Redigerat av lostsoul, 08 December 2009 - 13:14.
Nokia N900 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(74)
|
Inga priser |
nokia n900 (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Program och spel till Nokia N900 (19 inlägg)
|
16 år sedan |
Samköp Mobilfickor Nokia N900 (30 inlägg)
|
16 år sedan |
vAR äR MiN nOkia N900? >: (173 inlägg)
|
16 år sedan |
N900, feedback från användarna (330 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 08 December 2009 - 13:12
Postad 08 December 2009 - 13:12
Postad 08 December 2009 - 13:16
Går det inte skickar de tillbaka paketet. Men för oss är det inga problem för vi kommer att få kolli nr + telenr printat (tror jag)
Edit: Till er som undrar. Jag har jobbat på företagspaket posten, vanlig postutdelning (hempaket), har en vän som jobbar på UPS och förstår hur DHL+UPS hanterar logistik
Raptor
Redigerat av raptor18, 08 December 2009 - 13:17.
Postad 08 December 2009 - 13:17
Vad händer om man inte är hemma när UPS kommer o plingar på? Kan man hämta ut den i ICA-butiken eller hur funkar d?
Får du en N900 trots allt?
Postad 08 December 2009 - 13:18
Nu har jag fått min N900
kommer in med mer info senare idag
Ta gärna några bilder också, rätt nyfiken på denna lur.
Postad 08 December 2009 - 13:19
Men för oss är det inga problem för vi kommer att få kolli nr + telenr printat (tror jag)
Raptor
Kommer vi som beställt från Nokia.se få detta så vi kan kontakta dom menar du?
Postad 08 December 2009 - 13:20
Får du en N900 trots allt?
Nää jag har ingen aning, ringde o skällde på dem och har fått lite nya mail nu så jag vet faktiskti nte.
Postad 08 December 2009 - 13:21
Du har 48 timmar på dig att höra av dig till UPS och bestämma ny tid.Vad händer om man inte är hemma när UPS kommer o plingar på? Kan man hämta ut den i ICA-butiken eller hur funkar d?
Om du inte gör det skickas varan tillbaka till nokia du får pengarna tillbaka.
Och så får du lägga en ny order, dvs ingen telefon i denna omgången.
Väldigt osmidigt, man beställde för 2 månader sedan, tänk om man då råkar vara borta denan veckan.
Postad 08 December 2009 - 13:22
Ingen ica, de ringer upp dig om det finns tele nr och försöker förstå hur de kan leverera den till dig på ett smidigt sätt. Antingen på annan plats eller tid. Om det inte finns nr så tror jag att de bara fortsätter att försöka köra ut den dagen .
Går det inte skickar de tillbaka paketet. Men för oss är det inga problem för vi kommer att få kolli nr + telenr printat (tror jag)
Edit: Till er som undrar. Jag har jobbat på företagspaket posten, vanlig postutdelning (hempaket), har en vän som jobbar på UPS och förstår hur DHL+UPS hanterar logistik
Raptor
Okej, tack! Om man anger en annan adress när de ringer, kan de leverera dit samma dag? Inne i stan (sthlm).
Vilka tider brukar de leverera?
Förstår att mina frågor är väldigt svåra att ge ett exakt svar på men på ett ungefär
Redigerat av tha_neo, 08 December 2009 - 13:22.
Postad 08 December 2009 - 13:24
Du har 48 timmar på dig att höra av dig till UPS och bestämma ny tid.
Om du inte gör det skickas varan tillbaka till nokia du får pengarna tillbaka.
Och så får du lägga en ny order, dvs ingen telefon i denna omgången.
Väldigt osmidigt, man beställde för 2 månader sedan, tänk om man då råkar vara borta denan veckan.
MagnusBio:
Jag är ganska säker på att de flesta chaufförer ringer dig innan för att lösa det problemet.
Det där är nog bara en regel UPS har som gör det enklare för dom att (nästan) göra vad de vill om de skulle behöva göra det.
Raptor
Redigerat av raptor18, 08 December 2009 - 13:27.
Postad 08 December 2009 - 13:34
MagnusBio:
Jag är ganska säker på att de flesta chaufförer ringer dig innan för att lösa det problemet.
Det där är nog bara en regel UPS har som gör det enklare för dom att (nästan) göra vad de vill om de skulle behöva göra det.
Raptor
Det tror jag med men det hade varit trevligt om de kunde ringa innan de står utanför dörren som de gjorde en gång.
Jag har 15 minuter från jobbet hem, så ringer de 20 minuter innan kan jag hinna hem när de kommer
Postad 08 December 2009 - 13:35
Har något fått mejl från Nokia som säger att telefonen är skickad?
Telefonen måste först bli skickad från Nokia för att man ska kunna spåra den hos UPS. Så om någon har fått mejl om att den är skickad så bör han få den 3-5 dagar efter om det är standard leverans har man beställt den med express leverans så bör man få den 1-3 dagar efter och man kan så klart spåra sin order och själv köra till UPS och hämta den.
