#4301
Postad 15 February 2018 - 06:56
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Nya Volvo V60 visas den 21 februari men har börjat smygas ut...




Redigerat av MrSpokk, 15 February 2018 - 06:58.
#4302
Postad 15 February 2018 - 08:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
#4303
Postad 15 February 2018 - 09:25
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
#4304
Postad 15 February 2018 - 10:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Sa ju det. Fixat det som behövdes fixas med V90, precis som jag ville. 


Läckta bilderna tycks (bl.a) ha extra kjol-paket förövrigt.
#4305
Postad 15 February 2018 - 19:32
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Original handsfree till min caddy känns ovärt.. Vad har ni för eftermarknads att rekommendera?
Pris tak säg 1000kr om enkel att flytta till annan bil 1500kr?
#4306
Postad 15 February 2018 - 23:00
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Original handsfree till min caddy känns ovärt.. Vad har ni för eftermarknads att rekommendera?
Pris tak säg 1000kr om enkel att flytta till annan bil 1500kr?
Vad har du för Caddy?
Finns ju några olika modeller under de typ 25 år den funnits 
Edit: Frågar inte för att verka dryg, frågar för att kunna hjälpa
Redigerat av MartinAberg, 15 February 2018 - 23:01.
#4307
Postad 16 February 2018 - 03:05
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Ännu snyggare live kan jag säga!
#4308
Postad 16 February 2018 - 05:43
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Vad har du för Caddy?
Finns ju några olika modeller under de typ 25 år den funnits 
Edit: Frågar inte för att verka dryg, frågar för att kunna hjälpa 
En årsmodell -12 Min tanke var dock att eftermarknads bör funka till de flesta bilar. Min bil har varken aux eller bt så det är något jag troligen måste komplettera med utöver priset på handsfree..
#4309
Postad 16 February 2018 - 07:41
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Sa ju det. Fixat det som behövdes fixas med V90, precis som jag ville. 


Läckta bilderna tycks (bl.a) ha extra kjol-paket förövrigt.
Jag fattar inte. De är ju snarlika allihop. Anonyma kombibilar som ser ut som alla andra anonyma kombibilar...
Redigerat av hassesolo, 16 February 2018 - 07:41.
#4310
Postad 16 February 2018 - 15:53
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Anonyma kombibilar?
Tycker inte alls den är såå anonym.
Designen kan ju inte vara för extrem om den ska sälja heller
#4311
Postad 17 February 2018 - 10:28
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Fattar inte heller, men smaken e väl som b....
Redigerat av mikkiz, 17 February 2018 - 10:29.
#4312
Postad 17 February 2018 - 12:00
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Den är mycket snyggare än V90 i vart fall, faktiskt väldigt snygg jämfört med det mesta.
XC40 är hemsk och XC60 snygg, så de har ju viss diverifiering nu så olika smaker kan bli tillfredsställda.
#4313
Postad 17 February 2018 - 18:30
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Mötte en vit XC40 idag, riktigt snygg!
#4314
Postad 17 February 2018 - 19:21
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Å jag mötte en som va riktigt ful...konstigt det där
Ha ha ha ....
#4315
Postad 19 February 2018 - 16:47
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Är lite nyfiken på priset på nya V60, men det blir väl premium yill en början. Hyfsat snygg och som vanligt verkar det som att modellerna blir större för varje år. Såg den packas upp i Segeltorp idag och den var definitivt större än den gamla V60.
#4316
Postad 19 February 2018 - 17:43
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Ingen som kör någon eftermarknads handsfree?
#4317
Postad 19 February 2018 - 19:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Är lite nyfiken på priset på nya V60, men det blir väl premium yill en början. Hyfsat snygg och som vanligt verkar det som att modellerna blir större för varje år. Såg den packas upp i Segeltorp idag och den var definitivt större än den gamla V60.
Tippar att den kommer kosta som XC40.
En no-brainer imo men båda lär sälja bra.
#4318
Postad 19 February 2018 - 19:11
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Ingen som kör någon eftermarknads handsfree?
Oj, det var nog på 90-talet jag såg det senast 
Skämt åsido, vad är det du saknar?
#4319
Postad 19 February 2018 - 21:16
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Jag vill kunna prata i telefonen lagligt. Men vill inte ha någon öronsnäcka utan en lösning för bilen typ parrots lösningar? Tyvärr känner jag tydligen bara folk med nyare bilar som har original lösningar så jag har ingen koll på vad som funkar och vad som är att kasta pengarna i sjön.
Ett måste är att kunna prata lagligt under färd.
Plus vore ifall jag också kunde streama spotify till mina original högtalare i bilen.
Ett annat plus vore ifall det var lätt att flytta emellan mina bilar.
Min bil jag kör dagligen har som jag skrev några inlägg upp ingen aux eller blåtand idag men jag kan vara beredd att skaffa för att få det att lira. Bilen i fråga är en Caddy årsmodell 2012. Finns att skaffa original till den men tycker det verkar lite dyrt?
#4320
Postad 19 February 2018 - 22:00
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
En Belkin-puck är alltid ett alternativ om man har AUX 3.5mm och inte lyssnar på P4...
#4321
Postad 20 February 2018 - 00:47
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Kanske en
? Ingen aning hur de funkar.
#4322
Postad 20 February 2018 - 13:05
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
#4323
Postad 20 February 2018 - 20:14
Tribbe
-
Tribbe
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
This part is not compatible with VW Caddy 2012 MK III
#4324
Postad 20 February 2018 - 22:46
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Står dock att den passar caddy 2004-2015 i annonsen, vem som har fel vet jag inte.
Edit. Hmm sidan såg annorlunda ut från mobilen och genom datorn, i mobilen finns det en bild där det står att den passar caddy 04-15 och den bilden ser jag inte genom datorn.
Redigerat av id_t83, 20 February 2018 - 22:51.
#4325
Postad 20 February 2018 - 22:53
id_t83
-
id_t83
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Här då, borde du hitta en som fungerar.
https://www.ebay.co....ereo caddy 2012
#4326
Postad 21 February 2018 - 16:24
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Porsche är allt lite roliga ibland.
Vissa saker kostar mer än skjortan men att man får en nästan Sprillans Maca S som lånebil är Helt Ok.
Relativt kvick för sin storlek o ganska skön men ack så stor, känns som att ratta runt en buss på steroider!
#4327
Postad 21 February 2018 - 16:42
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Porsche är allt lite roliga ibland.
Vissa saker kostar mer än skjortan men att man får en nästan Sprillans Maca S som lånebil är Helt Ok.
Relativt kvick för sin storlek o ganska skön men ack så stor, känns som att ratta runt en buss på steroider!
Dom måste väl finansiera lånebilarna på nåt sätt 
Såg en nyare panamera igår, jäkligt läcker faktiskt.
#4328
Postad 21 February 2018 - 16:49
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Senaste version av Panamera kom 2016, eller du menar kanske Sport Turismo ?
rena bastarden jue
#4329
Postad 21 February 2018 - 16:59
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Så kanske den heter ja. Gillar inredningen oxå och 550hk och 770nm e ju smutt
#4330
Postad 21 February 2018 - 17:03
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4B7qVS2SBL4
#4331
Postad 21 February 2018 - 17:07
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Så kanske den heter ja. Gillar inredningen oxå och 550hk och 770nm e ju smutt 
Det är ingen vanlig kombi direkt, kör ifrån 911 S
Men priset!
#4332
Postad 21 February 2018 - 17:13
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4B7qVS2SBL4
Inget upphetsande direkt. Gäsp.
Är lite besviken faktiskt. Blir ingen volvo för mig iaf.
Kul å höra vad ni andra tycker
#4333
Postad 21 February 2018 - 18:30
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
https://www.youtube....1&v=4B7qVS2SBL4
Undra varför de hade presentationen i en ”stockholmsförort” och inte i Göteborg där den faktiskt ska byggas...
#4334
Postad 21 February 2018 - 18:35
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Inget upphetsande direkt. Gäsp.
Är lite besviken faktiskt. Blir ingen volvo för mig iaf.
Kul å höra vad ni andra tycker
Kommer nog bli Sveriges mest sålda bil framöver.
#4335
Postad 21 February 2018 - 19:45
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Kommer nog bli Sveriges mest sålda bil framöver.
Jo det brukar vara så
#4336
Postad 21 February 2018 - 19:49
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Så kanske den heter ja. Gillar inredningen oxå och 550hk och 770nm e ju smutt 
Jag tycker att både vanliga Panamera och Sport Turismo är snygg, men ska du ha snabbaste (och rymligaste) kombin så är det Mercedes-AMG E63S 4Matic+ som gäller. 612 hk och 850 Nm. 
AMS testade nyligen på nordslingan och jag köpte tidningen så jag har läst hela artikeln, på nätet kan man tyvärr bara läsa en mindre del. Där skriver man bl.a.
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Kombi. 2.103 kilo låter inte särskilt tilltalande för ett rekordvarv. Och det finns bilar som är snabbare rakt fram, men i vår värld räknas hela varvet. Mercedes-AMG E 63 S kombi är världens snabbaste kombi runt Nordslingan. Och avsett om den flyger över krön, hanterar undulationer eller kurvor hänfaller den stora kombin varken till irriterande krängningar eller nickande rörelser.
