Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 juni 2009 - 23:36

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Okej då förstår jag. Men skulle vara intressant om någon kunde nämna vad deras program tar upp på Iphonen?

Jag har 80 program installerade. De tar upp cirka en gigabyte minne.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 03 juni 2009 - 11:59.

Postad 03 juni 2009 - 00:33

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Så känner jag med. Är sugen på en Iphone men en vecka för att se vad som händer kan jag vänta. Har oxå räknat lite och gillar halebops erbjudande, speciellt som jag pratar lite men messar som en galning.

Vilket osökt för oss in på en fråga som säkert diskuterats många gånger, men iom att det är en läroprocess så förändras kanske svaret med tiden....hur bra är egentligen tangentbordet? Och hur bra är det jämfört med T9 och ett riktigt hårdvaru QWERTY-tangentbord som på X1:an? Är notoriskt skeptisk till onscreen tangentbord då de flesta jag testat sugit ganska rejält...men så har jag inte testat iphonens tangentbord annat än som hastighast....

Postad 03 juni 2009 - 00:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Okej då förstår jag. Men skulle vara intressant om någon kunde nämna vad deras program tar upp på Iphonen?

Jag har ca 15 apps installerade (utöver stock-apps, dvs. de som är förinstallerade) och de tar sammanlagt ca 300mb.

Men då olika program/spel varierar extremt mycket i storlek så är det svårt att ge en uppskattning. Tiger Woods t.ex. tar upp hela 160mb medan småprogram som t.ex. Mocha VNC endast tar 0,4mb.

Redigerat av shapic, 03 juni 2009 - 00:37.

Postad 03 juni 2009 - 00:42

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

... hur bra är egentligen tangentbordet? Och hur bra är det jämfört med T9 och ett riktigt hårdvaru QWERTY-tangentbord som på X1:an? Är notoriskt skeptisk till onscreen tangentbord då de flesta jag testat sugit ganska rejält...men så har jag inte testat iphonens tangentbord annat än som hastighast....

Jag har haft min iPhone i nästan ett år. Jag skriver lika snabbt på iPhonen som på ett vanligt tangentbord med undantag för ÅÄÖÜÉß och specialtecken.

Det som är riktigt dåligt är att ÅÄÖÜÉß ligger under AAOUES och det gör det onödigt krångligt. Det kommer dock att rättas till när iPhone OS 3 kommer inom kort. http://www.apple.com...view-iphone-os/

Redigerat av Unregistered730fbd91, 03 juni 2009 - 00:45.

Postad 03 juni 2009 - 00:43

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Vilket osökt för oss in på en fråga som säkert diskuterats många gånger, men iom att det är en läroprocess så förändras kanske svaret med tiden....hur bra är egentligen tangentbordet? Och hur bra är det jämfört med T9 och ett riktigt hårdvaru QWERTY-tangentbord som på X1:an? Är notoriskt skeptisk till onscreen tangentbord då de flesta jag testat sugit ganska rejält...men så har jag inte testat iphonens tangentbord annat än som hastighast....

Personligen hade lite problem med tangentbordet i ungefär....tja, en minut kanske? Det vertikala tangentbordet är liite knepigare att träna in då tangenterna blir ganska små, men tack vare den inbyggda rättstavningsfunktionen blir det förvånansvärt få felskrivningar. Det enda jag stör mig på att "sa" alltid blir "så" och "har" nästan alltid blir "här", så att man måste komma ihåg att direkt efter man skrivit "sa" och "har" trycka bort så att den inte automatiskt korrigerar till "så" och "här" när man inte vill det. Men, detta kommer ju bli ett minne blott då iPhone 3.0 har ÅÄÖ tangenter synliga med de andra tangenterna.

Dessutom går det extremt mycket snabbare att skriva i liggande läge, dvs. i horisontellt läge. Och även det kommer bli väldigt mycket bättre iom iPhone 3.0 då många fler appliaktioner får tillgång till liggande läge. SMS-appen har det för närvarande inte t.ex.

