Det är troligen HDMI-styrningen som först stänger av allt och Harmony som sedan inte vet om det och därmed startar vissa igen med off-kommandot
OK, vad kan man göra för att fixa detta? Om det ens går?
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
Startad av
Lou Cipher
, maj 02 2005 14:28
4552 svar till detta ämne
47 relaterade trådar
Postad 16 november 2014 - 13:02
OK, vad kan man göra för att fixa detta? Om det ens går? Postad 16 november 2014 - 13:11
Stäng av CEC i dom apparaterna. Postad 17 november 2014 - 20:27 För att endast se på TV vill jag att fjärren: startar TV - startar digitalboxen - startar INTE försteget - skickar en signal till försteget som öppnar rätt HDMI-utgång. Har försökt men jag fixar det inte. Kanske går det inte att programmera fjärren så?! Postad 17 november 2014 - 22:26 Nåt åt det hållet kanske kan funka? Postad 30 november 2014 - 21:35 Postad 03 december 2014 - 13:08 Kan man under "Watch Movie"-aktivitet få val om man vill titta på TV:n eller projektorn, eller måste man ha två olika aktiviteter för detta? Postad 03 december 2014 - 13:17 Jag har t ex två olika PS4-aktiviteter, en för film och en för spel... Jag har kopplat båda hdmi ut från min receiver till varsin ingång på TV:n och har sedan olika bildinställningar beroende på om det är för spel eller film. Aktiviteterna väljer alltså samma ingång på receivern, men byter utgång och väljer rätt ingång på TV:n... Postad 03 december 2014 - 15:05 På vissa kommandon t.e.x spola framåt/bakåt så måste jag trycka 2 ggr på spolknappen för att viasat boxen ska reagera, någon som har en lösning? Redigerat av bstr, 03 december 2014 - 15:06. Postad 04 december 2014 - 08:55 Öka tiden som ett kommande sänds. Kan göras enklast genom felsökningsfunktionen i konfigprogrammet. Postad 04 december 2014 - 20:22 Postad 05 december 2014 - 10:53 Hurdå? Apple TV kan inte stängas av med remote. Går i automatisk standby efter en bestämd tid. Postad 08 december 2014 - 08:52 Postad 03 januari 2015 - 02:10 - Testat alla USB 2.0/USB 3 portar - Olika USB Kablar o.s.v Nån som vet och har nån lösning på skiten? Riktigt frustrerad just nu. Postad 08 januari 2015 - 20:51 Funderar dock om någon lyckats skapa en aktivitet som startar Viaplay på en ps3 Postad 08 januari 2015 - 22:29 typ dimmra eller tända lampor? Postad 08 januari 2015 - 23:23 https://www.minhembi...howtopic=310017 Ser nu att någon ställt en fråga till i den tråden som jag missat... Svaret på den frågan är att, efter man konfigurerat fjärren, är att man lär nexa-brytarna att reagera på harmonyn på samma sätt som man lär dom reagera på nexas egen styrdosa (fjärrkontroll)... Dimming vet jag inte om det finns stöd för. Jag tror inte det finns stöd för alla nexas brytare/dimmers, men det var länge sen jag gjorde denna installation så det har säkert hänt saker i logitechs databas... Har gjort detta för harmony one och touch. Postad 10 januari 2015 - 16:04
Kan inte se att det står något om hur man styr nexa brytarna i den tråden. Jag försöker få det att fungera, men lyckas inte. Har ett par gamla brytare från nexa. PAR-1000 heter dem. Enl logitechs sida skall de vara kompatibla. Men jag får det inte att fungera. Jag kan inte lära brytarna något, utan det är ett litet "vred" på baksidan där man kan välja a1, a2, a3, b1, b2 osv osv. Men när jag väljer a1 on/off på min harmony kontroll så händer det inget. Är det fel på brytaren? Har hubben fel placerad? Eller vad är det som är fel ? Postad 10 januari 2015 - 16:28 Postad 12 januari 2015 - 06:48
Skall inte huben klara av att skicka RF? Enligt deras site skall det ju fungera. http://support.myhar...n/compatibility Postad 12 januari 2015 - 06:52 Postad 12 januari 2015 - 06:59 Så hur menar då logitech att nexa brytarna är kompatibla med min fjärrkontroll? Postad 12 januari 2015 - 08:25 Den RF som finns inbyggd i ultimate kommunicerar nog på ett rf-band vid ungefär 2.5GHz skulle jag tro, och med ett eget protokoll vilket innebär att den i princip bara kan kommunicera med andra harmony-enheter (och phillips hue om jag inte minns fel)... Om du sen inte har "självlärande" nexa brytare utan måste ställa in manuellt (switch på brytaren troligen) vilken knapp på fjärren den ska reagera på så kanske du måste programmera in nya koder i din harmony och då måste du ha en RF->IR-konverterare. Jag tror det finns 4 serier förprogrammerade (a1-4, b1-4, c1-4, d1-4) och funkar inte a-serien så kanske någon av de andra funkar för just dina brytare. Postad 18 februari 2015 - 15:41 Nu har jag en ny fundering. Jag har försökt styra min htpc via Bluetooth med denna fjärr och ett tangentbort. Har ett tangentbord från logitech, ett k400, ser ut som ett smart tangentbord, men saknar vissa knappar. Det är inga problem att para ihopp det med hubben. Sedan så skall man para ihopp datorn med hubben, och det går sådär. Ibland fungerar det att para ihopp dem, ibland så säger datorn att det gick bra, men hubben säger failed.