En snabbtitt i databasen avslöjar vilken bil som var lika snabb här för tio år sedan: Första generationen av Porsche 997 GT3 RS – ett precisionsvapen för racingbanan med sportdäck och stenhård fjädring! Tänk att en bil i kombiutförande kan få legenden GT3 RS att åldras så.
E63S.jpg 72.07K
1 Antal nerladdningar
Ju lägre tyngdpunkt desto bättre. Därav fällda säten. Absurt att en bil som kan svälja 1 840 liter bagage också kan matcha en Lamborghini Gallardo LP560-4 runt Nordslingan.
Kommer nog bli Sveriges mest sålda bil framöver.
Det finns inget som säger att majoriteter har rätt.... 
Redigerat av Erik_N, 21 February 2018 - 19:55.
#4337
Postad 21 February 2018 - 19:58
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Helknasigt att maxa en kombi runt nordslingan. Men kul!
#4338
Postad 21 February 2018 - 20:16
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Jag tycker att både vanliga Panamera och Sport Turismo är snygg, men ska du ha snabbaste (och rymligaste) kombin så är det Mercedes-AMG E63S 4Matic+ som gäller. 612 hk och 850 Nm. 
AMS testade nyligen på nordslingan och jag köpte tidningen så jag har läst hela artikeln, på nätet kan man tyvärr bara läsa en mindre del. Där skriver man bl.a.
E63S.jpg
Ju lägre tyngdpunkt desto bättre. Därav fällda säten. Absurt att en bil som kan svälja 1 840 liter bagage också kan matcha en Lamborghini Gallardo LP560-4 runt Nordslingan.
Det finns inget som säger att majoriteter har rätt.... 
Det har verkligen gått framåt dom senaste åren!
Men samtidigt åldras också gamla modeller relativt snabbt idag.
7,46 gjorde 997 GT3 RS slingan på, det tangerar min lilla snikporsche och Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series + Aerodynamic Pack ligger också där omkring.
Det som förundrar mig är att dom flesta idag går mot mindre motorer men ändå lyckas få det att gå snabbare.
Förutom Mercedes som behöver V8:or eller allra helst V12:or 
Och det är INGET som slår det ljudet en Fet AMG producerar!!
*edit* https://www.youtube....h?v=MTPaQHghgxw
Tjoo vad det går!
Synd att man inte får se G mätare o varför tas hastighetsmätaren bort efter ett tag
Finns flera punkter som är lite som referenspunkter på ringen 
Redigerat av johan b-lund, 21 February 2018 - 20:40.
#4339
Postad 21 February 2018 - 20:46
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Kommer nog bli Sveriges mest sålda bil framöver.
Jag tycker de lyckats bra med att diversera V60 från V90 men ändå knyta ihop designen.
EK
#4340
Postad 21 February 2018 - 20:52
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Äh, MB (AMG) har ju fallit dit och gör nästan bara småmotorer med med konstgjord andning nu! Tacka vet jag E63 AMG W212 med 6,2-liters sug-V8:a på 525 hk! 
Nya E63 är ju en liten 4,6-liters V8 med turbo och E53 3-liters R6 med turbo och elmotor. Ingenting är heligt längre!
Angående V12 så läste jag nyligen att de "finns kvar för de kunder som kräver det". De dyraste modellerna säljs nog mest i länder där man inte funderar så mycket på bränsleförbrukning....
"There is no substitute for cubic inches!" 
#4341
Postad 21 February 2018 - 20:59
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Äh, MB (AMG) har ju fallit dit och gör nästan bara småmotorer med med konstgjord andning nu! Tacka vet jag E63 AMG W212 med 6,2-liters sug-V8:a på 525 hk! 
Nya E63 är ju en liten 4,6-liters V8 med turbo och E53 3-liters R6 med turbo och elmotor. Ingenting är heligt längre!
Angående V12 så läste jag nyligen att de "finns kvar för de kunder som kräver det". De dyraste modellerna säljs nog mest i länder där man inte funderar så mycket på bränsleförbrukning....
"There is no substitute for cubic inches!" 
Man får saga vad man vill, det ljudet o vridet är Helt Underbart!
Minns något klipp från Top Gear då Clarkson sitter på en kulle en bit ifrån en bana o olika bilar passerar o han bedömmer ljudet.
Ilskna bi I form av Lambos, Ferrari, mellan muller frrån Porsche - Sen kommer en AMG o det later som en Spitfire.....
#4342
Postad 21 February 2018 - 21:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Tippar att den kommer kosta som XC40.
En no-brainer imo men båda lär sälja bra.
Japp så rätt det blev, XC40 D3 Momentum Edition 319 papp, V60 D3 Momentum 317 papp.