Redigerat av shapic, 03 juni 2009 - 00:43.

Postad 03 juni 2009 - 07:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Ett minne blott har jag svårt att se att det blir, ordlistorna lär nog inte justeras om orden omprioriteras bara fär att åäö blir egna knappar.

Postad 03 juni 2009 - 10:41

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Ett minne blott har jag svårt att se att det blir, ordlistorna lär nog inte justeras om orden omprioriteras bara fär att åäö blir egna knappar.

Varför inte det? Det är ju högst troligt.

Postad 03 juni 2009 - 11:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Varför inte det? Det är ju högst troligt.

Man kan ju tycka att sannolikhetsberäkningen borde ändras iom de svenska tecknens införande, så att "s" + "å" t.ex. mer sannolikt är "så" än "sa".

Postad 03 juni 2009 - 13:12

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Någon som begärt en "öppen slutfaktura" från Telia ? Jag funderar starkt på att göra det, men vet inte riktigt hur det blir med iphonen då, den lär ju fortfarande vara låst till telia de resterande månaderna jag har kvar på bindningstiden ?

Postad 03 juni 2009 - 13:38

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Lär nog inte? Lär nog! Allt annat vore ju puckat. Om man skriver "sa" så finns det ju ingen som helst mening med att korrigera det till "så" då "å" har en egen tangent.

Någon som testat 3.0 och kan säga hur det är?

Postad 03 juni 2009 - 19:06

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan se live-video av presentationen på WWDC på måndag?

Postad 04 juni 2009 - 05:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan se live-video av presentationen på WWDC på måndag?

Tror tyvärr inte det. Det var många år sedan Apple sände live-video. Men den brukar komma upp några timmar efter. Jag brukar följa engadgets liveblog och några andra istället.

Postad 04 juni 2009 - 17:53

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Ok, synd. Får bli liveblog då :( Tack för infon!

Postad 04 juni 2009 - 21:41

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Vore ju underbart om den är instant available, hoppas halebop eller tele2 denna gången då halebop är flera tusen billigare i pris än telia.../totalt

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 04 juni 2009 - 21:42.

Postad 04 juni 2009 - 22:27

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Vad är det vi ser på bilden, eller snarare, varifrån påstås bilden komma?

Postad 04 juni 2009 - 22:31

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Vad är det vi ser på bilden, eller snarare, varifrån påstås bilden komma?

"New 16GB, 32GB iPhones appear in Carphone Warehouse systems"

http://www.appleinsi...se_systems.html

Vem var det som sa med säkerhet att nya iphone skulle komma tidigast om 6 månader? ......

Postad 04 juni 2009 - 22:38

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Tackar :(

Postad 04 juni 2009 - 23:34

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Iof ren spekulation men....förutom mer minne och OS3.0 (som väl ska bli tillgängligt för alla iPhone 3G gratis så det är ingen skillnad)....vad tror vi oss veta kommer skilja från den nuvarande iPhone 3G? Dvs som stödjs av någon slags "bevisning" i stil med bilden ovan.

Hur är det eg med iPhone och trådlösa BlueTooth hörlurar, hur bra är stödet? Har fått för mig att det är något här som iPhone saknar som andra mobiler har, A2DP?

Postad 04 juni 2009 - 23:38

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
A2dp kommer med 3.0

Postad 04 juni 2009 - 23:56

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

A2dp kommer med 3.0

Och det är en gratis uppgradering till 3.0 va?

Postad 05 juni 2009 - 00:00

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
En annan fråga....hur är det med GPS program till iPhonen annan än Google Maps? Jag kollade runt lite i AppStore efter program som Navigon, TomTom osv men kunde inte hitta några, eller några andra typiska "bil GPS" program heller, vilket verkar lite konstigt?

Postad 05 juni 2009 - 00:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Och det är en gratis uppgradering till 3.0 va?