De gånger man lyckas para ihopp dem så verkar det som att anslutningen tappas så fort man startar om datorn, så måste man gå igenom ihoppparningsprocessen igen.
Är det någon som försökt sig på någon liknande övening och fått det att fungera ? Postad 18 februari 2015 - 19:46 Postad 21 mars 2015 - 09:29 Är det ett bra köp idag? Redigerat av Bulldog76, 21 mars 2015 - 09:29. Postad 21 mars 2015 - 10:34 Bulldog: Svar ja. Du kan läsa mitt omdöme här. https://www.prisjakt...t.php?o=1837708 jag rekar den varmt. Postad 26 mars 2015 - 20:40 Har fått min Harmony nu och håller på att konfigurera den. Kan man verkligen styra tv i ett annat rum med den? Känns som den inte borde klara av det, eller man kanske får ta med sig fjärren till rätt rum . Postad 27 mars 2015 - 07:24 Fjärren pratar bara med hubben. den skickar inga ir signaler alls. Det sköter hubben. Postad 27 mars 2015 - 08:12 Testade, men hubbens räckvidd och de medföljande IR blasters räcker inte in i nästa rum. lite synd. dock verkar man kunna ställa in att till vissa enheter ska Ir gå från fjärrkontrollen.
Ett bekymmer dyker upp hos mig när jag skapat några aktiviteter. Min Marantz receiver sätts på på fel ingång varje gång. Den sätts på CD oavsett vad jag har valt. (vet inte om det beror på att den får en signal som "krockar" med en annan enhet. första gången så skulle man "rätta" till problemet. Korrektionen sparades av fjärren till hubben, sedan fungerade allt ok. nu på morgonen är problemet tillbaka igen. Hur kan man lösa detta smidigt tro? Postad 03 april 2015 - 15:10 Bulldog76: Byter förstärkaren till CD varje gång du startar den eller är den i den läget "default" om man säger så? Du kan prova att fördröja ingångskommandot efter det att förstärkaren slås på med nån sekund. På min Pioneer är det så att från det att man slagit på den tills man kan skicka andra kommandon till den så tar det ett par sekunder. Så min är inställd på att slå på och sedan väntar fjärren 3-4sekunder innan den skickar ingångskommandon. Postad 07 april 2015 - 22:31 Jag har försökt men det är omöjligt att helt slå av bakgrundsbelysningen på knapparna, inställningen sparas inte på 0 % utan åker helatiden tillbaka till 5% i inställningarna. Min gamla Harmony one låter inte alls när bakgrundsbelysningen på knapparna är på. Tänkte kolla om alla nya Harmony Ultimate låter sådär eller om jag fått en defekt fjärr. Tacksam för svar Postad 11 april 2015 - 13:50 Jag hör inget ljud alls ifrån min fjärr. Visserligen är jag lite diskant döv på ena örat, men som sagt den är tyst. Postad 11 april 2015 - 13:53
Tack för svar! Har bytt min fjärr hos Elgiganten idag och den nya är på laddning just nu, håller tummarna att den nya är helt tyst! Du höll fjärren mot örat när du lyssnade va? Ljudet är högfrekvent/diskan så du får köra med rätt öra ![]() Redigerat av DiSNEY, 11 april 2015 - 13:53. Postad 11 april 2015 - 15:10 japp jag gjorde det Postad 12 april 2015 - 14:40 Nån som vet vad detta kan bero på? Postad 18 april 2015 - 00:09 Postad 19 april 2015 - 17:18
Då får jag gratulera dig! 90% av alla verkar ha samma ljud som jag upplever, den nya fjärren från elgiganten låter likadant som den första.
Hur ser din inställning ut? har du ställt in det så att apple tv skall vara avslagen då du ej använder en aktivitet som den används i? Postad 29 april 2015 - 15:38 Hej ! Jag har en Logitech Ultimate och huben och även skaffat de sk pyramiderna Marmitek IR-förlängning Marmitek Powermid XL (http://www.pricerunn...ermid xl&sort=4)
Har lagt in mina Nexa mottagare EYCR-201 som ska vara kompatibla. När jag försöker "lära" mottagaren med fjärren som händer INGET? Har även testat att lägga in Marmitek Powermid som enhet och med den enheten försöka lära mottagaren,men det funkar inte heller. Det blinkar på pyramiden varje gång jag skickar ett kommando från fjärren...men mottagaren får inget. Att lära mottagen med en Nexa sändare funkar utmärkt...se de funkar.
Nån som har tips ? Postad 30 april 2015 - 15:14 Vilken Logitech Harmony skall man satsa på? Logitech Harmony Ultimate eller Logitech Harmony Ultimate One? Har Yamaha AV-receiver och Blu-ray, PS3, Samsung TV, Sony MD, LG DVD/VCR, ComHem Tivo. Tänker även skaffa Nexa mottagare i framtiden! Och dom går väl på RF? Så då kanske det är Ultimate som gäller? Min fråga kanske redan finns med i tråden men orkar inte läsa igenom allt! Postad 30 april 2015 - 22:18 Ang styrning av nexa med fjärren så. Ang att styra nexa direkt med harmony så går detta INTE. Postad 01 maj 2015 - 07:03 Utan att orka googla runt på morgonkvisten, Vad skiljer Ultimate mot Ultimate one? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |