer inte in pga. takhöjden, taket sluttar framåt i sin design...
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 04 February 2018 - 12:49.
Postad 04 February 2018 - 13:09
Passar jag hade tidigare var nog tight å den var smalare.
Postad 04 February 2018 - 16:17
Så... det ni säger är att bilar är för stora idag?
eller garagehusen för små kanske? ![]()
annars går det ju att köpa en sån här.
Bifogad fil(er)
Redigerat av andreassofus, 04 February 2018 - 16:18.
Postad 04 February 2018 - 16:19
En bil kan aldrig bli för stor!
Klart att vi ska kunna ha stora och rymliga bilar, dags att anpassa samhället för det. Tyvärr har miljökommunisterna alldeles för mycket att säga till om så vi har i dag absurda skatter på såväl bilarna som bränslet, utan en egentligen koppling till att det blir bättre för miljön. Personbilstrafik i Sverige står för en försvinnande liten del av utsläppen globalt.
Inredningen i den Lincoln jag postade bild på tycker jag går mer mot vinröd än brun. Jag tycker det var en lite rolig färg, som passar rätt bra med stilen på inredningen. Tror den skulle kunna funka bra till en bil som är svart eller silver utvändigt.
Den ljusa inredningen som hassesolo postade bilder på tycker jag dock är betydligt snyggare, och med de svarta panelerna ser det modernare ut. Synd att så få av nyare amerikanska bilar kommer till Sverige, men det hänger väl ihop med det jag skrev ovan.
Apropå ljudsystemet från Revel i Lincoln så gjorde tidningen Sound & Vision ett test av ljudsystem i lyxbilar för ett par år sen. Etta kom Range Rover med ljud från Meridian, men som god tvåa Lincoln med Revel; till ett betydligt lägre pris. Hela testet finns att läsa här.
När jag var ung och åkte gamla MB W115 eller W123 så ville man alltid ha tag i en med svart inredning, men det blev oftast någon av de fula bruna, beiga eller gröna som var vanliga då....
Nu har jag haft svart inredning i mina tre senaste bilar och visst är det både snyggt och praktiskt, men lite tråkigt. Jag har fastnat lite för bruna (choklad eller konjak kanske...) inredningar, gärna i kombination med lite svart. Har sett såväl MB som Audi och BMW med snygga sådana inredningar.
Annars skulle jag nog kunna tänka mig nån sån här inredning. Den tycker jag sticker ut lite och är riktigt snygg. Tyvärr är det en specialinredning som kostar rätt mycket extra.
E-klass inredning.jpg 135.89K
0 Antal nerladdningar
Utvändigt skulle jag välja en röd eller blå metallic, som den här kanske.
E-klass utvändigt.jpg 93.89K
0 Antal nerladdningar
Här kan man se att radarn är ungefär lika diskret fortfarande, som jag funderade på ovan. Jag gillar de här med en klassisk kylargrill, stor stjärna ska det sitta på sportigare modeller som SL och SEC. ![]()
Redigerat av Erik_N, 04 February 2018 - 16:21.
Postad 04 February 2018 - 20:22
Så... det ni säger är att bilar är för stora idag?
Nää, bilar idag är överlag på tok för små.
Det är parkeringsplatser och p-garage som är för små.
Postad 04 February 2018 - 20:46
Vad det gäller praktisk form tänker amerikanerna rätt anser jag. Överdelen på bilen lutar inte inåt från kanterna vilket ger ett överlägset kupéutrymme (och bagageutrymme). Jag hade inte bangat för en sådan här Lincoln Navigatorl 2018, men de är på tok för dyra.
Riktig fröjd att parkera i Nanna eller Parketten med den där du; eller på NUS för den delen
; 5,64m lång och 2m bred..
Inte konstigt att det blir överlägset kupeutrymme heller
, även om jag håller med, framförallt bagageutrymmesmässigt på kombibilar.
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 February 2018 - 20:47.
Postad 05 February 2018 - 04:20
Volvos radar på dom bilderna såg väl inte så kul ut men MB deras ser ju hemsk ut.
Postad 05 February 2018 - 13:16
Vad det gäller praktisk form tänker amerikanerna rätt anser jag. Överdelen på bilen lutar inte inåt från kanterna vilket ger ett överlägset kupéutrymme (och bagageutrymme). Jag hade inte bangat för en sådan här Lincoln Navigatorl 2018, men de är på tok för dyra.
Ja, fullutrustad var den ju en bit över $100.000, så skulle tippa på en bra bit över miljonen här i Europa. ![]()
Säkert en fantastisk bil... läste att många Escalade-köpare gått över till Navigator nu när denna kom ut. Säkert kul sen när tekniken börjar strula också. ![]()
Postad 05 February 2018 - 19:58
Riktig fröjd att parkera i Nanna eller Parketten med den där du; eller på NUS för den delen
; 5,64m lång och 2m bred..
Inte konstigt att det blir överlägset kupeutrymme heller
, även om jag håller med, framförallt bagageutrymmesmässigt på kombibilar.
Stora bilar är ett **** att parkera ibland, jobbebilen är 6,6 meter lång och 2,2 meter bred utan backspeglar, nästan 2,8 meter med. Ett **** att klämma sig in i trånga rutor inne i stan.
Postad 05 February 2018 - 22:00
2,2 meter bred, vad blir det för bil?
Hummer H1?
Fast den är väl kort som fan
Någon Ford Raptor-variant?
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 05 February 2018 - 22:10.
Postad 06 February 2018 - 10:55
Tycker det kan vara nog så jäkla trångt att parkera med en normalstor bil.
Men man måste skilja på lättmanövrerad och lättparkerad. ![]()
En stor fyrkantig bil med stora speglar, bra sikt och 360-graderskamera kan ibland vara mer lättmanövrerad än en liten sportbil som man inte vet var den börjar och slutar.
