Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 [PS3]

4523 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 5 8.11111 (26) 199:-
Battlefield 3 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.076922 (12) Inga priser
Battlefield 3 - Premium Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 04 September 2012 - 18:42

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Var kan man köpa onlinekod om man köper ett beggat bf3?

Postad 04 September 2012 - 19:03

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Var kan man köpa onlinekod om man köper ett beggat bf3?

Ingame store eller psn store. (är ju egentligen samma ställe)

Redigerat av vvv, 04 September 2012 - 19:04.

Postad 04 September 2012 - 20:10

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Måste man verkligen först ladda ned en uppdatering på 1,5 Gb och sedan en till på nästan 1,6 Gb för att köra Armored kill? :(

Postad 04 September 2012 - 20:42

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Troligen inte. Alla behöver nog patcha för armored kill, medan de som har premium eller armored kill har bara en aktiveringskod.. så vart det iallafall tidigare..

Postad 04 September 2012 - 23:24

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Jo det är 1,5 + 1,6 som gäller denna gången.

Postad 05 September 2012 - 05:53

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Kan ju avslöja att I armoured kill så är det nya gunshippet som getingar på ett tårtkalas i rush. Hela momentet med att försvara basen är typ bortplockat med gunshippet, utan nu handlar det om a) att skjuta ner gunshippet och B) att defusa för att fienden har satt laddningen.

Däremot är den nya vinterbanan riktikgt kul att försvara. De första baserna går åt som bullar på ett barnkalas, men sista basen e lite mer spännande. Att köra jet som defender på rush brukar också löna sig. Jag vart dock kickad av en admin på nån random server som inte gillade mig.. fick väl nemesis kill på honom eller nått =)

Postad 05 September 2012 - 07:51

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Ingame store eller psn store. (är ju egentligen samma ställe)

Tack för svaret!

Postad 05 September 2012 - 07:56

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag vart dock kickad av en admin på nån random server som inte gillade mig.. fick väl nemesis kill på honom eller nått =)

Är så j*vla trött på det, när man blir kickad utan någon som helst anledning och man kört banan ett bra tag. Förstår att man blir kickad när man inte följer regler eller när det saknas plats men ofta blir man kickad när det går "för bra" verkar det som.

Postad 05 September 2012 - 10:00

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 1
Det ligger lite sanning i denna:

http://www.youtube.c...h?v=ifj57AstWjc

Postad 05 September 2012 - 14:50

TenYen
  • TenYen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det ligger lite sanning i denna:

:lol:

Redigerat av TenYen, 05 September 2012 - 14:50.

Postad 05 September 2012 - 20:21

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Altså.. rush i armored kill är löjligt. Det är sista m-comen som gäller, alla andra innan är bara en sne-tripp a'la dice. Jag förstår inte alls hur dem har tänkt!

Postad 07 September 2012 - 09:12

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 3
PC med massor av spelare?

Postad 08 September 2012 - 15:49

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Är det fler än tag som inte riktigt kommit in i Armored Kill ännu? Är själv lite av en tankhora men på dessa banor har jag inte riktigt fått till det än. Men det kanske är för att man inte kört så mycket, heller.

Postad 08 September 2012 - 17:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Är det fler än tag som inte riktigt kommit in i Armored Kill ännu? Är själv lite av en tankhora men på dessa banor har jag inte riktigt fått till det än. Men det kanske är för att man inte kört så mycket, heller.

Tycker ändå det inte är så massiv tank-upplevelse som det kunde ha varit. På PC kan jag tänka mig att upplevelsen är mycket kraftigare, typ säkert med 10 tanks/tankdestroyers/artillery i varje lag och liknande.. jag vet inte =)

På PS3:an känns det rätt "normalt" bara.. typ lite nya banor och så. Det skulle vara det nya spelarläget då, tank superiority eller vad det heter, men man behöver inte tanks där för att ta över flaggan, utan det går utmärkt att göra det som fotsoldat med.. =)

Postad 08 September 2012 - 17:49

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Tycker ändå det inte är så massiv tank-upplevelse som det kunde ha varit. På PC kan jag tänka mig att upplevelsen är mycket kraftigare, typ säkert med 10 tanks/tankdestroyers/artillery i varje lag och liknande.. jag vet inte =)

På PS3:an känns det rätt "normalt" bara.. typ lite nya banor och så. Det skulle vara det nya spelarläget då, tank superiority eller vad det heter, men man behöver inte tanks där för att ta över flaggan, utan det går utmärkt att göra det som fotsoldat med.. =)

Mycket mer öppna ytor, känns som ett annat spel. Utan fordon får man springa så in h****te. För att inte tala om jämförelsen mot Close Quarters. Jag får väl försöka ge det lite tid. Man kommer väl in i det till slut.

