Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 August 2012 - 21:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Jo alltså det vet ja men det var inte det som var grejen.
Poängen var att dom brukar få in åtminstone ett par sorter på hyllan.

Postad 03 August 2012 - 21:23

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
får bidra med GREENE KING IPA , export samt ADNAMS SOUTHWOLD BITTER, båda för 19 sek / 50 cl. fynd.

Postad 04 August 2012 - 12:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

hahaha, klassiker :)

Blev lite insprerad av tidigare köp i den här tråden så imorrn ska jag shoppa det här

1 st Contessa
1 st Alesmith Wee Heavy
1 st 18th Anniversary Wood Aged Double IPA
1 st Brooklyn Local 1
1 st Westmalle Dubbel
1 st Westmalle Triple

blev lite annat ändå. blev bara plock från tillfälliga sortimentet. man får ju passa på

2 st Contessa
1 st Alesmith Wee Heavy
1 st 18th Anniversary Wood Aged Double IPA
1 st Alesmith Horny Devil
1 st Decadent Imperial IPA

Postad 04 August 2012 - 16:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Den här slog mina förväntningar med hästlängder, vilken superfärsk och god öl!
Inte trodde man att makaroniborrarna kunde göra så bra öl som min bror sa :)

Smart kapsyl också som helt stängde in kolsyran mellan jag drack glasen.

Och snygga flaskor som alltid med Italienska öl, många har mycket att lära om design!

Delade en Contessa nyss med föräldrarna och vi gillade den alla tre. Mycket smaskig till lite grillat

Postad 04 August 2012 - 16:44

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Avnjuter en
Postad bild

:) :)

Postad 04 August 2012 - 23:17

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
Fuller's London Porter är mumma. Går inte att hitta mycket som är bättre på burk för en tjuga.

Postad 06 August 2012 - 11:11

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Någon som smakat RYE IPA än? Hällde just upp ett glas och det är flagor/flakes som flyter runt i hela ölen, misstänker att det är humle? Första ölen någonsin jag sett detta på, vad har hänt?

Läste just en annan recension:

"Jag måste dock säga att det var otroligt mycket jäst kvar i min flaska så jag fick vaska 5 cl eller något. Jag som normalt brukar gilla jäst, men det här var åt fanders för mycket"

Men det kan väl inte vara jäst? Det brukar ju ligga i botten och gotta sig. Fick faktiskt tag i en flinga och den var lätt grön/gul måste vara humle. . . Ska man lämna tillbaka skiten eller ska man drick och se glad ut?

Fick svar från bryggeriet:

"Apparently a some of the bottles which were filled from the bottom of the tank made it through to the sales, shouldnt be too many but I apologize for the looks of them, I dont know if it affects the flavor. Thats the problem with unfiltered beer which is dry hopped. We are working to prevent this from happening again..."

Postad 06 August 2012 - 13:36

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Någon som smakat RYE IPA än? Hällde just upp ett glas och det är flagor/flakes som flyter runt i hela ölen, misstänker att det är humle? Första ölen någonsin jag sett detta på, vad har hänt?

Läste just en annan recension:

"Jag måste dock säga att det var otroligt mycket jäst kvar i min flaska så jag fick vaska 5 cl eller något. Jag som normalt brukar gilla jäst, men det här var åt fanders för mycket"

Men det kan väl inte vara jäst? Det brukar ju ligga i botten och gotta sig. Fick faktiskt tag i en flinga och den var lätt grön/gul måste vara humle. . . Ska man lämna tillbaka skiten eller ska man drick och se glad ut?

Jag fick också två flaskor med en mycket tjock jästkaka på botten. Jag drack den nästa dag på BA från fat och den är mycket godare och helt annorlunda utan jästfällning. Såg att du fått svar från bryggeriet men det är verkligen gigantisk skillnad i smak om man inte får med sig bottensatsen i glaset. Med bottensats så doftade den t.ex. mjölkigt och ostigt. Smaken var också mycket spretig, det smakade helt enkelt bottensats vilket man säkert provat nån gång när man brygger öl.