Körde en Infiniti QX56 ett par veckor i staterna, och den tyckte jag var extremt lätt att manövrera i trånga utrymmen trotts sin storlek.
Postad 06 February 2018 - 12:19
Den är ju beggad. Såldes en helt ny för ett tag sedan. Den du.....hade fortfarande plasten kvar i kupén.
Postad 06 February 2018 - 12:37
Peugeot Boxer med dubbelhytt och det långa flaket.
2,2 meter bred, vad blir det för bil?
Hummer H1?
Fast den är väl kort som fan
Någon Ford Raptor-variant?
Postad 08 February 2018 - 18:26
Postad 08 February 2018 - 19:26
Ingen biltråd i världen slipper Elons Tesla som flyter runt där uppe nu.
Galet? Ja.
Coolt? Ja.
Onödigt? Nä, hellre en Tesla än en betongklump.
http://www.youtube.com/watch?v=aBr2kKAHN6M
Postad 08 February 2018 - 19:46
Muhah, hade varit intressant om de hade haft en klocka i livefeeden för att se om tiden går långsammare för stackarn i bilen än för oss eller inte...
Postad 08 February 2018 - 20:29
Såg en mörkblå XC40 ute på vägarna idag - snygg!
För lik dacia duster från sidan
Postad 08 February 2018 - 20:33
Postad 08 February 2018 - 21:52
Såg en S90 bakifrån och det var en rätt ful rumpa. Jag tycker nästan bara sportbilar och en del terrängbilar är snygga/coola. Alla normala bilar lämnar mig oberörd...
Det beror ju på om den fått rumplyft eller inte ![]()
Bifogad fil(er)
Postad 09 February 2018 - 03:05
För lik dacia duster från sidan
Dags att skaffa linser eller glasögon tror jag. ![]()
Postad 09 February 2018 - 11:31
Vaddå, är väl hyfsat lika... Fyra hjul, lite högre, svarta nertill och tanklock på höger sida
inte så lika nej...
Postad 09 February 2018 - 13:26
Väldigt lika ändå... en låda med hjul och fönster! ![]()
Man måste vara totalt ointresserad av bilar om man tycker dom är lika varandra! ![]()
Postad 09 February 2018 - 13:46
Många av dagens bilar ser väldigt lika ut varandra. Känns som dom har samma formfaktor och sen gör dom lite olika små förändringar hos varje tillverkare.
Postad 09 February 2018 - 13:56
Skulle kanske inte påstå att just dessa två hade många andra likheter! ![]()
Postad 09 February 2018 - 14:10
Dags att skaffa linser eller glasögon tror jag.
Har både linser å glasögon....samtidigt
Nedåmså lika är dom inte. Var mer menat som att jag tycker den e lika ful som en duster.
Men debatt väckte det iaf
Postad 09 February 2018 - 14:28
Nästan sugen å köpa en 4x4 Duster som slit å släng bil, borde duga i snö å.
Å billig är den 👍
Känns lite som en modernare 240
Postad 09 February 2018 - 18:46
Bara om man glömmer att sätta icke-liknelsen i rätt kontext...Fast att sitta och förneka att likheter finns är väl lika illa
.
Ijmf med en påse jordnötter så är xc40 väldigt lik en Duster ja, om man misslyckas med ovanstående menar jag.
Postad 09 February 2018 - 19:51
Tycker faktiskt Duster är ovanligt vacker för pengarna
Nästan sugen å köpa en 4x4 Duster som slit å släng bil, borde duga i snö å.
Å billig är den
Känns lite som en modernare 240
Prisvärd tills man är inblandad i en krock...
EK
Postad 09 February 2018 - 21:45
Beror väldigt mkt på motortyp. Det är nått sjukt med Volvos listpriser här...saknar helt logik.Nä XC40är inte snygg, XC60 är långt snyggare och nästan samma pris.
XC40: T5 AWD är 20 papp dyrare än D4 AWD.
XC60: T5 AWD är 13 papp billigare än D4 AWD.
Huh?
Redigerat av pacman, 09 February 2018 - 21:53.
Postad 09 February 2018 - 22:33
Ähh, var ju ändå inte sååå illa.Prisvärd tills man är inblandad i en krock...
EK
Förarhjälpmedel å fotgängarskydd spelar ju mindre roll 😀.
Redigerat av moparman, 09 February 2018 - 22:35.
Postad 10 February 2018 - 00:46
Beror väldigt mkt på motortyp. Det är nått sjukt med Volvos listpriser här...saknar helt logik.
XC40: T5 AWD är 20 papp dyrare än D4 AWD.
XC60: T5 AWD är 13 papp billigare än D4 AWD.
Huh?
T5 är ju ett snäpp upp så jämför med T4 som har samma effekt då är XC40 12 papp billigare.
Postad 10 February 2018 - 03:24
Ja T4 är billigare än T5...men det var inte riktigt där logiken brast.T5 är ju ett snäpp upp så jämför med T4 som har samma effekt då är XC40 12 papp billigare.
Problemet är att prisrelationen mellan bensin/diesel är olika för XC40 och XC60 (och V90).
Postad 10 February 2018 - 05:57
Jaha det var det du menade att det var olika prisskillnad på olika bil modeller för samma motorer.
Ja det kan man ju undra över.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
|
Ljud →
Bilstereo →
Sätta in 6030cs fram, (hjälp med beräkning av volym)Startad av Oliwer_98 , 14 Apr 2015 |
|
|
|
|
Övrigt →
Off Topic →
Skoda Yeti - 4x4, Diesel, Automat och snökörning...Startad av Unregistered5299859a , 08 Oct 2011 |
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
54 bilder
890 filmer


Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?