Postad 08 September 2012 - 22:32

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Håller med. Antalet tillåtna spelare på servrarna är för låg och banorna är ganska stora, så det är ju inte alltid non stop-action direkt.

Jag är inte helt förtjust i Armored Kill, men det beror nog på att jag har en förkärlek för mer kompakta strider med infanteri (med endast en eller ett par fordon i varje team) vilket knappast ligger i fokus i det här DLC-paketet.
Gunship tycker jag är totalt värdelöst än så länge, men det beror nog på att under de matcher jag spelat har varenda fiende som flyger satsat allt mot mitt gunship, samtidigt som supporten från mitt teams flygplan och helis varit obefintlig.
Artillerifordonen känns en aningen malplacerade och inget jag gillar att köra omkring i. Det räcker att man skjuter iväg en salva så har man garanterat en eller ett par fiendetanks efter sig och då är det i princip kört.

Det är kul med nya banor och spelsätt, men jag föredrar standardbanorna/karkarand-banorna.

Postad 09 September 2012 - 15:08

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Ja gunship är ju totalt värdelös som den är nu. En attack från ett flyg räcker för att ta kål på den. Den behöver biffas till en hel del.
Håller också med om Mobile Artillery, varje gång man får tag i den måste man åka flera mil bort för att hålla sig borta, sikta in sig som tar en stund. Så fort man träffar där man vill så kommer det alltid nån jävel och ska ta kål på en, Varför? Man dödar inte direkt många med den, måste vara folk som vill ha enkla kills som jagar efter mig när jag sitter i den. Den behöver nåt annat system för att sikta med, typ som man har med Mortar.

Postad 09 September 2012 - 18:20

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Ja gunship är ju totalt värdelös som den är nu. En attack från ett flyg räcker för att ta kål på den. Den behöver biffas till en hel del.
Håller också med om Mobile Artillery, varje gång man får tag i den måste man åka flera mil bort för att hålla sig borta, sikta in sig som tar en stund. Så fort man träffar där man vill så kommer det alltid nån jävel och ska ta kål på en, Varför? Man dödar inte direkt många med den, måste vara folk som vill ha enkla kills som jagar efter mig när jag sitter i den. Den behöver nåt annat system för att sikta med, typ som man har med Mortar.

Man kanske borde köra som man gjorde med scudden i DC, typ ha "markörer" för att veta var man ska sikta. Fok vart tokiga :P

Postad 09 September 2012 - 18:54

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Det kanske funkar bättre i Rush?
Någon sätter lådan och sedan brassar alla på?

Postad 09 September 2012 - 19:28

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Man kanske borde köra som man gjorde med scudden i DC, typ ha "markörer" för att veta var man ska sikta. Fok vart tokiga :P

Hehe ja ! Åhh nu saknar jag DC :(

Postad 09 September 2012 - 20:42

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Den behöver nåt annat system för att sikta med, typ som man har med Mortar.

Exakt! Eller som i Bad Company 2 där man kunde släppa en mortar med recon-klassen. Mycket bättre.

Postad 10 September 2012 - 16:46

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
En sorgens dag idag. :(
https://www.minhembi...dpost&p=3654630

Postad 10 September 2012 - 22:38

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

En sorgens dag idag. :(
https://www.minhembi...dpost&p=3654630

Haha , hade ingen aning om att vi tävlade :) Men vi spelar ju vårat underbara spel istället för att posta här ^_^

Postad 10 September 2012 - 22:57

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Haha , hade ingen aning om att vi tävlade :) Men vi spelar ju vårat underbara spel istället för att posta här ^_^

Precis, vi har inte tid och sitta i forumet och larva oss. :)

Postad 11 September 2012 - 00:01

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 4

Bara att se på forumet
BF3 tråden har 20sidor
MW3 tråden har 6sidor
Så man kan undra om intresset för BF3 är större eller om det bara är sk*t snack i tråden ;)

Postad bild

Postad 11 September 2012 - 05:55

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 1

Klart vi inte tävlar, det är bara MW-folket som har storlekskomplex. Vi förlåter dom för att ha varit ett litet folk.. Som föräldrar till dem alltid brukar säga, "Du växer upp en dag du med.."

Postad 11 September 2012 - 08:58

shade73a
  • shade73a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hmm... Inte för att jag kunde sikta innan DLC't kom, men nu går det ju inte alls.
Och T90's autoloader verkar inte lika snabb längre?