Det du såg som flöt runt var antagligen jästsediment. I öl som t.ex. hefe-weizen (veteöl) så är ju jästen bara en smakhöjare, men i denna typ av öl är jästen oftast inte särskilt god och används främst i syfte att lyfta fram humlen än att bidra med några smaksensationer. Ett tips om du får en likadan flaska igen, låt den stå upp i kylen i ett par dagar, då sedimenterar den och du kan sen sakta och försiktigt hälla upp ölen. Dock så kommer du i slutändan få vaska en rätt stor del av ölen i slutändan. Personligen kommer jag idag att gå tillbaka med min andra flaska och hoppas att det finns några korrekta flaskor på hyllorna som jag kan köpa istället.

Postad 06 August 2012 - 16:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jo man tackar, jag fick mina Emelisse iaf. Skönt!

Bifogad fil  2012-08-06-16.42.32.jpg   197.63K   5 Antal nerladdningar

Postad 06 August 2012 - 16:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Såna här börjar dom sälja i England.... Punk IPA i storflaska :P

Postad bildPostad bildPostad bildPostad bild

Postad 06 August 2012 - 17:38

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Hoppas denna kan rädda måndagen.

Bifogad fil(er)

Postad 06 August 2012 - 17:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Hoppas denna kan rädda måndagen.

Haha... den dåliga måndagen kommer att fortsätta ;)

Postad 06 August 2012 - 18:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Åh ja så farlig var den inte. Lite vek i smaken och väldigt lite kolsyrad men en helt okej öl.

Postad 06 August 2012 - 18:57

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Jag fick också två flaskor med en mycket tjock jästkaka på botten. Jag drack den nästa dag på BA från fat och den är mycket godare och helt annorlunda utan jästfällning. Såg att du fått svar från bryggeriet men det är verkligen gigantisk skillnad i smak om man inte får med sig bottensatsen i glaset. Med bottensats så doftade den t.ex. mjölkigt och ostigt. Smaken var också mycket spretig, det smakade helt enkelt bottensats vilket man säkert provat nån gång när man brygger öl.

Det du såg som flöt runt var antagligen jästsediment. I öl som t.ex. hefe-weizen (veteöl) så är ju jästen bara en smakhöjare, men i denna typ av öl är jästen oftast inte särskilt god och används främst i syfte att lyfta fram humlen än att bidra med några smaksensationer. Ett tips om du får en likadan flaska igen, låt den stå upp i kylen i ett par dagar, då sedimenterar den och du kan sen sakta och försiktigt hälla upp ölen. Dock så kommer du i slutändan få vaska en rätt stor del av ölen i slutändan. Personligen kommer jag idag att gå tillbaka med min andra flaska och hoppas att det finns några korrekta flaskor på hyllorna som jag kan köpa istället.

Fick faktiskt inte någon jäst alls i min öl utan bara humle som flöt runt, lite som en snöglob på julafton men det sjönk efter en stund till botten då jag kunde konstatera att det verkligen var humle. Är väldigt bekant hur jäst ser ut både när det gäller veteöl och hemmbryggd öl så är 100% säker på att det var humle, blev lite förvirrad då det var första gången jag sett detta fenomen i en öl på bolaget. Tycker ölen var väldigt god och passade min smak så köpte några till på ett annat bolag i samma stad, där var det exakt samma fenomen men jag är inte ledsen för det. Smakar det kanon och man låter humlen sjunka till botten så är jag nöjd :)

Postad 06 August 2012 - 19:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Fick faktiskt inte någon jäst alls i min öl utan bara humle som flöt runt, lite som en snöglob på julafton men det sjönk efter en stund till botten då jag kunde konstatera att det verkligen var humle. Är väldigt bekant hur jäst ser ut både när det gäller veteöl och hemmbryggd öl så är 100% säker på att det var humle, blev lite förvirrad då det var första gången jag sett detta fenomen i en öl på bolaget. Tycker ölen var väldigt god och passade min smak så köpte några till på ett annat bolag i samma stad, där var det exakt samma fenomen men jag är inte ledsen för det. Smakar det kanon och man låter humlen sjunka till botten så är jag nöjd :)

Aha, har själv aldrig heller sett humle i en öl från bolaget så det var därför jag antog att det var jäst. Har dock lyckats få in humle i ett par hembrygder. Låter som att Lervig supit till det ordentligt med sina flaskor. Jag var på bolaget idag, men det var slut på IPA:n, har ingen lust att beställa så jag behöll min sista flaska. Ska se om jag kan rädda något ur den med några dagar i kylen.