Japp, för alla båda tidigare iPhone-modellerna. iPod Touch får dock hosta upp en hundring.

En annan fråga....hur är det med GPS program till iPhonen annan än Google Maps? Jag kollade runt lite i AppStore efter program som Navigon, TomTom osv men kunde inte hitta några, eller några andra typiska "bil GPS" program heller, vilket verkar lite konstigt?

"Normala" gps-program kommer med största sannolikhet komma/säljas när OS 3.0 släppts.

Postad 05 juni 2009 - 11:59

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Jag sa att vi förmodligen får vänta 6 månader till ja. Orden "med säkerhet" har jag aldrig sagt i denna tråden. Läs igenom lite bättre. Och att den släpps i sommar är mycket möjligt, men jag pratar om i SVERIGE. Dessutom bevisar eller visar den där bilden INGET överhuvudtaget. Det är ett foto på en text på en skärm. Fortfarande ingen iPhone :)

Läs övriga rykten, alla säger att ny iphone kommer att komma. Om en ny iphone kommer så kommer den givetvis inte vara US only, varför skulle de gå tillbaka till _bara_ us när det gått så bra i övriga världen -vore dumt.

Postad 05 juni 2009 - 18:24

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Det är klart den kommer komma. När sa jag nått annat? Snälla läs ordentligt innan du skriver.

Och en annan sak, det släpptes nyss info på E24 om att nya iPhone påbörjas produceras i juli. Med andra ord så finns den inte ens ännu.

"Produktionen startar troligtvis i juli i år, en tredje version av iPhones operativsystem kommer att medfölja." finns att läsa i E24:s artikel, som för övrigt kan vara världens sämsta artikel...

Kan vi inte alla bara sluta munkäftas om när/var/hur/vem/vad en ev. ny iphonemodell kommer släppas eller inte, det kommer förmodligen ett konkret svar på måndag...

Postad 05 juni 2009 - 18:42

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Jag har haft min iPhone i nästan ett år. Jag skriver lika snabbt på iPhonen som på ett vanligt tangentbord med undantag för ÅÄÖÜÉß och specialtecken.

Då har du antingen extremt konstiga tummar eller så skriver du riktigt långsamt på ett vanligt tgb jämfört med mig :-)

Med den stående layouten på tangentbordet är åtminstone mina stora tummar alldeles för klumpiga, jag får köra med en kombination av en tumme-pekfingervalsen om jag inte skall behöva hålla ned varenda nedslag för att verifiera bokstaven (till frågeställaren: när man håller ned en tangent visas den förstorad ovan bokstaven, om man träffade fel drar man bara till rätt bokstav, man behöver alltså inte sudda vid felslag om man inte släpper tangenten).

Det skall bli skönt med liggande tgb i 3.0 (om jag fattat rätt?), det kommer säkert att passa oss med stora tummar :-)

Postad 05 juni 2009 - 20:10

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0
Ang. hantera musik/video manuellt.

Jag kör synkning och skulle aldrig gå tillbaka till manuell hantering. Jag tänker så här:

När jag kommer hem stoppar jag in luren i datorn och alla nya låtar, förändringar i spellistor, nya podcasts (och förändringar i var jag slutade titta senast) läggs till, samtidigt som gamla podcasts tas bort och nya låtar och "positioner" synkas tillbaka.

Jag läser bakåt i tråden för att hitta visdom, ursäkta jag drar upp gammalt, men jag hittar inget bra svar någonstans. Hoppas nån kan komma med tips :)

Phindus, du skriver "när jag kommer hem". Synkar du med en dator till?

Det måste ju vara väldigt vanligt att man vill synka sin tele på jobbet och lägga över media även på jobbets laptop, jobbets stationära eller hemma på hemdatorn. Men det verkar ju vara helt rökt med iTunes.