Tråkigt motorutbud på V60 i början, bara T6 bensin. Annars klockren.
Redigerat av pacman, 23 February 2018 - 19:11.
#4343
Postad 21 February 2018 - 21:06
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Man får saga vad man vill, det ljudet o vridet är Helt Underbart!
Minns något klipp från Top Gear då Clarkson sitter på en kulle en bit ifrån en bana o olika bilar passerar o han bedömmer ljudet.
Ilskna bi I form av Lambos, Ferrari, mellan muller frrån Porsche - Sen kommer en AMG o det later som en Spitfire.....
Ja, jag har också sett nån film där Clarkson testar den modellen av E63, grymt ljud som sagt!
Tack för filmen ovan, men jag har inte sett hela än. Jag har aldrig varit på ringen så jag kan inte bedöma saker från filmen som du kan. Har dock kompisar som åker dit ibland, men de är (som du) mer lagda åt Porsche och VW Golf R. 
#4344
Postad 21 February 2018 - 21:47
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Ja, jag har också sett nån film där Clarkson testar den modellen av E63, grymt ljud som sagt!
Tack för filmen ovan, men jag har inte sett hela än. Jag har aldrig varit på ringen så jag kan inte bedöma saker från filmen som du kan. Har dock kompisar som åker dit ibland, men de är (som du) mer lagda åt Porsche och VW Golf R. 
Att åka ner utan att köra själv är ganska värdelöst, men på vägen ner har du både Porsche och Mercedes Museum som jag Varmt kan rekommendera!
Ska ner där I vår igen 
#4345
Postad 21 February 2018 - 22:01
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Japp, XC40 D3 Momentum 322 papp, V60 D3 Momentum 317 papp.
Tråkigt motorutbud på V60 i början, bara T6 bensin. Annars klockren.
Var väl också en D3 och D4 men du kanske inte menar att diesel är en motor Jag är lite inne på en V60 som nästa bil men saknar ett vettigt 4WD-alternativ för oss som faktiskt har behov av det men inte behöver markfrigång. En T6:a på över 300 hästar är inte ett alternativ bara för att få 4WD 
Redigerat av hugeman, 21 February 2018 - 22:01.
#4346
Postad 21 February 2018 - 22:03
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1571 inlägg
Mercedes-Benz museum i Stuttgart besökte jag i juli 1991 när vi var på väg hem från Spanien, i min 300D -78 utan AC..... 23 år ung brydde man sig dock inte om sånna småsaker!  Året efter var vi till Italien i samma bil.
Är sugen på att ta en tur i Europa igen, nu när jag har lite bättre bil. Blir nog ingen tur på ringen för mig, har inte riktigt intresset för det. Det ska dock ha hänt en del på museet i Stuttgart sen jag var där....
#4347
Postad 21 February 2018 - 22:20
johan b-lund
-
johan b-lund
-
Mästare
-
-
3421 inlägg
Mercedes-Benz museum i Stuttgart besökte jag i juli 1991 när vi var på väg hem från Spanien, i min 300D -78 utan AC..... 23 år ung brydde man sig dock inte om sånna småsaker! Året efter var vi till Italien i samma bil.
Är sugen på att ta en tur i Europa igen, nu när jag har lite bättre bil. Blir nog ingen tur på ringen för mig, har inte riktigt intresset för det. Det ska dock ha hänt en del på museet i Stuttgart sen jag var där....
91 sa du, jo det har nog hänt en del 
#4348
Postad 22 February 2018 - 05:29
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Var väl också en D3 och D4 men du kanske inte menar att diesel är en motor 
Menade "T6 enda bensinaren".
#4349
Postad 22 February 2018 - 09:24
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Var väl också en D3 och D4 men du kanske inte menar att diesel är en motor Jag är lite inne på en V60 som nästa bil men saknar ett vettigt 4WD-alternativ för oss som faktiskt har behov av det men inte behöver markfrigång. En T6:a på över 300 hästar är inte ett alternativ bara för att få 4WD 
Kommer väl en CC vad det lider.
#4350
Postad 22 February 2018 - 21:26
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1322 inlägg
Mercedes-Benz museum i Stuttgart besökte jag i juli 1991 när vi var på väg hem från Spanien, i min 300D -78 utan AC..... 23 år ung brydde man sig dock inte om sånna småsaker! Året efter var vi till Italien i samma bil.
Är sugen på att ta en tur i Europa igen, nu när jag har lite bättre bil. Blir nog ingen tur på ringen för mig, har inte riktigt intresset för det. Det ska dock ha hänt en del på museet i Stuttgart sen jag var där....
Nu får du nog inte åka till museet med den bilen heller...
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|