Postad 06 August 2012 - 21:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Åh ja så farlig var den inte. Lite vek i smaken och väldigt lite kolsyrad men en helt okej öl.

Låter som en svag tvåa? :)

Jag drack en Birra Amiata - Carone ... riktigt besviken, blaskig.

Postad 06 August 2012 - 22:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Låter som en svag tvåa? :)

Jag drack en Birra Amiata - Carone ... riktigt besviken, blaskig.

Idag var jag sugen på en öl så den får en generös trea ;)

Postad 07 August 2012 - 08:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jo man tackar :)

Bifogad fil  IMG_20120807_091029.jpg   150.38K   2 Antal nerladdningar

Postad 08 August 2012 - 10:32

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
Denna drack jag på bishops senast mycket god måste jag säga :)
Postad bild

Postad 08 August 2012 - 22:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
den här var väl inte så illa kanske. ganska uppfriskande. smakar inte jätte jättemycket men jag tyckte den var rätt god. en törstsläckare.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  zomer.JPG   103.7K   1 Antal nerladdningar

Postad 10 August 2012 - 19:16

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Zomer tyckte jag var helt ok, lätt och uppfriskande sommaröl. En belgisk wit med amerikansk humle. Frågan är om humlen fortfarande känns av? Har inte druckit den sen i juni.

Postad 10 August 2012 - 19:33

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Zomer tyckte jag var helt ok, lätt och uppfriskande sommaröl. En belgisk wit med amerikansk humle. Frågan är om humlen fortfarande känns av? Har inte druckit den sen i juni.

Nästan den första belgiska ölen jag dricker. Skulle man kunna säga att denna är en typisk sådan?
Dock var den lite dyr. 23 kronor tror jag den kosta

Postad 10 August 2012 - 19:39

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Nästan den första belgiska ölen jag dricker. Skulle man kunna säga att denna är en typisk sådan?
Dock var den lite dyr. 23 kronor tror jag den kosta

Nej den är väldigt otypisk skulle jag säga. Amerikansk humle är inte vanligt i belgiska brygder och belgisk wit brukar ligga högre än 4,5%. Det finns dock massor med bra belgisk öl på bolaget. Rochefort 10 räknas som en av de bästa ölen i världen och är väldigt bra, men min absoluta favorit är Orval. Ett tips är att prova igenom de olika trappis-ölen. De som finns på bolaget är Chimay, Orval, Rochefort, La Trappe (dock holländsk), Westmalle. Sen finns det även några som är svårare att få tag på som Achel och Westvleteren (anses vara topp 2 i världen). Det har även kommit en österrikisk trappist, dock även den svår att få tag på.

Postad 10 August 2012 - 19:41

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Svårt vet jag inte. Jag är med och splittar en låda alla dagar i veckan :D

Postad 10 August 2012 - 19:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Nej den är väldigt otypisk skulle jag säga. Amerikansk humle är inte vanligt i belgiska brygder och belgisk wit brukar ligga högre än 4,5%. Det finns dock massor med bra belgisk öl på bolaget. Rochefort 10 räknas som en av de bästa ölen i världen och är väldigt bra, men min absoluta favorit är Orval. Ett tips är att prova igenom de olika trappis-ölen. De som finns på bolaget är Chimay, Orval, Rochefort, La Trappe (dock holländsk), Westmalle. Sen finns det även några som är svårare att få tag på som Achel och Westvleteren (anses vara topp 2 i världen). Det har även kommit en österrikisk trappist, dock även den svår att få tag på.

Ok chimay har jag ju sett . Om den har blå etikett och kostar 28kr eller nåt. Tror den finns på mitt bolag. Kanske skulle testa den nästa gång

Postad 10 August 2012 - 19:51

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0

Ok chimay har jag ju sett . Om den har blå etikett och kostar 28kr eller nåt. Tror den finns på mitt bolag. Kanske skulle testa den nästa gång

Den finns nog nästan överallt. Men de andra kan du beställa styckvis.