Såvitt jag kunnat utröna är det OMÖJLIGT att synka sin tele på två datorer ("synk" är ett löjligt namn på det iTunes utför eftersom det inte går att suga ut info från telefonen, bara radera och börja om). Det är OMÖJLIGT att synka på en dator och föra över musik på en annan även med manuell hantering, såvida man inte moddar lite filer på den ena datorn så att iTunes tror att de är samma dator.

Jag har kommit så långt att jag fipplat till min sekundära iTunes (hemma) att se ut som den andra på min primära synkdator (jobbet) . Båda har "ownership" på mina köpta saker, men det var inte nog utan lite filer fick hackas. Nu kan jag synka på jobbet och kopiera över min musik hemma OCH på jobbet med manuell hantering utan att tömma hela minnet varje gång.

iTunes lämnar "en del" att önska enl. min mening.. Säg att jag fattar fel och jag ge mig en knäpp på näsan så blir jag glad :D

Hur "synkar" ni med flera datorer?

Postad 05 juni 2009 - 23:34

Duffman88
  • Duffman88
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag är inte så insatt men alla rykten säger ju att det kommer en ny Iphone i sommar, gäller det bara i USA eller brukar Apple också ha samma release-datum i Sverige?

Postad 06 juni 2009 - 11:12

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Den nuvarande iPhone 3G släpptes i Sverige samtidigt som i USA (den 11 juli) så det blir nog en liknande lansering denna gång. Om den nu visas upp på måndag?

Postad 07 juni 2009 - 01:11

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Nu är ju Itunes 8.20 också släppt och stöd för 3.0 finns så nog fan måste det vara nära en release! :P

Postad 07 juni 2009 - 01:54

Unregisteredbe6dc07d
  • Unregisteredbe6dc07d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej! Ny användare av Iphone.

Vet någon om några bra svenska/nordiska eller andra affärer med snabba leveranser och låga priser med Iphone tillbehör?

Vilka rekommenderingar har ni för att skydda mobilen?
Tänkt köpa någon form av invisible shield och ett "back cover" eller väska.
Har inte bestämt mig där.

Vill även få tag på ett hygligt okey headsett så att man kan utnyttja både Ipod funktionen och Mobil funktionen..
Direkt ogillar orginal lurarna (de är inte ens ett hf) de sitter inte ens kvar i öronen.

Testade en hf från Griffin med inear lurar. Men ljudet i dem var juh värdelöst.
Hade tänkt att beställa allt så fort det bara går då jag helst vill ha det levererat i denna kommande vecka.

har ni några bra tips på billiga affärer me bra tillbehör?
Tar även emot tips på bra tillbehör så som vilket Hf och vilen väska/cover som man skall ha till Iphonen. ?

Jo en till sak: Finns det någon lista på top 20 gratis program som man bör ladda ner. Eller personliga favoriter osv? Har hittat en hel del, men itunes är inte det smidigaste programmet att söka i.

=)

Tack för era svar.

Redigerat av Unregisteredbe6dc07d, 07 juni 2009 - 01:57.

Postad 07 juni 2009 - 04:09

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Hej! Ny användare av Iphone.

Vet någon om några bra svenska/nordiska eller andra affärer med snabba leveranser och låga priser med Iphone tillbehör?

Jo en till sak: Finns det någon lista på top 20 gratis program som man bör ladda ner. Eller personliga favoriter osv? Har hittat en hel del, men itunes är inte det smidigaste programmet att söka i.

Jag hade nog väntat nån vecka tills 3.0 kommer innan jag köpt lurar/headset, bara för att säkerställa att A2DP funkar på våra nuvarande iPhone - för det vill man ju ha. Tillbehör kollar jag på prisjakt.nu

Jag tycker det går bra att söka på apps från telefonen, och i iTunes finns "power search" även om gränssnittet är smått obegripligt. Det tar tid och trial and error att hitta guldkorn bland programmen i "App store". En tråd för detta där folk skriver vad programmet gör och varför det är så bra är kanske en idé som bör realiseras?

Postad 07 juni 2009 - 10:03

Unregisteredbe6dc07d
  • Unregisteredbe6dc07d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tack! Maxxes för svaren!