//Mobilproffs
Postad 08 December 2009 - 13:35
Engång beställde jag med Fedex, båda jag och tjejen var på jobbet när paketet kom. Jag var tvungen att åka till Arlanda för att hämta den så vi ska vara glada att UPS har post central i Bromma som är nära och bra.
Edit: de ringde inte oss kanske för att vi bodde i Bromma, vem vet! =)
Redigerat av Lias08, 08 December 2009 - 13:47.
Postad 08 December 2009 - 13:38
Men enligt min vän så ringer han alltid innan. Dessutom har de fått nya instruktioner om att de bör ringa privatpersoner innan (helt ny instruktion). Det kanske gäller dock enbart din chaffis.
Jag kommer inte ihåg hur det var när min xbox kom från service center. Det var bara några veckor sen
Jag vet iaf att jag hämtade den från bromma. Men ringde de innan? Kommer inte ihåg.
Raptor
Redigerat av raptor18, 08 December 2009 - 13:39.
Postad 08 December 2009 - 13:47
Ingen ica, de ringer upp dig om det finns tele nr och försöker förstå hur de kan leverera den till dig på ett smidigt sätt. Antingen på annan plats eller tid. Om det inte finns nr så tror jag att de bara fortsätter att försöka köra ut den dagen .
Raptor
BTW, han på Nokia sa att UPS lämnar den hos närmsta postkontor. typiskt att de har NOLL koll.
Postad 08 December 2009 - 13:48
Från Kungsholmenhaha, sant!
Jag har väldigt nära till bromma, för mig blir det inga problem.
Hur långt har du?
Raptor
Postad 08 December 2009 - 13:55
Vilket för det finns inga kvar! =)
För det andra så är det bara schenker och dhl som har utlämningsställen. Tror inte UPS har det:)
Från kungsholmen är det ganska nära. Över tranebergsbron o så vips, så är du nästan framme, haha=)
Postad 08 December 2009 - 14:22
Jag tror att du kan ändra leveransadressen när du väl fått UPS InfoNotice-nummer från nokia.
http://www.ups.com/c...ery_change.html
Ring och kolla med de för säkerhetsskull.
Postad 08 December 2009 - 14:25
Till personen som hade flyttat:
Jag tror att du kan ändra leveransadressen när du väl fått UPS InfoNotice-nummer från nokia.
Jag tänkte mer så här om din adress e ändrad, så han/hon som bor på ditt gammla tar kallt emot din telefon så blir du utan:( hehe
Postad 08 December 2009 - 14:30
Postad 08 December 2009 - 14:36
Äntligen är det slut på alla hundratals och tusentals inlägg där det klagas på uppskjutningar och Nokias kundtjänst. Nu börjar det roliga: tipsandet, trixandet och förslag på tillbehör
Postad 08 December 2009 - 14:46
mmmm faktiskt, ringde o skällde lite på dem o nu börjar de bli lite fart på deras sida. Ärligt talat så förstår jag inte hur man kan bygga upp ett system som man INTE kan göra en ombetalning på utan att behöva lägga en helt ny order.
När man som i detta fall gjort en beställning redan i oktober blir tvungen att hamna sist i kön för att deras system itne fungerar är under all kritik. Se till så att kunden kan få tillbaka sin plats i kön genom att göra en re-try betalning inom en viss tid.
Well, mitt kort vart bytt så jag fick ny säkerhetskåd samt expire date så fick beställa om. 8:e september vart 4:e december i kön. Skoj, NOT!
Postad 08 December 2009 - 14:57
Well, mitt kort vart bytt så jag fick ny säkerhetskåd samt expire date så fick beställa om. 8:e september vart 4:e december i kön. Skoj, NOT!
okej, I feel you. Mitt kort var det dock inget fel på o när de gjorde om beställningen med EXAKT samma kort så funkade det - samma morgon. Då undrar man hur deras system fungerar när även deras supportnisse själv sa att de fått in många sånna samtal.
Postad 08 December 2009 - 15:03
okej, I feel you. Mitt kort var det dock inget fel på o när de gjorde om beställningen med EXAKT samma kort så funkade det - samma morgon. Då undrar man hur deras system fungerar när även deras supportnisse själv sa att de fått in många sånna samtal.
Hoppas du får din denna vecka som oss bara!
Hagwire köpte sin i finland.
Raptor
Postad 08 December 2009 - 15:18
Det skumma är att jag har Visa och hade pengarna på kortet och ändå säger den att det har annullerats
Postad 08 December 2009 - 15:19
Din beställning, som specificeras nedan,
skickades den 8-12-2009. Du har debiterats 6.144,00 kr för de varor du
har beställt.
=)
Postad 08 December 2009 - 15:23
Fick precis ett likadantFick precis ett andra mail av nokia:
Din beställning, som specificeras nedan,
skickades den 8-12-2009. Du har debiterats 6.144,00 kr för de varor du
har beställt.
=)
Postad 08 December 2009 - 15:30
När förboka ni dom??