Postad 12 September 2012 - 08:00

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
åsikter om AK? vet fortfarande inte om jag ska köpa det eller ej |:

Postad 12 September 2012 - 08:03

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Testat på PC, banorna är stooora... ganska lagom med 64p... så hoppar nog att köpa det till ps3an... :)

Postad 12 September 2012 - 08:26

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Testat på PC, banorna är stooora... ganska lagom med 64p... så hoppar nog att köpa det till ps3an... :)

Bara om du sätter in pengar för ett PC köp på mitt konto.... ;)

Postad 12 September 2012 - 08:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Bara om du sätter in pengar för ett PC köp på mitt konto.... ;)

PMar dig när jag blivit ensam vinnare när det är jackpott på V75! :)

Postad 12 September 2012 - 08:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Ja efter att ha kört några timmar igår så insåg man rätt snabbt att 32 spelare var rätt ödsligt på de flesta banorna. Skulle säga att 48 är absolut minimum på en bana som Bandar Desert.

Postad 12 September 2012 - 08:35

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Ja efter att ha kört några timmar igår så insåg man rätt snabbt att 32 spelare var rätt ödsligt på de flesta banorna. Skulle säga att 48 är absolut minimum på en bana som Bandar Desert.

Ja, det är verkligen stora banor... :)

Postad 12 September 2012 - 12:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Om man inte känner ett trängande behov av att vara riktigt up2date med alla kartor och spellägen så är det inget nytt under solen med AK.

Det nya spelläget tank superiority är inte direkt nån höjdare, intemed 24 spelare a'la PS3. Så det är bara några nya banor. fordonen e inget särskilt utom gunship som är en plåga som defender.

Nä.. vänta du tills det e sale på den :P

Enda anledningen att man vill skaffa dem e väl för att kunna börja kämpa på achievements...

Postad 12 September 2012 - 12:34

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Jag är inte speciellt imponerad än så länge. Kartorna tycker jag är "sisådär", varken urusla eller bra, men det beror väl på att jag är mer för täta banor som Karkand, Caspian Border och Metro med mer fokus på infanteri. De nya banorna i Armored Kill är stora, öppna och de är mestadels gjorda för strider mellan fordon. Inte min kopp kaffe om man säger så. :)
Nya spelläget Tank Superiority är, som novaland skrev här ovanför, ingen höjdare och jag tycker det är ganska lamt och ger inget sug efter mer.

Nej, jag spelade AK första dagarna, men när nyhetens behag hade lagt sig är det de gamla banorna + Karkand-DLC som ger mersmak. Jag tycker du ska hålla i pengarna och strunta i Armored Kill.

Postad 12 September 2012 - 13:12

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

PMar dig när jag blivit ensam vinnare när det är jackpott på V75! :)

Jag vill också !

Postad 12 September 2012 - 13:27

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Jag är inte speciellt imponerad än så länge. Kartorna tycker jag är "sisådär", varken urusla eller bra, men det beror väl på att jag är mer för täta banor som Karkand, Caspian Border och Metro med mer fokus på infanteri. De nya banorna i Armored Kill är stora, öppna och de är mestadels gjorda för strider mellan fordon. Inte min kopp kaffe om man säger så. :)

Däremot tycker jag vinterbanan e helt okej. Det finns en stor chans att vinna både som defender och attacker och det är inga jättestora ytor. Det är mest mellan 2:a och 3:e basen i rush som det är avstånd.. som att springa upp för Kebnekaise :P

Synd att typ alla jumpar med gunship där, arnars _kunde_ det ha varit en del intressanta strider i uppförsbacke =)

Postad 12 September 2012 - 15:04

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Har faktiskt inte provat att spela rush på den leveln än. Får bli kvällsuppgiften. :)

Jag läste föresten på Sweclockers att Battlefield-serien fyller 10 år just idag!
http://www.sweclocke...tlefield-10-ar/

Man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaka på de tidigare BF-spelen och hur roligt man har haft det på slagfältet genom åren, både på PS3 och på PC. Hoppas Dice fortsätter minst 10 år till med Battlefield!

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 12 September 2012 - 15:33.

Postad 12 September 2012 - 17:06

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Enda anledningen att man vill skaffa dem e väl för att kunna börja kämpa på achievements...

Skulle snarare vilja säga att enda anledningen till att skaffa AK är om man vill spela BF så som det var tänkt och var från början.

Dvs stora banor med inriktning på fordon och teamplay och inget CQ CoD-trams.

Redigerat av masse70, 12 September 2012 - 17:07.

Postad 12 September 2012 - 17:21

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Skulle snarare vilja säga att enda anledningen till att skaffa AK är om man vill spela BF så som det var tänkt och var från början.

Dvs stora banor med inriktning på fordon och teamplay och inget CQ CoD-trams.

Underbart att spelet nu då är "klart". Alla som vill ha en bit av BF har nu fått det. Från snabb action till mer taktiska bitar i och med de nya kartorna.
Nu fattas väl egentligen bara 128 players(PC).