Har Även själv hittat det mesta av programmen i appstore via iphone.
Men det är inte alltid den topplistan verkligen ger rätt bild av vad som verkligen e bäst...
Känns som om man missar en del program pga dålig översikt och inga personliga kommentarer
Eller ranking, vad jag kan se. Därför hade det varit bra och kul med rekommendationer från
Ni som haft mobilen ett tag och hittat några personliga guldkorn som man lätt kan missa.

Tycker iden om en tråd för applikationer som man rekommenderar och varför, låter som en
utmärkt ide!

Skulle även uppskatta personliga åsikter om olika tillbehör.
Dvs. Om det är bra eller dåligt märke? Nån speciell modell som är extra bra eller skiljer sig
Från de andra. Framför allt på skal/covers och väskor, då prisjakt inte har så mycket på den
Fronten.

Tar gärna rekommendationer för en bra butik som har ett brett urval av tillbehör.

Återigen tack för era svar.

Postad 07 juni 2009 - 12:09

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Vilka rekommenderingar har ni för att skydda mobilen?
Tänkt köpa någon form av invisible shield och ett "back cover" eller väska.
Har inte bestämt mig där.

jag kör med invisible shield men bara på skärmen...köpte även till baksidan men det blev skitdåligt...vet inte om det finns någon med grymt bra tålamod som orkat sätta på den! jag anser att fronten är viktigast att skydda...eftersom jag ska ha telefonen i 2 år så får jag ta dom små repor som blir på baksidan...jag är försiktig av mig annars också.

Postad 07 juni 2009 - 12:58

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Har Även själv hittat det mesta av programmen i appstore via iphone.
Men det är inte alltid den topplistan verkligen ger rätt bild av vad som verkligen e bäst...

Helt klart, top25 är inte klockren och ibland ligger det mjukvaror väldigt högt och har mediokra betyg i recensionerna. Att söka i iTunes är en upplevelse av "hur tänkte dom nu?"

Jag har startat en tråd för tips om apps till iPhone 3G. Tipsa på :-)

Postad 07 juni 2009 - 13:42

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

jag kör med invisible shield men bara på skärmen...köpte även till baksidan men det blev skitdåligt...vet inte om det finns någon med grymt bra tålamod som orkat sätta på den! jag anser att fronten är viktigast att skydda...eftersom jag ska ha telefonen i 2 år så får jag ta dom små repor som blir på baksidan...jag är försiktig av mig annars också.

Jag kör precis tvärt om :P, IS på baksidan men inget på skärmen. Har fortfarande inte lyckats få en enda repa på skärmen trots att jag har den i fickan hela dagarna.

Postad 07 juni 2009 - 15:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Ang. hantera musik/video manuellt.

Jag läser bakåt i tråden för att hitta visdom, ursäkta jag drar upp gammalt, men jag hittar inget bra svar någonstans. Hoppas nån kan komma med tips :(

Phindus, du skriver "när jag kommer hem". Synkar du med en dator till?

Det måste ju vara väldigt vanligt att man vill synka sin tele på jobbet och lägga över media även på jobbets laptop, jobbets stationära eller hemma på hemdatorn. Men det verkar ju vara helt rökt med iTunes.

Såvitt jag kunnat utröna är det OMÖJLIGT att synka sin tele på två datorer ("synk" är ett löjligt namn på det iTunes utför eftersom det inte går att suga ut info från telefonen, bara radera och börja om). Det är OMÖJLIGT att synka på en dator och föra över musik på en annan även med manuell hantering, såvida man inte moddar lite filer på den ena datorn så att iTunes tror att de är samma dator.