För en veckan sen 1dec
Från första början hade jag en beställning på megastor från september. men chansade å beställde på nokia när klas sa att det fortfarande fanns chans
Postad 08 December 2009 - 15:30
Kan ni kolla om ni har fått kolli id?
Edit: lol torsten85, du beställde sist och får den skickad först
haha!=)
Raptor
Redigerat av raptor18, 08 December 2009 - 15:31.
Postad 08 December 2009 - 15:32
28nov kl21.20 med expressleveransNär förboka ni dom??
neppHar själv inte fått det.
Raptor
gick iaf inte att spåra än...
Postad 08 December 2009 - 15:34
dom orkar nog inte "vända på högen med beställningar" och kör med "sist till kvarn" istEdit: lol torsten85, du beställde sist och får den skickad först
haha!=)
Raptor
Postad 08 December 2009 - 15:36
Har själv inte fått det.
Edit: lol torsten85, du beställde sist och får den skickad först
haha!=)
Raptor
nopp inget kolli men det skulle man ju få dagen efter dom skickat.
ja i bland ska man ha tur. undra om det har att göra med att jag besällde express?!
torsten85, beställde du med expressleverans?
japp det gjorde jag
För enligt nokia skulle ordrarna skickas efter turordning! Inget om bara för att det är Express lev att dom ska gå före. För mig betyder det ju att själva leveransen går fortare men inte att dom ska gå före i kön. Såfall blir jag lack!
Redigerat av Gurra101, 08 December 2009 - 15:37.
Det var som fan:)
Redigerat av raptor18, 08 December 2009 - 15:39.
Postad 08 December 2009 - 15:40
Beställd 19 okt, ej express.
Har fått UPS nummer, men finns inte i deras system än.
Redigerat av MagnusBio, 08 December 2009 - 15:51.
Postad 08 December 2009 - 15:41
Postad 08 December 2009 - 15:43
Till personen som hade flyttat:
Tackar! Här ser det ut att kunna lösa sig. Hoppas vi på!
Jag tänkte mer så här om din adress e ändrad, så han/hon som bor på ditt gammla tar kallt emot din telefon så blir du utan:( hehe
Mmm för det hade ju varit roligt =(
Postad 08 December 2009 - 15:46
kan det vara fördröjningar i beställnings/mailsystemen?
Redigerat av Unregistered29143e6f, 08 December 2009 - 15:48.
Postad 08 December 2009 - 15:47
Förhandsbeställde på shop.nokia.se 2009-10-16.
Fick bekräftelse att paketet skickats, och 5708 kr (inkl. ett extra 16GB microSDHC) dragits idag kl 15:16.
Postad 08 December 2009 - 15:49
Var ser du din "orderspårning" någonstans och hur (använder du ordernummer från "shoppen", CNL5...) eller menar du under "Orderdetaljer" på "shoppen"?Kan se min oderspårning nu, å även ups nummer. men ligger inte inne i deras systen ännu
Redigerat av Clob, 08 December 2009 - 15:52.
Postad 08 December 2009 - 15:50
Har själv inte fått det.
Ja, jag har fått mitt tracking number hos UPS. Ingen info på ups.com än dock.
Nu får vi se hur pass "express" express är..
Postad 08 December 2009 - 15:53
Var ser du din "orderspårning" någonstans och hur (använder du ordernummer från "shoppen", CNL5...)?
under oderditaljer/oderhistorik på nokia sen trycker man på en lite text som säger Följ din order här så får du upp ett nytt fönster tryck sedan på Track & trace så kommer du till ups å där är ditt nummer
Redigerat av torsten85, 08 December 2009 - 15:54.
Postad 08 December 2009 - 15:54
Var ser du din "orderspårning" någonstans och hur (använder du ordernummer från "shoppen", CNL5...)?
Kika på orderdetaljerna på shop.nokia.se, klicka på länken "Följ din order här" nere till vänster. På sidan "Din orderspårning" som kommer upp finns, eller kommer det att finnas, en länk "Track & trace" längst till höger på raden "Leverans till plats". Klicka på den och du skeppas till ups.com.
Postad 08 December 2009 - 15:54
Betalade utan skapa konto
Någon som sittar i samma sits som mig?
Postad 08 December 2009 - 15:55
Postad 08 December 2009 - 15:56
Eftersom jag nu var tvungen att beställa om så förlora ja min plats i kön och min mobil blir delayade ytterligare, Kundtjänstemannen jag prata med sa att den skulle skickas imorgon, dock så får jag nu ett mail som säger att den inte ens finns i lager????????!
Måttligt arg man blir...
Sa även till han jag beställde av att jag ville ha express leverans, han sade att det skulle gå lika fort ändå, stämmer verligen detta? : O
Postad 08 December 2009 - 15:57
Postad 08 December 2009 - 15:59
Hade du expressleverans på någon av de?Humor, har 2 beställningar, en från den 2:a december och en från den 7:e.. nu fick jag mail om att ordern lagd den 7:e är skickad medans ordern den 2:a bara är bekräftad.. ordningen verkar logisk
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
nokia n900
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?