Martin: Tänkte mest på Andreassofus ;) Farsan ska ner till Österrike i oktober så tänkte att han kunde släpa hem några flaskor. Kan fixa en åt dig.

Postad 10 August 2012 - 20:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ja det vore kanon. Sen kanske den är så god vi måste köpa en låda ändå :)
Sen har du din anabola också :)

Postad 10 August 2012 - 21:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ja set hade ju varit kul att smaka på nån som är riktigt bra. :)

Postad 10 August 2012 - 21:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Ja set hade ju varit kul att smaka på nån som är riktigt bra. :)

Chimay är världsklass ... Rochefort också. Två av mina favoriter helt klart.
Tyckte att Rochefort var lite svårdrucken i början av min ölkarriär, men den har växt!

Postad 10 August 2012 - 21:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Då ska jag absolut testa dom om dom finns eller så beställer jag :)

Postad 11 August 2012 - 16:36

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Trevlig, tycka mig.
Offtopic:lagar chilliconcarne med Habanero-chilli,och fan vad det bränner. Inte i käften utan på händerna...... Måste vara alergisk eller nått :-)

Bifogad fil(er)

Redigerat av what17ever, 11 August 2012 - 16:41.

Postad 13 August 2012 - 22:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Drack en Brother Thelonious idag.

Utlåtande: Fy fan...

Postad 14 August 2012 - 10:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Drack en Alesmith Horny Devil i lördags. Den var inte så dum. Vetifan om det var värt 150 spänn bara.

Postad 14 August 2012 - 12:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Drack en Brother Thelonious idag.

Utlåtande: Fy fan...

Gillar du inte öltypen eller just Brother Thelonious?

Postad 14 August 2012 - 12:04

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Tror inte jag druckit den typen av öl innan så kan inte uttala mig om det.

Men god tyckte jag inte att den var iaf.

Postad 14 August 2012 - 13:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Nu är inte Brother Thelonious någon favoritöl, men minns den som rätt bra. Kan vara att du hade fel förväntningar när du drack ölen. Ett tips är att prova t.ex. Westmalle Dubbel, Chimay Blå och Rochefort 10.

Postad 14 August 2012 - 13:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Nu är inte Brother Thelonious någon favoritöl, men minns den som rätt bra. Kan vara att du hade fel förväntningar när du drack ölen. Ett tips är att prova t.ex. Westmalle Dubbel, Chimay Blå och Rochefort 10.

+3 på det. Grymma öl! Thelonius är inte heller någon favorit. Men den går ner i brist på annat...

Postad 14 August 2012 - 14:17

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Ja jag gillar alla tre bättre än Brother Thelonious. Rochefort 10 är en stor favorit och är även rankad som en av världens bästa på Ratebeer. Utöver det är jag jäkligt förtjust i Orval, men det är en helt annan typ av belgare.

Postad 14 August 2012 - 15:39

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Skall testas. Tack för tipsen.

Postad 16 August 2012 - 13:07

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 559 inlägg
  • 0
Vi snackade ju om Lervig Rye IPA här tidigare. Jag var på bolaget i Örebro (Kungsgatan) igår och de har nu fått in flaskor utan kraftig bottensats. Jag köpte en flaska och ska köra den i en match mot den felaktiga flaskan jag har kvar. Kanske slänger upp det på bloggen om det blir bra.

I helgen blir det Oslo, jag ska dit med brorsan och några polare och dricka öl. Har en gammal barndomskamrat som bor mitt i stan så vi har gratis mat och husrum. Fick även ett mail från den ölnörd jag sprang på under min förra resa. Verkar som att det blir pubrunda på lördag. Ruskigt laddad nu :)

Postad 17 August 2012 - 16:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Gött Stefan! Kolla om du kan hitta en sån här i Norge :)

http://www.ratebeer....s-tipple/98771/

Postad 17 August 2012 - 18:52

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

den här var väl inte så illa kanske. ganska uppfriskande. smakar inte jätte jättemycket men jag tyckte den var rätt god. en törstsläckare.