Jag har kommit så långt att jag fipplat till min sekundära iTunes (hemma) att se ut som den andra på min primära synkdator (jobbet) . Båda har "ownership" på mina köpta saker, men det var inte nog utan lite filer fick hackas. Nu kan jag synka på jobbet och kopiera över min musik hemma OCH på jobbet med manuell hantering utan att tömma hela minnet varje gång.

iTunes lämnar "en del" att önska enl. min mening.. Säg att jag fattar fel och jag ge mig en knäpp på näsan så blir jag glad ;)

Hur "synkar" ni med flera datorer?

Jag synkar bara med en dator. Har inget behov att synka med flera datorer, men jag kan förstå om man så vill. Alla mina datorer är ändå i synk när det gäller adressbok, epost, kalender osv. Dock kan man komma runt detta genom att använda manuell hantering och att se till att iPhonen går att köra mot varje dator man vill använda. När jag lekte med detta så gjorde jag så att jag tog samma bibliotek som jag hade på min huvuddator (iTunes library file osv) och kopierade över detta till mina andra datorer. Tog bort de döda länkarna i iTunes på min sekundära dator och lade in ny musik. Nu identifierade sig båda datorerna likadant och iPhonen dök upp på båda. Iom att jag hade manuell hantering så kunde jag kopiera över musik till iphonen som jag ville från båda datorerna. Om jag förstår det rätt så är det precis så som du gjort.

Synk är inte ett helt fel ord då du kan köpa musik direkt på iPhonen som synkas över. Mail, kalender, epost och adressbok synkas ju också åt båda hållen. Lika så med podcasts man laddar ned på telefonen.

Att man inte kan synka över musik till datorn i allmänhet är en gammal spär som hängt med länge. Om det är sant eller inte vet jag inte, men pga Apples dominerande ställning så krävde skivbolagen att man inte skulle kunna kopiera över musiken direkt från iPoden till en godtycklig dator. Nu är det ju inte så svårt att gå runt denna spärren, men ganska irriterande att man alltid skall misstänkas för piratkopiering

Ja, iTunes är inte ett bra program om man inte vill använda det på det sättet som det är tänkt vilket är ganska vanligt om man sitter vid windows där man oftast har ett annat arbetssätt än på Mac.

Postad 07 juni 2009 - 16:44

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

När jag lekte med detta så gjorde jag så att jag tog samma bibliotek som jag hade på min huvuddator (iTunes library file osv) och kopierade över detta till mina andra datorer. Tog bort de döda länkarna i iTunes på min Ja, iTunes är inte ett bra program om man inte vill använda det på det sättet som det är tänkt vilket är ganska vanligt om man sitter vid windows där man oftast har ett annat arbetssätt än på Mac.

Tack för svar.
Nu vet jag iaf att jag inte är helt ute och reser, det skall alltså egentligen inte gå att ha sin iPhone på två datorer.
Det jag gjorde var enklare än att kopiera filer. Jag kopierade ID från iTunes på jobbet till hemdatorn. Jag kan inte synka på båda, men undviker iaf att all data raderas om jag lägger till musik/video.

Kommentaren ang. iTunes under Windows/MAC finner jag förolämpande (det fungerar ju lika dåligt på båda OS). Fast jag vet inte vem som skall känna sig förolämpad hehe ;-)

Tack och lov har jag push för både e-post och kalender så det enda jag numera behöver synk till är ringsignaler och bilder. Lite störigt att man inte kan kopiera in bilder från annan dator än den primära.. Där är det knappast skivbolagen som sagt sitt, utan det är helt enkelt mjukvaran som är ofantligt klumpigt utformad. Oavsett OS.

Postad 07 juni 2009 - 16:57

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Öh va? Det gör man med typ 3 musklick: Affär > Aukturisera dator > OK

Sen har du allt på din sekundära dator också. Tar inte ens 10 sekunder att fixa inställningen i iTunes.

Som jag skrev har jag auktoriserat datorerna.

Så fort man trycker synkronisera så säger iTunes att det är bäst att tömma alla godsaker på enheten om man synkat med en annan dator. Det är OK att föra över ägarskap, men det löser inte synkning på mer än en dator efteråt. Prova själv att synka på dator a med musik från dator b som inte fysiskt finns på dator a.