Postad 12 September 2012 - 17:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Nah, tom för pc så tycker jag 64 är absoluta översta gränsen, även på de största banorna. ;)

Postad 13 September 2012 - 06:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Heh, kommer ihåg när det pratades om en 128-spelars version till Quake 1. Drömmen har alltid funnits där :P

Postad 13 September 2012 - 13:34

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 1

Heh, kommer ihåg när det pratades om en 128-spelars version till Quake 1. Drömmen har alltid funnits där :P

Fan boys har ni inte spelat MAG, 256 spelare på ps3an epic stuff.

Postad 14 September 2012 - 19:49

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 1
Jag tror inte fler tillåtna spelare skulle fungera speciellt bra på PS3-versionen. Man märker ju redan nu att det kan lagga en del när det är fullt ös på de stora banorna.

Postad 27 September 2012 - 08:18

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Hej!
Fick igår låna ett BF3, som jag även fick köpa av honom om jag gillade det.
Dock har han ju redan använt den medföljande RedeemCode. Så självklart funkar det ju inte för mig att aktivera mitt EA-konto. Är enda sättet att köpa en ny kod för 90kr, eller kan han överlåta den? Är koden bunden till skivan eller EA-kontot?

Postad 27 September 2012 - 14:04

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Hej!
Fick igår låna ett BF3, som jag även fick köpa av honom om jag gillade det.
Dock har han ju redan använt den medföljande RedeemCode. Så självklart funkar det ju inte för mig att aktivera mitt EA-konto. Är enda sättet att köpa en ny kod för 90kr, eller kan han överlåta den? Är koden bunden till skivan eller EA-kontot?

Koden är bunden till PS3-kontot. När du redeemar koden så har du en nedladdningsbar fil på din PSN som du kan ta hem till vilken konsoll som helst med ditt konto på.

Det finns två sätt du kan spela på. 1. Köpa en ny egen kod, eller 2. Låna någon kompis konto och logga in på din konsoll. Ta hem BF3-filen och sedan kan din kompis byta sitt lösenord igen. Så länge kontot ligger kvar på din PS3:a så kan du spela BF3, oavsett om du har hans lösenord eller inte.

Hans EA-konto kommer inte ha någonting med spelet att göra. Det enda gången en kod eller nedladdning har med EA-kontot att göra är om man köper premium och vill resetta sina stats.

Redigerat av novaland, 27 September 2012 - 14:06.

Postad 09 October 2012 - 17:24

benke80
  • benke80
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej. Skaffade Armored kill häromdagen men det buggar för mig! Har inte premium utan vanliga bf3 sas så köpte bara AK på ps store. Buggarna är flera men det som är värst är att jag ofta spawnar utan vapen, bara siktet! Även ljudet kommer och går vilket förstör upplevelsen! Innan ni idiotförklarar mig måste jag säga att jag är ganska ny på ps3 så! Googlat i ämnet men inte hittat det jag söker och hoppas på hjälp här! Vad kan vara galet? För man kan väl köra AK utan att ha premium? Hoppas det finns någon expert på området här!

Tack på förhand/

Postad 10 October 2012 - 08:28

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Min bror hade väldigt mycket grafik fel på Armored kills kartorna, hans internet koppling är inte stabil flera paket förluster när han laddar hem
vi avinstallerade allt kopplade in PS3.an hos mig jag har 100Mbit fiber. Installerade BF3, alla patchar o Armored Kill nu när han spelar hos sig.
så fungerar det helt perfekt utan grafik fel.

Felet han hade var grafiken uppdaterades segt tex. snön var hackig o uppdaterades precis framför gubben i spelet o det såg fördjävligt ut.
samma med grästuvor & andra objekt bara ploppade upp fram för. men det försvann efter att vi laddade hem det hos mig.

benke80 Du kan ju prova att installera om o ladda hem det igen.

Postad 10 October 2012 - 09:26

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Japp, skulle också rösta på ominstallation. Folk hade liknande problem med back to karkand-kartorna. Då hjälpte ominstallation...

Edit: BTW, du har alla vapen även fast du inte har alla uppgraderingar. Du ska kunna ta upp någons kit som har ett close combat-vapen eller back to karkand-vapen och köra med utan problem, men du kommer aldrig kunna spawna med dessa vapen.

Redigerat av novaland, 10 October 2012 - 09:29.

Postad 10 October 2012 - 20:36

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
hej

Har ett problem. När jag ändrar vapen eller utrustning på fordonen så går det tillbaka på det gammla igen när jag byter
bana eller startar spelet, det sparas liksom inte. Någon mer än jag som har detta problem eller gör jag något fel?

Jo en sak till, Vilken server lirar mhb gubbarna på???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.