Ska också dricka en strax ;) Inte heller jag har testat den förrän nu.

Postad 17 August 2012 - 19:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ska också dricka en strax ;) Inte heller jag har testat den förrän nu.

Härligt :)
Tror faktiskt jag ska ta en brooklyn black chockolate stout nu ikväll. Har 7 kvar sen i våras nångång när dom släpptes . Nu måste dom ha lagrats färdigt :)

Postad 17 August 2012 - 19:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ni som verkar ha koll på det här med bärs...
Jag är lat och köper det som finns på systemet. Är inte jätteförtjust i Ale. I alla fall inte dom sorterna jag smakat.
Tycker det är surt och för dåligt med kolsyra.

När jag handlar bärs på bolaget så blir det nästan alltid Urquell.
Nägon som vet om det finns något som kan liknas vid Urquell på steroider ? :D
Gillar rejält med beska och rejäl tyngd i biran. Den där syrliga undertonen är jag dock gärna utan...

Postad 17 August 2012 - 19:22

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Whaaat? Vad har du druckit egentligen?

Det låter som vilken ipa som helst skulle passa dig som handen i handsken.

Postad 17 August 2012 - 19:26

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0

Vi snackade ju om Lervig Rye IPA här tidigare. Jag var på bolaget i Örebro (Kungsgatan) igår och de har nu fått in flaskor utan kraftig bottensats. Jag köpte en flaska och ska köra den i en match mot den felaktiga flaskan jag har kvar. Kanske slänger upp det på bloggen om det blir bra.

I helgen blir det Oslo, jag ska dit med brorsan och några polare och dricka öl. Har en gammal barndomskamrat som bor mitt i stan så vi har gratis mat och husrum. Fick även ett mail från den ölnörd jag sprang på under min förra resa. Verkar som att det blir pubrunda på lördag. Ruskigt laddad nu :)

Var där för en stunds sedan, kan tipsa om Schouskjelleren Mikrobryggeri som ligger efter trondheimsveien där finns det en väldigt mysig källare där de brygger sin egen öl perfekt om man vill svalka sig. Värt ett besök då det ligger centralt men var lite skeptisk till deras hemgjorda öl då det inte passade mina smaklökar riktigt.

Jag är lat och köper det som finns på systemet. Är inte jätteförtjust i Ale. I alla fall inte dom sorterna jag smakat.

Gillar rejält med beska och rejäl tyngd i biran. Den där syrliga undertonen är jag dock gärna utan...

Syrlig underton och lite kolsyra, låter som något belgiskt i mina öron.

Postad 17 August 2012 - 19:34

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

IPOr (plural för IPA) är beska. Jag tror dock att det du menar är något annat då tjeckiska lagers snarare är åt maltiga, bittra hållet. Beska och bitterhet är inte riktigt samma sak. Köp brewog lager 77 och Primator Premium Dark.
Jag tror båda 2 kommer göra dig possitivt överraskad om du öppnar dom med ett öppet sinne.

Ang. Zornet var den väl helt ok. Perfekt uppfriskare som någon sa men ingen smaksensation. Det är lite roligt att den har tydligt belgiskt stuk i jästen samtidigt som humlen ger en helt annan smak än vad man förväntar sig i en liknande öl. (Typ blond klosteröl)

Redigerat av Sgart, 17 August 2012 - 19:36.

Postad 17 August 2012 - 19:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det är kanske hög bitterhet jag vill ha då...?

Vad betyder IPA förresten...?

Redigerat av Bakerman, 17 August 2012 - 19:42.

Postad 17 August 2012 - 20:01

Unregistered521360b2
  • Unregistered521360b2
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Det är kanske hög bitterhet jag vill ha då...?

India pale ale. Du kanske ska prova en av mina favoriter. Låter som att du skulle uppskatta den.

http://www.systembol...=searchquery%2c

Postad 17 August 2012 - 20:03

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

India pale ale är öl med mer humle och alkoholstarkare. Helt enkelt mer smakrikt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.