Det är inte som så att musiken från b förs över till a, utan all musik raderas och sedan kan man föra över musik till a. Detta gäller även video, bilder och ringsignaler.

Manuell hantering och den patch jag länkade till i förra avsnittet är såvitt jag vet den enda utvägen om man inte skrotar iTunes och kör ett helt fristående program. Eller..? Kan du verkligen synka på två datorer?
*intressant*

Postad 07 juni 2009 - 18:40

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Invisibleshield-baksidan är djävulens påhitt. Eller guds påhitt för att irritera djävulen. Eller tvärtom. Hursomhelst är det förj-vligt svårt att få på baksidan. Har försökt 3 ggr och alltid fått samma resultat: HÖRNEN GÅR INTE ATT FÅ FAST. Jag blir arg bara jag tänker på det. Invisibleshield-baksidan kan fara åt hel-ete! Framsidan däremot, den är guld värd.

Jag kör även med en sådan här, rekommenderar den skarpt.
Postad bild

Redigerat av shapic, 07 juni 2009 - 18:42.

Postad 07 juni 2009 - 19:00

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har hittat en länk från en Chilensk tidning där Appel kommer att lansera en Iphone Mini. Kommer att kosta hälften och kommer att ha 3.0 versionen. Står annars inget nytt. Den som vill se en bild på den kan klicka på länken nedan:

http://www.lun.com/P...;SupplementId=2

Postad 07 juni 2009 - 19:06

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Den är fejk :(

Jo så är det. Trodde aldrig att Appel skulle göra något sådant. Men kul att se att så många medier väntar på den "nya" iphone......

Postad 08 juni 2009 - 09:17

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Är det någon som har en aning då konferensen för apple startar idag (svensk tid)?

Postad 08 juni 2009 - 09:22

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Är det någon som har en aning då konferensen för apple startar idag (svensk tid)?

Har för mig att det är kl 19.

Postad 08 juni 2009 - 09:31

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Okej, får hoppas de presenterar en ny Iphone så jag kan få en datum att längta till. Iofs om de inte presenterar en ny, så kan jag redan i dag beställa den vanliga. :(

Postad 08 juni 2009 - 09:34

Unregisteredca490738
  • Unregisteredca490738
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Okej, får hoppas de presenterar en ny Iphone så jag kan få en datum att längta till. Iofs om de inte presenterar en ny, så kan jag redan i dag beställa den vanliga. :(

För mig står det mellan den eventuella nya Iphonen eller Samsung Omnia HD. ;)

Postad 08 juni 2009 - 09:38

jopesnope
  • jopesnope
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Okej, då väntar du också på dagens nyheter.

Postad 08 juni 2009 - 09:46

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Skall verkligen bli kul att se om Apple har lyckats hålla några av de nya funktionerna i FW 3.0 hemliga och om vi får tillgång till uppdateringen idag. En ny lur blir det inte för mig i år utan mitt stora intresse för kvällen är Snow Leopard :(.

Postad 08 juni 2009 - 10:05

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag köpte min iPhone 3G från Telenor för kanske 4-5 månader sen plus 24 månaders bindningstid och nu kommer en ny iPhone! SURT..
Jag är jävligt nöjd med min 3G men nu börjar man REDAN bli sugen på nya iPhone.

Ni som har 3G med bindningstid, va ska ni göra? Betala slut faktura och köpa det nya eller vänta tills bindningstiden går ut?? hehe

Postad 08 juni 2009 - 10:16

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Här finns lite tips om var man kan följa keynoten i kväll 19:00 svensk tid.

Postad 08 juni 2009 - 15:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Men sluta skriv saker som om du jobbade i Apples ledning och visste allt. Dessutom är det väl han själv som bestämmer om det är någon "mening" att uppgradera till en ev. ny iPhone, inte du. Han kanske vill ha en bättre kamera, en snabbare processor om det nu är det som kommer uppgraderas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.